مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
❇️چالشهای تحقق الگوی سوم 1️⃣به نظرم الگوی سوم مانند هراتفاق و هرظرفیتی که انقلاب اسلامی ایجاد کر
❇️چالشهای تحقق الگوی سوم
2️⃣ نباید به الگوی سوم زن صرفا برچسب حضور فیزیکی، حضور علمی یا حضور سیاسی بزنیم؛ یعنی یک مفهوم پشتیبان داشته باشد و آن مفهوم پشتیبان، حرکت برای تحقق است. اینجا میشود از تکثر یا حتی بازتعریف الگوی متعدد صحبت کرد. در این شرایط الگوی سوم شاید یک قرائت خاص نداشته باشد، یک بازنمایی خاص در یک نقش خاص پیدا نمیکند. مفهوم محوری این است.
🔸خانم اسماعیل زاده
👈#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سلسله نشستهای امتدادحضور (بخش دوم/۱)
🔹ریزنگریهای بانوان در مقابل شبانهروزی بودن کار
🔹مدیریت زنانه در سطوح کلان
🔹وظایف متقابل رئیس و کارمندان خانم
🔸خانم دکتر بداغی
👈#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌لایحه پیشگیری از آسیبدیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار (۵) ⚠️ایرادات مطرح شده و پا
📌لایحه پیشگیری از آسیبدیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار (۶)
⚠️ایرادات مطرح شده و پاسخ به آنها
⁉️در ماده ۴۳ لزومی به قابل گذشت بودن جرایم نیست واین ایراد ماده است.
✅هدف حفظ کلیت خانواده و جلوگیری از انحلال آن درصورت امکان میباشد. این ماده ازمصادیق خانوادهمحور بودن لایحه است.
⁉️طبق مواد ۲،۳،۵و۱۳ استفاده از سازمانهای مردم نهاد در مناسبات خانوادگی ضرورتی ندارد و پرداختن به حریم خانواده شأن حاکمیت است و نمیشود هر سازمان و نهادی را وارد آن کرد. حدود و ثغوری برای سازمانهای مردم نهاد گذاشته نشده.
✅این ماده به منظور جلوگیری از انباشت شکایات در مجامع قضایی و با رویکرد تسریع در برطرف شدن موضوع مورد اختلاف باحداقل آسیب روحی و مادی برای طرفین و استفاده از ظرفیتهای متخصص مردمی طراحی شده است.
⁉️بیان حرفهای کلی درمواد قانون و زمینه بروز انحراف اصلی در تدوین دستورالعملها بدون نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، در تضاد با اصل ۸۵ مانند مواد ۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴،۱۵،۱۸،۲۰،۲۲،۲۵،۵۱
✅به نظر میرسد اشکال مطرح شده وارد نمیباشد.
⁉️نحوه اثبات تشویقی که در ماده 35 و 37 ذکر شده مشخص نیست. مصادیق تشویق باید در قانون مشخص شود.
⁉️مفهوم خطر قریب الوقوع در ماده 13 به درستی شفافسازی نشده است که چه خطری و در چه حدی را شامل میشود.
⁉️تعارض تشخیص لزوم ترک منزل در هنگام خطر قریب الوقوع و عدم تمکین را چه کسی حل میکند؟
#لایحه
#لایحه_پیشگیری_از_آسیبدیدگی_زنان
#لایحه_پیشگیری_از_آسیبدیدگی_زنان_وارتقای_امنیت
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۱)
1️⃣ یکی از فعالیتهای مهم شورای فرهنگی اجتماعی زنان عبارتست از جلوگیری از پیشروی جریانهای انحرافی در حوزه زنان و خانواده از طریق رصد و نقد و بررسی مداوم طرحها و اسناد داخلی و بین المللی که در کشور مطرح میشد.
🔹پیشنهاد من این است که لایحه ارتقای امنیت اجتماعی زنان مرحله به مرحله اجرا شود تا بستر اجتماعی لازم برای تحقق آن فراهم شود.
👈خانم آیتاللهی (رئیس پیشین شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده)
#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
❇️چالشهای تحقق الگوی سوم 2️⃣ نباید به الگوی سوم زن صرفا برچسب حضور فیزیکی، حضور علمی یا حضور سیاسی
❇️چالشهای تحقق الگوی سوم
3️⃣ من دال مرکزی را این میبینم: انقلاب گفت انسان محور قیام لله باید باشد، این هم مبتنی بر نگاه توحیدی است که حضرت امام داشتند، نگاهی مبتنی بر نگاه انسان شناسی. حال باید دید برای تحقق این ایده، تحقق الگوی سوم چقدر امکانات ساختاری بهوجود آوردیم؟ چقدر امکانات نظری دارد؟ چه چیزهایی نیاز است؟ چه ادبیات نظری میخواهد؟ چه ساختار اجتماعی نیاز دارد؟ چه تغییر نگرشهایی نسبت به آن زن سنتی وجود دارد؟
🔸خانم اسماعیل زاده
👈#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻سلسله نشستهای امتدادحضور (بخش دوم/۱) 🔹ریزنگریهای بانوان در مقابل شبانهروزی بودن کار 🔹مدیریت زنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سلسله نشستهای امتدادحضور (بخش دوم/۲)
🔹جایی که ظرفیت زنانه دارد، مجلس شورای اسلامی است.
🔹ماموریت احزاب شناسایی افراد است.
🔸خانم دکتر بداغی
👈#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۱) 1️⃣ یکی از فعالیتهای مهم شورای فرهنگی اجتماعی زنان عبارتست ا
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۲)
2️⃣ هدف اصلی ما در شورای فرهنگی اجتماعی زنان این بود که با استفاده از نیروهای نخبه، پازل کامل شده حقوق زنان در جمهوری اسلامی را با تمام ابعاد آن به ویژه در مجامع بینالمللی به نمایش بگذاریم که نمونهاش منشور حقوق زنان بود.
🔹 برای تدوین منشور حقوق زنان در گروههای پژوهشی بیش از پنج هزار روایت را بررسی کردیم و مورد استفاده قرار دادیم و زمانی که در کنفرانس اسلامی مطرح کردیم هیچ ایرادی به آن گرفته نشد اما با تغییر دولت به مرحله ثبت نرسید و رها شد.
👈خانم آیتاللهی (رئیس پیشین شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده)
#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
⚫️شهادت حضرت امام محمدباقر (علیهالسلام) تسلیت باد.
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
🔻بازیهای رایانهای؛ برای کودکان یا والدین؟!
🔹در مطب متخصص اطفال منتظر رسیدن نوبت بودیم. والدین دیگری هم به همراه فرزندشان در مطب منتظر بودند. نوبت ما نزدیک بود، سالن انتظار بزرگ نبود و صحبت های یکدیگر را میشنیدیم. یکی از مادران اجازه راه رفتن به کودک 5 سالهاش را نمیداد و نگران از آلوده بودن محیط و انتقال بیماری از سایر کودکان، مدام بالا بردن ماسک روی بینی را به کودکش تذکر میداد. گوشی در دست داشت و گاهی در جواب سوال همسر وکودکش سخنی میگفت. چند لحظه بعد با لحن ناراحت و صدای بلندی به کودک گفت: «اه، باختم ببین نذاشتی، داشتم می بردم»!...
🔸در گذشتهای نه چندان دور، وقتی هنوز بازیهای رایانهای تا این اندازه در دسترس نبودند، در بعضی خانهها دستگاه آتاری وجود داشت. آتاری برای نسل ما حالت نوستالژی دارد؛ دسته را در دست گرفتن و به صفحه مانیتور خیره شدن و شخصیتهای کارتونی را هدایت کردن. هیجان بازی که برایمان در کنار هم نشاط آور بود و البته که والدین همیشه تذکر "عقب بشین" و "چشمات ضعیف میشه" ورد زبانشان بود و وقت بازی که معمولا محدود بود. شاید حدود بیست سال پیش وقتی کودکان دستههای آتاری را در دست میگرفتند و برای برنده شدن و گوی سبقت ربودن از یکدیگر، رقابت میکردند، کمتر بزرگتری را میدیدی که بخواهد آتاری بازی کند و وقت بگذراند، که امری سخیف برای بزرگسالان شمرده میشد و اگر هم بزرگسالی وارد بازی میشد هدفش کمک به برندهشدن یا ایجاد لذت بیشتر برای کودک بود.
