شبکه امید یه برنامه ساخته راجب رشته های دانشگاهی و انتخاب رشته کنکور
یه کار خفنی که کرده اینه که میان و آدم موفقای رشته های مختلف رو معرفی میکنن
کسایی که تو رشته های مختلف تونستن به درجات اقتصادی بالا برسن
شرکت بزنن، کارافرینی کنن و ...
و بهت نشون میدن همه موفقیت ها ختم به پزشکی و دانشگاه فرهنگیان و این برندا که اسم در کرده نمیشه🌚
برنامه "برو پی کارت "
بنظرم جالب بود
الان داشت با یکی صحبت میکرد که از کامیپوتر شهید بهشتی در ترم ۶ با معدل بالا 😮💨به رشته مشاوره اومده بود🤠
ایول بهش
واقعا از هرجا جلو اشتباه کردن رو بگیری دیر نیست🤌🏻
از هر رشته یه آقای راضی ازون رشته و یه آقای ناراضی ازون رشته رو معرفی و با هم صحبت میکنن✨
✅بلاهای ناگفتهای که گوشیهای هوشمند سرمان میآورند!
🔹یافتههای آخرین پژوهشهای علمی نشان میدهد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض امواج گوشی همراه به طور بالقوه میتواند اثرات مخربی بر چندین قسمت بدن از جمله مغز، خون، گوشها، چشمها و سیستم تولیدمثل داشته باشد.
🔹مغز
استفاده زیاد از گوشی همراه، گیرندههای دوپامین مغز را تحت تاثیر قرار داده و میتواند منجر به ضعیف شدن حافظه، کاهش توانایی حفظ تمرکز، حواس پرتی و اثر منفی بر خلق و خوی فرد شود.
🔹خون
اثر میدان الکترومغناطیسی گوشی همراه بر هموگلوبین خون، موجب تغییرات ساختاری در آن و کاهش پیوند اکسیژن با هموگلوبین میشود. اختلال در عملکرد هموگلوبین باعث آزادسازی اکسیژن بیشتر در بافت و در نهایت بروز ناهماهنگی در واکنشهای بدن میشود.
🔹گوش
امواج گوشیهای همراه این امکان را دارد که بافت انسان را در محلی که تلفن به آن فشار وارد میکند گرم کند. این اثرات میتواند باعث گرما در گوش، خستگی، سردرد، سرگیجه، وزوز گوش، بیحسی و تغییرات رفتاری مثل اضطراب شود. در کاربرانی که به طور متوسط بیش از 10 دقیقه در روز مکالمه میکنند احتمال ابتلا به وزوز گوش تا 71 درصد افزایش مییابد.
🔹چشم
هر فرد به طور متوسط روزانه دهها بار به گوشی همراه خود نگاه میکند. تمام این خیره شدنها و استفاده مکرر از گوشی همراه میتواند منجر به خستگی چشم شده و مشکلات جدی مثل خشکی چشم، تاری دید، قرمزی و سوزش چشمها، سردرد و ایجاد درد در چشم را به دنبال داشته باشد.
🔹تولیدمثل
امواج گوشی همراه بر کیفیت اسپرم انسان(حرکت، توان بقا و یکپارچگی DNAاسپرم) اثر میگذارد و در مردان عقیمی موقت میآورد، بنابراین در توان باروری او اثرگذار است.
🔹بدانید
میزان نفوذ میدان الکترومغناطیسی، در مغز خردسال بیشتر از بزرگسال است. بنابراین استفاده از گوشی همراه برای کودکان، ضرر به مراتب بیشتری نسبت به بزرگسالان دارد.
مجله واو
باشگاه رسانه دانشگاهیان
▫️روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir