eitaa logo
عمارمدیا
761 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
26 فایل
﷽ 💠عمارمدیا ؛ گزیده‌ها شخصی.مستقل.تاسیس ۱مهر۱۳۹۴ 💬 @sj2016 eitaa.com/ammar_media ایتا aparat.com/Ammar_media آپارات Instagram.com/ammar_media_insta اینستا کانال‌های مرتبط: @KKClips کلبه کرامت @Tafsir_Tasnim_DL تفسیر تسنیم @Teb_Media طب مدیا
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 ‏پیش به سوی میلیتاریزه کردن مناسبات بین‌الملل: 💬 «وزیر دفاع انگلیس خواستار تشکیل ‎ شد.» وارد مرحله نوینی گردید. ✍️ توئیت استاد حسن عباسی 🇮🇷 @Ammar_media
💢اعانه گیری تیم اقتصاد دولت از بازوهایِ اقتصادی آمریکا و فرمولیزه کردن معیشت مردم با داده های شیکاگویی نشان داد که گرچه ایران در منطقه ضد آمریکایی عمل کرده ولی از درون کاملا آمریکایی شده است. علت تذکر رهبری در مورد حذف دروسِ لاینفع را میتوان در این رابطه بررسی کرد. 👤قاسم پروینی 🇮🇷 @Ammar_media
💢 به بهانه به ظاهر اصلاحات اقتصادی این روزهای دولت، مصاحبه سال ۹۶ دکتر حسن سبحانی را با عنوان ربا زنده است تا بانک متعارف زنده است، بخوانید؛ ◾️گزیده بخش اول؛ سوال: به‌عنوان یک استاد اقتصاد، پول را تعریف کنید ◽️پول در اقتصاد از یک معضلی رنج می‌برد و آن اینکه پول تابه‌حال تعریف نشده است! البته در کتابهای اقتصاد یک چیزهایی می‌نویسند، اما پول را با وظیفه‌اش تعریف می‌کنند؛ مثلاً می‌گویند پول وسیله سهولت مبادله و سنجش و ذخیره ارزشهاست؛ خود تعریف «پول بما هو پول» در اقتصاد تا حدود زیادی ساکت است. «پول قدرت خرید است». حالا این قدرت خرید، گاهی به‌شکل سکه، گاهی اسکناس و گاهی عدد است که از طریق کارت منتقل می‌شود. در واقع پول یک مفهوم است، و آنچه الآن به آن اشاره می‌شود مصادیق پول است، نه خود پول. ➕ در اقتصاد متعارف کنار مشکلاتی که پول، حتی در تعریف، دارد، یک مسئله این است که یک تلقی دارند که این پول ــ که البته منظور همان مصداقهاست ــ کالاست و همان‌طور که مال قیمت دارد، پول هم قیمت دارد، و قیمت پول همان بهره است. ▫️من معتقدم که اصولاً از پول نباید تلقی کالا بشود، پول کالا نیست. ببینید، من می‌آیم دانشگاه درس می‌دهم، به‌ازای زحمتی که می‌کشم، می‌گویند به‌ازای یک ساعت مثلاً 50 هزار تومان قدرت خرید داری؛ وقتی پول اسکناس است مثلاً یک چک‌پول 50هزار تومانی هم به من می‌دهند؛ این پول خودش کالا نیست، تدریسی که من کردم، مهم است؛ این پول مابازای آن است. ▪️جدای از اقتصاد متعارف گاهی در حوزه هم می‌بینیم که به پول همین‌گونه نگاه می‌شود و احکام صادره هم همین را می‌گوید، مثلاً می‌گویند «پول، مال اعتباری است»، یعنی پول را مال یا کالا تعریف می‌کنند. پس به نظر می‌رسد این مختص اقتصاد متعارف نیست. ▫️یکی از مشکلاتی که در این زمینه در مباحث فقهی هم وجود دارد این است که بعضی عزیزان در حوزه فرصت نکرده‌اند در موضوع پول تحقیق کنند، اقتصاددانها هم از این خلأ استفاده کرده‌اند و این موضوع را برای آن عزیزان طوری تعریف کرده‌اند که پول در اقتصاد کالاست. بعد آن بزرگان هم گفته‌اند اگر پول کالا هست، حکمش فلان است. ▪️واقعیت این است که جدای از حکم، شرایط طوری است که امروز فقیه خودش باید تلاش کند موضوع را هم بشناسد. نمی‌شود به کارشناس ارجاع داد. فقیه خودش باید بداند و بفهمد پول چیست، نه از اقتصاددان بپرسد پول چیست و بر آن اساس حکم بدهد. ▫️به‌عقیده من این تعریف که «پول مال اعتباری است» به این دلیل است که مطابق رویه غالب، فقها موضوع پول را از کارشناس می‌گیرند و حکمش را صادر می‌کنند، به‌عقیده من در این موضوعها ضرورت دارد فقیه خودش موضوع را بشناسد و بداند پول چیست و البته حکم را مطابق این موضوع‌شناسی صادر کند. ➕ من اعتقادم این است که از پول نباید تلقی مال و کالا بشود. اگر این تلقی بشود باید قیمت به آن اختصاص بدهیم که همان رباست، یعنی به این طریق ربا تجویز می‌شود؛ اگر بگویید پول کالا نیست، در پاسخ می‌گویند قیمت ندارد و ربا هم تجویز نخواهد شد. ادامه دارد... لینک مصاحبه : b2n.ir/s64536 @reba_ir ⬇️ببینید 🔸با سود چنددرصدی نذارن‌تون سر کار، بچسبید به ، و بدون پشتوانه 🔸 بانک یا ماشین خلق تورم؟! 🔸 🇮🇷 @Ammar_media
💢 قاعده‌ی نفی سبیل در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی 1️⃣ قسمت نخست حماسه‌ها و اسطوره‌های بزرگی مانند ایلیاد و ادیسه، مهابهاراتا، رامایانه و ... همگی مربوط به بخشی از وقایع یک سرزمین یا مردم هستند. حکیم فردوسی، نخستین بار در شاهنامه، وقایع ایران و شرق و غرب زمین را از ابتدای بشریت تا حمله‌ی اعراب به ایران به نظم درآورد. شاهنامه‌ی حکیم فردوسی از نظر گستره‌ی زمانی و گستره‌ی مکانی در میان دیگر حماسه‌ها و اسطوره‌ها بی‌نظیر است. او در این اثر گرانسنگ برخی دیرین‌گونه‌های حقیقی و اصیل مانند دیرین‌گونه‌ی پسرکشی حضرت ابراهیم (ع) را در قالب داستان رستم و سهراب، دیرین‌گونه‌ی کودکی حضرت موسی (ع) را در قالب داستان داراب و دیرین‌گونه‌ی حیای حضرت یوسف (ع) در عشق مثلثی را در قالب داستان سیاوش به نظم در آورده است. حکیم فردوسی همواره موحد بودن ایرانیان را ستوده است؛ از اینرو همانگونه که در قرآن، رابطه‌ی مؤمنان و کفار بر اساس قاعده‌ی نفی سبیل شکل گرفته و خداوند هرگز براى كافران، راه تسلطى بر مؤمنان قرار نداده است: وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا (نساء/۱۴۱) رابطه‌ی ایرانیان و غیرایرانیان نیز بر همین قاعده استوار است. در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی در سطح کلان، پهلوانان با یاری پروردگار، اجازه‌ی دست‌دازی به خاک ایران را نمی‌دهند؛ و در سطح خُرد، زنان ایرانی به میل خود با مرد غیرایرانی ازدواج نمی‌کنند؛ در ادامه خواهیم دید هرگاه زن ایرانی به دست غیرایرانیان بیافتد یا مردان ایرانی برای نجات او و دخترش اقدام می‌کنند یا خودش با ترفندی می‌گریزند. 🔻 بر این اساس، زنان شاهنامه به دو دسته تقسیم می‌شوند: زنان ایرانی زنان غیر ایرانی در شاهنامه، مردان ایرانی، زنان ایرانی و غیرایرانی داشتند؛ فهرست ازدواج مردان ایرانی با زنان غیر ایرانی چنین است: ۱) سلم، تور و ایرج (سه پسر فریدون‌شاه) با دختران سرو (شاه یمن) ازدواج کردند. (داستان فریدون) ۲) زال (پهلوان سیستانی) با رودابه (دختر مهراب، شاه کابل) ازدواج کرد. (داستان منوچهر) ۳) کیکاووس (شاه ایرانی) با سودابه (دختر شاه هاماوران) ازدواج کرد. (داستان کیکاووس) ۴) رستم (پهلوان سیستانی) با تهمینه (دختر شاه سمنگان) ازدواج کرد. (داستان رستم و سهراب) ۵) کیکاووس (شاه ایرانی) با مادر سیاوش (نواده‌ی گرسیوز، برادر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان سیاوش) ۶) سیاوش (پسر کیکاووس) با جریره (دختر پیران، وزیر افراسیاب) و فرنگیس (دختر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان سیاوش) ۷) بیژن (پهلوان ایرانی) با منیژه (دختر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان بیژن و منیژه) ۸) گشتاسپ (پسر لهراسپ‌شاه) با کتایون (دختر قیصر روم) ازدواج کرد. (داستان لهراسپ) ۹) داراب (شاه ایرانی) با ناهید (دختر فیلقوس، قیصر روم) ازدواج کرد؛ اما پس از مدتی، داراب، ناهید را به خاطر بوی دهانش، پس فرستاد. ناهید باردار بود و پسری به دنیا آورد که اسکندر نامیده شد؛ فیلقوس این امر را پنهان کرد و او را پسر خود خواند. پس از حمله‌ی اسکندر به ایران، دارا (پسر داراب) کشته شد؛ اما در هنگام مرگ از اسکندر که برادرش بود خواست با دخترش، روشنک ازدواج کند. حکیم فردوسی، اسکندر را دارای رگ و ریشه‌ی ایرانی معرفی کرده است تا روشنک، همسر یک غیرایرانی نباشد. (داستان داراب) ۱۰) بهرام گور (شاه ایرانی) با سِپینود (دختر شاه هند) ازدواج کرد. (داستان بهرام گور) ۱۱) انوشیروان (شاه ایرانی) با دختر خاقان چین ازدواج کرد. (داستان انوشیروان) ۱۲) خسرو پرویز با مریم (دختر قیصر روم) ازدواج کرد. (داستان خسرو پرویز) ۱۳) بهرام چوبینه (فرمانده‌ی سرکش سپاه هرمزدشاه) با دختر خاقان چین ازدواج کرد. (داستان خسرو پرویز) @dirin_goune_ha 🇮🇷 @Ammar_media
💢 قاعده‌ی نفی سبیل در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی 2️⃣ قسمت دوم و پایانی 🔻 زنان ایرانی‌ای که مردان ایرانی آنها را از دست غیرایرانیان نجات دادند: ۱) ضحاک با اَرنواز و شهرناز (دو دختر یا دو خواهر جمشید) ازدواج کرد. فریدون، این دو را از دژ ضحاک نجات داد و با آن‌ها ازدواج کرد. (داستان ضحاک) ۲) تورانیان، دو دختر گشتاسپ (شاه ایرانی) را ربودند. اسفندیار (پسر گشتاسپ) برای نجات خواهرانش از هفت‌خوان عبور کرد و آنها را نجات داد. (داستان گشتاسپ) ۳) طایر عرب به ایران حمله کرد و نوشه (دختر نرسی، شاه ایران) را ربود. آن‌ها صاحب دختری به نام مالکه شدند. شاپور (نوه نرسی) که در زمان حمله، کودک بود پس از بزرگ شدن با طایر وارد جنگ شد. مالکه، عاشق شاپور شد و با ترفندی دژ را در اختیار او نهاد و طایر کشته شد. در اینجا دیگر سخنی از نوشه به میان نمی‌آید؛ اما مالکه، دختر او توسط شاپور (پسر دایی‌اش) از دست غیرایرانیان نجات می یابد. (داستان شاپور ذوالاکتاف) 🔻 زنان ایرانی‌ای که خود از دست غیرایرانیان گریختند: ۱) سهراب (پسر رستم و تهمینه) به‌صورت ناشناس و به تحریک افراسیاب با لشکری به مرز ایران حمله کرد. اهالی دژ سپید، آماده‌ی رزم با او شدند. گُردآفرید (دختر رئیس دژ) با لباس مردانه به نبرد او رفت. در هنگام نبرد، کلاهخود از سر گُردآفرید افتاد و سهراب دریافت او زن است و او را اسیر کرد. گُردآفرید به سهراب گفت اگر رهایش کند دژ را در اختیار او قرار می‌دهد. سهراب، گُردآفرید را رها کرد و او بر بلندای دژ رفت و گفت: «که ترکان ز ایران نیابند جفت» (داستان رستم و سهراب) ۲) گُردیه (خواهر بهرام چوبینه، فرمانده‌ی سرکش سپاه هرمزدشاه) که همراه برادرش به چین رفته بود پس از مرگ او حاضر به ازدواج با خاقان نشد و از آنجا گریخت. (داستان خسرو پرویز) در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی، برخی از زنان غیرایرانی نام برده شده (مانند رودابه، سودابه، تهمینه، منیژه و کتایون) یا با شنیدن اوصاف مردان ایرانی یا با یک نگاه، عاشق آن‌ها شده‌اند و به آن‌ها ابراز علاقه کرده‌اند؛ اما هرگز زن ایرانی به هیچ مرد غیرایرانی ابراز علاقه نکرده است. زن در ادبیات، نماد فرهنگ، عقیده و سرزمین است؛ در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی، هرگز فرهنگ، عقیده و سرزمین ایران برای همیشه به دست غیرایرانیان نیافتاده است؛ و همواره قاعده‌ی نفی سبیل در سطح خُرد درباره‌ی زنان ایرانی رعایت شده است. 🏷 🏷 @dirin_goune_ha 🇮🇷 @Ammar_media
💢 تیتر روزنامه Advocate آمریکایی درباره به قدرت رسیدن رضاخان: ایران توسط یک نگهبان طویله(قاطرچی) اداره می‌شود! (کیلیک کنید) @ShahParastHa_IR 🇮🇷 @Ammar_media
💢 پاسخ جک استراو به نگرانی بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌های غربی از کمبود روغن و ماکارانی در ایران ✍️ جک استراو در کتاب «کار انگلیسی» می‌نویسد: ایرانی‌ها حق دارند از «روباه استعمارگر» خشمگین باشند ما در جنگ جهانی اول موجب قحطیِ فاجعه بار و مرگ ۱۰میلیون نفر در ایران شدیم 💬 وزیر خارجه اسبق انگلیس: ایران هرگز مستعمره بریتانیا نبوده، اما این به این معنی نیست که مااز این کشور برای رسیدن به ثروت و قدرت، بهره‌کشی نکرده‌ایم. آن‌ها دلایل خوبی دارند تا از «روباه حیله‌گر و استعمارگر» - لقبی که به ما داده‌اند - خشمگین باشند. از قرن ۱۹ ، ما با رشوه و فریب، ایران را به انجام خواسته‌های‌مان واداشتیم و هروقت هم که این‌ها نتیجه نداد، در این کشور نیرو پیاده کردیم. ما در جنگ اول جهانی به این کشور تجاوز کردیم و با این کار به شکل‌گیری یک قحطی فاجعه‌بار کمک کردیم. ما در سال ۱۹۴۱ شاه را کنار گذاشتیم و پسر ضعیف‌تر و حرف‌شنوتر او را سر کار آوردیم. ما به تقویت شاه در نیمه و اواخر دهه ۱۹۷۰ کمک کردیم. ydac.ir/dwqi2 @JENAYAAT 🇮🇷 @Ammar_media 🔸 مستند "قحطی بزرگ" t.me/Ammar_media/1652
💢دانشگاهی که اساتیدش مثل کسایی باشن که دست جمعی نامه زدن اگه روحانی رأی نیاره، تورم، رکود عمیق، فقر و فساد گسترده متجلی خواهد شد معلومه مقصد پایان‌نامه‌هاش بازیافته حیفِ درخت ✍ Amin Mosavi 2 🇮🇷 @Ammar_media
💢ولید فارِس، مشاور سیاست خارجی ترامپ گفته بعد از سال‌ها مطالعه بر روی حکومت ایران از آغاز شکل‌گیری‌‌اش تا کنون جمع‌بندی من در مقطع کنونی این است که نظام ایران پیروز شده است. امام خمینی(ره): اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند ✍️ علی بیطرفان - - - - - درخواست وزیر دفاع انگلیس برای تشکیل ناتوی جهانی یعنی؛ حق طبیعی ایران است برای تقویت همپیمانان خود و جبهه مقاومت هرآنچه که لازم است را انجام دهد. ایران هم باید به تناسب، بیشترین آمادگی را در جبهه مقاومت ایجاد کند... ✍️ پوریا فاضل 🇮🇷 @Ammar_media
💢 اماراتیزاسیون منطقه و اتاق بازرگانی اماراتیزاسیون منطقه، هدف روانی سیاسی اسرائیل است تا با محوریت پیشرفت اقتصادی امارات، باقی کشورها نیز به عادی‌‌سازی روابط بپردازند. کسانی که از امارات و شیخ صهیونیستش می‌گویند، قطعا نسبت نزدیکی با عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی دارند. 🔻 اتاق بازرگانی ایران که جایگاه مهمی در تجارت و ارتباط نزدیکی با امارات دارد و دروازه اقتصادی ایران نیز محسوب می‌شود، نسبتش با عادی‌سازی روابط و طرح ابراهیم چیست؟! @Cen_Mostazafin 🇮🇷 @Ammar_media