🌷⛅️《دعای عصر غیبت》⛅️🌷
✅دعایی که در زمان غیبت باید بسیار خوانده شود
#خطر_واقعی_هلاکت_درآخرالزمان
#دعای_عصر_غیبت
زراره مي گويد به #امام_صادق عليه السلام عرض کردم قربانت گردم، اگر من زمان غيبت ولي عصر را درک کردم چه عملي انجام دهم؟
حضرت فرمودند مداومت کن بر اين دعا
🔅اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ،
🔅فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ،
🔅 اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ،
🔅فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ،
🔅 اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم
🔅تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ .
📚 اصول کافي،ج1،ص337
💎 دعای غریق 💎
♡دعای تثبیت ایمان دراخرالزمان♡
🔅یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ🔅
🔺یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ 🔺
🔅 ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک🔅
《🚩انهم یرونه بعیداونراه قریبا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻
🌷انجمن راویان دفاع مقدس کاشان👇🇮🇷
@anjomaneravian
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🍂 با امام زمان علیه السلام درددل کرده و از او کمک بخواهید. 🍂
🕋 یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنَا بِبِضَاعَة مُزْجَاة فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنَا إِنَّ اللَّهَ یَجْزِى الْمُتَصَدِّقِین.
(یوسف/٨٨)
❣ای عزیز، ای قدرتمند، ای مهربان، ای صاحب و مولای ما!
❣ما را سختی احاطه کرده و به ستوه آورده!
❣دستمان هم خالیست و متاع کمى با خود آورده ایم.
❣امّا به کرم و بزرگوارى شما تکیه کرده ایم.
❣پس پیمانه را براى ما کامل کن، و بر ما تصدّق و بخشش نما که مستحقیم.
و خداوند بخشندگان را پاداش مى دهد.
☀️#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@anjomaneravian
رهبر انقلاب: مهمتر از پدید آمدن نظام اسلامی، تابآوری آن است
🔹نظام جمهوری اسلامی یک واقعیتی است؛ وعده نیست. نظامی است که بهوجود آمده و به نظر من مهمتر از پدید آمدن نظام اسلامی، تابآوری نظام اسلامی است.
🔹نظام اسلامی در مقابل این دشمنیها، حملات و این ضربههای گوناگون تاب آورد. توانست تحمّل کند، توانست ایستادگی کند، توانست بماند و توانست قوی شود.
🔹امروز جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی ۳۰ سال قبل و ۴۰ سال قبل نیست. امروز بحمدالله آن نهال تازهروییده به یک درخت کهنی تبدیل شده و این یک الگوست.
🔹البته اینکه میگوییم جمهوری اسلامی الگوست معنایش این نیست که در همه کشورهای اسلامی بایستی ساختار سیاسی مثل نظام جمهوری اسلامی باشد.
@anjomaneravian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ شـُـهـَـداے ِمـُـدافـِـع ِحـَـرَم﷽
🔻تموم عالم میدونن؛
که دخترا بابایی اند...😭
🔺نامه ی دختر شهيد مدافع حرم #مصطفی_صدرزاده در مراسم ساگرد,به پدرش .🕊🕊😭😭😭🖤🖤
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
@anjomaneravian
⭕️با پیشنهاد رشوه به رئیسعلی دلواری چه چیزهایی میشد خرید؟
🔻رئیسعلی دلواری نماد مبارزه با استعمار انگلیس در جنگ جهانی اول شناخته میشه.
🔻کسی که مقاومتش دربرابر متجاوزان بریتانیا در جنوب ایران انقدر دشمن رو کلافه کرد که اونها برای کنار گذاشتنش بهش پیشنهاد یه رشوه ۴۰ هزار پوندی دادن که با مخالفت رئیسعلی دلواری همراه شد و اونها سرانجام این مبارز ایرانی رو در۱۲ شهریور ماه به شهادت رساندند
@anjomaneravian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وعده حضرت زهرا(س) به شهید قربانخانی
مادر شهید مدافع حرم، مجید قربانخانی:
حضرت زهرا (س) به خواب مجید آمده بود و وعده داده بود که یک هفته پس از سفر به سوریه شهید میشوی.
