خبر دارید رضا خان در سال 1317 به دستور انگلستان طی پیمان سعدآباد(دشت ناامید) سیستان به مساحت بیش از 3000 کیلومتر مربع رو از ایران جدا و جهت پایداری روابط به افغانستان بخشید و برای همیشه سرچشمه رود هیرمند رو از دسترس ایران خارج و این بلا رو بر سر سیستان و بلوچستان آورد.
#حق_آبه
22.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲پشت پرده #علی_علیزاده چیست؟
⁉️آیا علیزاده، کسی که با حضور در شبکههای معاند فارسیزبان و دفاع از جمهوری اسلامی بر روی زبانها افتاد و البته سابقه حضور در جمع منافقین و ضدانقلاب را دارد، متحول شده است و یا در سناریوی نفوذو ایجاد #اختلال_محاسباتی در بدنهی انقلابی گام برمیدارد؟
📍آیا هضم این موضوع سخت است که بدانیم علیزاده همان علینژاده و آبشخور هردویشان یکی است که در دو تِم جداگانه برای دو قشر متفاوت، #دستکاری_شناختی انجام میدهند؟ نگران حافظهی تاریخی برخی از زودباوران باشیم یا نباشیم.
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹🔻 اگه حجاب نبود این خانم ها هستن که باید سر مرد باهم دیگه رقابت کنن! چطوری ؟ با روزی دو ساعت جلوی آینه وایستادن❗️
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
#حجاب
#امام_زمان عج
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 من با اصالتم دختر ایرانم
نماهنگ «دختر ایران» بهمناسبت روز دختر
🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐💐
https://eitaa.com/andakisabrsaharnazdikas
حلّال سیاسی؛ نه حلال سیاسی!
✍️محسن قنبریان
• "فعلِ" مجتهد عادل مثل "قول"ش حجت و گویای فتوایش است. اگر وضو گرفتن مرجع خود را دیدید انگار در رساله اش خوانده اید.
• البته "فعل" دلالتش از "قول" کمتر است. مثلا "انجام کاری"، دلالتی بیش از "جواز" ندارد؛ حال آیا "مباح" است یا "مستحب" یا "واجب"؟ دلالتی ندارد.
❓ ایستادن در غرفه یک دختر کم حجاب و سخن گفتن با او و حتی تذکر لسانی ندادنِ شخص اول حکومت اسلامی و یک مرجع تقلید چگونه تحلیل می شود؟!
❗️اینکه به قرینه "حرام سیاسی" خواندنِ "کشف حجاب" توسط ایشان، "کم حجابی"، "حلال سیاسی" تلقی شود؛ صدالبته غلط است.
• فعل ایشان (ایستادن و سخن گفتن)، بر جواز فعل شخص دیگر(کم حجابی) دلالتی ندارد و ملاک همان فتوای ایشان است.
• " تقریر" و سکوت مجتهد هم حجیتش ثابت نیست. در این مورد هم دلالتی بر "سکوت رضایت" نیست!
🔅 اما فعل ایشان، در ایستادن و ملاطفت با کم حجاب، آشکارا بر #ولاء_اجتماعی و طرفینی دلالت دارد.
این ولاء و پیوند اجتماعی(۷۲انفال) خاستگاه نهی از منکر است(۷۱توبه) و رتبتاً مقدم بر آن است (ولو زماناً باهم باشند).
تا این ولاء و پیوند اجتماعی بین "عادل و فاسق"، "متشرّع و لاابالی" و "کسانی که هریک از حیثی تخلفی دارند"، زنده و فعال نباشد، امر و نهی کردن نه روان میشود و نه اثر می گذارد!
ارتقای ولاء و پیوند اجتماعی، #حلّال_سیاسی و مشکل گشای اجتماعی برای تأثیر و تأثر طرفینی و بالتبع اصلاح رفتارهای اجتماعی است.
⬅️ زبانِ فعل رهبر انقلاب، رهنما به حلّال سیاسی بود نه حلال سیاسی!
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
🌹بسمالله الرحمن الرحیم 🌹
«وَ وُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا»
و کتاب [= کتابی که نامه اعمال همه انسانهاست] در آن جا گذارده میشود، پس گنهکاران را میبینی که از آنچه در آن است، ترسان و هراسانند؛ و میگویند: «ای وای بر ما! این چه کتابی است که هیچ عمل کوچک و بزرگی را فرونگذاشته مگر اینکه آن را به شمار آورده است؟! و (این در حالی است که) همه اعمال خود را حاضر میبینند؛ و پروردگارت به هیچ کس ستم نمیکند.
(سوره مبارکه کهف/ آیه ۴۹)
❇ تفســــــیر
سپس به مراحل دیگر از این رستاخیز بزرگ پرداخته، مى گوید: کتابى که نامه اعمال همه انسان ها است، در آنجا گذارده مى شود (وَ وُضِعَ الْکِتابُ).
گنهکاران هنگامى که از محتواى آن آگاه مى شوند، وحشت زده خواهند شد به گونهاى که آثار وحشت را در چهرههاشان مىبینى (فَتَرَى الْمُجْرِمِینَ مُشْفِقِینَ مِمّا فِیهِ).
در این هنگام فریاد برآورده مى گویند: اى واى بر ما! این چه کتابى است؟! هیچ عمل کوچک و بزرگى نیست، مگر این که آن را احصا و شماره کرده است (وَ یَقُولُونَ یا وَیْلَتَنا ما لِهذَا الْکِتابِ لایُغادِرُ صَغِیرَةً وَ لا کَبِیرَةً إِلاّ أَحْصاها).
همگى را مو به مو، به حساب آورده، ضبط کرده، و چیزى را فروگذار ننموده است. راستى چه وحشتناک است؟ ما همه این اعمال را به دست فراموشى سپرده بودیم، آن چنان که گاهى فکر مى کردیم، اصلاً خلافى از ما سر نزده، اما امروز مىبینیم بار مسئولیتمان بسیار سنگین، و سرنوشتمان تاریک است!.
علاوه بر این سند کتبى، اصولاً همه اعمال خود را حاضر مى بینند! (وَ وَجَدُوا ما عَمِلُوا حاضِراً).
خوبىها و بدىها، ظلمها و عدلها، هرزگىها و خیانتها، همه و همه در برابر آنها تجسم مى یابد!.
در واقع آنها گرفتار اعمال خودشان هستند: و پروردگار تو، به احدى ظلم نمىکند (وَ لایَظْلِمُ رَبُّکَ أَحَداً).
آنچه دامن آنها را مى گیرد کارهائى است که در این جهان انجام دادهاند. بنابراین از چه کسى مى توانند گله کنند، جز از خودشان؟
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۴۹ سوره مبارکه کهف)