eitaa logo
اندیشانه
48 دنبال‌کننده
666 عکس
134 ویدیو
297 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
ولایت وشیعه شناسی شهیدصدر بنیاد امامت۱۲مرداد۹۹.mp3
12.73M
🔰 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع ولایت و شیعه شناسی 📍بنیاد امامت ۱۲مرداد۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
banifateme-ghadir-95-06.mp3
12.72M
🔵طرح پیشنهادی هر خانه یک موکب در روز ❇️چند میلیون موکب خانگی 👆🎵 این هم صوت موکب شما👆 سرود «نه لوح و نه قلم بود...» مراسـم 🔸🔸🔸 ✅ 💠 موسسه کلامی احیاء همدان
‎⁨۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین⁩.pdf
7.97M
📚✍️📚✍️📚✍️📚 1001 فضیلت از امیرالمؤمنین علی علیه السلام محمدرضا رمزی اوحدی 💠 موسسه کلامی احیاء همدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﴾﷽﴿ 📚 ادله امامت(۱) "دلیل افضلیت" 1. عقل سالم و وجدان بیدار حکم می کند کسی عهده دار امر خطیر رهبری مسلمانان بعد از پیامبر اکرم(ص) باشد که در صفاتی مانند علم، شجاعت، عدالت، زهد، عبادت، مدیریت و سایر صفات کمال انسانی بر دیگران برتری داشته باشد تا وظایف و اهداف امامت تحقق یابد. (چنانکه برخی آیات قرآن نیز بر لزوم برتری پیشوای دینی مردم دلالت دارد مانند آیه " اَفمَن یَهدی اِلی الحَق اَحقّ اَن یُتَّبع اَمّن لا یَهِدّی اِلّا اَن یُهدی فما لکم کیف تحکمون(یونس/35) همانطور که علاوه بر تمامی دانشمندان شیعه، برخی عالمان اهل سنت _ از جمله سعدالدین تفتازانی در کتاب شرح المقاصد ج5 ص291، ابوبکر باقلانی در کتاب تمهیدالاوائل ص471 _ نیز برتری امام بر دیگران را لازم دانسته اند. 2. آیه مباهله، حدیث طیر، حدیت اخوت، حدیث منزلت، حدیث شباهت، و احادیث بسیار دیگری که در مورد افضلیت امام علی(ع) در کتاب های شیعه و سنی نقل شده همگی بر برتری امام علی (ع) بر سایرین دلالت دارند (مانند کتاب مسند احمد ج6 ص489، المستدرک ج3 ص140، المناقب ص111 و ص 297). ( جهت آگاهی تفصیلی از تبیین و آدرس احادیث متعدد افضلیت به کتاب براهین و نصوص امامت ص21تاص48 نوشته استاد علی ربانی گلپایگانی مراجعه شود). 3. بنابر مطالب و اسناد گفته شده امیرالمومنین(ع) شایسته ترین و برترین فرد بوده و از اصحاب و یاران پیامبر(ص) همتای او یافت نمی شد. پس علی(ع) جانشین بلافصل پیامبراسلام(ص) و امام و پیشوای مسلمانان است. ✍ جعفر علینقی 💠 موسسه کلامی احیاء همدان
﷽ 📚 ادله امامت(۲) "دلیل عصمت" 1. فلسفه امامت را خواه تعلیم وتربیت بدانیم خواه برقراری عدالت و امنیت و حل منازعات و اجرای احکام شریعت، در همه موارد معصوم نبودن وخطاپذیری مکلفان مسلم است. به همین خاطر به امام نیاز دارند. اگر امام معصوم نباشد اهداف امامت به درستی محقق نمی شود و لازم می آید امام نیز به امامی دیگر نیازمند باشد و آن نیز به امامی دیگر تا بی نهایت که تسلسل محال لازم می آید. 2. همچنین معارف واحکام اسلامی که به پیامبر اسلام (ص) وحی شده به عصر پبامبر اختصاص نداشته بلکه مبنای زندگی دین بشر تا قیامت است پس باید تا قیامت محفوظ بماند، حفظ معارف و احکام اسلامی به حفظ کننده ای معصوم از خطا نیازمند است و غیر از امام معصوم کسی نیست پس امام باید معصوم باشد. 3. اطاعت بی چون و چرا و مطلق از "اولی الامر" که دستور آیه اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم است دلالت بر عصمت اولی الامر که همان اوصیا پبامبرند دارد و این را علاوه بر تمام عالمان شیعه، برخی مفسران اهل سنت نیز مثل فخرالدین رازی، نظام الدین نیشابوری، شیخ محمد عبده نیز پذیرفته اند. 4. از پیوست آیه " اِنّی جاعِلُک للنّاس اِماما قال و مِن ذُریّتی قالَ لا یَنال عَهدی الظّالمین"(بقره124) به آیه " وَ مَن یَتعدّ حُدودالله فاولئک هم الظالمون" (بقره229) لزوم عصمت در امام ثابت می شود زیرا خداوند اعطای امر خطیر امامت را در ذریه حضرت ابراهیم مشروط به عدم ظلم کرده است وظالم طبق آیه مذکور کسی است که از حدود وتکالیف الهی تجاوز کند بنابراین کسی که به حدود الهی در حد اعلا پایبند باشد او امام معصوم است. 5. طبق آیه " اِنّ الشّرک لَظُلم عَظیم " اگر کسی حتی برهه ای از عمر خود مشرک بوده باشد شایستگی مقام والای امامت را ندارد و علی بن ابیطالب در هیچ برهه ای از عمر خود مشرک نبوده است. بخلاف رقیبان او که خود معترف به شرک قبل از دعوت پیامبر به اسلام بوده اند. 6. علاوه بر برهان هایی که ذکر شد برهان علم و برهان معجزه و آیه تطهیر ، آیه ولایت، آیه بلّغ ما انزل الیک من ربک، و احادیثی همچون حدیث غدیر ، حدیث سفینه ، حدیث ثقلین، حدیث علی مع الحق و احادیث بسیار دیگری که در منابع روایی شیعه و سنی آمده است دلالت دارند که علی (ع) معصوم است و از بین مدعیان امامت و وصایت رسول الله کسی غیر از علی(ع) ادعای عصمت نکرده است پس همو امام و رهبر مسلمانان و وصی بلا فصل پیامبر اکرم(ص) می باشد. ✍ جعفر علینقی 💠 موسسه کلامی احیاء همدان
﴾﷽﴿ 📚 ادله امامت(۳) "دلیل غدیر" از علمای اهل سنت که حدیث غدیر را نقل کرده اند احمد بن حنبل از 40 طریق، ابن جریر طبری از 70 طریق، جزری مقری از 80 طریق، ابن عقده از 105 طریق، ابو سعید سجستانی از 120 طریق، ابوبکر جعابی از 125 طریق حدیث غدیر را نقل کرده اند. شمس الدین ذهبی در کتاب تلخیص المستدرک، جزری شافعی در کتاب اسنی المطالب، جمال الدین شیرلزی در کتاب اربعین، مقبلی در الابحاث، عمادی مفتی شام در الصلات الفاخره، حضرمی در تشنیف الاذان، صدر العالم در معارج تصریح دارند که حدیث غدیر متواتر و قطعی الصدور است. ابو عیسی ترمذی، ابو جعفر طحاوی، محاملی بغدادی، حاکم نیشابوری، سمنانی، ابن کثیر شافعی، ابن حجر عسقلانی، ابن حجر هیتمی مکی، قاری حنفی، عبدالحق دهلوی، شیخانی قادری،زرقانی مالکی، حفظی شافعی، محمد بخشوی، ناصرالدین آلبانی، ولی الله لکهنوی، ابن ابی الحدید معتزلی و ... که از عالمان بزرگ اهل سنت هستند همگی حدیث غدیر را صحیح می دانند. به علاوه هزاران عالم طراز اول شیعه که همگی در طول قرون متوالی حدیث غدیر را نقل و تایید و بر متواتر بودن آن تصریح دارند. ✍ جعفر علینقی 💠 موسسه کلامی احیاء همدان
@Farsna.mp3
9.55M
🎙ها عليٌّ بشرٌ کیف بشر...با نوای محمود کریمی 🌸عید سعید غدیر خم، عید ولایت مبارک باد.
30-kateb-ya-heidar(www.rasekhoon.net).mp3
2.47M
🌷همخوانی بسیار زیبا در وصف امیرالمومنین علیه‌السلام و غدیر🌷 🆔 https://eitaa.com/khoddamiyan
✍امام کاظم (علیه السلام) فرمودند: بلا و گرفتارى بر مؤمنى وارد نمى شود مگر آنکه خداوند عزوجل بر او الهام مى فرستد که به درگاه باری تعالى دعا نماید و آن بلا سریع بر طرف خواهد شد. ولی چنانچه از دعا خوددارى نماید، آن بلا و گرفتارى طولانى می گردد. پس هر‌گاه فتنه و بلائى بر شما وارد شود، به درگاه خداوند مهربان دعا و زارى نمائید... 📚 الکافی، ج ۲، ص ۴۷۱ ✨میلاد امام موسی کاظم (ع)مبارک✨