eitaa logo
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
14.8هزار دنبال‌کننده
703 عکس
1.6هزار ویدیو
31 فایل
خبرگزاری وستانیوز کانال توسط دکتر مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی مدیریت می شود. ارتباط @mbmokaramipour
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مفهوم‌شناسی تحریم 🔸تحریم اقتصادی (Economic Boycott) به‌عنوان یکی از شیوه‌های وادارسازی کشورها به انجام رفتار سیاسی مورد نظر می‌باشد. استفاده از ابزارهای مالی و اقتصادی، همواره یکی از روش‌های مؤثر نظام سلطه‌ی بین‌الملل در گسترش دامنه‌ی نفوذ خود در کشورهای هدف بوده است. در این راستا، دولت‌های استفاده کننده از اهرم‌های فشار و به تعبیری شمشیر داموکلس، برای وادار کردن ملت‌ها به تغییر رفتار مورد انتظار خود بهره می‌جویند. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حقیقت فاشیسم و تفاوت آن با نازیسم چیست؟ 🔺قرار دادن فیلم در کانال به معنای تایید یا رد آن نیست. @amniatemeli
🔺تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه جهان 🔸یک بررسی اجمالی از تاریخ تحریم‌های اقتصادی در سطح جهانی نشان دهنده آن است که دولت آمریکا همواره بزرگترین سهم را در کاربرد سیاست تحریم اقتصادی داشته است. در مجموع، دوسوم تحریم های اقتصادی جهان توسط دولت آمریکا اعمال گردیده است. در فاصله جنگ جهانی اول تا سال 1990، یعنی در طول نزدیک به 75 سال، در مجموع 115 تحریم اقتصادی علیه کشورهای مختلف تصویب و به اجرا گذاشته شد که به طور متوسط برابر است با 1.5 تحریم در سال. دولت آمریکا مسئول 77 مورد از کل 115تحریم‌های اقتصادی جهان، یعنی 67% کل تحریم ها در طی دوره 1918- 1990 بوده است. 🔹اما از سال 1990، به دنبال فروپاشی اتحاد شوروی و پایان جنگ سرد، سهم آمریکا در کاربرد سیاست تحریم اقتصادی و تعداد تحریم‌های اقتصادی به شدت افزایش یافته است. به گونه‌ای که طی دوره 1990-1999 سهم آمریکا در کل تحریم‌های اقتصادی جهان به 92% افزایش یافت. تنها در دوره اول ریاست جمهوری کلینتون دولت آمریکا 61 تحریم اقتصادی را علیه 35 کشور جهان، با جمعیتی بالغ بر 2.3 میلیارد نفر، یعنی 42% کل جمعیت جهان و 790 میلیارد دلار صادرات، یعنی19% صادرات جهان، به اجرا گذاشت. اهداف ظاهری این تحریم ها عبارت بودند از؛ جلوگیری از نقض حقوق بشر: 22 مورد، مبارزه با تروریسم بین المللی: 14 مورد، منع گسترش سلاح های هسته‌ای: 9 مورد، حمایت از حقوق کارگران: 6 مورد، حفظ محیط زیست: 3 مورد و جلوگیری از گسترش مناقشات و جنگ های داخلی: 7 مورد. @amniatemeli
44.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تماشا کنید: رقابت سنگین قدرت‌ها در زیر دریا! @amniatemeli
🔺فلج سیاسی اسرائیل 🔸اسرائیل دچار فلج سیاسی است که «نه راه روشنی برای پیروزی دارد و نه راهبرد خروج عملی». اسرائیل نه توانسته حماس را نابود سازد و نه اسیرانش را آزاد کند. علاوه بر این حداقل ۲۰۰ سرباز ارتش در غزه هلاک شدند، بیش از ۲۷۰۰ سرباز زخمی شدند و ۲۰ اسیر یهودی نیز توسط بمباران… مرکز: نویسنده: لینک منبع اصلی؛ https://www.crisisgroup.org/middle-east-north-africa/east-mediterranean-mena/israelpalestine/israel-in-paralysis @amniatemeli
اولین رویداد سراسری ایده پردازی کسب و کار مبتنی بر توسعه دریامحور با امتیازهایی ویژه جهت اخذ اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۱۷۱۲۰۵۳ ارتباط برقرار بفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞تاریخ علیه لنین - ولادیمیر لنین کی بود؟ + زیرنویس اختصاصی 🎥محاکمۀ ولادیمیر ایلیچ لنین در دادگاه برپاست. 🎥او به راستی کی بود؟ کسی که با یک انقلاب مسیر تاریخ را دگرگون کرد و تزار خونخوار را سرنگون کرد؟ @amniatemeli
🚨 برخی اصطلاحات کاربردی که گاهی رسانه‌ها از آنها به‌درستی استفاده نمی‌کنند!! ↩️ یا عامدانه و خائنانه و یا جاهلانه 🔻 در اینجا لازم است نیم‌نگاهی داشته باشیم به معانی برخی الفاظ و اصطلاحات که دشمنان نظام و ملت گاهی از آنها به‌خاطر مقاصد شوم خودشان، استفاده نادرست و مغرضانه‌ای می‌کنند: 🔹 (Society) در اصطلاح جامعه‌شناسی گروه(های) انسانی است مشروط بر این که، دارای تعامل انسانی پایدار باشند که از نظر سرزمینی، حاکمیت یا انتظارات فرهنگی با هم وجه اشتراک دارند. 🔹 کیست؟ کسی که حقوق فردی و جمعی خود را می‌شناسد و از آن‌ها دفاع می‌کند. قانون را می‌شناسد و به آن عمل می‌کند. و از طریق آن مطالبه دارد. 🔹 کیست؟ ● کسی که در مسائل و مشکلات جامعه مشارکت فعال داشته باشد. ● از حوادث و مشکلات جامعه آگاهی داشته باشد. ● نگران و دل مشغول رفاه و آسایش دیگران باشد. ● رفتاری مبتنی بر اصول اخلاقی دارد. ● این قابلیت را دارد که از عقاید و ایده‌های جامعه انتقاد کند. ● تصمیمات آگاهانه می‌گیرد. ● اطلاعات خود را در مورد حکومت و دولت افزایش می‌دهد. ● دارای حس وطن پرستی و میهن پرستی است. ● اگر مسئولیت خاصی بر دوشش قرار بگیرد آن را می پذیرد. ● از جامعه جهانی و معضلات و مسائل آن آگاهی کافی دارد. ● به تکثر و تنوع در جامعه احترام می‌گذارد و آن را می پذیرد. 🔹 (ethnicity) گروهی از انسان‌هاست که اعضای آن دارای ویژگی‌های نیایی و اصل و نسبی یکسان هستند. هم‌چنین گروه‌های قومی اغلب دارای مشترکات فرهنگی، زبانی، رفتاری و مذهبی هستند که ممکن است به نسل‌های قبل تر برگردد یا بر اساس عوامل دیگری به‌وجود آمده‌باشد؛ بنابراین یک گروه قومی می‌تواند که یک جامعه فرهنگی باشند. 🔹 ملت‌ها و ملیت: مفاهیم و درارتباط تنگاتنگ با مفاهیم گروه قومی و قومیت هستند، اما در جوامع سیاسی بار معنایی متفاوتی را القا می‌کند. مردمی که از یک قوم هستند و قومیت مشابه دارند ممکن است درکشورهای مختلف زندگی کنند و بنابراین ملیت متفاوت داشته باشند. کلمه nation از کلمه لاتین nasci به معنای متولد شدن اقتباس شده‌است. سیستم دولتی هر کشور ملیت آن کشور را مشخص می‌کنند و اغلب کشورها دارای ملیت خاص خود هستند. اما همه جوامع هم همگون و یکنواخت نیستند. برخی از جوامع از چند ملیت مختلف تشکیل شده‌اند. 🔹 نژادی: در قرن نوزدهم شاهد رشد تفکر سیاسی قومی بودیم و نژاد و ملی‌گرایی اولین بار توسط یوهان گوتفرید فون هردر آلمانی (Johann Gottfried von Herder) به یکدیگر گره خوردند. تمرکز جوامع بر روابط قومی و حذف زمینه تاریخ از مفهوم قومیت باعث شد که طرفداران امپرالیسم و ملی‌گرایی به توجیه عقاید خود بپردازند. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📦 بخش‌هایی از سخنان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در دیدار با رهبر انقلاب (۱) @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📦 بخش‌هایی از سخنان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در دیدار با رهبر انقلاب (۲) @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بازتولید افکار محمدامین رسولزاده پیرامون صفویه: خصومت پان‌ترکیسم با تشیّع، صفویّه و ایران 🖌چرا پان ترکیسم ضد شیعه است؟ روایت نصیب نصیب زاده و محمدامین رسول زاده از تشییع و صفویه: یکی از دلایل نصیب زاده در رد صفویان، محتوای خطبه تاریخی شاه اسماعیل در مسجد جمعه تبریز است. یعنی هنگامی که او تبار خود را به جمشید و کیانیان می رساند. وی معتقد است، تشییع موجب قوام هویت ایرانی در آذربایجان شده است و از این رو باید با آن دشمنی کرد! @amniatemeli
به عنوان یک نویسنده خلاق و هنرمند برتر، نبوغ و استعداد واقعی خویش را با ما به نمایش بگذارید و ادامه مسیر مسرت بخش و موفقیت آمیز خویش را به ما بسپارید. موسسه انتشاراتی آفتاب گیتی به مناسبت دهه فجر و با کادری مجرب و با تخفیف ویژه تلاش می نماید کتاب شما در سریعترین زمان چاپ و شما را به عنوان فردی صاحب سبک و نویسنده نخبه مطرح نماید. آدرس:تهران_میدان انقلاب اسلامی_تقاطع ۱۲ فروردین_پلاک ۱۳۱۴_ساختمان ولیعصر_طبقه۲_واحد ۷ ۰۲۱۶۶۹۶۹۸۳۷ ۰۹۱۲۳۳۴۲۳۶۲
واکنش آمریکا به عملیات اردن مرگ ۳ سرباز و جراحت حداقل ۲۵ سرباز «بالاترین تلفات آمریکا طی یک حمله در خاورمیانه طی یک دهه گذشته» است. مقام‌های آمریکا، تا پیش از این رخداد، عملیات‌های مقاومت را جدی نگرفته و گمان داشتند که با گذشت زمان، کاهش خواهد یافت. در حالی که این عملیات‌ها به هدف پایان جنگ غزه و… مرکز: نویسنده: لینک منبع اصلی: https://www.csis.org/analysis/what-will-united-states-do-after-drone-strike-jordan @amniatemeli
📌دیکته‌خوانی صهیونیستی بهائی مولوی عبدالحمید(بخش دوم) این شخص پس از تحریک مردم در اغتشاشات و بیان سخنان کذب و افتراآمیز در مورد نظام اسلامی، که موجب سلب امنیت و جان و مال مردم شد، به تطهیر بهائیت نجس پرداخته و برخلاف سیره عملی خویش در مورد حضور بانوان محجبه در مسجد، با ژستی روشنفکرانه و برخلاف مسلمات و ضروریات دینی زنان بدحجاب در مسجد سلفی می‌گیرد. جناب عبدالحمید اگر اطلاعات کافی هم نداری ، عاقلانه‌ترین راه این است که مدتی در خلوت خویش بدون هرگونه تاثیرپذیری از اغیار تاملی کند تا شاید راهی برای بازگشت داشته باشد.  جناب عبدالحمید بزرگ‌ترین دشمنان‌ انقلاب و نظام اسلامی به زانو درآمده و به عجز خویش در برابر آن ذلیلانه اقرار می‌کنند.  فاعتبروا یا اولوالالباب 🇮🇷دکتر محمد سجاد شیرودی...👇 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody
📌دیکته‌خوانی صهیونیستی بهائی مولوی عبدالحمید(بخش اول) دفاع همزمان عبدالحمید از صهیونیسم و بهائیسم از رازهای پشت پرده خبر می‌دهد. تاریخ‌کاوی صهیونیسم و بهائیسم نشان می‌دهد که هر دو از اندیشه امپریالیسم و استعمار به‌ منظور سرکوب مسلمانان و از بین بردن فرهنگ اسلام برآمده‌اند. عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه می‌گوید: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند». این سخنان غیرمنطقی و خلاف واقعیت‌های عینی و زنده را باید در راستای گزافه‌گویی‌های چند ماه اخیر او دانست. تحلیل مواضع و سخنان او نشان می‌دهدکه ریشه آنها صرفا نبود اطلاعات تاریخی، فقهی و علمی نیست. چرا که کم نبودند و نیستند کسانی که به دلایل متعدد برخلاف مقبولات و مسلمات علمی و ذهنی خود برحق و حقانیت تاخته‌اند. هر چند که شبهه علمی در مورد وی مزید بر علت است.   🇮🇷دکتر محمد سجاد شیرودی...👇 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody 🎙@drshiroody
