بسمه تعالی
« نخستین توصیهی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است... شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصرهی تبلیغاتی[دشمن] باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شما است».
بیانیه گام دوم
مدیران محترم گروه های تبلیغی
سلام علیکم
نظر به اهمیت تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و خنثی سازی محاصره تبلیغاتی دشمن در القای یاس و نا امیدی از کارامدی نظام که با توجه به قسمت مذکور از بیانیه گام دوم، نخستین و ریشه ای ترین جهادی است که امام خامنه ای مدظله العالی به عهده همه ما گذاشته اند، کارگاه تخصصیِ یک روزه جهت امیدبخشی و تربیت مبلغین دستاورد های انقلاب اسلامی در روز 5 شنبه پنجم دیماه ساعت 15 در مدرسه مبارکه معصومیه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.
این کارگاه با حضور حجت الاسلام راجی، مدیر تیم پژوهشی صعود 40ساله که در مدت 8 ماه بیش از 100هزار سند بین المللی از معتبر ترین سازمانهای آماردهی دنیا را بررسی کرده و محتوایی مستند و غیر قابل خدشه از پیشرفت های خیره کننده نظام اسلامی تهیه کرده اند اجرا خواهد شد.
لذا از جنابعالی دعوت می شود در این کارگاه تخصصی حضور بهم رسانید.
@Daawat
201007_002(1) - Segment1(00_00_00.000-01_31_14.847)(1).mp3
43.8M
🎧 صوت کامل بخش اول کارگاه #جهاد_امیدبخشی با سخنرانی استاد راجی
🕒 5دی مدرسه مبارکه معصومیه قم
@Daawat
بخش دوم - Segment1(00_00_00.000-01_28_13.681).mp3
42.35M
🎧 صوت کامل بخش دوم کارگاه #جهاد_امیدبخشی با سخنرانی استاد راجی
🕒 5دی مدرسه مبارکه معصومیه قم
@Daawat
طلبه ای که به لوستر های حرم حضرت امیر المؤمنین (عليه السلام) اعتراض داشت
فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده : یکى از طلبه هاى حوزه با عظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ؟! شب امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فجل و فرش طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان کس مراجعه کنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو :
به آسمان رود و کار آفتاب کند .
پس از این خواب ، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد : زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است ، شما مرا به هندوستان حواله مى دهید !! بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید : سخن همان است که گفتم ، اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن ، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) ، پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند، و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد ، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند !!
وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند ، چون در را باز مى کنند ، مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) ، فوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید : این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید ، و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید ، و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید . مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد ، و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود .
فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند ، و هر کدام در آن سالن پر زینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند ، از شخصى که کنار دستش بود ، پرسید : چه خبر است ؟ گفت : مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است . پیش خود گفت : وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است . هنگامى که مجلس آراسته شد ، راجه به سالن درآمد ، همه به احترامش از جاى برخاستند ، و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست .نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت : آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است ، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم ، و شما اى عالمان دین ، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید .
چون صیغه جارى شد ، طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود ، پرسید : شرح این داستان چیست ؟
راجه گفت : من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمؤمنین (علیه السلام) شعرى بگویم ، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم . به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم ، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود ، به شعراى ایران مراجعه کردم ، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد ، پیش خود گفتم : حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمؤمنین (علیه السلام) قرار نگرفته است ، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم ، و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم .
شما آمدید و مصراع دوم را گفتید ، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است . طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟ راجه گفت : من گفته بودم :
به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند
طلبه گفت : مصراع دوم از من نیست ، بلکه لطف خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) است . راجه سجده شکر کرد و خواند :
به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند *
به آسمان رود و کار آفتاب کند
(حافظ شيرازي):
اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
به خال هندويش بخشم سمرقند و بخارا را
🌼🌼🌼🌼🌼
(صائب تبريزي)
اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
به خال هندويش بخشم سر و دست و تن و پا را
هر آنکس چيز مي بخشد ز مال خويش مي بخشد
نه چون حافظ که مي بخشد سمرقند و بخارا را
🌼🌼🌼🌼
(شهريار)
اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
به خال هندويش بخشم تمام روح و اجزا را
هر آنکس چيز مي بخشد بسان مرد مي بخشد
نه چون صائب که مي بخشد سر و دست و تن و پا را
سر و دست و تن و پا را به خاک گور مي بخشند
نه بر آن ترک شيرازي که برده جمله دلها را
🌼🌼🌼
(خانم دريايی)
اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
خوشا بر حال خوشبختش، بدست آورده دنيا را
نه جان و روح مي بخشم، نه املاک بخارا را
مگر بنگاه املاکم؟چه معني دارد اين کارا؟
و خال هندويش ديگر، ندارد ارزشي اصلاً
که با جراحي صورت ،عمل کردند خال ها را
نه حافظ داد املاکي، نه صائب دست و پاها را
فقط مي خواستند اينها، بگيرند وقت ماها را
🌼🌼🌼🌼
(کامران سعادتمند)
اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
نه او را دست و پا بخشم، نه شهري چون بخارا را
همان دل بردنش کافي که من را بي دلم کرده
نمي خواهم چو طوطي من، بگويم اين غزلها را
غزل از حافظ و صائب و يا دريايي بي ذوق
و يا آن شهريار ترک که بخشد روح اجزا را
ميان دلبر و دلدار، نباشد حرفِ بخشيدن
اگر دلداده مي باشيد، مگوييد اين سخن ها را
🌼🌼🌼
(عارف تهراني)
اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
شعار و حرف پُر کرده، تمام ادعاها را
يکي بخشيده چون حافظ ، سمرقند و بخارا را
يکي چون صائبِ تبريز ، سر و دست و تن و پا را
از اين سوشهريار داده تمام روح اجزا را
از آن سو بانودريايي گرفته حال ماها را
سعادتمندشاعرنيز فقط گفت ونداد هرگز
نه ملک و نه بخارايي ، نه روح و نه تن و پا را
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
ولي من مي شناسم کس ، که او نه گفت و نه دم زد🌷
بدون حرف عمل کرده ، تمام ادعاها را🌷
کسي که خانمانش را ، رها از بهر جانان کرد🌷
بدون منتي بخشيد ، سر و دست و تن و پا را🌷
و او اهسته و آرام ، براي کشور ایران 🌷
فدا کرده به گمنامي ، تمام روح و اجزا را🌷
اگر خواهي بداني کيست ، وجودت از سجود اوست🌷
تمامي خودش را داد ، به ما بخشيده دنيا را🌷
نه گفتش ترک شيرازي ، نه گفتش خال هندويش🌷
و او نامش " سلیمانی " عمل کرد ادعاها را🌷
صلوات
مهمان امام
فراخوان ویژه روحانیون
برای حضور نوروزی در مشهدالرضا علیه السلام عضو کانون خادمیاری رضوی شوید:
mizbaniaqr.razavi.ir
🏴یوم علی آل رسول عظیم؛
🌹باتوجه به اینکه روز اول سال99 مصادف با شهادت آقامون موسی بن جعفر هست، پیامهای تبریک رو به تعویق بندازید و به همه سفارش کنید روز حزن اهل بیت هست اگر میشه در منزل روضه برقرارکنیم
حتی 2/3نفری؛ قطعااا با یک گوشهء چشم اهلبیت بلا دفع خواهد شد..
👈🏽باعث نشیم باز هم با فراموش شدن اهلبیت و
نگه نداشتن حرمت روز حزنشون بلا بر جامعه مسلمین طولانی بشه..
👌🏼پارسال اول عید شهادت خانم حضرت زینب سلام الله علیها بود مردم حرمت نگه نداشتن؛ پیارسال شهادت امام هادی علیه السلام بود همینطور...
🌹خواهشا از همه بخواهیم به حرمت شال عزای امام زمان، به حرمت خانم فاطمه معصومه وامام رضا که ولی نعمت ما هستند امسال حرمت شکنی نکنیم، یک روز دیرتر پیام تبریک دادن هیچ چیز از ما کم نمیکنه..
👈🏽ولی حرمت شکنی و شادی ما قطعا ضربه به زندگیمون میزنه..
👌🏼اطلاع رسانی کنید بعضیا نگن نمیدونستن
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔴🔶بازی شماره 46
نام بازی:اسم سوره ات راپیداکن
شرح بازی:مربی شش کودک راانتخاب می کندونام سه سوره ای راکه قراراست مرورکنندبرروی سه نفرازآنان می گذارد.مثلاماعون،نصر،همزه.
آیه های اول سه سوره راهم برای سه کودک دیگرمعین می کند.پس ازآن باعلامت شروع کودکانی که نشانه ی آیه اول هرسوره هستندبایدبه سمت سوره ی خودشان بروند.مثلااگرکودکی (اذاجاء نصرالله والفتح)نامگذاری شده بافرمان شروع مربی بایدبه سمت کودکی که قبل ازبازی نصرمعرفی شده برودودرکناراوجای بگیرد.درپایان هم بچه های آیه ی اول همراه باکودکانی که نام آن سوره هارادارنددوبه دوبایدآن سوره رابه طورکامل قرائت کنند
@amoonamaz
🔴🔶محبت نه کم نه زیاد
ما امروز به بهانه این که اگر به بچّه ها محبّت کنیم، لوس و نُنُر میشوند، از محبّت کردن، شانه خالی میکنیم؛
امّا کسانی که با تفکّری مادّی گرا سعی دارند نوجوانان و جوانان ما را از مسیر دین خارج کنند، به این نتیجه رسیده اند که نباید دائم در گوش جوانان ما از دین، بد بگویند و تبلیغات منفی علیه دین داشته باشند. آنها راه را کوتاه کرده اند.
دنیای مادّی گرای غربی، به این نتیجه رسیده به جای این که با دستور و نصیحت ، مخاطبان را به سوی خود بکشانَد، باید کسانی را با عنوان اسطوره یا الگو به دنیا معرّفی کند.
او به کمک رسانه ، مدّت ها روی یک فرد خاص، تبلیغ می کند تا آن شخص را به یک شخصیت محبوب، تبدیل کند.
وقتی این محبوبیّت اتّفاق افتاد، به راحتی هر چه تمام تر آنچه را که با چندین کتاب و چندین سال آموزش نمی توانست به خوردِ مخاطبان خود بدهد، در کوتاهترین زمان ممکن به جان آنان تزریق میکند.
دشمنان دین، از اصل محبت نهایت استفاده را میکنند و به اهداف شوم خود دست می یابند؛ در حالی که ما نشسته ایم و تماشاچیِ صیّادی آنها هستیم و تنها برای صیدهایی که از ما و در میان ما بودند، آهی میکشیم ؛ امّا حالا در میان ما هستند، ولی از آنها شده اند.
اما اینکه بعضی ها هم می گویند محبت زیادیش هم خوب نیس باید دانست که نهی از زیاده روی در محبت می تواند اشاره به برخی از کارها باشد که نه تنها واقعیت آن محبت نیست؛ بلکه جفا در حق فرزند است.
مثلاً به اسم محبت، استقلال را از بچه ها بگیریم ؛ به گونه ای که در انجام کارهای خود به قدری وابسته به والدین باشند که از عهدهٔ کارهای خودشان برنیایند یا به بهانهٔ محبت، اجازهٔ هر کاری را به آنها بدهیم ؛ حتی کارهایی که برایشان خطرناک است ، چه خطر جسمی و چه خطر روحی.
گاهی فرزند کار اشتباهی انجام می دهد که به برخورد تند از سوی ما نیاز دارد؛ اما محبت اجازهٔ تندی به ما نمی دهد. این دلسوزی خود نوعی افراط در محبت محسوب می شود.
گزیده ای از کتاب من دیگر ما @amoonamaz
🔴🔶مهارتهای ارتباطی
مشارکت درخانه
یکی از مهارتهایی که منجر به افزایش صمیمیت در روابط زناشویی می شود مشارکت در خانه است. مشارکت و همکاری با همدیگر در خانه باعث می شود زن و شوهر و حتی فرزندان در انجام دادن یک فعالیت مشترک احساس نزدیکی عاطفی نمایند . مشارکت دادن فرزندان در فعالیت های منزل می تواند به ایجاد احساس عزت نفس و توانایی بر انجام دادن مسئولیت تأثیر گذار باشد. مشارکت همسران در فعالیتهای منزل نیز باعث می شود حسی از با هم بودن در آنها شکل گیرد و احساس دوستی و رفاقت در آنها ایجاد شده و افزایش یابد. بنابراین این روزها فرصت خوبی برای مشارکت کردن اعضای خانواده در فعالیت های منزل است. پس با یک برنامه ریزی خوب از جانب والدین می توان اعضای خانواده را برای یک مشارکت لذت بخش آماده نمود. این مشارکت می تواند در آماده کردن غذا تمیز کردن منزل تعمیر وسایل منزل کاشتن گل و گیاه تمیز کردن باغچه انجام دادن سرگرمی های مختلف رسیدگی به درس و برنامه های درسی فرزندان و مشارکت در تربیت رفتاری فرزندان باشد.
