eitaa logo
اندیشه مقاومت
418 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
43 فایل
🚨این کانال به چالشهای پیش روی اندیشه انقلاب اسلامی و محور مقاومت می پردازد.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ارتجاع 🔶استاد علی صفایی حائری فاطمه (س): «اتَقُولُونَ مَاتَ مُحَمَّدٌ (ص)؟!»؛ حرفتان اين است كه رسول خدا رفت؟! مگر اينطور نبود كه جوانمرد كسى است كه خانواده و فرزندان مرد را حفاظت و نگهدارى كند؟ حال مى گوييد محمّد(ص) رفت و خط او رها شده؟! يكى از سؤالاتى كه مطرح است و حضرت فاطمه زهرا(س) در همين جا با توجّه به آيه اى كه بعداً به آن استشهاد مى كنند جواب آن را مى دهند، اين است كه 👈چطور مى شود كسانى كه در حضور و همراه رسول آنگونه عمل كردند، بعدها با على(ع) و فاطمه(س) اينگونه رفتار مى كنند؟ حتى مى بينيم كسانى كه همراه على (ع) چهار سال جنگيدند؛ آنهم جنگى كه نه غنيمت و بهره اى داشت و نه فتوحاتى كه جنگ برادرها بود؛ همينها براى امام حسن مجتبى(ع) حتّى ساعتى شمشير نزدند. فاصله ى مرگ و زندگى و حضور و غيبت، از بتهاى سنگينى است كه آدمى را گرفتار كرده. اين يك حقيقتى است كه من در حضور شما كارى را انجام مى دهم، همين كه مى بينم نيستيد، مى گويم گُور پدرش! ... 👈اين بت حضور و حجاب حضور، اگر دريده نشود و برداشته نشود، اخلاصى در بين نخواهد بود و آدمى كم مى آورد. در يك مرحله براى انسان، حضور و غيب كسى تفاوتى ندارد و تو پذيرا هستى و مطيع. امّا در مرحله ى ديگر نه حتى حضور و غيب او كه قدرت و ضعف او هم، تفاوت و تبعيض مى آورد. تا وقتى كه جوان و نيرومند است مى پذيرى. امّا همين كه از پا مى افتد، حضورش را هم به چيزى نمى گيرى. رفته رفته كار به جايى مىرسد كه چشم مى پوشى و در برابر رسول (ص) مى ايستى و سر بر مى دارى و مى گويى: «انَّ الرَّجُلَ لَيَهْجُرُ». اين ضلالى است كه شكل گرفته و ظلمت و تاريكى است كه بوجود آمده و اينگونه آدمى حريمها و حرمتها را مى شكند و فراموش مى كند و اندازه ها و حدود را زير پا مى گذارد. 📚 روزهاى فاطمه(س)، ص: 72 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
🚩 انتقاد دوباره رحیم‌پور ازغدی به حوزه: ۱۰۰ درس خارج فقه پویا به انقلاب و مردم بدهکارید /مغزهای متفکر جامعه یعنی دانشگاهیان و حوزویان کم‌کاری می‌کنند 🔹 در خیلی از مسائل حساس کشور اِعمال حاکمیت نمی‌شود؛ در حالی که لازمه هر حاکمیتی مدیریت بحران است. 🔹 در حالی که سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبر انقلاب و نهادهای انقلابی و فرهنگی ابلاغ می‌شود اما نهادهای مربوطه به‌صورت بایسته این سیاست‌ها را پیگیری نمی‌کنند 🔹یکی از آن‌ها موضوع افزایش جمعیت است. 🔹گزاره‌هایی که کشورهای اروپایی برای تشویق مردم جهت افزایش جمعیت در نظر می‌گیرند، نسبت به ما قابل مقایسه نیست. 🔹ما یک وقت در فیضیه قم گفتیم "کنار طهارت و نجاست، تعدادی درس خارج فقه درباره جمعیت و اقتصاد و... بگذارید." یک‌باره ناراحت شدند که "چرا به ما توهین می‌کنید؟"، در حالی که خدا و پیامبر(ص) این گزاره‌ها را در قرآن و روایات فرمودند. "چرا بی‌تفاوت هستیم؟" وقتی حوزه از عرصه‌ها غایب است، وقتی پنج تا درس خارج فقه در حوزه رسانه، فضای مجازی، سینما، جمعیت و ... ندارد، چرا باید از انتقادات ناراحت شود؟ 🔹دانشگاه ما از حوزه علمیه مسئول‌تر است. 70 درصد دانشگاه‌های ما با موضوع علوم انسانی است. کدام مسأله انسانی کشور را درست تحقیق و حل کردند؟ مسائلی مثل ازدواج، طلاق، جمعیت، اعتیاد، اختلاس و ناکارآمدی ادارات، آلودگی، محیط زیست، مشکلات ترافیک و... از جمله مسائل مهم کشور است 🔹 پایان‌نامه‌ می‌نویسند، کتاب چاپ می‌کنند، مدرک می‌گیرند، مدرک می‌دهند، بعد که می‌گوییم "اینها چه‌ربطی به مشکلات جامعه دارد؟"، می‌گویند دانشگاه و حوزه فراتر از جامعه عمل می‌کنند؛ یعنی عملاً با جامعه کاری ندارند؛ خب، این‌ها غلط است. ‌💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
📮 ⭕️ حمید رسایی، نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس: 🔹همه اصلاح طلبان از و دفاع میکنن اما از سنگ صدا بلند میشه از پایداری، جمنا، حدادعادل وبزرگان خیر! امثال باهنر، مصباحی‌مقدم و توکلی که دفاع میکنن! همینا یکسال بعد میفتن دنبال لیست بستن برای جریان انقلابی و بنام وحدت، یاران لاریجانی رو به حزب‌الله غالب میکنن. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
در حاشیه یک اعدام شب‌های پاییز سال ۷۴ مردم سرگرم دیدن دادگاهی بودند که بزرگترین اختلاس تاریخ انقلاب لقب گرفت. فاصل خداداد با همکاری مرتضی رفیق دوست(برادر محسن رفیق دوست، رییس بنیاد مستضعفان) و تبانی با کارمندان بانک صادرات اختلاس ۱۲۳ میلیاردی کرد. ریاست بانک صادرات در دستان ولی‌الله سیف بود. خداداد اول آذر ۷۴ اعدام شد. اما سیف که بزرگترین اختلاس تاریخ انقلاب در زمان مدیریت او رخ داد، بعدها به مدیرعاملی بانک‌های کارآفرین، ملت، صادرات، سپه و ملی رسید. حالا ۲۳سال از آن اعدام می‌گذرد و امروز وحید مظلومین معروف به سلطان سکه اعدام شد. او در آشفته بازاری که اتفاقا بازهم در ریاست سیف بر بانک مرکزی رخ داد، به سلطانیِ سکه رسید. این اولین و آخرین اعدام نیست؛ ۲۳ سال پیش خداداد و امروز هم مظلومین بالای دار رفت. اما همچنان مدیریت سیف‌ها ادامه دارد. خاصه آنکه رئیس‌جمهور، سیف را به سمت «مشاور رئیس‌جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب کرده! اعدام امثال خداداد خوب و بجاست اما نباید مدیرانی که در دوران صدارت آنها این فسادها روی می‌دهد مورد مواخذه یا محاکمه قرار گیرند و یا حداقل خانه‌نشین شوند؟ منبع: مرد بحران‌ها؛ خاطرات هاشمی سال۷۴ 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
⭕️چند واکنش به اعدام سلطان سکه 👤علی اصغر بالسینی،تحلیلگر اقتصادی چند سوال: 1️⃣بانک مرکزی در فاصله زمانی بهمن ۹۶ و اردیبهشت ۹۷ با هدف کنترل بازار سکه و ارز اقدام به پیش فروش ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه یعنی حدود ۶۲ تن از ذخایر طلای کشور نمود والبته نتوانست بازار را کنترل کندچرا؟چون اساسا عامل اصلی رشد سکه وارز کمبود سکه نبود و فقط چوب حراج به ذخایر بانک مرکزی زده شد 2️⃣در حالی که نقدینگی خلق شده در اقتصاد به رقم خوف انگیز ۱۶۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده آیا بازاری در اقتصاد وجود دارد که بتواند در مقابل این سیل ایستادگی کند؟ 3️⃣آیا با اعدام سلطان سکه و دیگر سلاطین بازارها انتظار سرو سامان گرفتن وجود دارد و یا اینکه سلطه بلامنازع بانکها در خلق پول از هیچ همچنان قربانی خواهد گرفت؟ 4️⃣ونهایتا آیا میتوان انتظار داشت آمرین دستورات غلط اقتصادی که بازارها را بی تعادل کرده اند هم روزی به دست قانون سپرده شوند؟ 