eitaa logo
اندیشمندان بصیر
475 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
13.7هزار ویدیو
51 فایل
انتقال ازواتساپ راه ادامه دارد
مشاهده در ایتا
دانلود
مساله حجاب و روحانیت سکولار 🔹حجاب در نظر علمای شیعه جزء احکام اجتماعی و ضروریات دین و مذهب است. یعنی طبق قرآن و احادیث نبوی و ائمه علیهم السلام، زنان مومن و مسلمان واجب است به عنوان واجب شرعی آن را رعایت کنند و در این مورد طبیعتاً اجتهاد در مقابل نص نمی‌توان کرد. یعنی با وجود تصریح ادله شرعی بر وجوب حجاب ما نمی‌توانیم از نزد خود دستورالعمل متفاوتی را ارائه بکنیم. 🔹️البته در جامعه ایران تا قبل از تلاش پهلوی اول برای نفی اجباری حجاب، مساله خاصی به عنوان حجاب مطرح نبود زیرا زنان ایرانی به علت عفت و حیای خود همواره اهل پوشش بودند. اما بعد از واقعه کشف حجاب اجباری، مباحث مختلفی حول حجاب شکل گرفته و مطرح شد. 🔹️ اکنون می‌دانیم که مسئله حجاب مدت‌هاست از حالت یک عمل فردی و اجتماعی ساده خارج و با سرمایه‌گذاری دشمنان دین و انقلاب تبدیل به یک مساله اجتماعی شده است. 🔹اما نکته‌ای که باید بدان اشاره کرد این است که هرچند روشنفکران دانشگاهی بیشترین تلاش را برای ضربه زدن به حجاب انجام دادند اما به صورت عملی بیشترین نقش را می‌توان از آن روحانیت سکولار دانست. 🔹به این معنا که اینکه یک فرد کت و شلواری بر علیه دین صحبت بکند چندان نمی‌توانست ایمان مردم را متزلزل کند اما اینکه مردم از زبان برخی روحانیون در فضای مجازی و در فضای سیاسی شنیدند که حجاب چندان مقوله مهمی نیست و یا یک مسئله فردی است و یا اینکه چنین حجابی در گذشته وجود نداشته‌، این موارد بیشترین اثر را در باطن مردم حتی آن‌هایی که چندان مقید هم نبودند بر جای گذاشت.! 🔹به دلیل اینکه آنها یک مستمسک شرعی پیدا کردند تا بی‌حجابی خود یا عدم تقید به حجاب کامل را توجیه شرعی کنند؛ زیرا در دیدگاه عامه مردم چندان تفاوتی بین علما و طلاب گذاشته نمی‌شود و اساساً فرقی بین روحانیت اصیل و روحانیت سکولار قائل نیستند زیرا آنها را بر اساس چهره و ظاهر و پوشش قضاوت می‌کنند. در حالی که فاصله بین آن دو، فاصله بین حقیقت و مجاز و حق و باطل است. 🔹 بنابراین روحانیت سکولار بیشترین ضرر را به دین زد آن هم نه بر مبنای تحقیقات علمی و فقهی بلکه برای کسب قدرت از طریق ارائه نوعی نواندیشی در عرصه فقاهت، تا از آن طریق در عرصه سیاسی نیز صاحب قدرت بشود که نمونه آن را می‌توان در مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم جستجو کرد. 🔹در یک کلام تخریب دین مردم و آخرتشان، برای چند صباح قدرت سیاسی! 🔹️به یاد بیاوریم که رهبری فرمود همانطور که تز انقلاب از قم بود دشمن تلاش می‌کند آنتی‌تز انقلاب هم از آن باشد.! 📌به مناسبت سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب ✍️سعید فتحی 💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
با نمک نیست رسانه‌های دقیق اصلاحاتی یا برخی کج فهم خودی دائم در آتش اختلاف طرفداران جلیلی و قالیباف میدمند هم زمان ظریف و روحانی و خاتمی ترکیب دولت آینده را میچینند بعد همه ما درگیر نوع راه رفتن پزشکیان در هیئت شیخ حسین یا نوع سینه زنی اش در هیئت آذری ها یا روضه خواندنش در تکیه فلان جا هستیم خیلی هم خوشحالیم که عجی رییس‌جمهور هیئتی داریم امان از پشت صحنه ای که هشت ساله چیده میشود و تا آینده رهبری را هم در نقشه خود چیده است حواستان به کجاست ایها الناس ✍️سیدکمیل ‌‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمر زمانه ات را بشناس... یک خراش ساده روی گوش ترامپ دنیا را تکان داد .. اما حمله ای با بیش از ۱۵۰ نفر کشته در یک روز در غزه آب از آب تکان نخورد.💔💔😭
جریان انقلاب به احترام ماه محرم و حضور پزشکیان در مراسمات عزاداری حسینی، نسبت به اعمال سیاسی او در این ایام سکوت کرده است. کارگروه‌های معرفی وزرا برخلاف شعار و وعده پزشکیان، تماما از جریانات اصلاح‌طلب، لیبرال و بعضا ضدانقلاب با کارنامه مردود تشکیل شده است و اسامی مناسبی برای کرسی وزارت به گوش نمیرسد. از اسامی موجود بوی گران شدن بنزین، جهش قیمت ارز، سقوط بورس، رکود و بیکاری و تنگناهای اقتصادی استشمام می‌شود. با مطالبه مستمر و هوشیاری، مراقب باشیم کلاه سر آینده خود و کشور نرود.. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باحوصله گوش کنیم تابیشتربه حقایق پی ببریم مرگ مشکوک پرفسور ابومحمد عسگر خانی استاد دانشگاه که ظریف او رابیسوادمیخواند و بالاخره باند روحانی او را از دانشگاه اخراج کردند