منبع: کتاب صمیمیت زناشویی @amoonamaz
🔴🔶بازی شماره45
نام بازی:قدم به قدم
شرح بازی:کودکان دریک ردیف درکنارهم می ایستندمربی نیزروبه روی آنهاقرارمی گیرد.آنگاه نام سوره ای رامی گویدوکودکان باخواندن هرآیه ازآن سوره یک قدم جلومی روندوهمین طورباادامه ی آیات پیش می روندتانزدیک مربی می رسندوسوره رابه طورکامل می خوانندوموردتشویق قرارمی گیرند.اگرکودکی نتوانست آیه اش رابخواندهمان جایی که هست می ایستدیعنی نبایدجلوبرود.آنوقت مربی ازاومی خواهدبه آیه هایی که دوستانش می خوانندخوب گوش دهد. سپس باگروه بعدی حرکت کرده وخودرابه مربی برساند.آنوقت مربی اورانیزتشویق می کند.
@amoonamaz
🔴🔶فوت و فن های تربیت کودک
تالیف ؛هاجر سجاد ؛انتشارات کلید اموزش؛چاپ چهارم
🔻این کتاب دستورالعمل روان؛ کاربردی ؛قابل اجرا و مناسب فرزند پروری است ؛که رفتارهای شایع کودکان و مشکلات والدین با فرزندانشان را ریشه یابی کرده و راه حل هاو تکنیکهای حرفه ای و عملی ؛همچون "تکنیک زمان دادن "؛"پول توجیبی" ؛ "جدول ستاره ها"و... را ارائه کرده است .
🔻سالهاست روش آزمون و خطا ؛جای خود را به علم "فرزند پروری "داده است؛که کودک را به مهارتهای زندگی؛ تصمیم گیری صحیح ؛مهارتهای مالی و اقتصادی ؛مهارتهای ارتباطی و انتخابهای صحیح و به موقع سوق میدهد.
📚بااستفاده از روشهای صحیح تشویق و تنبیه های مناسب"انتخاب کردن " رادر سنین کودکی،آموزش میدهدتا در آینده انتخاب های درست داشته و مسئولیت پذیر شوند.
💯این کتاب شما را برای داشتن فرزندانی شاد؛خلاق؛موفق؛و با اعتماد به نفس هدایت میکند .دوران کودکی ؛کوتاه ؛تاثیر گزار؛ و گذرا است فرصت را از دست ندهید.
💮 "علم فرزند پروری"کودکان امروز را برای ساختن فردایی بهتر تربیت میکند.
⏪ برای تهیه ؛
⏪ کتاب" تربیت کودک" کتاب در باغ کتاب؛شهر کتاب؛فروشگاهای جنگل ؛فروشگاه کتاب مرکزی ؛ عرضه میگردد.
⏪نسخه الکترونیک کتاب در فیلیمو و کتاب راه قابل ارائه میباشد
@amoonamaz
🔴🔶اين خيلی ظالمانه و نامرديه که يه نفر که ميخواد دينشو انتخاب بکنه بايد کشته بشه مخصوصا وقتي که پدر و مادرش مسلمون بودن يعني اسلام آوردنش دست خودش نبوده
اين چه دينيه آخه؟
✍️ پاسخ:
سلامعلیکم
نکته اول: تحقیق برای انتخاب دین نهتنها باعث ارتداد نمیشود بلکه مورد تشویق دین مبین اسلام قرارگرفته است. (1)
نکته دوم: رکن و اصل دین، اعتقادات است که یک امر قلبی است و اساساً اجبار و اکراه بردار نبوده و فرد در انتخاب آن کاملاً مختار است.