ادامه👇👇
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻بازیهای رایانهای؛ برای کودکان یا والدین؟! 🔹در مطب متخصص اطفال منتظر رسیدن نوبت بودیم. والدین دیگ
🔹از نیمه دوم قرن بیستم همراه با تحولات در صنایع الکترونیکی بازیهای جدیدی پا به عرصه وجود گذاشتند که بازیهای رایانهای نام گرفتند. شاید بتوان گفت در کشور ما حدود بیست سال از زمان اوج روزهای آتاری میگذرد. در شرایط فعلی روزگار ما، با سرعتی که مدرنیته در ورود به تمام عرصه ها دارد، بازیهای مجازی از دسترسترین امکانات سرگرمی هستند بدون نیاز به کمترین زمان برای فراهم کردن زمین بازی! دیگر لازم نیست دستگاه را به تلویزیون وصل کنید، لازم نیست در مکان ثابتی باشید، لازم نیست امکان سنجی کنید، لازم نیست نگران قطعی برق باشید، همهجا میشود بازی کنید آن هم نه به صورت محدود؛ هر چه قدر و با هر موضوعی که بخواهید...
🔸امروز بازیهای رایانهای، Computer Games به آسانی دردسترس کودکان هستند. با توجه به محدودیت فضای منازل، هستهای شدن خانوادهها و کمجمعیت بودن، والدین در بسیاری از اوقات کودک را با بازی در گوشی و تبلت سرگرم میکنند. باید پذیرفت گاهی در زندگی شهری و محدودیتهای آن و مسئله فرهنگی و همهگیر شدن بازیهای مجازی گاه نصب بازی متناسب با سن کودک اجتناب ناپذیر است. اما چیزی که امروز جالب توجه و گاهی تعجبآور است همهگیری بازی کردن در گوشی بین بزرگسالان است. در تاکسی و اتوبوس و مترو و مکانهای عمومی و در صف و مطب دکتر و... افراد زیادی را میبینیم که آرام نشستهاند و خیره به صفحه گوشی هستند و انگشتانشان را حرکت میدهند و میبینی که بازی میکنند و چه صحنه ی پرتکراری است...
🔹به نظر میرسد این موضوع از منظر نهادهای فرهنگی مغفول مانده است. متأسفانه در کشور ما با وجود زیرساختهای فرهنگی و باورهای مذهبی متفاوت با کشورهای سازنده این گونه بازیها، تحقیقات کافی در مورد اثرات بازیهای رایانهای و پیامدهای اجتماعی آنها صورت نگرفته است. آنچه صرف این بازیها میشود بزرگترین و غیرقابل جبرانترین سرمایه بشر، یعنی "زمان" است که از دست میرود و علاوه بر آن قدرت تحلیل و تعقلی است که رو به زوال میگذارد.
🔸اصولا در بازیهای رایانهای سرعت مهم است و طبیعت بازیها یک جا نشستن است و عدم تحرک. بعضی پژوهشها حاکی از آنند که این بازیها نه تنها سبب انزوا و کنارهگیری اجتماعی, کاهش ارتباط اجتماعی و مردم آمیزی میشوند, بلکه میزان نوع دوستی را کاهش داده و ارزشهای مبتنی بر همکاری و همیاری را بیرنگ میسازند. در مجموع با استناد به یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که مبادرت به این بازیها میتواند تاثیر معناداری در الگوی تعاملات بینفردی و در نتیجه مهارتهای اجتماعی برجای گذارد.
