🙏🏼 نماز شب سیزدهم ماه رجب
عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله قالَ: مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ الثَّالِثَةَ عَشْرَةَ عَشْراً يَقْرَأُ فِي الأولى بِالْحَمْدِ وَ الْعَادِيَاتِ وَ فِي الثانية بِالْحَمْدِ وَ التَّكَاثُرِ، غُفِرَ لَهُ وَ إِنْ كَانَ عَاقّاً، و لا يُرَوِّعُهُ مُنكَرٌ وَ نَكيرٌ، وَ يَمُرُّ عَلَى الصِّراطِ كَالبَرقِ الخَاطِفِ، وَ يُعطَى كِتَابَهُ بِيَمِينه، وَ يُثَقِّلُ اللهُ مِيزانَهُ، وَ يُعطَى فِي جَنَّةِ الفّردُوسِ ألفَ مَدينَةٍ. (البلدالأمين، ص168)
جناب سلمان از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: هرکس در شب سیزدهم ماه رجب 10 رکعت نماز بخواند(یعنی 5 نماز دو رکعتی)، در رکعت اول سوره حمد و سوره عادیات، و در رکعت دوم سوره حمد و سوره تکاثر؛ در این صورت همه گناهانش آمرزیده می شود هرچند عاقّ والدین باشد، دو فرشته نکیر و منکر نمی توانند به او نزدیک شوند و او را بترسانند، و از پل صراط همچون برق ناگهانی می گذرد، و نامه عملش به دست راستش داده می شود، و خداوند میزان اعمال وی را سنگین می کند، و در جنّت فردوس هزار شهر به وی داده خواهد شد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
DOC-20220214-WA0032.
235.3K
دعای بسیار شریف تسبیح به ویژه برای ایام البیض
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
Rafigh Nimeh Rah.mp3
5.02M
#رفیق_نیمه_راه
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
🛑عاقبت دوستی برای پول وریاست
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبّ الْعَلَمِين وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الطّاهِرين وَ لَعنَةُ اللهِ عَلی اَعدائِهِم اَجمَعين. رُوِیَ عَن رَسولِ الله (صلی الله علیه و آله و سلم) قال : «إِنَّ الغَیرَهَ مِنَ الایمان»
مروري بر مباحث گذشته
بحث ما راجع به تربیت بود، به معنای روش رفتاری و گفتاری دادن. گفته شد انسان معمولاً در چهار محیط خانوادگی، آموزشی، رفاقتی و شغلی روش میگیرد که فضای پنجمی حاکم بر آنها است که بعداً ـ إنشاء الله ـ بحث میکنیم. بحث ما رسید به محیط سوم (رفاقتی) که انسان، در آن ساخته میشود. بعد از محیط خانوادگی و محیط آموزشی، انسان در محیط رفاقتی است که روش میگیرد و در آن ساخته میشود. نکته مهم این است که محیط رفاقتی نسبت به دو محیط گذشته، اثرگذاریاش قویتر است و غالباً اینطور است که به نوعی، بر روی تأثیرات دو محیط قبلی اثر میگذارد. روشی که انسان در این محیط میگیرد، میتواند روشهای قبلی را از بین ببرد. در جلسه گذشته من در باب مسأله رفاقتها و پیوندها عرض کردم که همه پیوندها در قیامت از هم گسسته میشوند، بهجز یک پیوند؛ که این یک پیوند همان «پیوند رفاقتی» است.
البته در باب پیوند رفاقتی، یک مطلب خاص وجود دارد و آن این است که در قیامت، این پیوند رفاقتی، به پیوند دیگر تبدیل میشود. به تعبیر دقیقتر اینطور نیست که این پیوند گسسته شود، بلکه تبدیل میشود. یک وقت میبینید دو نفر که با هم رفیق بودند، رابطهشان گسسته شد، و از هم جدا شدند. این یکی میرود دنبال کارش و آن یکی هم میرود دنبال کار خودش. از تو به خیر و از ما به سلامت! تمام شد.
امّا در قیامت اینطور نیست. خوب گوش کنید! پیوند حسبی، نسبی، خانوادگی، همه اینها در قیامت قطع میشود. «یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن أخِیهِ وَ اُمِّهِ وَ أبِیهِ» تمام شد و رفت. اما پیوند رفاقتی اینطور نیست.
آنجا پشیمان شوند. گاهی در دنیا گسسته شده و به دشمنی تبدیل میگردد. این مطلبی است که دیگر برای شما مشهود و آشکار است، احتیاج به توضیح ندارد. شما این مسائل را به خوبی درک میکنید.
