✅ ادله ضرورت بعثت انبیاء (چه نیازی به پیامبران هست؟ چه ضرورتی داره پیامبران باشند؟)
1⃣ انسان بطور فطری ( و یا حتی به جهت رفع نیازهای خود) میل به زندگی اجتماعی دارد.
2⃣ انسان به خاطر خوددوستی و منفعت طلب بودن دنبال استثمار دیگران است. برای جلوگیری از استثمار و ظلم و رفع اختلافات، قانون لازم است
3⃣ واضع قانون نباید ذی منفعت باشد علاوه اینکه وضع قانون کامل، علم و معرفت کامل لازم دارد و واضع باید علم گسترده به همه نیازهای انسان داشته باشد.
🔻ما در صحنه هستی کسی را جز خداوند سراغ نداریم که بر تمامی نیازهای مادی و معنوی انسان آگاه باشد.(عالم) همچنین هیچ موجودی غیر از خداوند متعال نداریم که محتاج نباشد و دنبال منفعت خود نباشد.(ذی نفع) بنابراین انسان صلاحیت وضع چنین قانونی را ندارد. لذا این همه قوانین بشری که روز به روز عوض می شوند یا نقض و یا کامل تر می شوند و تبصره و متمم می خورند دلیل بر نقص انسان در وضع قوانین است.
🔻حال که استقرار حیات اجتماعی بشر متوقف بر این است که خداوند قانون وضع کند طبق حکمت الهی بر خداوند لازم است که چنین قانونی را به بشر برساند (یعنی اگر خداوند چنین کار نکند با حکمت خود منافات دارد و بر او قبیح است و خداوند کار قبیح انجام نمی دهد) که آن قانون، وحی، و آورنده آن نبی و پیامبر نام دارد.
🔻و لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط.
👇👇👇👇
sapp.ir/andishaneh
❓آیا در اسلام این دستور وارد شده است که در موقع تصمیم بر انجام کاری، اگر کسی عطسه کند ، باید صبر کرد؟!
✍پاسخ:
در این باره دستوری در اسلام نداریم و اساساً روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور می دهد هنگامی که تصمیم بر کاری گرفتید، اگر کسی فال بد زد اعتنا نکنید و بر خدا توکّل نموده به دنبال هدف روان شوید و فال بد زدن را نشانه شرک قرار داده است!
🌳 درباره عطسه وارد شده است که هر گاه یکی از شماعطسه کرد، در حقّ او دعا کنید و بگویید «یرحمکم اللّه رحمت خدا شامل حال شما گردد.» طرف نیز متقابلًا دعا کند و بگوید «یغفر اللّه لکم؛ خداوند شما را بیامرزد».
☘امّا صبر کردن و قدری مکث نمودن و یا فرق گذاردن بین یک عطسه و دو عطسه، همگی افسانه است که باید مسلمان آگاه و دانا از این افسانه ها بپرهیزد.
📚برگرفته از کتاب پاسخ به پرسشهای مذهبی، (مکارم شیرازی، جعفر سبحانی )،ص 605
#مبارزه_با_خرافات
🔴پاسخگوی سوالات هستیم:
http://eitaa.com/joinchat/3691249664Cffea7a2f5a
تبیین تحلیلی بیانیه گام دوم.mp3
17.73M
🔴موضوع: تبیین تحلیلی بیانیه گام دوم
🚩مکان: مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر
🏷 #فایل_صوتی
🌐 @khosropanah_ir
#حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
سلام حضرت مادر سلام اعطینا
سلام حرمت باران سلام ای اعلا
به چادرت که حجاب سراسر کعبه ست
سلام عشق علی و سلام ای حورا
#محمد_حبیب_زاده
http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
⁉پرسش:
فلسفه حجاب زنان چیست؟ و چرا اسلام، مردان را از دیدن زیبائی های طبیعی زنان محروم کرده و زن نمی تواند در این زمینه آزاد باشد؟ مگر حجاب مانع خود آرایی و غریزه طبیعی و خود نمایی زن نیست؟
✍ پاسخ:
☑ اولا: فلسفه حجاب چیز مکتوم و پنهانى نیست و بدیهی است که برهنگى زنان، طبعاً پیامدهائى همچون آرایش و عشوه گرى و امثال آنرا بهمراه دارد و مردان مخصوصاً جوانان را در یک حالت تحریک دائم قرار مى دهد؛ تحریکى که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجانهاى بیمار گونه عصبى و گاه سرچشمه امراض روانى مى گردد، مگر اعصاب انسان چقدر مى تواند بار هیجان را برخود حمل کند؟ مگر همه روان پزشکان نمى گویند هیجان مستمر عامل بیمارى است؟
مخصوصاً توجه به این نکته که غریزه جنسى نیرومندترین و ریشه دارترین غریزه آدمى است و در طول تاریخ سرچشمه حوادث مرگبار و جنایات هولناکى شده، تا آنجا که گفته اند «هیچ حادثه مهمى را پیدا نمى کنید مگر اینکه پاى زنى در آن در میان است!
