eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.4هزار عکس
27.9هزار ویدیو
640 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
همجنس گرایی از دیدگاه اسلام و پیامدهای آن در مورد همجنس گرایی بین زنان که در اصطلاح شرعی بدان مساحقه یا سحاق گویند باتفاق  علما  حرام  است‌. چون  پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود:« لا نظر الرجل إلی عورة الرجل، ولا المرأة إلی عورة المرأة، ولا یفضی الرجل إلی الرجل فی ثوب واحد، ولا تفضی المرأة إلی المرأة فی الثوب الواحد»  [نباید  مرد به  عورت  مرد  بنگرد  و نباید  زن  به  عورت  زن  بنگرد  و نباید  مردی  با  مردی  دیگر در یک  جامه  با  هم  جمع  شوند  و  نباید  زنی  با  زن  دیگر در یک  جامه  واحد  باشند  یعنی  نباید  بدن  و  جسم  آنها  با  هم  تماس  و  اصطکاک  داشته  باشد]. مسلم بدیهی  است‌ که  مساحقه  مباشرت  و  تماس  بدنی  دو  زن  است  بدون  اینکه دخولی  صورت‌ گیرد  پس  چون  دخول  صورت  نمی‌گیرد  مساحقه  موجب  تعزیر  است  نه  حد  همانگونه ‌که  مردی  با  زنی  تماس  جسمی  برقرار کند  بدون  اینکه  عمل  جنسی  و  دخولی  صورت‌ گیرد  و  جماعی  واقع  شود. اما شکی وجود ندارد که همجنس بازی یا لواط از بزرگترین گناهان و جرائم است و الی الابد حرام است. بیگمان  جریمه  و  عمل  زشت  لواط  ازجمله  پست‌ترین  و  بزرگ‌ترین  جرائم  می‌باشد. این  عمل  ازجمله  زشتی هائی  است‌که  فساد  و  تباهی  و زیان  آن‌،  برای  مردم  و  فطرت  انسانی  و  دین  و  دنیا،  آشکار  است‌،  بلکه  برای  زندگی  زیانبار  است‌. و  خداوند  بزرگترین  و  سخت‌ترین  عقوبت  را  نسبت  به  قوم  لوط علیه السلام  انجام  داد،‌که  زمین  آنان  را  فروبلعید  و  باران  و  رگبارسنگ  بر  آنان  بارانید  و  سزای  این  عمل  شنیع  آنان  را  بدینگونه  داد. و  خداوند  آن  را  درقرآن‌کریم  برای  پیامبر صلی الله علیه و سلم   بازگوکرد  تا  برای جامعه  بشری  درسی  و  عبرتی  فراموش  نشدنی  باشد  و  همواره  نصب  العین  جامعه  باشد: « وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَکُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّن الْعَالَمِینَ * إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ * وَمَا کَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلاَّ أَن قَالُواْ أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْیَتِکُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یَتَطَهَّرُونَ * فَأَنجَیْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ کَانَتْ مِنَ الْغَابِرِینَ * وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهِم مَّطَرًا فَانظُرْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِینَ»(اعراف 80-84) و باز می فرماید:« وَلَمَّا جَاءَتْ رُسُلُنَا لُوطًا سِیءَ بِهِمْ وَضَاقَ بِهِمْ ذَرْعًا وَقَالَ هَذَا یَوْمٌ عَصِیبٌ * وَجَاءَهُ قَوْمُهُ یُهْرَعُونَ إِلَیْهِ وَمِن قَبْلُ کَانُواْ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ قَالَ یَا قَوْمِ هَؤُلاءِ بَنَاتِی هُنَّ أَطْهَرُ لَکُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَلاَ تُخْزُونِ فِی ضَیْفِی أَلَیْسَ مِنکُمْ رَجُلٌ رَّشِیدٌ * قَالُواْ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا لَنَا فِی بَنَاتِکَ مِنْ حَقٍّ وَإِنَّکَ لَتَعْلَمُ مَا نُرِیدُ * قَالَ لَوْ أَنَّ لِی بِکُمْ قُوَّةً أَوْ آوِی إِلَی رُکْنٍ شَدِیدٍ * قَالُواْ یَا لُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّکَ لَن یَصِلُواْ إِلَیْکَ فَأَسْرِ بِأَهْلِکَ بِقِطْعٍ مِّنَ اللَّیْلِ وَلاَ یَلْتَفِتْ مِنکُمْ أَحَدٌ إِلاَّ امْرَأَتَکَ إِنَّهُ مُصِیبُهَا مَا أَصَابَهُمْ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ * فَلَمَّا جَاء أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِیَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهَا حِجَارَةً مِّن سِجِّیلٍ مَّنضُودٍ * مُّسَوَّمَةً عِندَ رَبِّکَ وَمَا هِیَ مِنَ الظَّالِمِینَ بِبَعِیدٍ»(هود 77-83) ترجمه: و (به خاطر آورید) لوط را، هنگامی که به قوم خود گفت: «آیا عمل بسیار زشتی را انجام می‏دهید که هیچیک از جهانیان، پیش از شما انجام نداده است؟! آیا شما از روی شهوت به سراغ مردان می‏روید، نه زنان؟! شما گروه اسرافکار (و منحرفی) هستید! ولی پاسخ قومش چیزی جز این نبود که گفتند: «اینها را از شهر و دیار خود بیرون کنید، که اینها مردمی هستند که پاکدامنی را می‏طلبند (و با ما همصدا نیستند!)» (چون کار به اینجا رسید،) ما او و خاندانش را رهایی بخشیدیم؛ جز همسرش، که از بازماندگان (در شهر) بود. و (سپس چنان) بارانی (از سنگ) بر آنها فرستادیم؛ (که آنها را در هم کوبید و نابود ساخت.) پس بنگر سرانجام کار مجرمان چه شد!  و هنگامی که رسولان ما [ فرشتگان عذاب‏] به سراغ لوط آمدند، از آمدنشان ناراحت شد؛ و قلبش پریشان گشت؛ و گفت: «امروز روز سختی است!» (زیرا آنها را نشناخت؛ و ترسید قوم تبهکار مزاحم آنها شوند.) قوم او (بقصد مزاحمت میهمانان) بسرعت به سراغ او آمدند -و قبلاً کارهای بد انجام می‏دادند- گفت: «ای قوم من! اینها دختران منند؛ برای شما پاکیزه‏ترند! (با آنها ازدواج کنید؛ و از زشتکاری چشم بپوشید!) از خدا بترسید؛ و مرا در مورد میهمانانم رسوا نسازید! آیا در میان شما