نکته سوم: ارتداد اصلاً ارتباطی با حوزه اعتقاد فردی ندارد، بلکه حقیقتی اجتماعی است؛ به همین خاطر اولین شرط ارتداد، اظهار کردن ارتداد است. معنای دقیقتر آن موضعگیری در مقابل اسلام در جامعه است؛ بنابراین مربوط به جامعه میشود و یک جرم اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی است. بر همین اساس اگر کسی از دین اسلام برگردد ولی اظهار نکند، بهصرف تغییر عقیده، محکومبه اعدام نمیشود.
نکته چهارم: این حکم اسلام در حقیقت برای جلوگیری از توطئهای است که نمونهی آن در زمان صدر اسلام اتفاق افتاد و عدهای از اهل کتاب برای مردّد ساختن مسلمانان نسبت به حقانیت اسلام تصمیم گرفتند ابتدای روزبه پیامبر صلیالله علیه و آله ایمان بیاورند و در پایان روز از دین اسلام بازگردند تا مردم را نسبت به حقانیت اسلام به تردید بیندازند. (2)
نتیجه اینکه: حکم ارتداد برای جلوگیری از به مخاطره افتادن امنیت روانی مسلمانان و خنثیسازی توطئه هست و تحقیق و پژوهش در حوزه دین منافاتی با این مسئله ندارد.
پینوشتها:
1. زمر/17 و 18
2. آلعمران/72
@amoonamaz
🔴🔶بازی شماره 44
نام بازی:توپ وشماره ها
وسایل لازم:یک عددتوپ
شرح بازی:مربی هریک ازکودکان رابه نام یکی ازآیه های یک سوره نامگذاری می کندمثلاآیه ی یک سوره تکاثر⬅️احمد آیه ی دوم سوره تکاثر⬅️رضا آیه ی سوم سوره ی تکاثر⬅️علی و.....
سپس درحالی که همه ی بچه هاایستاده اندوآماده هستندمربی توپ رابه هواپرتابدمی کندوشماره ی آیه ای راباصدای بلندمی گوید.کودکی که آن شماره به نام اوست بایدقبل ازاینکه توپ به زمین برسدبه سرعت آن رابگیردوآیه ی موردنظرراتلاوت کند.آنگاه مربی توپ رابه هواپرتاب کرده شماره آیه ای رامی گویدوبه شک قبل بازی ادامه می یابد.برای مروربیشترسوره دردوربعدمی توان شماره ی آیات راتغییرداد.مثلااگردرسری اول بازی علی آیه ی شماره ی سه تکاثرراخوانده دردوردوم بازی اوآیه ی یک رابخواندتاهمه ی بچه هابتوانندموفق به قرائت همه ی آیات بشوند.
@amoonamaz
🔴🔶وظایف یک زن در دوران غیبت چیست؟
✍️ پاسخ:
وقتی انسان نسبت به بحث انتظار و منتظر بودن خویش، درک ومعرفت بالایی داشته باشد قطعا بهتر به وظایف خویش عمل می نماید.زمانی که انسان خود را منتظر بداند باید رفتار و گفتار و اعمال و کردارش، نشان ازیک منتظرواقعی داشته باشد.
دریک کلام کلی می توان گفت انجام صحیح وظایف، می تواند ما را جزء دوستداران حضرت قرار دهد.منتها انسان باید توجه کند که در هر زمان و در هرمکان و موقعیتی چه وظیفه ای دارد پس با شناخت وظایف و عمل به آن ها می توان دوستدارحضرت بود.
گاهی کسی دانش آموز است و یا دانشجو و وظیفه اش درس و تلاش برای موفقیت علمی است و گاهی شخصی متأهل بوده و وظیفه اش کسب رزق حلال است و به همین ترتیب یک مادر وظیفه اش خوب همسرداری و تربیت فرزند، بنابراین شما درابتدا لازم است جایگاه خود را درزندگی فردی و اجتماعی خود تعریف کرده و متناسب با جایگاه خود، وظایف اصلی را شناخته و بدانها عمل کنید.
جایگاه فرزند بودن، همسر بودن، مادر بودن، دوست و رفیق بودن، همسایه بودن و .... هرکدام می تواند وظایف متعددی بر عهده شما بگذارد که شما با عمل به وظایف خویش می توانید به بهترین شکل، عامل به دستورات الهی بوده و خود را به امام زمان نزدیک گردانید.
وقتی انسان بتواند بین خواسته های نفسانی و دنیایی خویش و درخواستهای الهی، دست به انتخاب زده وبرای خشنودی حضرت، متناسب با شرع عمل نماید و اولویت را به خواسته های الهی بدهد درچنین شرایطی می توان گفت او منتظر واقعی است.به عنوان مثال رعایت حجاب و دارابودن ویژگی حیا از مهمترین خواسته های الهی برای یک زن است که اگر زنان به آن اهتمام ورزند به وظیفه ی مهم خویش در عصر غیبت عمل نموده اند.
تمرین خودسازی ازیک طرف و تلاش در جهت تربیت فرزند از سوی دیگرازمهمترین وظایف شما به عنوان یک زن می باشد. تربیت و پرورش نسل منتظر از بالاترین وظایف است که یک زن به خوبی می تواند از پس آن برآید. بنابراین اولویت دادن به خانواده و آنچه به آن مربوط است در راس همه ی وظایف می باشد. اما در عین حال نباید نسبت به جامعه ی خویش بی تفاوت بود.@amoonamaz
🔴🔶️بازی شماره 43
نام بازی:چیستان
شرح بازی:پیش نیازاین بازی این است که قبلاکودکان اطلاعات لازم رادرزمینه ی پرسشهایی که ازآنهامی شودداشته باشند.مربی باطرح سوال ومعماذهن کودک راتحریک کرده واورابه تفکروامی دارد.مثلامی پرسدکتابی که باکتابهای دیگرفرق داردچون درآن کتاب حرفهای خدارامی خوانیم اگرگفتیداسمش چیه؟
خدای مهربان قرآن رابرکدام پیامبرش داده تااون پیامبرمهربون حرفهای خدارابه مابرسونه؟
اولین سوره ای که برپیامبرنازل شداسمش چی بود؟
آخرین سوره ای که برپیامبرنازل شداسمش چی بود؟
کوچکترین سوره ی قرآن رانام ببر؟
نام بزرگترین سوره ی قرآن چیه؟
همه ی سوره های قرآن باآن شروع می شود؟
@amoonamaz
🔴🔶چه کنیم که فرزندی مثبتاندیش داشته باشیم؟
از به کاربردن کلمات منفی و ناامیدکننده در مقابل کودک پرهیز کنید.
حتی به اتفاقات نگاه مثبت داشته باشید و جنبه مثبت آن را به زبان بیاورید.
مثلا از تصادف بگویید:
به خیر گذشت میتوانست اتفاق بدتری بیفتد.
هیچگاه به فرزندتان به خاطر رفتار بدش برچسب منفی نزنید.
این برچسبها در ناهشیار کودک جا خوش کرده و شخصیت و آینده او را ترسیم میکنند.
هنجارها خیلی قوی هستند و تبلیغات نیز هنجارها را تبلیغ می کنند. شما اگر طبق هنجارهای اجتماعی رفتار نکنید، توسط جامعه تنبیه می شوید؛ پس باید قوی باشیم که این تنبیه ها اذیتمان نکند.
این تنبیه ها مثل: بچه تون کلاس های مختلف نمیره؟! ااِااهِ، تا حالا چندبار از این اِه گفتن ها شنیده اید؟ و چقدر می توانید تحمل کنید؟ هرکس می رسه و می پرسه و آخر سر هم تجویز می کنن که می دونی چه ظلمی داری درحق بچه ات می کنی؟ می دونی چه قدر عقب می افته؟ بچه باید 8 تا کلاس بره!!!!!!!!! این ها همه هنجار جامعه است و فشار می آورند. اگر ما به آن چیزی که می دانیم ایمان نداشته باشیم و به آن عامل نشویم، تسلیم هنجار جامعه خواهیم شد.
امروزه تبلیغات یکی از بازوهای بزرگ ایجاد هنجارهای اجتماعی است. مثل کانال Me Shop یک روز میاد میگه این جارو محشره و کمر درد نمی گیرید و .... بعد دو ماه بعد یک جاروی سه گوش میاره و نشون میده و جاروی قبلی را رد میکنه و میگه که با این جارو پادرد نمی گیرید و با جارو قبلی چلاق می شوید و .... من هم باور می کنم و میرم جاروی جدید را می خرم و بعد می بینم که چه قشنگ اسیر حماقت هایم می شوم و می بینم که چه قدر ظریف این حماقت ها را به من تحمیل می کنند.