🔹در خانوادهای که والدین هر دو در اوقات فراغت بازی مجازی میکنند، کمتر صحبت میکنند، کمتر تحلیل میکنند و کمتر فکر میکنند. در این خانواده فرزند چه چیز را میآموزد، چرا باید فکر کند، تحلیل را کجا بیاموزد با مسائل واقعی چند بار مواجه شده است که تعقل کند، تابآوری تمرین کند، تحلیل کند...
🔸تا چه حد برای وقت مادران جامعه و اوقات فراغت آنها فکر شده؟! در فضای عمومی جامعه در این حوزه تا چه حد فرهنگ سازی انجام شده است؟!
🔹نسل بعد نسل تربیت پدران و مادران امروز است، آیا پیش بینی در مورد نسل آینده وجود دارد؟! نسل بازیهای اینترنتی و مجازی که کمتر فرصت مواجهه با واقعیت جامعه را داشتهاند...
✍️م. کامیار (دکتری مطالعات زنان)
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
❇️چالشهای تحقق الگوی سوم 3️⃣ من دال مرکزی را این میبینم: انقلاب گفت انسان محور قیام لله باید باش
❇️چالشهای تحقق الگوی سوم
4️⃣ شاید اگر فقط الگوی سوم به تنهای دیده نشود بلکه منظومهی فکری رهبری دیده شود این موضوع در آن پررنگ است که الگو سعهی مفهومی مییابد، مثلا به جهاد، قیام، اثرگذاری و... یعنی آنچه که اینجا اتفاق میافتد اینست که با آن قالب کلیشهای نسبت به انقلاب، زن انقلابی، انسان انقلابی، انسان سیاسی، انسان اجتماعی تمام زندگی فرد را رنگ انقلابیبودن میدهد. یعنی معنایی میسازد که وقتی شما خودتان را با آن معنا تنظیم میکنید در هر موقعیتی میتوانید نقشتان را داشتهباشید.
🔸خانم اسماعیل زاده
👈#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻سلسله نشستهای امتدادحضور (بخش دوم/۲) 🔹جایی که ظرفیت زنانه دارد، مجلس شورای اسلامی است. 🔹ماموریت ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سلسله نشستهای امتدادحضور (بخش دوم/۳)
🔹نیاز به حزب زنان قوی در کشور داریم.
🔹اشکال احزاب، عدم شفافیت مالی است.
🔹خانم ها نیاز به سازماندهی و اتاق فکر برای کشف استعدادها دارند.
🔸خانم دکتر بداغی
👈#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
🔻عرفه؛ روز نیایش
🤲 خدای من! چگونه از تو ناامید باشم، حالآنکه نسبت به من سخت مهربانی...
🤲 خدای من! چه دارد آنکه که تو را ندارد؟ و چه ندارد آنکه که تو را دارد؟
🔺فرازهایی از دعای عرفه حضرت امام حسین (علیهالسلام)
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۲) 2️⃣ هدف اصلی ما در شورای فرهنگی اجتماعی زنان این بود که با اس
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۳)
3️⃣ شما نسل جوان تا میتوانید باید مطالعه داشته باشید. وقتی دانش در مورد موضوع داشتهباشید از پا نمینشینید و با فشار مخالفان از صحنه به در نمیشوید.
🔹 توصیه من به نسل جوان این است که تا میتوانید دانش خود را در حوزه تخصصی خودتان بر اساس مبانی اسلامی عمیق کنید، افزایش دهید.
🔹مراقب وسوسههای نفس باشید؛ هرچقدر که سرعت رشدتان بیشتر باشد خطرات برایتان بیشتر است، بنابراین تهذیب نفس را فراموش نکنید.
👈خانم آیتاللهی (رئیس پیشین شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده)
#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
🔴عید سعید قربان، عید رها شدن از تعلقات دنیوی و رهایی از هر آنچه غیر خدایی است مبارک باد.
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۱)
🔸الگوی معیار در نظریه سیاستی آیت الله خامنه ای در حوزه زنان، نقش آفرینی سه گانه زنان است؛ یعنی هر بانوی مسلمان ایرانی سه نقش «محوریت خانوادگی»، «تعالی فردی» و «مشارکت اجتماعی» را به صورت همزمان ایفا کند. ص7
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۱) 🔸الگوی معیار در نظریه سیاستی آیت الله خامنه ای در حوزه زنان، نقش آ
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۲)
🔹آیتاللهخامنهای مهمترین نقشهای زن را
مادری (دیدار با مداحان اهلبیت(ع)، ١٣٩٦/١٢/١٧)،
🔹همسری (دیدار با مداحان اهلبیت(ع)، ١٣٩٦/١٢/١٧)،
🔹ایجاد آرامش و سکینه- مایه آرامش جنس مرد (دیدار با مداحان اهلبیت(ع)، ١٣٩٦/١٢/١٧)،
🔹حفظ خانواده (بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه، ١٣٩٠/٣/١؛ بیانات در اجتماع زنان خوزستان، ١٣٧٥/١٢/٢٠)
🔹و تربیت فرزندان (بیانات در اجتماع زنان خوزستان، ١٣٧٥/١٢/٢٠)
برشمردهاند. ص١٥
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۲) 🔹آیتاللهخامنهای مهمترین نقشهای زن را مادری (دیدار با مداحان ا
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۳)
🔸سومین عرصهای که [آیت الله خامنهای] اشاره دارند حضور اجتماعی است؛ از عمده دلایل جواز این حضور، بیعت زنان در اسلام است که به عنوان یک امر لازم و یک مسئله زنده مطرح شده است (بیانات در دیدار جمعی از بانوان، ۱۳۷۹/۶/۳۰).
🔸دفاع از حق خود، رشد و پیشروی در میدان علم و تحقیق (دیدار با مداحان اهل بیت (ع)، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷)، حضور در میدان سیاسی، شناخت کشور خود، آینده خود، شناخت اهداف بزرگ ملّی و اسلامی، شناخت دشمن و توطئهها و روشهای او، و وضع قوانینی در راستای حاکمیت عدل و انصاف در خانواده (بیانات در دیدار جمعی از بانوان، ۱۳۷۹/۶/۳۰) مثالهایی از این حضور است. ص۱۶
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
📌زن جلوهاش در بطن عاشوراست آری / نور حسین از زینب کبراست آری
🔹تاریخ گواهی میدهد که آنچه توانست انقلاب اسلامی را بر طاغوت پیروز کند، و آنچه که نیروی مضاعف، به نهال تازه جان گرفتهی انقلاب برای استقامت در دوران جنگ تحمیلی بخشید، لبیک زنان و دختران به ندای خمینی کبیر بود که ندای توحید را از او شنیدند و در نظم جدیدی که برای جهان میاندیشید، منتظم شدند. همافق شدن زنان با امام خمینی، یکسان شدن افق خانوادهها با انقلاب را به ارمغان آورد و این معجزه "خانوادهداری" زن بود.
ادامه👇👇
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌زن جلوهاش در بطن عاشوراست آری / نور حسین از زینب کبراست آری 🔹تاریخ گواهی میدهد که آنچه توانست ان
🔹از جمله نمودهای ایفای نقش زنان در این قیام لله، تعداد قابل ملاحظه شهیدان زن انقلاب و دفاع مقدس است؛ که به فرموده رهبر انقلاب "اقتدار و جَذبهی تازهای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کردهاست که دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهدشد". و هم ایشان، این زنان را "معماران ایران جدید" خواندند. "زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانهترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند".