دلیل ناپایداری دوستیهای «مادی محور»
دلیل این مطلب چیست؟ من اشارهای به یک نکته میکنم که وجهه و جنبه کلامی- فلسفی دارد، ولی خوب و مفید است. «ماده» محدود است امّا معنویت نامحدود است. اگر «ماده» محور دوستی قرار بگیرد، رفاقت بر محور انتفاعها و منفعتها پایدار میماند. یعنی تا وقتی که از رفیق سود برده شود، رفاقت پابرجا است. آنچه مطرح است سودبری است. آنچه مهم است این است که نیازها و توقعات انسان هم نامحدود است. لذا اگر محور رفاقت مادی باشد، چون ماده محدود بوده و توقع انسان هم نامحدود است، حالا باید دو طرف با يكديگر نزاع كنند تا به منافعشان برسند.
اینکه در فلسفه میگویند: دنیا دار تزاحم است، یعنی سرای مزاحمت است. یعنی چون ماده محدود است، تزاحم و نزاع پیش میآید. بعد هم همین رفاقت به جایی میرسد که دعوا میشود. یا بر سر ریاست، یا مال یا هر چه میخواهد باشد، میبینی سالها دستشان در دست هم بود، امّا یک مرتبه با هم اختلاف پيدا كردند! اینها رفیق صميمي بودند، حالا دشمن خونی شدند! چه شد که اینطور شد؟ جواب، روشن است. محور رفاقتشان پول بود، ریاست بود، «المُلکُ عَقیمٌ» اینها سر پول، ریاست و امثال اینها که امور مادی است، دعوایشان میشود و دشمن خونی میشوند. دلیلش این است که این رفاقت، بر محور معنویت نبود، بر محور مادیت بود.
دوستی بر محور غیر الهی، مشکل ساز است
اینکه در آیه شریفه داشت، دوستیها به دشمنی تبدیل میشود، جهتش این است. حالا من جنبههای دیگر آن را هم توضیح دادم. اینها مشهود است و واقعاً انسان میبیند که چهطور کسانی که بر محور امور دنیایی با هم رفاقت کردند، رفاقتشان پایدار نمیماند و بعضاً به دشمنی و کینهتوزی هم منجر میشود. سرّ آن را هم گفتم که چیست. اگر محور دوستی امر مادی بود، ماده محدود است و هر دو نفر هم نفع خودشان را در نظر گرفتهاند، لذا تزاحم پیش میآید و آخر تزاحم چیست؟ دشمنی و رو در روی هم ایستادن. گفتم فرقی نمیکند که چه باشد، مال باشد، ریاست باشد یا چیز دیگر. همین که محور الهی نباشد، مشکل ساز است. من کلی دارم بحث میکنم. خودمان هم داریم میبینیم و در متن جامعه ما نیز فراوان است، در هر دو رابطه مصادیق فراوانی وجود دارد، چه ریاستش، چه مالش. دلیل تبدیل دوستی بهچ دشمنی چیست؟ چون خدا نیست. چون دوستی «فی غیر الله» است.
هیچکدام از انبیاء با يكدیگر نزاع ندارند!
من همین حالا یک مطلب یادم آمد. استاد ما، امام (رضوان الله تعالی علیه) میفرمود: «اگر تمام انبیاء را جمع کنند، ـمیشود یک شهر صد و بیست و چهار هزار نفریـ اصلاً و ابداً یک دعوا، یک دادگستری در این شهر نمیبینید.» خیلی زيبا تبیین میفرماید. همه با هم رفیق هستند. اما نزاع و درگیری نیست. چرا؟ جهت این است که محور رابطه آنها خدا است. محور خدا است نه دنیا. دعوا جایی است که محور دنیا باشد. درگیری از اینجاها شروع میشود.
مشخّصات دوست خوب
حالا میرویم سراغ مشخصات رفیق خوب. در معارف ما این مطب آمده است که اگر خواستی رفیق پیدا کنی، باید به دنبال چه کسی بگردی. اولاً باید رابطهات برای خدا باشد نه بر محور دنیا، ثانیاً باید طرف مقابلت ویژگیهایی داشته باشد تا رفاقت و دوستیات سودمند باشد. شرع به تو مشخصه میدهد. مشخصهها کاملاً بر محور همین بحثی که الآن عرض کردم. در دو رابطه مطرح است. هم در رابطه با درون افراد، هم در رابطه با بیرون افراد ملاکها و مشخصاتی بیان شده است.
