eitaa logo
کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
853 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
154 ویدیو
92 فایل
💡در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💡 🔮#مجری طرح اتحاد گروههای ولایی #عمـــاریون_رهبـــــریم @ilyan313 🚫#کپی برداری از #طراحی بنرها #کپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز نیست @ammareyon
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ◁از سال ۱۲۹ هجرى تا ۱۳۲ هجرى كه عباسیان روى كار آمدند؛ چون بنى‌ امیه رو به ضعف و سقوط مى‌ رفتند، فرصت این كه امام را تحت فشار قرار دهند، نداشتند ❏ و از طرفى عباسیان نیز كه شعار طرفدارى از خاندان پاك پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و گرفتن انتقام خون به ناحق ریخته آنان را مى‌ دادند، به امام فشارى وارد نمى‌ آوردند. ✪ از این رو، این دوران، براى امام دوران آرامش و آزادى بود و فرصت بسیار خوبى براى فعالیت‌ هاى علمى و فرهنگى به شمار مى‌ رفت، ❍ فرصتى كه براى هیچ یك از امامان دیگر به غیر از امام باقر علیه‌السلام كه اندكى از این فرصت براى ایشان به وجود آمد و فعالیت علمى را شروع كرده بود.و هم چنین براى امام رضا علیه‌السلام فراهم نگشت. ─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❥︎◁ولى امام صادق علیه‎السلام هم عمر طولانى ° حدود ۷۰ سال° داشتند و هم محیط و زمان براى ایشان مساعد بود. ❍ امام با استفاده از این فرصت نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نمودند و پایه های علمی مکتب شیعه را محکم کردند ✪ حضرت در طول زندگی خود در مدينه زيست و تنها به قصد حج يا بنا به الزامات سياسی، سفرهايی کوتاه به مکه و عراق داشت. ❏ وی در مدينه که اصلی‌ترين مرکز نشر سنت نبوی در آن عصر بود، مجلس و عبارتی دانشگاه پررونقی داشت که جدا ساختن پيروان مذاهب و فرق مختلف در آن به سختی امکان‌پذير بود. ✿ گسترۀ دانش حضرت از يک سو، و سعۀ صدر وی در تعامل با مذاهب گوناگون از سوی ديگر موجب شده بود تا طيف وسيعی از عالمان به عنوان طالب دانش جعفری به گرد آن حضرت درآيند. ─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❀◁شاگردانی از خواص اماميه گرفته تا طيفهای متنوع عامه، از متکلم و فقيه گرفته تا مقری و محدث بر گرد حضرت ديده می‌شدند و از اقصى نقاط ماوراء النهر تا مغرب در شمار شاگردان او حضور داشتند. ❏ شيخ مفيد اشاره دارد که بر اساس آنچه اصحاب حديث احصا کرده‌اند، شمار شاگردان حضرت بالغ بر ۴ هزار نفر بوده است. ✪ اگر حوزه درس امام صادق را دانشگاه بناميم، سخنى گزاف و دور از واقع نگفته‌ ايم. اين دانشگاه ميراث علمى عظيمى بر جاى نهاد و عالمان بسيارى تربيت كرد، و برجسته ‌ترين متفكران و نخبه‌ ترين فيلسوفان و زبده ‌ترين عالمان را عرضه كرد. ─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❥︎◁دانشگاه امام صادق، كانون علم بود و چشمه ‌جوشانى كه با علوم و معارف اسلاميش امت مسلمان را سيراب كرد، و منشأ خدمات عظيمى در جهان اسلام گرديد. ❍ در روزگارى كه شكوفايى و نهضت علمى در جهان اسلام پديد آمده بود، گسترش آموزش هاى پرارج امام صادق سبب اقبال و تشويق مسلمانان به فراگيرى علوم شد. ✪ اگر مكتب و دانشگاه امام صادق مجال بروز مى ‌يافت، مى‌ توانست رسالتش را به اقتضاى نيازهاى مسلمانان به بهترين وجه به پايان برد، روح برادرى اسلامى را گسترش دهد، عدالت اجتماعى را پديد آورد، و عقايد فاسد و نظريات نادرست را محو كند. ❏ در واقع تمدن اسلامى ، از نظر پيشرفت و جاودانگى و تكيه‌گاه راستين و ميراث ارزشمند و با عظمتش مديون مكتب علمى و فكرى امام صادق است. اما متأسفانه حكومت سلطه‌ گر تمامى تدابير را به كار گرفت تا با آن دانشگاه ستيزه كند، چرا كه شهرت و آوازه امام صادق در عرصه جهان اسلام خواب از چشم حاكمان مى ‌ربود، و از اينكه تلاش هاى علمى به فعاليتهاى سياسى جانبدارانه براى اهل بيت منجر شود در دلهايشان هراس مى ‌افكند. ─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❀◁شاگردان نهضت علمی امام صادق علیه اسلام...در شمار راويان و شاگردان نامبُردار در منابع اهل سنت می‌ توان اينان را برشمرد ❏ از مدينه مالک بن انس ، ابوضمرۀ مدنی، حاتم بن اسماعيل حارثی، سليمان بن بلال تيمی، محمد بن اسحاق بن يسار، اسماعيل بن جعفر، سعيد بن سفيان اسلمی، عبدالعزيز بن عمران زهری، عبدالعزيز بن محمد دراوردی و عبدالله بن عمر عمری؛ از مکه ابن جريج، سفيان بن عيينه، عبدالله بن ميمون قداح و مسلم بن خالد زنجی؛ ✪ از کوفه ابوحنيفه، سفيان ثوری، شعبة بن حجاج، حفص بن غياث نخعی، حسن بن صالح بن حی، حسن بن عياش، ابان بن تغلب، معاوية بن عمار، زيد بن حسن انماطی و محمد بن ميمون زعفرانی؛ از بصره عبدالوهاب بن عبدالمجيد ثقفی، وهيب بن خالد باهلی، عثمان بن فرقد عطار، محمد بن ثابت بنانی، ابوعاصم ضحاک بن مخلد نبيل، روح بن قاسم عنبری و عبدالعزيز بن مختار دباغ؛ ❍ و از خراسان ابراهيم بن طهمان و زهير بن محمد تميمی. ─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❥︎◁حوزه درسى امام صادق از ويژگي هاى منحصر به خود برخوردار بود مانند.. ❍ عدم سازش با دستگاه حكومت، جلوگيرى از دخالت فرمانروايان در امور آن، و به طور كلى كوتاه كردن دست زمامداران از رهبرى و برنامه‌ريزى داخلى اين دانشگاه. ✪ در منابع اماميه نيز طيف وسيعی از رجال به عنوان اصحاب حضرت معرفی شده‌اند.امام در رشته هاى مختلف، شاگردان بزرگى همچون «هشام بن حكم كندى»، «محمد بن مسلم»، «ابان بن تغلب »، «هشام بن سالم»، «معلى بن خنیس»، «محمد بن على بن نعمان بجلى كوفى » معروف به «مؤمن الطاق»، ❏ «مفضل بن عمر»، «ثابت بن دینار» معروف به «ابو حمزه ثمالى»، «زرارة بن اعین»، «جابر بن یزید جعفى كوفى»، «صفوان بن مهران جمال اسدى كوفى » معروف به «صفوان جمال»، «عبدالله بن ابى یعفور»، «حمران بن اعین شیبانى»، «حمزه طیار»، «برید بن معاویه عجلى»، و... تربیت نمود. در ميان اصحاب حضرت، ۱۲ تن به عنوان فقهای اصحاب وی و به اصطلاح رجاليان شيعه، به عنوان «اصحاب اجماع» شناخته شده‌اند که فقاهت و وثاقت آنان مورد تأکيد اماميه بوده، و از ديدگاه اماميه، آنان معتبرترين مروجان تعاليم حضرت محسوب بوده‌اند ─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❀◁سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بهانه ای شد برای بازخوانی فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص «جهاد علمی» که فرمودند ❖‌◁(1)..هر تلاشی جهاد نیست مجاهدت با نفس، مجاهدت در مقابل شیطان، جهاد در میدان نظامی، مواجهه‏ با یک دشمن است؛ مواجهه‏ با یک معارض است. ❏ امروز کشور نیازمند یک جهاد علمى است امروز ما در زمینه‌ علم نیاز داریم که اینجور تلاشى در کشور بکنیم؛ احساس کنیم موانعى وجود دارد، باید این موانع را برداریم؛ دارد معارضه‌هائى می شود، باید این معارضه‌ها را در هم بشکنیم؛ ❖‌◁(2)..در زمینه‌ عرضه‌ امکانات علمى، خسّت هائى از سوى کسانى که صاحبان آن هستند که کشورهاى پیشرفته‌ علمى است وجود دارد، باید در مقابل این خسّت ها از خودمان عزت و جوشندگى و فورانِ از درون نشان بدهیم. ─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(3)..امروز دنیا على‌رغم تظاهر به سخاوت علمى، در نهایتِ خسّت علمى است. آن کسانى که بر حسب عوامل گوناگونى توانستند در یک برهه‌اى پیشرفت علمى را صاحب و مالک بشوند و موتور پیشرفت را سوار بشوند و از همه‌ بشر جلو بزنند ❍ که همین کشورهاى پیشرفته‌ غربى هستند، که تقریباً از دوره‌ رنسانس به این طرف دست اینها افتاده؛ یک روز هم دست ما بود اینها انحصارگرند، انحصارطلبند؛ اینها نمی خواهند دائره‌ این دانش، دائره‌ این اقتدار توسعه پیدا کند؛ با دانائى ملتها مخالفند؛ بخصوص بعد از آنکه این دانش در دست آنها وسیله‌اى شد براى سیاست. ❖‌◁(4).. استعمار از علم پدید آمد. علم توانست آنها را قوى کند، مقتدر کند؛ لذا راه افتادند اطراف دنیا، استعمار به وجود آمد؛ والّا ملتها داشتند زندگى خودشان را می کردند. ❏ بریتانیا کجا، اندونزى کجا؟ اینها با ابزار علم رفتند آن مناطق را صاحب شدند. خوب، وقتى که استعمار از علم زائیده شد و قدرت بین‌المللى و قدرت سیاسى متکى به علم شد، این علم را در اختیار دیگران نباید بگذارند؛ والّا این قدرت تهدید می شود و تا امروز همین جور عمل کردند». ۞•1389/06/14 اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان قسمت اول ─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ جنــــــاب استــــاد بسیـــار سپـــاس ..خـــدا قوت اجـــرتون با امام صادق علیــــه الســـــــــلام ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم التمــــــاس دعــــــای فـــــرج پـــایـــان ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─┅═══༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ❥︎ _السلام_تسلیت 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─══༅•●•🕋•●•༅┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ دوم ─┅═༅•●•🕋•●•༅┅═─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ❏◁سوال 🆔@mrazavi3 🗓تاریخ: شنبه1402/02/26 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(5)..دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ساله فراهم کند ❏ و با وجود تهیدستی در بنیان های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد. ✪ ما به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد، توصیه نمی کنیم، امّا مؤکّداً به نیاز کشور به جوشاندن چشمه‌ دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم. ❍ ایشان با اشاره به پیشرفت های بزرگ علمی که از آن به «رستاخیز علمی» تعبیر کرده اند، تاکید می کنند که این راه طی‌شده، با همه‌ اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(6)..ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. باید از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم. ما از این مرحله هنوز بسیار عقبیم؛ ما از صفر شروع کرده‌ایم. ❍ عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجارها در هنگامی که مسابقه‌ علمی دنیا تازه شروع شده بود، ضربه‌ سختی بر ما وارد کرده و ما را از این کاروان شتابان، فرسنگها عقب نگه داشته بود. ✪ ما اکنون حرکت را ‌آغاز کرده و با شتاب پیش می رویم ولی این شتاب باید سالها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقب‌افتادگی جبران شود. ─┅═══༅𖣔🔟𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(7).. اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی در این‌باره تذکّر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی اینک مطالبه‌ عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. ❏ سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. ✪ به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید. ۞•1397/11/22 ─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(8)..راه پیروزی نهائی و کامل ملت ایران این است که این خط مستقیم، خط ایمان؛ ایمان به خدا، ایمان به خود، ایمان به قدرت ملی، اعتماد به نفس ملی ❍ و راه حرکت و مجاهدت در همه‌ اشکالش؛ مجاهدت علمی، مجاهدت عملی و آنجائی که لازم است، مجاهدت نظامی و ایمان و جهاد را از دست ندهند ۞• 1387/11/19 ❖‌◁(9).. کشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامى نیست امّا درگیر جنگ سیاسى است، درگیر جنگ اقتصادى است، درگیر جنگ امنیّتى است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگى است؛ یعنی یک جنگ است. ✪ یعنى این را اگر کسى نداند، آن‌وقت خواب خواهد ماند؛ اگر کسى نداند خواب خواهد ماند. ۞• 1394/02/14 ─┅═══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(10).. پیشرفت علمی، اگرچه که با فراگیری علم از کشورها و مراکز پیشرفته‌ترِ علمی حاصل خواهد شد بخشی از آن بلاشک این است اما فراگیری علم یک مسئله است، تولید علم یک مسئله‌ دیگر است. ❏ نباید ما در مسئله‌ علم، واگن خودمان را به لوکوموتیو غرب ببندیم. البته اگر این وابستگی ایجاد بشود، یک پیشرفت هائی پیدا خواهد شد؛ در این شکی نیست؛ ✪ لیکن دنباله‌روی، نداشتن ابتکار، زیرِ دست بودنِ معنوی، لازمه‌ قطعیِ این چنین پیشروی‌ای است؛ و این جایز نیست ۞• 1387/07/03 ─┅═══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(11)..جهاد در تمام عرصه های مورد نیاز جبهه حق، موجب نزول رحمت الهی و امداد های خداوند خواهد شد. عرصه جهاد علمی نیز از این قاعده مستثنی نیست ❍ باید دانست که رحمت الهی و کمک الهی بستگی دارد به حرکت و تلاش انسان مؤمن؛ به عمل صالح او. ✪ باید در میدان باشیم، باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم؛ مجاهدت را فراموش نکنیم؛ جهاد در صحنه ‏های مختلف، وظیفه‏ ماست و ضامن پیشرفت و پیروزی ماست. ❏ در صحنه‏ سیاسی هم جهاد هست، در صحنۀ فرهنگی هم جهاد هست، در صحنه‏ تبلیغاتی و ارتباطاتی هم جهاد هست، در صحنه ‏های اجتماعی هم جهاد هست. ¤ جهاد فقط جهاد نظامی نیست؛ انواع و اقسام عرصه ‏های زندگی بشر، عرصه‏ جهادند». ۞•1386/05/28 ─┅═══༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═══┅─
‌‌─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❖‌◁(12)..بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اوخر شهریور ماه 1393در ابلاغ سیاست های کلی علمی و فن آوری، ❏ جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان را به عنوان یکی از اصول راهبردی تعیین و به دستگاه های مربوطه ابلاغ نمودند. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─┅═══༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃📓📓🍃༅═┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ اول ─═┅═༅🍃📔📔🍃༅═┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ❏◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ:/02/27 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁خانواده نخستین نهاد اجتماعی است، ازدواج سالم و اهتمام به حفظ زندگی خانوادگی نشان از اهمیت ویژه نهاد خانواده دارد. ❖‌ پس از تشکیل خانواده های جدید ، باروری، تزاید نسل، جایگزینی و جوان ماندن ترکیب جمعیت، اولویتی ملی است که از زیر ساخت های مهم توسعه بوده ومورد توجه همه جوامع انسانی در طول تاریخ بشر بوده است، چرا که بقا و دوام هر جامعه به این موضوع مهم بستگی دارد. ❏ به پدیده باروری و زایش نسل در فرهنگ غنی و تمدن ایرانی اسلامی نیز توجه ویژه ای شده است. ✪ مقام معظم رهبری فرموده اند...باید در تمام طرح ها خانواده مبنا و محور باشد ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁رونق اقتصادی در همه جوامع متاثر از جمعیت جوان و مولد است، کاهش سرمایه انسانی و همچنین جمعیت مولد در سال های نه چندان دور آتی، دنیا را با چالش های اجتماعی، اقتصادی ناشی از سالمندی ترکیب جمعیتی مواجه خواهد کرد. ✪ این تحول بزرگ مستلزم توسعه قابل ملاحظه اقدامات حمایتی و تأمینی است. کشور ایران گذار باروری خود را مثل اکثر کشورهای در حال توسعه در نیمه دوم قرن بیستم تجربه کرده است. ❍ از سال 1364 به بعد میزان باروری روند کاهشی پیدا نموده، بر اساس پیش بینی ها در حدود سال های 1420 منجر به صفر شدن رشد جمعیت و پس از آن منفی شدن جمعیت خواهد شد. ❖‌ برای حفظ ترکیب جمعیتی جوان، نرخ باروری کلی باید به حداقل 2,1 حد جایگزینی افزایش یابد.ازدواج،تولد،فوت و مهاجرت از متغیرهای تعیین کننده ترکیب و تعداد جمعیت هر منطقه هستند. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─ ۝◁سلامت جسمی ، روحی - روانی و عاطفی خانواده با محوریت سلامت باروری و جنسی به ویژه با رعایت ارزش ها و کرامت انسانی همچون احترام و مسئولیت پذیری در افراد و زوجین شکل می گیرد. ❖‌ سلامت جنسی و باروری محور اصلی رضایتمندی از زندگی مشترک، تداوم و پایداری ازدواج، پویایی و بالندگی جمعیت و خانواده است. ❏ چنانچه در بسیاری از کشورها ، سلامت باروری به عنوان یکی از محورهای کلیدی در سیاست گذاری های سلامت و رفاه آن جامعه بشمار می آید. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁عنایت به ازدواج، تحکیم خانواده، امنیت اجتماعی ، اقتصادی وخانوادگی از جمله مولفه های کلانی هستند که در سطح خرد بر تصمیمات باروری خانواده ها تاثیر می گذارد. ✪ اتخاذ سیاست جمعیت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در سال 1393 در خصوص ارتقاء نرخ باروری کل و حفظ جمعیت جوان ❍ مسیر راهبردی روشنی را برای تصمیم گیران در حوزه قانونگذاری، اجرا و مدیریت آن فراهم نموده است. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─