eitaa logo
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
22هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
895 ویدیو
6 فایل
تحلیل مسائل و موضوعات سیاسی روز/ بررسی تحولات خاورمیانه و بین الملل 🔸️ادمین فقط تبادل با کانال ها: @YaZahra020
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺اتفاقی که در یکی دو روز اخیر افتاد بی سابقه است. اینکه ایران نه بخاطر خود، بلکه بخاطر لبنان تنگه هرمز را بست، جدای از قدرت جمهوری اسلامی و اهمیت این تنگه ی حالا ایرانی، پایبندی کشورمان به عهد خود نسبت به برادران و خواهران لبنانی را نشان میدهد. @Ansari_rahim
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آنجا که ثابتی میگوید ایران و آمریکا متعهد شده اند در حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر دخالت نکنند، و سپس می افزاید ما هیچ وقت در امور آمریکا دخالت نکرده ایم، با یک نگاه سطحی درست است؛ اما از نگاه استراتژیک این بند تحقیر آمریکا، و قرار دادن ایران در جایگاهی برابر با ایالات متحده است. اتفاقا نگاه آقای ثابتی یک نگاه مظلومانه به ایران است که میگوید ایران همواره تحت ظلم آمریکا بوده است؛ این حرف غلط نیست ولی با تغییر معادلات در منطقه، حالا ایران قرار نیست صرفا مظلوم ماجرا باشد، بلکه میخواهد در کنار مظلومیت یک اقتدار از موضع برابر را نیز به نمایش بگذارد؛ بنابراین میگوید در صورتی که به ما آسیب نزنید به شما آسیب نخواهیم زد. شاید مذاکره کنندگان ما میتوانستند آنچه آقای ثابتی میگوید را در تفاهم نامه بیاورند که در آن فقط آمریکا تعهد به عدم دخالت در حاکمیت ایران میداد، اما قدرت ایران از جایگاه برابر هیچ وقت در این سند بروز و ظهور پیدا نمیکرد. در واقع آمریکا مطابق این متن به قدرت ایران در آسیب رساندن به خود اعتراف کرده است. 🔹اما در مورد بحث انتقام، باید از آقای ثابتی پرسید شما معتقد به انتقام از طریق ترور نتانیاهو و ترامپ هستید؛ آیا مجموعه نظام هم به این نتیجه رسیده است؟ بنده شخصا آرزویی مشابه آرزوی آقای ثابتی دارم، اما اگر واقعا رویکرد ایران در بحث انتقام مانند دستیابی به سلاح هسته ای، شبیه رویکرد دشمن نباشد، باز هم باید مقدمات آن در تفاهم دیده شود؟ انتقام اصلی از آمریکا فروپاشی هژمونی آن است، وگرنه به آن معنا که ثابتی میگوید انتقام امام حسین(ع) هم گرفته نشده است. @Ansari_rahim
🔺با برداشت غلط از پیام رهبری، به رئیس جمهور حمله می کنند روزنامه اطلاعات نوشت: 🔹در طول قریب به چهار ماه جنگ، زنجیره تأمین و توزیع کالا و خدمت با وجود بمباران‌ های ویرانگر و حمله به زیرساخت‌ های حیاتی، پایدار ماند و زندگی روزمره مردم مختل نشد. 🔹جفاست که عده‌ای از سر هر قصد و نیّتی، با نادیده گرفتن تلاش دولت و به‌ویژه رئیس جمهور، او را متّهم به سازشکاری و عافیت‌طلبی و مقابله با جریان انقلابی کنند. 🔹انگاره اینکه او بر رهبری فشاری آورده و چیزی را بر ایشان تحمیل کرده است، هم نامرادی در حق او و هم نوعی وهن مقام رهبری است که نه اهل سازش است و نه سفارش. 🔹نیّت خوانی‌ها و برداشت‌های اشتباه برخی از پیام اخیر ایشان در موافقت با مذاکرات نباید محملی برای حمله به رئیس جمهور یا تیم مذاکره قرار گیرد. 🔹با توجه به تسلط واژگانی رهبر انقلاب و انتخاب دقیق کلمات و احترام به ساختارهای موجود قانونی، چنین اتهامی محلی از اعراب ندارد و نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد. 🔹سخن به معنای تأیید تمام عملکرد دولت در همه زمینه‌ها نیست و در مورد ضرورت کنترل بازارها و ترمز قیمت‌ها می‌توان به تفصیل بحث و نقد کرد. 🔹اما نباید تلاش و مجاهده و همراهی دولت در میانه این جنگ ترکیبی و سخت که کیان نظام و ایران را هدف گرفته بود نادیده گرفته شود. 🔹خوشبختانه این جنگ به هسته سخت ایران مقاوم و متحد و سرفراز خورد و شکست خورد. @Ansari_rahim
🔺استاد دانشگاه شیکاگو: مذاکرات درباره توازن آینده قدرت در منطقه است 🔹رابرت پیپ، استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو، یکشنبه به نیوزمکس گفت که مذاکرات معاون رئیس‌جمهور، جی.دی ونس، با مقامات ایرانی در سوئیس، نشان‌دهنده مرحله جدیدی از مناقشه با ایران است، مرحله‌ای که به جای صرفاً پایان دادن به خصومت‌ها، بر مذاکراتی درباره قدرت منطقه‌ای متمرکز است. 🔹پیپ در این باره گفت: «آنچه واقعاً می‌بینیم این است که میدان نبرد به میز مذاکره منتقل شده است.» به گفته او، مباحث جاری «فقط درباره پایان دادن به یک جنگ به معنای محدود کلمه نیستند» بلکه «درباره توازن آینده قدرت در منطقه» هستند. 🔹پیپ گفت که اختلافات کلیدی که مانع پیشرفت می‌شوند، شامل مسائلی هستند که می‌توانند تعیین کنند که کدام کشور، ایران یا آمریکا، به عنوان نیروی مسلط در خلیج فارس ظهور خواهد کرد. او گفت: «آیا ایران تنگه هرمز را کنترل خواهد کرد و عوارض دریافت خواهد کرد؟ این مسئله‌ای است که ماه‌ها ادامه داشته است.» @Ansari_rahim
🔺 عراقچی: میانجی‌گری خستگی‌ناپذیر پاکستان و قطر باعث پیشرفت‌های بزرگی برای پایان دادن به جنگ در لبنان شد. 🔸همچنین تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد، محاصره دریایی برداشته شد، برخی از دارایی‌های مسدودشده آزاد شدند و طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد. 🔸اولین آزمون واقعی: توقف جنگ در لبنان @Ansari_rahim
هدایت شده از تبیین روشن
🎯 آیا ما تابعِ رهبری هستیم یا تابعِ برداشت خودمان از رهبری؟! گاهی خطر از آنجا شروع می‌شود که یک جمله از سخنان رهبری را می‌بینیم، اما چند جمله دیگر را نادیده می‌گیریم... ⚠️ یک بخش را برجسته می‌کنیم، ⚠️ بخش دیگر را حذف می‌کنیم، ⚠️ و در نهایت، برداشت شخصی خود را به نام نظر رهبری معرفی می‌کنیم. 🌱 ولایتمداری یعنی شنیدنِ «همه» سخنان ولی جامعه؛ نه فقط آن بخشی که با سلیقه سیاسی ما سازگارتر است. ✅ اگر جایی از مسئولان حمایت کردند، ببینیم. ✅ اگر جایی تذکر دادند، ببینیم. ✅ اگر جایی مطالبه کردند، ببینیم. ✅ اگر جایی به صبر، وحدت و پرهیز از نزاع دعوت کردند، آن را هم ببینیم. 📌 هنرِ ولایتمداری این نیست که سخنان رهبری را با نظر خودمان تطبیق دهیم؛ هنر این است که نظر خودمان را به سخنان رهبری نزدیک کنیم. ✨ حقیقت را نمی‌توان با «برداشت گزینشی» شناخت. ✍لیلا اربابی https://eitaa.com/tabeeneroshan
🔺مقام عالی رتبه سپاه: "علی الاصول" به معنای عدم مذاکره با آمریکا نیست؛ رهبری اذن مذاکره با آمریکا را دادند 🔹معاون سیاسی سپاه گفت: رهبر انقلاب پس از تنظیم شروط توسط ایران اذن مذاکره را از موضع عزت دادند. 🔹سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه در همایش روز ملی بسیج اساتید بیان کرد: در ایام جنگ رمضان آمریکایی‌ها در روز دهم، یازدهم درخواست آتش‌بس را دادند. اما ایران با این نیت که به جهت افزایش بازدارندگی، آمریکا باید ضربه سختی بخورد جنگ را تا روز چهلم ادامه داد. 🔹معاون سیاسی سپاه گفت: در نهایت رهبر انقلاب پس از تنظیم شروط توسط ایران اذن مذاکره را از موضع عزت دادند. "علی الاصول" به معنی عدم مذاکره با آمریکا نیست. @Ansari_rahim
هدایت شده از 🏴آگاهانه🏴
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️سخنان سردار جوانی معاون سیاسی سپاه درباره روند پذیرش آتش‌بس و مذاکرات و برداشت اشتباه از جمله امام خامنه‌ای 🇮🇷 @agahanee 🇮🇷
🔺آقای دکتر فواد ایزدی از یک طرف میگوید به آمریکا اعتماد نکنیم، از طرف دیگر آماری که آمریکایی ها از تلفاتشان میدهند را مبنا قرار میدهد، و بیانیه های نیروهای مسلح کشورمان را نادیده میگیرد. ۱۳ کشته آماری است که سنتکام داده است؛ این آمار را حتی نخبگان و تحلیلگران مستقل آمریکایی هم زیر سوال میبرند. آمریکا فقط ۲۰ کشته در بوبیان کویت داده است؛ در امارات ده ها کشته داده، در پایگاه های هوایی و دریایی بحرین، در هتل هایی که مخفی شده بودند و هدف قرار گرفتند؛ در قطر، عربستان و جاهای دیگر همینطور! آمریکایی ها صدها کشته تا کنون داده اند و اگر بیانیه های نیروهای مسلح کشور از روزهای اول تا روز چهلم جنگ را دنبال کنید، شاید بشود تخمین زد که تلفاتشان در مرز هزار نفر، کمتر یا بیشتر باشد، و این جدای از تلفات اسرائیلی ها است. 🔹تاثیری که انسداد تنگه هرمز بر اقتصاد جهان گذاشته به راحتی و در کوتاه مدت جبران نمیشود. به غیر از بحث نفت و گاز، کارشناسان انگلیسی میگویند فقط عدم دسترسی به کود شیمیایی میتواند اخلال در کشاورزی ایجاد کرده و حتی سبب قحطی در نقاطی در دنیا شود. 🔹آمریکا دقیقا به کدام هدف کوتاه مدت خود رسیده است؟ کوتاه مدت ترین و البته مهم ترین هدف آمریکا براندازی نظام در یک هفته، نابودی صنعت موشکی، پهپادی و صنعت هسته ای بود که محقق نشده است. 🔹اعتماد به دشمن البته وجود نخواهد داشت و همانطور که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی آمده بود با تردید به قضایا نگاه میشود. درباره عاصم منیر هم قطعا اعتمادی وجود ندارد، و قرار هم نیست به کسی اعتماد بشود! @Ansari_rahim