eitaa logo
اندیشانه
56 دنبال‌کننده
664 عکس
133 ویدیو
288 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
💠بسم الله الرحمن الرحیم 🔶ان الله یدافع عن الذین آمنوا مردم قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی برای گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی حماسه دیگری خواهند آفرید. حضور در راهپیمایی فردا به معنای دفاع از ارزشهای انقلاب و مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از مستضعفین و استقلال و عزت کشور است. شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، حمایت از تلاش و مدیریت جهادی و خالصانه در مسیر حل مشکلات مردم انقلابی است. بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران به معنای پذیرش منظومه فکری امام و رهبری و مخالفت صریح با منظومه فکری لیبرالیستها و منافقین حرفه ای است. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
♦اثبات حیات الهی 🔸با برهان ثابت کردیم که خداوند عالم و قادر است و بالاترین مرتبه علم و قدرت را دارد. فعل او هم که از علم و قدرت کامل او نشأت گرفته کامل ترین مرتبه فعل است. پس او به مرتبه حیات حیّ است. 🔸در عالم خلقت، موجودات زنده بسیاری را می بینیم که حیات آنها از خداست. به موجب قاعده معطی شیء فاقد شیء نمی تواند باشد خداوند به طور اولی اکمل آن را دارا می باشد. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
971122_بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
332.7K
از سوی رهبر انقلاب اسلامی صادر شد 📝نسخه PDF بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان 🔹در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند. 🔹بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. 🔹این گام دوم، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور است نزدیک خواهد کرد. @Farsna
علم در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای.pdf.pdf.pdf
3.86M
فایل pdf کتاب #علم در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، #دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری #سیر_مطالعاتی_تمدن‌ساز 🔻 #تبیین_اساس_کار_ماست. 🔺 @t_manzome_f_r
✅ سرمدیت خداوند 🖌 در نصوص دینی از خداوند به سرمدی ( ازلی، ابدی، قدیم، باقی) یاد شده است. خداوند آفریننده همه زمانها(گذشته و آینده) است پس او فوق زمان و مکان است و مورد احاطه آنها قرار نمی گیرد. 🖌 به عبارت دیگر موجود امکانی، موجودی است که وجودش از ذات خود نجوشیده و ذاتآ سابقه عدم دارد و معدوم شدنش ممتنع نیست ولی واجب الوجود، وجودش از خودش است و مسبوق به عدم نیست(یعنی همیشه بوده و این یعنی قدیم و ازلی است) و عروض عدم بر او ممتنع است و هیچگاه متصف به عدم نمی شود(یعنی همیشه خواهد بود و باقی و ابدی است). به مجموع ازلی و ابدی، سرمدی بودن خداوند اطلاق می شود. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
"لبیک نامه" بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود به محضر رهبر عزیزم امام خامنه ای(دام ظله العالی) و سپاس وافر از ایشان به جهت بیانیه حکیمانه "گام دوم انقلاب" که با تبیین دستاوردها و آرمانهای انقلاب اسلامی ایران و روشنگری در پیمودن مسیرهای پیش رو حجت را بر همگان تمام کردند. این حقیر یک طلبه کوچک با اندوخته های اندکی که از تحصیل و تدریس و تبلیغ معارف اسلامی داشته ام همه را بتمامه در طبق اخلاص نهاده و در مسیر اهداف مقدس انقلاب مصروف خواهم داشت. 🖌جعفر علی نقی/ دانش پژوه حوزه علمیه قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای دعوت حضرت زینب (س) از شهید مدافع حرم مجید سلمانیان... 🔹عمامه و چفیه خونی، تنها یادگار باقیمانده از شهید، که مهمان برنامه ثریا شد... 🔸شهدای مدافع حرم، معجزه دهه چهارم انقلاب اسلامی 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
📚 پژوهانه 🖌مسئله محوری پژوهش به دنبال حل مسئله است؛ بنابراین مسئله‌محوری، اصل و اساس یک پژوهش علمی است. پژوهشگر کسی است که با معضله‌ای نظری یا علمی روبرو می شود در مقام حل، به پژوهش می پردازد. بر این اساس، تنها نکاتی را باید در پژوهش مورد بررسی قرار داد که در ارتباط با مسئله تحقیق باشد و باید از آنچه از گردونه بحث خارج است پرهیز جست. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
فصلنامه تحقیقات کلامی شماره ۲۲ انجمن علم کلام حوزه علمیه قم منتشر شد.
