جریان شناسی سوریه
آل مخلوف قبیله مادری بشار اسد که به لحاظ سیاسی شعار بقاء نظام سوریه را میداد پشتوانهاش مقاومت و ایران بود. شیعه ۱۲ امامی سوریه ۱ درصد جمعیت سوریه است.
جریان آل اخرف که قبیله مادری همسر بشار اسد هست که ارتش سوریه بیشتر متمایل به آل اخرف است و امتداد بیرونیش روسیه.
جریان قومی عربی که امتیازشان عنصر قومیت عربی و ابتناء بر کشورهای عربی دارند. که حتی روز تشکیل کشور امارات جریان قومی عربی همایش موتورسواری راه میاندازند.
۱ درصد شیعه ۱۲ امامی ۱ درصد شیعیان اسماعیلی، علویون ۱۳ درصد جمعیت سوریه است.
جمعیت سنی هم در بهترین شرایط ۱۰ درصد در جریان مقاومت هستند. که جمعا با شیعهها و علویون میشوند یک چهارم جمعیت سوریه.
بشاراسد گرچه رهبر دینی نبود ولی معتقد به مقاومت بود و حکومت خاندانش نقش اصلیاش کمک به مقاومت را داشت و حتی تا روز آخر اجازه استفاده آوارگان لبنانی را داده بود و تا روز آخر اجازه ترانزیت کالا و ... به لبنان داده است.
تفصیل مذاکرات نماینده رهبری یعنی لاریجانی با بشار اسد باید دیده شود همچنین متن تفصیلی توافقنامه دوحه.
🔺در عهدنامه آتش بس قرار بوده ترکیه و روسیه نباید جریان تکفیر را فعال کنند و ظاهرا ترکیه و اسرائیل خیانت کردند.
مسآله سقوط دمشق خیلی سریع اتفاق افتاد که ممکن است معاملهای صورت گرفته باشد.
جریان آل مخلوف قدرت چانهزنیش با شیب ملایم رو به زوال نهاد..
12_1_Ghaseme_Musavi(Doaye_Samat)_(www.rasekhoon.net).mp3
16.92M
🌴دعای سمات
حاج سید قاسم موسوی قهار
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صوت جلسه مجمع عالی حکمت اسلامی ملایر
🌱امامت و نظم تمدن ساز🌱
حجتالاسلام علینقی کارشناس کلام اسلامی
۱۴۰۳/۹/۱۸
💢مهلت ارسال آثار به همایش علمی پژوهشی امامت تا ۷ دی تمدید شد؛ اختتامیه ۲ بهمن
https://ana.ir/fa/news/946807
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
"اللَّهُمَّ رَبُّنَا وَ رَبُّ کُلِّ شَیْءٍ مُنْزِلُ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الْفُرْقَانِ فَالِقُ الْحَبِّ وَ النَّوَی أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِیَتِهَا أَنْتَ الْأَوَّلُ فَلَیْسَ قَبْلَکَ شَیءٍ وَ أَنْتَ الْآخِرُ فَلَیْسَ بَعْدَکَ شَیءٍ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَیْسَ فَوْقَکَ شَیءٍ وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَیْسَ دُونَکَ شَیءٍ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی أَهْلِ بَیْتِهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ وَ اقْضِ عَنِّی الدَّیْنَ وَ أَغْنِنِی مِنَ الْفَقْرِ وَ یَسِّرْ لِیَ کُلَّ الأَمْرِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»
«بار خدایا! ای آفریدگار ما و پروردگار همه چیز، ای نازلکننده تورات و انجیل و قرآن، ای شکافنده دانه و هسته! از شر هر جنبندهای که فرمان آن به دست توست، به تو پناهنده میشوم.
تو اوّل هستی و پیش از تو هیچ موجودی نبوده، و تو آخرین خواهی بود و بعد از تو چیزی باقی نمیماند، و تو آشکاری و برتر و بالاتر از تو چیزی نیست، و تو باطن همه جهان هستی و به جز تو مؤثری در عالم نیست، بر محمّد و خاندانش درود فرست، و قرض مرا تسویه نما، و مرا از بیچیزی و تهی دستی نجات بخش، و همه امور را بر من آسان گردان، ای بخشندهترین بخشندگان!»
🔰منبع: زندگانی حضرت زهرا علیها السلام، ترجمه جلد ۴۳ بحار الأنوار....
جهت ادای قرض همراه باتلاش وتدبیر وهم دعا ..
#حاجت_روائی
💢 چند نکته کاربردی برای مدیریت کلاس در مباحث چالشی
✍️ تجربه یک استاد معارف
🔹 از طرح موضوعات چالشی در جلسات اول پرهیز کنید، جلسات اول برای ارتباط گرفتن است، تجربه نشان داده اساتیدی که جلسات اول با دانشجو چالش پیدا کرده اند در بقیه جلسات، مقبولیت و تاثیر کمتری داشته اند، اما اساتیدی که در جلسات اول ارتباطشان را با کلاس تقویت کرده اند در جلسات بعدی تاثیرگذارتر بوده اند
🔹 شنونده خوبی باشید، اینکه دانشجو ببیند موقع حرف زدن، شما آماده ردِّ حرف او نیستید و در کمال آرامش دارید به او گوش می دهید در پذیرش پاسخ شما خیلی موثر است، همانطور که در سیره امام صادق(ع) آمده است که در موقع مناظرات وقتی طرف مقابل سخن می گفته است آنچنان با آرامش گوش میکرده اند که گمان میشده امام تسلیم شده اند.
🔹 با اعتماد به دانشجو در امور کلاسی (مثل پذیرفتن دلیلی که برای غیبت خود ذکر میکند)، زمینه را برای تاثیرگذاری باز کنید، چیزهای مهمتر را فدای امور بی اهمیت تر نکنیم.
🔹 به هیچ عنوان نباید کلاس جنبه مناظره به خودش بگیرد، این ساختار هیجان زاست و بحث را حیثیتی و هیجانی می کند.
🔹 در کلاس تأکید کنید که قرار نیست لزوماً همه کلاس به یک نتیجه مشترک برسند، چون چنین نگرشی ایجاد هیجان برای بُرد و باخت می کند، کلاس برای شنیدن دیدگاه های مختلف است، تا ما بهتر بتوانیم با شنیدن همه دیدگاه ها، بهترین آنها را انتخاب کنیم.
با این قالب، کلاس از قالب مناظره تبدیل میشود به تریبون آزاد، و با کاهش بار هیجانی، خیلی بهتر به نتیجه می رسید. دیگر اینکه انگیزه برای مخالفت با استاد کاهش می یابد و کسی از استاد توقع ندارد که همه کلاس را قانع کند، استاد فقط باید حرفِ دین را با دلیل بگوید، نه اینکه همه را قانع کند.
🔹 تا میتوانید مستقیماً به نقد دیدگاه های مطرح شده نپردازید، حرف خودتان را که در تضاد با حرف مخالفین است با دلیل اثبات کنید، این شما را به هدفتان می رساند بدون اینکه شما را دچار فضای هیجانی و متعصبانه در کلاس بکند.
🔹 از مواضع وحدت شروع کنید و به افتراقات برسید، به عنوان نمونه: ایران برای همه ما عزیز است، هم مرگ مهسا امینی و هم واقعه شاهچراغ برای ما غم انگیز است، اختلاف ما در تشخیص مقصر است، وگرنه هیچ کدام خواهان ظلم نیستیم. این اختلاف هم به منابع اطلاعاتی ما برمیگردد، چون هیچ کداممان که میدانی تحقیق نکرده ایم، پس فقط باید بحث کنیم کدام منابع برای کسب اطلاعات مورد اعتماد هستند.
🔹 اگر احساس می کنید در طرح یک موضوع چالشی کلاس اشکالات متعددی را مطرح خواهند کرد و زمان کلاس گرفته خواهد شد و نیاز به مدیریت زمان کلاس دارید، در انتهای طرح کلاس تصریح کنید که مثلا من به سه سوال جواب میدهم و از این بحث عبور می کنیم. تا در نگاه مخاطب فرار از پاسخگویی تلقی نشود.
🔹 برای اینکه اسیر بحث های پراکنده خبری از منابع متفرقه و تجربیات شخصی دانشجویان از اقوام و خویشاوندان نشوید به عنوان یک قانون در کلاس اعلام کنید که تجربه های شخصی در تمام موضوعات فقط برای خود شخص حجیّت دارد و نمی تواند مبنای مباحث علمی قرار بگیرد.
🔹 وقتی اکثریت کلاس با شما مخالفت می کنند، یا برخی لیدرها کلاس را جهت دهی می کنند، اعلام کنید که نمیشود به همه حرف ها پاسخ داد، بنابراین از یک یا چند دانشجو ترجیحاً از لیدرها بخواهید بیایند جلوی کلاس حرفشان را بزنند، بدون اینکه رنگ و بوی مناظره به خودش بگیرد. جدا کردن دانشجویان لیدر یا بعضی از افراد کلاس از بقیه جمع، ضمن اینکه اعتماد به نفس کاذب آنها را می گیرد، موجب میشود مدیریت کلاس در دست خودتان باشد.
🔹 از دانشجو بخواهید حرف و دلیلش را روی تخته بنویسد، چون سستی خیلی از ادله در نوشتن خودش را نشان می دهد.
🔹 برای اینکه بتوانید موضع دانشجویانی که به نظر اسلام و دین حمله می کنند را نقد کنید، از آنها بخواهید جانشینی تعیین کنند، تا مجال برای نقد دیدگاه آنها نیز برای شما مهیا شود. مثلا در مورد جمهوری اسلامی از آنها جایگزین بخواهید و اگر گفتند جمهوری سکولار، بگویید طبق چه مکانیسمی این کاستی ها و فسادها و اختلاس ها در جمهوری سکولار اتفاق نمی افتد؟
🔹 هر سخنی که می خواهید بگویید یقیناً عکس ها و کلیپ هایی در تأیید آن وجود دارد، استفاده از آنها خیلی می تواند به کاهش مقابله کلاس در برابر شما کمک کند، مانند عکس ها و آمارها و کلیپ های غربی ها در موضوع حجاب.
🔹 یک راه برای کاهش هیجانات ورود به مباحث استدلالی از در اخلاق، عبودیت و معادباوری است، تجربه نشان داده است اگر با تقویت عبودیت و بندگی، یا تبیین اهمیت معاد، بزرگیِ دنیا در نظر مخاطب شکسته شود، پذیرش بهتری برای استدلال های دینی خواهد داشت.
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
اندیشه1 درس اول.pdf
976.7K
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#محتوای_اساتید
🖇#پاورپوینت #اندیشه_اسلامی۱
⬅️فصل اول
✍🏻 تهیه شده توسط: دکتر محمد موذن سلطان آبادی هیات علمی گروه معارف دانشگاه علوم توانبخشی تهران
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با این آموزش دیگه نیازی به خرید آنتی ویروس نیس
01 (1).pptx
4.47M
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#محتوای_اساتید
🖇#پاورپوینت #اندیشه_اسلامی
📚 آیت الله جعفر سبحانی _محمد مهدی رضایی
🔹استادان محترم کتاب اندیشه اسلامی ،از این پاورپوینت می توانید برای #تدریس جذابتر و با سیر محتوایی منظمتر در تدریس مجازی استفاده نمایید
▫️باشگاه استادان معارف اسلامی
:: میزمعارف ااا @mizemaaref
#روانشناسی
✍هيچگاه انسان سالم، دیگری را شکنجه نمیکند.
این انسان آزار دیده است که آزار میرساند.
زخم خوردهها علاقه عجیبی به زخم زدن به دیگران دارند،
آنها که از عزت نفس پاییني برخوردارند
میل عجیبی به تحقیر کردن و گرفتن اعتماد به نفس
و عزت نفس دیگران دارند.
تو هیچگاه کنار آنها بزرگ نمیشوي، فقط تحقیر ميشوي.
چون، یک فرد ناسالم، هرچیز در اطرافش را بیمار میکند.
👤کارل گوستاو يونگ
جریان شناسی بازیگران فکری و سیاسی سوریه.mp3
33.39M
🎙صوت نشست جریان شناسی بازیگران فکری و سیاسی سوریه
با حضور:
▫️حجت الاسلام مهدی فرمانیان، عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب (05:35)
▫️حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه (30:14)
▫️حجت الاسلام استاد ذبیح الله نعیمیان، مدیر موسسه آموزشی امام رضا علیه السلام (55:00)
▫️حجت الاسلام محمدباقر پورامینی (01:43:39)
▫️دکتر سیدعلیرضا عالمی (01:56:07)
▫️دکتر محمد محمدی نیا (01:22:32)
▫️دکتر قاسم بابایی (دبیر علمی)
▫️ چهارشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰
▫️ قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی