eitaa logo
اندیشه ورزان بصیر قم
4.4هزار دنبال‌کننده
19.2هزار عکس
494 ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️👆نشست_تخصصے_بصیرتے 🛑 💠نشست تخصصی بصیرتی 🔰ویژه هادیان، نخبگان و پژوهشگران سیاسی _ ادمین‌ها و سرشبکه‌های ثامن 💢 موضوع: «خط تحریف امام و الزامات جهاد تبیین» 👤 سخنران: دکتر مهدی سعیدی «دڪترای مسائل ایران، نویسنده و پژوهشگر در حوزه احزاب و گروه های سیاسی ایران» 🕒 زمان: جمعه - ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ ساعت 17:30 🔻شرکت از طریق لینک کانال مجازی 👇 🌐 rubika.ir/Samen_Razavi ♻️ رسانه باشید! 🖇 🖇 ◀️ نشر حداکثری •••••👇👇👇•••• ڪانال تحلیلے، بصیرتے و نخبگانے انقلابے بمانیم ثامن‌الائمه(ع)👇 🆔 Eitaa.com/e_beman 🆔 Sapp.ir/e_beman 🆔 T.me/e_beman
✳️نرخ واقعی دلار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق: 🔹طبق واقعیت‌های اقتصادی نرخ فعلی دلار صحیح نبوده بلکه مقدار حقیقی آن حدود ۲۰-۲۵ هزار تومان یا حتی کمتر است. 🔹عرضه و تقاضای واقعی ارز با شواهد عینی بازار متفاوت است و یکی از دلایل این ناهماهنگی‌ها خرید و فروش اسکناس و فعالیت‎ دلال‌ها در بازار نقدی و فردایی دلار است. 🔹تمام مسائل حاشیه‌ای ارزی مانند شایعه در حوزه‌های ذخایر ارزی یا فروش نفت و غیره با واقعیت‌های اقتصادی هم‌خوانی ندارد و توسط سوداگران ارزی شکل می‌گیرد.
✳️تکذیب خبر ترور یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه 🔹 یک منبع آگاه ضمن تکذیب اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های معاند مبنی بر ترور یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه، آن را جنگ روانی و خبرسازی کذب برشمرد. 🔹برخی رسانه‌های معاند از ساعاتی پیش مدعی ترور یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه به نام سرهنگ پاسدار علی اسماعیل‌زاده طی روزهای گذشته در کرج شده بودند. 🔹روزهای گذشته یکی از پاسداران در سانحه‌ای در منزل مسکونی خود جانش را از دست داد که علت وقوع آن در دست بررسی است.
✳️مدیر آژانس انرژی اتمی در سفر به فلسطین اشغالی‌با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. 🔹نفتالی بنت: به اقدامات علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم.
✳️علی باقری: صهیونیست‌ها فقط می‌توانند حمله به ایران را در خواب تصور کنند 🔹معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‎ای ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه دولتی نروژ درباره واکنش ایران به تهاجم نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران گفت: 🔹صهیونیست‌ها فقط می‌توانند حمله به ایران را در خواب تصور کنند و هرگاه چنین خوابی را هم ببینند، هرگز از چنین خوابی بیدار هم نخواهند شد!
سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏ 🏴سالروز رحلت امام خمینی (ره) تسلیت🏴
✳️واکاوی ابعاد مختلف تحریف مکتب امام خمینی ( ره) 👈قسمت سوم شاخص‌های خط امام(ره) از منظر مقام معظم رهبری خط امام(ره) به معنای چارچوب و اصول کلی حاکم بر اندیشه و سیره عملی امام می‌باشد. درواقع، خط به مثابه چارچوبی است که وقتی در ارتباط با یک اندیشمند یا رهبر سیاسی از خط فکری یا خط سیاسی وی بحث می‌شود، منظور همان چارچوب کلی حاکم بر اندیشه یا سیره سیاسی وی است که به عنوان آبشخور و پشتوانه سایر حوزه‌های فکری و عملی وی محسوب می‌شود. مقام معظم رهبری در تعریف خط امام(ره) می‌فرمایند: «خط امام، یعنی آن مسلک و سلوک حکومتی امام امت. یعنی چیزی که تفسیرکننده نظام جمهوری اسلامی است.»[1] به بیان دیگر، از آنجا که منظومه فکری و سیره عملی امام(ره) دارای مبنای واحد(مبتنی بر بینش توحیدی) و همچنین دارای ساختاربندی و مفصل­بندی مناسب در ارتباط با مسائل روز جامعه و جهان هستند، می‌توان از آن منظومه و سیره به عنوان یک مکتب نظری و عملی نام برد که در اینجا از آن تعبیر به خط امام(ره) می‌شود. مهمترین خصوصیات، ویژگی‌ها و اصول حاکم بر خط امام(ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری عبارتند از: 1. اثباتِ اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی اسلام آمریکایی به عنوان اسلام سکولارها و متحجرین، نقطه مقابل اسلام ناب محمدی از دیدگاه امام خمینی(ره) محسوب می‌شود.[2] از این‌رو، ایشان در کنار تلاش برای اثبات اسلام ناب محمدی، اسلام آمریکایی را نفی و طرد می‌کردند. از دیدگاه مقام معظم رهبری، «اولین و اصلی‌ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله‌ی اسلام ناب محمدی است؛ یعنی اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکائی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی، یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه‌ی اینها می‌سازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: اسلام آمریکائی.»[3] درواقع، برخورداری از ویژگی‌هایی(بویژه در ارتباط با دسته دوم، یعنی متحجرین) چون مقدس‌نمایی، قشری‌نگری و سطحی‌نگری، عوام‌گرایی و عوام‌زدگی، نگاه ابزاری به دین، کم‌توجهی به تفکر و تعقل، تنگ‌نظری و واپس‌گرایی، کج‌اندیشی و کم‌فهمی، عدم‌توجه و درک صحیح نسبت به نقش زمان و مکان در اجتهاد و مسائل مستحدثه و... سبب شده بود که امام(ره) در مبارزه با مصادیق این نگرش‌ها،‌ که در تفکر وهابی‌گری، اخباری‌گری، انجمن حجتیه و... بروز و ظهور یافته بود، اهتمام داشته باشند. امام در منشور روحانیت، ضمن اینکه به خدمات روحانیون در ابعاد مختلف در طول تاریخ اشاره می‌کنند، از مسئله تلخی با عنوان تحجر یاد می‌کنند.در یکی از عبارات امام خمینی تصریح شده که انقلاب اسلامی آمده تا با انحرافات درون اسلام مقابله کند، بخش اعظم این انحراف مربوط به سنت اخباری گری در جهان تشیع است. بر اساس این سنت و نگاه از منابع چهارگانه‌ای که می شود به آن رجوع کرد؛ سه منبع کتاب و اجماع و عقل رخت برمی‌بندد و صرفاً منبع سنت با نگرشی گزینشی برجسته می‌شود. امام در منشور روحانیت درباره متحجران عبارت‌هایی چون «مارهای خوش خط و خال، ولایتی‌های دیروز، مدعیان امروز» و...بکار می‌برند. ایشان به صراحت از «انجمن حجتیه» نام می‌برند و اشاره می‌کنند که این گروه مخالف فلسفه و عرفان هستند. امام درباره متحجران فرموده‌اند خون دلی که پدر پیرتان از این گروه خورده هرگز از فشارها و گروه‌های دیگر نخورده است. 👇ادامه دارد
✳️واکاوی ابعاد مختلف تحریف مکتب امام خمینی (ره ) 👈قسمت چهارم از سوی دیگر، امام(ره) با تلاش در جهت معرفی اسلام به عنوان دینی کامل که برای همه عرصه‌های زندگی بشر برنامه دارد و تأکید بر اینکه دین و سیاست از همدیگر جدا نبوده و دینداری با خردورزی، معضل‌گشایی و... قابل جمع است، به رویارویی با سکولاریسم پرداختند. به عبارت دیگر، قائل شدن نقشی برجسته برای عقل و عقلانیت در فهم دین و اداره جامعه، به گونه‌ای که هم به قشری‌گری و سطحی‌نگری منجر نشود و هم از روح و جوهره اصلی اسلام فاصله نداشته باشد و مهمتر اینکه باعث پیشبرد امور فردی و اجتماعی و بسامانی امر سیاست و حکومت اسلامی شود، از جمله مهمترین ابتکارعمل‌ها و نوآوری‌های امام(ره) است که از یک سو باعث مبارزه با متحجرین و واپس‌گرایان شد و از سوی دیگر از توجه به شرایط زمان و مکان و پیشبرد امور حکومت اسلامی بازنماند. در واقع، امام(ره) با خردورزی خاص خودشان، که برگرفته از فقه اصیل جواهری بود، در عین اینکه شخصیتی چندبعدی داشت و به مسائل مختلف توجه داشتند، تصویری از اسلام و مسلمانی ارائه دادند که از یک سو از کج‌اندیشی‌ها و قشری‌نگری‌های اهل تحجر به دور بود و از سوی دیگر، از تفریط‌گری‌ها و غلتیدن در دامان سکولاریسم روشنفکران نیز مصون بود. از این رو، اسلام امام(ره) مبتنی بر درک شرایط زمان و مکان و مسائل مستحدثه و فاقد هرگونه بن‌بست برای حل معضلات جامعه بود و از این جهت، الگویی شد برای تمامی حق‌طلبانی که به دنبال یافتن الگویی مطلوب از تلفیق دیانت و سیاست می‌گشتند و در عین حال، پاسخ محکمی به کسان و قدرت‌هایی دادند که سال‌ها این تفکر مسموم را در دنیا و از جمله جهان اسلام ترویج می‌کردند که دین ناتوان از اداره جامعه و حکومت و همچنین ناتوان از پیشبرد امور سیاسی و اجتماعی است. بنابراین، اسلام ناب محمدی، که امام(ره) مروج آن بودند، در شرایط کنونی نیز در نقطه مقابل افراط‌گرایی‌های گروهک‌هایی(با نگاه تحجرآمیز به دین) مانند داعش و همچنین تفریط‌گری‌های روشنفکران مروج سکولاریسم در جهان اسلام و حتی در کشور خودمان، که به مثابه دو لبه یک قیچی درصدد اضمحلال، تجزیه و نابودی مبانی دینی و هویتی اصیل ما می‌باشند، قرار دارد. حاصل سخن این‌که اسلام ناب از دیدگاه امام، اسلام متّکی به کتاب و سنّت است که با فکر روشن، با آشنایی با زمان و مکان، با شیوه و مِتُد علمیِ جاافتاده و تکمیل‌شده‌ در حوزه‌های علمیّه، استنباط می‌شود و به دست می‌آید. البتّه مشخص است که هرکسی هم که آن مِتُد را بلد است، قادر نیست؛ باید فکر روشن داشته باشد، باید آشنا با زمان و مکان باشد، باید نیازهای بالفعل جوامع بشری و جوامع اسلامی را بشناسد، باید دشمن را بشناسد، نحوه‌ی دشمنی‌های او را بداند، آن‌وقت می‌تواند اسلام ناب را مشخّص کند و بشناسد و بشناساند. ادامه دارد ....