eitaa logo
کانال احکام استاد صالحی
2.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
354 ویدیو
21 فایل
مدیر کانال @SALEHIAMIR ارتباط با مدیر تبادلات @iahossein128 🌹کانال تخصصی بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیر صالحی🌹 ⚘کارشناس فقه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ⚘کارشناس احکام صدا و سیمای اصفهان زی لینک🔗: https://zil.ink/amirsalehi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ✅پرسش: اگه قصاصِ قاتل لازمه چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه؟ چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه ولی اگه مادری فرزندش رو بُکشه قصاص میشه؟ پس ازاین به بعد هرپدری حرصش گرفت بچشو میکشه چون دلش قرصع اعدام نمیشه 🌺 پاسخ: نکته مهم و کلی نسبت به دستورات الهی این است که می دانیم این دستورات از ناحیه خداوند عالم و حکیم صادر شده است، او به خلق خود و سعادت آنها عالم‌تر است و لطف او باعث می شود که بهترین دستورات را صادر کند و چه بسیار در بیان دستورات خود، فلسفه احکام را بیان نکرده است. 🌸ادب بندگی در اطاعت است، گرچه فلسفه یک حکم را کاملا ندانیم. دستورات خداوند را بواسطه روحیه بندگی انجام می دهیم و نه لزوما برای رسیدن به منافع آن. 🍀امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: همانا، چنین یافتیم که هر آنچه را که خدای تبارک و تعالی حلال فرموده صلاح و بقای بندگان در آن بوده است و به آن احتیاج دارند و بی نیاز از آن نیستند و در آنچه حرام نموده است نیازی برای بندگان به آن نیافتیم، بلکه مایه فسادی است که ایشان را به سوی نابودی و هلاکت سوق می دهد .(1) ✍️اما در این موضوع چند نکته به ذهن می رسد: 🔹این تخفیف در مجازات برای پدر در روایات نقل شده است و در قانون جزاء هم آمده است، البته با توجه به این روایات و سایر ادله، بحثی بین فقهاء مطرح است که اگر این قتل جنبه‌های عمومی و یا سیاسی پیدا کند آیا به قصاص پدر منجر خواهد شد یا نه؟ هر چند اندک اما بعضی فقها به قصاص پدر در بعضی شرایط نیز قائل هستند.(2) ♨️نفی مجازات قصاص از پدری که دختر یا پسر خود را کشته است به معنای نفی سایر مجازات ها نیست. مجازات‌های عمومی مثل تعزیر، دیه و کفاره باقی هستند. تعزیر پدر سه تا ده سال زندان می تواند باشد و کفاره جمع یعنی دو ماه پیاپی روزه گرفتن، شصت فقیر را طعام دادن، و برده آزاد کردن و پرداخت دیه بر عهده او است. 🔻اگر چه فقط قصاص از پدر منتفی شده است اما معنایش این نیست که پدر حق دارد فرزند خود را بکشد و یا برای او گناه نداشته باشد، از نگاه حقوقی پدر صاحب دم و ولی فرزند خود است. قصاص از کسی که این جایگاه حقوقی را دارد و گویا خون خودش را ریخته است، نفی شده است و البته در بقای بقیه افراد خانواده، زنده نگه داشتن پدر نقش مهمی دارد. ✍️ به این اتفاق خاص و کشته شدن این دخترخانم اگر نگاه نکنیم، قتل عزیزترین اشخاص یعنی قتل فرزند ممکن است بخاطر خطای فاحش فرزند باشد. یک حکم کلی را نباید با یک قضیه خاص معنا کرد. در قرآن کریم قصاص مایه حیات بیان شده است. و لکم فی القصاص حیات یا اولوا الالباب(3) 💥 نفی مجازات قصاص از پدر که مطمئنا در شرایط بسیار خاص و یا غلبه غضب و احساسات در یک لحظه خاص صورت گرفته است، شیوع این مدل قتل را در جامعه در پی نخواهد داشت. این تخفیف مشوقی برای پدران نیست که فرزندان خود را بکشند. این قتل در شرایط خاص صورت می گیرد و مطمئنا پشیمانی بعد از آن برای پدر خواهد بود. پي نوشت ها: 1) شیخ حرّ عاملى، وسائل الشیعه، ج 25، ص 51، 1409ق. 2). مجله فقه مقارن، شماره 2،پاييز و زمستان 1392،صفحه 91-110 3) سوره بقره، آیه 179. 🔵ارسال سوالات از طریق "اپلیکیشن پاسخگو " cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app 🔴ارسال سوالات از طریق "وب پاسخگو" User.pasokhgoo.ir 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ▪️ @pasokhgoo 👈
📚 فاصله در نماز جماعت 💠 سؤال: در نماز جماعت فاصله نمازگزاران در موارد زیر تا چه مقدار به صحت جماعت ضرر نمی زند؟ الف) فاصله محل سجده مأموم با محل ایستادن امام. ب) فاصله محل سجده مأموم در هر صف با محل ایستادن مأموم در صف جلوتر که بواسطه او به امام متصل است. ج) فاصله محل ایستادن مأموم با مأموم دیگری که به واسطه او از سمت راست یا چپ به جماعت متصل می شود. ✅ جواب: در همه موارد یاد شده فاصله تا حدود یک متر، اشکال ندارد. 🆔 @leader_ahkam
💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔶آموزش احکام نماز / قرائت ۳ 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
✍️ آنتون چخوف(پزشک و داستان نویس مشهور روسی): ✳️ ‍ درست‌ترين شكل دوست داشتن، آن است كه شما چگونه با یک فرد رفتار می‌كنيد؛ نه اينكه درباره وی چه احساسی داريد. ⁉️با خانواده و اطرافیان و سایرین چگونه رفتار می کنیم؟ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🌺رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :مَن صَلّى عَلَيَّ مَرَّةً فَتَحَ اللّهُ عَلَيهِ بابا مِنَ العافِيَةِ . 🍀پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس يك بار بر من صلوات فرستد، خداوند درى از عافيت به رويش بگشايد. 📚ميزان الحكمه ج 7 ص 475 🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
@Farsna(10).mp3
1.04M
🎙عاقبت بداخلاقی...آیت‎الله ناصری 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
قرآن کریم ۹ آرزویی که انسان بعد از مرگ می کند را بیان فرموده است : ۱- *يَا لَيْتَنِي كُنْتُ تُرَابًا* ﺍی ﮐﺎﺵ خاک می بودم ‏. (ﺳﻮﺭة النبأ‏ء 40) ۲- *يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي* ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش می فرستادم. ‏( ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ 24 ‏) ۳- *يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ* ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم به من داده نمی شد. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﺤﺎﻗﺔ 25) ۴- *يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا* ﺍی ﮐﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمی گرفتم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ 28 ) ۵- *يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا* ﺍی ﮐﺎﺵ از الله و رسولش صلی الله علیه و علی آله و سلم فرمانبرداری می کردیم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻷﺣﺰﺍﺏ 66) ۶- *يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا* ﺍی ﮐﺎﺵ راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را دنبال می کردم . ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻔﺮﻗﺎﻥ 27) ۷- *يَا لَيْتَنِي كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا* ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها می بودم حال کامیابی بزرگ حاصل می کردم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ 73‏) ۸- *يَا لَيْتَنِي لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّي أَحَدًا* ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمی گرفتم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﻜﻬﻒ 42) ۹- *يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين*َ ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی های رب خود را انکار نکنیم و جزو مومنین شویم. ‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻷﻧﻌﺎﻡ 27) این ها آرزوهایی‌اند که بعد از مرگ برآورده شدن‌شان ناممکن است. پس کوشش نماییم که تا در دنیا هستیم خود را اصلاح نماییم *تـا در آخـرت از نـادمـیـن نـبـاشـیــم* 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
🌺 امام على عليه السلام : أقوَى الناسِ أعظَمُهم سُلطانا على نَفسِهِ . ☘️قويترين مردم كسى است كه بر نفس خويش مسلّط تر باشد . 📚غرر الحكم : 3188 . 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
🔹حضرت زهرا علیها السلام در عالم وجود عظمتی استثنایی دارد. امام باقر علیه السلام فرمودند: اطاعت حضرت زهرا علیها السلام برای همة موجودات واجب بود و حتی تمام انبیا موظف بودند از حضرت زهرا علیها السلام اطاعت کنند.(عوالم العلوم و المعارف، ج1، ص172) حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: ما حجت خدا بر عالم وجود هستیم و مادر ما حجت خدا بر ما است.(اطيب البيان، ج 13، ص 225.) حضرت زهرا علیها السلام خیلی مقام دارد. بی‌سبب نبود که حضرت امیر علیه السلام در فراق حضرت می‌سوختند و می‌گریستند. ایشان حضرت زهرا علیها السلام می‌شناختند. این همه سفارش پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در مورد حضرت زهرا علیها السلام به سبب عظمت و مقام آن حضرت بود. 🔻 کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
سؤال: غذاهایی که گرم کردن دوباره آنها برای بدن ضرر دارد، اگر دور بریزیم اسراف محسوب می شود؟ جواب: اگر قابل استفاده برای پرندگان و امثال آن نیست، و ضرر قابل توجه دارد، دور ریختن آنها اسراف نیست. پی نوشت: سایت مقام معظم رهبری(https://www.leader.ir/fa) 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
💠 پرسش: ⁉️فرق رسول و نبی در چیست ؟ چند نفر از انبیاء عرب بودند؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: 1️⃣مطلب اول: در بیان تفاوت بین نبی و رسول، امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «الرَّسُولُ‏ الَّذِي‏ يَأْتِيهِ جَبْرَئِيلُ قُبُلًا فَيَرَاهُ وَ يُكَلِّمُهُ فَهَذَا الرَّسُولُ وَ أَمَّا النَّبِيُّ فَهُوَ الَّذِي يَرَى فِي مَنَامِهِ نَحْوَ رُؤْيَا إِبْرَاهِيم‏»؛ «رسول کسی است که جبرییل بر او نازل می‌شود و او به‌صورت آشکارا جبرییل را می‌بیند و با وی سخن می‌گوید اما نبی، کسی است که فرشته‌ی وحی را در خواب می‌بیند آن‌گونه که ابراهیم علیه‌السلام در خواب‌دیده بود». (1) 2️⃣مطلب دوم: وقتی جناب ابوذر رضی‌الله‌عنه از پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه از تعداد انبیاء و تعدادی که به زبان عربی صحبت می‌کردند، سؤال کرد، حضرت فرمودند: ِ «قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ كَمِ‏ النَّبِيُّونَ‏ قَالَ مائت أَلْفٍ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ نَبِي‏»؛ «گفتم یا رسول‌الله تعداد انبیاء چندتاست؟ فرمودند: صدوبیست و چهار هزار نفر. و فرمودند: «أَرْبَعَةٌ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ مِنَ الْعَرَبِ هُودٌ وَ صَالِحٌ وَ شُعَيْبٌ وَ نَبِيُّكَ مُحَمَّد»؛ «چهارتا از عرب هستند: هود ، صالح ، شعیب و نبی تو، یعنی محمد صلوات‌الله‌علیه». (2) 📚پی‌نوشت‌ها: 1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 176 2. الخصال، ج‏2، ص: 524 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
موضوع:حکم دور ریختن غذای اضافی با امکان استفاده دیگر از آن سوال: با توجه به نص صريح قرآن در فرهنگ سازي پرهيز از اسراف و تبذير لطفاً حكم هر يک از موارد ذيل را جداگانه بيان فرماييد: 1. دور ريختن غذاي اضافي كه دست نخورده است. 2. دور ريختن باقيمانده غذاي افراد به علت رعايت موارد بهداشتي 3. دور ريختن باقيمانده غذاي افراد به نحوی كه استفاده آن در موارد ديگر امكان‌پذير باشد (غذای طيور و حيوانات) 4. دور ريختن كليه وسايل و مواد زايدي كه استفاده مجدد آن‌ها در مورد ديگر امكان‌پذير باشد؛ مانند كاغذهاي پشت سفيد و مواد پلاستيكي. جواب: آیت الله خامنه ای: به طور کلی زیاده‌روی به نحو غیر متعارف اسراف محسوب می‌شود و جایز نیست؛ و تشخیص موضوع با خود مکلف است. آیت الله مکارم شیرازی: 1تا4) دور ريختن غذاهاي دست نخورده جايز نيست و غذاهاي دست خورده را بايد به مصرف حيوانات پرندگان و امثال آن‌ها رساند و از كاغذهاي باطله‌ی قابل استفاده و امثال آن نيز بايد استفاده كرد و دور ريختن آن‌ها شرعا اشكال دارد. آیت الله صافی گلپایگانی : 1ـ دور ريختن غذا هميشه و در هر زمان اسراف و حرام است. 2 و 3 و 4) اگر فقط به خاطر اين است كه كسي غذا را خورده و قدري از آن باقي مانده، دور ريختن آن اسراف و حرام است و در روايت است كه سؤر مؤمن موجب شفاء‌ است و اگر وجه بهداشتي صحيح داشته باشد جايز و بلكه در بعضي موارد واجب است. پی نوشت: سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها(http://www.pasokhbesoalat.ir/) 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
⚡️پرستاری در دوران کرونا از دیدگاه اخلاق ✨دین مبین اسلام نسبت به تمام امور انسان حساسیت و دقت ویژه به خرج می‌دهد و برای مجموعه رفتارها و گفتارهای انسان برنامه‌ای مدون ارائه می‌کند. mehrnews.com/xS3NJ https://eitaa.com/roznevesht
✨راهکارهایی برای مدیریت نوجوانانی که در خانه خود غریبه‌اند http://fna.ir/exrctw https://eitaa.com/roznevesht
(قتل از روی ترحّم): اتانازی یا یوتانازی (Euthanasia) در زبان یونانی به معنی «مـرگ خوب» است. اتانازی در اصطلاح، شرایطی است که در آن، بیمار بنا به درخواست خودش به صورت طبیعی و آرام بمیرد. این شرایط معمولاً در بیماریهای سخت یا دردناک یا درمانهای طولانی مدت و ناامیدکننده پدید میآید. در فارسی به آن «هومرگ»، «مرگ آسان»، «قتل ترحمی» یا «به مرگی» نیز گفته شده است. سوال1. «اتانازی»بر سه قسم است:  ۱_ نوع فعّال که با تجویز داروی کشنده از طرف پزشک به زندگی بیمار خاتمه داده می شود. ۲_ نوع انفعالی، به صورت خودداری از ادامه ی مداوا و زنده نگاه داشتن بیمار محتضر. ۳_ نوع غیر مستقیم، با قرار دادن داروهای به مقدار زیاد در دسترس بیمار تا بیمار شخصاً به زندگی پر رنج خویش پایان دهد. استفاده از کدامیک بلااشکال است؟ جواب. حفظ محتضر و تأخیر مرگ او واجب نیست، بنابراین قسم دوّم مانع ندارد. ولی هر کاری که موجب مردن او باشد، مثل دو قسم دیگر جایز نیست. سوال2. از «اتانازی» در فارسی به «قتل از روی ترحم» و «بیمارکشی با ترحم» تعبیر می شود و به منظور کوتاه کردن مدت درد و رنج بیمار لاعلاجی است که بر اساس دانش پزشکی امروز، هیچ امیدی به شفا و یا بهبود او وجود ندارد اقدام به این کار چه حکمی دارد؟ آیا سرپرست یا نزدیکان بیمار می توانند به پزشک همچین اجازهای بدهند؟ جواب. جایز نیست و قتل نفس محسوب میشود. سوال3. گاهی به جهت تعجیل در راحت شدن محتضر، به او مواد مُهلکه (کُشنده) تزریق می کنند؛ آیا این عمل جایز است یا نه؟ و در صورت عدم جواز، آیا عاملان این کار، در قتل او شریکند؟ جواب. جایز نیست و در صورتی که موجب قتل شود، قصاص یا دیه ی آن واجب می گردد. پی نوشت: احکام پزشکی سایت مقام معظم رهبری(https://www.leader.ir/fa پی نوشت: سایت مقام معظم رهبری(https://www.leader.ir/fa) 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
💠 پرسش: دین حضرت محمدصلی الله علیه و آله، قبل از بعثت چه بود؟ ...................................................................................................................................... ✍️پاسخ: 1️⃣نکته اول: قرآن کریم تصریح می فرماید: «تنها دین نزد پروردگار، سلام می باشد»؛ «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام‏». (1) معنای اسلام، تسلیم در برابر فرمان خداوند است. (2) 2️⃣نکته دوم : روح دين در هر عصر و زمان چيزى جز تسليم در برابر حق نبوده و نخواهد بود و این مساله نسخ ناپذیر می باشد و تفاوت در شریعت ها می باشد (برنامه های عملی که توسط پیامبران مختلف بیان شده است). همانطور که پروردگار عالم به پیامبر اسلام می فرماید: «ثُمَّ جَعَلْناكَ عَلى‏ شَريعَةٍ مِنَ الْأَمْرِ فَاتَّبِعْها وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَ الَّذينَ لا يَعْلَمُون‏»؛ «سپس تو را بر شريعت و آيين حقّى قرار داديم؛ از آن پيروى كن و از هوسهاى كسانى كه آگاهى ندارند پيروى مكن». (3) 3️⃣نکته سوم: با توجه به مطالب فوق روشن می شود، دین حضرت محمد صلوات الله علیه، «اسلام» بوده اما اینکه از چه شریعتی تبعیت میکردند؟ با توجه به مسلم و قطعی بودن بالا و والاتر بودن مقام حضرت رسول بر همه پیامبران و همچنین مطالبی که از روایات حضرات معصومین علیهم السلام استفاده می شود، به این نتیجه می رسیم که ایشان، وظایف خود را به صورت‏های گوناگون مانند الهام‏های قلبی، تحدیث (سخن گفتن با فرشته) و رؤیاهای صادق دریافت می‏كردند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در این رابطه می‏فرماید: «از روزی كه پیامبر از شیر گرفته شد خدا او را با بزرگ‌ترین فرشته قرین و همراه ساخت تا به‌وسیله آن فرشته، بزرگواری‌ها را بپیماید و به نیكوترین اخلاق، آراسته گردد». (4) بنابراین حضرت قبل از بعثت، مراحلی از نبوت را دارا بوده و با جهان غیب به‌گونه‌ای ارتباط داشته است همان‌طور كه حضرت یحیی و حضرت عیسی (ع) در دوران كودكی به مقام نبوت رسیده و با جهان غیب ارتباط داشته‏اند. آنگاه در چهل‌سالگی به مقام رسالت و ابلاغ و اظهار پیام خدا به مردم برانگیخته می‏شود. نتیجه اینکه: دین حضرت قبل از بعثت همان اسلام بوده و شریعتی مخصوص به خود را داشته اند. 📚پی‌نوشت ها: 1. آل‌عمران /19 2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 491 3. جاثیه/18 4. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 300،خطبه قاصعه کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
📚 💠 سؤال: با توجه به قانون بانک ها مبني بر اينکه اگر شخصي سپرده گذاری کند، طبق ميانگين سپرده، به او وام تعلق مي گيرد؛ آيا چنين عملي مصداق قرض به ازای قرض است و حکم ربا دارد؟ پاسخ : آیت الله خامنه ای: اگر مطابق قوانین بانک که به تأیید شورای نگهبان رسیده است عمل کند، مانعی ندارد. آیت الله مکارم شیرازی: هرگاه این شرط برای اعطای تسهیلات بیشتر به سایر متقاضیان وام باشد (نه استفاده صاحبان صندوق) اشکالی ندارد. آیت الله سیستانی: قرض دادن به موسسه قرض الحسنه که بعدا قرض ازش بگیرد (قرض به شرط قرض) است و جایز نیست. بله می تواند پول را به نیت حفظ یا نگهداری و یا حفاظت از تلف شدن، در بانک بگذارد و اگر موسسه دولتی یا مشترک باشد می تواند مبلغ وام را به عنوان مال مجهول المالک بردارد وسپس آن را قرض از سوی معظم له حساب کند و ایشان این وکالت را به همه مؤمنین داده اند و سپس مبلغی که متعهد شده به بانک بدهد. آیت الله صافی گلپایگانی: اگر پول گذاشتن در صندوق، مشروط به قرض دادن پس از چند ماه باشد، حكم ربا دارد. پی نوشت: _سایت مقام معظم رهبری _سایت هدانا 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
سلام من به بقیع و به تربت صادق سلام من به مدینه به غربت صادق سلام من به مدینه به آستان بقیع سلام من به بقیع و كبوتران بقیع سلام من به مزار معطّر صادق كه مثل ماه درخشد به آسمان بقیع شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
📉 بررسی ‌فقهی بازار سرمایه‌ و بورس 🔹حجت‌ الاسلام و المسلمین امیر صالحی، کارشناس فقه مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تبیین کرد: 📝 مرسلات: dte.bz/NNgMD 📝 خبرگزاری فارس: fna.ir/exozv2 📝 خبرگزاری مهر: mehrnews.com/xRYZg 📝 خبرگزاری شبستان: shabestan.ir/detail/News/934407 📝 صاحب نیوز: snai.ir/1006628 📝 شبکه اجتهاد: dte.bz/ijti1 📝 ندای اصفهان: dte.bz/nees2 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 @Morsalat_ir 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
: سوال: الف) حکم معاینه دندان زن توسط دندان پزشک مرد چیست؟ و آیا جواز معالجه دندان زن توسط دندان پزشک مرد، متوقف بر نبود دندان پزشک زن می‌باشد؟ ب) در صورت حرمت مراجعه زن به دندان پزشک مرد، حق الزحمه دریافتی چه حکمی دارد؟ جواب: آیة الله خامنه ای: اگر معالجه مستلزم لمس و نظر حرام باشد با امکان رجوع به پزشک مماثل رجوع به غيرمماثل جايز نيست آیت الله سیستانی. الف) در صورت ضرورت معالجه يا اگر پزشک مرد بهتر باشد مانعی ندارد ب) حلال است. آیت الله مکارم الف) اين گونه امور فقط در صورت ضرورت جايز است و معيار ضرورت تشخيص عرف عام و صالح است ب) حق الزحمه او اشکال ندارد ولی عمل او گاه توأم با بعضی خلاف شرع است پی نوشت: -استفتائات آیت الله مکارم، ج1، ص 229، با استفاده از س 806 -استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعه الزهرا (سلام الله علیها)http://www.pasokhbesoalat.ir/ 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
سوال: به میزان یک میلیون تومان سهام بورس خریداری کردم و تا سر سال خمسی قیمت آن تغییر نکرده بود، بعد از سال خمسی با افت قیمت، ارزش آن به ۷۰۰ هزار تومان رسید و من به دلیل بودن آن در بورس هنوز خمس این سهام را نداده ام، تکلیف من پرداخت کدام یک از مبالغ گفته شده می‌باشد؟ پاسخ: آیت‌الله خامنه‌ای: اگر این سهام را از درآمد کسب و کار خریده اید باید خمس یک میلیون تومان را بدهید. آیت‌الله مکارم شیرازی: در صورتی که سهام در سال خمسی یک میلیون ارزش داشته است لازم است خمس یک میلیون را پرداخت نمائید و کاهش ارزش آن بعد از سال خمسی تأثیری ندارد و خمس آن ساقط نمی‌شود. آیت‌الله سیستانی: به احتیاط واجب خمس یک میلیون را باید بدهید. پی نوشت : http://ijtihadnet.ir 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
مناظره جنجالی حجت‌الاسلام رفیعی و آقامیری درباره شبهات دینی 🔹پس از دعوت رسمی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی از سید حسن آقامیری برای مناظره و اعلام آمادگی آقای آقامیری برای این گفت و گو، سرانجام این مناظره صبح امروز برگزار و و در آن درباره شبهاتی چون عدم جاودان بودن جنایتکاران و مشرکان در جهنم، انجام عمل و امکان جبران گناه در قیامت، ایجاد یأس در جامعه و... بحث و گفت‌وگو شد. جزئیاتی از این گفت و گو را در لینک زیر بخوانید و نظر بدهید👇 khabarfoori.com/detail/1959608 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110