eitaa logo
اندیشمندان بصیر
378 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
14.2هزار ویدیو
52 فایل
انتقال ازواتساپ راه ادامه دارد
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود 🔰 سلام ، امکان نداشته تا به حال در شهر و استانی ، درباره اهمیت زیارت مهم عاشورا صحبت کنم و بعد عزیزی این مورد را مطرح نکند که آیا درست است نباید لعن های را خواند‼️‼️ آیا درست است که همیشه نباید خواند⁉️‼️ آیا درست است که اگر کسی همیشه بخواند خدا او را مورد بلاها و امتحانات سنگین و فقر قرار می دهد⁉️‼️ 🔰 بنده در جواب با قاطعیت می گویم غلط اضافی کرد هرکس چنین حرفی زد❗️ (ببخشید از صراحت لهجه❗️) 🔰 وقتی زمام کار را می دهیم در دست برخی (البته برخی ، نه همه این عزیزان) ، بهتر از این نمی شود❗️ هر روز یک فتوای جدید و یک وحی نازل شده جدید‼️ 🔰 وقتی امام زمان(عجل الله) در ملاقاتی که سیدرشتی با ایشان داشتند فرمودند ، چرا شما نمی خوانید و بعد سه بار تکرار کردند 🔰 وقتی امام باقر (علیه‌السلام) می گویند اگر می توانید ، هر روز با این زیارت ، امام حسین(علیه‌السلام) را زیارت کنید 🔰 وقتی سیره و توصیه همه علمای بزرگ ما ، خواندن هرروزه این زیارت مهم ، بوده و هست، آن وقت این فرد بیسواد در هر لباس و جایگاهی که هست ، خیلی اشتباه زیادی می کند که چنین فتوایی می دهد. 🔰 هر کس از این داد ، سریع و فورا از او سند بخواهید ، مدرک بخواهید. آن وقت است که رسوا می شود این فرد پر سودا‼️ 👈 خدایا توفیق خواندن هرروزه را که خیر دنیا و آخرت برای ما دارد، به ما عطا کن. آمین ✍️ احسان عبادی 🆔@emamolasr
🛑 ستون خیمه را دو دستی بچسبیم! فیس قریشی، تحلیلگر سیاسی مقیم لندن در توییتر نوشت: ⬅️ ‏از ۲۰ سالگی تا ۳۵ سالگی لگد زدم و خواستم همراه جماعت شم! ولی تو ده یازده سال اخیر به یقین رسیدم و هرچه گذشت یقینم صلب و محکم‌تر شد که؛ نزدیک سید علی خامنه‌ای روحی فداه بودن پیروزی در دنیا و آخرت به دنبال دارد و دوری از ایشان خسارت محض ستون خیمه را دو دستی بچسبیم! 🟢 اوضاع باید تغییر کند.
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری دردناک دکتر مهدی غضنفری (وزیر اسبق صمت): از خیانتهای روحانی کثافت 🔹"سال ۹۲ به دیدار روحانی رفتم و گزارشی از موجودی انبار کالاهای اساسی دادم که اوضاع خوبه و به تعداد کافی جنس هست. حسن روحانی هم تشکر کرد. اما چند ماه بعد در یک سخنرانی گفت انبارهای خالی تحویل گرفته تا به جامعه بگه به مذاکره نیاز داریم!" 🔹عمدا ناله و کم کاری میکردند تا به مردم اینطور القا شود که فقط با مذاکره مشکلات حل میشود !!
مساله حجاب و روحانیت سکولار 🔹حجاب در نظر علمای شیعه جزء احکام اجتماعی و ضروریات دین و مذهب است. یعنی طبق قرآن و احادیث نبوی و ائمه علیهم السلام، زنان مومن و مسلمان واجب است به عنوان واجب شرعی آن را رعایت کنند و در این مورد طبیعتاً اجتهاد در مقابل نص نمی‌توان کرد. یعنی با وجود تصریح ادله شرعی بر وجوب حجاب ما نمی‌توانیم از نزد خود دستورالعمل متفاوتی را ارائه بکنیم. 🔹️البته در جامعه ایران تا قبل از تلاش پهلوی اول برای نفی اجباری حجاب، مساله خاصی به عنوان حجاب مطرح نبود زیرا زنان ایرانی به علت عفت و حیای خود همواره اهل پوشش بودند. اما بعد از واقعه کشف حجاب اجباری، مباحث مختلفی حول حجاب شکل گرفته و مطرح شد. 🔹️ اکنون می‌دانیم که مسئله حجاب مدت‌هاست از حالت یک عمل فردی و اجتماعی ساده خارج و با سرمایه‌گذاری دشمنان دین و انقلاب تبدیل به یک مساله اجتماعی شده است. 🔹اما نکته‌ای که باید بدان اشاره کرد این است که هرچند روشنفکران دانشگاهی بیشترین تلاش را برای ضربه زدن به حجاب انجام دادند اما به صورت عملی بیشترین نقش را می‌توان از آن روحانیت سکولار دانست. 🔹به این معنا که اینکه یک فرد کت و شلواری بر علیه دین صحبت بکند چندان نمی‌توانست ایمان مردم را متزلزل کند اما اینکه مردم از زبان برخی روحانیون در فضای مجازی و در فضای سیاسی شنیدند که حجاب چندان مقوله مهمی نیست و یا یک مسئله فردی است و یا اینکه چنین حجابی در گذشته وجود نداشته‌، این موارد بیشترین اثر را در باطن مردم حتی آن‌هایی که چندان مقید هم نبودند بر جای گذاشت.! 