#قمر_در_عقرب_در_روايات:
ماه در ايامي خاص با توجه به حركتش نسبت به زمين، آثاري وضعي بر روي زمين مي گذارد آثاري كه سبب جزر و مد آب دريا و اقيانوس ها و همچنین تاثيراتي بر جسم انسان مي شود. در روايات از اقدام برای انعقاد نطفه و هر کار مهمی در اين ايام به صورت جدی نهي شده است .
…. مُحَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ الإمام الصادق ( عليه السلام ) قَالَ : ” مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِي الْعَقْرَبِ لَمْ يَرَ الْحُسْنَى “
کسی که سفر کند و یا ازدواج نماید در حالیکه قمر در عقرب باشد خوشی و خوبی نمی بیند .
پی نوشت:
كافي ج۸-ص۲۷۵/المحاسن ج۲ص۳۴۷/ من لایحضره الفقیه، ج ۲ ص ۲۶۷/الوافي ج۱۲ ص۳۵۴/ وسائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۳۶۷ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰۰ ص۲۶۸.
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
📲 رهبر انقلاب: جامعه، هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی، باید با کسانی که تعدّی به زن را حقّ خودشان میدانند، برخورد سخت بکند؛ قانون هم باید در این زمینه مجازاتهای سختی را پیشبینی کند.
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
#احکام_شرعی
#صلوات
هر وقت انسان اسم مبارك حضرت رسول الله صلی الله عليه و آله و سلم مانند محمد و احمد يا لقب و كنيه آن جناب را مثل مصطفی و ابوالقاسم بگويد يا بشنود اگر چه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرستد.
موقع نوشتن اسم مبارك حضرت رسول الله صلی الله عليه و آله و سلم مستحب است صلوات را هم بنويسد. و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد می كند صلوات بفرستد.(1)
#فراموشی_صلوات_تشهد
پرسش :وظیفه کسی که صلوات تشهد را فراموش کرده است چیست؟
پاسخ :اگر بعد از نماز متوجه شود نمازش صحیح است و احتیاط مستحب سجده ی سهو به جا می آورد ولی اگر در سلام متوجه شود باید صلوات را بخواند و سلام ها را تکرار کرده و نماز را تمام کند.(2)
پی نوشت :
1-رساله مراجع معظم مسائل 1124و1125
2-سایت آیت الله مکارم شیرازی(https://makarem.ir/)
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
🔻محبت به خدا؛ بزرگترین عامل تقویت اراده
@abolhasanmahdavi
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
1_276196458.mp3
4.04M
پیرمرد کفاش و امام زمان علیهالسلام
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
#حکم_شرعی
#احکام_مسجد
۱- از مشهور فقها نقل شده که فرمودهاند: زمینی که میخواهند مسجد شود، باید برای آن صیغۀ وقف خوانده شود، مثل آنکه بگوید: « آن را به عنوان مسجد وقف کردم قربة الی اللّه » لیکن بنابر اقوا همینکه قربة الی اللّه به قصد مسجد آن را بسازد و یک نفر هم به اذن بانی در آن نماز بخواند کفایت میکند و مسجد میشود.
۲- کافی بودن معاطات(معامله ای است که در آن صیغه مخصوص نباشد.) در مسجد در جایی می باشد که اصل ساختن به قصد مسجد باشد، به اینکه قصدش از ساختن و تعمیر آن، این است که مسجد باشد خصوصا اگر زمین مباحی را برای مسجد حیازت(در اختیار گرفتن یکی از مباحات عامه (یکی از اسباب ملکیت اموالِ مباح) .
) کند و به همین نیّت آن را بسازد، و اما اگر در آن ساختمان مملوکی باشد مانند خانه یا دکان سپس نیت کند که مسجد باشد و مردم را به نماز در آن وادار کند بدون آنکه صیغه را اجراء نماید، اکتفا به آن مشکل است.
۳- مسجد پس از آن که به عنوان مسجد ساخته شد، اختصاص به قوم و گروه و قبیله و اشخاص خاصی ندارد و همه مسلمانان می توانند از آن استفاده نمایند.
۴- استفاده از آب مسجد در جهت غیر وضو گرفتن اگر آب وقف برای خصوص وضو گرفتن نمازگزاران معلوم نباشد و عرف رایج در محله مسجد، این باشد که همسایه ها و عبورکنندگان هم از آب آن استفاده می کنند، اشکال ندارد، هرچند احتیاط در این مورد، مطلوب است.
۵- از کارهایی که با شأن و منزلت مسجد منافات دارد ((مانند ورزش و تمرین ورزشی)) باید پرهیز شود.
۶- آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی و تمرین سرودهای مذهبی و انقلابی در مسجد اشکال ندارد، ولی در هر حال مراعات شأن، قداست وجایگاه مسجد واجب است و مزاحمت نمازگزاران جایز نیست.
۷- پخش اذان به نحو متعارف برای اعلام داخل شدن وقت نماز به وسیله بلندگو مانع ندارد، ولی پخش آیات قرآنی و دعا و غیر آن از بلندگوی مسجد اگر موجب اذیت همسایگان شود دارای اشکال است.
پی نوشت:
https://www.leader.ir
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
📚 عدم دسترسی به مهر هنگام نماز
#احكام_نماز #احکام_سجده
🆔 @leader_ahkam
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری نایاب از مرقد ائمه اطهار در قبرستان بقیع
▪️۸ شوال، سالگرد تخریب قبرستان بقیع
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
#هتک_حرمت_قبور_ائمه_علیهم_السلام
هتک احترام و اهانت کردن به مقدسات و محترمات دینی یعنی آنچه لزوم احترامش دردین امر بدیهی باشد. مانندقرآن مجید، کعبه معظمه،مساجد و مشاهد مشرفه حتی(تربت حسینیعلیهالسّلام) ازگناهان کبیره و رذائل اخلاقی است.
رعایت حرمت قبور رسول خدا و ائمهی هدی (علیهمالسّلام)، نزد هر مسلمانی ضروری است. به طوری که اهانت و هتک آنها نزد هر دینداری گناه بزرگی است. روایات دربارهی لزوم احترام مشاهد مشرفه بسیار است و در اینجا به روایتی که ازتهذیب شیخ نقل شده است اکتفاء میشود:
رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) به امیر المومنین علیه السلام فرمود: «یا علی خداون قبرد تو و فرزندانت را بقعههایی از بقعههای بهشت و قطعههایی از قطعههای آن قرار داده است و دلهای پاکان از خلقش و برگزیدگان از بندگانش را به سوی شما مایل ساخته که در راه شما هر آزار و خواری را تحمل میکنند. پس قبرهای شما را آباد مینمایند و آنها را برای قرب به خدا و دوستی پیغمبرش زیارت میکنند.
یا علی (علیهالسّلام) ایشانند اختصاص یافتگان به شفاعت من و وارد شوندگان بر حوض من و همسایگان منند در قیامت. یا علی (علیهالسّلام) هر کس قبور ایشان را تعمیر کند و نزدشان حاضر شود، مثل این است که سلیمان علیه السلام را در بنای بیت المقدس یاری کرده است. و هر که قبور ایشان را زیارت کند مطابق ثواب هفت حج غیر واجبی برای او است. و از گناهانش پاک میشود به طوری که هنگام برگشت مثل روزی میشود که از مادر زائیده شده است.
بشارت باد تو را یا علی (علیهالسّلام) و بشارت ده دوستانت را به نعمتهایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به دل بشری نگذشته، لیکن جمعی از مردمان پست و رذل هستند که زوار قبرهای شما را سرزنش و توهین میکنند، چنانچه زن بدکار را سرزنش مینمایند. ایشان شریرهای امت منند، شفاعتم به ایشان نمیرسد و بر حوضم وارد نمیشوند.» (برای اطلاع به روایات وارده دربارهی فضیلت مشاهد مشرفه خصوصاً مدینه منوره و نجف اشرف و کربلای معلا به کتاب مزار وافی و وسائل الشیعه و مجلد 22 بحار الانوار مراجعه شود و نیز برای دانستن کیفیت رعایت احترام مشاهد و آداب زیارت آنها به موارد مذکور مراجعه گردد. )
هتک و اهانت به قبور متبرکه پیغمبر و ائمه (علیهمالسّلام)، به ضرورت مذهب گناهی بزرگ است بلکه اکبر کبائر و در حد شرک و کفر است. مانند خراب کردن و نجس نمودن آنها و بنابر احتیاط، هنگام نجس شدن باید آنها را تطهیر نمود هر چند بقاء نجس بودن موجب هتک نباشد. مشهور فقهاء فرمودهاند: توقف جنب و حائض و نفساء در مشاهد مشرفه چون موجب هتک است، مانند مساجد حرام است. و بعضی فرمودهاند: دخول در حرمهای مطهر به قصد عبور هم مانند مسجد الحرام جایز نیست.
پی نوشت: فیض کاشانی، محسن، کتاب وافی ابواب الزیارات، باب۱۷۱، ص۱۹۶.
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110