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده‌اند و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و لجاجت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. ..... .....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز شهدای عاشورای ۶۱ هم، عزادار زنان و کودکانِ کربلای‌ِغزه هستند 👆لحظه بمباران منازل مسکونی و به خاک و خون کشیدن فلسطینیان بی‌پناه و بی‌گناه غزه توسط رژیم‌صهیونیستی📍 ✔️عبدالملک الحوثی: تجاوزات اسرائیل به غزه آزمونی برای بشریت است! ✍رهبر انصارالله یمن: 🔥تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه که از ۱۰ ماه پیش تاکنون همچنان ادامه دارد، یک آزمون واقعی برای تمام بشریت به شمار می‌رود. 💥جنایات جنگی، نسل‌کشی و کشتار جمعی علیه ملت فلسطین، آزمون و آزمایشی برای وجدان‌های بشری و ارزش‌های مشترک جامعه انسانی است. 🔺سکوت در برابر جنایت نسل‌کشی در نوار غزه، به معنای این است که جوامع بشری، کرامت انسانی خویش و ادراک حق حیات همنوعان را از دست داده‌اند. 🔰اخیرا رویترز طی گزارشی فاش کرده که دولت بایدن طی ۹ ماه جنگ علیه غزه، حداقل ۱۴۰۰۰ بمب هزارکیلویی، ۶۵۰۰ بمب ۲۵۰کیلویی، ۲۶۰۰ بمب ۱۱۳کیلویی، ۳۰۰۰ موشک هلفایر و ۱۰۰۰ بمب ضداستحکامات نامحدود (برای کشتار دسته‌جمعی صدها هزار نفر از فلسطینیان غزه) در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است‼️ ⁉️آیا در چنین شرایطی، یک ایرانی باشرف و خردمند، می‌تواند به وعده‌های آمریکایی‌ها اعتماد کرده و در گفتگو با آن‌ها، امتیازاتی بیشتر از برجام را به دشمنان بشریت بذل و بخشش کند‼️ ✍محمدعلی رامین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اینجا محرم شاه‌ عبدالعظیم نیست دسته سینه زنی مردم لس آنجلس آمریکاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینجا کالیفرنیای آمریکا❗️ تک تک خانه ها سیاه پوش آقا امام حسین است، آدم باورش نمی شود! گویا اشکی که در طول تاریخ برایش ریخته شد، سیلی شده و حالا در دنیا به راه افتاده است.
💠 عارف بالله آیت الله بهاءالدینی ره: عرقی که زن زیر چادر می ریزد، سه جا برای او نـــــــــور می شود: ۱- درون قبر ۲- در برزخ ۳- در قیامت ✍آیت الله بهاءالدینی  می فرمودند: اگر زنان چادری می خواستند نشانشان می دادم عرقی که در فصل گرما به خاطر حفظ حجاب می ریزند، دانه دانه اش خورشید است. شما خورشید خدا هستید. و ایشان این روایت را از ثواب الاعمال نقل می کردند عرقی که زن زیر چادر می ریزد سه جا برای او نور می شود: 🔸در درون قبر 🔸 در برزخ 🔸 در قیامت و اگر زنان بی حجاب از من می خواستند همین الان نشانشان می دادم که این موی سر که به نامحرم نشان می دهند آتش است. آنها در آرایش زیبایی نیستند، بلکه در آرایش آتش هستند. منبع : وبگاه گزارش مشرق
شاه گفتا کربلا امروز میدان من است  ♩♬♫ عید قربان من است کربلا رنگین از خون جوانان من است ♩♬♫ عید قربان من است مادرم زهرا(س) در این گودال مهمان من است ♩♬♫ عید قربان من است، خواهرم زینب پرستار یتیمان من است  ♩♬♫ عید قربان من است زینب من پریشان و عزادار من است  ♩♬♫ روز ایثار من است کشته ی بی دست عباس علمدار من است  ♩♬♫ روز ایثار من است  ♩♬♫ مادرم زهرا امروز غمخوار من است روز ایثار من است  ♩♬♫ آسمان و ارض و انس و جان هوادار من است روز ایثار من است  ♩♬♫ گریان است ذوالجناح و ذوالفقار همسان او مرگ بادت ای عدو  ♩♬♫ اکبرم گشتست شهید ناله کن یاران او مرگ بادت ای عدو  ♩♬♫ عباس فرقش شکست قطع شد دستان او ───┤ ♩♬♫♪♭ ├───
🔺نامزد معاونت ترامپ: انگلیس اولین کشور اسلامی دارای سلاح هسته‌ای است! جیمز دیوید ونس: 🔻من در مورد این صحبت می‌کردم که اولین کشور اسلامی که به سلاح هسته‌ای دست پیدا خواهد کرد، کیست. 🔻شاید ایران، شاید پاکستان و در نهایت به این نتیجه رسیدم که در واقع انگلیس است، چرا که حزب کارگر در آن به قدرت رسیده است. 🔻این درحالیست که ونس در سخنانش متوجه گافی که داده نشده و ظاهرا نمی‌دانسته که پاکستان به عنوان اولین کشور مسلمان سال‌هاست که به سلاح هسته‌ای دست یافته است. ✍البته ما هم میدونیم اسلام انگلیسی چقدر گسترده در تمام حوزه های جغرافیایی دنیا چه میزان پولپاشی و جذب نیرو اعم از خواص و عوام کرده و میتوانم به جرات این را بگویم که اسلام انگلیسی هدفمند برای تحریف و ترویج خشونت بین مذاهب است و مانند موریانه ای است به جان ممالک اسلامی افتاده...