🔹به دلیل اینکه آنها یک مستمسک شرعی پیدا کردند تا بی‌حجابی خود یا عدم تقید به حجاب کامل را توجیه شرعی کنند؛ زیرا در دیدگاه عامه مردم چندان تفاوتی بین علما و طلاب گذاشته نمی‌شود و اساساً فرقی بین روحانیت اصیل و روحانیت سکولار قائل نیستند زیرا آنها را بر اساس چهره و ظاهر و پوشش قضاوت می‌کنند. در حالی که فاصله بین آن دو، فاصله بین حقیقت و مجاز و حق و باطل است. 🔹 بنابراین روحانیت سکولار بیشترین ضرر را به دین زد آن هم نه بر مبنای تحقیقات علمی و فقهی بلکه برای کسب قدرت از طریق ارائه نوعی نواندیشی در عرصه فقاهت، تا از آن طریق در عرصه سیاسی نیز صاحب قدرت بشود که نمونه آن را می‌توان در مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم جستجو کرد. 🔹در یک کلام تخریب دین مردم و آخرتشان، برای چند صباح قدرت سیاسی! 🔹️به یاد بیاوریم که رهبری فرمود همانطور که تز انقلاب از قم بود دشمن تلاش می‌کند آنتی‌تز انقلاب هم از آن باشد.! 📌به مناسبت سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب ✍️سعید فتحی 💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
با نمک نیست رسانه‌های دقیق اصلاحاتی یا برخی کج فهم خودی دائم در آتش اختلاف طرفداران جلیلی و قالیباف میدمند هم زمان ظریف و روحانی و خاتمی ترکیب دولت آینده را میچینند بعد همه ما درگیر نوع راه رفتن پزشکیان در هیئت شیخ حسین یا نوع سینه زنی اش در هیئت آذری ها یا روضه خواندنش در تکیه فلان جا هستیم خیلی هم خوشحالیم که عجی رییس‌جمهور هیئتی داریم امان از پشت صحنه ای که هشت ساله چیده میشود و تا آینده رهبری را هم در نقشه خود چیده است حواستان به کجاست ایها الناس ✍️سیدکمیل ‌‎‌‌
9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شمر زمانه ات را بشناس... یک خراش ساده روی گوش ترامپ دنیا را تکان داد .. اما حمله ای با بیش از ۱۵۰ نفر کشته در یک روز در غزه آب از آب تکان نخورد.💔💔😭
جریان انقلاب به احترام ماه محرم و حضور پزشکیان در مراسمات عزاداری حسینی، نسبت به اعمال سیاسی او در این ایام سکوت کرده است. کارگروه‌های معرفی وزرا برخلاف شعار و وعده پزشکیان، تماما از جریانات اصلاح‌طلب، لیبرال و بعضا ضدانقلاب با کارنامه مردود تشکیل شده است و اسامی مناسبی برای کرسی وزارت به گوش نمیرسد. از اسامی موجود بوی گران شدن بنزین، جهش قیمت ارز، سقوط بورس، رکود و بیکاری و تنگناهای اقتصادی استشمام می‌شود. با مطالبه مستمر و هوشیاری، مراقب باشیم کلاه سر آینده خود و کشور نرود.. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باحوصله گوش کنیم تابیشتربه حقایق پی ببریم مرگ مشکوک پرفسور ابومحمد عسگر خانی استاد دانشگاه که ظریف او رابیسوادمیخواند و بالاخره باند روحانی او را از دانشگاه اخراج کردند
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده‌اند و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و لجاجت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. ..... .....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز شهدای عاشورای ۶۱ هم، عزادار زنان و کودکانِ کربلای‌ِغزه هستند 👆لحظه بمباران منازل مسکونی و به خاک و خون کشیدن فلسطینیان بی‌پناه و بی‌گناه غزه توسط رژیم‌صهیونیستی📍 ✔️عبدالملک الحوثی: تجاوزات اسرائیل به غزه آزمونی برای بشریت است! ✍رهبر انصارالله یمن: 🔥تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه که از ۱۰ ماه پیش تاکنون همچنان ادامه دارد، یک آزمون واقعی برای تمام بشریت به شمار می‌رود. 💥جنایات جنگی، نسل‌کشی و کشتار جمعی علیه ملت فلسطین، آزمون و آزمایشی برای وجدان‌های بشری و ارزش‌های مشترک جامعه انسانی است. 🔺سکوت در برابر جنایت نسل‌کشی در نوار غزه، به معنای این است که جوامع بشری، کرامت انسانی خویش و ادراک حق حیات همنوعان را از دست داده‌اند. 🔰اخیرا رویترز طی گزارشی فاش کرده که دولت بایدن طی ۹ ماه جنگ علیه غزه، حداقل ۱۴۰۰۰ بمب هزارکیلویی، ۶۵۰۰ بمب ۲۵۰کیلویی، ۲۶۰۰ بمب ۱۱۳کیلویی، ۳۰۰۰ موشک هلفایر و ۱۰۰۰ بمب ضداستحکامات نامحدود (برای کشتار دسته‌جمعی صدها هزار نفر از فلسطینیان غزه) در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است‼️ ⁉️آیا در چنین شرایطی، یک ایرانی باشرف و خردمند، می‌تواند به وعده‌های آمریکایی‌ها اعتماد کرده و در گفتگو با آن‌ها، امتیازاتی بیشتر از برجام را به دشمنان بشریت بذل و بخشش کند‼️ ✍محمدعلی رامین