eitaa logo
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
22هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
889 ویدیو
6 فایل
تحلیل مسائل و موضوعات سیاسی روز/ بررسی تحولات خاورمیانه و بین الملل 🔸️ادمین فقط تبادل با کانال ها: @YaZahra020
مشاهده در ایتا
دانلود
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🧐 قبل از اینکه یک خبر را باور کنیم، فقط ۵ سؤال از خودمان بپرسیم... در جنگ روایت‌ها، سرعت انتشار خبر
👆کانال خانم اربابی اطلاعات خوبی درباره سواد رسانه به شما میدهد. اگر میخواهید اسیر ترفندهای رسانه های آشوب طلب نشوید، پیشنهاد میکنم پست های اخیر ایشون رو با دقت بخونید.
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺شما مطلع نیستید از کیفیت جنگ/ فنون جنگ را فقط رده اول ارتش دارد 🔹هشدار حضرت امام خمینی(ره) به افراد غیر متخصصی که در امورات نظامی و جنگ دخالت میکنند و نظرات غیر کارشناسی میدهند. @Ansari_rahim
🔺در روزهای اخیر در خبرها خواندیم که آمریکا تعداد ۷۵ هواپیمای سوخت رسان خود را از فرودگاه بن گوریون اسرائیل خارج میکند. 🔹روزنامه یدیعوت آحارنوت در این رابطه مدعی شده بود این اقدام در یک تفاهمی مشترک با اسرائیل برای انتقال طیاره ها به پایگاه های دیگر رژیم صهیونیستی انجام میشود تا فضای فرودگاه بن گوریون برای انجام پروازهای مسافری بازتر شود و بلیت های کمتری کنسل شوند. 🔹امروز اما یک تحلیلگر سابق سازمان CIA مدعی شد، هواپیماهای آمریکایی در حال ترک اسرائیل و بازگشت به آمریکا هستند، و فقط مختص به سوخت رسان ها هم نیست، بلکه جنگنده های F35 را نیز شامل میشود. 🔹لری جانسون این اقدام را دستور ترامپ دانست و گفت او پس از یک سری مشاجره شدید با نتانیاهو این تصمیم را گرفته است. @Ansari_rahim
🔺سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس: گزارشی دربارهٔ وقوع یک حادثه در تنگهٔ هرمز دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن، یک نفت‌کش هدف حمله یک پرتابه قرار گرفته است. 🔹این خبر اگر دقیق باشد، بر عزم ایران بر اعمال قدرت در تنگه هرمز تاکید دارد و همه شناورها، چه در دوران ۶۰ روزه ی مندرج در یادداشت تفاهم، و چه هر زمان دیگری، با تبعیت از دستورات نیروهای مسلح ایران، صرفا باید از مسیرهای تعیین شده از سوی جمهوری اسلامی عبور کنند. 🔹اداره تنگه هرمز و تامین امنیت آن بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و از نگاه تهران، این امری قطعی و برگشت ناپذیر تلقی میشود. @Ansari_rahim
🔺میثم مطیعی: چرا پشت مردم مبعوث‌ شده پنهان می‌شوید؟ 🔹 پس از سخنان شب عاشورا درباره «وحدت»، «خونخواهی امام شهید» و «تذکر نسبت به اهانت به فرماندهان و نیروهای نظامی و امنیتی، به‌ویژه فرماندهان سپاه و ارتش»، بسیاری از مردم عزیز و انقلابی گفتند این سخنان، حرف دل آنان بوده و نسبت به فضایی که در برخی میادین شکل گرفته، ابراز نگرانی کردند. 🔹 اما لازم می‌دانم یک نکته را با صراحت بیان کنم: مخاطب هشدارها و تذکرات ما، مردم مؤمن، انقلابی و حاضر در میدان نبودند. مردمی که به میدان آمدند، آن‌قدر رشدیافته، بصیر، بزرگ و زمان‌شناس‌اند که در روزهای خلأ رهبری، به فرموده رهبر انقلاب، خود مسئولیت رهبری را بر دوش گرفتند و نگذاشتند پرچم انقلاب بر زمین بماند. 🔹خطاب ما به مردم نبود؛ خطاب ما به جریان‌ها، گروه‌ها و افراد سیاسی‌کاری بود که حتی در میانه جنگ نیز از بازی‌های سیاسی خود دست نمی‌کشند؛ کسانی که به‌جای فهم شرایط خطیر کشور، دنبال کینه‌کشی، تسویه‌حساب و انتقام‌گیری‌های انتخاباتی گذشته‌اند. 🔹با صدای رسا عرض می‌کنم: معیار ما در موضع‌گیری، خواست این گروه و آن جریان سیاسی نیست؛ معیار، خط ولایت و مصلحت انقلاب است. میثم مطیعی نه وام‌دار اشخاص و گروه‌های سیاسی بوده و نه موضع خود را بر اساس رفتار دسته‌ها و جریان‌ها تنظیم کرده است. تا امروز تلاش کرده‌ام در خط ولایت باشم و خود را سرباز انقلاب بدانم؛ نه سرباز اشخاص، گروه‌ها و دسته‌ها. از این پس هم همین است؛ ان‌شاءالله. @Ansari_rahim
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺توضیحات نماینده ولی فقیه در سپاه درباره دیدار خود با جلیلی/ تعجب کردم دفتر ایشان آن بیانیه را دادند/ خودشان بیایند با مردم صحبت کنند 🔹حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: موضوعاتی را به دکتر جلیلی نسبت داده بودند که از اساس اشتباه بود. 🔹آقای جلیلی در آن جلسه تایید کردند که حضرت آقا با اصل مذاکره مخالف نیستند. @Ansari_rahim
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺توضیحات نماینده ولی فقیه در سپاه درباره دیدار خود با جلیلی/ تعجب کردم دفتر ایشان آن بیانیه را دادند
🔺بنده اولین کسی بودم که از ماه ها قبل لزوم گفتگوی دکتر جلیلی با مردم را بارها و بارها گوشزد کردم. آنقدر تکرار کردم که حتی بعضی ها میگفتند لابد با ایشان مشکل شخصی دارید! 🔹اولین کسی بودم که به تخریب مراجع اصلی روایت رسمی نظام اعتراض کردم، و بارها تخریب خبرگزاری های رسمی کشور، کوبیدن رسانه های بیت رهبری، توهین به فرماندهان و مسئولان، تخریب سپاه و ارتش و وزارت اطلاعات را خطرناک دانستم و گفتم نتیجه این کارها سست کردن ارکان حاکمیتی و اعتبار زدایی از مراجع رسمی نظام اسلامی است. 🔹اولین کسی بودم که قبل از انتخابات مجلس، قبل از انتخابات ریاست جمهوری و بعد از آن تا به امروز به پرخاشگری ها، تهمت زدن ها، دو قطبی سازی ها و بی تقوایی ها که نتیجه ای جز نفرت پراکنی و تفرقه افکنی در جامعه و جبهه انقلاب ندارد اعتراض کردم! اما همواره به بنده میگفتند شما از فلانی خوشت نمی آید؛ شما از بهمانی کینه داری! کدام دشمنی آخر؟ من فقط خطرات را زودتر تشخیص داده بودم و میدانستم انتهای آن مسیر دقیقا همین جایی است که اکنون هستیم! @Ansari_rahim