آیا دامن زدن مستمر از طریق برهنگى به این غریزه و شعله ور ساختن آن، بازى با آتش نیست؟ آیا این کار عاقلانه اى است؟
اسلام مى خواهد مردان و زنان مسلمان روحى آرام و اعصابى سالم و چشم و گوشى پاک داشته باشند، و این یکى از فلسفه هاى حجاب است.
☑ ثانیا: برهنگی سبب گسیختگی زندگی زناشویی می شود ولی در محیطى که حجاب است (و شرائط دیگر اسلامى رعایت مى شود) دو همسر تعلق به یکدیگر دارند، و احساساتشان و عشق و عواطفشان مخصوص یکدیگر است.
ولى در «بازار آزاد برهنگى» که عملاً زنان به صورت کالاى مشترکى (لااقل در مرحله غیرآمیزش جنسى) در آمده اند دیگر قداستِ پیمان زناشوئى مفهومى نمى تواند داشته باشد و خانواده ها همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشى مى شوند و کودکان بى سرپرست مى مانند.
☑ ثالثا: حجاب و پوشش زنان در بهداشت روانی اجتماع و تحکیم خانواده نقش کلیدی دارد و با فقدان آن، گسترش دامنه فحشاء، و افزایش فرزندان نا مشروع، از درد ناکترین پیامدهاى بى حجابى خواهد بود.
نمى گوئیم عامل اصلى فحشاء و فرزندان نامشروع منحصراً بى حجابى است، نمى گوئیم استعمار ننگین و مسائل سیاسى مخرب در آن مؤثر نیست، بلکه مى گوئیم یکى از عوامل مؤثر آن مسأله برهنگى و بى حجابى محسوب مى شود.
لذا با توجه به اینکه «فحشاء» و از آن بدتر «فرزندان نامشروع» سرچشمه انواع جنایتها در جوامع انسانى بوده و هستند، ابعاد خطرناک این مسأله روشن تر مى شود.
مطالعات دانشمندان تربیتى نیز نشان داده، مدارسى که در آن دختر و پسر باهم درس مى خوانند، و مراکزى که مرد و زن در آن کار مى کنند و بى بند و بارى در آمیزش آنها حکمفرما است، کم کارى، عقب افتادگى، و عدم مسئولیت به خوبى مشاهده شده است.
☑ رابعا: حجاب برای جلوگیری و حفاظت زن از ابتذال و سقوط شخصیت اوست، تا ویژگیهاى اخلاقی، علم و آگاهى و دانائیش جلوه کند، و حائز مقام والائى گردد.
❎ اما اینکه می گویند زنان (با نهایت معذرت) باید براى بهره کشى از طریق سمع و بصر و لمس (جز آمیزش جنسى) در اختیار همه مردان باشند، یک پندار غلط و اشتباهی است که افسانه ی عصر برهنگی و آزادی جنسی است، که مفاسد بى حساب و مشکلات و گرفتاریهاى روز افزونى از این آزادیهاى بى قید و شرط به وجود می آید.
ولی این غریزه طبیعی زن، چنانچه در امور مخصوص همسر هدایت شود، عین حکمت است و مقصود حاصل می شود، چون این حس طبیعی و خدادادی، مطابق قوانین الهی برای استفاده صحیح و سعادت انسان خلق شده است نه برای شقاوت و انحراف او.
بنابراین، اسلام می گوید زنان برای یک مسابقه بى پایان در نشان دادن اندام خود و تحریک شهوات و هوسهاى آلوده مردان آفریده نشده اند و چنانچه این غریزه طبیعی دستخوش انحراف قرار نگیرد، زندگی دنیا و آخرت خود و خانواده و اجتماع را طبق فطرت، تامین و هدایت می کند.
❇ آری کامیابی هاى جنسى اعم از آمیزش و لذت گیری هاى سمعى و بصرى و لمسى مخصوص به همسر است و غیر از آن گناه، و مایه آلودگى و ناپاکى جامعه مى باشد.
البته چنانچه زن در این زمینه به خودآگاهی کافی و معرفت نسبت به حقوقش برسد، بدون شک، به داشتن این گوهر ارزنده و مقدسی که اسلام برای او به ارمغان آورده است، می بالد و به آن پایبند است.
پیوستن به کانال پرسمان علمی
https://sapp.ir/porsemane_elmi
❓🌿#اعتقادی#فلسفه #حجاب 🌿❓
🖌دلایل نیاز به نبی (نیاز انسان به شناخت)
🔹خدای حکیم انسان را برای رسیدن به تکامل و سعادت آفریده است که انسان برای رسیدن به این هدف والا نیازمند دو شناخت برتر است:
1.شناخت خداوند سبحان
2.شناخت مصالح و مفاسد حیات انسانی
🔹شناخت کامل در این دو ساحت فقط در سایه تعالیم پیامبران و وحی حاصل می شود. زیرا دستاوردهای علوم بشری در این عرصه ها ناکافی است به علت اینکه ابزار معرفت انسان یا حس و امور مربوط به آن است که خطاپذیر هستند. و یا عقل انسانی است که آن نیز محدود به ادراک امور بسیار کلی و کلان است.
🔹مویّدِ نارسایی علوم بشری در تشخیص مصالح و منافع انسان و جامعه، نبودِ نظامات اقتصادی اخلاقی کامل جامعه امروز است که علی رغم پیشرفت های گسترده و غرور علمی، هنوز دامنه اختلافات در امور مختلف به مرز تضاد رسیده است. همانطور که انسان هنوز به عوامل سعادت و شقاوت خود دست نیافته و گرفتار مُسکرات و مخدّرات و مضرات و ربا و اختلاف شدید طبقاتی است.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
♨️سوال:
🔰اگر خدا از مادر مهربان تر است، چطور پس حاضر است ساليان سال بندگانش در عذاب باشند در حالی که مادر حتی نمی تواند فكرش را بکند ولی خدا انجامش می دهد؟
✍️پاسخ:
🔰شکی نیست که خداوند بندگان خود را دوست دارد. حتی از مادر نسبت به فرزندش مهربانتراست، بلکه مهربانىهاى پدر و مادر و... همه جلوه هایى از رحمت و عنایت الهى است، زیرا اوست که این همه عشق و محبت را در نهان پدر ومادر به صورت غریزى نهاده است تا آنان با میل و علاقه تمام تلاش خود را در جهت رشد فرزندان خود به کار گیرند.
بین محبتهاى الهى و غیر الهى تفاوتى عمده وجود دارد و آن این است که: محبت پدر و مادر و دیگر انسانها غالباً احساسی بیش نیست. بلكه در برخى از موارد بر خلاف حکم عقل، حق و عدالت و به ضرر فرزند است، در حالى که لطف و رحمت الهى هرگز جدا از عدل، حکمت و سنتهاى حکیمانه پروردگار در نظام خلقت نیست.
مهرباني خداوند در عين عظمت و بي كراني كه دارد، هيچ گاه مهرباني مطلق نيست. خداوند همان گونه كه رحمان و رحيم است، جبار و منتقم است، هر چند بر اساس آموزه هاي ديني معتقديم كه رحمت او بر غضبش برتري و تقدم دارد ، چنان كه در روايات آمده : « يا من سبقت رحمته غضبه؛ (۱) اي كسي كه رحمت او برغضبش پيشي گرفته است.»
همان گونه كه خداوند تجلي وسيعي در مهرباني دارد، از اظهار بي جا و بي دليل و خلاف حكمت و عدالت مهرباني امتناع مي ورزد. در نتيجه مي توان گفت حقيقت تجلي مهرباني خداوند در معناي دقيق و عام كلمه آن است كه برخي از بندگان ظالم و عاصي را به عذاب مبتلا نمايد تا حق و عدالت را در حق بندگان مظلوم و مطيع به جا آورده باشد. اگر خداوند متعال رحیم است ،حکیم و عادل هم است.
