─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
●◁انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار بشدّت تحقیر شده و بشدّت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت؛
✪ در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردمسالاری تبدیل کرد
❥︎ و عنصر ارادهی ملّی را که جانمایهی پیشرفت همهجانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛
❖ آنگاه جوانان را میداندار اصلی حوادث و وارد عرصهی مدیریّت کرد؛ روحیه و باور «ما میتوانیم» را به همگان منتقل کرد؛ به برکت تحریم دشمنان، اتّکاء به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
✿◁فردا گمان نکنند که امام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنگ غربی گرفت و آن را قاطی کرد با تفکر اسلامی و شریعت اسلامی؛ نه، اگر انتخابات و مردمسالاری و تکیهی به آراء مردم، جزو دین نمیبود و از شریعت اسلامی استفاده نمیشد، امام هیچ تقیدی نداشت؛ آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان میکرد.
❖ این جزو دین است، لذا شریعت اسلامی چهارچوب است؛ در همهی قانونگذاریها و اجراها و عزلونصبها و رفتارهای عمومی که تابع این نظم سیاسی و مدنی است، باید شریعت اسلامی رعایت بشود.
❥︎ و گردش کار در این نظام بهوسیلهی مردمسالاری است؛ یعنی آحاد مردم نماینده مجلس را انتخاب میکنند، رئیسجمهور را انتخاب میکنند، وزرا را با واسطه انتخاب میکنند، خبرگان را انتخاب میکنند، رهبری را با واسطه انتخاب میکنند؛ کار، دست مردم است؛
✪ این، پایهی اصلی حرکت امام و بنای عظیمی که این بزرگوار گذاشت، متکی به این دو پایه است. التزام به شریعت اسلامی، روح و حقیقت نظام اسلامی است.
─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
●◁مراد از شریعت، مجموعۀ احکام شرعی است که خداوند آن را برای بندگان خود سنّت قرار داده است و از طریق پیامبران ابلاغ گردیده و در بردارندۀ احکامی است که
✪◁#اوّلًا.. رابطۀ انسان را با خودش
✪◁#ثانیاً.. رابطۀ او را با پروردگارش
✪◁#ثالثاً..رابطۀ او را با همنوعانش تنظیم میکند.
❥︎ پس شریعت، نظام فراگیری است که تمامی جوانب و زوایای زندگی آدمی را در برمیگیرد و شریعت اسلامی نیز یعنی مجموعهای از احکام، مقرّرات و قواعد شرعی که خدای عزّ وجلّ آن را برای بندگان خود تشریع کرده و برگزیده است و توسط خاتم پیامبران حضرت محمّد بن عبداللّٰه صلی الله علیه و آله ابلاغ گردیده است.
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
✿◁شریعت اسلامی اگر در جامعه بهطور کامل اجرا بشود، هم آزادیهای عمومی و مدنی را ° آزادی افراد را، آزادی فردی را ° تأمین میکند، هم آزادی ملت را که اسم آن استقلال است
❖ •استقلال یعنی آزادی در ابعاد یک ملت، که وابستهی به کسی و به جایی نباشد؛ یک ملت آزاد یعنی ملتی که بههرصورت تحت نفوذ و سیطرهی مخالفین خود یا دشمنان خود یا بیگانگان قرار ندارد • تضمین میکند، °هم° عدالت را در جامعه تضمین میکند، هم معنویت را تضمین میکند؛ این چهار عنصر اصلی است: آزادی، استقلال، عدالت، معنویت.
❥︎ اگر شریعت اسلامی بر جامعه حاکم شد، این پدیدههای اساسی در نظم جامعهی اسلامی، خود را نشان میدهند. بنابراین امام بزرگوار ما شریعت اسلامی را که روح جمهوری اسلامی است، مورد تکیه قرار داده است؛ مردمسالاری دینی را هم که یک وسیله و ابزار است که آن هم متخَذ از شریعت است، مورد تکیه قرار داده.
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁ #ابعاد_مکتب_امام
✪◁[1]..#بُعد_معنویت .. یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیهی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایانناپذیری بود.
✪◁[2]..##بُعد_عقلانیت..به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات
✪◁[3]..##بعد_عدالت.. بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است.
❥︎ اینها را باید با هم دید. تکیهی بر روی یکی از این ابعاد، بیتوجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا میکشاند، به انحراف میبرد.
❖ این مجموعه، این بستهی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همهی وجود متوجه به بُعد عدالت بود.
─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
۞◁#مظاهر_عقلانیت_امام_خمینی
❏◁(1)..#مردم_سالاری
❖ تکیهی به آراء مردم. انتخاب مردمسالاری، یکی از مظاهر بارزترین عقلانیت امام در مکتب حیاتبخش و نجاتبخش او بود. قرنهای متمادی حکومتهای فردی بر کشور ما حکومت کرده بودند و حتّی در دورانی که در ایران جریان مشروطه به وجود آمد و بظاهر جریان قانون در کشور رسمی شد، عملاً استبداد و دیکتاتوری دوران پهلوی از استبداد گذشتگانشان گزندهتر و سختتر و مصیبتبارتر بود
❥︎ در کشوری با این سابقه، امام بزرگوار ما این امکان را پیدا کرد، این توفیق را یافت که مسئلهی حضور مردم و انتخابات مردمی را به یک حقیقت نهادینه شده تبدیل کند...مردم ما هرگز مزهی انتخابات آزاد را، جز در برهههای بسیار کوتاه در صدر مشروطه، تجربه نکرده بودند.
✪ در یک چنین کشوری، در یک چنین فضائی، امام بزرگوار ما از اولین قدم، انتخابات را در کشور نهادینه کرد. بارها شنیدید که در طول این سی و دو سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد، در حدود سی و دو یا سی و سه انتخابات در کشور اتفاق افتاده است، که مردم آزادانه پای صندوقهای رأی آمدند و رأی خودشان را به صندوق انداختند و منشأ تشکیل مجلس و دولت و خبرگان و شوراهای شهر و امثال اینها شدند.
─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁(2)..#ملت_صاحب_مملکت
✪ از جملهی مسائلی که مظهر عقلانیت امام بزرگوار بود، این بود که ایشان به مردم تفهیم کرد که آنها صاحب و مالک این کشورند. مملکت صاحب دارد.
❥︎ این حرف را در دوران حکومتهای استبدادی بر زبان جاری میکردند که آقا مملکت صاحب دارد. مرادشان از صاحب مملکت، دیکتاتورها و مستبدینی بودند که بر کشور حکمرانی میکردند.
❖ امام به مردم تفهیم کرد که مملکت صاحب دارد و صاحب مملکت، خود مردم هستند.
─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
❏◁(3)..#عدم_اعتماد_به_دشمن_تکیه_به_خرد__و_هوشمندی
❖ امام به دشمن اعتماد نکرد. بعد از آنکه دشمن ملت ایران و دشمن این انقلاب را درست شناخت، در مقابل او مثل کوه ایستاد. آن کسانی که خیال کردند و خیال میکنند عقل اقتضاء میکند که انسان گاهی در مقابل دشمن کوتاه بیاید، امام درست نقطهی مقابل این تصور حرکت کرد.
❥︎ عقلانیت امام و آن خرد پختهی قوامیافتهی این مرد الهی، او را به این نتیجه رساند که در مقابل دشمن، کمترین انعطاف و کمترین عقبنشینی و کمترین نرمش، به پیشروی دشمن میانجامد.
✪ در میدان رویاروئی، دشمن از عقبنشینی طرف مقابل، دلش به رحم نمیآید. هر یک قدم عقبنشینی ملت مبارز در مقابل دشمنان، به معنای یک قدم جلو آمدن دشمن و مسلط شدن اوست. این، یکی از مظاهر عقلانیت امام بزرگوار بود.
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پایان قسمت اول
─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
جناب استــــاد #بـــــــابـــایی
سپــــــاسگزاریم....خـــــــدا قوت
اجــــرتون با سید الشهــــــــدا
علیـــــه الســـــــلام
از همــــــــراهی همـــه دوستان
ولایی سپاســــــــگزاریم ....
پــــایـــان کنفــــــــــرانس
التمــــــــاس دعــــای فـــــرج
یا علــــــی
─═══༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮 #اتحــــــــادیه_عمـــــــــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
❥︎#سالگرد_رحلت_خمینی_عظیم_تسلیت
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#مکتب_امام_خمینی_عظیم
📖☆◁#قسمت_دوم
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#دوشنبه1402/03/15
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁(4).. #تزریق_روح_اعتماد_به_نفس_و_خوداتکائی
✪ در طول سالهای متمادی، از آغاز تسلط و ورود غربیها در این کشور ° یعنی از اول قرن 19 میلادی که پای غربیها به ایران باز شد ° دائماً به وسیلهی عوامل و دستیارانِ خودشان، با تحلیلهای گوناگون، توی سر ملت ایران میزدند؛ ملت ایران را تحقیر میکردند، به ملت ایران میباوراندند که نمیتواند، عُرضهی اقدام علمی و پیشرفت علمی ندارد، توانائی کار کردن و روی پای خود ایستادن را ندارد.
❥︎ سردمداران رژیم پهلوی و قبل از او، مکرر ملت ایران را تحقیر میکردند. اینجور وانمود میکردند که اگر پیشرفتی متصور است، اگر کار بزرگی باید بشود، باید به وسیلهی غربیها صورت گیرد. ملت ایران توانائی ندارد.
❖ امام بزرگوار به یک چنین ملتی روح اعتماد به نفس را تزریق کرد، و این نقطهی تحول ملت ایران شد. پیشرفتهای ما در زمینهی علمی، در زمینهی صنعتی، در انواع و اقسام عرصههای زندگی، معلول همین اعتماد به نفس است. امروز جوان ایرانی ما، صنعتگر ایرانی ما، دانشمند ایرانی ما، سیاستمدار ایرانی ما، مبلّغ ایرانی ما احساس توانائی میکند.
¤ این شعار °ما میتوانیم° را امام بزرگوار در اعماق جان این ملت قرار داد. این، یکی از مظاهر مهم عقلانیت امام بزرگوار بود.
─┅═══༅𖣔🔟𖣔༅═══┅─