هدایت شده از بیسیمچی
┄┅═══✧✿﷽✿✧═══┅┄
🪴#میلاد_مولا_علی علیه السلام مبارک
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#فخر_علوی_حکومت_علوی
📖☆◁#قسمت دوم
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:#پنجشنبه1402/11/05
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
┄┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅┄
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁از شاخصه های مهم °حکومت علوی° که آبروبخش نظام امامت است، • عدالت اجتماعی • است. نمونه های فراوانی در سیره آن حضرت، نشان دهنده اهمیت این مسأله برای او به عنوان ضامن اجرای احکام اسلام در جامعه است.
✪ روشی که او در استفاده از بیت المال و تقسیم برابرانه آن میان صاحبان حق، پرهیز از تبعیض در داوری، برخورد با متخلّف، هر کس که باشد، هرچند برادر یا دختر خودش باشد،
♧ پدید آوردن عرصه ای برای شکایت از ظالم و رسیدگی به مظلومان و احقاق حق آنان، یکسان دیدن عرب و عجم در عطاها از بیت المال، پرهیز از کمترین ستمی در حقِ ضعیف ترین افراد و طبقات، اجرای حدود الهی بدون اغماض در باره زورمندان و اشراف و معاریف،
❖ برابر ساختن زندگی و سطح معیشت خویش با محرومان و فقیران و مستضعفان و ... داشت، حکومت او را به عنوان • نمونه • برای همیشه تاریخ، ماندگار ساخت و دیگران را در حسرت آن گونه °عدالتهای علوی° گذاشت.
─┅══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁امام امت، در مورد دوران پنج ساله حکومت مولا علی علیه السلام می فرماید..
❖ این پنج سال حکومت ... با همه گرفتاریهایی که بوده است و با همه زحمتهایی که از برای حضرت امیر فراهم شد، سلبش عزای بزرگ است و همین پنج ساله و شش ساله، مسلمین تا به آخر باید برایش جشن بگیرند،
♧ جشن برای عدالت، جشن برای بسط عدالت، جشن برای حکومتی که اگر چنانچه در یک طرف از مملکتش، در جایی از مملکتش، برای یک معاهد، یک زن معاهد، یک زحمتکش بیاید یک خلخال از او، از پای او درآورد، حضرت این حاکم، این رییس ملت آرزوی مرگ می کند که مرگ برای من مثلاً بالاتر از این است که در مملکت من یک نفر زنی که معاهد است، خلخال را از پایش درآورند.
✪ این حکومت، حکومتی است که در رفتنش مردم باید به عزا و سوگواری بنشینند و برای همین پنج سال و پنج روز حکومتش باید جشن بگیرند.
☀️ جشن برای عدالت، جشن برای خدا، جشن برای اینکه این حاکم حاکمی است که با ملت یکرنگ است، بلکه سطحش پایین تر است در زندگی و سطح روحی اش بالاتر از همه آفاق است و سطح زندگیش پایین تر از همه ملت.
─┅══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁مساوات همگان در برابر دستگاه قضایی و قاضی، یکی از جلوه های عدالت اجتماعی است. امام امت از این جلوه، که حضور حضرت امیر در دادگاه، در کنار یک یهودی در مورد مرافعه ای که نسبت به زره داشتند، یادآور آن است، می فرماید..
✪ قاضی حضرت امیر را احضار کرد. رفت. نشستند جلوی او. حتی تعلیم داده به قاضی که نه، به من زیادتر از این نباید احترام کنی، قضاوت باید همچو، هر دو علی السّوا باشیم.
♧ یکی یهودی بود و یکی هم رییس، از ایران گرفته تا حجاز، تا مصر، تا عراق. قاضی رسیدگی کرد و حکم بر ضد حضرت امیر داد.
─┅══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁خطبه 16 نهج البلاغه که حضرت امیر در آغاز خلافت خویش خواند منشور حکومتی او بر پایه رعایت حق و عدل و مساوات و عدالت اجتماعی بود
❖ و خبر از آن می داد که در سیستم حکومتی آن حضرت، با شهرت یافتگان و مال اندوختگان و جلوافتادگان به ناحق و حرام، برخورد خواهد شد و محرومان و صاحبان حق و مستضعفانِ پایمال و حق باخته، به حق خویش خواهند رسید
♧ حتّی یَعودَ اسفلکُم اعلاکم و اعلاکم اسفلکم و لیسبِقَنَّ سابقون کانوا قَصّروا و لَیُقصّرنَّ سبّاقون کانوا سَبَقُوا.
✪ و برخوردی که با «عقیل» کرد و افزون خواهی او را پاسخ مساعد نداد و وی را با آهن گداخته، از عذاب خدا بیم داد، نمونه دیگری از عدل علوی است.
─┅══༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁شعار قانون دادن، وقتی ارزنده است که در عمل هم به آن پایبندی باشد، حتی در آنجا که به زیان انسان باشد. اگر قانون حاکم باشد، هیچ صاحب حقی از تباه شدن حقش نخواهد ترسید و هیچ زورمندی هم در سایه زر و زور خویش نخواهد توانست تا از چنگ قانون بگریزد. احساس امنیت در جامعه، از نشانه های حاکمیت قانون است.
✪ حکومت علوی و اسلامی، برای افراد جامعه، تأمین جانی و مالی فراهم می سازد.امام راحل می فرماید..
♧ حکومت اسلامی در صدر اسلام بود و هیچ وحشتی هم در زمان حکومت علی بن ابی طالب سلام الله علیه نبود و مردم در امان بودند.
❖ حکومت رسول الله و حکومت امیرالمؤمنین حکومت قانون است، یعنی قانون خدا آنها را تعیین کرده است، آنها به حکم قانون واجب الأطاعه هستند، پس حکم از آنِ قانون خداست و قانون خدا حکومت می کند.
─┅══༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁حاکمیت قانون، هم مانع دیکتاتوری است، هم جلوی هرج و مرج را می گیرد، هم سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی را تأمین و تضمین می کند
❖ و اطاعت مردم از حاکم اسلامی و مسؤولان هم در چنین شرایطی، فرمانبرداری از اشخاص نیست، بلکه اطاعت از قانون خدا و شرع است و مسؤولان، مجریان آنند و ناظر بر حجّت اجرا.امام امت در باره این بعد از قانون مداری در جامعه و حکومت علوی می فرماید..
♧ حکومت اسلامی مثل حکومت علی بن ابی طالب، دیکتاتوری تویش نیست. حکومتی است که به عدل است، حکومتی است که زندگی خودش از زندگی سایر رعیّتها بدتر است، ..
✪ این حکومت اصلاً می تواند دیکتاتوری؟ دیکتاتوری برای چه بکند؟ عیش و عشرتی نیست تا اینکه بخواهد دیکتاتوری بکند برای او.
─┅══༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁در حکومت علی بن ابی طالب هم اینجور نبوده که هرج و مرج باشد، هر کس هر کاری دلش بخواهد بکند. اگر یک کار خلاف می کرد، حضرت امیر می آورد و حدّش می زد.
✪ این طور است مسأله.و در جای دیگر می فرماید:زمان امیرالمؤمنین هم قانون حکم می کرد، امیرالمؤمنین مجری بود.
♧ همه جا باید این طور باشد که قانون حکم کند، یعنی خدا حکم بکند، حکم خدا.خود حضرت امیر، در برابر اصرار آنان که از او می خواستند خلافت را بپذیرد، روی این مسأله تأکید می کرد که حکومت او حکومتِ قانون است و به هیچ توصیه ای، درخواستی، افزون خواهی و امتیازطلبی گوش نخواهد داد
❖ و آنچه را که • مرّ حق و قانون خدا •ست عمل خواهد کرد، هرچند برخی را خوش نیاید و رنجیده شوند. حضرت می فرماید..
🗯 و اعلموا اَنّی اِنْ اَجَبْتُکُم، رَکِبْتُ بِکمُ ما اَعْلَمُ وَ لَمْ اُصْغِ اِلی قولِ القائِلِ وَ عَتْبِ العاتِبِ ...بدانید که اگر دعوت شما را ° برای قبول خلافت° بپذیرم، بر شما به مقتضای علم خودم حکومت خواهم کرد و به سخن هیچ گوینده ای و گِله هیچ گِله گزاری اعتنا نخواهم کرد.