1. خصوصیّت درونی «دوست خوب»
از نظر درونی، به طور کلی، کسی را انتخاب کن که بعد معنوی تو را شکوفا کند. یادآور بعد معنوی تو باشد. تو را به یاد خدا بیاندازد. نه اینکه شهوت تو را تحریک کند یا هواهای نفسانیه تو را برانگیزد. در یک روایتی دارد: «قیلَ لِنَّبیِّ صلی الله علیه و آله وسلم): أَيُّ الْأَصْحَابِ أَفْضَلُ» از پیغمبر پرسیدند: بهترین رفیق کیست؟ آدم که میخواهد رفیق انتخاب کند که با او مصاحبت کند و رابطه تنگاتنگ داشته باشد، چه خصوصیاتی باید دارا باشد؟ «قَالَ: إِذَا ذَكَرْتَ أَعَانَكَ وَ إِذَا نَسِيتَ ذَكَرَكَ» حضرت فرمود: آن کسی که اگر به یاد خدا افتادی، تو را کمک کند و اگر خدا از یادت رفته است، تو را به یاد خدا بیاندازد. این جنبه درونی دارد.
کمککار صالح
از نظر ظاهر هم عرض کردم، خصوصیتی مطرح است. یک روایت دیگر از پیغمبر اکرم است که تقریباً نظیر روایت قبلی است. «إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً جَعَلَ لَهُ وَزِيراً صَالِحاً» وقتی خداوند بخواهد به بندهای خیری برساند، برای او یک وزیر صالح قرار میدهد. وزیر یعنی کسی که کمککار انسان است، تقریباً همان رفیق است. «إِنْ نَسِيَ ذَكَّرَهُ وَ إِنْ ذَكَرَ أَعَانَهُ» اگر ازخدا غافل شد او را به یاد خدا میاندازد و اگر به یاد خدا افتاد او را یاری میکند.
2. خصوصیّت بیرونی «دوست خوب»
من درباره بعد بیرونی، سه تصویر میکنم تا مطلب روشن شود. یک
زبانی؛ دوست باید از نظر بیرونی، یعنی کارها و اعمالی که میخواهم انجام بدهم، لفظاً مرا راهنمایی و کمک کند. یعنی اگر دید من دارم معصیت میکنم، من را نهی کند. اگر دارم کار خلاف میکنم، او مرا نهی کند. دو، عملی؛ اگر دید من دارم کار خیر میکنم، مرا کمک کند که من کار خیرم را ادامه دهم. مرا تشویق کند. مرا به کار خیر امر کند. برای کار خیر مرا کمک کند. یک همچنین رفیقی انتخاب کن. من اینها را میگویم، بعد میخواهم بروم و روایاتش را بخوانم. سه، رفتاری؛ من کسی را انتخاب کنم که او از نظر عمل به من روش بدهد. از نظر عملش به من کار درست کردن را یاد بدهد. لازم نیست که لفظاً به من چیزی بگوید. عملاً بیاموزد. چرا؟ چون بُرد عمل در تأثیرگذاری از بعد لفظی بالاتر و أقوی است. رفیقی انتخاب کن که کار خیر بکند، از آن طرف هم از شر پرهیز کند. به تو آموزش عملی بدهد چون این بُرداش بیشتر است، تا آنکه لفظاً بگوید.
دوست «امر و نهی کن» بهتر از دوست «چاپلوس و متملق»
ما در روایات باب رفاقت، هر سه مطلب را داریم که اینها، مستقیماً با مسأله تربیت رابطه تنگاتنگ دارد. حالا من روایت را میخوانم. دقت کنید! اما قولی و زبانی؛ علی (علیه السلام) میفرماید: «صَدِیقُکَ مَن نَهَاکَ» دوست تو آن کسی است که اگر خواستی معصیت بکنی، تو را نهی کند. اگر خواستی کار زشت کن
ی، به تو بگوید: نکن! حرام است! معصیت است! تو را نهی از منکر کند. «وَ عَدُوُّکَ مَن أغرَاکَ» دشمن تو آن است که اگر خواستی ـ نعوذ بالله ـ کار زشت انجام بدهی، تو را فریب بدهد و مغرورت کند. چه به امر شر دعوت کند، چه اگر کار زشتی انجام دادی، تو را تشويق کند. چه بسا از «مَن أغرَاکَ» این مراد باشد. این دوست تو است که اگر کار بد کردی، تو را نهی کند، و دشمنت کسی است که اگر کار بد کردی، بگوید به به! چه کار خوبی کردی! جمله اول با جمله دوم روایت تناسب دارد.
کمککار برای اطاعت الهی
اما دوم، از علی (علیه السلام): «المُعینُ عَلَی الطَّاعَةِ خَیرُ الأصحَابِ» بهترین دوستان کسی است که برای اطاعت الهی کمک کند. تو داری طاعت الهی انجام میدهی، عملی انجام میدهی که مورد رضای خداوند است، آن کسی که به تو کمک کند، بهترین رفیق تو است. این شخص بهترین رفیق تو است. اینها همه در بُعد عملی است. سه گونه من عرض کردم.
دوستی با نیکان، بهترین وسیله نجات از بدیها
سوم، آنکه از نظر رفتاری به من روش بدهد، نه اینکه مرا لفظی کمک کند، عملاً من را تربیت کند. علی (علیه السلام) فرمودند: «لَیسَ شَیئٌ أدعَی لِخَیرٍ وَ أنجَی مِن شَرٍّ مِن صُحبَهِ الأخیَارِ» چیزی بهتر از دوستی با خوبان انسان را به عمل خیر دعوت نکرده و او را از شر نجات نمیدهد. اخیار، کسانی هستند که از نظر عملی آدم خیری است، یعنی آنهایی که عملشان اینگونه است. این تعبیر به «أدعی، أنجی» در روایت یعنی خیلی دعوتش بیشتر است. چرا؟ چون دعوت اینها عملی است و عمل بُردش روی انسان از نظر آموزشی أقوی است تا قول و حرف. لذا حضرت میگوید: «أدعی»
این که میگوید: «أنجی» برای چیست؟ پیش آمده یک کار زشتی بخواهی مرتکب شوی و به یاد رفیقت بیافتی و پاکی و خوبی او را به یاد بیاوری و خجالت بکشی و آن کار را ترک کنی؟ این دوستی تو را از گناه نجات داده است.
این تعبیر «أدعی، أنجی» که میفرماید جهتش این است که عمل تأثیرگذاریاش در تربیت بیشتر است. لذا کسی که انسان میخواهد به او روش بدهد، اگر آموزش با عمل باشد، بُردش از گفتار بیشتر است. نقش رفتار در تربیت را قبلاً هم بحث کردیم. میخواستم این را عرض کنم که در انتخاب رفیق، آن چیزی که باید محور باشد همین مسأله معنویت است، نه مادیت. این باید محور رفاقت باشد، چنین رفاقتی پایدار است و در دنیا و قیامت به دشمنی تبدیل نخواهد شد.
یکی از اصحاب امام رضا(ع) خدمت ایشان رسید. حضرت فرمودند: «مَا لِی رَأَیْتُکَ عِنْدَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ یَعْقُوب» چه شده است که تو را نزد عبدالرحمن بن یعقوب می بینم؟ عرض کردم: او دایی من است. حضرت فرمودند: «َ إِنَّهُ یَقُولُ فِی اللَّهِ قَوْلًا عَظِیماً یَصِفُ اللَّهَ وَ لَا یُوصَفُ فَإِمَّا جَلَسْتَ مَعَهُ وَ تَرَکْتَنَا وَ إِمَّا جَلَسْتَ مَعَنَا وَ تَرَکْتَه» او اعتقاد نادرستی در مورد خدا دارد پس یا با او بنشین و ما را رها کن و یا با ما بنشین و او را رها کن
پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله فرمودند: «أَرْبَعٌ یُمِتْنَ الْقَلْبَ الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ وَ کَثْرَةُ مُنَاقَشَةِ النِّسَاءِ یَعْنِی مُحَادَثَتَهُنَّ وَ مُمَارَاةُ الْأَحْمَقِ تَقُولُ وَ یَقُولُ وَ لَا یَرْجِعُ إِلَى خَیْرٍ أَبَداً وَ مُجَالَسَةُ الْمَوْتَى فَقِیلَ لَهُ یَا رَسُولَ اللَّهِ ص وَ مَا الْمَوْتَى قَالَ کُلُّ غَنِیٍّ مُتْرَفٍ»[5] چهار چیز قلب انسان را می میراند: گناه بر روی گناه ... و همنشینی با مردگان. از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله سوال شد: ای رسول خدا! مردگان چه کسانی هستند؟ فرمودند: ثروتمندانی که مست ثروتند.
اهل معصیت: امام حسن علیهالسلام فرمودند: «َ إِیَّاکَ وَ مَوَاطِنَ التُّهَمَةِ- وَ الْمَجْلِسَ الْمَظْنُونَ بِهِ السُّوءُ فَإِنَّ قَرِینَ السَّوْءِ یُغَیِّرُ جَلِیسَه»[6] بر تو باد دوری جستن از جایگاه های تهمت و مجلسی که بر آن گمان بد می رود. زیرا همراه بد، همنشین خود را تغییر می دهد(همرنگ خود می سازد).
بدعت گزاران: امام صادق علیهالسلام فرمودند: «لَا تَصْحَبُوا أَهْلَ الْبِدَعِ وَ لَا تُجَالِسُوهُمْ فَتَصِیرُوا عِنْدَ النَّاسِ کَوَاحِدٍ مِنْهُمْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمَرْءُ عَلَى دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِه»[7] با اهل بدعت همراه نشده و با آن ها همنشینی نکنید. زیرا در بین مردم، یکی از آنها به حساب می آیید. رسول خدا صلی الله و علیه و آله فرمودند: مرد بر دین دوست و همنشین خود است.
شکاکان و وسوسه گران: امام صادق علیهالسلام فرمودند: «مَنْ جَالَسَ أَهْلَ الرَّیْبِ فَهُوَ مُرِیب»[8] هرکس با اهل شک همنشین شود، پس او نیز مردد می شود.
فریبکار: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «ایاک و صحبة من الهاک و اغراک، فانه یخذلک و یوبقک» برحذر باش از همراهی کسی که تو را اغفال می کند و فریب می دهد. زیرا چنین شخصی تو را خوار و هلاک می کند.
هوس باز: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «َ مُجَالَسَةَ أَهْلِ الْهَوَى مَنْسَاةٌ لِلْإِیمَانِ وَ مَحْضَرَةٌ لِلشَّیْطَان»[9] هنشینی با هوسبازان، سبب فراموشی ایمان و حضور شیطان است.
بی حیا: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «َ إِیَّاکَ وَ مُقَارَبَةَ مَنْ رَهِبْتَهُ عَلَى دِینِکَ وَ عِرْضِک» از نزدیک شدن به کسی که از او بر دین و آبروی خود بیمناکی، برحذر باش.
خسیس: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «ایاک ... و مصادفة البخیل فانه یقعد عنک احوج ما تکون الیه» از دوستی با بخیل بپرهیز. زیرا چیزهایی را که شدیدا به آن نیاز داری از تو باز می دارد.
1_1474002997.mp3
8.32M
#تلنگری
#استاد_شجاعی 🎤
«من اراد الله بدء بکم
و من وَحَّدَهُ قبل عنکم»
کسی که خدا را بخواهد از شما آغاز می کند.
توحید عطری دارد،
نوری دارد،
رنگی دارد،
هیچ کس نمیتواند ادارکش کند مگر آنکس که .....
※ ویژهیمیلاد #امام_علی "علیهالسلام"
17.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️در هر شرایطی امر پدر و مادر را اطاعت کن!
👤حجت الاسلام مومنی
🛑🛑تذکرمهم
سر در خانه ها و پروفایل هایتان را منقش به نام امیرالمومنین کنید مومن باید ظاهر و باطنش الهی باشد برای خوش آمد یا ناراحت شدن عده ای که با دین زاویه دارند کاری نکنید که امام زمانتان از شما خشمگین شود این یعنی نفاق و دین فروشی اگر در بین اهل مذهب دم از اهل بیت میزنید در بین دیگران هم عقیده تان را فریاد بزنید و نترسید همه در حال غربال شدن هستیم هر حرکت ما و هر رفتار امکان سقوط از چشمان ولی الله الاعظم ارواحنا فداه را رقم خواهد زد پس ببینید چگونه اید تنهایی تان را با غیر خدا پر نکنید با هر کسی رفاقت نکنید که شیطان در لباس دوستوارد عقایدتان خواهد شد مومن اهل لهو و لعب و دنیا دوستی و دنیا پرستی و شهوت خواهی نیست اگر اینگونه بودید وای به حالتان ان ربک لبالمرصاد
13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 استاد انصاریان: جوونا این ماه، ماه عشق بازی با معشوقه، درب خونش بازه، رسیدن به خدا ۵۰ سال وقت نمیخواد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺ولادت مولای متقیان امیر مومنان و روز پدر رو به همه شیعیان تبریک عرض میکنیم ❣
هركس كارِ زشتى را نيک شمارد، در آن كار شريک باشد!
✍🏻امامجواد(ع)▪️كشفالغمّة
📚برکت آیت آلکرسی
هر کس ایه الکرسی را بنویسد و آن را در مزرعه دفن نماید از دزد و کم بودن بار محفوظ بوده و دران برکت زیادی حلصل میشود و اگر آن را بنویسد و در گاه مغازه اش پنهان نماید کسبش رونق میگیرد و اگر در درگاه متزلش مخفی نماید از دزد محفوظ میماند.
📚کلیات مفاتیح الحاجات ص۱۳۰
🦋 #عطرحرم🦋
🦋الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
و عَجّل فَرَجَهم🦋
🦋 #اللهـمعجـللولیڪالفـرج🦋
💠آیت الله بهجت (ره) :
🔸چقدر ما تکرار کنیم
که دل هر شیعه ای
مسجدی برای
امام زمان(عجل الله فرجه) است.
حرمت مسجد را حفظ کنید.
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
اکسپرس: ایالات متحده ممکن است در یک درگیری مستقیم با چین متحمل خسارات جدی شود
🔹بر اساس یک مطالعه جدید درباره پیامدهای احتمالی درگیری در آسیا، در صورت وقوع جنگ با چین، ایالات متحده متحمل خسارات قابل توجهی خواهد شد.
🔸مدل سازی در برنامه امنیت بین المللی CSIS نشان داد که نیروی دریایی ایالات متحده برای جنگ علنی با چین آماده نیست
🔹نیروی دریایی ایالات متحده "ده ها کشتی، صدها هواپیما و هزاران سرباز" را از دست خواهد داد.
🔸نویسندگان گزارش مارک کانسیان، متیو کانسیان و اریک هگینبوهام میگویند: چنین زیانهایی موقعیت جهانی ایالات متحده را برای سالهای طولانی فلج میکند. چین نیز ضربه سختی خواهد خورد. نیروی دریایی آن ویران خواهد شد و ده ها هزار سرباز اسیر خواهند شد.
🔹تلفات انسانی آمریکا در یک ماه چنین درگیری با تلفات ۲۰ سال جنگ در عراق و افغانستان برابر خواهد بود
🔸کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده ویلیام توتی هشدار داد که کشور به اندازه کافی برای درگیری آماده نیست: «می ترسم غول خفته را بیدار کرده باشیم. آنها کشتی های بیشتری از ما دارند. آنها ظرفیت صنعتی بیشتری دارند.»
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
◻️▫️اوصاف حضرت امیرمومنان علی بن ابی طالب علیه السلام در کتب یهود و نصارا قسمت • ششم✔️
💡حکایت دلنشین راهبی که با نشانههایی از کتب مقدس در جستجوی وصی خاتم الانبیا صلی الله علیه واله وارد شهر مدینه شد!
♦♦➖➖➖➖♦♦
روزی راهبی با جمعی از مسیحیان به مسجد النبی (صلی الله علیه و آله ) آمدند در حالیکه طلا و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه داشتند.
پس راهب رو کرد به جماعتی که در آنجا حضور داشتند (ابوبکر نیز در بین جماعت بود) و سوال کرد :
خلیفهٔ نبی و امین او چه کسی است؟
پس جمعیت حاضر ، ابوبکر زندیق را نشان دادند ، پس
راهب رو به ابوبکر زندیق کرده و پرسید نامت چیست؟
ابوبکر زندیق گفت ، نامم عتیق است.
راهب پرسید نام دیگرت چیست؟ابوبکر زندیق گفت نام دیگرم #صدیق 👎🏼 است.
راهب سوال کرد نام دیگری هم داری؟
ابوبکر زندیق گفت : نه هرگز
پس راهب گفت: گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست.
ابوبکر زندیق گفت : دنبال چه هستی؟
راهب پاسخ داد: من بهمراه جمعی از مسیحیان از روم آمدم و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه آوردیم و هدف ما این است که از خلیفه مسلمین چند سوال بپرسیم ، پس اگر توانست به سوالات ما پاسخ دهد تمام این هدایای ارزنده را به او میبخشیم تا بین مسلمانان قسمت کند و اگر نتوانست سوالات ما را پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز میگردیم.
ابوبکر زندیق گفت: سوالاتت را بپرس ، راهب گفت باید به من امان نامه بدهی تا آزادانه سوالاتم را مطرح کنم و ابوبکر زندیق گفت در امانی ، پس سوالاتت را بپرس.
🔻راهب سه سوالش را مطرح کرد:
1)ما هو الشئ الذی لیس لله؟
چه چیزاست که از آن خدا نیست؟
2)ما هو شئ لیس عندالله؟
چه چیزاست که در نزد خدا نیست؟
3)ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟
آن چیست که خدا آن را نمیداند؟
پس ابوبکر زندیق پس از مکثی طولانی گفت: باید از عمر بن زنا کمک بخواهم ، پس بدنبال عمر بن زنا فرستاد و راهب سوالاتش را مطرح کرد ، عمر بن زنا که از پاسخ عاجز ماند پس بدنبال عثمان لنگ مفعول فرستاد و عثمان لنگ مفعول نیز از این سوالات جا خورد ، و جمعیت گفتند چه سوالیست که میپرسی؟ خدا همه چیز دارد و همه چیز را میداند.
▫️راهب ناامید گشته قصد بازگشت به روم کرد ، ابوبکر زندیق گفت : ای دشمن خدا اگر عهد بر امان دادنت نبسته بودم زمین را به خونت رنگین می کردم .
▫️جناب سلمان محمدی که شاهد ماجرا بود بسرعت خود را به حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهالسلام رسانده و ماجرا را تعریف کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند. پس حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیهالسلام بهمراه پسرانش حضرت کریم آل الله حسن بن علی علیهالسلام و حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیهالسلام میان جمعیت حاضر و با احترام و تکبیر جماعت حاضر مواجه شدند.
ابوبکر زندیق خطاب به راهب گفت ، آنکه در جست و جویش هستی آمد ، پس هر سوالی داری از علی بپرس!
راهب رو به حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام کرده و پرسید نامت چیست؟
حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام فرمودند:
🔸 نامم نزد یهودیان «الیا» نزد مسیحیان «ایلیا» نزد پدرم «علی» و نزد مادرم «حیدر» است.
پس راهب گفت: نسبت شما با نبی (صلیالله علیه واله ) چیست؟
حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام فرمودند: او برادر و پسرعموى من است و نیز داماد او هستم.
🔚🔚پس راهب گفت: به عیسی بن مریم قسم که مقصود و گمشده ی من تو بودی.
پس به سوالاتم پاسخ بده
و دوباره سوالاتش را مطرح کرد.
حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام پاسخ دادند:
فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا
فلیس من الله ظلم لأحد
و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک
🔹آنچه خدا ندارد ، زن و فرزند است؛
🔹آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است؛
🔹و آنچه خدا نمیداند ، شریک و همتا برای خود است.
پس راهب با شنیدن این پاسخها ، حضرت امیرالمومنین علیهالسلام را به سینه فشرد و بین دو چشم مبارکش را بوسید و گفت:
أشهد أن لا اله إلا الله و أن محمد رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و معدن الحکمة
به درستی که نامت در تورات إلیا و در انجیل ایلیا و در قرآن علی و در کتابهای پیشین حیدر است ، پس براستی تو خلیفهٔ بر حق پیامبری، سپس تمام هدایا را به امام علی (علیهالسلام) تقدیم کرد و امام در همانجا اموال را بین مسلمین تقسیم نمودند
📚بحار ج۱۰ص۵۲
الإحتجاج مرحوم طبرسی ج۱ص۴۴۵
◻️▫️اوصاف حضرت امیرمومنان علی بن ابی طالب علیه السلام در کتب یهود و نصارا قسمت • پنجم✔️
در روایتی دیگر آمده است حضرت پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله فرمودند:
حضرت علی بن ابی طالب علیهالسلام ۱۷ اسم دارند ، ابن عباس گفت : ما را از آن باخبر سازید: پیامبر فرمودند: در نزد عرب نام ایشان «علی» است؛ در نزد مادر «حیدر»؛ در تورات «الیا»؛ در انجیل «بریا»؛در زبور «فریا»؛ در نزد رومیان «پاتریس»؛
در نزد غیر عرب «شیعیا»؛ در نزد مردم دیلم(گیلان)«فرتقیا»؛ مردم بربر(شمال آفریقا)«شیعثا»؛ سیاهپوستان «حیم»؛
در حبشه(شاخ آفریقا)«بربک»؛ در ترک(آسیای مرکزی)«حمیریا»؛ ارامنه «کبکرة»؛
و در نزد مومنین مانند «ابر» هستند و در نزد کافران مانند «مرگ» هستند(از آن حضرت میترسند) و نزد منافقین ظهریا (یعنی آن حضرت را پشت سر میگذارند و به ایشان بیاعتنایی میکنند)؛ و در نزد نبی «طاهر و مطهر» و در نزد خدا «جنب الله و نَفَس(گشایش) و یمین الله (یمین : قَسم و سمت راست)»
و قول خداوند که میفرماید: و یحذرکم الله نفسه ؛ یمین الله بل یداه مبسوطتان ینفق حیث یشاء
📚«الروضه» شاذان بن جبرئیل قمی ص۲۳۳
http://lib.eshia.ir/10640/1/233
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ #سلام_صبحگاهی🚩
هر روز را با سلام بر شما آغاز میکنیم!
سلام بر شما ... که صاحباختیار مایی!
مولای مهربان! صبح هایمان با نوای دعای عهد آذین می شود و ما در آن زمزمه می کنیم: "اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ"
و می دانیم که راه و رسم این پاسداری، گره زدن دلها به ریسمان محبت و امامت توست.
تصمیمش با ما! توفیقش با شما!
اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا حُجَّةَاللهِ فیاَرضِه
...
🟡 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟡
◻️▫️اوصاف حضرت امیرمومنان علی بن ابی طالب علیه السلام در کتب یهود و نصارا قسمت • هفتم✔️
حکایت دلنشین راهبی نصرانی و جمعی از مسیحیان که بعد از شهادت حضرت رسول الله محمد مصطفی صلی الله علیه واله با نشانههایی برگرفته از کتب مقدس در جستجوی وصی خاتم الانبیاء ، صاحب علمی با نامهایی چون ایلیا ، الیا و ... وارد شهر مدینه شدند!