🔹شهیده نسرین افضل، پیش و پس از انقلاب، توانست خود را در پازل انقلاب جایابی کند و در زمان تجرد و تاهل، بسته به موقعیت خود، وظیفه خود را انجام دهد. تفاوتی نمیکند اعتراض به رژیم طاغوت و تحت پیگرد ساواک قرارگرفتن در زمان دبیرستان باشد، یا ایفای نقش در کمیته امداد، کمیته امام، سپاه یا جهاد سازندگی؛ تدریس در مدارس روستاهای شیراز باشد، یا آموزش به معلمان نهضت سوادآموزی، یا خدمت در مدارس مهاباد و جهادسازندگی کردستان. این شهیده گرانقدر، از حضور در مجالس دعا نیز، حتی در شب آخر حیات پربرکتش، و با وجود بیماری و تب غافل نبود و سرانجام در راه بازگشت از مجلس دعای توسل، به آرزوی دیرینهاش رسید و چون شهید مطهری، هدف گلوله دشمن قرار گرفت.
🔹شهیده نسرین افضل، و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، نقش خود را در پایهریزی تمدن نوین اسلامی به خوبی ایفا کردند و توانستند با مدیریت اولویتها و درک درست و هوشمندانه از موقعیت، حماسه بیافرینند.
✍️مرضیه شعربافچی (دکترای مطالعات زنان)
#یادداشت
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۳) 3️⃣ شما نسل جوان تا میتوانید باید مطالعه داشته باشید. وقتی د
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۴)
4️⃣ یکی از مشکلات ما در جمهوری اسلامی است که گامهای پس از گام قبلی را بر نمیداریم و کاری که پیش از ما انجام شده و برایش زحمت کشیده شده رها میکنیم و ادامه نمیدهیم و دوباره از پله اول آغاز میکنیم. به این منظور تعامل میان نسل گذشته با نسل جوان لازم است اتفاق بیفتد.
🔹 نیروهای جوان و نسل جدید باید حضور فعال در عرصه زنان داشته باشند و با استفاده از امکانات و تکنولوژی که در اختیار نسل گذشته نبود و با تقسیم کار تخصصی کارها را پیش ببرند.
👈خانم آیتاللهی (رئیس پیشین شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده)
#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۳) 🔸سومین عرصهای که [آیت الله خامنهای] اشاره دارند حضور اجتماعی است
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۴)
🔸هدایتنیا (۱۳۹۵) در تشریح الگوی سوم زن، سه الگو را برای زن معرفی میکند؛
1️⃣الگوی خانوادهگریزی که در گفتمان زن غربی معنا یافته؛
2️⃣الگوی خانهنشینی که متفاوت است با خانهداری _که اتفاقاً خانهداری امری نیکوست_ به گفتمان زن شرقی تعلق دارد؛
3️⃣الگوی خانوادهگرایی که در گفتمان زن حقیقی یا همان الگوی سوم زن تجلی مییابد و به معنای اولویتدهی به خانواده است هنگامی که با تعالی فردی زن و یا مشارکت اجتماعی_سیاسی تعارض پیدا میکند. ص۱۸ و ۱۹
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌لایحه پیشگیری از آسیبدیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار (۱) 🔹لایحه «پیشگیری از آسیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لایحه پیشگیری از آسیبدیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار (کلیپ اول)
🔹مقدمه؛ تصویب کلیات لایحه
#لایحه
#لایحه_پیشگیری_از_آسیبدیدگی_زنان
#لایحه_پیشگیری_از_آسیبدیدگی_زنان_وارتقای_امنیت_دربرابر_سوءرفتار
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۴) 🔸هدایتنیا (۱۳۹۵) در تشریح الگوی سوم زن، سه الگو را برای زن معرفی
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۵)
🔹عنصر اصلی «نقش آفرینی سه گانه زن» است که در ارتباط با چهار عنصر دیگر یعنی
🔹«هویت اسلامی زن» به عنوان منبع،
🔹«روابط اسلامی زن و مرد» به عنوان بستر،
🔹«ستم به زن» به عنوان عدم تحقق الگوی معیار و
🔹«تهاجم فرهنگ» به عنوان معارض بیرونی تحلیل میشود. ص۱۹
🏷برای دیدن منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan