eitaa logo
کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
847 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
154 ویدیو
92 فایل
💡در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💡 🔮#مجری طرح اتحاد گروههای ولایی #عمـــاریون_رهبـــــریم @ilyan313 🚫#کپی برداری از #طراحی بنرها #کپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز نیست @ammareyon
مشاهده در ایتا
دانلود
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌─┅════✪•❁🕋❁•✪════┅─ ✪◁رسول اعظم اسلام صلوات الله در توضیح و تبیین آیه «قُل لا اسَلُکم عَلَیهِ اجرًا الَّا المَوَدَّةَ فِی القُربی؛ای پیامبر! بگو من هیچ پاداشی از شما در مورد رسالت نمی خواهم جز دوست داشتن اهل بیتم.» می فرماید ❏ خداوند متعال ذریه هر پیامبری را از نسل و صلب خود او قرار داد اما ذریه مرا از صلب من و صلب علی بن ابی طالب مقرر نمود. در میان مردم فرزندان هر دختری را به پدرشان منتسب می کنند ولی فرزندان فاطمه سلام الله منسوب به من هستند. ❥︎ آن حضرت در روایت دیگری فرمود.. إِنَّ فَاطِمَةَ أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّیتَهَا عَلَی النَّارِ.... فاطمه پاکدامن است و خدا نیز آتش جهنم را بر فرزندان او حرام کرده است. ─┅════༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅════┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌─┅════✪•❁🕋❁•✪════┅─ ✪◁با توجه به این روایات، فرزندان حضرت رسول صلوات الله که همه از نسل فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشند مورد توجه و عنایت خدا و رسول خدا صلوات الله هستند البته به شرط اینکه مقام خود را حفظ کرده و مایه افتخار آن حضرت باشند. ❍ آری مهمتر از احترام به سادات، شرطی است که امام رضا علیه السلام در ملاقات حسین بن خالد به او یاد آور شده و با بیان اهمیت دوستی واحترام به سادات، فرمود.. نگاه کردن به فرزندان و ذریه های ما عبادت است. ❖‌ از امام سؤال شد.. ای پسر رسول خدا صلوات الله، آیا نگاه به امامان اهل بیت علیه السلام که از شما خانواده هستند عبادت است یا نگاه به تمام کسانی که از نسل رسول خدا ص وجود آمده اند؟! □ امام رضا علیه السلام در ادامه فرمود.. بَلِ النَّظَرُ إِلَی جَمِیعِ ذُرِّیةِ النَّبِی ص عِبَادَةٌ مَا لَمْ یفَارِقُوا مِنْهَاجَهُ وَ لَمْ یتَلَوَّثُوا بِالْمَعَاصِی... بلکه نگاه به تمامی ذریه های پیامبر اکرم صلوات الله عبادت محسوب می شود تا زمانی که خود را به گناه نیالایند و از راه پیامبر جدا نشوند. ─┅════༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅════┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌─┅════✪•❁🕋❁•✪════┅─ ✪◁عبدالرحمن جامی چه نیک گفته: هر پســـر کو از پدر لافــــد، نه از فضــــل و هنــــر فی المثل گر، دیده را مردم بود، نـــامــــــردم است شــــاخ بی بر، گر چه باشد از درخت میـــــوه دار چون نیــــــارد میوه و بَر، در شمــــــار هیزم است ریحانه من چه بر سرت آوردند صد بغض به آه همسرت آوردند ─┅════༅𖣔2⃣5⃣𖣔༅════┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌─┅════✪•❁🕋❁•✪════┅─ ✪◁بی بی وصیت کرد: °یا علی غسلنی ولا تکشف انی..° منو از زیر پیراهن غسل بده، من رو شبانه دفن کن. ❏ امیرالمومنین فرمود.. مشغول غسل دادن شدم به دستورات زهرا عمل کردم، یه وقت دیدن علی دست از کار کشید آی مادر…. غسل تنت از من چقدر وقت گرفت یعنی چه به روز پیكرت آوردند با دیدن جسمت بدنم می لرزد با شستن پهلوت تنم می لرزد با شستن زخم كوچه های نیلی ای فاطمه دارد حسنم می لرزد چشمم به غمه هماره ات افتاده بر چشم پر از ستاره ات افتاده وقتي كه رسيد دست من فهميدم در كوچه دو گوشواره ات افتاده ─┅════༅𖣔2⃣6⃣𖣔༅════┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌─┅════✪•❁🕋❁•✪════┅─ ✪◁زهرا رو غسل داد، کفن کرد، وقتی خواست بنده های کفن ببندم، زینبین صدا کرد، حسنین صدا کرد بیاید از مادر توشه برگیرید، امروز روز جدایست، حسن و حسین خودشون را به رو جسد مادر انداختن، دارن ناله می کنن، واحسرتا، وا حزنا، مادر مادر، مادر سلام ما رو به رسول خدا برسون، امیرالمومنین خدا رو قسم خورد، صدای ناله ی زهرا بلند شد، امام حسن و حسین به سینه چسبانید، ❍ امیرالمومنین فرمود یه وقت منادی صدا زد علی بچه ها رو بردار ملائکه ی آسمان به گریه شدن، اینجا حسنین تسلی داد، با امام حسن و حسین خداحافظی کرد، گذشت… ─┅════༅𖣔2⃣7⃣𖣔༅════┅─
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌─┅════✪•❁🕋❁•✪════┅─ نمیدانم چرا هر وقت از یاس میخــــــــــوانم کنار یاس قدری روضه عباس میخــــــــــــوانم یه وقت علقمه بوی یاس گرفت… مادر برات بمیره اباالفضل اباالفضل ✪ نمی دونم وقتی ابی عبدالله اومد کنار نهر علقمه چی پشت حسین خم کرد، پهلوی شکسته مادر دید یا فرق شکافته ی برادر حسین جان…. ای اهل حرم میر علمدار نیامد سقای حسین سید سالار نیامد امشب حرم آل علی آب ندارد رقیه شده بی تاب، علی خواب ندارد اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پـــــــایـــــان ─┅════༅𖣔2⃣8⃣𖣔༅════┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🇮🇷 🇮🇷 ─═══༅📓📔༅══┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁‌ ─═══༅📔📓༅══┅─ 🗓تاریخ/10/19 ⏰ساعت:18/00 👤ارائه:جناب استاد 🗣طرح سوال: 🆔@ilyan313 🔮 ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ 🆔https://eitaa.com/joinchat/2711355466C543e968485 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ 🆔 @ammareyon 🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌ 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها# و بدون اجازه ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═══༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🇮🇷🇮🇷
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁ ❍ ویژگی خاص قیام نوزده دی شرکت و همکاری همه اقشارمردم بود. این قیام که با رهبری روحانیت شکل گرفت، ثابت کرد که شاه از حرکت مذهبی ، سیاسی به رهبری روحانیت و در رأس آن ها امام خمینی °قدس سره° بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت دارد. ❖‌ رحلت مرموز آیت الله مصطفی خمینی فرزند امام °قدس سره° در آبان 1356، شتاب خاصی به حرکت انقلاب اسلامی بخشید که می توان موج برخاسته از آن را به عنوان آغاز قیام عمومی مردم دانست. 🗯 مجالس یادبود متعددی در سرتاسر کشور برگزار و در پی هر یک از این مجالس، تظاهرات گسترده ای علیه رژیم شاه به راه افتاد و بار دیگر امام °قدس سره° به عنوان رهبر حرکت اسلامی در جامعه مطرح گردید. ✪ از این رو دستگاه حاکم و به ویژه شخص شاه بر آن شد تا با توهین به ساحت امام °قدس سره° چهره ی ایشان را در انظار عمومی مشوش سازد و با نوشتن مقاله ای با صراحت به آن بزرگوار توهین نماید ─┅════༅𖣔1⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❀◁در اواسط دی 1356، که پاکت ممهور به مهر دربار از دفتر هویدا وزیر دربار شاه خارج می شد، کسی از کارگزاران رژیم گمان نمی برد که این نامه مانند آتش به دامن رژیم شاه بیافتد. پیک دربار نامه را به داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی داد و او نیز نامه را جهت انتشار به روزنامه اطلاعات داد. ❏ مسعودی صاحب امتیاز روزنامه، پس از با خبر شدن از مفاد مقاله، آن را برای آینده روزنامه خطرناک یافت و نگران و اکنش علما و روحانیون شد. اما در تماس هایی که با وزیر اطلاعات و جهانگردی و نخست وزیر °آموزگار° گرفت، دریافت که برخی از مفاد تند و تحریک آمیز آن به خواست شاه در مقاله گنجانده شده است. ❖‌ شاه دستور نگارش «ایران و استعمار سرخ و سیاه» را در حالی داده بود که پیش از آن، مضامینش را در گفت و گو با خبرنگار یک مجله ی امریکایی بیان کرده بود. ۞ اما گزارشی از عراق در این باره که • آیت الله خمینی در رساله عملیه خود سلطنت را غیر شرعی اعلام کرده و این نظر در چاپ جدیدی از توضیح المسائل ایشان منتشر شده است•. خشم شاه را به آن حد برانگیخت که دستور نگارش این مقاله را داد ─┅════༅𖣔2⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁در این مقاله ° که نویسنده ی آن «احمد رشیدی مطلق» ذکر شده بود ° به طور صریح بی حجابی را فضیلت دانسته و حجاب، کهنه پرستی و ارتجاع سیاه معرفی و به ساحت مرجع عالم تشیّع، امام خمینی °قدس سره° اهانت کرده و قیام پانزده خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود. ❍ با پخش سراسری روزنامه اطلاعات و رسیدن آن به شهر قم، اولین واکنش ها آغاز شد. طلاب جوان، پس از خواندن مقاله، به خشم آمدند. ❖‌ مدرسین حوزه علمیه ی قم پس از اطلاع از محتوای مقاله، در بیت آیت الله حسین نوری گرد آمدند تا اقدامی هماهنگ علیه رژیم داشته باشند و پس از بررسی ابعاد گوناگون مسأله، تصمیم گرفته شد که هجدهم دی درس های حوزه تعطیل شود ─┅════༅𖣔3⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❀◁صبح هجدهم دی، طلاب با تشکیل اجتماعی بزرگی، تظاهرات و راهپیمایی خود را آرام به سوی منازل مراجع وقت آغاز کردند و با تجمع در مقابل منازل ایشان با دادن شعارهایی به حمایت از امام °قدس سره° پرداختند. ❏ نیروهای امنیتی ابتدا با یورش به صف تظاهر کنندگان سعی در متفرق نمودن و ممانعت از راهپیمایی طلاب کردند. اما وقتی با مقاومت آن ها رو به رو شدند، اعلام کردند در صورتی که راهپیمایان شعار ندهند و آرام حرکت کنند، می توانند به تظاهرات خود ادامه دهند. عده ای از طلاب در مقابل بیت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی °قدس سره° تجمع کردند و معظم له طی سخنانی فرمودند.. ❖‌ این ها به آن آقا ‌‌°امام خمینی° توهین نکردند. این ها به ما توهین کردند، برای این که این ها با این کارشان نشان دادند و خواستند بگویند که آن آقا °امام خمینی° با ما مخالف است و مفهوم حرفشان این است که ما با این ها °رژیم شاه°موافقیم. این که ما با این ها موافقیم، توهین به ماست. ما در گذشته با این ها مخالف بوده ایم و در آینده نیز مخالف خواهیم بود. ─┅════༅𖣔4⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁سخنان آیت الله گلپایگانی° ره° مردم و علما صبح روز هجدهم دی ماه به سمت منزل آیت الله گلپایگانی حرکت کردند. خیلی زود محوطه درونی و بیرونی منزل ایشان از جمعیت پر شد. ❍ آیت‏ اللّه‏ گلپایگانی با چهره‏ای غمگین و افسرده وارد می‏شوند. پس از این که ایشان آیه استرجاع °انا لله و انا الیه راجعون°را می‏خواند بغض مردم می‏ترکد و صدای گریه از هر سو بلند می‏شود . ❖‌ آیت ‏اللّه‏ گلپایگانی ادامه می دهند..ما هم از وارد شدن این ضایعه بزرگ بر جامعه روحانیت و بر فقه و اجتهاد خبردار شدیم. این‏ها اشتباه می‏کنند ؛ این‏ها فکر نکنند، ما دیگر سکوت کرده ‏ایم و چیزی نخواهیم گفت و دست بر می‏داریم. این‏ها باید بدانند که اگر سر نیزه را حتی به زیر گلوی ما بگذارند، ما حرفمان را می‏زنیم ─┅════༅𖣔5⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❀◁سپس راهپیمایان، در مقابل منزل مرحوم علاّمه طباطبایی °قدس سره° تجمع کردند. اما به علت کسالت علامه، آیت الله محمد یزدی، به نمایندگی از طرف ایشان راجع به شخصیت امام خمینی ‌°قدس سره° و مبارزات آن بزرگوار و محکومیت رژیم پهلوی در اهانت به امام و روحانیت، سخنانی ایراد کرد. ❏ تظاهر کنندگان، آن گاه در مقابل منزل و مدرسه ی آیت الله مکارم شیرازی تجمع کردند و ایشان طی سخنان فرمودند... ❖‌ «مسأله، مسأله ی هتاکی نسبت به آیت الله العظمی آقای خمینی نیست، این در واقع هتاکی به تمام مقدسات و به همه ی ماست ... طلاب نباید از همدیگر جدا شوند و باید وحدت داشته باشند. اگر بناست زنده بمانیم، همه باید زنده بمانیم و اگر بناست بمیریم، همه باید بمیریم، جدایی بین ما نخواهد بود.» بعد از آن طلاب به منزل آیت الله وحید خراسانی رفتند. ۞ ایشان در اجتماع طلاب و تظاهرکنندگان، درباره مسأله ی آزادی زن و جایگاه آن در اجتماع از نظر اسلام سخنرانی کردند ─┅════༅𖣔6⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه ی علمیه به حمایت از آن تصمیم گرفتند که مغازه های خود را روز نوزدهم دی باز نکنند. ❍ روز نوزدهم دی، بازار تعطیل شد. سازمان اطلاعات و امنیت قم و شهربانی به کمک نیروهای کمکی که از تهران وارد شده بودند، در سطح شهر، به ویژه در حوالی مدارس علمیه و مرقد حضرت معصومه علیها السلام متمرکز شدند. ❖‌ اقشار مختلف مردم و طلاب در مقابل مدرسه ی خان و میدان آستانه تجمع کردند و باز راهپیمایی به سوی منازل بزرگان حوزه را آغاز نمودند. 🗯 منزل اول، بیت آیت الله میرزا هاشم آملی بود. وقتی تظاهرکنندگان به مقابل منزل ایشان رسیدند، آیت الله آملی طی سخنانی به بیان عظمت و شخصیت فوق العاده امام پرداخت و هیأت حاکمه و رژیم پهلوی را مورد نفرت روحانیت و ملت قلمداد کرد ─┅════༅𖣔7⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❀◁ساواک قم طی گزارشی چنین می نویسد: « ساعت 10:30 صبح، بیش از 5000 نفر از طلبه های علوم دینی در مسجد اعظم اجتماع کردند و از آن جا به منزل چند تن از روحانیون رفتند و از آنان خواستند که از °امام° خمینی دفاع کنند.» ❏ نیروهای رژیم با آرایش ضد شورش، ماشین های آبپاش و نفربرهای نظامی در انتظار تجمع بعد از ظهر مردم قم بودند که مردم قصد راهپیمایی به سوی خیابان بیگدلی و منزل آیت الله نوری را داشتند. ❖‌ بعد از تجمع مردم، آیت الله نوری طی سخنانی چنین گفت.. هرکجا نهضت قابل توجهی به وجود آمده، روحانیت راستین اسلام در پیشاپیش آن در حرکت بوده و رهبری نهضت به دست آنان هدایت می شد، روحانیت در حرکت جامعه نقش مؤثر و خلاّقی داشته است. مردم مسلمان، با روحانیتِ اصیل هستند. ۞ روحانیت اصیل با آیت الله العظمی آقای خمینی و در پشت سر ایشان است و مبارزه ی دستگاه طاغوتی با اسلام و رهبری آیت الله خمینی به جایی نخواهد رسید. ─┅════༅𖣔8⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁پس از سخنان آیت الله نوری، انبوه جمعیت که به ده هزار نفر می رسید، راهپیمایی را آغاز، و می خواستند از طریق خیابان ساحلی به منازل آیات سلطانی طباطبایی و مشکینی بروند. ❍ اولین نشانه های درگیری به وسیله ی مأموران رژیم رخ داد. یکی از آن ها شیشه بانک صادرات را شکست و مأمور دیگری همان شیشه را با پاره آجر نشانه گرفت. همین بهانه کافی بود که اسلحه ها به طرف مردم نشانه گیری شود. ❖‌ با دستور فرمانده نیروهای امنیتی، تیراندازی شروع شد. با به زمین افتادن تعدادی از مردم، جمعیت در کوچه های اطراف پناه گرفتند. مردم با هر آنچه که به دست می آوردند، مقابل مأموران مسلح رژیم ایستادند. جنگ و گریز تا ساعاتی از شب ادامه یافت. 🗯 در این روز دست کم شش نفر شهید و ده ها تن زخمی شدند. مردم به خیابان‏های اطراف رفته، این شعار را سر می‏دادند • از جان خود گذشتیم، با خون خود نوشتیم، یا مرگ یا خمینی‌ •. این شعار زیبا در پایان آن روز غم‏انگیز، عشق بی کران مردم را به رهبر محبوب خویش نشان می‏داد ─┅════༅𖣔9⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❀◁در مورد شهدا و مجروحان قیام 19 دی آمار دقیقی در دست نیست. آن گونه که از گفته‏ ها و نوشته ‏های شاهدان عینی برداشت می ‏شود خیلی از مجروحان از ترس ساواک به بیمارستان مراجعه نکرده بودند؛ زیرا در آن زمان، ساواک، تظاهر کنندگان زخمی را با زنجیر به تخت بیمارستان می بست تا پس از بهبودی آنها را به ساواک منتقل نمایند. ❏ در مورد شهدا نیز غیر از چند نفر که به طور یقین در آن روز به شهادت رسیده ‏اند سخن از شهید دیگری به میان نیامده است. البته احتمال این که خانواده شماری از شهدا از ترس ساواک شهدای خود را مخفیانه به خاک سپرده باشند، ضعیف نیست. ❖‌ به هر تقدیر شمار مجروحان بسیار زیاد بود، اما تنها نام پنج شهید به ثبت رسیده است که سه تن از آنان طلبه، یک نفر جوان و دیگری نوجوانی سیزده ساله است ۞ بعد از این حادثه، طلاب و علمای قم با انتشار اعلامیه ای ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی دفاع، این سؤال را مطرح کردند که آیا فضای باز سیاسی به این معناست که اگر کسانی به مطالب غیر واقعی روزنامه اعتراض کنند، باید با گلوله پاسخ بگیرند؟ ─┅════༅𖣔🔟𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁رژیم پهلوی بعد از واقعه ی خونین 19 دی، عده ای از کارمندان و اعضای حزب رستاخیز را جمع آوری و با به راه انداختن تظاهراتی نمایشی سعی کرد، وانمود کند که روشنفکران ایران، • شورش مرتجعین قم• را محکوم می کنند. تظاهر کنندگان، صبح روز 23 دی 1356، سوار بر اتوبوس ها راهی قم شدند و طی یک راهپیمایی، به حمایت از شاه پرداخته و °جاوید شاه° گویان به سمت حرم حرکت کردند ❍ عکس العمل دیگر رژیم، به منظور انحراف افکار عمومی از رهبری امام اجازه دادن فعالیت به برخی از گروه های موافق سلطنت بود که خواهان اصلاحات جزیی بودند. در همین دوران، اعلام موجودیت • کمیته دفاع از آزادی و حقوق بشر• در شمار اخبار جالب توجه است. ❖‌ نماینده هیأت اجراییه این کمیته با دعوت از خبرگزاری های معتبر جهان به طور رسمی موجودیت این کمیته را اعلام کرد. ─┅════༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❀◁مطبوعات و رسانه ‏های آن زمان ابتدا با قضیه 19 دی بسیار گذرا برخورد کرده، آن را تحقیر نمودند. آنها تلاش کردند که قیام را بسیار کوچک جلوه دهند و وانمود کنند که هیچ اتفاقی رخ نداده است. ❏ همچنین تظاهر کنندگان را مشتی افراد معلوم الحال لقب دادند که از این شهر به آن شهر در حال ترددند. • سرکوب اغتشاش قم • تعبیری بود که در رسانه‏ ها درباره قیام به کار برده شد. ❖‌ ولی پس از آن از تیترهایی نظیر..تظاهرات قم به خاک و خون کشیده شد° استفاده کردند و این، نشان می‏داد که در رسانه ‏ها، افکار روشن و طرف‏دار حضرت امام و انقلاب، یافت می‏شود. ۞ به هر حال این قیام بر روند انقلاب تأثیر بسیار گذاشت و سانسورهای خبری و تحقیرها نتوانست جلو قیام و انتشار خبر آن را در سراسر کشور بگیرد ─┅════༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁ویژگی خاص قیام 19 دی شرکت و همکاری همه اقشارمردم بود. این قیام نیز همچون همیشه با رهبری روحانیت شکل گرفت، اما اگر حمایت و پیوستن مردم به روحانیت نبود، به پیروزی نمی‏رسید. پس از این که علما دروس حوزه را تعطیل کردند، اقشار مختلف مردم نیز به آنان پیوستند. ❍ بازاریان با تعطیل کردن بازار قم، نقش عمده‏ای در اعتراض به اقدامات نظام داشتند. مردم نیز پیرو جوان وارد صحنه مبارزه شدند و در حمایت از امام خمینی و روحانیت با علما و طلاب همراهی کردند. ─┅════༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❀◁ از چند نظر شایان توجه است ❏◁(1).. و تو خالی بودن شعار فضای باز سیاسی شاه را به مردم نشان داد. ❏◁(2).. از حرکت مذهبی ، سیاسی به رهبری روحانیت و در رأس آن ها امام خمینی بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت دارد. ❏◁(3)..آنچه را که داشت، به تبع قیام نوزده دی به وقوع پیوست و حوزه های علمیه و روحانیت در خط امام به حرکت در آمدند و زمینه ای فراهم گردید که نهضت در مسیر صحیح مبارزه قرار گیرد، و ترفندهای بعدی رژیم را نیز بی اثر کرد. ❏◁(4).. بشر و فضای باز سیاسی، طلیعه ای برای میدان دادن به ملی گراها، لیبرال ها و ... بوده و امریکا و رژیم شاه، عملاً در جذب مردم به سوی میانه روها موفقیتی نداشته اند و آنان هیچ پایگاهی در میان مردم ندارند. ─┅════༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❏◁(5).. ها و کسانی که مروج جدایی دین از سیاست بودند و همواره درس و بحث و فقه و اصول و ... را به مبارزه با شاه ترجیح می دادند، شکست خوردند و مردم نیز فهمیدند که باید سراغ چه کسانی بروند ❏◁(6)..قیام 19 دی را برای بسیاری آشکار کرد. از آن پس بود که شعار « مرگ بر شاه» شعار اصلی و تکیه کلام توده های انقلابی شد. ❏◁(7)..قیام 19 دی و و شرکت توده های مذهبی، به ویژه جوانان گردید. ❏◁(8).. هایی که حرکت سیاسی خود را با اتکا به حقوق بشر کارتر و فضای باز سیاسی ایجاد شده، توسط شاه و در چهارچوب قانون اساسی شکل داده بودند، بتدریج از مردم جدا شدند و به دامن امریکا و غرب پناه بردند ─┅════༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❏◁(9)..با قیام قم، آهنگ حرکت انقلاب به صورت ‌‌• استراتژی چهلم ها • ی پشت سر هم، با صورت و محتوای کاملاً اسلامی شتاب فزاینده و گسترده تری به خود گرفت و رهبری امام به عنوان نقش اصلی مبارزه با رژیم شاه ظاهر شد. ❀ قیام 19 دی قم، انقلاب اسلامی را وارد مرحله مهم و حساسی کرده بود. در اثر این قیام، زنجیره ای از حوادث و رویدادهای سرنوشت ساز و اثرگذار در سطح کشور پدید آمد؛ بطوریکه مبارزان و در رأس آنان امام بهتر و بیشتر از پیش از نتایج آن استفاده و روند پیچیده نهضت را به سمت پیروزی حتمی هدایت و رهبری کردند. ❖‌ اهمیت و جایگاه قیام 19 دی در این بود که حرکت روبه پیش انقلاب را شتاب بخشید؛ خصلت اسلامی و مردمی نهضت امام خمینی را ثابت و عیان تر ساخت ─┅════༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅════┅─
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─ ❥︎◁کشتار مردم قم در روز 19 دی و سرکوب شدید و خشن قیام عمومی در این شهر، باعث به اوج رسیدن اعتراضات و راهپیمایی ها در اغلب شهرهای ایران در روزهای بعد می شود. و از همین نقطه است که رژیم مقتدر و باثبات پهلوی دچار بحران عمیق و انقلاب می شود. ❍ قیام19 دی قم زمینه ها و علل و عوامل مختلفی دارد. هرچند تبعید امام به نجف و دوری ایشان از مرکز مبارزات اسلامی قم، ادامه نهضت اسلامی را با مشکل و مانع روبه رو ساخت ولی اندیشه مبارزه و مخالفت با رژیم پهلوی به عنوان یک نظام باطل و ظالم در روح و جان مردم باقی مانده بود. ❖‌ از این رو دوام گفتمان مبارزه که حاصل اندیشه های سیاسی امام بود، زمینه اصلی قیام 19 دی محسوب می شود. علاوه بر این، دوره سخت اختناق و سرکوب نیز موجبات قیام را فراهم ساخت. ۞ درگذشت دکتر علی شریعتی، فضای بازسیاسی و مجموعه حوادث این دوره، شهادت آیت الله مصطفی خمینی و رهبری های امام خمینی و از همه مهمتر مقاله اهانت آمیز 17 دی 56، زمینه ها و عوامل مهم قیام 19 دی بوده است. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پــــــــایـــــــان ─┅══༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅══┅─