مجید از وقتی که این خواب را دید بیتاب شده بود.
@anjomaneravian
#یادداشت
🔖 امنیت برای هتّاکی؟!!
[۱]. توپ و تانک و انفجار، همیشه رعبآور بوده و هستند؛ بارها صدای افتادن شیء از بلندی یا ترکیدن لاستیکگ ماشین در خیابان، دل ما را هُری به هم ریخته است، اما عجیب است که جوانانی از این خاک، آگاهانه، جان را بر کف دست گرفتند و جانانه مقابل توپ و تانک دشمن ایستادند؛ مگر چهچیزی گرانبهاتر از جان شیرین میخواستند که چنین مشتاقانه و داوطلبانه، قدم در معرکه بیبازگشت قتال با دشمن نهادند؟ یافتن پاسخ زحمت زیادی نمیطلبد، اسناد پاسخگو هستند، وصیتنامه شهدا گواه است؛ شهادت در راه خدا، در راه امام و برای حجاب. این حجاب چه هیبتی دارد که همردیف با هدف حقّ و امامت قرار میگیرد؟ دشمنان، خوب میدانند و چه خوب فهمیدند.
[۲]. اگر سالهای پیش از دیکتاتوری رضاخان را به حساب نیاوریم، اکنون حدود یک قرن است که استعمار و استکبار، یکپارچه شده تا حجاب را از جامعه زنان مسلمان جدا کند. پولها خرج میکنند، رسانهها را به کار میگیرند، در تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و سایتهای اینترنتی تبلیغ میکنند؛ در یک کلام، تمام زور خود را جمع میکنند تا «بتوانند نقطه حسّاس هویّت مستقلِ فرهنگی زن مسلمان اثرگذاری کنند»(در دیدار مداحان؛ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶).
[۳]. بهتر است یک گام پیشتر را نگاهی بیندازیم؛ آن روزی که غرب به اسم آزادی، به اسم فمنیسم، یا هر نام فریبنده دیگر، مهمترین وظیفه زن را جلوهگری و تبدیل شدن به ابزار التذاذ و بهرهمندی مرد از زیباییهای زن تعریف کرد. او به حکم خود، این تعریف را خصوصیت حتمی و لازم برای زنِ قابلقبول در اجتماع ترسیم کرد؛ آن روز، بزرگترین سیئات را در حقّ زن مرتکب شدند. حرکت تمدن منحط و مادی غرب این چنین پیش میرود و میخواهد این درد و مرض را مُسری کند و تا همه جوامع بدان مبتلا شوند. غرب برای رسیدن به آمال خود در تلاش است تا سرسختترین دشمن خود یعنی اسلام را با این شیوه یعنی به فساد کشاندن زنان فلج کند. به این ترتیب از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد، هرچقدر پول نیاز باشد، خرج میکند هر تعداد آدم بخواهد، میخرد و به کار میگیرد تا به نتیجه برسد؛ اما نمیرسد.
[۴]. آنوقت که اسلام آمد، زن را بزرگ داشت و تکریم کرد، او را محترم شمرد و حقّ و حقوق او را زنده کرد؛ حجاب، برترین هدیهای بود که از دست پربرکت اسلام گرفت. از آنجاییکه اسلام، دین آسمانی و از سوی خداست، هر آنچه حکم میکند، به دلیل شناختی است که آفریننده از انسان دارد، انسان مال خداست اگر خدا حکم به حجاب داده، یا اگر حکم به عدم اختلاط زن و مرد داده است، از آنروست که انسان را میشناسد و میداند در سرشت و خلقت او چه قرار داده و برای ادامه حیات به چه نیاز دارد.