اصولا محبت و دوستی الهی در دنیا و آخرت به این صورت نمایان می شود که ابزارهای لازم هدایت و رسیدن به سعادت جاودانه و ابدی را در اختیار انسان قرار داده است. عقل را در وجود انسان و پیامبران را از خارج وجود انسان برای هدایت و راهنمایی انسان ها به سوی سعادت و خوشبختی فرستاده است. هیچ چیزی را در این راه فروگذار نکرده است.
پی نوشت:
۱ . صحيفه علويه، ص ۳۱۲
🔹 @shajareh_hmd
#اعتقادی
🔷 دلایل منکران نبوت
🔹تعالیمی که پیامبر از ناحیه خدا می آورد یا موافق عقل است که بدان نیازی نداریم چون با عقل خود آن را درک می کنیم یا مخالف عقل هستند که لزومی ندارد به آن عمل کنیم.
🔹 پاسخ: تعالیم پیامبران در واقع موافق عقلند اما مستلزم آن نیست که عقل همه را درک کند. یعنی برخی تعالیم انبیاء در قلمرو درک عقل نیستند و نیروی تفکر بشر از فهم آن قاصر است.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
💠 حدیث روز 💠
❇️ ضمانت بهشت از سوی پیامبر در مقابل انجام شش عمل
🔹قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص تَقَبَّلُوا لِي بِسِتٍّ أَتَقَبَّلْ لَكُمْ بِالْجَنَّةِ إِذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَكْذِبُوا وَ إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تَخَلَّفُوا وَ إِذَا اؤْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا وَ غُضُّوا أَبْصَارَكُمْ وَ احْفَظُوا فُرُوجَكُمْ وَ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ وَ أَلْسِنَتَكُمْ.
🔹رسول خدا(ص) فرمود:
شش توصیه را از من قبول کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم:
▫️هرگاه سخن گفتید دروغ نگویید
▫️و هرگاه وعدهای دادید بر خلاف آن عمل نکنید
▫️و هرگاه امانتی به شما سپرده شد خیانت نکنید
▫️و چشمان خود را [از حرام] فرو بندید
▫️و پاکدامن باشید
▫️و دست و زبان خود را [از حرام] نگه دارید.
📚 خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳۲۱
@HawzahNews
✅دلایل منکران نبوت(۲)
🖌دلایل عقلی، بر آفریننده بودن دانای قادر حکیم دلالت دارند و با نظر در نعمت های خدا معلوم می شود سپاس و شکر لازم است و ما نیز این را می دانیم که با سپاس از او مستحق پاداش و با انکار او عقاب می گردیم. پس چه نیازی به پیامبر داریم؟
🖌پاسخ: تعالیم انبیاء منحصر در شکر گذاری و نهی از کفران نعمت نیست بلکه سعادتمند کردن بشر در حیات فردی و اجتماعی اهداف پیامبران است. علاوه بر اینکه بسیاری از مردم کیفیت و آداب شکرگذاری را نمی دانند و چه بسا فکر کنند پرستش مقربان درگاه الهی موجب تقرب به خداست.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
✅دلایل منکرین نبوت(۳)
🖌 با اینکه پیامبر در صورت و نفس و عقل و تغذیه مثل سایر انسان هاست چه مزیت و فضیلتی دارد که باید از او پیروی کرد؟
🖌 پاسخ: این اشکال را مشرکان نیز می کردند که در سوره مومنون/33 و انبیاء/3 به آن اشاره شده است. پاسخ همان چیزی است که در سوره فصلت/ 6 و ابراهیم/ 11 آمده است: «قُل أنا بَشرٌ مِثلُکم یوحی اِلیّ » و قالت لهم رسلهم إن نحن إلا بشر مثلکم و لکن الله یمن علی من یشاء من عباده.. . که به پیامبر از ناحیه خداوند وحی می شود ولی به سایر انسانها این چنین نیست.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
💠 حدیث روز 💠
🔰نتیجه ترجیح دادن خواست خداوند
🔹عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِجَلَالِي وَ جَمَالِي وَ بَهَائِي وَ عَلَائِي وَ ارْتِفَاعِي لَا يُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَايَ عَلَى هَوَاهُ إِلَّا جَعَلْتُ غِنَاهُ فِي نَفْسِهِ وَ هَمَّهُ فِي آخِرَتِهِ وَ كَفَفْتُ عَنْهُ ضَيْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ رِزْقَهُ وَ كُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ كُلِّ تَاجِرٍ.
امام باقر(علیهالسلام) فرمود: خدای عزوجل میفرماید:🔻
به عزت و جلال و جمال و شکوه و بلندی و بالاییام سوگند که
هیچ بندهای خواست مرا بر خواست خود ترجیح ندهد
مگر نفسش را بینیاز میگردانم
و همت او را در آخرتش قرار میدهم
و آنچه از دست میدهد را جبران میکنم
و آسمانها و زمین را مامور روزی رساندن به او میگردانم
و چیزی بالاتر از تجارت هر تاجر به او خواهم رساند.
📚 خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳
یا رب عید است عطا بر همه ده
بر ماتم و اندوه همه خاتمه ده
پایان غم همه، ظهور مهدیست
تعجیل فرج به مهدی فاطمه ده
🌺🌺
حلول سال نو و بهار پرطراوت را به تمامی شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض کرده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند سبحان برایتان مسئلت داریم.
💐💐
🖌 پژوهانه
به طور کلی هر مقاله پژوهشی شامل اجزای اصلی زير است:
عنوان مقاله
1) اولين بخش يک مقاله عنوان است که بايد اشتراکاتی با موضوع اصلی تحقيق داشته باشد و به شکلی جذاب جملهبندی شده باشد. نکات زير در انتخاب عنوان مقاله قابل توجه هستند:
2) عنوان مقاله حتی الامکان بايد دقيق و رسا بوده و از به کار بردن اصطلاحات ناآ شنا يا اختصاری خودداری شود.
3) عنوان مقاله حتی الامکان بايد جمله خاصی باشد که نکات اصلی و عمده موضوع را در بر داشته باشد.
4) به طور معمول (نه هميشه) و در نامگذاری اکثر تحقيق ها اين نکات در نظر گرفته می شود: چه چيزی را ميخواهيم بررسی کنيم، در چه جامعه ای، در کجا و در چه زمانی. مثلا عنوان يک مقاله ميتواند اين باشد: بررسی رابطه سطح سواد مادران و تغذيه کودکان در شهر تهران سال 1386
5) عنوان بايد «فاقد پيش داوري» باشد. به عنوان مثال، انتخاب اين عنوان برای يک مقاله، مناسب به نظر نمی رسد: بررسی علل بی علاقگی رانندگان نسبت به بستن کمربند ايمنی!
6) اگر کلماتی در توصيف ويژگی مطالعه شما نقش کليدی دارند حتما در عنوان خود آن را بگنجانيد. مثل مطالعه آينده نگر مطالعه دوسويه کور يا مطالعه تصادفی شده
7) هيچ گاه نبايد در عنوان مقاله نتيجه پژوهش را به صورت ثابت شده ذکر نمود.
نويسندگان و آدرس ها
اسامی نويسندگان و همکارانی که در مطالعه شرکت داشته اند بايد بطور کامل ذکر شود. همچنين نويسنده اصلی که مسئول ارتباط با خوانندگان است بايد مشخص شده و آدرس کامل و شماره تلفن وی در اختيار خوانندگان قرار گيرد.
چکيده تحقيق
چکيده پس از عنوان بيشتر از ساير بخشهای يک مقاله خوانده ميشود و در چکيده قسمت های مختلف مقاله شامل مقدمه، اهداف، روشها و نتايج تحقيقق بصورت خلاصه ذکر می شود. متن بسياری از مقاله ها به طور کامل در دسترس ما نيست و گاهی فرصت برای خواندن تمام مقاله نداريم و از اين رو چکيده مقاله اهميت زيادی دارد. در اکثر مجلات تعداد کلمات چکيده 150 تا 250 کلمه محدود است.
واژگان کليدی
چند واژه کليدی که از اهميت زيادی در مطالعه برخوردارند، در اين قسمت ذکر می شود. ضمن اين که با ذکر واژه های کليدی در سايتهای علمی می توان به دنبال مقاله نيز گشت. به طور معمول تعداد اين واژه ها حدود 6-5 کلمه در نظر گرفته می شود.
مقدمه
مقدمه يک مقاله پژوهشی ضمن بيان مسئله و تشريح موضوع به آن مسئله پاسخ ميدهد که ارزش مطالعه حاضر برای انجام آن چه بوده است. در حقيقت با مطالعه مقدمه يک مقاله پژوهشی، خواننده با مسئله تحقيق آشنا شده و ضرورت انجام پژوهش را درک ميکند. متن مقدمه بايد روان باشد و حتی الامکان به صورت خلاصه و حداکثردر 2 صفحه تايپ شود.
مبانی نظری تحقيق
ادبيات تحقيق يا مبانی نظری، به تشريح مفاهيم، تعاريف و تاريخچه موضوع تحقيق می پردازد. نويسنده مقاله بايد بر ادبيات تحقيق مسلط بوده و مبانی نظری موضوع تحقيق خود را به طور مختصر ولی کاربردی بيان نمايد. مبانی نظری تحقيق بايد با استناد و ارجاع علمی آورده شود. يک مقاله خوب بايد بخش مبانی نظری قابل قبولی داشته باشد.
روش تحقيق
در اين قسمت از مقاله چگونگی و روش انجام پژوهش توضيح داده می شود. همچنين نمونه های مورد بررسی، چگونگی نمونه گيری، جامعه هدف، مراحل اجرائی پژوهش و نحوه تجزيه و تحليل داده ها ذکر می شود. در اين قسمت در مورد تغيير بيشتر بحث شده و روش اندازه گيری و ميزان دقت و چگونگی کنترل آنها بيان می شود.
يافته های تحقيق
در اين قسمت نتايج بدست آمده از پژوهش ذکر می شود. نتايجی کليدی مطالعه بايد با کلمات روان و دقيق و بدون بزرگ نمايی ذکر شود. از روشهای مختلفی برای ارائه نتايج استفاده می شود. استفاده از اعداد، جداول و نمودارها کمک ارزنده ای به ارائه مطلب بطور ساده تر می نمايد اما لازم است داده های جداول و نمودارها به طور کامل تشريح شده و مورد تجزيه و تحليل قرار گيرند. در مواردی که از روش ها و آزمون های آماری برای بررسی نتايج و تحليل داده ها استفاده شده باشد، بايد نوع آن نيز ذکر شود.
بحث و نتيجه گيری
در اين قسمت به تفسير نتايج ارائه شده می پردازيم. همچنين می توان به مقايسه نتايج به دست آمده از مطالعه حاضر با نتايج ساير مطالعه ها پرداخت و با توجه به مجموعه شواهد نتيجه گيری نمود. در صورت لزوم می توان پيشنهادهايی برای انجام مطالعات بهتر و کامل تر در آينده ارائه داد.
فهرست منابع
در پايان لازم است کليه منابعی که در تحقيق مورد استفاده قرار گرفته اند، به شيوه ای مطلوب ذکر شوند. شيوه نگارش منابع در نشريات مختلف
متفاوت است و بهتر است از راهنمايی اين نشريات و شرايط نگارش مقالات کمک بگيريم.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
طلع البدرُعلینا
من ثنیّات الودا
وجب الشکرُعلینا
مادعا لله داع
أیّهاالمبعوث فینا
جئت بالأمرالمطاع
جئت شرّفت المدینه
مرحباً یاخیر داع
اللهم صل علی محمد و آل محمد
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
🖌 منشانه
🔹قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع) زُورُوا مَوْتَاكُمْ فَإِنَّهُمْ يَفْرَحُونَ بِزِيَارَتِكُمْ وَ لْيَطْلُبْ أَحَدُكُمْ حَاجَتَهُ عِنْدَ قَبْرِ أَبِيهِ وَ عِنْدَ قَبْرِ أُمِّهِ بِمَا يَدْعُو لَهُمَا.
🔻امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود:
به زیارت مردگان خود بروید که آنها از دیدار شما خوشحال میشوند و هرکدام از شما بر سر قبر پدر و مادرش، پس از دعا برای آنها از خدا حاجت بخواهد.
📚 کافی، ج۲، ص۲۳۰