لواط  یک  عمل  جنسی  انحرافی  است  و  برای  اشباع  غریزه  جنسی‌ کفایت  نمی‌کند  چون  از  ملامسه  و  تماس  اصلی  و  طبیعی  بدور  است  و  مجموعه  عصبی جنسی  را  ارضاء  نمی‌کند  و  اثر کوبندگی  بدن  روی  اندام  تناسلی  دارد  و  برای  اندام‌های  دیگر  بدن  نیز  زیانبخش  و  زیان‌آور  است‌. هرگاه  بدقت  فیزیولوژی  جماع  و مباشرت  جنسی  و وظیفه  طبیعی  و سرشتی‌ که  اندام  و  آلت  تناسلی  بهنگام  مباشرت  و  جماع  انجام  می‌دهند،  مورد  بررسی  قرار  دهیم  و  سپس  آن  را  با  نتیجه  و  انجام  عمل  لواط  مقایسه  و  برابرکنیم‌،  بخوبی می‌فهمیم‌که  چقدر  با  هم  فاصله  دارند  و  تفاوت  از کجا  تا  بکجا  است‌. و  بخوبی  درمی‌یابیم ‌که  موضع  و  محل  لواط‌،  هیچگونه  تناسبی  با  عمل  جنسی  ندارد. 6-‌ سستی  مستقیم  عضلات  اندام  تناسلی  و  پاره  شدن  نسوج  آن لواط  موجب  می‌گرددکه  درآلت  تناسلی  سستی  و  پاره  شدن  نسوج  و بافتهای  آن  و  ریزش  بعضی  ازاجزاء  آن  پدید  آید  و  شخص  نمی‌تواند  بخوبی  مانع  دفع  مواد  منوی  شود  و  آنرا  نگه  دارد  و  تسلط  خود  را برآن  از  دست  می‌دهد  لذا  اینگونه  اشخاص  فاسق  نمی‌توانند  خود  را  بخوبی‌ کنترل‌کنند  و  همواره  آلوده  بدین  مواد  متعفن  می‌باشندکه  بدون  اراده  و  بدون  احساس  از آنان  خارج  می‌شود. 7- ر‌ابطه  بین  لواط  و  اخلاق لواط  خود  یک  آلودگی  اخلاقی  و  بیماری  روحی  خطرناک  است‌،  لذا  همه  اشخاص  مبتلا  بدین  بیماری  ننگین‌،  بداخلاق  و  دارای  طبیعت  فاسد  می‌باشند  که  تقریباً  بین  فضایل  و  رذایل  امتیازی  قایل  نیستند،  دارای  اراده  ضعیف‌اند  و  وجدانی  ندارندکه  آنان  را  سرزنش‌کند  و  آنان  را  از  این  رذیلت  باز  دارد،  هیچ  مانع  روحی  ندارند  که  آنان  را  از  افتادن  بجان  کودکان  بی‌گناه  و  خردسال  بازدارد  و  مانع  شدت  عمل  آنان  شود،  در  راه  اشباع  این  عاطفه  و  عادت  فاسد،  و  در  ارتکاب  جرائم  و  جنایتی‌که  بسیار  می‌شنویم  و  اخبار  آن  را  از  رادیو  و  مجلات  و  جراید  می‌شنویم  و  می‌خوانیم‌،  بسیارگستاخ  و  بی‌شرمند. تفاصیل  جنایات  و  جرائم  و  حوادث  آنان  را  در  دادگاهها  وکتب  طب  می‌یابیم‌. 8- ‌رابطه  میان  لواط  و  تندرستی  و  سلامتی  عمومی  بدن علاوه  برزیانهایی‌که  برشمردیم  لواط  اشخاص  را  دچار  نفس  تنگی  و  خفقان  قلب  می‌کند  و  بعلت  ضعف  عمومی‌که  عارض  آنها  می‌شود  در  معرض  تاخت  و  تاز  امراض  مختلف  قرار  دارند. 9- ‌تاثیر  لواط  بر  آلت  تناسلی لواط  موجب  ضعف  مراکز انزال  منوی  در  بدن  می‌شود  و  عناصر زنده  منوی  را  از  بین  می‌برد  و  بر  ترکیب  مواد  منی  نیز  اثر  می‌گذارد. و بعد از مدت  اندکی و بتدریج  به  عقیم  بودن  می‌انجامد  و  این  عقیم  بودن  به  انقراض  و زوال  نسل  لواط  گران  می‌انجامد. 10-‌ تیفوئید وغیر می‌توان‌گفت‌: لواط  سبب  ابتلاء  به  بیماری  خطرناک  تب  تیفوئید  و  امثال  آن  از  بیماریهای  واگیر  و  خطرناک  می‌شود که  میکرب  آنها  از راه  آلودگی  با  مواد  ترشحی‌که  کانون  میکربهای  مختلف  است  منتقل  می‌گردد  و  مایه  بیماریهای‌گوناگون  می‌شود. 11-  بیماریهای  زنا بدیهی  است‌که  بیماریهائی‌که  به  وسیله  زنا  منتشر و  منتقل  می‌شوند  به  وسیله  لواط  نیز پراکنده  و  منتقل  می‌گردند.که  خود  صاحبان  این  بیماری  را  پیش  ازهمه  درو  می‌کنند  و بنابودی  می‌کشانند. ازآنچه‌که‌گذشت  فلسفه  تشربع  اسلامی  درتحریم  لواط  را  بخوبی  می‌فهمیم  و  دقت و سختگیری  در  رسوائی  و  شکنجه  لواط‌گر،  برایمان  آشکار  می‌شود  و  باهمیت  از  بین  بردن  این  جرثومه‌های  فساد  و  رهائی  جهان  از  شر  و  تباهی  آنها  پی  می‌بریم‌. آراء  فقهاء  درباره  حکم  لواط  : با  اینکه  فقها  و  علماء  اجماع  دارند  بر  تحریم  این  جرم  و  جنایت  و  سخت‌گیری  درباره  مرتکب  آن‌، ولی  درباره  تعیین‌کیفر  و  عقوبت  مقرره  آن  اختلا‌ف  دارند: 1-‌ گروهی  بر  آن  هستند که  بط‌ور  مطلق  باید کشته  شود. 2-‌ گرو‌هی  بر  آن  می‌باشند که  حد  لواط  مانند  حد  زنا  است ‌که  ازدو‌اج  ناکرده   غیر ‌محصن  و  بکر  بایستی  شلاق  زده  شود  و  ازدواج ‌کرده  -‌محصن  -‌رجم ‌گردد. 3- ‌گرو‌هی  قایل  به  تعزیر  هستند. مذهب  او‌ل‌: اصحاب  پیامبر صلی الله علیه و سلم    و  ناصر  و  قاسم  بن  ابراهیم  و  یکی  از  دو  قول  شافعی  بر  آن  می‌باشندکه  حد  لواط  قتل  وکشتن  است  اگرچه  محصن  هم  نباشد یعنی  هرکس  مرتکب  لواط  شود  بایدکشته  شود. خواه  فاعل  و  خواه  مفعول هر  دو  باید  کشته  شوند. و  استدلال کرده‌اند:
یک مرد فهمیده و آگاه وجود ندارد؟!» گفتند: «تو که می‏دانی ما تمایلی به دختران تو نداریم؛ و خوب می‏دانی ما چه می‏خواهیم!» گفت: «(افسوس!) ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم؛ یا تکیه‏گاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود! (آنگاه می‏دانستم با شما زشت‏سیرتان ددمنش چه کنم!)» (فرشتگان عذاب) گفتند: «ای لوط! ما فرستادگان پروردگار توایم! آنها هرگز دسترسی به تو پیدا نخواهند کرد! در دل شب، خانواده‏ات را (از این شهر) حرکت ده! و هیچ یک از شما پشت سرش را نگاه نکند؛ مگر همسرت، که او هم به همان بلایی که آنها گرفتار می‏شوند، گرفتار خواهد شد! موعد آنها صبح است؛ آیا صبح نزدیک نیست؟!» و هنگامی که فرمان ما فرا رسید، آن (شهر و دیار) را زیر و رو کردیم؛ و بارانی از سنگ [ گِلهای متحجر] متراکم بر روی هم، بر آنها نازل نمودیم… (سنگهایی که) نزد پروردگارت نشاندار بود؛ و آن، (از سایر) ستمگران دور نیست! احادیث  رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند : من از این خیلی می ترسم که مبادا امت من مبتلا به عمل قوم لوط (عمل همجنس بازی)بشود.(ابن ماجه- ترمذی)، در حدیث دیگری گناهان را نام بردند و فرمودند هر کس آنها را مرتکب شود و توبه نکند بدون حساب و کتاب وارد جهنم می شود، یکی از آنها لواطت است. در بیهقی آمده است که فرمودند: کسی که لواطت کند خدا او را لعنت کند و سه بار تکرار کردند. در ترمذی و نسایی آمده است که فرمودند : الله تعالی دوست ندارد نگاهی به لواط کار بیندازد. امام شوکانی‌گفته  است‌: “چقدرشایسته  ومستحق است‌کسی  راکه  مرتکب این  جرم  و رذیله و پستی می‌شود بگونه‌ای‌ کیفردهند که  عبرت  و پند  برای  دیگران  باشد  و بگونه‌ای  شکنجه  گرددکه  آتش  شهوت  فاسقان  تبهکار  را  خاموش  سازد. براستی  کسی‌که  این  عمل  زشت  قوم  لوط  را  مرتکب  شود،‌که  پیش  از  قوم  لوط  احدی  از  جهانیان  بدان  مبادرت  نورزیده  بود،  شایسته  است‌که  عذاب  و  شکنجه  وکیفرسخت  و  زشت  وجانکاهی  مانند  آنان  ببیند  و  بآتش  آنان  بسوزد. خداوند  این  قوم  تبهکار  را   در  زمین  فرو  برد  و ریشه‌ شان  را از بیخ‌کند و همه  را نابودکرد‌.” اسلا‌م  بدین جهت  درکیفر و شکنجه  این عمل  بی‌شرمانه  سختگیری نموده  است  چون زیانهای  فردی  و اجتماعی آن  بسیار  آشکار و خطرناک  است‌. دکتر  محمد  وصفی  درکتاب  “‌الاسلام  و الطب‌”  زیانهای  آن  را  بدینگونه  برشمرده  است: 1-‌عدم  تمایل  به  زن  و  انصراف  از  آن   2-  تاثیر  بد  روی  اعصاب عادت  لواط  نخست  بجنگ  اعصاب  می‌رود  و  روی  اعصاب  تاثیر  خاصی  دارد. زیانهای  نفسی  و  روحی  لواط  تنها  بدین  عکس‌العمل  روحی  منحط  پایان  نمی‌یابد،  بلکه  این  عمل  ننگین  و  زشت‌،  نیروهای  نفسانی  طبیعی  را  نیز دچار ناتوانی ساخته  و  شخص  را  در  معرض  بیماریهای  عصبی  انحرافی  و  بیماریهای  روحی  زشتی‌،  قرار  می‌دهدکه  از  زندگی  احساس  لذت  نمی‌کند  و  صفت  انسانی  و  مردانگی  را  از  او  سلب  می‌نماید. و آلودگیهای  ارثی  ویژه‌ای  در  او  پدید  می‌آورد  وآفات  عصبی  پنهان  در  او را  ظاهر  می‌سازد  و  آنها  را  بر  او  مسلط  می‌نماید. مانند: بیماریهای  روحی  سادیسم  و  “‌ماسوشیتی  وفیتشیزم  =  منحرف  می‌خواهد  رغبت  و  تمایلات  خود  را  با  تحمل  رنج  و  الم  اشباع  نماید  و  امثال  آن‌. 3-‌ تاثیر  بد  روی  مغز علاوه  بر  زیانهایی‌که  برشمردیم‌،  عمل  لواط  اختلالات  زیادی  در  توازن  عقل  و  وسواس  فکری  و  حواس  پرتی  بوجود  می‌آورد،‌که  تصورات  او  دچار  رکود  غریبی  شده و بلاهت  عقلی  آشکاری  و  ضعف  شدید  اراده  در  او  پدیدار  می‌گردد. این  بدین  سبب  است‌که  ترشحات  غدد  داخلی‌که  ترشحات  غدد  د‌رقیه  تیروئید”  و غدد کلیوی  و  غیر  آن  می‌باشند  رو  بنقصان  وکاهش  می‌گذارند  و  لواط  تاثیر  مستقل  روی  آنها  دارد  وآنها  را  دچاراختلال  و  اضطراب  می‌کند  و وظایف  خود  را  بخوبی  انجام  نمی‌دهند. میان  لواط  و  بیماری  روحی  “‌نیوستانا”( حالت  خستگی  روحی  و  جسمی  توام  باکوفتگی  و  بیم  و هراس  از  بیماریها) رابطه  بسیار  نزدیک  و  استواری  موجود  است‌که  شخصی  معتاد  دچار  بلاهت  وکودنی  و  دروغگوئی و عدم  تمرکز  فکر  و بی‌خردی  و  سبک  مغزی  می‌شود.  4-  مالیخولیاء لواط  یا  خود  مستقیما  سبب  ظهور بیماری  مالیخولیا  می‌شود  یا  یکی  از  عوامل  نیرومند  بروز  و  ظهور  و  برانگیختن  آنست‌. بدون  شک  این  عمل  زشت  و ننگین  روی  این  بیماری  شدید  اثر  می‏‎گذارد  و آن  را  چند  برابر  نموده  و  عوارض  آن  را  بسیار  پیچیده  می کند،  چون  این  عمل  موجب  انحراف  وظیفه  اعضاء  می‌شود  و  تاثیر  بسیار  بدی  روی  اعصاب  بدن  دارد. 5-‌ لواط  یک  عمل  نارسای  جنسی  است