🔴ارتش رژیم صهیونسیتی: حماس همچنان توانایی شلیک به اورشلیم و تل آویو را دارد. 🔴کریات شمونه مجددا آماج حملات موشکی حزب‌الله قرار گرفت
🔴 انهدام چند تیم تروریستی در شب تاسوعا و عاشورای حسینی 🔹در پی رصد و پایش گسترده دستگاه های امنیتی کشور و دعای خیر مردم ایران، چندین تیم تروریستی دیگر که قصد داشتند در تاسوعا و عاشورای حسینی دست به اقدامات جنایتاکارانه و تروریستی بزنند توسط سربازان گمنام امام زمان شناسایی و منهدم گردیدند‌. ‌‌‌
🔺فرار پوریا زراعتی به فلسطین اشغالی از ترس کشته شدن در انگلیس روزنامه عبری: یک مجری تلویزیون ایرانی که در لندن مورد حمله مردان مظنون به کار برای تهران قرار گرفت، به اسرائیل گریخت و گفت که دیگر در بریتانیا احساس امنیت نمی کند. پوریا زراعتی، گفت که رویکرد بریتانیا در قبال تهدید ایران در خاک پادشاهی نمی تواند امنیت آن را تضمین کند. زراعتی که از یک مکان مخفی در اسرائیل با روزنامه بریتانیایی گاردین صحبت می کرد، گفت: جایی که من در حال حاضر در آن زندگی می کنم کمی امن تر است ✍جایی که الان تو فرار کردی و در آنجا به اصطلاح پناه گرفتی برای ایران سهل الوصول تر است تا انگلیس،البته که امثال شما عددی نیستید و جمهوری اسلامی خودش را برای یک عده موجود ضعیف و ناچیز به زحمت نمی اندازد والا ایران مقتدر از رگ گردن به اربابان تو وامثال تو نزدیک تر است... آخرین حرفم را نیز به شما گفته باشم تا بدانید ارزش شما در نزد اسرائیلی ها و آمریکایی ها چه میزان است،لازم است بدانید شما یک مشت موش های آزمایشگاهی در اختیار آمریکا و صهیونیست ها هستید که هر وقت بخواهند شما را معامله خواهند کرد و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خاطره مصطفی تاج‌زاده از توصیه هاشمی رفسنجانی به سید محمد خاتمی: "تو جلسات هرچی رهبری میگه، بگو چشم! بعد برو کار خودت را بکن. ما هم دهه اول انقلاب همینطوری کشور را اداره کردیم، می رفتیم دیدار امام و می گفتیم چشم بعد کار خودمان را می کردیم."
🔴 باقری: نوبت غرب است صداقت خود را برای تعامل نشان دهد 🔹‌️علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با نیوزویک با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: اکنون نوبت غرب است تا صداقت خود را برای تعامل و گشایش یک صفحه جدید نشان بدهد. 🔹‌️هم‌افزایی و انسجام مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها نشان داد که اگر صهیونیست‌ها بخواهند تهدیدات خود را افزایش بدهند، باید پذیرای مقاومت جدی در سطح منطقه و ملت‌های منطقه باشد.
28.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت عباس موزون از تجربه گر مــرگی که شش سال است به برنامه نمیاد ! او اشرار یک شهرش بود و پرونده های زیادی داشت ... شش سال دارم تلاش میکنم که به برنامم بیاد ، نمیاد ... او نمیخواست زنده باشه چون امام حسین(ع) رو در اون دنیا دید .... پ
روزنامه های صبح «بنی امیه»