eitaa logo
اندیشه های نورانی
3.7هزار دنبال‌کننده
617 عکس
599 ویدیو
27 فایل
مقام معظم رهبری : آنچه که ما را به حقایق نورانی می‌رساند؛ تدبر در قرآن است... ارتباط با مدیر کانال @sajedi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا 📌 آیه ۷۴ سوره نساء 🔶 پس کسانی باید در راه خدا جهاد کنند که (دست از جان شسته‌اند) و زندگی این جهان را به آن جهان می‌فروشند. و هر کس در راه خدا جهاد کند و کشته شود یا فاتح گردد، زود باشد که او را اجری عظیم دهیم. 🆔@andishehaye_noorani
🔴 جنایات وحشیانه سگ هار صهیونیست در لبنان و فلسطین در جریان است... ✅ جامعه قرآنی پای کار است... ✅ إذا جاء نصر الله والفتح... 📝 امضای بیانیه: 🌐 https://survey.porsline.ir/s/h3gw0Wj
💢 جامعه قرآنی کشور برگزار می‌کند: 🏴 بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سید حسن نصرالله 🗓 چهارشنبه ۱۱ مهر ـ ساعت ۱۹ 📍تهران، میدان فلسطین ـ مسجد امام صادق (ع) 🆔@andishehaye_noorani
💢 رهبر معظم انقلاب: بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، آن را یاری کنند. 🔻به کمک جبهه مقاومت بشتابید...! 🔹نتانیاهو برای مقابله با جبهه مقاومت، از بایدن درخواست کمک مالی و آمریکا هم مثل همیشه شروع به پشتیبانی از صهیونیست‌ها کرده... 🔹اگر صهیونیستها آمریکا را دارند، جبهه حزب الله و حماس هم به پشتیبانی من و شما نیاز دارد. 🔹این شاید کوچکترین قدمی باشد که می‌توانیم برداریم. کمک مالی به جبهه مقاومت و مردم لبنان این روزها بسیار بسیار جدی است. چه برای لبنان و چه بخشی از مردم آن که مجبورند به سوریه کوچ اجباری کنند. 👈 برای کمک مالی به جبهه مقاومت، از طریق درگاه زیر وارد صفحه مربوط به پرداخت وجوهات در سایت مقام معظم رهبری شده و از بخش انتخاب وجوهات و انتخاب گزینه "کمک‌ها" و "کمک به جبهه مقاومت"، کمک‌های مالی خودتان را واریز کنید: 👇👇👇👇 https://www.leader.ir/fa/monies 🆔@andishehaye_noorani
💢إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ به یقین ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت 📌 سوره سجده آیه ۲۲ 🆔@andishehaye_noorani
💢 إنا من المجرمین منتقمون 🔸تجمع ضدصهیونیستی قرآنیان 🔸بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله 🔸شکرگزاری پیروزی غرور آفرین نیروهای مسلح ایران مقتدر ⏰امروز چهارشنبه، ساعت 19 🕌مسجد امام صادق(ع)، میدان فلسطین همه می آییم... 🆔@andishehaye_noorani
نماز جمعه این هفته همه با هم می آییم اقامه نماز جمعه پیوستِ رسانه‌ای و روانی عملیات است. 🆔@andishehaye_noorani
📣 مهمان پدر 🔸این جمعۀ تهران، با همه جمعه‌ها فرق دارد. تهران شاهد یک اتفاق مهم است که مردم را از تمام شهرستان‌های کشور به قلبش روانه کرده است. 🔸خانۀ برخی تهرانی‌ها پذیرای کسانی شده که تا به حال آن‌ها را ندیده و نمی‌شناسند، میزبان و مهمان با یک پیام به هم رسیده‌اند و فقط یک نقطۀ مشترک دارند؛ عشق نماز خواندن به امامت آقا. 🆔@andishehaye_noorani
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در خطبه‌های نماز جمعه: در انجام وظیفه نه تعلل میکنیم و نه شتاب زده میشویم.۱۴۰۳/۷/۱۳ 🌷 📱پخش زنده از: 🖥 Farsi.Khamenei.ir/live
🌷 رهبر انقلاب در خطبه عربی: مقاومت، رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند رهبر انقلاب هم‌اکنون در خطبه‌های عربی در نمازجمعه تهران: طوفان اقصیٰ و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سالهای اوّل ولادت نحسش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند. ۱۴۰۳/۷/۱۳ 🌷 📱پخش زنده از: 🖥 Farsi.Khamenei.ir/live
💠 سه نکته دانشی در تحلیل متنی خطبه های رهبر انقلاب ✍ علیرضا معاف 🔻 بی شک فرامتنیت و بینامتنیت سخنان رهبر انقلاب از متن آن مهمتر بود ولی رهبری نکات جالبی در خطبه اول راجع به حقوق مردم فلسطین در طوفان الاقصی و نکات جدیدی در خطبه دوم راجع به تاریخ باشکوه تمدنی و علمی لبنان گفتند که مناسب است اولی مورد پردازش اهالی دانش حقوق و دومی مورد خوانش اهالی فلسفه علم قرار گیرد . هرچند این «نمازجمعه» صرف‌نظر از «قدرت‌نمایی و به رخ کشیدن اقتدار» ،محفل ملیونی نکوداشت و پاسداشت و بزرگ‌داشت شهید مجاهد سید حسن نصرالله و هم‌دردی عمیق با مردم مظلوم لبنان بود اما مباحث مهم دیگری نیز مورد عنایت رهبری بود. 1⃣ درباره‌ی «طوفان الاقصی» دو نکته موازی باید اثبات شود: اول این‌که مردم مظلوم و صبور «فلسطین/غزه» از همه‌نظر و از هرجهت، «حق» (محض/مطلق/قابل اثبات /کامل) دارند که از خود «دفاع» کنند و باید از این حق قانونی/ مشروع/معتبر نیز دفاع کرد و هیچ تردیدی نیست که طوفان الاقصی مصداق اتم این حق است. دوم این‌که آیا طوفان الاقصی با همه‌ی ابعادش (بصورت پیشینی) عملیاتی حساب‌شده/ آینده‌نگرانه/بمصلحت/منفعت فلسطین (بلکه «محور مقاومت») و «بهترین» انتخاب بود، هنوز جای بررسی موشکافانه دارد و رهبری حکیم ،این اقدام را منطقی و درست و به جا خواندند. پس،ایشان هم بر وجه عقلی/عقلایی/عقلانی طوفان الاقصی صحه گذاشتند و هم بر وجه مشروع/حقوقی. تفاوت این دو مقوله چیست؟هرکس با میراث علمی «جهان اسلام» آشناست، می‌داند که در بحث مهم «رئوس ثمانیه» که بمثابه‌ی فلسفه و تاریخ علم در آن روزگار بود، درکنار «غرض/هدف/غایت»، دو عنوان «منفعت» و «فائده» هست که گویا تفاوت‌شان در این است که اولی پیش از «تدوین/تألیف علم» ملاحظه شده و توقع می‌رفته و مترقب بوده است؛ ولی دومی پسینی است. تا امروز ،ادبیات تبلیغی و رسانه ای ما درباره‌ی طوفان الاقصی، بیش‌تر تحلیل‌های پسینی است و از فواید آن شنیدیم که صرفا نمیتواند توجیه‌گر خصوصیات و دلایل پیشینی آن باشد. رهبری بر هر دو لایه تاکید ایجابی کردند و لازم است هر دو لایه را شرح دهیم. 2⃣ رهبر انقلاب،در چنین مواقعی از حیث متنی،شاذگویی و حماسه سرایی بی مبنا نمی کند و این درس بزرگی برای ماست. سال ۹۸ بعد از حمله به پایگاه عین الاسد و سقوط اسف‌آلود هواپیمای اوکراینی ،یک توقع! از بسیاری دوستان شنیده می‌شد که رهبری ،جملاتی شاذ و خاص از جنس حماسه و هیجان و جنگ بگویند! جالب است که بعد از ۴۵ سال، همچنان عده ای منتظر حرف‌های جدیدی هستند که متفاوت و یا حتی متهافت با قبل باشد! اکنون بجاست که با سبک شناسی سخنان رهبری، توجه کنیم که ایشان در خلال بحثهای ظاهرا عادی، از بسیاری از غامضات، رمزگشایی میکند و با وجود توانمندی درخطابه و تولید ادبیات، اصراری به متفاوت گویی ندارند. هرچند موضع‌گیری امروز ایشان بسیار راهبردی بود، اما الزاما ایدئولوژیک و دینی غلیظ نبود و کاملا ملی و با ادبیات اقناعی برای توده های مردم و با سویه های انسانی و منطبق بر قوانین بین‌الملل بود. و خوب است در برابر چنین سخنرانیهای آرام و آرامش بخش، پرسش‌مند باشیم که این چه تفکری است که بدون حرف های شاذ و خاص، این‌چنین موثر و کارآمد است؟ 