[۵]. خداوند حجاب را وسیله حفظ حرمت و حریم زن قرار داد تا از چشم نامحرمان و نااهلان در امان بماند و برعکس تمدن منحط غرب از آنوقت که دانست زن، محور و پاشنه آشیل خانواده است، سعی کرد شیشه امن این حریم را بشکند. «پس آنگاه که این حریم شکست، خانواده سست و ویران میشود، خانواده که متزلزل شد، نوبت به جامعه میرسد، فساد جامعه را فرامیگیرد»(در دیدار مداحان؛ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲). این همان سرّی است که سبب شد، شهید جان شیرین را بر کف دست برگیرد و به میدان جنگ دشمن برود، او میدانسته که فداکردن جان به حفظ حجاب و حفظ حرمت ناموس و حفظ خانواده میارزد. حجاب را بعد از حکم شرعی، بهمثابه سنگری دید در جهت حفظ آرمانها؛ بنابراین باید آرمانها را حفظ کرد.
[۶]. اینک چند صباحی است مهد شهیدپرور ایران، شاهد هتاکی و حرمتشکنی به این آرمان شهداست. آنقدر محیط برای حرمتشکنان امن است که با جرات و پررویی به بانوی «محجبه» اهانت میکنند. باز قدم را فراتر مینهند و در جایی دیگر «محجبه» دیگری را کتک میزنند و در نقطهای دیگر چادر از سر «محجبه» برمیدارند. همه اینها را دیدیم و دردمان گرفت، بیشتر از آن کتک خوردن خانواده شهید درد داشت. ظاهرا تلاشهای دشمن نتیجه داد و چهار، پنج دختر فریب خوردند و حجاب از سر گرفتند و از ما جدا افتادند، اما آیا جز نظارهگر بودن، از ما کاری ساخته نیست؟ این درد به استخوان رسیده، آیا وقت آن نیست دولت انقلابی بهجدّ مقابل منکر بایستند؟
وقتی بیحجابی عمومی شد، تعلیم عمومی میشود، حرام شرعی کوچک و بزرگ ندارد، آیا وقت تکلیف نیست؟ دردآورتر از همه اینکه افرادی از درون کشور، همصدا با دشمن شعار «حجاب اجباری» سرمیدهند، کاری را که دشمن قادر به انجامش نیست، آنها دنبال میکنند. به قدری فضا رهاشده که یک خبرگزاری با فراغ بال، عکس بیحجاب دختران در ورزشگاه را با افتخار منتشر میکند. آیا مقابله با حکم شرعی، آزادی است؟ اگر آزادی، ولنگاری است، ما این آزادی را چه با عطایش، چه با لقایش نمیخواهیم.
✍ راضیه شعبان
@enqelabi_nevesht
کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
🔖 امام حسن؛ سلالهی نبی ثمره علی
[۱]. او در ۱۵رمضان سال ۳هجري متولد شد و در آن زمان جبرئیل بر حضرت رسول صل ﷲ علیه و آله فرود آمد و گفت که: «اي محمد! پروردگار عالم به تو سلام رساند و فرمود: علی(علیهالسلام) براي تو به منزلهي هارون براي موسی است لیکن بعد تو نبی نیست پس مسمی کن این پسر خود را به نام پسر هارون، که فرزندان هارون شبَّر و شبَّیر یعنی حسن و حسین نام داشتند». شخصیت او در خانوادهاي شکل گرفت که شان نزول سوره «هل اتی» بودند و دستگیر مسکین و یتیم و اسیر. «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلىَ حُبِِّهِ مِسْکِینًا وَ یَتِیمًا و أََسِیرًًا» و غذا را در عین دوست داشتنش، به مسکین و یتیم و اسیر انفاق میکنند.(سوره انسان آیه۸). مادرش «فاطمه» آن «قائمه عرش الهی» لباس عروسی خود را به سائلی هدیه داد و پدرش «علی» آن «ولی خدا» در حال رکوع انگشتري را به سائل صدقه داد. او هم شد «حسن» کریم اهل بیت، و نامش تداعی کننده دو چیز است؛ یکی «کر یم اهل بیت» و دیگري «صلح». این دو صاحبانِ خرد را به تامل واداشته و آنان را به سوي ارزیابی میکشاند.
[۲]. کریم اهل بیت؛ کریم کسی نیست که فراوان میدهد بلکه کسی است که بدون درخواست و ابتدا به ساکن کمک میکند؛ گویی اصلا عطایی نکرده است؛ نفع خود را نمیبیند و فقط به رفع نیاز مقابل مینگرد. هیچ «سائلی» را برنمیگرداند چرا که میفرمود: من هم سائل درگاه خداوند هستم و میخواهم خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم با چنین امیدي سائلی را ناامید کنم خداوند که عنایتش را به من ارزانی میدارد، میخواهد که من هم به مردم کمک کنم. و او دو بار در طول عمر خود تمام داراییش را در راه خدا خرج کرد و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم تقسیم کرد و نصف آن را در راه خدا به فقرا بخشید. روزي کنیزي شاخه گلی به امام حسن مجتبی(علیهالسلام) هدیه کرد و امام در مقابل به او فرمود: «تو در راه خدا آزاد هستی». برخی یاران به آن حضرت اعتراض کردند که به جهت یک شاخه گل او را آزاد نمودي؟ امام حسن(علیهالسلام) فرمود: خداوند متعال ما را چنین تربیت نموده است؛ آنجا که میفرماید: «وَ إِِذا حُیِّ یتُمْ بِتَحِِیَّ ۀٍ فَحََیُّ وا بِأَحْسَنَ مِنْْها»(سوره نساء آیه۸۶). هرگاه به شما تحیت گفته شد، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید. و نیکوتر از هدیه او، آزادي وي در راه خدا بود. علاوه بر افراد خوش قلب، بر خی زیردستان که اجازه جسارت به امام میدادند هم مشمول کرامت امام میشدند.
[۳]. از آنجائیکه اسلام صرفاً نه دین جنگ و نه دین صلح است بنا براین ائمه اطهار بین این دو راه نافعترین راه را انتخاب میکنند که حفظ اسلام در آن باشد. در این راستا «صلحی» واقع شد اگرچه «تحمیلی» بود. «ولی باید گفت حضرت، دل به صلح نداد همین شرایطی که حضرت قرار داد، در واقع پایهي کار معاویه را متزلزل کرد. خود این صلح و شرایط امام حسن علیهالسلام همهاش یک مکر الهی بود. یعنی اگر امام حسن میجنگید و در این جنگ کشته میشد_ که به احتمال قوي به دست اصحاب خودش که جاسوسان معاویه آنها را خریده بودند کشته میشد_معاویه میگفت من نکشتم، اصحاب خودش کشتند. و با پرداختن به عزاداري و تارومار کردن اصحاب امیرالمؤمنین زمینهي از بین رفتن تشیع ایجاد میشد.»(رهبر انقلاب، ۱۳خرداد۱۳۷۹) چراکه در این میان جمعی از یارانش به معاویه ملحق شده بودند و گروهی نامه نوشتند که امام را دست بسته تحویل میدهند. سجاده از زیر پایش و ردا از دوشش کشیده و در ساباط به پاي او شمشیر زدند به گونهاي که استخوان پا نمایان شد. و اینگونه شد که «تنهاترین سردار» به «صلح» تن داد. امام حسن علیهالسلام حرف دلش را در خطبهاي و در حضور معاویه این گونه بروز میدهد: «به خدا سوگند من حکومت را به معاویه واگذار نکردم مگر به خاطر نداشتن یاران و اگر یارانی میداشتم، شبانه روز با او میجنگیدم تا اینکه خداوند بین من و او حکم کند».