💠 #ختم_روزانه_یک_جزء_از_قرآن_کریم
📖 به صورت صفحه ای💫
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
✨يا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ ﴿۱﴾
اى جامه به خويشتن فرو پيچيده (۱)
✨قمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿۲﴾
به پا خيز شب را مگر اندكى (۲)
✨نصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا ﴿۳﴾
نيمى از شب يا اندكى از آن را بكاه (۳)
✨أوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا ﴿۴﴾
يا بر آن [نصف] بيفزاى و قرآن را شمرده شمرده بخوان (۴)
🔺🔻🔺🔻🔺🔻
💢سلام وعرض ادب
ان شاءالله به یاری خداوند ختم قرآن را به نیت
☑️سلامتی وتعجیل درظهور آقا صاحب الزمان (عج)
☑️سلامتی رهبری عزیز
☑️شفای بیماران خصوصاً بیماران کرونایی
☑️رفع مشکلات وگرفتاری ها
☑️شادی اموات ختم دهندگان
☑️شادی روح شهدا علی الخصوص #شهید_ جلال_تقوی_طلب
📣کاربران محترم مے تونن اسم شهید مدنظرشون رو به آیدے زیر اعلام کنند تا در بنر قرار داده بشه و ثواب ختم قرآن رو بنام اونها تقدیم کنیم🙏
🌴🌴🌴🌴🌴
🔮سری سیزدهم
چهارشنبه 1400/9/3
.
🔴 #جزء_هشت
#کاربر
🌸ص 142 راستی
🌼ص 143 راستی
🌸ص 144 راستی
🌼ص 145 منتظر ظهور
🌸ص 146 منتظر ظهور
🌼ص 147 منتظر ظهور
🌸ص 148 منتظر ظهور
🌼ص 149 منتظر ظهور
🌸ص 150 نیکا
🌼ص 151 نیکا
🌸ص 152 دهقانپور
🌼ص 153 دهقانپور
🌸ص 154 عاطفه شهرکی
🌼ص 155 عاطفه شهرکی
🌸ص 156 حبیبه بابا محمودی
🌼ص 157 حبیبه بابا محمودی
🌸ص 158 عرفان
🌼ص 159 مومن
🌸ص 160 مومن
🌼ص161 یاحفیظ
🔸بزرگوارانی که تمایل به شرکت دارند پیوی اطلاع بدهند تا صفحه مربوطه به نامشان ثبت شود.
📞@Mousavi_77
⭕️نکته
صفحه ی مورد نظر درهمان روز خوانده شود.
❌حتما از قرآن عثمان طه استفاده شود.
باتشکر
🔶به کانال آموزش تخصصی حفظ و تجوید قران کریم بپیوندید:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
••🏴|° به وقت دلتنگی...
🌷 #میزبانامروز ما 👇
#جلال_تقوی_طلب
#وما همه مهمان این عزیز هستیم✋
🔵 حاجت ها رو از #شهدا طلب کنید ، مرام و معرفتشون زیاده حتما دستگیرمون میشن
هر کسی با هر شهیدی خو گرفت
روز محشر آبرو از او گرفت
📣خداداندچه رابطه ای بین شهیدقاسم سلیمانی وشهیدیوسف الهی بوده است،
خدایا تورابه امام حسین (علیه السلام)راه شهدارانشان مابده تا از قافله عقب نمانیم
التماس دعا🙏
✋سلام بر همسنگران و دوستداران شهـــــداء🖤
..............................................
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
#آموزش_حفظ
#سوره_مبارکه_آل_عمران
آیه ی 23
#نغمه_حجاز
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
003023.mp3
482K
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُدْعَوْنَ إِلَىٰ كِتَابِ اللَّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ يَتَوَلَّىٰ فَرِيقٌ مِنْهُمْ وَهُمْ مُعْرِضُونَ ﴿٢٣﴾
آیا به کسانی که بهره ای اندک از کتاب [تورات و انجیل] به آنان داده شده ننگریستی که به سوی کتاب خدا خوانده می شوند تا در میان آنان [درباره احکام الهی و نبوّت پیامبر اسلام] داوری کنند؟
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید
➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه
و تفسیر این آیه
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُدْعَوْنَ إِلَىٰ كِتَابِ اللَّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ يَتَوَلَّىٰ فَرِيقٌ مِنْهُمْ وَهُمْ مُعْرِضُونَ ﴿٢٣﴾
آیا به کسانی که بهره ای اندک از کتاب [تورات و انجیل] به آنان داده شده ننگریستی که به سوی کتاب خدا خوانده می شوند تا در میان آنان [درباره احکام الهی و نبوّت پیامبر اسلام] داوری کنند؟سپس گروهی از آنان در حالی که اعراض کننده [از حق و حقیقت] اند، روی می گردانند. (۲۳)
أَلَمْ تَرَ = آیا ندیدی
إِلَى الَّذِينَ = بسوی کسانی که
أُوتُوا = داده شدند
نَصِيبًا = بهره ای
مِنَ الْكِتَابِ = از کتاب
يُدْعَوْنَ = فرا خوانده می شوند
إِلَىٰ كِتَابِ اللهِ = بسوی کتاب خدا
لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ = تا داورى كند ميان ايشان
ثُمَّ يَتَوَلَّىٰ = سپس پشت میکند
فَرِيقٌ مِنْهُمْ = گروهی از ایشان
وَهُمْ مُعْرِضُونَ = در حالی که ایشان اعراض کنندگان
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ٢٣)
شأن نزول:
از ابن عباس نقل شده كه: در عصر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله زن و مردى از يهود مرتكب زناى محصنه شدند با اين كه در تورات دستور مجازات سنگباران در بارۀ اين چنين اشخاص داده شده بود، چون آنها از طبقۀ اشراف بودند بزرگان يهود از اجراى اين دستور در مورد آنها سر باز زدند و پيشنهاد شد كه به پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله مراجعه كرده داورى طلبند. پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: همين تورات فعلى ميان من و شما داورى مىكند آنها پذيرفتند. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دستور داد قسمتى از تورات را كه آيۀ «رجم» (سنگباران) در آن بود پيش روى دانشمند يهود «ابن صوريا» بگذارند. او كه قبلا از جريان آگاه شده بود هنگامى كه به اين آيه رسيد دست روى آن گذاشت و جملههاى بعد را خواند «عبد اللّه بن سلام» كه نخست از دانشمندان يهود بود و سپس اسلام اختيار كرده بود فورا متوجه پردهپوشى «ابن صوريا» شد و برخاست و دست او را از روى اين جمله برداشت و آن را از متن تورات قرائت كرد، سپس پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دستور داد مجازات مزبور طبق آيين آنها در مورد اين دو مجرم اجرا شود. جمعى از يهود خشمناك شدند و اين آيه در بارۀ وضع آنها نازل گرديد.
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 272
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
تفسير:
به دنبال آيات گذشته كه سخن از محاجّه و بحث و گفتگوهاى لجوجانۀ گروهى از اهل كتاب به ميان آورد، در اينجا روشن مىسازد كه آنها تسليم پيشنهادهاى منطقى نبودند و انگيزههاى اين عمل و نتايج آن را نيز بازگو مىكند. آيه نخست مىفرمايد: «آيا مشاهده نكردى كسانى را كه بهرهاى از كتاب آسمانى داشتند و دعوت به سوى كتاب الهى شدند تا در ميان آنها داورى كند ولى عدهاى از آنها روى گرداندند و از قبول حق اعراض نمودند» اين در حالى بود كه كتاب آسمانى آنها حكم الهى را بازگو كرده بود و آنها از آن آگاهى داشتند. (أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيباً مِنَ الْكِتابِ يُدْعَوْنَ إِلى كِتابِ اللّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ يَتَوَلّى فَرِيقٌ مِنْهُمْ وَ هُمْ مُعْرِضُونَ) . از جملۀ «اوتوا نصيبا من الكتاب» بر مىآيد كه تورات و انجيلى كه در دست يهود و نصارى در آن عصر بود، تنها قسمتى از آن بود و احتمالا قسمت بيشتر از اين دو كتاب آسمانى، از ميان رفته يا تحريف شده بود. آرى! آنها به همان حكم موجود در كتاب مذهبى خويش نيز گردن ننهادند و با بهانهجويى و مطالب بىاساس از اجراى حدود الهى سرپيچى كردند.