حماقت به عنوان توهین نمی گویم بلکه منظورم به عنوان شناخت پایین است، یعنی یک کانال تلویزیونی می تونه هنجار جامعه را به من القاء کند. هنجارها را مواظب باشید. پس من هرجا صحبت از هنجار کردم، در مقابل کارکرد است.
🔴🔶چه کنیم که فرزندی مثبتاندیش داشته باشیم؟
از به کاربردن کلمات منفی و ناامیدکننده در مقابل کودک پرهیز کنید.
حتی به اتفاقات نگاه مثبت داشته باشید و جنبه مثبت آن را به زبان بیاورید.
مثلا از تصادف بگویید:
به خیر گذشت میتوانست اتفاق بدتری بیفتد.
هیچگاه به فرزندتان به خاطر رفتار بدش برچسب منفی نزنید.
این برچسبها در ناهشیار کودک جا خوش کرده و شخصیت و آینده او را ترسیم میکنند.
هنجارها خیلی قوی هستند و تبلیغات نیز هنجارها را تبلیغ می کنند. شما اگر طبق هنجارهای اجتماعی رفتار نکنید، توسط جامعه تنبیه می شوید؛ پس باید قوی باشیم که این تنبیه ها اذیتمان نکند.
این تنبیه ها مثل: بچه تون کلاس های مختلف نمیره؟! ااِااهِ، تا حالا چندبار از این اِه گفتن ها شنیده اید؟ و چقدر می توانید تحمل کنید؟ هرکس می رسه و می پرسه و آخر سر هم تجویز می کنن که می دونی چه ظلمی داری درحق بچه ات می کنی؟ می دونی چه قدر عقب می افته؟ بچه باید 8 تا کلاس بره!!!!!!!!! این ها همه هنجار جامعه است و فشار می آورند. اگر ما به آن چیزی که می دانیم ایمان نداشته باشیم و به آن عامل نشویم، تسلیم هنجار جامعه خواهیم شد.
امروزه تبلیغات یکی از بازوهای بزرگ ایجاد هنجارهای اجتماعی است. مثل کانال Me Shop یک روز میاد میگه این جارو محشره و کمر درد نمی گیرید و .... بعد دو ماه بعد یک جاروی سه گوش میاره و نشون میده و جاروی قبلی را رد میکنه و میگه که با این جارو پادرد نمی گیرید و با جارو قبلی چلاق می شوید و .... من هم باور می کنم و میرم جاروی جدید را می خرم و بعد می بینم که چه قشنگ اسیر حماقت هایم می شوم و می بینم که چه قدر ظریف این حماقت ها را به من تحمیل می کنند.
حماقت به عنوان توهین نمی گویم بلکه منظورم به عنوان شناخت پایین است، یعنی یک کانال تلویزیونی می تونه هنجار جامعه را به من القاء کند. هنجارها را مواظب باشید. پس من هرجا صحبت از هنجار کردم، در مقابل کارکرد است.@amoonamaz
1_258160462.pdf
3.3M
🔴🔶12 بازی خانگی...
این دوازده بازی که از دسته بازی های حرکتی ورقابتی می باشند مناسب انجام در محیط خانه وتحت نظارت وهمکاری والدین می باشد
توضیحات وسن مناسب هر بازی در فایل موجود است.
نام بازی ها: پنج سنگ/ گرم وسرد/ شکار لوبیا/مسابقه جست وجو /گارسون عجله کن/راه رفتن روی روزنامه/نبرد لک لکی/انگشتان شست پا/شکار گنج/ شکار تکه های پازل/سنجش قدرت چشایی/ خروس جنگی
@amoonamaz
35.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔶با این کارها قرنطینه خانگی را جذاب کنیم...
@amoonamaz
30.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔶یک گفتگوی عاشقانه و درام با خدا پیرامون کرونا
📣هشت دقیقه با قرآن در روزهای قرنطینه
💟 پاسخ های شنیدنی از قرآن
❗️گفتم اگه از خونه بیرون بیایم اتفاقی میوفته؟
🔹گفت: خود را با دستان خود به هلاکت نیندازید(بقره۱۹۵)
🔺گفتم توی خونه قرنطینه ایم، چیکار کنیم؟
🔹گفت: کتابت را بخوان و به نیکوکاری و اعمال صالح بپردازید....
❗️گفتم این ویروس نحس تا کی هست؟
🔹گفت :چند روزی بیش نیست (بقره۱۸۴)
🔵اگه دلتون شکست، همه را دعا کنید!
زمان:۸دقیقه
@amoonamaz
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔶شعر جنجالی کرونا
حجت الاسلام سید محمد حسینی، با این شعر طنز جنجالی راجع به کرونا و نحوه مقابله دو رویان و مسئولان با آن، که الحق و الانصاف کولاک کرد! آنچه در شرع حلال است شده مایه درد، آنچه را عین حرام است، دوا می بینم! خبر از رانت و فساد حضرات اصلا نیست، واقعا کم شده یا بنده خطا می بینم!😂
#به_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
@amoonamaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چت زیبا با #امام_زمان
🤲 اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔻ظهور بسیار نزدیک است
@amoonamaz
🔴🔶تأثیرشگفت دعا
✍ابو وَلّاد حفص خیاط میگوید: در مدینه محضر امام کاظم رسیدم... حضرت فرمودند: به یاران خود (شیعیان کوفه) خبر بده و به آنها بگو: تقوای خدا را رعایت کنید، چرا که شما در حکومت مردی جبّار و سرکش (منصور دوانیقی) به سر می برید. پس زبانهایتان را حفظ کنید، و جانها و دینتان را محافظت کنید و اتفاقاتی را که میترسید برای ما و شما از ناحیه این شخص رخ دهد با دعا دفع کنید. زیرا بخدا قسم که دعا و درخواست نمودن از درگاه الهی بلا را دفع می کند، اگرچه بلا مُقَدّر شده باشد و اراده حتمی الهی به آن تعلق گرفته و تنها امضای آن باقی مانده باشد... پس در دعا اصرار کنید که خدا شرّ این ستمگر را از شما برطرف کند.
ابو ولّاد میگوید: فرمایش حضرت را به یاران خود رساندم و ایشان علیه منصور دعا کردند و درست در سالی که به سوی مکه بیرون آمده بود... پیش از آنکه مناسک حج را انجام دهد مُرد و از شرّش راحت شدیم. به خدمت امام رسیدم ایشان فرمودند:
💥ای ابا ولّاد، نتیجه دستوری که به شما دادم و شما را به انجام آن تشویق نمودم را چگونه دیدید؟ ای ابا ولّاد هیچ بلایی نیست که خدا بر بنده مؤمن نازل کند و دعا را به دل او بیندازد مگر اینکه آن بلا را به زودی برطرف خواهد کرد و هیچ بلایی نیست که خداوند بر بنده مؤمن نازل کند پس او از دعا کردن خودداری نماید مگر این که آن بلا طولانی شود. (داستان خلاصه شده است)
بحارالأنوار جلد۹۰ صفحه۲۹۸
@amoonamaz
🔴🔶خانواده مسلمان و فضای مجازی
سعیدرضا عاملی
◽دغدغه اصلی مولف کتاب کتاب «خانواده مسلمان و فضای مجازی» بهرهگیری از فضای مجازی برای توسعه و پیشرفت و تسهیل زندگی مردم و ارتقای فرهنگ و تصحیح روابط بینفرهنگی در سطح ملی و بینالمللی است.
کتاب با هدف بازتعریف فضای مجازی مفید، موثر، سالم و پویا برای خانواده مسلمان نوشته شده است.
كتاب «خانواده مسلمان و فضاي مجازي» را ميتوان ازجمله مطالعات صورت گرفته در حوزة فضای مجازی خانوادۀ مسلمان دانست كه با تكيه بر رويكرد ارزشي-بومي در جهان دوفضايي شدة معاصر، به مطالعة تغيير در روندها و الگوهاي خانواده و عملكرد و ساختار آن ميپردازد و بر شناخت فرصتها و مسائل جديدي كه در نهاد خانوادة دوفضايي و بهويژه در نظام ارزشي آن بهوجود آمده است، تمركز دارد
@amoonamaz