اره کردن بدن
یکی از وحشتناک ترین روش اعدام در تاریخ مربوط به اروپای قرون وسطی بود. در این روش بدن فرد محکوم را با اره قسمت میکردند.
در دوران قرون وسطی در اروپا، قربانیان معمولاً به خاطر جرمهایی مانند جادوگری، زنا، قتل، کفرگویی و ارتداد و دزدی کردن به مرگ با شیوه اره کردن محکوم میشدند. در دوران روم باستان معمولاً محکومین را به صورت افقی و با استفاده از اره به دو نیم تقسیم میکردند در حالی که چینیها در مورد خلاقانهتر عمل میکردند. آنها قربانی را از پاهایش آویزان کرده و سپس بدن او را به صورت عمودی به دو تکه تقسیم میکردند. این روش به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ باعث رنج و شکنجه بیشتری میشد، زیرا با آویزان کردن فرد جریان خون بیشتر و بهتر به سمت مغز وجود داشت و بدین ترتیب فرد برای مدت بیشتری هوشیاری خود را حفظ میکرد.
در دوران روم باستان نیز گفته میشد که امپراطور کالیگولا هنگام اره کردن قربانیان حضور داشته و همزمان با تماشای درد و رنج افراد غذایش را میل میکرد، زیرا این کار باعث میشد اشتهای او تحریک شده و لذت بیشتری از خوردن غذا ببرد.
@Ancients
پرفسور ادوارد براون ایران شناس مشهور، در کرمان در اثر معاشرت با معتادان وحس کنجکاوی، تریاکی شد
او بعد از 1 سال توانست با روش ابنسینا و با نامنظم کردن ساعات کشیدن، تریاک را ترک کند.
🗞 @Ancients ⏳
کیوسک های تلفن جمع شد...
و دوستت دارم ها به انبار برده شد..
با موبایل عشق رد و بدل نمی شود
و دو زاری هیچ کس نمی افتد
🗞 @Ancients ⏳
نقل است از هردوت كه می گوید؛ ايرانيان باستان هرگز نمی گذاشتند که ميگساری و ميخوارگی چنان بر آنها چيره شود که ديده حقيقت بين، و قضاوت عادلانه آنها را تيره سازد...
🗞 @Ancients ⏳
بحث کردن با کسی که به دلایل
و استدلال اعتقادی ندارد ،
مانندِ
خوراندن دارو به یک مُرده است!
🗞 @Ancients ⏳
قدیمیترین نقشهای که از تهران وجود دارد، به حدود دو قرن پیش و دوران فتحعلی شاه قاجار برمیگردد. این نقشه به زبان روسی و توسط افسری از ارتش روسیه با نام «سروان ناسکوف» در سال ۱۸۲۶ میلادی (۱۲۰۵ خورشیدی) و بهمنظور جاسوسی و بهطور مخفیانه تهیه شده است.
+ ۱۶ خرداد ، ۶ ژوئن ؛ روز جهانی زبان روسی
+ این روز از سوی سازمان ملل به مناسبت تولد الکساندر پوشکین شاعر و نویسنده روسی (۶ژوئن ۱۷۹۹) با هدف ترویج و تشویق چند زبانی و چند فرهنگی نامگذاری شده است.
🗞 @Ancients ⏳
ای دلبرِ ما، مباش بیدل بَرِ ما
یک دلبر ما، بِهْ که دوصد دِل بَرِ ما
نَه دلْ بَرِ ما، نه دلبر اَنْدَر بَرِ ما
یا دل بَرِ ما فِرِست یا دلبرِ ما
ابوسعید ابوالخیر
🗞 @Ancients ⏳
هر آدمی، دانسته و ندانسته
به نوعی در لجاجت و تعارض با خود بسر می برد،
و هیچ دیگری، ویرانگرتر از خودِ
آدمی، نسبت به خودش نیست.
📚سُلوک
👤محمود دولتآبادی
🗞 @Ancients ⏳
بخش بالایی پیکره شیر در تخت جمشید!
این اثر از گذرگاه زیرزمینی اتاقهای شرقی کاخ خشایارشا در تخت جمشید بهدست آمده است.
🗞 @Ancients ⏳
آریوبرزن ، سردار ایران پرست هخامنشی
آریو برزن، سردار ایرانی و ساتراپ (استاندار) پرسپولیس، پایتخت پادشاهی هخامنشیان بود که با 5 هزار سرباز خود، چند روز مقابل سپاه 20 هزار نفره اسکندر ایستادگی کرد و خود و سربازانش تا آخرین تن کشته شدند.
🔥کانال رسمے #هخامنشیان🔥
🗞 @Ancients ⏳
کفن دزدها
کسانی که روزها در گورستان ها می گشتند و قبور مرده های تازه را شناسایی میکردند و شب سراغ آنان رفته و علاوه بر دزدی کفن ، گاهی به مرده ها هم تجاوز میکردند.
کفن مرده ها از کرباس و متقال نبوده ، اعلاترین آن چلوار ( نوعی پارچه کم ارزش) بوده که از تن میت در آورده و آن را به بهای اندک ( سه چهارشاهی) به دوخته فروشهای دروازه فروخته و آنها هم آن را برای روستایی ها می دوختند.و به آنها می فروختند.و تن میت بیچاره که این وسط از قبر بیرون مانده و طعمه حیوانات و پرندگان میشد.
عده ای نیز بودند که شبها پارچه سفیدی مانند کفن بسر میکردند و درگورستانهایی که در جنوب شهر بود و محل عبور و مرور مردم جنوب شهری ، مخفی میشدند و به یکباره از گودالی برمیخاستند و موجب ترس و هراس مردم میشدند. و همین فرصتی میشد که جیب عابران را خالی کرده و حتی لباس هایش را غارت کنند.
این کار موجب وحشت عمومی مردم شده بود، حتی ماموران نیز جرائت مقابله با آنان را نداشتند.
تا زمان پهلوی اول که نظم بیشتری ایجاد شد و راهزنان از خندق رانده شدند.
عکس : مربوط به بقعه سرقبرآقا که مربوط به دوره قاجار است این بقعه در خیابان مولوی تهران قرار دارد.
🗞 @Ancients ⏳
تَن پاک کُن ( تنباکو )!
در زمانهای قدیم جذامی ها و صاحبان جراحات و بیماریهای پوستی واگیر دار را از شهر ها رانده و نفی بلد می کردند.
گویند در زمانهای قدیم در شهری یکی از این بیماران را بیرون کرده و در بیابان رها نمودند و به حال خویش وا گذاشتند. مرد بیمار چون شب رسید و سرما بر وی مستولی شد ناگزیر بوته ها و علف های دور و بر خود را جمع کرده و آتش زد. از آن پس هر شب همین کار را میکرد.
بعد از چند روز متوجه میشود که زخمها و جراحت پوستش کاهش پیدا کرده و حتی از درد و آزار آن خلاص شده پس به شهر نزد اهل و عیال خویش برمی گردد.
واقعه موجب حیرت و تعجب حُکما میشود و چون پیگیر شده و پرسیده و امتحان می کنند میبینند که برگ آن بوته ها باعث بهبود بیماری گشته است.
بنابراین اسم آن گیاه را تَن پاک کن گذاشته که در اثر کثرت استعمال و به مرور ایام به تنباکو تبدیل میشود....
تهران قدیم - جعفر شهری
🗞 @Ancients ⏳