1- از ابن عباس روایت است که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود : (من وجدتموه یعمل عمل قوم لوط فاقتلوا الفاعل والمفعول به) «هر کسی را یافتید که عمل قوم لوط را انجام داد، فاعل و مفعول را بکشید». ترمذی 2-‌ از  حضرت  علی  هم  نقل  شده  است‌که  او  هرکس  راکه  مرتکب  این  عمل  شده  رجم‌کرده  است‌. بیهقی  آن  را  بیرو‌ن  آورده  و  تخریج  نموده  است‌.  امام  شافعی  گفته  است‌که  ما  بدین  عمل  او  استناد  کرده  و  هرکس  مرتکب  این  عمل  شود  ازدواج ‌کرده  یا  ازدواج  نکرده  -‌محصن  و  غیرمحصن  -‌کیفرش  را  قتل  و  کشتن  می‌دانیم‌. 3-‌ از  حضرت  ابوبکر  روایت  شده‌که  او  اصحاب  را  بمشورت  خواند  درباره‌ کسی  که  عمل‌ لواط  را  مرتکب  می‌شود. آن  سخن  علی  بن  ابیطالب  از همه  شدیدتر و  تندتر  بود که  فرمود : “‌این‌گناهی  است‌که هیچ  امتی  از  امتها  مرتکب  آن  نشده‌اند  مگر  یک  امت  و  می‌دانید که  خداوند  با  آن  امت  چگونه  رفتارکرد. بنظرما  چنین  اشخاص  باید با  آتش  سوزانده  شوند”‌. لذا  ابوبکر  به  خالد  بن  ولید  نوشت  و  به  وی  دستور  دادکه چنین  اشخاصی  را  بسوزاند. بیهقی  این  روایت  را  تخریج  نموده  و  در  اسناد  آن  “‌ارسال‌”  می‌باشد. شوکانی‌گفته  است‌: رویهم  این  احادیث  می‌تواند  مورد  احتجاج  و  استدلال  قرار  گیرند. ولی  این‌گروه  درباره  چگونگی‌کشتن  مرتکب  این  عمل  ننگین  با  هم  اختلاف دارند: -‌ ازابوبکر  و  علی  روایت  شده‌که  نخست  چنین  شخصی  را  باید  با  شمشیرکشت  سپس  جسدش  را  باید  سوزاند  چون  براستی  معصیت  بزرگی  است‌. بقول  عمر  و  عثمان  باید  او  را  در  زیر آوار کشت  و  دیوار  بر  او  خراب  نمود. و  بقول  ابن  عباس  او  را  باید  از  بام  بلندترین  ساختمان  شهر  پایین  انداخت‌. یغوی  از  شعبی  و  زهری  و  مالک  و  احمد  و  اسحاق  حکایت‌کرده‌که  او  باید  رجم  گردد. و  ترمذی  نیزآن  را  ازمالک  و  شافعی  و  احمد  و  اسحاق  حکایت‌کرده  است‌. از نخعی  روایت  شده‌که  اگر  می‌شد  دو  بار  زانی  را  رجم‌کرد  می‌بایستی  مرتکب  لواط  را  دو  بار  رجم  بکنند. منذری‌گفته  است  ابوبکر  و  علی  و  عبدالله  بن  زبیر و  هشام  بن  عبدالملک  مرتکب  عمل  لواط  را  می‌سوزاندند. مذهب  دوم‌: سعید  بن  المسیب  و  عطاء  بن  ابی  بتاج  و  حسن  بصری  و  قتاده  و نخعی  و  ثوری  و  اوزاعی  و  ابوطالب  و  امام  یحیی  بر  آن  هستندکه  حد  مرتکب  لواط  مانند  حد  زنا  است‌که  بکر و  ازدواج  نکرده  -‌غیر  محصن  -‌یکصد  ضربه  شلاق  می‌خورد  و آنگاه  یکسال  تبعید  می‌شود. و کسی‌که  محصن  و  ازدواج  کرده  باشد  رجم  می‌گردد. و  استدلال  کرده‌اند  که‌: 1-  عمل  لواط  نوعی  از  انواع  زنا  است  چون  بهرحال  –  فرج  شامل  جلو  و  عقب  است  -‌و لواط  هم  داخل  شدن  فرجی  درفرجی  است  مانند  زنا  پس  معنی  عام  دلایل  و ارده  درباره  زنای  محصن  و  غیر  محصن  شامل  حال  هر  دو  طرف  مرتکب  لواط  –  (‌فاعل  و  مفعول  به‌)  -‌نیز  می‌گردد. و  حدیثی  نیز  از  پیامبر صلی الله علیه و سلم    روایت  شده‌که  فرمود:”إذا أتی الرجل الرجل فهما زانیان”  [‌هرگاه  مردی  با  مردی  لواط  کرد  هر  دو  مرتکب  زنا  شد ه ا ند]”‌. 2- ‌بفرض  اینکه  معنی  عام  دلایل  وارده  درباره  زنا  شامل  حال  لائط  و  ملوط  (‌هردو طرف  عمل  لواط‌)  نشود  بقیاس  ملحق  به  زنا  هستند  و  چون  زناکاران  با  آنان  رفتار می  شود  . مذهب  سوم‌: ابوحنیفه  و  الموید  بالله  و مرتضی  و  شافعی  بنا  بقولی  برآن  هستند  که  مرتکب  این  عمل  شنیع  باید  تعزیرگردد  چون  این  عمل  زنا  نیست  و  حکم  زنا  درباره  آن  اجرا  نمی‌گردد. شوکانی  مذهب  اول  را  ترجیح  داده  و  قول  آخر  و  مذهب  سوم  را  ضعیف  دانسته  است  چون  با  دلایل  مخالفت  دارد. و  بنقد  و  بررسی  مذهب  دوم  پرداخته  وگفته‌: بفرض  اینکه  دلایل  عام  زناکه  بین  محصن  و  غیرمحصن  فرق‌گذاشته‌اند  شامل  مرتکب  جرم  و جنایت  قوم  لوط  نیزبشود،  دلایل  وارده  درباره  قتل  فاعل  و  مفعول  در  لواط  بطور  مطلق  تخصیص  یافته‌اند (یعنی  بحکم  زنای  محـصن  و  تنها  حکم  زنای  محصن  شامل  حال  لواط‌گران  می‌شود)و  بفرض  اینکه  دلایل  زنا  شامل  آنا  نشود  باطل‌کننده  قیاس  هستند. چون  قیاس  با  وجود  نص  جایز  نیست  و  معتبر  نمی‌باشد  همانگونه  که  در  اصول  فقه  بیان  شده  است‌.
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبّار🚩🇮🇷 همجنسگرایی زمینه ساز اتحاد با جنیان دیار یکی از ماجراهای سخت و پلیدی که صهیونیست‌ها با استفاده از طلسماتِ گسترده دیّاران و استفاده از دخان، در دنیا دنبال می‌کنند؛ رواج بی‌حدّ و حصر همجنس گرایی است! گسترش همجنس گرایی در جهان، از جمله شیوع آن در برخی ازجوامع اسلامی، نقطه‌ اوج فسادِ بشری است که منجر به جریانِ عقوبت‌ها و عذاب‌های الهی در دنیا خواهد شد و این یعنی پله‌ی پایانیِ آخرالزمانِ فساد و ورود به آخرالزمانِ دخان که در آستانه آن هستیم! همجنسگرایی، لواط،ازدواج با حیوان که دولتهای غربی بصورت قانون رسمی مصوب از آن حمایت علنی کرده تمام اینها تحت سیطره دولت جهانی دجّال داره که برنامه پروتکل های ۲۴ گانه یهود از طریق نقشه راه سند2030 توسط خاکریزهای جهانی در حال پیگیری هستند با هدف فرهنگ زدایی، تمدن زدایی، هویت زدایی و در نهایت حذف خدا و دین و کتاب های آسمانی از صحنه زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی و جهانی! وقتی دنیا از ولایت الله خارج و بساط دین جمع شد ولایت شیطان جایگزین آن خواهد شد و این یعنی حاکمیت جهانی ابلیس بر روی زمین! جالب است که بدانید پایه گذار شیطان پرستی و مروج همجنسگرایی و تزریق ربا در تمام جهان را باید از اتاق های انجمن های مخفی یهود جستجو کرد! و هم اکنون در سرزمین های اشغالی همجنسگرایی و ربا غوغایی بپا کرده!چون جنیان دیار در بیت المقدس حضور دارند و برای بازگشت آنها به روی زمین و گشوده شدن ابواب دخّان و مادی شدن جنیان بر روی زمین تلاش میکنند بخش ۸۶- آدرس لینک بخش ۸۵- حملات جنیان دیار
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرموده‌اند: «هر کس با نوجوانی آمیزش جنسی کند، روز قیامت ناپاک وارد محشر می‌شود، آن چنان که تمام آب‌های جهان او را پاک نخواهند کرد و خداوند او را غضب می‌کند و از رحمت خویش دور می‌دارد و دوزخ را برای او آماده ساخته و چه بد جایگاهی است.» سپس فرمود: «هرگاه جنس مذکر با مذکر آمیزش کند، عرش خداوند به لرزه درمی آید.» در مذمت لواط در قرآن از قول حضرت لوط (علیه‌السّلام) به قومش آمده است: «اتاتون الذکران من العالمین؛   آیا در میان جهانیان شما به سراغ جنس مرد می‌روید و همسرانی را که خدا برای شما آفریده است رها می‌کنید؟! شما قوم تجاوزگری هستید.» پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: «بوی بهشت به مشام کسی که مورد همجنس‌گرایی واقع می‌شود، نخواهد رسید.» این رابطه از نظر شرعی کاملا مردود است و هرگز نباید انجام گیرد کما اینکه امام صادق (علیه‌السّلام) در بیان فلسفه حرمت لواط می‌فرماید: «اگر آمیزش با پسران حلال بود، مردان از زنان بی‌نیاز می‌شدند و این موجب قطع نسل بشر می‌شد و مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی به بار می‌آورد.»
این مساله تا به آنجا از دیدگاه اسلام زشت و ننگین است که در ابواب حدود اسلامی حد آن بدون شک اعدام شمرده شده است، و حتی برای کسانی که مراحل پائین‌تر همجنس‌گرایی را انجام می‌دهند مجازاتهای شدیدی ذکر شده، از جمله در حدیثی از پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌خوانیم: «من قبل غلاما من شهوة الجمه الله یوم القیامة بلجام من نار؛ کسی که پسری را از روی شهوت ببوسد خداوند در روز قیامت لجامی از آتش بر دهان او می‌زند.» مجازات کسی که مرتکب چنین عملی شود از سی تا ۹۹ تازیانه ذکر شده است.
