─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
دنیا به عزای تو یتیمانه گریست
هر مرد و زن و عاقل
و دیوانه گریست
من کودک معصوم یتیمی دیدم
آنروز چه مظلوم و
غریبانه گریست . . .
✿◁مکتب مجموعهای است که به تفسیر انسان و جهان میپردازد و سپس بایدها و نبایدهای انسانی را مشخص و معین میکند، در واقع مکتب مجموعه جهان بینی و ایدئولوژی یک انسان است.
❖ مکتب امام خمینی شامل یک بسته کامل، مجموعه و دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید و باهم ملاحظه کرد،
❥︎ لذا رهبر انقلاب شریعت اسلامی را مبنای °چهارچوب° مکتب امام خمینی ره معرفی میکنند.
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
●◁انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار بشدّت تحقیر شده و بشدّت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت؛
✪ در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردمسالاری تبدیل کرد
❥︎ و عنصر ارادهی ملّی را که جانمایهی پیشرفت همهجانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛
❖ آنگاه جوانان را میداندار اصلی حوادث و وارد عرصهی مدیریّت کرد؛ روحیه و باور «ما میتوانیم» را به همگان منتقل کرد؛ به برکت تحریم دشمنان، اتّکاء به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
✿◁فردا گمان نکنند که امام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنگ غربی گرفت و آن را قاطی کرد با تفکر اسلامی و شریعت اسلامی؛ نه، اگر انتخابات و مردمسالاری و تکیهی به آراء مردم، جزو دین نمیبود و از شریعت اسلامی استفاده نمیشد، امام هیچ تقیدی نداشت؛ آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان میکرد.
❖ این جزو دین است، لذا شریعت اسلامی چهارچوب است؛ در همهی قانونگذاریها و اجراها و عزلونصبها و رفتارهای عمومی که تابع این نظم سیاسی و مدنی است، باید شریعت اسلامی رعایت بشود.
❥︎ و گردش کار در این نظام بهوسیلهی مردمسالاری است؛ یعنی آحاد مردم نماینده مجلس را انتخاب میکنند، رئیسجمهور را انتخاب میکنند، وزرا را با واسطه انتخاب میکنند، خبرگان را انتخاب میکنند، رهبری را با واسطه انتخاب میکنند؛ کار، دست مردم است؛
✪ این، پایهی اصلی حرکت امام و بنای عظیمی که این بزرگوار گذاشت، متکی به این دو پایه است. التزام به شریعت اسلامی، روح و حقیقت نظام اسلامی است.
─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
●◁مراد از شریعت، مجموعۀ احکام شرعی است که خداوند آن را برای بندگان خود سنّت قرار داده است و از طریق پیامبران ابلاغ گردیده و در بردارندۀ احکامی است که
✪◁#اوّلًا.. رابطۀ انسان را با خودش
✪◁#ثانیاً.. رابطۀ او را با پروردگارش
✪◁#ثالثاً..رابطۀ او را با همنوعانش تنظیم میکند.
❥︎ پس شریعت، نظام فراگیری است که تمامی جوانب و زوایای زندگی آدمی را در برمیگیرد و شریعت اسلامی نیز یعنی مجموعهای از احکام، مقرّرات و قواعد شرعی که خدای عزّ وجلّ آن را برای بندگان خود تشریع کرده و برگزیده است و توسط خاتم پیامبران حضرت محمّد بن عبداللّٰه صلی الله علیه و آله ابلاغ گردیده است.
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
✿◁شریعت اسلامی اگر در جامعه بهطور کامل اجرا بشود، هم آزادیهای عمومی و مدنی را ° آزادی افراد را، آزادی فردی را ° تأمین میکند، هم آزادی ملت را که اسم آن استقلال است
❖ •استقلال یعنی آزادی در ابعاد یک ملت، که وابستهی به کسی و به جایی نباشد؛ یک ملت آزاد یعنی ملتی که بههرصورت تحت نفوذ و سیطرهی مخالفین خود یا دشمنان خود یا بیگانگان قرار ندارد • تضمین میکند، °هم° عدالت را در جامعه تضمین میکند، هم معنویت را تضمین میکند؛ این چهار عنصر اصلی است: آزادی، استقلال، عدالت، معنویت.
❥︎ اگر شریعت اسلامی بر جامعه حاکم شد، این پدیدههای اساسی در نظم جامعهی اسلامی، خود را نشان میدهند. بنابراین امام بزرگوار ما شریعت اسلامی را که روح جمهوری اسلامی است، مورد تکیه قرار داده است؛ مردمسالاری دینی را هم که یک وسیله و ابزار است که آن هم متخَذ از شریعت است، مورد تکیه قرار داده.
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁ #ابعاد_مکتب_امام
✪◁[1]..#بُعد_معنویت .. یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیهی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایانناپذیری بود.
✪◁[2]..##بُعد_عقلانیت..به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات
✪◁[3]..##بعد_عدالت.. بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است.
❥︎ اینها را باید با هم دید. تکیهی بر روی یکی از این ابعاد، بیتوجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا میکشاند، به انحراف میبرد.
❖ این مجموعه، این بستهی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همهی وجود متوجه به بُعد عدالت بود.
─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
۞◁#مظاهر_عقلانیت_امام_خمینی
❏◁(1)..#مردم_سالاری
❖ تکیهی به آراء مردم. انتخاب مردمسالاری، یکی از مظاهر بارزترین عقلانیت امام در مکتب حیاتبخش و نجاتبخش او بود. قرنهای متمادی حکومتهای فردی بر کشور ما حکومت کرده بودند و حتّی در دورانی که در ایران جریان مشروطه به وجود آمد و بظاهر جریان قانون در کشور رسمی شد، عملاً استبداد و دیکتاتوری دوران پهلوی از استبداد گذشتگانشان گزندهتر و سختتر و مصیبتبارتر بود
❥︎ در کشوری با این سابقه، امام بزرگوار ما این امکان را پیدا کرد، این توفیق را یافت که مسئلهی حضور مردم و انتخابات مردمی را به یک حقیقت نهادینه شده تبدیل کند...مردم ما هرگز مزهی انتخابات آزاد را، جز در برهههای بسیار کوتاه در صدر مشروطه، تجربه نکرده بودند.
✪ در یک چنین کشوری، در یک چنین فضائی، امام بزرگوار ما از اولین قدم، انتخابات را در کشور نهادینه کرد. بارها شنیدید که در طول این سی و دو سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد، در حدود سی و دو یا سی و سه انتخابات در کشور اتفاق افتاده است، که مردم آزادانه پای صندوقهای رأی آمدند و رأی خودشان را به صندوق انداختند و منشأ تشکیل مجلس و دولت و خبرگان و شوراهای شهر و امثال اینها شدند.
─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁(2)..#ملت_صاحب_مملکت
✪ از جملهی مسائلی که مظهر عقلانیت امام بزرگوار بود، این بود که ایشان به مردم تفهیم کرد که آنها صاحب و مالک این کشورند. مملکت صاحب دارد.
❥︎ این حرف را در دوران حکومتهای استبدادی بر زبان جاری میکردند که آقا مملکت صاحب دارد. مرادشان از صاحب مملکت، دیکتاتورها و مستبدینی بودند که بر کشور حکمرانی میکردند.
❖ امام به مردم تفهیم کرد که مملکت صاحب دارد و صاحب مملکت، خود مردم هستند.
─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
❏◁(3)..#عدم_اعتماد_به_دشمن_تکیه_به_خرد__و_هوشمندی
❖ امام به دشمن اعتماد نکرد. بعد از آنکه دشمن ملت ایران و دشمن این انقلاب را درست شناخت، در مقابل او مثل کوه ایستاد. آن کسانی که خیال کردند و خیال میکنند عقل اقتضاء میکند که انسان گاهی در مقابل دشمن کوتاه بیاید، امام درست نقطهی مقابل این تصور حرکت کرد.
❥︎ عقلانیت امام و آن خرد پختهی قوامیافتهی این مرد الهی، او را به این نتیجه رساند که در مقابل دشمن، کمترین انعطاف و کمترین عقبنشینی و کمترین نرمش، به پیشروی دشمن میانجامد.
✪ در میدان رویاروئی، دشمن از عقبنشینی طرف مقابل، دلش به رحم نمیآید. هر یک قدم عقبنشینی ملت مبارز در مقابل دشمنان، به معنای یک قدم جلو آمدن دشمن و مسلط شدن اوست. این، یکی از مظاهر عقلانیت امام بزرگوار بود.
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پایان قسمت اول
─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
جناب استــــاد #بـــــــابـــایی
سپــــــاسگزاریم....خـــــــدا قوت
اجــــرتون با سید الشهــــــــدا
علیـــــه الســـــــلام
از همــــــــراهی همـــه دوستان
ولایی سپاســــــــگزاریم ....
پــــایـــان کنفــــــــــرانس
التمــــــــاس دعــــای فـــــرج
یا علــــــی
─═══༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮 #اتحــــــــادیه_عمـــــــــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
❥︎#سالگرد_رحلت_خمینی_عظیم_تسلیت
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#مکتب_امام_خمینی_عظیم
📖☆◁#قسمت_دوم
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#دوشنبه1402/03/15
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❏◁(4).. #تزریق_روح_اعتماد_به_نفس_و_خوداتکائی
✪ در طول سالهای متمادی، از آغاز تسلط و ورود غربیها در این کشور ° یعنی از اول قرن 19 میلادی که پای غربیها به ایران باز شد ° دائماً به وسیلهی عوامل و دستیارانِ خودشان، با تحلیلهای گوناگون، توی سر ملت ایران میزدند؛ ملت ایران را تحقیر میکردند، به ملت ایران میباوراندند که نمیتواند، عُرضهی اقدام علمی و پیشرفت علمی ندارد، توانائی کار کردن و روی پای خود ایستادن را ندارد.
❥︎ سردمداران رژیم پهلوی و قبل از او، مکرر ملت ایران را تحقیر میکردند. اینجور وانمود میکردند که اگر پیشرفتی متصور است، اگر کار بزرگی باید بشود، باید به وسیلهی غربیها صورت گیرد. ملت ایران توانائی ندارد.
❖ امام بزرگوار به یک چنین ملتی روح اعتماد به نفس را تزریق کرد، و این نقطهی تحول ملت ایران شد. پیشرفتهای ما در زمینهی علمی، در زمینهی صنعتی، در انواع و اقسام عرصههای زندگی، معلول همین اعتماد به نفس است. امروز جوان ایرانی ما، صنعتگر ایرانی ما، دانشمند ایرانی ما، سیاستمدار ایرانی ما، مبلّغ ایرانی ما احساس توانائی میکند.
¤ این شعار °ما میتوانیم° را امام بزرگوار در اعماق جان این ملت قرار داد. این، یکی از مظاهر مهم عقلانیت امام بزرگوار بود.
─┅═══༅𖣔🔟𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
❏◁(5)..#تدوین_قانون_اساسی
❖ امام خبرگان ملت را از طریق انتخابات مأمور کرد که قانون اساسی را تدوین کنند. آن تدوینکنندگان قانون اساسی، با انتخاب ملت این کار را انجام دادند. اینجور نبود که امام یک جمع خاصی را بگذارد که قانون اساسی بنویسند؛ به عهدهی ملت گذاشته شد.
❥︎ ملت خبرگانی را با شناسائی خود، با معرفت خود انتخاب کردند و آنها قانون اساسی را تدوین کردند. بعد امام همین قانون اساسی را مجدداً در معرض آراء مردم قرار داد و رفراندوم قانون اساسی در کشور تشکیل شد.
✪ پایههای نظام را امام اینجور مستحکم کرد. هم از لحاظ حقوقی، هم از لحاظ سیاسی، هم از لحاظ فعالیت اجتماعی، هم از لحاظ پیشرفتهای علمی، امام یک قاعدهی محکم و مستحکمی را به وجود آورد که بر اساس این قاعده میشود تمدن عظیم اسلامی را بنا نهاد.
─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
●◁امام بزرگوار ما صرفاً با تکیهی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایانناپذیری بود.
◁{1}..#اخلاص_و_انجام_کار_برای_خدا
✪ مظهر معنویت در امام بزرگوار، در درجهی اول، اخلاص خود او بود. امام کار را برای خدا انجام داد. از اول، هرچه که احساس میکرد تکلیف الهی اوست، آن را انجام میداد. از فداکاری در این راه، امام ابا نکرد.
❥︎ از شروع مبارزات در سال 1341، امام اینجور عمل کرد؛ با تکلیف پیش رفت. به مردم و مسئولین هم این درس را بارها گفت و تکرار کرد که آنچه مهم است، تکلیف است.ما تکلیف را انجام میدهیم، ترتّب نتیجه بر کار ما دست خداست
─┅═══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
✿◁ بنابراین مظهر مهم معنویت در رفتار امام، اخلاص او بود. برای خاطر تعریف و تمجید این و آن، حرفی نزد، کاری نکرد، اقدامی نکرد. آنچه که برای خدا انجام داد، به وسیلهی خدای متعال به آن برکت داده شد؛ ماندگار شد.
❖ خاصیت اخلاص این است. امام همین توصیه را به مسئولین هم تکرار میکردند. امام ماها را امر میکردند به این که اهل توکل باشیم، اهل اعتماد به خدا باشیم، اهل حسنظن به پروردگار باشیم، برای خدا کار کنیم.
❥︎ خود او اهل توکل بود، اهل تضرع بود، اهل توسل بود، اهل استمداد از خدا بود، اهل عبادت بود. بعد از پایان ماه رمضان، انسان وقتی امام را میدید، به طور محسوسی در او احساس نورانیت میکرد. از فرصتهای زندگی برای تقرب به خدای متعال، برای پاکیزهکردن دل و جان مطهرِ خودش استفاده میکرد. دیگران را هم امر میکرد و میگفت:
✪ ما در محضر خدا هستیم. عالَم، محضر خداست. عالَم، محل حضور جلوههای الهی است. همه را به این راه سوق میداد. خود او اهل رعایت اخلاق بود، دیگران را هم به اخلاق سوق میداد.
─┅═══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
◁{2}..#دوری_از_گناه_غیبت_تهمت_غرور
✪ بخش مهمی از معنویت در اسلام عبارت است از اخلاق، دوری از گناه، دوری از تهمت، دوری از سوءظن، دوری از غیبت، دوری از بددلی، دوری از جداسازی دلها از یکدیگر.
❥︎ خود امام بزرگوار این چیزها را رعایت میکرد، به مردم هم سفارش میکرد، به مسئولین هم سفارش میکرد. امام ماها را توصیه میکردند به این که مغرور نشویم، خودمان را بالاتر از مردم ندانیم، خودمان را بالاتر از انتقاد ندانیم، بیعیب ندانیم.
❖ همهی مسئولین طراز اول کشور این را از امام شنیده بودند که بایستی آماده باشیم؛ اگر چنانچه از ما عیب گرفتند، نگوئیم ما بالاتر از اینیم که عیب داشته باشیم، بالاتر از اینیم که به ما انتقادی وارد باشد.
¤ خود امام هم همین جور بود. ایشان، هم در نوشتههای خود - به خصوص در اواخر عمر شریفش - هم در اظهارات خود، بارها گفت من در فلان قضیه اشتباه کردم. اقرار کرد به این که در فلان قضیه خطا کرده است؛ این خیلی عظمت لازم دارد.
۞ روح یک انسانی باید بزرگ باشد که بتواند یک چنین حرکتی را انجام دهد؛ خودش را منسوب کند به اشتباه و خطا. این معنویت امام بود، این اخلاق امام بود؛ این یکی از ابعاد مهم درس امام به ماست.
─┅═══༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
◁{3}..#عدالت_و_دوری_از_اشرافیگری
❖ بُعد عدالت هم در مکتب امام بسیار برجسته است. اگرچه به یک معنا عدالت هم از همان عقلانیت و نیز از معنویت برمیخیزد، اما برجستگی بُعد عدالت در منظر امام بزرگوار، آن را به طور مشخصتری در مقابل ما قرار میدهد.
❥︎ از اول پیروزی انقلاب، امام تکیه بر طبقات ضعفا را اصرار میکردند، تعبیر «پابرهنگان» و «کوخنشینان» جزو تعبیراتی بود که در کلام امام بارها و بارها تکرار شد.
✪ به مسئولین اصرار داشتند که به طبقات محروم برسید. به مسئولین اصرار داشتند که از اشرافیگری پرهیز کنند. این، یکی از توصیههای مهم امام بزرگوار بود. ما نباید اینها را فراموش کنیم.
¤ آفت مسئولیت در یک نظامی که متکی به آراء مردم و متکی به ایمان مردم است، این است که مسئولین به فکر رفاه شخصی بیفتند؛ به فکر جمعآوری برای خودشان بیفتند؛ در هوس زندگی اشرافیگری، به این در و آن در بزنند؛ این آفت بسیار بزرگی است.
─┅═══༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
◁{4}..#مردمی_بودن
✪ امام دوست میداشت که با مردم ارتباط داشته باشیم، مأنوس باشیم؛ اصرار داشت که خدمات به اقصی نقاط کشور برده شود؛ مردم نقاط دور، از خدمات عمومی کشور بهرهمند شوند. اینها ناظر به آن بُعد عدالت امام بزرگوار بود.
❥︎ امام اصرار داشت که مسئولین از میان مردم انتخاب شوند، از خود مردم باشند، وابستگیها ملاک قبول مسئولیتها نباشد. وابستگی به شخصیتها، به فامیلها، بلای هزار فامیلی که در دوران قاجار و دوران پهلوی بر سر این کشور آمد، امام بزرگوار ما را نسبت به این قضیه حساس کرده بود.
❖ گاهی در مقام تعریف از یک مسئولی میگفتند.. این از دل مردم برخاسته است. ملاک را این میدانستند.
¤ از نظر امام بزرگوار، تکیهی به ثروت و تکیهی به قدرت برای گرفتن مسئولیت، جزو خطرهای بزرگ برای کشور و برای انقلاب بود. خب، اینها ابعاد خط امام است.
─┅═══༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿❥︎🕋🕋❥︎✿══┅─
◁{5}..#همراهی_مردم_اساس_اقتدار_نظام
❖ هیچ قدرت و غلبهای در مکتب امام که از تغلب و از اِعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست.در نظام اسلامی قهر و غلبه معنا ندارد؛ قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد،
❥︎ اما اقتدارِ برخاستهی از اختیار مردم و انتخاب مردم؛ آن اقتداری که ناشی از زور و غلبه و سلاح باشد، در اسلام و در شریعتِ اسلامی و در مکتب امام معنا ندارد؛ آن قدرتی که از انتخاب مردم بهوجود آمد، محترم است؛ در مقابل آن، کسی نبایستی سینه سپر بکند،
✪ در مقابل او کسی نباید قهر و غلبهای به کار ببرد که اگر یک چنین کاری کرد، اسم کار او فتنه است؛ این آن نسخهی جدیدی است که امام بزرگوار ما به دنیا عرضه کرد و به ادبیات سیاسی عالم این فصل مهم را افزود.
─┅═══༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
◁#{6}..#ایستادگی_در_برابر_ظلم
✪ به کمک مظلوم باید رفت که در دورهی ما، در زمان ما، مصداق ملت فلسطین بود که شما دیدید امام بزرگوار از روز اول تا آخر عمر، راجع به فلسطین تأکید کرد، تکیه کرد، حمایت کرد و وصیت کرد
❥︎ که این مسئله را ملت ایران و مسئولان کشور فراموش نکنند؛ کمک به مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم، نفی دستاندازیهای ظالم، انکار صریح هیبت و ابهت ظالم و شکستن این ابهت؛ این هم یکی از بخشهای این نظام و این نسخهی جدیدی است که امام بزرگوار ما عرضه کرد.
❖ این یک خلاصهای و یک تصویر کوتاه و توصیف کوتاهی است از مجموعهی آن نظم سیاسی و مبناییای که امام بزرگوار ما پس از فروپاشی نظام پادشاهی به کشور آورد، عرضه کرد، مورد قبول قاطع مردم قرار گرفت، و تحقق پیداکرد؛
¤ و این نسخه مثل خیلی از حرفهای سیاسی، در کتابها نماند؛ آمد در واقعیت، تحقق پیداکرد، تبلور پیداکرد؛ ملت ایران هم همت کردند، وفاداری نشان دادند، فداکاری کردند، این را حفظ کردند، نگه داشتند، و روزبهروز قویتر کردند تا به امروز رسیده است
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─┅═══༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─══༅🍃📔📓🍃༅┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#ناشر_خوبی_ها_باشیم
📖☆◁#قسمت دوم
─┅═༅🍃📓📔🍃•༅┅═─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@ilyan313
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─
○◁{3}..#ثالثاً.. وقتی انسان، گناه کسی را پشت سر او باز گو کرد حسب قوانین شرعی مرتکب غیبت شده است
❖ ° مگر اینکه آن گناه طوری علنی باشد که فسق آن گناهکار واضح و روشن گردد°
○◁{4}..#رابعاً..براساس روایات دینی هر کس گناهی را در جامعه نهادینه سازد هر موقع که کسی مرتکب آن شود وی نیز در عقوبت آن شریک خواهد بود.
❍ بنابراین او در روز قیامت هنگامی که نامۀ اعمالش را به دستش دهند گناهانی را در آن می یابد که خود مرتکب آنها نشده است ولی بخاطر انجام دیگران وی نیز در تبعات آنها شریک شده است.
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
❏◁زمینه های شایع در میان مردم برای اشاعۀ فحشاء متعدد است که به گوشه هایی از آنها اشاره می شود..
۞◁{1}..#ترک_امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
✪ اگر از اول جلو منکر گرفته نشود و مردم ساکت بمانند پی در پی خطراتی را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا شیطان گام به گام جلو می آید به همین خاطر در قرآن کریم مردم از آن برحذر داشته شده اند.
❍ با بی تفاوتی نسبت به منکرات، گناهان در جامعه عادی می گردد. آنگاه بتدریج مردم به آن راضی شده مرتکب آن می شوند و در پی اصرار بر آن، دل قساوت پیدا می کند و دیگران را نیز به آن دعوت کرده برای نشر آن سرمایه گذاری می کنند.
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─