3⃣ دلیل یادآوریهای تمدنی رهبری از تاریخ لبنان و فلسطین و شامات چه بود؟ منطقه‌ی «شام/لوانت» حتی پیش از اسلام ازنظر اقتصادی-تجاری بمثابه‌ی یک منطقه «واسط» پراهمیت بوده است؛ چنان‌که از سوره‌ی «قریش» و پدیدار «إیلاف» می‌توان دریافت و این‌که «غزه» نامش «غزة هاشم» است که هاشم، جد پیامبر خاتم (ص)، در یکی از سفرهای تجاری‌شان در آن‌جا وفات می‌کنند و به خاک سپرده می‌شوند و این منطقه،در همه قرون بعدی هم نقطه‌ی اتصال «مستعمرات شرقی» و «جهان اروپایی/بریتانیا» بوده که جلوه‌اش بیش‌ازهمه در «کانال سوئز» است! افزون بر این، اشاره رهبری به رابطه ایران و جبل عامل در قالب تاریخ تشیع، اشاره به سربداران و صفویه و نام بردن از علمای جبل عامل نظیر شهید اول و شهید ثانی و کرکی و پدر شیخ بهائی و خود شیخ بهائی در این سخنرانی و اشاره به عمق این رابطه شیعی آن هم در این خطبه حساس واقعا قابل تامل بود. بهره‌مندی دولت‌های سربداران و صفوی از ظرفیت لبنان چگونه بوده است؟ البته این سوال هم مطرح است که چرا منطقه‌ای که زمانی «مهد» عالمان شیعه بوده (أمل الآمل فی علماء جبل عامل/شیخ حر عاملی!) و تشیع ایران بنحوی مرهون آن است، از «مرجعیت علمی و دینی» بومی خالی‌ست و مدارس علمیه‌ی آن کم‌رونق و درس‌های دینی آن ، «متوسط» رو به پایین است؟چرا بعد از علامه فضل الله،شخصیت ممتاز علمی در آنجا سر بر نیاورده و اگر فردی چون امام موسی صدر مجددا ظهور کند،چه برکاتی خواهد داشت؟ظهور عالمان نواندیش و انقلابی که در میان مسیحیان مارونی نیز محبوب باشند طرح ریزی جدید و جذابی برای آینده است. 🆔@andishehaye_noorani
💠 به مناسبت سالگرد عملیات تاریخ ساز / چرا ۷ اکتبر یوم الله است؟ (بخش اول) ✍ شبیر فیروزیان 🔰روزی که جبهه حق در اقلیت و ناامیدی کامل "پیروز" می شود، یوم الله است 1⃣ خداوند متعال در قرآن کریم به حضرت موسی(ع) فرمان می دهد که «ایام الله» را برای مردم یادآوری نما: 🔸«وَ ذَكِّرهُم بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكورٍ" (ابراهیم:5) علامه طباطبایی(رحمة الله علیه) بر این باورند که منظور از «ایام الله» در این آیه شریفه، روزهایی است که بخاطر حوادث خاصی که در آن واقع شده، امر خداوند و آیات و نشانه های بزرگی و اقتدار و سلطنت خداوند "ظاهر" و "آشکار" گردیده است.(المیزان؛ ج12، ص18) یکی از مصادیق ایام الله زمانی است که جبهه حق در «اقلیت» است و همه «ناامید از پیروزی» هستند، اما «ناباورانه» و «ناگهان» و با عنایت الهی بر جبهه باطل پیروز می شود: 🔸«بَل نَقذِفُ بِالحَقِّ عَلَى الباطِلِ فَيَدمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِق‏؛ بلكه حق را بر باطل فرو مى‏ افكنيم، پس آن را در هم مى‏ شكند، و باطل بناگاه نابود مى‏ گردد.» (انبیاء: 18) «إذا» در این آیه شریفه، «فجائیه» است. یعنی پیروزی حق بر باطل «ناگهانی» و در زمانی است که همه «ناامید» از پیروزی هستند.(المیزان؛ ج14، ص263) به بیان دیگر، یک مصداق «ایام الله» روزی است که پوک بودن بنای بظاهر باشکوهی که باطل برای خود ساخته بود، بر همگان آشکار می شود و همه می فهمند که باطل برخلاف ادّعای پر سروصدای خود و برخلاف آنچه همیشه بزک می کرد، قدرتی ندارد. 🔰 وقتی موسی(ع) پوچی اقتدار فرعون را آشکار کرد/ضربه غیرقابل ترمیم موسی(ع) به فرعون 2⃣ «ایّام الله» نمونه های قرآنی زیادی نیز دارد. یک نمونه درس آموز آن، ماجرای پیروزیِ موسی(ع) در برابر فرعون در صحنه رویارویی با ساحران است. موسی(ع) با فرعون در «یوم الزینة» وعده کرد تا همه مردم حضور داشته باشند و پوچ بودن قدرت فرعون بر همگان آشکار شود و حجت بر همه تمام شود و هیچ شبهه ای برای کسی باقی نماند: 🔸«قالَ مَوْعِدُكُمْ يَوْمُ الزِّينَةِ وَ أَنْ يُحْشَرَ النَّاسُ ضُحًى» (طه: 59) فرعون نیز همه مکر خود را جمع کرد و با نقشه ای کامل به میدان آمد (طه: 60). او به ساحران و همه یاران خود نیز دستور داد، کاملاً منظم و با نقشه ای جامع و حساب شده به میدان بیایند: (طه: 64) هنگامی که ساحران در روز موعود کارشان را شروع کردند، توانستند با یک کار رسانه ای جذّاب، چشم مردم را تسخیر و ذهنشان را دچار اختلال کنند: 🔸«قالَ أَلْقُوا فَلَمَّا أَلْقَوْا سَحَرُوا أَعْيُنَ النَّاسِ وَ اسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جاؤُ بِسِحْرٍ عَظِيمٍ» (اعراف: 116) کار ساحران آنقدر خوب و تمیز بود که حتی موسی(ع) را نیز نگران کرد که مبادا مردم فریب عملیات روانیِ ساحرانِ فرعونی را بخورند و او نتواند در امر دعوتش موفق شود: 🔸«فَأَوْجَسَ فِي نَفْسِهِ خِيفَةً مُوسى‏» (طه: 67) اما زمانی که موسی(ع) به دستور خداوند عصا را افکند، «ناگهان» همه آن «عملیات رسانه ای» و «ادعای توخالی و پوچ» و «بزک های فریبنده» از بین رفت و حق آشکار شد و «ناگهان» فرعون و هیمنه و اقتدارش فروریخت و حقیر و کوچک شد: 🔸 «وَ أَوْحَيْنا إِلى‏ مُوسى‏ أَنْ أَلْقِ عَصاكَ فَإِذا هِيَ تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ * فَوَقَعَ الْحَقُّ وَ بَطَلَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ * فَغُلِبُوا هُنالِكَ وَ انْقَلَبُوا صاغِرِينَ؛ و به موسى وحى كرديم كه عصاى خود را بيفكن، ناگهان (به صورت مار عظيمى درآمد و ) دروغ آنها را به سرعت برگرفت! * (در اين موقع) حق آشكار گرديد و آنچه آنها ساخته بودند باطل شد. * در آنجا مغلوب شدند و خوار و كوچك گشتند.» (اعراف: 119-117) جمله «فَإِذا هِيَ تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ» در آیات بالا، دارای دو نکته مهم مرتبط با موضوع این نوشته است: اولاً «إذا» در جمله «فَإِذا هِيَ تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ»، از نوع همان «إذا» فجائیة در آیه 18 سوره انبیاء است که پیش از این گفته شد: «فَإِذا هُوَ زاهِق». یعنی همه آنچه فرعون رشته بود، «ناگهان» پنبه شد؛ قدرت فرعونی «ناگهان» فروریخت؛ پوچی آن همه ادعای قدرت و شوکت و عزت که سالهای متمادی با تبلیغات و کار رسانه ای در ذهن مردم القاء کرده بود، «ناگهان» آشکار شد و همه دیدند که فرعونی که رسانه ها برایشان ترسیم کرده بودند با آنچه واقعیت داشت، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. ثانیاً «ما» در جمله «ما يَأْفِكُونَ» مصدری است، نه موصوله. یعنی عصای موسی(ع) چوب ها و طناب های ساحران را نبلعید، بلکه "کید" و "دروغی که بافته بودند" را بلعید. یعنی هنگامی که موسی(ع) عصا را انداخت، سحر ساحران باطل شد و آن مارهای دروغین از حرکت افتادند و همه تماشاچیان دیدند که در میدان مبارزه جز یک مار واقعی(که مار موسی(ع) بود) و شماری چوب و طناب نیست. (آیت الله جوادی آملی؛تفسیر تسنیم؛ ج29، ص658-654) ادامه👇 🆔@andishehaye_noorani