─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
۞◁(10)..#حرکت_سیاسی_امام_باقر_علیه_السلام
❥︎ بزرگان علمای زمان، پیش امام باقر درس میخوانند و استفاده میکنند. شخصیّت معروفی مثل عکرمه شاگرد ابنعبّاس وقتی میآید خدمت امام باقر، برای اینکه از آن حضرت حدیث بشنود -شاید هم برای اینکه امتحانش بکند- دست و بالش میلرزد و در آغوش امام میافتد؛ بعد خودش تعجّب میکند، میگوید
❍ یا ابن رسولالله! من بزرگانی مثل ابنعبّاس را دیدم و از آنها حدیث شنیدم ° امّا ° هرگز این حالتی که در مقابل تو به من دست داد، برای من دست نداده بود؛
❖ و ببینید امام باقر در جوابش چقدر صریح میگویند..وَیلَکَ یا عُبَیدَ اَهلِ الشّامِ! اِنَّکَ بَینَ یَدَیِ بُیُوتٍ اَذِنَ اللهُ اَن تُرفَعَ وَ یُذکَرَ فِیها اسمُه.. ای بندهی کوچک شامیان! تو در مقابل عظمت معنویّت است که مجبوری اینجور به خودت بلرزی.
★ کسی مثل ابوحنیفه که از فقها و بزرگان زمان است، میآید خدمت امام باقر و از آن حضرت معارف و احکام دین را فرا میگیرد، و بسیاری از علمای دیگر جزو شاگردان امام باقر هستند
¤ وصیت علمی امام باقر در اکناف عالم میپیچید که به •باقرالعلوم• معروف میشود
─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
◁پس ببینید؛ وضع اجتماعی و وضع عاطفی مردم و احترامات آنها نسبت به ائمّه، زمان امام باقر فرق کرده، تفاوت کرده. به همین نسبت ما میبینیم که حرکت سیاسی امام باقر هم تندتر است
★ یعنی امام سجّاد در مقابلهی با عبدالملک، ° بصورت° روبهرو، تندی و سخن درشت و سخنی که بتوانند آن را بهعنوان یک قرینهای بر مخالفت بگیرند، ندارد.
❏ عبدالملک به امام سجّاد نامه مینوشت دربارهی فلان موضوع، حضرت هم جواب او را میدادند؛ البتّه جواب پسر پیغمبر همیشه یک جواب محکم و متین و دندانشکن است، امّا در آن، بهآنصورت تعرّض نیست؛
✪ امّا در مورد امام باقر علیه السّلام اینجوری نیست؛ حرکت امام باقر آنچنان است که هشامبنعبدالملک احساس وحشت میکند و میبیند که باید آن حضرت را زیر نظر قرار بدهد و به شام میخواهد آن حضرت را ؛
❥︎ البتّه امام سجّاد را هم در دوران امامتشان -بعد از آن دفعهی اوّل- با غل و زنجیر و مانند اینها به شام بردهاند، لکن وضع آنجا جور دیگری است و امام سجّاد با ملاحظهی بیشتری همیشه برخورد میکردند، امّا در مورد امام باقر، ما لحن کلام را تندتر میبینیم.
─┅═══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
۞◁(11)..#ادامه_مبارزه_سیاسی
#امام_باقر_علیه_السلام_حتی
#پس_از_شهادتشان
❥︎ بعد از آن هم که دوران زندگى این بزرگوار به پایان میرسد، ما مىبینیم که آن حضرت، حرکت مبارزى خودشان را با آن ماجراى منا °ادامه میدهند°؛ «تَندُبُنی عَن نَوادِبَ عَشرَ سِنِینَ بِمِنًى،
❍ ده سال بایستى در منا بر امام باقر گریه بکنند؛ این ادامهى همان مبارزه است. گریه بر امام باقر آنهم در منا، به چه منظورى است؟
❖ در زندگى ائمّه علیهم السّلام، آنجایى که گریه تحریض شده، بر امام حسین علیه الصّلاة و السّلام است که روایات متقنِ مسلّمِ قطعى دارد؛ چرا، حضرت رضا در هنگام حرکتشان °عدّهای را° جمع کردند که بر ایشان گریه کنند که یک حرکت کاملاً سیاسى و جهتدار و معنىدارى بود
★ °امّا° در مورد •گریه بر• شهادتشان جای دیگری بنده یادم نمیآید جز در مورد امام باقر علیه السّلام که حضرت وصیّت میکنند و هشتصد درهم از مال خودشان را میگذارند که این کار را در منا بکنند.
─┅═══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═══┅─
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
◁ منا با عرفات فرق دارد، با مشعر فرق دارد، با خود مکّه فرق دارد؛ مکّه شهر است و مردم متفرّقند و مشغول کارشانند؛ در عرفات یک صبح تا عصر بیشتر نیستند، صبح که مىآیند خستهاند و عصر هم با عجله دارند میروند که به جاهاى دیگر برسند؛ و در مشعر °فقط° چند ساعتى در شب هستند و یک گذرگاهى است در راه منا؛ امّا منا سه شبِ متوالى است؛
★ کسانى که در این سه شبانهروز ـ•در آن زمان و با وسایل آن روز • بخواهند روزها خودشان را به مکّه برسانند و شب برگردند، کمند و آنجا میمانند؛ درحقیقت سه شبانهروز هزارها انسان آنجا هستند که از اکناف عالم اسلام آمدهاند و انسان میبیند که جاى مناسبى است براى اینکه آنجا تبلیغات کند؛
❏ هر حرفى که بخواهیم به دنیاى اسلام برسد، جایش آنجا است؛ با وضع آن روز که رادیو و تلویزیون و روزنامه و وسایل ارتباطجمعى نبوده. آنجا وقتى یک عدّهاى بر محمّدبنعلى از اولاد پیغمبر گریه میکنند، همه قاعدتاً سؤال خواهند کرد که چرا گریه میکنید؟
✪ انسان که برای هر مردهاى گریه نمیکند، مگر به او ظلم شده بود؟ مگر کشته شده؟ چه کسی به او ظلم کرده؟ چرا به او ظلم کردند؟ و سؤالهاى فراوانى از این قبیل دنبالش مىآید؛ این همان حرکت سیاسى مبارزى بسیار دقیق و حسابشده است.
─┅═══༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
۞◁(12)..#امید_حکومت_اهل_بیت_در_زمان_امام_باقر علیه السلام
❥︎ روایتی است که در بحار هست که نقل میکند منزل حضرت ابیجعفر، پُر از جمعیّت بود؛ پیرمردی آمد و تکیه داده بود به یک عصایی یا مانند آن؛ آمد و سلام کرد خدمت حضرت و اظهار علاقه کرد و اظهار محبّت کرد و بعد نشست پهلوی حضرت و گفت
❍ آیا امید داری که من ببینم آن روزگار شما را؟.. چون منتظر امر شما هستم یعنی منتظر فرارسیدن دوران حکومت شما. امر °هذا الامر، امرکم° یعنی حکومت؛ در تعبیرات آن دوره، چه تعبیرات بین ائمّه و اصحاب ائمّه، چه مخالفینشان و دشمنانشان ° مثلاً هارون اشاره میکند
❖ و الله لو تنازعت معی فی هذا الامر...° یعنی خلافت، یعنی امامت؛ اَمرَکُم» یعنی خلافتتان؛ بلاشک این تعبیر به این معنا است. میآید سؤال میکند که آیا امید دارید که من به آن روز برسم و آن روز را ببینم؛
★ فَقالَ اَبُو جَعفَرٍ علیه السّلام اِلَیَّ اِلَیَّ حَتّیٰ اَقعَدَهُ اِلیٰ جَنبِه»؛ او را نزدیک آوردند و نشاندند پهلوی خودشان؛
─┅═══༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═══┅─
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
◁حضرت از قول امام سجّاد نقل میکنند و خب این را ما در روایات امام سجّاد پیدا نمیکنیم؛ یقیناً میشود فهمید که اگر امام سجّاد در یک جمع بزرگی این قضیّه را فرموده بودند، به گوش دیگران و ماها هم میرسید، امّا آن چیزی را که امام سجّاد به گمان زیاد سِرّاً فرمودند، اینجا امام باقر علناً میگویند.
★ بعد، از قول پدرشان نقل میکنند که فرمود ..اِن تَمُت تَرِد عَلیٰ رَسُولِ اللهِ وَ عَلیٰ عَلیٍّ وَ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ وَ عَلیٰ عَلیِّ بنِ الحُسَینِ وَ یَثلَجُ قَلبُکَ وَ یَبرُدُ فُؤادُکَ وَ تَقَرُّ عَینُکَ وَ تُستَقبَلُ بِالرَّوحِ وَ الرَّیحانِ مَعَ الکِرامِ الکاتِبین ... وَ اِن تَعِش تَریٰ ما یُقِرُّ اللهُ بِهِ عَینَکَ وَ تَکونُ مَعَنا فِی السَّنامِ الاَعلیٰ؛
❏ یعنی مأیوسش نمیکنند؛ میگویند اگر بمیری -چون پیر بوده- که خب با پیغمبر هستی و مانند اینها، اگر هم بمانی، با خود ما خواهی بود؛ یعنی یک چنین تعبیراتی در کلام امام باقر ° هست°.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─┅══༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅ 🍃📓🍃 ༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📖☆◁#فتنـــ🔥ـــــه_تیـــــــر_78
📖☆◁#قسمت اول
─═┅═༅ 🍃📓🍃༅══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــایی
۞◁سوال:
🆔 @ilyan313
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی #تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
_عماریون بدون اجازه و به هر
نحوی#شرعا_جایز_نیست
و#حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═༅ 🍃📓📓🍃༅═┅─
◁(1)..#فتنه_18_تیر_1378_حاصل_برنامهریزی_بلند_مدت_دشمنان_بود.
🌀 تکاپوهای مراکز دشمنی برای طرحریزی غائله 18 تیر، حدودا یک سال قبل از این غائله آغاز شد.
💭 بطوری که رئيس سازمان جاسوسي امريکا اعلام کرد: «در سال 1999 در ايران انتظار حوادثی را داريم که در 20 سال گذشته بيسابقه است.» نشریه آمریكایی میدل ایست اكونومیك دایجست هم در اوایل تیر، وعده داد: «بیشتر ناظران در تهران بر این اعتقادند كه تابستان امسال شاهد یك آزمون حیاتی قدرت و حتی شاهد دورنمای رویارویی جدی بین جناح محافظهكار و اصلاحگرایان خواهد بود.»
🍂 بین سالهای 1377 تا 78 وقایعی اتفاق افتاد که در ظاهر بین آنها رابطهای وجود نداشت اما در واقع کاملا مرتبط با هم عمل کردند تا به غائله 18 تیرماه رسیدند.
─══┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅ 🍃📓📓🍃༅══┅─
◁(2)..#کاهش_درآمدهای_نفتی،
☄ در روزهای منتهی به سال 1378، درآمدهای نفتی به شدت کاهش پیدا کرد. به طوری که براساس آمار موجود، درآمدهای نفتی کشور در سال 1376، 15 میلیارد و 848 میلیون و 548 هزار دلار بود که این آمار در سال 1377 به 11 میلیارد و 735 میلیون و 260 هزار دلار کاهش یافت.
💭 کاهش درآمدهای نفتی تاثیر مستقیم بر روی اقتصاد داشت. دشمن نیز از این فضا برای تحریک برخی از دانشجویان استفاده کرد تا بتواند با موج سواری در نهادهای آموزش عالی، فضای سیاسی را متشنج سازد.
─══┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅ 🍃📓📓🍃༅══┅─
◁(3)..#ایجاد_شبکه_جهانی_جنگ_رواني_عليه_نظام_اسلامي
🌀 یکی دیگر از زمینهچینیهای دشمنان برای نیل به غائله 18 تیر، ایجاد يک شبکه جنگ رواني عليه ايران و نظام اسلامي در سطح تبليغات جهاني بود. این مهم بر عهده برخی رسانهها همچون راديو امريکا، راديوی رژيم صهيونيستي و راديو انگليس بود.
💭 علاوه بر این، يک شبکه راديویی با عنوان "رادیو آزادی" در امریکا ایجاد شد که حدود 100 میلیون دلار بودجه به آن اختصاص داده شده بود.این رسانهها در دوران فتنه 78 نیز با قدرت به قعالیت خود ادامه دادند و اخباری از تهران منتشر کردند که با هیچکدام از حوادث ایران همخوانی نداشت.رسانههای غربی در آن زمان با تیترهای درشت در مورد تعداد کشته شدهها در حادثه کوی دانشگاه به استقبال از این مسئله رفتند و نوشتند:
🍂 «شایع شده است که تهران حکومت نظامی است و ارتش با تانک به خیابانها خواهد آمد.»این رسانهها همچنین بیان کردند: «بخشی از صدا و سیما به آتش کشیده شده و دفتر روزنامه کیهان تخریب شده است.»
─══┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅ 🍃📓📓🍃༅══┅─
◁(4)..#شایعه_کشته_شدن_در_حدود_25_نفر_از_دانشجویان نیز یکی دیگر از خبرسازیهای رسانههای غربی در مورد حوادث سال 78 بود.در داخل ایران نیز روزنامهها با تیترها درشت و تنشزای خود نقش فراوانی در وقایع کوی دانشگاه داشتند.
☄ رسانههای معاند در آن زمان از مسایلی چون اصلاح قانون مطبوعات و مسایل مطرح شده در مجلس و روابط دولت و مجلس گزارشهایی را منتشر میساختند که تنها هدفش تحریک مردم و بدگمان کردن آنها به اصل نظام جمهوری اسلامی بود.
💭 این رسانهها همچنین شايعه اختلاف بين مسؤولان طراز اوّل نظام را نیز دامن میزدند.
─══┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─