eitaa logo
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
21.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
881 ویدیو
6 فایل
تحلیل مسائل و موضوعات سیاسی روز/ بررسی تحولات خاورمیانه و بین الملل 🔸️ادمین فقط تبادل با کانال ها: @YaZahra020
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🏴آگاهانه🏴
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️سخنان سردار جوانی معاون سیاسی سپاه درباره روند پذیرش آتش‌بس و مذاکرات و برداشت اشتباه از جمله امام خامنه‌ای 🇮🇷 @agahanee 🇮🇷
🔺آقای دکتر فواد ایزدی از یک طرف میگوید به آمریکا اعتماد نکنیم، از طرف دیگر آماری که آمریکایی ها از تلفاتشان میدهند را مبنا قرار میدهد، و بیانیه های نیروهای مسلح کشورمان را نادیده میگیرد. ۱۳ کشته آماری است که سنتکام داده است؛ این آمار را حتی نخبگان و تحلیلگران مستقل آمریکایی هم زیر سوال میبرند. آمریکا فقط ۲۰ کشته در بوبیان کویت داده است؛ در امارات ده ها کشته داده، در پایگاه های هوایی و دریایی بحرین، در هتل هایی که مخفی شده بودند و هدف قرار گرفتند؛ در قطر، عربستان و جاهای دیگر همینطور! آمریکایی ها صدها کشته تا کنون داده اند و اگر بیانیه های نیروهای مسلح کشور از روزهای اول تا روز چهلم جنگ را دنبال کنید، شاید بشود تخمین زد که تلفاتشان در مرز هزار نفر، کمتر یا بیشتر باشد، و این جدای از تلفات اسرائیلی ها است. 🔹تاثیری که انسداد تنگه هرمز بر اقتصاد جهان گذاشته به راحتی و در کوتاه مدت جبران نمیشود. به غیر از بحث نفت و گاز، کارشناسان انگلیسی میگویند فقط عدم دسترسی به کود شیمیایی میتواند اخلال در کشاورزی ایجاد کرده و حتی سبب قحطی در نقاطی در دنیا شود. 🔹آمریکا دقیقا به کدام هدف کوتاه مدت خود رسیده است؟ کوتاه مدت ترین و البته مهم ترین هدف آمریکا براندازی نظام در یک هفته، نابودی صنعت موشکی، پهپادی و صنعت هسته ای بود که محقق نشده است. 🔹اعتماد به دشمن البته وجود نخواهد داشت و همانطور که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی آمده بود با تردید به قضایا نگاه میشود. درباره عاصم منیر هم قطعا اعتمادی وجود ندارد، و قرار هم نیست به کسی اعتماد بشود! @Ansari_rahim
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺آقای دکتر فواد ایزدی از یک طرف میگوید به آمریکا اعتماد نکنیم، از طرف دیگر آماری که آمریکایی ها از ت
👆👆 پست بالا را بنده ۲۸ فروردین درباره یکی از اظهارات دکتر فواد ایزدی نوشتم. لطفا مجددا مطالعه بفرمایید تا در پست بعد توضیحاتی خدمت شما ارائه کنم.
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فواد ایزدی یک بار دیگر با اظهارات خود جنجال ساز شد؛ او این ادعا را به بهانه یک توییت ترامپ مطرح میکند، و در حالی یکی از بی اساس ترین ادعاهای ترامپ را پایه تحلیل خود قرار میدهد، که حتی خود آمریکایی ها نیز ترامپ را آنقدر که ایزدی قبول دارد، جدی نمیگیرند! 🔹اما نکته عجیب ماجرا آنجا است که ادعای آقای ایزدی، حتی با توییت ترامپ هم همخوانی ندارد؛ یعنی ترامپ چیز دیگری نوشته و او توضیحات دیگری ارائه میکند! 🔹ترامپ در پست خود نوشته: «به مدت ۶۰ روز در طول دوره آتش‌بس، هیچ عوارضی در تنگه هرمز وجود نخواهد داشت و پس از انقضای دوره ۶۰ روزه نیز هیچ عوارضی وجود نخواهد داشت، مگر اینکه در صورت عدم تکمیل توافق، توسط ایالات متحده آمریکا و برای ایالات متحده، برای خدماتی که به عنوان فرشته نگهبان به کشورهای خاورمیانه ارائه شده است، به منظور بازپرداخت هزینه‌ها در گذشته، حال و آینده، اعمال شود.» 🔹اگرچه مخاطب میتواند با مقایسه محتوای این ویدیو و توییت ترامپ به نادرستی اظهارات جناب ایزدی پی ببرد، اما آنچه بیش از هر چیز دیگری مایه تاسف است، استناد این روزهای آقای ایزدی و دیگر همفکران او به ادعاهای پوچ ترامپ، بجای اعتماد به مسئولان کشورمان است. ادعاهایی که همه با شناخت از ترامپ میدانند از هر ۱۰ تای آن حتی یکی هم درست نیست. او تا قبل از مذاکرات اخیر فقط ۳۸ بار ادعای توافق و بازگشایی تنگه هرمز کرده بود که همه نیز غلط از آب در آمده بودند. 🔹واقعا امثال ایزدی فکر میکنند ایران چنین اجازه ای به ترامپ میدهد که از آبهای ما برای خود عوارض بگیرد؟ چرا این جماعت با روان ملت بازی میکنند؟ @Ansari_rahim
🔺فتنه همین است؛ شاخ و دُم که ندارد! 🔹یادتان هست آن روز که شورای نگهبان را میکوبیدند، و ما میگفتیم این کار غلط است؟ 🔹آن روز که وزارت اطلاعات را زیر سوال بردند و به بهانه انتقاد، بی جهت دست به تخریب اطلاعات سپاه زدند؟ 🔹آن روز را که خبرگزاری های رسمی کشور، هر یک را به کسی نسبت دادند، و با قرار دادن آنها در دو قطبی های سیاسی اعتبار آنها و رسمیت شان را منهدم کردند؟ 🔹یادتان می آید که حتی از رسانه های بیت رهبری هم نگذشتند، و سایت دفتر امام شهید را سایت مهدی فضائلی نامیدند؟ 🔹آن روز که فرماندهان شهید ما را بیانیه خوان و دیپلمات و ترسو نامیدند که یادتان نرفته؟! 🔹یادتان که هست، وقتی میگفتیم تخریب شورای عالی امنیت ملی بی جهت نیست، و یحتمل در راستای اعتبار زدایی از ارکان نظام است؟ 🔸امروز هر آنچه پیش بینی کردیم اتفاق افتاده و مردم انقلابی نسبت به همه اینها تردید دارند، اما ادعاهای فلان بلاگر را چشم بسته قبول میکنند. حرفی را از فرمانده ارشد سپاه، از نماینده ولی فقیه در سپاه، از فرمانده ارتش نمیپذیرند، اما آنچه بلاگر مشکوک لندن نشین میگوید را قبول دارند! 🔸حالا خودِ خودِ فتنه است، و هم اکنون همه ما در میانه آن قرار داریم، غبار همه جا را فرا گرفته و هیچ چیز به وضوح دیده نمیشود؛ خوب را بد، و بد را خوب میبینیم؛ شاخص ها را گم کرده ایم؛ حتی رهبری که پیامی میدهند، هر کسی آن را با تفسیر بلاگر مورد علاقه اش میفهمد! 🔸آهای ملت! دیدید عمار بودن به شعار نمیشود؟ دیدید سوراخ غربال چقدر گشاد است و چه آدم های گُنده ای را از خود عبور میدهد؟ 🔸در روز روشن مسئولان خدوم نظامی و سیاسی کشور که امتداد یاران شهید خود هستند را خائن و کودتاچی معرفی میکنند؛ این شکایت را جز نزد خدا، به کجا میتوان برد؟ جانشان را کف دست گرفته، از یک طرف در حال مبارزه با کید دشمن و از یک سو آماج سنگ های خودی قرار گرفته اند. مگر دنیا چه ارزشی دارد که یک انسان با سالها مجاهدت بخواهد خود را در موقعبتی قرار دهد که هم از خودی بخورد و هم از دشمن؟ نهایتش چه میتواند باشد؟ 🔸همه با هم خائن شدند؟ همه فرماندهان دروغ میگویند؟ سران قوا در پی تحمیل شکست به ملت اند؟ نهادهای امنیتی و حاکمیتی رهبری را منزوی کرده و به او دروغ میگویند؟ تا کجا میخواهید پیش بروید؟ مرزی هم برای این رفتارهایتان آیا هست؟ چند شمخانی و لاریجانی دیگر باید بدهیم تا به هوش آیید؟ 🔸رهبری روزانه با فرماندهان و مسئولان ارشد کشور در ارتباط است، آمار و گزارش میگیرد، دستور صادر میکند، جلسه میگذارد، تبیین میکند و رهبری مینماید، آن وقت شما میگویید رهبری را دور میزنند؟ حتی توضیحات سپاه را هم نمیپذیرید؟ مگر خمینی کبیر نگفت اگر سپاه نبود کشور نبود؟ مگر این سپاه و این ارتش و این سربازان بی نشان و نشان دار پاسدار این مملکت نیستند؟ 🔸آیا برایتان سوال نشده که "مگر میشود همه سران و فرماندهان جان بر کف و معتمدین و منصوبان رهبری شهید و رهبری جدید، و اعضای شعام مسیر را اشتباه رفته باشند، بی اطلاع از امور باشند، دلباخته این مملکت و رهبری الهی آن نباشند؟ 🔸این البته مختص امروز نیست؛ امروز فقط شدت آن بیشتر شده است؛ در واقع این فتنه غبارش غلیظ تر است، و گرنه قبل از شهادت آقا نیز همین حرف ها بود، و آقا همه را رد کردند؛ فرماندهانی که عده ای آنها را بی غیرت خواندند همه شهید شدند؛ بعضی هایشان حتی در کنار آقا به شهادت رسیدند، و این نکته که فرماندهان بطور مستمر با رهبری در ارتباط اند یک واقعیت است؛ ما که نمیگوییم به غربگرایان اعتماد کنید؛ میگوییم هر آنگاه غباری فضای سیاسی کشور را فتنه گون کرد، نگاهتان حداقل به فرماندهان و پاسدارانمان باشد. 🔸یک انقلابی عاقل، یک مومن و مسلمان و شیعه دلسوز ایرانی، باید شاخص ها را بشناسد؛ رهبری که نمیتواند بابت هر بحث ریز و درشتی با شما حرف بزند؛ من نمیدانم برخی چهره ها را چقدر دوست دارید، چقدر قبولشان دارید، ولی بنده اگر بین ادعای برخی سیاسیون و نهاد مقدسی چون سپاه مخیّر شوم، قطعا دومی را انتخاب میکنم. این روزها هم از سر این ملت خواهد گذشت و هیچ دشمنی هم هیچ غلطی نخواهد کرد، اما طوری رفتار کنید که فردا روز اگر به یاد امروز افتادید از اشتباهات خود شرمنده و خجالت زده نشوید! @Ansari_rahim