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 273
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه
بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید
و سپس وصل کنید به آیه ی قبل
مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
بسم الله الرحمن الرحيم
🌹 #تفسیر_قرآن #جلسه_329
🌹 #آیات23_24_25#سوره آل عمران
🌷 أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُواْ نَصِيباً مِّنَ الْكِتاَبِ يُدْعَوْنَ إِلَى كِتاَبِ اللَّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ يَتَوَلَّى فَرِيقٌ مِنْهُمْ وَهُمْ مُّعْرِضُونَ (23) ذلك بأنهم قالوا لن تمسنا النار إلا أياما معدودات و غرهم فى دينهم ما كانوا يفترون (24) فکیف إذا جمعناهم ليوم لا ريب فيه و وفيت كل نفس ما كسبت و هم لا يظلمون (25)
🍀 ترجمه:آیا ندیدى كسانى را كه از كتاب آسمانى بهره اى داده شدند، وقتی به كتاب الهى دعوت مى شوند تا میانشان حكم كند، (وبه اختلافات پایان دهد) گروهى از آنان (باعلم و آگاهى) از روى اعراض روى بر مىگردانند؟ (23) اين براى آن بود که اهل کتاب گفتند: هرگز آتش دوزخ جز چند روزی به ما نمی رسد. و این افتراها آنان را در دینشان فریفته ساخت. (24) پس حالشان چگونه خواهد بود وقتی که آنان را در روزی که شکی در آن نیست ، جمع کنیم و به هر کسی در برابر آنچه به دست آورده پاداش یا کیفر بطور کامل داده می شود و به آنان ستم نخواهد شد. (25)
🌷 #ألم_تر: آیا ندیدی
🌷 #أوتوا: داده شدند
🌷 #نصيب: بهره
🌷 #يدعون: دعوت می شوند
🌷 #ليحكم: تا حكم كند
🌷 #بينهم: بين آنها
🌷 #يتولى: روى گرداندن ، پشت کردن
🌷 #فریق: گروه
🌷 #معرضون: روی بر می گردانند
🌷 #تمسنا: از مس به معنای تماس است لن تمسنا یعنی به ما نمی رسد
🌷 #أياما_معدودات: چند روزی
🌷 #غرهم: فریفته ساخت
🌷 #یفترون: افترا و خیالی بافی می کردند
🌷 #فکیف: پس چگونه
🌷 #جمعناهم: آنها را جمع کردیم
🌷 #لا_ریب: شکی نیست
🌷 #وفیت: یعنی چیزی را کامل پرداختن
🌷 #کل_نفس: هر کسی
🌷 #کسبت: آنچه به دست آورده
🌹 #کتاب_خدا یعنی قوانین الهی و این قوانین الهی همان دین هستند. دین چیزی است که اگر به آن عمل شود از ما ، انسان بهتر و اخلاقی تر و مسئولیت تر می سازد. به این خاطر قرآن کریم و کتاب های آسمانی قبل از #اسلام مثل تورات موسی و انجیل عیسی برای این آمدند که ما انسان های بهتر و اخلاق مدارتر باشیم اما قرآن بهترین انسان ها و بهترین زندگی را می سازد به شرطی که به آن عمل شود. و همه اکنون باید پیرو قرآن باشند چون آخرین کتاب خدا قرآن است.
🌹 ألم تر إلى الذين أوتوا نصيبا من الكتاب: آیا ندیدی کسانی را که از کتاب بهره ای داده شدند. منظور از الكتاب کتاب آسمانی تورات موسی که کتاب #یهودیان است. و منظور از اینکه بهره ای داده شدند یعنی آشنایی با این کتاب الهی تورات داشتند. یُدعَون إلى کتاب الله لیحكم بینهم: وقتی به کتاب الهی دعوت می شوند تا میانشان حکم کند. منظور از کتاب الله ، #قرآن است. تا قرآن میان آنها حکم کند یعنی بر اساس اختلاف و هوا و هوس های خود حکم نکنند بلکه حرف اول و آخر در زندگی آنها از آن به بعد قرآن بزند. ثم یتولی فريق منهم و هم معرضون: سپس گروهی از آنان از روی اعراض روی بر می گردانند.
🌹 اما موضوع این آیات چه بود؟ در تفاسیر آمده است كه زن و مردى از یهود، با داشتن همسر مرتكب زنا شدند. حکم زنای زن شوهر دار و زنای مردی که زن دارد در #تورات سنگسار است چون هم حریم خدا را شکسته و هم حریم خانواده را آلوده کردند و گناهی بسیار بزرگ است ، ولى چون از اشراف بودند سعى بر این داشتند که از این قانون سرپیچی کنند به این خاطر یهودیها نزد پیامبراسلام آمدند تا ایشان حكم كنند، فرمودند: حكم #اسلام نیز همانند حكم تورات است. آنها منكر حكم تورات شدند. ابن صوریا كه از علماى یهود بود، از فدک به مدینه فراخوانده شد تا تورات را بخواند. ابن صوریا چون از ماجرا با خبر بود، هنگام خواندن آیات تورات، دستش را روى جملاتى مىگذاشت تا آیهى سنگسار دیده نشود. عبداللّه بن سلام كه در آن روز از علماى یهود بود ودر آن جلسه حضور داشت، ماجرا را فهمید و موضوع را بر ملا كرد.
🌹 این آیه هشدارى به مسلمانان است كه مبادا شما هم مثل یهود به هنگام اجراى قانون #قرآن، از دستور الهى رویگردان باشید و میان مردم تبعیض قائل شوید. ذلك بأنهم قالوا لن تمسنا النار إلا أياما معدودات: اين براى آن بود که اهل کتاب گفتند: هرگز #آتش_دوزخ جز چند روزی به ما نمی رسد. این ها اعتقاد داشتند که عذاب خداوند فقط چند روز است. و غرهم في دينهم ما کانوا یفترون: و این افتراها آنان را در دینشان فریفته ساخت. فکیف إذا جمعناهم ليوم لا ريب فيه و وفيت کل نفس ما کسبت و هم لا یظلمون: پس حالشان چگونه خواهد بود وقتی که آنان را در روزی که شکی در آن نیست ، جمع کنیم و به هر کسی در برابر آنچه به دست آورده پاداش یا کیفر بطور کامل داده می شود و به آنان ستم نخواهد شد. کیفر و پاداش بر اساس اعمال است.
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