👤علی قنواتی، مدیر «سازمان تلویزیونی سوره» 🔹می‌گویند پیرزنی به یکی از علمای نجف پناه برد که دیشب دزد نابه‌کاری خانه مرا زد و بیش از صدبار به من تجاوز کرد. گفت رهایش کنید؛ یا نمی‌داند «صد» چیست یا «تجاوز»! 🔹حالا گفته‌ند ۲ رئیس مافیای بازرا ارز و سکه را اعدام کردیم. نه می‌دانند مافیا چیست نه رئیس! 👤حمید رسایی، نماینده سابق تهران 🔹آقای آملی لاریجانی! زمانی میتواند بعنوان اقدام مثبت کارنامه شما ثبت شود که رهبرانقلاب نفرموده باشند:«همه بیشتر دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته، درحالیکه تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده» 97/5/22 🔹سال ۷۴ سیف رئیس بانک صادرات بود، اختلاس بزرگی در این بانک رخ داد، پادو (فاضل خداداد) اعدام شد و سیف از محاکمه گریخت! سال ۹۷ سیف رئیس بانک مرکزی بود، سلطان سکه‌ای به واسطه رانتِ بانک مرکزی، متولد و اعدام شد. آیا این بار هم سیف از محاکمه می گریزد؟! 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
🚩 انتقاد شدید اللحن "رحیمیان" از اظهارات "ظریف" درباره پولشویی رئیس جمنا در گفت‌وگو با تسنیم: 🔹اگر آقای ظریف در این موقعیت خطیر از روی ساده لوحی چنین اظهاراتی را بیان کرده، در این صورت چگونه می‌توان اعتماد کرد که چنین شخصی به عنوان وزیر امور خارجه، مدافع منافع ملی باشد. 🔹چنین سخنانی در شرایطی که کشور در معرض اتهامات بی پایه دشمنان اسلام و نظام قرار دارد، جای تعجب بسیار دارد. 🔹آقای ظریف در صورتی که سندی برای ادعا خود ارائه ندهد، این موضوع باید از سوی دستگاه‌های مسئول از جمله مجلس مورد پیگیری قرار گیرد. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| سخنان تاثیرگذار روز گذشته قهرمان جانباز ایران با رهبر انقلاب ⚠️ آقای بولتون می‌گوید: ما نمی‌گذاریم ایران جشن چهل سالگی انقلاب را بگیرد! می‌گوییم غلط کردید؛ ما در جشن امسال قدم اول را بر می‌داریم؛ قدم اول چهل ساله شدن ماست. منتظر گام‌های بعدی ما باش آقای بولتون. ➕ واکنش رهبر انقلاب 💻 @Khamenei_ir
آقای ! ننگ بر شما که برای به کرسی نشاندن طرحهای خائنانه خود درباره و به هر خیانتی دست میزنید و هر هزینه ای بر کشور تحمیل میکنید! 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
🔆 زبيرها در تاريخ انقلاب زيادند// خطري كه زبير را منحرف كرد، همه ما را تهديد مي كند، مراقب باشيم 🔰علامه مصباح در ديدار روحاني عقيديتي سياسي ناجا: 🔹 یکی از مهم‌ترین دام‌های شیطان برای فریفتن افراد این است که راه الهی را با راه شیطانی، مخلوط کند تا افرادی راه شیطانی را به عنوان راه الهی برگزینند؛ از این‌رو گاهی افراد به عنوان انجام وظیفه و تقویت اسلام وارد کاری می‌شوند، اما در واقع راه شیطانی را انتخاب کرده‌اند. 🔸 یک نمونه این افراد زبیر است؛ او پسر عمه پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله و از بزرگان و سابقون اسلام بود و پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله حتی برای شمشیرش دعا کردند؛ او جزو شش نفری بود که از امیرمؤمنان‌علیه‌السلام دفاع کردند و حاضر نمی‌شدند که با خلیفه اول بیعت کنند و جزو اولین نفراتی بود که با علی‌علیه‌السلام بیعت کرد؛ اما تاریخ گواهی می‌دهد که روزی در مقابل امیرمؤمنان علی‌علیه‌السلام شمشیر کشیده است؛ چرا که وی هوی و هوسی در گوشه دل خود داشت و تا زمانی که تبعیت از پیامبر و حمایت از امیرمؤمنان با هوس او منافات نداشت، با ایشان همراه بود، اما جایی که تبعیت از امیرالمؤمنین با هوای نفس او سازگاری نداشت، راهش جدا شد. 🔹 اگر صادقانه و بدون حب و بغض، تاریخ انقلاب را بررسی کنیم، نمونه‌های زیادی از زبیرها را می‌بینیم؛ آیا اگر ما صادقانه پای انقلاب ایستاده باشیم، تضمینی وجود دارد که در این مسیر ثابت قدم باشیم؟! 🔸 همان خطری که زبیر‌ها را منحرف کرد، همه ما را نیز تهدید می‌کند؛ در واقع هر کجا که فرد «خودمحور» شود، آغاز انحراف او از مسیر حق خواهد بود؛ مراقب باشیم تا شیطان راه خودش را به عنوان راه الهی به ما معرفی نکند. 🔹چه کنیم که گرفتار آن‌چه زبیر به آن مبتلا شد، نشويم؟ 🔸 چاره کار در این است که همان آیه سوره یاسین را همواره در نظر داشته باشیم؛ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ! مراقب باشیم و بدانیم هر رفتاری از ما که نشانه بندگی خداوند ندارد، بندگی شیطان است. 🔹 هر کجا از انجام وظیفه کم گذاشته‌ایم، بدانیم در دام شیطان افتاده و او را عبادت کرده‌ایم! زودتر توبه کرده و بازگردیم. 🔸 40 سال از عمر انقلاب اسلامي مي گذرد؛ امروز ببینیم کجای کار قرار داریم؟ آیا برای رسیدن به اهداف انقلاب، آن‌چه از دستمان برمی‌آمد، انجام داده‌ایم یا کوتاهی کرده‌ایم؟ 🔹 ما روحانیان وظایفی بر عهده داریم که وزیر و نماینده مجلس و کارمند و کارگر ندارند و آن شناخت دین و شناساندن آن به مردم و پاسخ‌گویی به شبهات دین و علاقمند کردن مردم به دین است. کوتاهی در این وظیفه خیلی بدتر از کوتاهی اصناف دیگر در انجام وظیفه خودشان است. این کار حتی بدتر از فرار کردن سرباز از جبهه است. 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
حوزه انقلابی .mp3
2.21M
🔊 استاد میرباقری | قطعه صوتی درباره انقلابی‌گری در حوزه و معنای حوزه انقلابی 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
💠به یه رزمنده گفتم: هنوز با این گرانی ها پای آرمانهای انقلاب و رهبرت هستی؟ گفت: گرانی و فساد دستپخت دولت مردانی ست که خودمان انتخابشان کردیم اما عزت و امنیت زیرسایه رهبر و انقلابیست که پایش خون داده ایم 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab
✔️ «پایان تاریخ»، پایانِ تاریخِ تمدنِ مادی است. پایانِ حقیقیِ تاریخ، عصر ظهور است نه لیبرال‌دموکراسی. 🔻 آیت‌الله میرباقری: 🔹فيلسوفان اجتماعی غرب (مثل فوکویاما) ادعا می‌کردند که به پايان تاريخ رسيده‌اند، به اين معنی كه به آخرين مدلِ ممکن و بهترين الگوی زندگی، که ليبرال‌دموکراسی است، دست يافته‌اند. در همین مرحلهٔ پايان تاريخ و در دوره‌ای که تمدن غرب به اين نقطه رسيد، انقلاب اسلامی انفجار معنويت در جهان بود که مسير حرکت را به درستی تغيير داد و به‌سمت مسير پايانی حقيقیِ تاريخ، که عصر ظهور است، سوق داد؛ گرچه حرکت به‌سمت عصر ظهور، در بطن جامعه در جریان بوده است.» 🔹«انقلاب اسلامی مسير تاريخ را از جهتی که پرچم‌داران و نظریه‌پردازانِ ليبرال‌دموکراسی برای آن ترسيم کرده بودند و مدعیِ پايان تاريخ، به‌معنای حاکميت بلامنازع اين جريان، می‌دانستند، تغيير داد، و اين همان معنای «پيچ تاريخی» است که رهبر معظم انقلاب فرمودند.» 🔹«موقعی که در غرب بحث «پايان تاريخ» را بعد از فروپاشی شوروی مطرح کردند، گفتم تعبير بسیار خوبی است؛ حقيقتاً پايان تاريخ است، ولی پايانِ تاريخِ تمدنِ مادی است! تمدن مادی، ديگر، ايدئولوژی‌ای برتر از ايدئولوژیِ مدرن ندارد. و اين ايدئولوژی در جهان در حال شکست خوردن است.» (۱۳۹۴) 💠کانال فقه و انقلاب💠 @feghvaenghelab