اندیشانه
نسخه جدید کتابخوان نور (بهمن۹۷) حدود 14 هزار عنوان کتاب با امکان جستجو فوق العاده بهبود فضای مطالعه و پژوهش @talabehpasokhgo
✅ ادله ضرورت بعثت انبیاء (چه نیازی به پیامبران هست؟ چه ضرورتی داره پیامبران باشند؟) 1⃣ انسان بطور فطری ( و یا حتی به جهت رفع نیازهای خود) میل به زندگی اجتماعی دارد. 2⃣ انسان به خاطر خوددوستی و منفعت طلب بودن دنبال استثمار دیگران است. برای جلوگیری از استثمار و ظلم و رفع اختلافات، قانون لازم است 3⃣ واضع قانون نباید ذی منفعت باشد علاوه اینکه وضع قانون کامل، علم و معرفت کامل لازم دارد و واضع باید علم گسترده به همه نیازهای انسان داشته باشد. 🔻ما در صحنه هستی کسی را جز خداوند سراغ نداریم که بر تمامی نیازهای مادی و معنوی انسان آگاه باشد.(عالم) همچنین هیچ موجودی غیر از خداوند متعال نداریم که محتاج نباشد و دنبال منفعت خود نباشد.(ذی نفع) بنابراین انسان صلاحیت وضع چنین قانونی را ندارد. لذا این همه قوانین بشری که روز به روز عوض می شوند یا نقض و یا کامل تر می شوند و تبصره و متمم می خورند دلیل بر نقص انسان در وضع قوانین است. 🔻حال که استقرار حیات اجتماعی بشر متوقف بر این است که خداوند قانون وضع کند طبق حکمت الهی بر خداوند لازم است که چنین قانونی را به بشر برساند (یعنی اگر خداوند چنین کار نکند با حکمت خود منافات دارد و بر او قبیح است و خداوند کار قبیح انجام نمی دهد) که آن قانون، وحی، و آورنده آن نبی و پیامبر نام دارد. 🔻و لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط. 👇👇👇👇 sapp.ir/andishaneh
❓آیا در اسلام این دستور وارد شده است که در موقع تصمیم بر انجام کاری، اگر کسی عطسه کند ، باید صبر کرد؟! ✍پاسخ: در این باره دستوری در اسلام نداریم و اساساً روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور می دهد هنگامی که تصمیم بر کاری گرفتید، اگر کسی فال بد زد اعتنا نکنید و بر خدا توکّل نموده به دنبال هدف روان شوید و فال بد زدن را نشانه شرک قرار داده است! 🌳 درباره عطسه وارد شده است که هر گاه یکی از شماعطسه کرد، در حقّ او دعا کنید و بگویید «یرحمکم اللّه رحمت خدا شامل حال شما گردد.» طرف نیز متقابلًا دعا کند و بگوید «یغفر اللّه لکم؛ خداوند شما را بیامرزد». ☘امّا صبر کردن و قدری مکث نمودن و یا فرق گذاردن بین یک عطسه و دو عطسه، همگی افسانه است که باید مسلمان آگاه و دانا از این افسانه ها بپرهیزد. 📚برگرفته از کتاب پاسخ به پرسشهای مذهبی، (مکارم شیرازی، جعفر سبحانی )،ص 605 🔴پاسخگوی سوالات هستیم: http://eitaa.com/joinchat/3691249664Cffea7a2f5a
تبیین تحلیلی بیانیه گام دوم.mp3
17.73M
🔴موضوع: تبیین تحلیلی بیانیه گام دوم 🚩مکان: مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر 🏷 #فایل_صوتی 🌐 @khosropanah_ir
سلام حضرت مادر سلام اعطینا سلام حرمت باران سلام ای اعلا به چادرت که حجاب سراسر کعبه ست سلام عشق علی و سلام ای حورا http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
⁉پرسش: فلسفه حجاب زنان چیست؟ و چرا اسلام، مردان را از دیدن زیبائی های طبیعی زنان محروم کرده و زن نمی تواند در این زمینه آزاد باشد؟ مگر حجاب مانع خود آرایی و غریزه طبیعی و خود نمایی زن نیست؟ ✍ پاسخ: ☑ اولا: فلسفه حجاب چیز مکتوم و پنهانى نیست و بدیهی است که برهنگى زنان، طبعاً پیامدهائى همچون آرایش و عشوه گرى و امثال آنرا بهمراه دارد و مردان مخصوصاً جوانان را در یک حالت تحریک دائم قرار مى دهد؛ تحریکى که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجانهاى بیمار گونه عصبى و گاه سرچشمه امراض روانى مى گردد، مگر اعصاب انسان چقدر مى تواند بار هیجان را برخود حمل کند؟ مگر همه روان پزشکان نمى گویند هیجان مستمر عامل بیمارى است؟ مخصوصاً توجه به این نکته که غریزه جنسى نیرومندترین و ریشه دارترین غریزه آدمى است و در طول تاریخ سرچشمه حوادث مرگبار و جنایات هولناکى شده، تا آنجا که گفته اند «هیچ حادثه مهمى را پیدا نمى کنید مگر اینکه پاى زنى در آن در میان است! آیا دامن زدن مستمر از طریق برهنگى به این غریزه و شعله ور ساختن آن، بازى با آتش نیست؟ آیا این کار عاقلانه اى است؟ اسلام مى خواهد مردان و زنان مسلمان روحى آرام و اعصابى سالم و چشم و گوشى پاک داشته باشند، و این یکى از فلسفه هاى حجاب است. ☑ ثانیا: برهنگی سبب گسیختگی زندگی زناشویی می شود ولی در محیطى که حجاب است (و شرائط دیگر اسلامى رعایت مى شود) دو همسر تعلق به یکدیگر دارند، و احساساتشان و عشق و عواطفشان مخصوص یکدیگر است. ولى در «بازار آزاد برهنگى» که عملاً زنان به صورت کالاى مشترکى (لااقل در مرحله غیرآمیزش جنسى) در آمده اند دیگر قداستِ پیمان زناشوئى مفهومى نمى تواند داشته باشد و خانواده ها همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشى مى شوند و کودکان بى سرپرست مى مانند. ☑ ثالثا: حجاب و پوشش زنان در بهداشت روانی اجتماع و تحکیم خانواده نقش کلیدی دارد و با فقدان آن، گسترش دامنه فحشاء، و افزایش فرزندان نا مشروع، از درد ناکترین پیامدهاى بى حجابى خواهد بود. نمى گوئیم عامل اصلى فحشاء و فرزندان نامشروع منحصراً بى حجابى است، نمى گوئیم استعمار ننگین و مسائل سیاسى مخرب در آن مؤثر نیست، بلکه مى گوئیم یکى از عوامل مؤثر آن مسأله برهنگى و بى حجابى محسوب مى شود. لذا با توجه به اینکه «فحشاء» و از آن بدتر «فرزندان نامشروع» سرچشمه انواع جنایتها در جوامع انسانى بوده و هستند، ابعاد خطرناک این مسأله روشن تر مى شود. مطالعات دانشمندان تربیتى نیز نشان داده، مدارسى که در آن دختر و پسر باهم درس مى خوانند، و مراکزى که مرد و زن در آن کار مى کنند و بى بند و بارى در آمیزش آنها حکمفرما است، کم کارى، عقب افتادگى، و عدم مسئولیت به خوبى مشاهده شده است. ☑ رابعا: حجاب برای جلوگیری و حفاظت زن از ابتذال و سقوط شخصیت اوست، تا ویژگیهاى اخلاقی، علم و آگاهى و دانائیش جلوه کند، و حائز مقام والائى گردد. ❎ اما اینکه می گویند زنان (با نهایت معذرت) باید براى بهره کشى از طریق سمع و بصر و لمس (جز آمیزش جنسى) در اختیار همه مردان باشند، یک پندار غلط و اشتباهی است که افسانه ی عصر برهنگی و آزادی جنسی است، که مفاسد بى حساب و مشکلات و گرفتاریهاى روز افزونى از این آزادیهاى بى قید و شرط به وجود می آید. ولی این غریزه طبیعی زن، چنانچه در امور مخصوص همسر هدایت شود، عین حکمت است و مقصود حاصل می شود، چون این حس طبیعی و خدادادی، مطابق قوانین الهی برای استفاده صحیح و سعادت انسان خلق شده است نه برای شقاوت و انحراف او. بنابراین، اسلام می گوید زنان برای یک مسابقه بى پایان در نشان دادن اندام خود و تحریک شهوات و هوسهاى آلوده مردان آفریده نشده اند و چنانچه این غریزه طبیعی دستخوش انحراف قرار نگیرد، زندگی دنیا و آخرت خود و خانواده و اجتماع را طبق فطرت، تامین و هدایت می کند. ❇ آری کامیابی هاى جنسى اعم از آمیزش و لذت گیری هاى سمعى و بصرى و لمسى مخصوص به همسر است و غیر از آن گناه، و مایه آلودگى و ناپاکى جامعه مى باشد. البته چنانچه زن در این زمینه به خودآگاهی کافی و معرفت نسبت به حقوقش برسد، بدون شک، به داشتن این گوهر ارزنده و مقدسی که اسلام برای او به ارمغان آورده است، می بالد و به آن پایبند است. پیوستن به کانال پرسمان علمی https://sapp.ir/porsemane_elmi ❓🌿#فلسفه 🌿❓
🖌دلایل نیاز به نبی (نیاز انسان به شناخت) 🔹خدای حکیم انسان را برای رسیدن به تکامل و سعادت آفریده است که انسان برای رسیدن به این هدف والا نیازمند دو شناخت برتر است: 1.شناخت خداوند سبحان 2.شناخت مصالح و مفاسد حیات انسانی 🔹شناخت کامل در این دو ساحت فقط در سایه تعالیم پیامبران و وحی حاصل می شود. زیرا دستاوردهای علوم بشری در این عرصه ها ناکافی است به علت اینکه ابزار معرفت انسان یا حس و امور مربوط به آن است که خطاپذیر هستند. و یا عقل انسانی است که آن نیز محدود به ادراک امور بسیار کلی و کلان است. 🔹مویّدِ نارسایی علوم بشری در تشخیص مصالح و منافع انسان و جامعه، نبودِ نظامات اقتصادی اخلاقی کامل جامعه امروز است که علی رغم پیشرفت های گسترده و غرور علمی، هنوز دامنه اختلافات در امور مختلف به مرز تضاد رسیده است. همانطور که انسان هنوز به عوامل سعادت و شقاوت خود دست نیافته و گرفتار مُسکرات و مخدّرات و مضرات و ربا و اختلاف شدید طبقاتی است. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
♨️سوال: 🔰اگر خدا از مادر مهربان تر است، چطور پس حاضر است ساليان سال بندگانش در عذاب باشند در حالی که مادر حتی نمی تواند فكرش را بکند ولی خدا انجامش می دهد؟ ✍️پاسخ: 🔰شکی نیست که خداوند بندگان خود را دوست دارد. حتی از مادر نسبت به فرزندش مهربانتراست، بلکه مهربانىهاى پدر و مادر و... همه جلوه هایى از رحمت و عنایت الهى است، زیرا اوست که این همه عشق و محبت را در نهان پدر ومادر به صورت غریزى نهاده است تا آنان با میل و علاقه تمام تلاش خود را در جهت رشد فرزندان خود به کار گیرند. بین محبتهاى الهى و غیر الهى تفاوتى عمده وجود دارد و آن این است که: محبت پدر و مادر و دیگر انسانها غالباً احساسی بیش نیست. بلكه در برخى از موارد بر خلاف حکم عقل، حق و عدالت و به ضرر فرزند است، در حالى که لطف و رحمت الهى هرگز جدا از عدل، حکمت و سنتهاى حکیمانه پروردگار در نظام خلقت نیست. مهرباني خداوند در عين عظمت و بي كراني كه دارد، هيچ گاه مهرباني مطلق نيست. خداوند همان گونه كه رحمان و رحيم است، جبار و منتقم است، هر چند بر اساس آموزه هاي ديني معتقديم كه رحمت او بر غضبش برتري و تقدم دارد ، چنان كه در روايات آمده : « يا من سبقت رحمته غضبه؛ (۱) اي كسي كه رحمت او برغضبش پيشي گرفته است.» همان گونه كه خداوند تجلي وسيعي در مهرباني دارد، از اظهار بي جا و بي دليل و خلاف حكمت و عدالت مهرباني امتناع مي ورزد. در نتيجه مي توان گفت حقيقت تجلي مهرباني خداوند در معناي دقيق و عام كلمه آن است كه برخي از بندگان ظالم و عاصي را به عذاب مبتلا نمايد تا حق و عدالت را در حق بندگان مظلوم و مطيع به جا آورده باشد. اگر خداوند متعال رحیم است ،حکیم و عادل هم است. اصولا محبت و دوستی الهی در دنیا و آخرت به این صورت نمایان می شود که ابزارهای لازم هدایت و رسیدن به سعادت جاودانه و ابدی را در اختیار انسان قرار داده است. عقل را در وجود انسان و پیامبران را از خارج وجود انسان برای هدایت و راهنمایی انسان ها به سوی سعادت و خوشبختی فرستاده است. هیچ چیزی را در این راه فروگذار نکرده است. پی نوشت: ۱ . صحيفه علويه، ص ۳۱۲ 🔹 @shajareh_hmd
🔷 دلایل منکران نبوت 🔹تعالیمی که پیامبر از ناحیه خدا می آورد یا موافق عقل است که بدان نیازی نداریم چون با عقل خود آن را درک می کنیم یا مخالف عقل هستند که لزومی ندارد به آن عمل کنیم. 🔹 پاسخ: تعالیم پیامبران در واقع موافق عقلند اما مستلزم آن نیست که عقل همه را درک کند. یعنی برخی تعالیم انبیاء در قلمرو درک عقل نیستند و نیروی تفکر بشر از فهم آن قاصر است. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام