سلام
همراهان گرامی
آثار برتر چهاردهمین جشنواره عمار را تماشا کنید.
مستند «رقصنده با گرگ» به کارگردانی علی عارضی
مستند «مکرون» به کارگردانی سجاد رضازاده
مستند «فراخوان خونین» به کارگردانی حسین پالیزدار
«گزارش کلارِنبِرگ» به پژوهشگری مهدی پورصفا
مستند «داستان بارانی» به کارگردانی حسین نژاد موسی
فیلم «سرکش» به کارگردانی سجاد سلیمان خانی
مستند «عیدوک» به کارگردانی امیر عسکری
مستند «هفت سال اینجا» به کارگردانی سیدمصطفی سیدالحسینی
مستند «آخرین زنگیِ زمانه» به کارگردانی مهرداد خاکی
«ماهیها پرواز میکنند» به کارگردانی محمد مجیدپور
«سوت گلخانه» اثری از معصومه قاسمی و داود محمدی
مستند «تغییر ماموریت» به کارگردانی سجاد ریاحی
مستند «رویای بزرگ» به کارگردانی احسان مشکور
مستند «پیاده روی شهرت» به کارگردانی حسین الهام
مستند «پک آخر، راه حل آمریکایی» به کارگردانی لقمان یدالهی
مستند «داستان ساحل شرقی» ساخته احسان شادمانی
مستند «داستانهای فوتبال کازابلانکا» به کارگردانی مهدی افضل زاده
«جنگ سردتر» به کارگردانی سیامک مختاری
مستند «قاعده بازی» به کارگردانی حسن وزیرزاده
#دیدهبان
این آثار به زودی در شبکه اکران مردمی منتشر خواهد شد. در آینده ای نزدیک این فیلم ها در سامانه عماریار اکران خواهد شد.
📱کانال دیده بان فرهنگ و هنر اصفهان را در ایتا دنبال کنید.
https://eitaa.com/ammaresf
هدایت شده از عماریار
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 سانس ویژه آثار برگزیده #چهاردهمین_جشنواره_عمار آغاز شد
💢 این آثار را رایگان و با بلیت اختیاری ببینید و با رأی دادن به فیلم موردنظر، در داوری مردمی جشنواره مشارکت کنید🔻
🎁 فیلمهای برنده فانوس:
مستند «قاعده بازی»
مستند «سرکش»
مستند «جوان مرگ»
مستند «ایزو ۱۳۶۱»
مستند «تغییر مأموریت»
مستند «رویای بزرگ»
داستانی «انگشتر»
🎁 فیلمهای برنده لوح افتخار:
مستند «فراخوان خونین»
مستند «هفت سال اینجا»
مستند «داستان ساحل شرقی»
مستند «آلترناتیو»
مستند «دوئل امجدیه»
مستند «پشت صحنه»
مستند «پُک آخر؛ راهحل آمریکایی»
داستانی «پیرمرد و دریا»
🎁 فیلمهای تقدیرشده:
مستند «گامیش»
مستند «آقای شورا»
مستند «اندوه جنگل»
مستند «کلاف»
مستند «بیوتنها»
مستند «مقدسنما»
🎥 تماشا و مشارکت در داوری مردمی:
🌐 B2n.ir/amafe
✅ در #عماریار، آثار جشنواره عمار را آنلاین تماشا کنید👇
eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
همراهان گرامی
با سلام
تماشای مستندهای "تغییر ماموریت" ، "بیوتنها" و "رقصنده با گرگ" را از دست ندهید.
امروز سه اثر برگزیده جشنواره عمار در اصفهان اکران خواهد شد.
تغییر ماموریت
روایت جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همراه انتشار یک «سند بهکلی سری» از دوران جنگ تحمیلی را برای اولین بار در مستند «تغییر ماموریت» ببینید. این مستند حتما برای شما جذاب خواهد بود.
مستند «بی وتن ها» روایتگر دادگاه حمید نوری تا مواجهه مستقیم یک مستندساز با منافقین، اندیشهها و ایدئولوژی آنهاست. تماشای این مستند در شکل گیری شناختی جامع نسبت به منافقین بسیار موثر است.
"رقصنده با گرگ" روایت گر نقش رسانه ها در برپا کردن آشوب است. تماشای این اثر برای فعالان رسانه ای بسیار جذاب خواهد بود.
#دیدهبان
هدایت شده از دیدهبان فرهنگ و هنر اصفهان
نقش مردم در حفظ نظام اسلامی اینگونه است که اگر مردم نخواهند حتی حکومت علی (ع) هم ممکن نیست. اگر اینگونه نقش مردم در نظام اسلامی را درک کردیم تصور روشن تری نسبت به ارکان نظام اسلامی خواهیم داشت.
در نظام جمهوری اسلامی ایران دولت و حکومت چیزی جدا از ملت نیست. ان جی او در نظام های سیاسی سرمایه داری (non-governmental organization )بیانگر یکی از ویژگیهای نظامهای سیاسی سرمایه داری میباشد.
اما در جمهوری اسلامی ایران ماهیت حکومت، گاورمنت (Government) نیست. نظام بهداشت و درمان مردمی است. نظام امنیتی مردمی است. اما در Government سیستمهای امنیتی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش در خدمت سرمایه است و فعالان این حوزهها منافع مردم برایشان موضوعیت ندارد بلکه حفظ و افزایش سرمایه هدف اصلی می باشد. برای همین است که در Government آنقدر حقوق و منافع عمومی تحت الشعاع قرار می گیرد که نیازمند ان اجی او هستیم.
اگر ماهیت امت درک نشود حقیقتا نمیتوانیم در حکمرانی به ولی فقیه کمک کنیم. ممکن است در جمهوری اسلامی مدیر کل باشیم رئیس فلان نهاد باشیم . معاون باشیم. شهردار باشیم. اما اگر ماهیت مردم را در این نظام درک نکنیم اساسا نمی توانیم برای این نظام کار اساسی انجام دهیم.
برای درک نقش امت باید با دقت بیشتری زیارت عاشورا را مطالعه کرد. واقعا باید با زیارت عاشورا امام حسین را زیارت کنیم.
فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها
#اندیشکده_تبیین
هدایت شده از دیدهبان فرهنگ و هنر اصفهان
امت، مسئله این است. ما از امت و نقش امت و اهمیت ایفای نقش مردم چه درکی داریم؟
فرازی از زیارت عاشورا:
فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ
این عبارات بیان گر مفاهیم بسیار ارزشمندی برای شیعیان است.
وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَاَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ
یزید و شمر و ابن زیاد به تنهایی کاری از دستشان بر نمی آید. حتی با یک لشگر هم کاری از دستشان بر نمی آید با چند قبیله هم نه. امت، امت باید منحرف شوند. حال اگر کارکنان دولت و حکومت در جمهوری اسلامی ملت را عوام الناس ( قشر خاکستری ) به حساب بیاورند نظام اسلامی چگونه تهدید خواهد شد؟ اگر مردم را همه کاره شناسایی نکنند چه خواهد شد؟
یکی از بزرگترین آسیب ها در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مدیران و کارکنان دولت خود را مانند مدیران و کارکنان دولت فرانسه شناسایی کنند. همین خطای شناختی و محاسباتی کافیست تا ایشان نقشی را که باید در جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند نتوانند محقق کنند.
#اندیشکده_تبیین
اندیشکده تبیین برگزار می کند:
ارائه درس منطق برای فعالان رسانهای شهر اصفهان
یکی از یافتههای اندیشکده تبیین لزوم حضور درس منطق در فرآیندهای آموزش مهارت های رسانه ای است. متاسفانه سرفصلی تحت عنوان منطق در اکثر رشته های هنری و رسانه ای وجود ندارد و این یک نقطه ضعف بزرگ برای فرآیند های آموزشی رسانه ایست.
ما در یک فیلم مستند با سند ها به دنبال استدلال هستیم. و استدلال درست یکی از مباحث علم منطق است. در نوشتن یک مقاله تحلیلی نویسنده تلاش می کند منظور خود را اثبات کند و این هم یکی از مباحث علم منطق است. در فیلم های داستانی مسئله منطق دراماتیک را داریم. و اساسا یک اثر دراماتیک بدون منطق دراماتیک ممکن نیست. در داستان نویسی هم ما به منطق نیازمند مندیم. چرا که اساسا پیرنگ و خلق درون مایه یک موضوع منطقیست.
حضور پر رنگ مباحث منطق در فعالیت های رسانه ای نشان دهنده اهمیت این بحث در خلق آثار رسانه ای است. و فعال رسانه ای بدون فراگرفتن منطق اثر بخشی خود را از دست می دهد. و در فضایی مشوش و مملو از اطلاعات گوناگون سرگردان خواهد شد.
به علاوه دانستن منطق برای کسی که می خواهد به دنبال حقیقت برود و در جنگ روایت ها سوژه، اطلاعات و جریان صحیح را دنبال کند حائز اهمیت است.
فرآیند و شرایط ثبت نام بزودی منتشر خواهد شد.
#اندیشکده_تبیین
📱کانال دیده بان فرهنگ و هنر اصفهان را در ایتا دنبال کنید.
https://eitaa.com/ammaresf
آیا مردم ما بی دین شده اند؟
یادداشت عادل شکیبایی اندیشهورز اندیشکده تبیین پیرامون روش سنجش گرایش های دینی در جامعه امروز ایران
اگر بخواهیم به یک سوال مهم درباره ایران جواب بدهیم که با توجه به نوع حکومت ما به بسیاری از مسائل دیگر هم پاسخ خواهد داد آن است که جامعه ایران چقدر دین دار است و از آن مهمتر روند تغییرات دین داری در آن در طی دههها و سالهای گذشته چگونه بوده است؟ ثابت بوده، بر اساس عملکرد بد مسئولین و روحانیت کاهش شدیدی را تجربه کرده و یا حتی افزایشی بوده است؟ یکی از روش های دم دستی آن است که مثلا ببینیم در اطرافمان چقدر نمازخوان و روزه گیر داریم و یا انکه وضعیت رعایت حجاب در انظار عمومی چگونه است؟ این روش اما خطایش بیش از حدی است که بتوان رویش حساب کرد زیرا اطرافیان ما بخش بسیار کوچک و خاصی از جامعه هستند و در نهایت شاید بخشی کوچک از یک شهر را نمایندگی کنند و برای نمایندگی کل یک شهر ،استان و کشور بسیار ناکافی و جهت دارند و یا آنکه به مطالعات علمی و پیمایش های سراسری مانند پیمایش ملی تحولات فرهنگی نگاه کنیم که با داده های بسیار بزرگ انجام می شود روش نمونه گیری و بررسی در این گونه پژوهش ها خیلی بهتر و منطقی تر انجام شده ولی چند نکته در خصوص آن وجود دارد اولا آن که بر مبنای چیزی است که مردم اظهار کرده اند، در ثانی با شاخص های کمی مثل نماز خواندن روزه گرفتن و ... دین داری سنجیده می شود که خطای ابزاری آن برای سنجش متغیری که به شدت کیفی و پیچیده است جای تامل دارد و ثالثا هر چند سال یکبار امکان انجام آن وجود دارد و در نهایت وقتی به نتایج نگاه میکنیم تغییرات کم و نوسانی بوده است و تحلیل های زیاد مطمئنی را نمیتوان بر مبنای انها انجام داد، به خصوص اگر همان سوال کلیدی یعنی دین داری مردم مد نظر باشد. شاید با تکیه بر پیمایش بتوان گفت مثلا چند درصد مردم بیشتر و یا کمتر از قبل نماز می خوانند اما اینکه نماز خواندن را جدای از اهمیت زیاد آن ملاک حتمی و مکفی برای دین داری در نظر بگیریم همانطور که گفته شدجای تامل بیشتری دارد.یکی از روش های دیگری که ملاک اصلی این نوشته است توجه به برخی برونداد ها یا پراکسی هایی است که بطور غیر مستقیم بخشی از دین داری مردم را می توانند نشان دهند.
مثل رفتن به مراسم احیا شبانه،اعتکاف،مراسم های مذهبی و بزنگاه هایی مثل تشییع پیکر شخصیت های شاخص و شهدا ، اینها با اینکه سخت است نماد دین داری معرفی بشوند ولی بطور غیر مستقیم تمایل قلبی مردم به دین را می توانند نشان بدهند و رصد آنها و تغییراتی که در روند زمانی از خود نشان میدهند لااقل به عنوان یکی از شاخص ها در کنار دیگر موارد می تواتد حائز اهمیت باشد . البته برخی می گویند مواردی مثل میزان استفاده از مشروبات الکی،تعدد فساد و انحراف های جنسی،رفتن بر سر مزار کوروش،راهپیمایی های اعتراضی به حکومت میزان استفاده از ماهواره و سایت های اینترنتی خاص را هم در طرف دیگر باید در نظر گرفت که به نظر حرف درستی می آید ،ولی مشکلی که هست آن است که در نظر گرفتن نماینده های کاهش بی دینی مردم بسیار مورد توجه و پر رنگ است ،ولی استفاده و توجه به نماینده های دین داری مردم به شدت کم است و اصلا به آن توجهی نمی کنیم. برای خود من وقتی از توجه به رویدادی مانند تشییع شهید سلیمانی و مراسم اعتکاف برای نشان دادن میزان دینداری مردم توسط مسئولین استفاده می شد این حرکت را به عنوان نوعی فرار رو به جلو و شانه خالی کردن از وضعیت واقعی و حتی تلاش برای فریب اذهان عمومی می پنداشتم .ولی امسال وقتی در یکی از کلان شهر هایی که به گواه برخی امار ها، کم ترین دینداری را در بین سایر شهر های کشور دارد ، وقتی دیدم برای یک مراسم محدود دانشگاهی اعتکاف بیش از ۵۰۰ نفر متقاضی شده اند و برگزار کننده با توجه به ظرفیت محدودش مجبور به تشکیل لیست ذخیره شده است، آن هم در دانشگاهی که برای مراسم های عادی معمولا استقبال بسیار محدودی صورت میگیرد و نماز های جماعت با تعداد محدوی برگزار میشود ، به فکر فرو رفتم که واقعا این وضعیت می تواند چیز هایی را نشان دهد و باز کند که ما تا کنون به ان بی توجه بوده ایم ، و در تحلیل های ذهنی مان از وضعیت مردم و میزان دین داری آنها در کنار سایر موارد این را هم حتما باید لحاظ کنیم تا به تصور صحیح تر و واقعی تری در مورد مردم برسیم.البته جا دارد از برگزار کننده این مراسم و اعلام شفاف داده های اماری ان هم تشکر کرد که زمینه دریافت چنین تحلیلی را فراهم کردند.
#یادداشت_کوتاه
#اندیشکده_تبیین
نظرات خود را پیرامون این یادداشت برای ما ارسال کنید.
شما می توانید با نویسنده این یادداشت در ارتباط باشید. ارتباط با نویسنده یادداشت @ad_shakibaee 🆔
📱کانال دیده بان فرهنگ و هنر اصفهان را در ایتا دنبال کنید.
https://eitaa.com/ammaresf
دیدهبان فرهنگ و هنر اصفهان
نقش مردم در حفظ نظام اسلامی اینگونه است که اگر مردم نخواهند حتی حکومت علی (ع) هم ممکن نیست. اگر اینگ
«رسیدن به هدفهای اسلامی ــ حالا اسمش را بگذارید «نظام اسلامی»، در نهایت «تمدّن اسلامی» ــ جز با حضور مردم، جز با توجّه و مبادرت مردم امکانپذیر نیست؛ باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند. این برای ما یک اصل شد... توجّه داشته باشیم که مسئلهی «مردم» یک اصل اسلامی است، بدون آن کاری نمیشود کرد، به هدفها نمیشود رسید، به حیات نمیشود رسید.»
#اندیشکده_تبیین