🔰دریافتکنندگان شاسی بلند را معرفی کنید
🔸مردم از دریافت بیضابطه خودرو توسط برخی مسئولان دولتی و قضایی و نمایندگان مجلس عصبانی هستند
🔹بالاخره پس از کش و قوسهای رسانه ای زیاد، بازرس ویژه رئیس جمهور واگذاری خودروی شاسی بلند به نمایندگان از سوی یک شرکت خودرویی را تایید کرد.
حجتالاسلام حسن درویشیان نماینده ویژه رئیسجمهور در امر مبارزه با فساد درباره متخلفان واگذاری رانتی خودرو اظهار داشت: «پس از ارزیابی دقیق ابعاد موضوع و احراز تخلف، در گام اول از ادامه واگذاری خودروهای درخواستی به اشخاص که در قالب تفاهمنامه و امثالهم خارج از روال فروش خودرو به عموم مردم بوده است، جلوگیری کردیم. در گزارشی محرمانه، دستگاهها و افراد متخلف را به رئیسجمهور معرفی کردیم و در همان بدو امر مدیرعامل ایرانخودرو نیز در همین رابطه برکنار شد، البته این شرکت در گذشته نیز با مصوبه داخلی درصدد واگذاری تعدادی خودروی شاسیبلند وارداتی قبل از عرضه عمومی به مردم و با رانت قابل توجه به مدیران خود بود که با ورود بهموقع بازرسی ویژه منتفی گردید.»
🔹او همچنین در خصوص خبر واگذاری چنین خودروهایی به نمایندگان مجلس گفت: «بررسیهای قبلی انجام شده و مدارک بهدست آمده حاکیست تفاهمنامهای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط با آن خودروساز منعقد و طبق مستندات بدست آمده، با کارسازی یکی از مسؤلان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعهکشی به تعدادی از ایشان و براساس معرفی و واسطهگری شرکت صوری مذکور انجام شده و این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته که طبق بررسی انجام شده، وزیر وقت صمت اطلاعی از وقوع و یا کم و کیف آن نداشته و ظاهراً تعدادی از نمایندگان هم از آن بی اطلاع بودهاند.»
🔹با توجه به این اظهارات ضرورت دارد هم دولت هم قوه قضائیه و هم مجلس با انتشار لیست نمایندگان و مدیرانی که خودروی شاسیبلند را بدون نوبت و با قیمت کارخانه (تقریبا نصف بازار آزاد) گرفتهاند، از حیثیت خود دفاع کنند. مسئولان و مدیران و نمایندگانی که خودرو گرفتهاند قاعدتا کار خود را غیرقانونی نمیدانستهاند، پس باید از خود دفاع کنند. نکته قابل توجه اینکه در مجلس قبل با اکثریت اصلاحطلب اعتدالی همین اتفاق رخ داد و آن مجلس از انتشار لیست سرباز زد.
🔹مطالبه عدالت و شفافیت از مدیران و نمایندگان مجلس در این ماجرا، بدیهی ترین حقی است که مردم دارند؛ نگاهی به وضعیت بازار خودرو در کشور و شرایط دریافت و خرید خودرو برای مردم عادی هیچ شباهتی با مدل رانتی دریافت خودرو از سوی مدیران ندارد. وضعیت نابسامان ثبت نام و قرعه کشی خودرو و افسارگسیختگی قیمت خودرو طی سالهای اخیر پدیده پنهانی نیست که بشود آن را انکار کرد؛ وقتی مردم می بینند در چنین شرایطی برخی مدیران حکومتی به صورت رانتی و ویژه صاحب خودرو شده اند آن هم با قیمت کارخانه، طبیعی است که برآشفته و عصبانی بشوند و این مساله در هیچ حکومتی پذیرفته نیست چه رسد به حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران.
🔹این ماجرا در مورد نمایندگان مجلس زشتی و قبح مضاعفی دارد؛ نمایندگان مجلس، نماینده مردم هستند و با رای مستقیم مردم وارد مجلس شده اند و در شرایطی که برای مردم چنین امکانی جهت دریافت خودرو فراهم نبوده، اقدام به دریافت خودرو به صورت امتیاز ویژه نموده اند؛ آن هم در مجلسی که ادعای انقلابی گری و مردمی بودن دارد.