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞سخنرانی وینستون چرچیل پس از پیروزی بر آلمان هیتلری + زیرنویس اختصاصی 🎥5سال پیش به شما قول خون، زحمت، اشک و عرق دادم. پاسخ خستگی ناپذیر شما ما را به پیروزی علیه آلمان رساند. اینک فتح ژاپن یک تعهد بزرگ است که دست در دست متحدان آمریکاییمان به آن دست خواهیم یافت. 🎥کار بزرگی پیشِ‌رو داریم. جهان پیرامون ما به کلی خرد شده که باید کمک کنیم تا بازسازی شود. تجارت و صنعت ما در زمان صلح باید به وضع پیشین بازگردد. اشتغال پایدار برای همه باید تضمین شود. با همان قدرت که جنگ را پیش بردیم خواهیم کوشید تا همه در برابر فقر، بیکاری، بیماری و سالمندی امنیت داشته باشند. 🎥چه شرم‌آور و احمقانه است که در این هنگامۀ پیروزی، با نزاع‌های تلخ بر بار مشکلات کنونی بیفزائیم؛ کاری که اینک چپ‌ها میکنند... @amniatemeli
تهران در میان دوگانه بازدارندگی و کنترل متحدان جنگ منطقه ای امروز که در حال گسترش است، به نفع تهران نیست. چرا که متحدان جمهوری اسلامی در عراق، لبنان و یمن، در مقابل اسرائیل و ایالات متحده قرار گرفته اند. جمهوری اسلامی از ترور سید رضی موسوی ( ژنرال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) که مسئول روابط بین سوریه و ایران بود، در… مرکز: نویسنده: لینک منبع اصلی؛ https://arabcenterdc.org/resource/iran-between-managing-allies-and-modulating-its-deterrence/ @amniatemeli
51.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تماشا کنید: این یگان مهم موشکی، تاج ارتش چین است @amniatemeli
🚨 درباره کتاب "برخیز و اول تو بکش" (تاریخ مخفی ترورهای هدفمند اسرائیل) 🔻 روایتی به قلم رونن برگمن روزنامه‌نگار یهودی درباره که باید آن را یکی از قطعات پازل عملیات روانی سرویس‌های اطلاعاتی علیه دشمنانش دانست. این کتاب که "در ظاهر" رویکردی افشاگرانه نسبت به عملکرد نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل در 60 سال ترور‌های موساد دارد؛ با نمایش تصویری مخوف و وحشتناک از نیروهای موساد به مخاطبان اینگونه القا می‌کند که اسرائیل کوچک‌ترین تردیدی در حذف دشمنان خود ندارد و به‌راحتی آدم می‌کشد. 🔹روی دیگر روایت بی‌پرده ترورهای صورت گرفته از سوی موساد در این اثر، ارائه تصویری حق به جانب برای است. رژیمی که براساس روایت این کتاب، همه ترورهایش را صرفاً برای دفاع از خود انجام داده است. عنوان کتاب هم ناظر به یکی از آیه‌های «تلمود» است با این‌مضمون که اگر کسی قصد کشتن‌ات را داشت، تو برخیز و اول او را بکش! 🔹آموس یالدین، یکی از افسران سابق اطلاعاتی اسرائیل و رئیس فعلی مرکز مشاوره امنیت ملی Mind Israel در مصاحبه با نشریه پولتیکو از آغاز یک کمپین جهانی ترور علیه رهبران ، درست مشابه وقایع پس از المپیک مونیخ 1972 خبر داد. پیش از این نیز "ناداو آرگمان" رئیس پیشین سازمان اطلاعات داخلی رژیم اسرائیل (شین بت) در یک مصاحبه ویدئویی به اینکه در عملیات حماس 10 عضو سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل کشته و 15 عضو دیگر زخمی شده‌اند اشاره کرده و از ترورهای اسرائیل در سراسر جهان در واکنش به این عملیات خبر داده بود. 🔷 کتاب Rise and Kill First (برخیز و اول تو بکش) تحت حمایت به تاریخچه ترورهای دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و توجیه آن‌ها پرداخته است. @amniatemeli
30.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢زندگینامه چگوارا، انقلابی مشهور آمریکای جنوبی @amniatemeli
🔻مقایسۀ نظرات آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح دربارۀ منطق حکمرانی(۱): دو روایت مشابه از سه الگوی متفاوت مهدی جمشیدی در این یادداشت، عصاره و جوهرۀ آراء آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح‌یزدی را دربارۀ سه الگوی متفاوت حکمرانی بیان می‌کنیم و نشان می‌دهیم که روایت‌های آنها از این الگو، «مشابه» و «هم‌افزا» هستند و «شکاف» و «تضاد»ی در میان نیست. ۱. الگوی یکه‌سالاری؛ منطق استبدادِ ساخت سیاسی هر دو متفکّر بر این باور هستند که در این الگو، مردم هیچ منزلتی ندارند و تنها حاکم یا حاکمان هستند که تدبیر امور جامعه را در دست دارند؛ بدون آن‌که مردم دخالت و حضوری در حاکمیّت داشته باشند. این الگو، مردم را فاقد هر گونه «حقّ» می‌داند و بر تکلیف آنها اصرار می‌ورزد و از آنها «اطاعت مطلق» می‌طلبد و اگر هم گاهی از مردم سخن به میان می‌آید، برای حفظ ظاهر هست و حقیقتی ندارد. حکمرانی در این الگو، «متمرکز» و «نقطه‌ای» است و قدرت در ساخت آن، توزیع نشده است. ما در این زمینۀ یک تجربۀ تاریخیِ طولانی داریم؛ چنانچه آخرین نمونۀ آن، تجربۀ سلطنت پهلوی بود که در آن، مردم حتّی در «حاشیۀ سیاست» نیز قرار نداشتند و نظر و اندیشۀ آنها ارزش و اعتباری نداشت. از سوی دیگر، حاکم خود را با هیچ امر بیرونی‌ای تطبیق نمی‌دهد، بلکه «خواست شخصی» و «ارادۀ دلبخواهانۀ» او، منشأ حاکمیّت و تدبیر جامعه است. در مقام نقد این الگو، چند اشکال از جانب این دو متفکّر مطرح شده است. نخست این‌که بر اساس هیچ دلیل معتبری نمی‌توان اثبات کرد که حاکمیّت بر مردم از آنِ یک «شاه مستبد» باشد، بلکه «سلطنت» از اساس و به‌طور مطلق، غلط و نامشروع است و نظام سلطنتی جز در خودکامگی و استبداد، ریشه‌ ندارد. سنّت‌های قومی و ملّی یا وراثت یا زور و غلبه نمی‌توانند مشروعیّت بیافرینند و حقّ حاکمیّت بر مردم را از آنِ کسی نکنند. دیگر این‌که در الگوی یکه‌سالاری، مردم هیچ‌گاه «رشد اجتماعی» نمی‌یابند؛ چون مجال «انتخاب آزادنه» به آنها داده نمی‌شود. مردم، همواره موضوع منفعل و بی‌‌اراده برای حاکمیّت هستند که همچون ضعیفان و حقیران باید برای آنها تصمیم گرفت و توقع مشارکت و اندیشه‌ورزی از آنها نداشت. چنین جامعۀ تحقیرشده و فرودست نگاه‌داشته‌شده‌ای، به آمرانگیِ حاکمیّت عادت کرده است و انتقاد و اعتراض و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در آن معنا ندارد. ۲. الگوی مردم‌سالاری سکولار؛ منطق نفسانیّتِ ساخت اجتماعی هر دو متفکّر معتقد هستند که غرب متجدّد، مدّعی سرسخت این الگو است و آن را جهان‌شمول و عام می‌شمرد و بر اساس آن دربارۀ جوامع دیگر قضاوت می‌کند. در منطق تجدّد، استبداد نفی شد و اقتداگرایی ملامت شد و مردم‌سالاری به‌عنوان ارزش مطلق و نهایی مطرح گردید، امّا از آن سو، «دین از حاکمیّت» کنار گذاشته شد و مردم‌سالاری به‌طور ذاتی و جوهری، ناسازگار با حضور دین در عرصۀ حکمرانی انگاشته شد. ازاین‌رو، «سکولاریسم» یک اصل بدیهی و پیش‌فرض قطعی در تمام دولت‌های تجدّدی است. به‌بیان‌دیگر، «مردم‌سالاری» با «دین» جمع نمی‌شود و چنانچه حکومت بخواهد بر دین تکیه کند و ارزش‌های دینی را در جامعه تحقّق ببخشد، دیگری بهره‌ای از مردم‌سالاری نخواهد داشت. بدین‌جهت، حکومت‌ها باید یکی از این دو گزینۀ ناسازگار را انتخاب کنند. انتخاب عالَم تجدّد، مردم‌سالاریِ سکولار بوده است؛ چنان‌که تمام ساحت‌های تمدّن غربی بر سکولاریسم تکیه دارد. بر این الگو، نقدهای مهمی از سوی این دو متفکّر وارد شده است. یکی این‌که «حقّ الهی» را در حاکمیّت نادیده انگاشته است و به این واسطه، «ارادۀ تشریعیِ الهی» را زیر پا گذاشته شد. دین اسلام به سبب جامعیّتش، دربارۀ حکومت و سیاست نیز تجویز و تدبیر دارد و این‌گونه نیست که را به خود وانهاده باشد و احکامش منحصر به رابطۀ انسان با خدا باشد. این در حالی است که الگوی مردم‌سالاریِ سکولار، برداشت «اقلّی» و «تنگ‌دامنه» از دین دارد. دیگر این‌که در اثر «رهاشدگیِ ارزشیِ» مردم و اهتمام‌نداشتن حاکمیّت به «هدایت معنوی» و «تربیت اخلاقیِ» مردم، انتخاب‌های آنها نیز برخاسته از نفسانیّت جمعی هستند و طاغوت را بازتولید می‌کنند. البتّه مردم‌سالاری در این الگو، چندان بر واقعیّت اجتماعی تکیه ندارد؛ چراکه نظام سرمایه‌داری که بر تمدّن غربی حاکم است، ذهنیّت جمعی را در اختیار خود دارد و مجال نمی‌دهد که کسی فارغ از القاها و تحمیل‌های آن اندیشه و انتخاب کند. ازاین‌رو، نوعی مردم‌سالاریِ نمایشی و صوری در غرب برقرار است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ادامه دارد... @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان کوبنده سید هاشم الحیدری دبیرکل جنبش اسلامی عهد الله عراق درباره خیانت سعودی‌ها : سعودی در تمام جنایات منطقه شریک جرم آمریکاست @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔻مقایسۀ نظرات آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح دربارۀ منطق حکمرانی(۱): دو روایت مشابه از سه الگوی
🔻مقایسۀ نظرات آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح دربارۀ منطق حکمرانی(۲): دو روایت مشابه از سه الگوی متفاوت مهدی جمشیدی ۳. الگوی مردم‌سالاری دینی؛ منطق صیرورتِ کمالیِ جامعه هر دو متفکّر تصریح می‌کنند که این الگو برخاستۀ از «تفکّر اسلامی» است و هرگز این‌گونه نیست که به اقتضای زمانه، مردم‌سالاری به دین افزوده شده باشد، درحالی‌که خود دین، از آن سخنی به میان نیاورده باشد. مردم‌سالاریِ دینی، حاصل به‌ هم دوخته‌شدن دو امر متضاد نیست، بلکه منطق درونیِ خود دین به اسقرار مردم‌سالاری حکم می‌کند؛ چنان‌که در صدر اسلام نیز حکومت رسول اکرم و حضرت امیر، بر «بیعت» تکیه داشت. تفاوت مردم‌سالاریِ اسلامی با مردم‌سالاریِ سکولار در این است که در این نوع از مردم‌سالاری، امام جامعۀ اسلامی و همچنین ساختار سیاسی می‌کوشد از طریق «تعلیم و تربیت جامعه»، خواسته‌های عمومی را به سوی ارزش‌های اخلاقی و هدف‌های معنوی هدایت کند. امام جامعه، خطوط معنویِ کلّی را طرّاحی می‌کند و همواره تلاش می‌کند مردم را در راستای حقایق قدسی به حرکت درآورد. بنابراین، مردم در این الگو، «رهاشده» و «به‌ خود وانهاده» نیستند و حکومت اسلامی نسبت به قلمرو دین‌داری عمومی، «بی‌طرف» و «نظاره‌گر» نیست. به‌عبارت‌دیگر، ازآنجاکه تکیۀ حاکمیّتی بر جامعه‌ای که در آن فضلیت‌های معنوی رشد نکرده خطاست و با فلسفۀ نبوّت تعارض دارد و حاصلی جز تشدیدشدن سیر انحطاطی ندارد، باید به واسطۀ ساختارهای رسمی، جامعه را جهت معنوی داد و و از لحاظ دین‌داری، راه برد. این در حالی است که در منطق مردم‌سالاریِ سکولار، حاکمیّت از مواضع ارزشی کنار می‌کشد و «هدایت» و «ضلالت» و «حقّ» و «باطل» را نسبی می‌انگارد و تنها تسلیم «تقاضای اجتماعی» است؛ یعنی جامعه، هیچ مقصدی ندارد جز لذّت بیشینه برای تعدادی بیشتری از مردم. در الگوی مردم‌سالاریِ دینی، «کمال» اصالت دارد و نه «لذّت»، و کمال نیز مسأله‌ای نسبی و اعتباری نیست، بلکه ریشه در ساحت وجودی و تکوینیِ انسان دارد که در ساختار سیاسی، امتداد می‌یابد و به تجویز و تدبیر حکمرانانه می‌انجامد. در این منطق قدسی، انسان دارای یک مدار مستقیمِ الهی و تکوینی است که صیرورت در امتداد آن، سعادت او را در پی خواهد داشت. مسألۀ حکومت اسلامی نیز «سعادت فردی و جمعی» است؛ یعنی دین از این جهت به پهنۀ سیاست وارد شده است که هدایتِ معنویِ جامعه، مستلزم در اختیار گرفتن «ساختارهای رسمیِ جامعه» است و این نیز از طریق قرار داشتن در متن قدرت سیاسی، حاصل می‌شود. پس ضرورت «هدایتِ حداکثریِ جامعه»، پای دین را به سیاست گشوده است و فلسفۀ دولت اسلامی نیز همین است که از طریق «زمینه‌سازی‌های ساختاری»، تحصیل کمالات معنوی را برای افراد جامعه تسهیل نماید. به‌این‌ترتیب، دین در این الگو همانند یک «چهارچوب تعیین‌کننده» و «قالب جهت‌بخش» است که انتخاب‌ها و خواسته‌های مردم در درون آن قرار می‌گیرند و تابع آن هستند. جامعۀ اسلامی، جامعۀ مؤمنان است و مؤمنان نیز با وجود تفاوت در درجۀ دیانت، همگی بر این باور هستند که باید در مقابل «ارادۀ تشریعیِ الهی»، تسلیم و تابع باشند و عصیان و گردن‌کشی نکنند. براین‌اساس، دین در قامت «قانون» نیز ظاهر می‌شود و مناسبات و معادلات اجتماعی را صورت‌بندی می‌کند، از جمله این‌که خواست و ارادۀ مردم را در درون مرزهای خود تعریف می‌کند. این وضع اجتماعی، برآمده از عنصر هدایتِ معنویِ جامعه است؛ به این معنی که حاکمیّت دینی هرچه در توان دارد را برای ارتقای فضیلت‌های اخلاقی و معنوی در جامعه به کار می‌بندد و فقرهای معنوی و ضعف‌های دینیِ مردم را علاج می‌کند تا دین‌داری، از متن جامعه بجوشد و حالت تحمیلی نداشته باشد. درعین‌حال، روشن است که همواره عدّۀ ناچیزی هستند که تربیت و هدایت بر آنها مؤثّر نیست و باید با الزام قانونی، آنها را - هر چند در ظاهر - در مسیر حقّ نگاه داشت. @amniatemeli ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔴 مؤلفه‌های تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر افول هژمونی آمریکا 1️⃣ تقابل اندیشه‌ای و گفتمانی 2️⃣ کناره‌گیری از اتحاد استراتژیک با امریکا و عدم ایفای نقش ژاندارمی در منطقه 3️⃣ تسخیر سفارت (لانه جاسوسی) آمریکا در ایران 4️⃣ ایجاد موج بیدارگری اسلامی در منطقه 5️⃣ تأثیر خاص در کشورهای منطقه 6️⃣ تضعیف جایگاه و قدرت رژیم صهیونیستی 7️⃣ حمایت و تأثیرگذاری بر جنبش‌های ضدامپریالیستی جهان 8️⃣ به چالش کسیدن قدرت و هیمنه نظامی آمریکا @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توهمات درباره حمله به ایران را کنار بگذارید! 🔸️کارشناس عرب خطاب به کارشناس آمریکایی: توهمات در مورد حمله به کشور ایران را کنار بگذارید، هر زمان از پس یک گروه مقاومت در غزه برآمدید در مورد جنگ با ایران هم صحبت کنید. 🗂منبع: کاوش‌مدیا @amniatemeli