به سوی روز میلاد مولود کعبه....
🟡 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟡
🔴 از 72 اسم اعظم همه نزد ماست به جز یکی
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
قسم بحقّ آن کسی که دانه را شکافت و خلق را آفرید من از اختیار و قدرتی نسبت به ملکوت آسمانها و زمین برخوردارم که شما تحمل دانستن بعضی از آن را ندارید، اسم اعظم پروردگار هفتاد و دو حرف است آصف بن برخیا یک حرف از آن را می دانست ، با آن یک حرف در زمینی که بین او و تخت بلقیس بود تصرّف کرد ، آن را پیمود و تخت را برداشت ، دو مرتبه زمین به شکل اول برگشت و این عمل سریع تر از یک چشم بهم زدن انجام شد
➖ بخدا قسم تمام هفتاد و دو حرف نزد ما است و یک حرف است که مخصوص خداوند است و در علم غیب او نهفته است، و هیچ نیرو و قدرتی نیست مگر به سبب خدای بلند مرتبه و بزرگ. شناخت ما را هر کس به ما معرفت پیدا کرد ما را شناخته. و هر کس ما را نشناخت ما را انکار کرده
بحار الأنوار 27/37
امیرالمومنین فرمودند :
همانا من قیوم و پاینده هر قیم هستم و به همه عالم احاطه دارم و بسیار دانا هستم.
در اسرار ذبح عظیم ص58
امیر المؤمنین علیه السلام فرمودند:
امام، زمین و مخلوقاتی که بر روی آن هستند را میبیند، و چیزی از اعمال آنها بر او مخفی نیست
الهدایة الکبری 170
🔴 شگفت انگیز است، نام مقدس پنج تن را در قرآن ببینید
➖ اثبات اینکه نام پنج تن (درآیه 37 بقره) همان کلماتی بود که موجب آمرزش حضرت آدم شد
➖ چهار معجزه شگفت انگیز و غیر قابل انکار از رموز قرآنی فقط در یک آیه
➖ اثبات حقانیت شیعه
این است عظمت قرآن و اهل بیت و شیعه
🔴 اهانت ها و دشمنی گستردهی شیطان با مقدسات
کسی سنگر خالی را بمباران نمیکند
اگر خداوند و قران و اسلام و شیعه و اهل بیت و امام مهدی عج وجود نداشتند و یا بر حق و مقدس نبودند، شاهد این حجم از دشمنی توسط فراماسونهای شیطان پرست نبودیم
شیطان پرستان بیشتر از ما به مقدسات و امام مهدی عج اعتقاد دارند. وای بر شیعیان غافل
🔴 دست شیطان را ببین و مسلمان باش
🔴 دشمنی واضح با خدا و اسلام و شیعه در بازی های کامپیوتری
فراماسونها تحت امر شیطان فعالیت میکنند، اگر خدایی در کار نبود اسلام و شیعه و علی ع حق نبودند تا این حد هزینه و تلاش نمیکردند
ﭼﻮﻥ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﻛﺎﻓﺮ ﺷﻮ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪ، شیطان ﮔﻔﺖ : ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺑﻴﺰﺍﺭم ﻣﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻣﻰﺗﺮﺳﻢ
آیه 16 حشر
🔴 توهین به خدا و امام علی ع در انیمیشن علاءالدین
فراماسونها به هرچیزی که توهین نمودند همان نشانه ی حق بودن مورد توهین شده میباشد، زیرا تحت فرمان شیطان فعالیت میکنند و بی دلیل با این زیرکی و ظرافت اهانت ها را نمیگنجانند
🔴 امام علی علیه السلام، به طور همزمان در 18 هزار مکان حضور دارند
امام صادق (ع) فرمودند :
همانا امیرالمؤمنین سلام الله علیه در یک آن و لحظه هجده هزار عالم را سیر میکند در حالی که از جایش برنخواسته، پس سیر او در آن عوالم در حالی است که در جای خود نشسته است
طوالع الانوار 1/223
#السلام_علي_المهدي
#عالم
#جملات_ناب
آیت الله بهجت ره:
خدا میداند تعداد دعاها باید چقدر باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید.
قطعاً اگر کسانی در دعا جدی و راستگو باشند و به همّ و ناراحتی اهلبیت علیهم السلام مهموم، و به سرور آنان مستبشر باشند، مُبْصَراتی خواهند داشت و قطعاً مثل ما چشم بسته نیستند.