🔹اما این ماجرا یک درس عبرت هم برای بزرگان و ریشسفیدان جریان اصولگرا و انقلابی دارد. این اتفاق تلخ برای مجلس، در چشم مردم به عنوان نتیجه مجلس لیستی و رای دادن لیستی تلقی می شود. بنابراین به چهره های خوش سابقه ای مانند دکتر حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران پیشنهاد می کنیم در صف اول مطالبهگران افشای نام نمایندگانی که خودروی شاسیبلند گرفتهاند، باشند تا بی آبرویی برخی نمایندگان به پای آبروی جریان انقلاب نوشته نشود. این ماجرا نشان داد نتیجه فشارهای پشت پرده برخی افراد در جریان اصولگرایی که خواب خودشان را به عنوان پیام مقام عالی رتبه جهت لزوم وحدت جریانات سیاسی همسو جا زدند، چه رخدادهای خسارتباری خواهد بود و چه میزان این ادعاها و نقل قولهایشان بی پایه و اساس است.
🔹امید که ریش سفیدهای انقلابی و عموم مردم در دوره های بعد از این وقایع تلخ درسهای لازم را برای انتخاب درست بگیرند.
🔺 هفتهنامه ۹دی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
✍️ در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی کدام اولویت دارند:
برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟
شبیر فیروزیان
📌 یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد.
اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است:
🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرىهاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59)
اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است:
🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان میشورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمىتوانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد میشوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60)
📌 نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است.
آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند.
اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند:
🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مىداند و شما نمىدانيد.» (نور: 19)
📌 با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی» و «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب».
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
❇️ لباس روحانیت؛ جامه عشق و خدمت
🔹 به نقل از کیهان: به گواه تاریخ، روحانیت و حوزههای علمیه مأمن بزرگ مردم در فتنهها، فراز و نشیبها و سختیهای دوران بوده است و این همراهی و همدلی دو سویه مردم با روحانیت بود که پیمودن این مسیر سخت را ممکن میکرد و باعث عزت مردم میشد.
_____
🔻آیتالله اعرافی:
◻️ روحانیت خود را خادم ملت ایران و امت اسلامی میداند
«خدمات اجتماعی مراجع معظم و حوزههای علمیه در راستای کار آفرینی، تأسیس صندوقهای قرضالحسنه، ساخت بیمارستانها، پلها، خانههای بهداشت، مدارس و دانشگاهها، تأمین ملزومات تحصیلی، تکفل ایتام و... بخش کوچکی از حمایتهای متقابل و همراهیهای روحانیت و مردم بوده است. اما در این میان حضور مستقیم روحانیت در دفاع از میهن در جنگ تحمیلی، دفاع از حرم، مقابله با آسیبهای ناشی از سیل و زلزله و در یکی از بارزترین نمونهها، نبرد با بیماری منحوس کرونا، نشانهای از عمق باور به مردم و خیرخواهی مومنانه عالمانی دارد که عبای خود را فرش پای مردم و عمامهشان را نماد عقلانیت، خدمت و مبارزه برای خدا میدانند.»
______
🔻آیتالله مهدی شب زندهدار عضو فقهای شورای نگهبان:
◻️ مردم گلایهمندیهای خود را از اصل نظام، اسلام و انقلاب جدا میکنند
در طول تاریخ راه حق مواجه با مشکلات بوده و این مشکلات برای امتحان انسانها است که آیا آن راهی را که برگزیدهاند در آن استقامت میکنند یا خیر. اکثریت ملت شریف ایران دارای بصیرت هستند و مسائل و گلایه مندیهای خود را از اصل نظام، اسلام و انقلاب اسلامی جدا میکنند و ما در این راهپیماییها دیدیم که مردم چگونه در صحنه ظهور و بروز پیدا کردند و در تشییع پیکر علما چگونه وفاداری میکنند.
🔻حجتالاسلام والمسلمین کوهساری سرپرست دفتر سیاسی اجتماعی حوزههای علمیه:
◻️ دین یک رویکرد جامع به نیازهای بشر دارد لذا حوزههای علمیه نمیتواند بدون ابعاد سیاسی و اجتماعی و تمدنی نقشآفرینی بکند؛ در طول تاریخ حوزههای علمیه، همواره در خدمت مردم و هادی مردم بودهاند و ارتباط صمیمانهای بین روحانیت و اقشار مختلف مردم برقرار بوده است.
مشروح گزارش:
https://hawzahnews.com/xcf6H
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌻🌿🌺🍃
🌿💐
🌺
🍃
#متن 1⃣
📖 خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید :
«وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها»؛ و براى خدا، نام هاى نيک است؛ خدا را به آن (نام ها) بخوانيد.
(آیه 180 سوره اعراف)
✍ بیان تفسیری
منظور از «اسماء حسنى»👈 صفات مختلف پروردگار است كه همگى نيک و همگى حُسنى است؛ مى دانيم خدا عالم است، قادر، رازق ، عادل ، جواد ، كريم و رحيم است، و هم چنين داراى صفات نيک فراوان ديگرى از اين قبيل مى باشد.
🔹 منظور از خواندن خداوند متعال به اين نام ها تنها اين نيست كه اين الفاظ را بر زبان جارى كنيم و مثلا بگویيم يا عالم، يا قادر، يا ارحم الراحمين؛ بلكه در واقع اين است كه 👈 اين صفات را در وجود خودمان به مقدار توان پياده كنيم، پرتوئی از علم و دانش او، شعاعى از قدرت و توانايى او، و گوشه اى از رحمت واسعه اش در ما و جامعه ما پياده شود، و به تعبير ديگر متصف به اوصاف او و متخلق به اخلاقش گرديم.
💥اسماء حُسنی
💠 «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله):
«إِنَّ لِلَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى تِسْعَةً وَ تِسْعِينَ اسْماً مِائَةً إِلَّا وَاحِداً مَنْ أَحْصَاهَا دَخَلَ الْجَنَّةَ وَ هِي...»؛
( تفسير الصافي , جلد۵ , صفحه۱۶۰)
✨ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند : برای خداوند تبارک و تعالی، نود و نُه (99) نام هست، هر کسی آن ها را احصا کند داخل بهشت می شود؛ آن ها عبارتند از ....
💥 نکته اول : شکی نيست كه اسماء و صفات خداوند و كمالات او نامتناهى است و براى هر كمالى از كمالات او اسم و صفتى مى توان انتخاب كرد. ولى چنان كه از احاديث استفاده مى شود، از ميان صفات او بعضى داراى اهميت بيشترى مى باشد، و شايد «اسماء حسنى» كه در آيه بالا آمده است، اشاره به همين گروه است.
📌 روایتی دیگر
⚜ «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ" وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها" قَالَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى الَّتِي لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِمَعْرِفَتِنَا»؛
🌼 امام صادق (علیه السلام) در تفسیر آیه «وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها»
👈 (برای خداوند نام های نیک است، پس خدا را با آن ها بخوانید)
فرمودند : قسم به خدا، ما آن نام های نیک هستیم؛ خداوند از بندگانش عملی را قبول نمی کند مگر با معرفت ما.
💢 بنابراین : در روایات داریم که ائمه (علیهم السلام)، اسماء حُسنی الهی هستند، بیان مصداقی تمام و کامل است، زیرا آن ها مصداق بارز و تام ظهور و تجلی صفات و اسماء الهی هستند.
❇️ نکته دوم : آن حضرات به طور تمام و کمال، توانسته اند صفات و اسمای الهی را ظهور و بروز داده و الگویی کامل برای سایر انسان ها هستند. از طریق شناخت ائمه معصومین (علیهم السلام) می توان به شناخت الهی رسید👈 زیرا آن ها صفات و اسمای الهی را در خود، پیاده کرده و الگویی تام و تمام برای معرفی صفات و اسمای الهی هستند.
🔆 نکته سوم : اگر ما انسان ها به دلیل ناقص و محدود بودن درک و فهم مان، نمی توانیم به حقیقت صفات و اسمای الهی پی ببریم، لااقل بایستی نسبت به ائمه معصومین (علیهم السلام)_ که نماد انسان کامل هستند و صفات و اسمای الهی در آن ها متجلی و ظهور پیدا کرده است _ معرفت و شناخت پیدا کنیم و از این طریق به معرفت الهی برسیم.
🎙 مدیر مجموعه فرهنگی مذهبی یاوران امام زمان عجل الله ( سید علیرضا حسینی )
✅ نشر این مطلب #صدقه_جاریه هست.
🌺
🌿💐
🌻🌿🌺🍃
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
کلاس نهج البلاغه (حکمت شصت و دوم)
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
إِذَا حُیِّیتَ بِتَحِیَّه فَحَیِّ بِأَحْسَنَ مِنْهَا، وَإِذَا أُسْدِیَتْ إِلَیْکَ یَدٌ فَکَافِئْهَا بِمَا یُرْبِی عَلَیْهَا، وَالْفَضْلُ مَعَ ذَلِکَ لِلْبَادِی.
امام(علیه السلام) مى فرماید: هنگامى که به تو تحیتى گویند به صورتى بهتر پاسخ گوى و هرگاه هدیه اى براى تو فرستند آن را به صورت افزون تر پاداش ده.با این حال فضیلت از آن آغازگر است.
شرح و تفسیر
پاداش برتر
امام(علیه السلام) در این کلام حکمت آمیز به یک اصل مهم قرآنى و اسلامى اشاره کرده مى فرماید: «هنگامى که به تو تحیتى گویند به صورتى بهتر پاسخ گوى و هرگاه هدیه اى براى تو فرستند آن را به صورت افزون تر پاداش ده. با این حال فضیلت از آن کسى است که ابتدا کرده است»; (إِذَا حُیِّیتَ بِتَحِیَّه فَحَیِّ بِأَحْسَنَ مِنْهَا، وَإِذَا أُسْدِیَتْ إِلَیْکَ یَدٌ فَکَافِئْهَا بِمَا یُرْبِی عَلَیْهَا، وَالْفَضْلُ مَعَ ذَلِکَ لِلْبَادِی). اخلاق اسلامى مى گوید هیچ کار خوبى را نباید بدون پاداش گذاشت; خواه سخن احترام آمیزى باشد یا اقدام عملى، بلکه بهتر آن است که پاداش برترى داشته باشد; مثلاً اگر کسى به ما بگوید «سلام علیکم» بهتر آن است که در پاسخ بگوییم «سلام علیکم ورحمه الله» وهرگاه کسى هدیه مختصرى براى ما بفرستد ما در موقع مناسب هدیه بهتر و بیشتر براى او بفرستیم. این کار سبب مى شود پیوند محبت و دوستى در میان افراد جامعه روز به روز بیشتر شود و روح حق جویى و حق طلبى و حق شناسى تقویت گردد و زندگى در چنین جامعه اى بسیار توأم با آرامش خواهد بود. در حالات بزرگان اسلام نمونه هاى عملى این دستور بهوضوح دیده مى شود. از جمله این که یکى از راویان اخبار مى گوید من نزد حسن بن على(علیه السلام) بودم کنیزى بر آن حضرت وارد شد و دسته گلى تقدیم آن حضرت کرد. حضرت فرمود: «أنْتِ حُرُّ لِوَجْهِ اللّهِ تَعالى; تو براى خدا آزادى». به این ترتیب حضرت در برابر اهداى یک دسته گل این کنیز را براى همیشه آزاد کرد. راوى مى گوید عرض کردم او فقط یک دسته گل به شما داد که قیمت چندانى ندارد شما او را آزاد کردید. امام در پاسخ فرمود: «(هکذا) أدَّبَنی اللّهُ تَعالى;
خداوند این گونه ما را تربیت کرده است». سپس امام آیه شریفه (وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّهٍ…) را تلاوت فرمود و افزود: این که خدا فرموده به صورت بهتر پاداش دهید بهتر از آن همین بود که او را آزاد کنم. این که امام در ذیل این کلام حکمت آمیز مى فرماید: برترى و فضیلت از آنِ کسى است که ابتدا کرده به سبب این است که شخص دوم هرکارى کند جنبه پاداش عمل دارد در حالى که شخص اول بدون این که خدمتى به او بشود اقدام به نیکى کرده و مطلقاً جنبه پاداش نداشته است، بنابراین شخص اول بر دومى برترى دارد. به همین دلیل در حدیثى از امام حسین(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم که فرمود:
«لِلسَّلام سَبْعُونَ حَسَنَهُ تِسْعُونَ وَسِتُّونَ لِلْمُبْتَدی وَواحِدَهٌ لِلرّادِ; سلام هفتاد حسنه دارد که شصت و نه حسنه آن از کسى است که سلام کرده و یک حسنه از آن کسى که پاسخ مى گوید». این حدیث از امیرمؤمنان نیز در بحارالانوار و مستدرک الوسائل نقل شده است. اضافه بر این کسى که ابتدا به سلام و تحیت یا کار نیک مى کند یک فضیلت اخلاقى دیگرى را نیز براى خود آشکار ساخته و آن مسأله تواضع در برابر برادر دینى است در حالى که پاسخ گوینده تواضع خاصى ندارد جزء این که حق شناسى مى کند. عجب این که اصل این کلام حکمت آمیز در شرح نهج البلاغه مرحوم کمره اى و ابن میثم و مغنیه و همچنین شرح نهج البلاغه مرحوم شوشترى در اینجا نیامده است. شایان دقت است که واژه «أُسْدِیَتْ» از ماده «سَدْو» بر وزن «سرو» در اصل به معنى دراز کردن دست به سوى دیگرى است، بنابراین «أُسْدِیَتْ إلَیْکَ یَدٌ» در کلام امام مفهومش این است که دستى به سوى تو دراز شد و این جمله کنایه از بخشش و اهداى هدیه است.
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
🟡نکاتی درموردخواب ازمنظرمعادن علم الهی: 👇🔻
🟤 #اقسام_خواب:
1⃣ انبیاکه روی کمرمیخوابند.
2⃣ مومن مقابل قبله به سمت راست میخوابد.
3⃣ پادشاهان که برسمت چپ میخوابند.
4⃣ ابلیس وشیاطین برروی صورت و شکم میخوابند.
🟠 #بهترین_نوع_خوابیدن:
💚آنست که دررساله #ذهبیه آمده به این صورت که انسان ابتداکمی روی شانه راست درازبکشدوبعدروی شانه چپ بخوابد وزمانی هم که قصدبیدارشدن داردمدتی روی شانه راست درازبکشد؛یعنی ابتداو انتهایش باید #سمت_راست باشد.
🟣 #بدترین_نوع_خوابيدن:
❤ #خواب_روی_شکم:
این خواب شومی است وبسیارمذمّت شده است.روایت داریم که اگردیدیدکسی روی شکم خوابیده اورابیدارکنید؛چون این خواب ابلیس است.
🟢 #زمانهاییکه_خوابیدن_کراهت_وضرردارد:
1⃣ #بین_الطّلوعین(بین اذان صبح و طلوع آفتاب)
2⃣ #بین_اذان_مغرب_وعشاء
3⃣ #بعدازنمازعصر
4⃣ #بین_نمازشب_ونمازصبح
🔴 #محل_خواب:
1⃣ #تنهاخوابیدن بشدّت نهی شده است تاحدی که ✨ #پیامبرمیفرمایند:کسیکه تنهابخوابد، #ملعون است.
2⃣خوابیدن روی #بامی که دیوارنداشته باشد،نهی شده است.
3⃣خوابیدن با #دست_ودهان کثیف و نشسته نهی شده است.
🔵توصیه هایی درروایات درمورد #خواب:
1⃣زمان خواب #پاهابه سمت قبله باشد.
2⃣دست را #زیرگونه بگذارید.
3⃣ خودراعادت دهیدکه هنگام خواب #لبهارابازکنیدتابخارات ازدهان خارج شود.
4⃣ #پنبه گذاشتن درگوش
5⃣ رفتن به #دستشویی قبل ازخواب
6⃣ #وضوگرفتن قبل ازخواب
7⃣ #مسواک زدن قبل ازخواب
📚 #علل_الشرايع،ج٢،ص٢٨٤حلية المتقين،باب هشتم،فصل چهارم
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
.
⭕️ مقابله قانونی با کشف حجاب در ماشین شخصی
من کشف حجاب توی ماشین رو به شماره ۱۱۰۱۹۷ پیامک میکنم.
اینو دست کم نگیرین
حتما رسیدگی میشه...
پلاک و رنگ و مدل ماشین با شهر و آدرسی که اونجا دیدین
همون موقع بفرستین ب این شماره : 110197
تاثیر داره جوری که خود اون بی حجابا هم جا میخورن.... یهو واسش پیامک میاد از پلیس که مثلا کشف حجاب کردین و... جریمه هم داره لااقل
پلیس ، از پلاک ماشین، آمار همه چیشو درمیاره... آدرس خونه و تلفن و.....
این شماره مال کشف حجابه ۱۱۰۱۹۷
بزارین واسه کشف حجابشون جریمه بشن ماشینشون بره پارکینگ تا فکر نکنن ماشین ، چهار دیواری اختیاریشونه و پس فردا با بلوز دامن داخل ماشینشون تردد کنن و ما به دور از امربمعروف و نهی از منکر فقط منفعل بمانیم.
ارسال پیامک کشف حجاب داخل ماشین را به شماره:
110197
و اینکه شماره را در گوشی خود دخیره کنید.
#نشر_حداکثری
♦️ لطفا در همه گروه هاتون پخش کنید و باچند سیم کارت پیام بدید که تعداد پیام زیاد بشه چون حالا که بیانیه دادند و شبکه خبرهم پخش کرده باید اولا حمایت کنیم دوما بگوییم حرفشان را عملی کنند و فقط وعده وعید نباشد.
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
آیا اگه حجاب بره ،جمهوری اسلامی هم می ره ؟!
(اینا اگه زره هم تنشون می کردن، خطری نداشتن چه برسه به حالا که لخت و بی دفاع شدن!)
🔻یه عده ای این روزا جوری حرف می زنن که اینگار اگه تعدادی از خانم ها نسبت به چند سال قبلشون برهنه تر بشن ،کار جمهوری اسلامی هم یکسره میشه !
💢به اینا باید گفت:
🔻اولا: جمهوری اسلامیو محصور در مرزهای ایران نبینین ، جمهوری اسلامی ۴۳ ساله علاوه بر خودش تونسته چندین کشورو که در همشون بی حجابی رواج داره از جمله لبنان ، سوریه ، عراق و ...از نابودی و فروپاشی حتمی و تجزیه حفظ کنه
🔻ثانیا :در طول این ۴۳ سال ،جمهوری اسلامی هیچوقت حجاب اسلامی به معنی واقعی حجاب(پوشاندن کامل مو و پنهان سازی تمام برجستگی های بدن زن) را بر زنان تحمیل نکرده ، خانم هایی که این روزها در حال کم کردن لباس ها و برهنه تر شدن هستن، از قبل هم حجاب اسلامی نداشتن؛ هم موهاشون پیدا بود هم برجستگی های بدنشون رو به نمایش میذاشتن، منتها فرقش اینه قبلنا یه لایه نازک لباس داشتن ،حالا همونم کنار گذاشتن ...
🔻ثالثا : اینکه جمهوری اسلامی به خانوما میگه تو کوچه و بازار لخت نشین به خاطر حفظ امنیت و ارزش خودشونه و هدف اینه که مورد تجاوز و آزار جنسی قرار نگیرن و گرنه👈 اینا اگه همشون زره هم تن می کردن اتفاق خاصی برای نظام نمی افتاد ،چه به برسه به حالا که کاملا لخت و بی دفاع آسیب پذیر شدن !
♦️پس نتیجه می گیریم پاچه نمایی و کشف عورت تعدادی زن، به نظام آسیب نمی زنه، فقط زحمتشو برای تامین امنیت همینا بیشتر می کنه ، باید یه عده رو مامور کنه که مواظب باشن کمتر بهشون تجاوز بشه ،برای اثبات این ادعا کافیه همین خانوما یه نگاه به آمار تجاوز به زنان در غرب داشته باشن تا بدونن چرا جمهوری اسلامی اینقد اصرار داره لخت نشن ؛هر چقدر لخت تر و دم دستی تر باشن تجاوز و اذیت و آزار جنسی هم بیشتر ....
یاعلی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از Mahmoud Dehghani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۵ سال پیش در چنین روزهایی، ظریف درباره خارج نشدن آمریکا از برجام این حرفارو زد.
آقای ظریف وقتش نشده بری پولت رو از دانشگاههای آمریکایی پس بگیری چون چیزی از حقوق یادت ندادن؟
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از حسین
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اشتباه کردم به دولت آقای رئیسی رای دادم
این حرف بعضی از مردم است...
اما حالا این کلیپ را ببینید بعدش قضاوت کنید.
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