─┅══༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁در حکومت قانون مدار، حکّام هرگز مجاز نیستند که از اختیارات و قدرت خویش سوء استفاده کنند و به مردم اجحاف نمایند.
❖ امام امت نسبت به این بعد حکومت علوی می فرماید:دولت حقّه حضرت امیر سلام الله علیه، که ولی امر بر همه چیز بود، در خدمت مردم بود.
♧ این طور نبود که حکومت بخواهد حکومت بکند و مردم همین طور بی خود اطاعت کنند.
✪ این طور نبود که حکومت بخواهد به وسیله قدرتی که دارد اجحاف کند به مردم و ظلم کند که مردم به واسطه آن ظلم از او متنفر باشند.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پـــــایــــــان قسمت دوم
─┅══༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از بیسیمچی
┄┅═══✧✿﷽✿✧═══┅┄
🪴#میلاد_مولا_علی علیه السلام مبارک
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#فخر_علوی_حکومت_علوی
📖☆◁#قسمت سوم
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:#جمعه1402/11/06
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
┄┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅┄
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁یک حکومت مکتبی یا مسلمان مکتبی آن است که همه حرفها، عملها، برنامه ها، موضع گیریها، جنگها و صلحها، رابطه ها و قطع رابطه هایش بر مبنای رهنمود مکتب و الهام گرفته از دین باشد.
✪ این، فرق میانِ • سیاستِ دینی• و °دین سیاسی° است. برای حضرت امیر، جز رضای الهی و عمل به وظیفه، چیز دیگری تعیین کننده نبود و سکوت و فریادش، جنگ و خانه نشینی اش همه بر اساس انجام وظیفه بوده است، هرچند در این راه، خون دلها خورده و لطمات بسیار دیده است.
♧ به تعبیر حضرت امام:اگر آن شهید دلباخته اسلام و اسلام شناس حقیقی مثل اینان فکر می کرد و به گوشه عزلت به عبادت خدا مشغول می شد و راهی جز بین مسجد و منزل نمی پیمود،
❖ نه جنگ صفیّن و نهروان پیش می آمد و نه جنگ جمل، و نه مسلمانان فوج فوج به قتل می رسیدند و شهید می شدند
─┅══༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁نیز به فرموده وی..حضرت امیر، تابع اسلام است. اسلام بگوید با مسلمین جنگ کن، جنگ می کند، بگوید با کفّار جنگ کن، جنگ می کند.
❖ وقتی بنا باشد یک طایفه ای از مسلمین، اینها توطئه کردند برای اینکه اسلامی که می خواهد متولد بشود این را از بین ببرند و یک دسته دیگر هم اغفال کردند
♧ دنبال این معنی، تکلیف حضرت امیر سلام الله علیه است که شمشیر را بکشد و در سه جنگ با مسلمین، کسانی که اظهار اسلام می کردند و فریاد اسلام می کشیدند
✪ و همه شان هم از صدام مسلمان تر بودند، شمشیر بکشد و در سه جنگ با مسلمانان جنگ بکند، برای اطاعت امر خدا و برای حفظ اساس اسلام.
─┅══༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁امام امت، در باره سازش ناپذیری امیرالمؤمنین با معاویه و عدم رضایت به بر سر کار ماندن او و بی اعتنایی به توصیه هایی که از او می خواستند سیاست به خرج دهد و فعلاً کاری به معاویه نداشته باشد، و تعهد حضرت امیر به تکلیف دینی خود در این مسأله، می فرماید..
✪ آنهایی که حضرت امیر را به خیال خودشان نصیحت می کردند که شما یک مدتی معاویه را بگذارید در حکومت شما باشد و بعد که پایه حکومت شما قوی شد، آن وقت او را ردّ می کنید، به هیچ یک از آن حرفها اعتنا نکردند
♧ و حجّتشان هم این بود که یک نفر آدمی که بر خلاف موازین الهی رفتار می کند و ظلم را در بلاد راه می اندازد، من حتی یک آن هم نمی توانم که او را حاکمش قرار دهم، بلکه اگر حاکمش قرار می دادند، این حجّت می شد بر اینکه می شود یک فاسقی هم از طرف ولیّ امر حاکم باشد
─┅══༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁ امیرالمؤمنین علیه السلام در پاسخ به حرفهای خیرخواهانه کسانی که می خواستند با دادن بیت المال، بیش از حدّ استحقاق، به کسانی جهت جذب آنان °سیاستی که معاویه پیش گرفته بود°، فتنه گران را خاموش سازد و با پول افراد را بخرد، می فرمود..
❖ اَتأمرونّی اَنْ اَطْلُبَ النَّصْرَ بِالجور فیمنْ وُلّیتُ عَلیه؟ وَ اللهِ لا اَطُورُ بِهِ ما سَمَرَ سمیرٌ وَ ما امّ نَجمٌ فی السماءِ نَجْماً
♧ آیا مرا می خوانید که پیروزی را با ستم در مورد آنچه بر آن ولایت یافته ام به دست آورم، به خدا سوگند، پیوسته روزگار و تا وقتی ستاره ای به سوی ستاره دیگر می رود، گِرد این مسأله نخواهم گشت.
✪ اگر مال، مال خودم بود، میان آنان یکسان و برابر تقسیم می کردم، تا چه رسد که مال، مال خداست.
─┅══༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁در مورد برخورد با سپاهیان جمل و با خوارج نهروان که با پیشانیهای پینه بسته و سجده های طولانی، با علی علیه السلام می جنگیدند، جز فرهنگ °عمل به تکلیف°، علی را به جنگ با آنان وادار نساخت. کاری که بر خیلی ها گران می آمد و از تحلیل آن ناتوان بودند
✪ و مسأله برخورد قاطع با فتنه گران بر ضد حکومت الهی علوی را ناروا می دانستند، یا شهامت آن را نداشتند. حضرت امیر در باره خشکاندن ریشه خوارج نهروان می فرماید..
♧ ایّها الناسُ! فانّی فَقَأتُ عینَ الفتنةِ و لم یکُنْ لِیَجْتَرِی ءَ علیها احدٌ غیریای مردم، من بودم که چشم فتنه را در آوردم و جز من کسی جرأت بر آن کار نداشت.ورود
❖ در این میدان پرمخاطره و نداشتن هیچ گونه تسامح و تساهل و ملاحظه کاری در برخورد با توطئه گران و فتنه انگیزان، از ویژگیهای • حکومت علوی • است.
🗯امام خمینی می فرماید..
امیرالمؤمنین سلام الله علیه با آن همه عطوفت، با آن همه رحمت، وقتی ملاحظه فرمود خوارج مردمی هستند که فاسد و مفسد هستند، شمشیر کشید و تمام آنها را الّا بعضی که فرار کردند، از دم شمشیر گذراند.
─┅══༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁یوم خوارج، روزی که امیرالمؤمنین شمشیر کشید و این فاسدها را، این غدّه های سرطانی را درو کرد. این هم یوم الله بود.وقتی کسی بخواهد به • تکلیف شرعی• عمل کند، قهراً کسانی که با این عمل به وظیفه، متضرر می شوند یا موقعیتی را از دست می دهند، جبهه گیری خواهند کرد.
❖ حضرت با اینکه پیامدهای رفتار مکتبی خود را می دانست، در عین حال به وظیفه الهی عمل می کرد، هر چند موجب رنجش کسانی شود.امام امت در مورد اینکه برخی • خودی •ها تحمل حکومت عادلانه و الهی حضرت امیر را نداشتند، می فرماید..
♧ حضرت امیر هم نتوانست. تکلیف را عمل کرد، ولی در مقابلش ایستادند، اصحاب خودش ایستادند در مقابلش.
✪ تکلیف الهی در مقابله مفسده جویان فریب خورده و توطئه گر، حفظ جامعه و امت اسلامی از شرّ آنان است
─┅══༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌺🌺🍃✿══┅─
☘◁زمان حضرت امیر که مواجه بود با آن جنگهای داخلی و آن منافقهایی که از کفار بدتر هستند و نگذاشتند حکومت شکل بگیرد به طوری که دلخواه باشد.
✪ اگر گذاشته بودند، مهلت داده بودند، ولو در یک دوره کوتاهی حکومت تحقق پیدا کرده بود، آن الگویی که آنها به عالم نشان می دادند، برای بشر تا آخر یک درس بزرگی بود
♧ و ما باید متأسف باشیم برای این امر که محروم شدیم از یک همچو برکت بزرگی خود حضرت امیر هم گلایه مندانه از این گونه مخالفتها و مخالفان که در قالب ناکثین و قاسطین و مارقین در برابر حکومتش به مشکل آفرینی پرداختند یاد می کند و می فرماید:
❖ فَلَّما نَهَضْتُ بالأمرِ نَکَثَتْ طائفةٌ و مَرَقَتْ اُخری و قَسَطَ آخرون... چون حکومت را به دست گرفتم، عده ای پیمان شکستند، عده ای از دین و اطاعت بیرون رفتند، عده ای نیز راه ستم و تجاوز پیش گرفتند.
─┅══༅𖣔2⃣5⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🌼🌼🍃✿══┅─
🍀◁این صف آرایی نیروهای مسلمان علیه یکدیگر که ریشه در جهل و خودخواهی و تعصب و دنیاطلبی و ریاست خواهی داشت، برای حضرت امیر بسیار ناراحت کننده بود
❖ و همه آنها هم برمی گشت به صلابت دینی و رفتار و سیاست اصولی و عمل بر طبق معیارها و موازین که حضرت، حاضر نبود از آنها عدول کند و هزینه آن را هم می پرداخت.
♧ امام امت از این فصل تلخ دوران حکومت علی علیه السلام چنین یاد می کند....مشکلات امیرالمؤمنین سلام الله علیه از مشکلات ما بیشتر بوده، گرفتاری آنها از گرفتاری ما بیشتر بوده، آنها از دوستانشان مخالفت می دیدند.
✪ این دسته ای که قیام کردند در صفین در مقابل حضرت امیر و ایستادند و شمشیر کشیدند به روی حضرت، اینها از دوستان حضرت بودند. مخلصین حضرت بودند، گرفتاری حضرت از مخلصینش شاید بیشتر بود از سایرین.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پـــــایــــــان قسمت سوم
─┅══༅𖣔2⃣6⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از بیسیمچی
┄┅═══✧✿﷽✿✧═══┅┄
❥︎#تسلیت_وفات_حضرت_زینب_سلام_الله
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅════✿●🕋●✿════┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#زینب_کبری_سلام_الله_علیها
─┅════✿●🕋●✿════┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:#شنبه1402/11/07
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از#نام_ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
┄┅════༅𖣔🌺𖣔༅════┅┄
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿●🕋●✿════┅─
❥︎◁#حضرت_زینب_کبری
#قهرمانِ_جهاد تبیین
❍ ابتدا باید دانست که زینب کبرى داراى شخصیت چند بُعدى است و این ابعاد را بهوضوح در سیره ایشان میبینیم..
❁◁(1).. زینب کبری #دانا_و_خبیر
و داراى معرفت والا و یک انسان برجسته است.
❁◁(2).. در ماجرای عاشورا میداند
این جمع براى یک #جهاد_بىفرجام میرود • بدون یک فرجام دنیایى و ظاهرى • در عین حال با اینها حرکت میکند.
❁◁(3).. #ارزش_و_اهمیت زینب کبرى به #معرفت_و_آگاهىاش بود؛ به این بود که میفهمید دارد چه کار میکند.
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿●🕋●✿════┅─
❁◁(4).. زینب کبرى از لحاظ علمى، یک #عالمه_معروف به علم در جامعه اسلامى آن روز بود.
❏ زینب ، زنى نبود که از علم و معرفت بىبهره باشد؛ بالاترین علمها و برترین و صافىترین معرفتها در دست او بود.
❁◁(5).. زینب کبرى ، نقش #همسر_مادر و #زن_برجسته و ممتاز در خاندان پیغمبر را در مدینه به بهترین وجه ایفا کرده است
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅════✿●🕋●✿════┅─
❁◁(6)..#صبر_زینب است.
❥︎ مقایسه حضرت زینب و جناب آسیه، همسر فرعون، این بُعد شخصیت حضرت را بهخوبی نشان میدهد.
❍ آنجا که آسیه زیر شکنجههای فرعون فغان آورد و گفت..و نجّنى من فرعون و عمله؛ من را از دست فرعون و عمل گمرهکننده فرعون نجات بده ...
✸ امّا در مقابل همه این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد ° ربّ نجّنى°؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. در روز عاشورا عرض کرد. پروردگارا! از ما قبول کن.
─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─