پروژه احیای قوم لوط این روزها به هر محصول رسانه ای غربی (و بعضاً شرقی!) که نگاه می‌کنی، اثری از قوم لوط را در آن می‌بینی! از انیمیشن های کودکان گرفته تا فیلم های سینمایی، سریال ها، بازی های رایانه ای، اخبار رسانه ای، شبکه های اجتماعی و… ظاهراً عمل قبیح همجنسگرایی به معروفی بدل شده که خلاف آن منکر بوده و عدم تمایل به آن نوعی سرشکستگی محسوب می‌شود! اما جدا از هیاهوهای موجود در این رابطه، با کمی دقت و تأمل می توان سرنخ هایی از جریانی هدفمند را مشاهده کرد که با نیتی مشخص و خاص به آن دامن زده می‌شود و آن، پدیده شوم گرایش زنان و دختران به یکدیگر است.       ین جریان از چنان رواج و شتاب سریعی برخوردار است که تقریباً هر روز می توانیم نمودی از آن را در جهان پیرامونمان مشاهده کنیم. تقریباً از هر ۴ فیلم تولیدی هالیوود، یکی به موضوع همجنسگرایی زنان می پردازد یا به صورت گذرا (اما بسیار پر رنگ) به آن اشاره دارد. این قاعده در سریال ها، انیمیشن ها و بازی های رایانه ای هم (به عنوان مثال می توان به انیمیشن Frozen و یا نسخه الحاقی بازی پرطرفدار The Last of Us اشاره کرد که در هر دوی آن ها ردی از همجنسگرایی زنان دیده می‌شود) به شکل ملموسی وجود دارد.   این موضوع زمانی بیشتر جلب توجه می‌کند که برخی از سایت های خبری نظیر یاهو، بی بی سی و رویترز هم وارد میدان شده و مدام با انتشار اخباری از ازدواج همجنسگرایان زن و یا گرایش یک فرد معروف (عمدتاً زنان) به همجنسگرایی به این امر دامن می زنند: زنان همجنسگرا بیشتر از مردان همجنسگرا ازدواج می‌کنند (رویترز) اولین همجنسگرایان زن مجوز رسمی دریافت کردند (یاهو) برای اولین بار در تایلند دو زن بودایی همجنسگرا رسماً ازدواج کردند (بی بی سی) دو زن همجنسگرای هالیوودی رسماً ازدواج کردند (یاهو) گرایش قابل توجه زنان هالیوودی به همجنسگرایی (رویترز) ساخت یک فیلم ایرانی (در خارج از کشور) با موضوع همجنسگرایی زنان و حمایت یک خواننده لوس آنجلسی از این افراد، از دیگر مصادیق این جریان به شمار می روند و در همین راستا گام برمی دارند. حال سوال این است که چرا غرب و شرق تا این حد روی این مسئله تمرکز کرده‌اند و در پس این حجمه تبلیغاتی به دنبال چه هدفی هستند؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است تا ابتدا سابقه تاریخی همجنسگرایی (به طور عام) را از منظر قرآن کریم بررسی کنیم تا حقیقت موضوع برای ما آشکار شود. در قرآن کریم داستان حضرت لوط (ع) و قوم منحرفی که وی برای هدایت آن ها مبعوث شده بود، شرح داده می‌شود. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان این داستان را بدین شکل بیان می‌کند که:   “لوط (ع) از کلدانیان بود که در سرزمین‏ بابل زندگى مى‏ کردند و آن جناب از اولین کسانى بود که در ایمان آوردن به ابراهیم (ع) گوى سبقت را ربوده بود. او به ابراهیم ایمان آورد و گفت: “انى مهاجر الى‏ ربى”. (عنکبوت، آیه ۲۶) در نتیجه خداى تعالى او را با ابراهیم نجات داده به سرزمین فلسطین (ارض مقدس) روانه کرد: “و نجینا و لوطا الى الارض التى بارکنا فیها للعالمین” (انبیاء، آیه ۷۱) پس لوط در بعضى از بلاد آن سرزمین (که بنا بر بعضى از روایات و طبق گفته تاریخ و تورات، آن شهر سدوم‏ بوده) منزل کرد. مردم این شهر و آبادی ها و شهرهاى اطراف آن که خداى تعالى آن ها را در سوره توبه آیه ‏۷۰ “مؤتفکات” خوانده، بت مى ‏پرستیدند و عمل فاحشه لواط را مرتکب مى ‏شدند و اولین ‏قوم از نژادهاى بشر بودند که این عمل در بینشان شایع گشت (اعراف، آیه ۸۰) و شیوع آن به حدى رسیده ‏بود که در مجالس عمومی‏شان آن را انجام می دادند (عنکبوت، آیه ۲۹) تا آنکه رفته رفته عمل فاحشه، سنت ‏قومى آنان شد و عام البلوى گردید و همه بدان مبتلا گشته، زنان بکلى متروک شدند و راه تناسل‏ را بستند (عنکبوت، آیه ۲۹). لذا خداى تعالى لوط را به سوى ایشان گسیل داشت. (شعراء، آیه ۱۶۲) و آن جناب ایشان را به ترس از خدا و ترک فحشا و برگشتن به طریق فطرت دعوت کرد و انذار و تهدیدشان نمود، ولى جز بیشتر شدن سرکشى و طغیان آنان ثمری حاصل نگشت و جز این پاسخش ندادند که: “اینقدر ما را تهدید مکن، اگر راست مى‏ گویى عذاب خدا را بیاور” و به این‏ هم اکتفا ننموده تهدیدش کردند که: “لئن لم تنته یا لوط لتکونن من المخرجین (شعراء، آیه ۱۶۷) “اگر اى لوط دست از دعوتت‏ برندارى، تو را از شهرمان خارج خواهیم کرد” و کار را از صرف تهدید گذرانده، به یکدیگر گفتند: “خاندان لوط را از قریه خود خارج کنید که آن ها مردمى هستند که ‏مى‏ خواهند از عمل لواط پاک باشند. (عنکبوت، آیه ۳۲، سوره هود، آیه ۷۶)” عاقبت این قوم  
جریان به همین منوال ادامه یافت، یعنى از جناب لوط (ع) اصرار در دعوت به راه خدا و التزام به سنت فطرت و ترک فحشا و از آن ها اصرار بر انجام خبائث تا جایى که طغیانگرى ملکه آنان شد و کلمه عذاب الهى در حقشان ثابت و محقق‏ گردید. پس خداى عز و جل رسولانى از فرشتگانى بزرگ و محترم براى هلاک کردن آنان مأمور کرد، فرشتگان، اول بر ابراهیم (ع) وارد شدند و آن جناب را از مأموریتى که داشتند (یعنى هلاک کردن قوم لوط) خبر دادند. جناب ابراهیم (ع) با فرستادگان الهى ‏بگو-مگوئى کرد تا شاید بتواند عذاب را از آن قوم بردارد و به ملائکه تذکر داد که لوط در میان ‏آن قوم است. فرشتگان جواب دادند که ما بهتر مى ‏دانیم در آنجا چه کسى هست و به موقعیت‏ لوط و اهلش از هر کس دیگر مطلع‏ تریم و اضافه کردند که مسأله عذاب قوم لوط حتمى شده و به‏ هیچ وجه برگشتنى نیست. (عنکبوت، آیه ۳۲، سوره هود، آیه ۷۶) فرشتگان از نزد ابراهیم به سوى لوط روانه شدند و به صورت پسرانى (مردان جوانی) مجسم شده، به عنوان میهمان بر او وارد شدند. لوط از ورود آنان سخت ‏به فکر فرو رفت، چون قوم خود را مى‏ شناخت و مى‏ دانست که به زودى متعرض آنان مى‏ شوند و به هیچ وجه دست از آنان برنمى‏ دارند. چیزى نگذشت که مردم خبردار شدند و به شتاب رو به خانه لوط نهاده و به یکدیگر مژده مى‏ دادند. لوط از خانه بیرون آمد و در موعظه و تحریک فتوت و رشد آنان سعى بلیغ نمود تا به جایى که دختران خود را بر آنان عرضه کرد و گفت: “اى مردم! این دختران من در اختیار شمایند و اینها براى شما پاکیزه‏ ترند. پس از خدا بترسید و مرا نزد میهمانانم رسوا مسازید.” آنگاه‏ از در استغاثه و التماس درآمد و گفت: “آیا در میان شما یک نفر مرد رشید نیست؟” مردم درخواست‏ او را رد کرده و گفتند: “ما هیچ علاقه‏ اى به دختران تو نداریم و به هیچ وجه از میهمانان تو دست‏بردار نیستیم.   ” لوط (ع) مأیوس شد و گفت: “اى کاش نیرویى در رفع شما مى‏ داشتم و یا رکنى شدید مى‏ بود و به آنجا پناه مى‏ بردم. (هود، آیه ۸۰)” در این هنگام ملائکه گفتند: “اى لوط ما فرستادگان پروردگار تو هستیم، آرام باش که این‏ قوم به تو نخواهند رسید.” آنگاه همه آن مردم را کور کردند تا افتان و خیزان متفرق شدند. (قمر، آیه ۳۷) سپس فرشتگان به لوط (ع) دستور دادند که شبانه اهل خود را برداشته، پشت به مردم نموده، از قریه بیرون روند و احدى از آنان به پشت ‏سر خود نگاه نکند، ولى همسر خود را بیرون نبرد که به او همان عذابی خواهد رسید که به مردم شهر مى‏ رسد و نیز به وى خبر دادند که بزودى مردم شهر در صبح همین شب هلاک مى‏ شوند. (هود، آیه ۸۱، سوره حجر، آیه ۶۶) صبح، هنگام طلوع فجر، صیحه آن قوم را فرا گرفت و خداى عز و جل سنگى از گل نشاندار که نزد پروردگارت براى اسرافگران در گناه آماده شده بر آنان ببارید و شهرهایشان را زیر و رو کرد و هر کس از مؤمنین را که در آن شهرها بود، بیرون نمود. البته غیر از یک خانواده هیچ‏ مؤمنى در آن شهرها یافت نشد و آن خانواده لوط بود و آن شهرها را آیت و مایه عبرت نسل‏ هاى‏ آینده کرد تا کسانى که از عذاب الیم الهى بیم دارند با دیدن آثار و خرابه‏ هاى آن شهرها عبرت‏ بگیرند (با استفاده از سوره ذاریات، آیه ۳۷ و سوره‏ هایى دیگر) و در اینکه ایمان و اسلام منحصر در خانواده لوط بوده و عذاب همه شهرهاى آنان راگرفته، دو نکته هست: اول اینکه این جریان، دلالت بر این دارد که هیچ یک از آن مردم ایمان ‏نداشتند. دوم اینکه فحشا تنها در بین مردان شایع نبوده، بلکه در بین زنان نیز شیوع داشته، چون ‏اگر غیر از این بود، نباید زن ها هلاک مى‏ شدند و على القاعده باید عده زیادى از زن ها به آن جناب‏ ایمان مى‏ آوردند و از او طرفدارى مى‏ کردند. چون لوط (ع) مردم را دعوت مى‏ کرد به اینکه ‏در امر شهوترانى به طریقه فطرى بازگردند و وصلت مردان و زنان را‏ سنت‏ خود قرار دهند و این به نفع زنان بود و اگر زنان نیز مبتلا به فحشا نبودند، باید دور آن جناب‏ جمع مى‏ شدند و به وى ایمان مى‏ آوردند. ولى هیچ یک از این عکس العمل‏ ها در قرآن کریم درباره زنان قوم لوط ذکر نشده و این خود مؤید و مصدق روایاتى است که در سابق گذشت که مى‏ گفت: “فحشا در بین‏ مردان و زنان شایع شده بود، مردان به مردان اکتفا کرده و با آنان لواط مى‏ کردند و زنان با زنان‏ مساحقه مى‏ نمودند. (تفسیر المیزان- علامه طباطبایی)”   ابی بصیر هم در حدیثی از امام باقر (ع) علت گرایش قوم لوط به همجنسگرایی را اینگونه روایت کرده که محضر مبارک حضرت ابی جعفر (ع) عرض کردم: “آیا رسول اکرم (ص) از بخل به خدا پناه می‌برد؟” حضرت فرمودند: “بلی. ای ابا محمد، در هر صبح و شام. ما نیز به خدا پناه می‌بریم و به زودی تو را از عاقبت بخل با خبر خواهم نمود.
قوم لوط اهل قریه ای بودند که بر طعام بخل و حرص می ورزیدند و این خوی ایشان را مبتلا نمود به بیماری در فروجشان که دوایی نداشت.” عرض کردم: “بیماری که به دنبال حرص و بخل ایشان پیدا شد چه بود؟” حضرت فرمودند: “قریه ای که قوم لوط در آن بودند، سر راه عابرین بر شام و مصر بود. لذا مسافران بر این قوم وارد می‌شدند و ایشان هم آن ها را ضیافت و پذیرایی می‌کردند و وقتی نفرات میهمانان زیاد گردید، بخل و فرومایگی اهالی این قریه یعنی قوم لوط ایشان را در مضیقه قرار داد. لذا بخل آن ها را وادار کرد به این که وقتی میهمانان بر ایشان نازل می‌شدند، با ایشان عمل شنیع نموده و رسوایشان کرده بدون این که هیچ شهوتی به ایشان داشته باشند و مقصود آن ها از این فعل قبیح آن بود که واردین از ایشان بیمناک گشته و نزدشان نیایند. باری افعال و اعمال زشت آنان منتشر شد و بدین ترتیب مسافرین و عابرین را بازداشت از این که بر آنان وارد شوند و این بخل آن ها بود که به بلایی مبتلایشان نمود که قادر بر دفع آن از خود نبوده بدون این که شهوتی بر این کار داشته باشند. سپس امام (ع) فرمودند: پس چه دردی دردناک تر از بخل و بد عاقبت تر و زشت تر از آن نزد خدا می تواند باشد. (برگرفته از کتاب علل الشرایع نوشته شیخ صدوق (ره)).” اما در داستانی که قرآن کریم در مورد قوم لوط بیان می‌کند، نکته بسیار مهم و ظریفی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و آن نقش زنان در رواج و گسترش این عمل قبیح است.   ۱- طبق فرمایش قرآن، همه قوم لوط به عمل لواط (همجنسگرایی مردان) مبتلا شده بودند و هیچکس از این قاعده مستثنی نبود. یعنی این موضوع در حد وسیعی در بین مردان رواج داشته است. سوال این است که آیا آن ها دچار یک بیماری همه گیر شده بودند؟ به طور حتم، نمی توان گرایش به همجنسگرایی را یک بیماری اپیدمی، مانند بیماری های ویروسی دانست و عمل همجنسگرایی را امری خارج از اراده آن ها ذکر کرد. یعنی اینکه فرد همجنسگرا با آگاهی کامل و اراده آزاد اقدام به این عمل می‌کند، کما اینکه ما در گوشه و کنار شاهد انتشار اخباری مبنی بر گرایش افراد مختلف (حتی افراد متأهل!) به همجنسگرایی هستیم (البته نمی توان علل روانی را در بروز چنین پدیده ای نادیده گرفت، اما در مورد افرادی که به دلایلی از سوی رسانه ها به عنوان تازه همجنسگرا! معرفی می‌شوند، قضیه کاملاً فرق دارد.) حال سوال این است که چرا همه مردان این قوم به عمل لواط گرایش پیدا کرده بودند، در حالیکه زنان همچنان در میان این قوم زندگی می‌کردند و در حالت عادی باید گرایش اول مردان به زنان باشد؟ آیا در میان این مردان قوم لوط حتی یک نفر هم پیدا نمی‌شده که به زنان تمایل داشته باشد؟ بر اساس آنچه در احادیث نقل شده و متن صریح قرآن، عمل قوم لوط به هیچ وجه از سر شهوت نبوده و صرفاً به قصد تجاوز انجام می‌شده است. یعنی آنان در ابتدا هیچ شهوتی به یکدیگر نداشتند و برای حرص و طمع این کار را می‌کردند و همجنس باز بودند نه همجنس خواه. و به تعبیر امام باقر (ع)، در این قوم افرادی که در چارچوبی نظیر تجاوز وارد ارتباط جنسی می‌شدند، نه به خاطر شهوت (یا میل به انجام عمل جنسی با آن فرد)، بلکه به خاطر آزار و ترساندن آنان بوده است. اما ظاهراً به مرور زمان، این عمل کم کم به عادت مردان این قوم بدل شد و دیگر از حالت آزار رسانی و ترساندن دور و شهوترانی جایگزین آن شد.   ۲- در قرآن کریم به عذاب و نابودی همه افراد قوم لوط اشاره می‌شود. طبق تفسیر علامه طباطبایی، این موضوع نشانگر این واقعیت است که زنان هم از قاعده فساد مردان مستثنی نبوده و آن ها هم مانند مردان به عمل شنیع مساحقه مبادرت می نمودند. حتی این نکته در روایات بیان شده که زنان راه تناسل را بر مردان بسته بودند! (یعنی عملا به مرور زمان نسل آن ها نابود می‌شده!). سوال این است که چرا زنان به مردان تمایل نداشتند؟ با توجه به نکات یاد شده و شواهد موجود، اینطور حدس زده می‌شود که عمل همجنسگرایی در میان قوم لوط ابتدا در میان زنان رواج یافته و سپس این مسئله در مردان رایج شده، یا لااقل کناره گیری زنان از مردان (به دلایل نامعلوم) در بروز این امر دخالت داشته است. البته هیچ سند جدی و قابل قبولی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما از الگوسازی جدید غرب در مورد گسترش و رواج مسئله همجنسگرایی میان زنان، می توان اینطور حدس زد که شروع انحراف مردان قوم لوط هم به همین شکل بوده و زنان در این بین نقشی اساسی را ایفا می‌کردند. بدین ترتیب که در ابتدا زنان (به دلایلی که بر ما معلوم نیست) از مردان دوری کرده و رابطه با همجنسان را بر رابطه با مردان ترجیح دادند (زنان راه تناسل را بر مردان بسته بودند).  
در ادامه مردان محروم شده و آلوده به عمل لواط (در آن هنگام این عمل به منظور ایجاد ترس و آزار بوده) نیز به ناچار راه زنان را پیش گرفتند و پس از چندی این عمل در آن ها از چنان اعتباری برخوردار شد که دیگر روابط عادی زناشویی فراموش شده و عمل همجنسگرایی در میان آن ها به امری بدیهی بدل گشت! اکنون می توان بر اساس این نظریه، در یک جمع بندی کلی هدف نهایی غرب از رواج همجنسگرایی زنان در سطح وسیع را اینطور تفسیر نمود. لازم به ذکر است که بر خلاف تصور ایجاد شده از جوامعی مانند آمریکا که در فیلم ها نمایش داده می‌شود، اوضاع داخلی این کشور کاملاً کنترل شده و تا حدی ایزوله شده است! اوضاع در مورد اسرائیل بسیار سختگیرانه تر و محتاطانه تر است. آن ها به شدت به امور مذهبی بها داده و خاخام ها سعی می‌کنند تا مردم را ولو با زور و فشار در چهارچوب ارزش های دینی خود نگه دارند!! تا برای همیشه قوم برتر بمانند!!! به همین دلیل به جرأت می توان گفت که ترویج چنین بی بندوباری هایی در واقع نسخه هایی برای کشورهای دیگر، خصوصاً کشورهای اسلامی است. اما در هر حال نمی توانند از آلوده شدن کشورهای خود هم جلوگیری کنند. در واقع غرب درصدد است تا با پیاده سازی الگوی رفتاری قوم لوط در میان جوامع دیگر- و نه جامعه خود- چند هدف را محقق سازد:   ۱- گسترش عمل شنیع همجنسگرایی و نابودی بنیان خانواده. ۲- رواج خود ارضایی و شیوع بیماری های روانی. ۳- گسترش پدیده زنا و پیدایش فرزندان نامشروع (زمانی که موضوع همجنسگرایی به یک هنجار در جوامع تبدیل شود، به طبع سنت نکاح و رابطه زن و مرد یک ناهنجاری محسوب خواهد شد و این موضوع زمینه ساز روابط پنهانی مردان و زنان و در نتیجه فرزندان نامشروع را در پی خواهد داشت) ۴- نابودی نسل بشر.   که در هر ۴ مورد (البته می توان موارد دیگری هم به این لیست افزود) ایجاد هرج و مرج و در نتیجه دوری از آنچه خداوند برای سعادت بشر در نظر داشته را می توان به وضوح مشاهده کرد. و این دقیقاً مطابق با سوگندی است که شیطان برای گمراهی بشر خورد: “قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَیْتَنِی لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَلَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ” گفت: “پروردگارا! چون مرا گمراه ساختی، من (نعمتهای مادّی را) در زمین در نظر آنها زینت می‌دهم، و همگی را گمراه خواهم ساخت.” “إِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ” “مگر بندگان مخلصت را. (سوره الحجر-۳۹-۴۰)” “وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَأَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَرَجِلِکَ وَشَارِکْهُمْ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ ۚ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُورًا” “ هر کدام از آن ها را می‌توانی با صدایت تحریک کن! و لشکر سواره و پیاده‌ات را بر آن ها گسیل دار! و در ثروت و فرزندانشان شرکت جوی! و آنان را با وعده‌ها سرگرم کن! ولی شیطان، جز فریب و دروغ، وعده‌ای به آن ها نمی‌دهد (الاسرا -۶۴)” می توان به وضوح دید که در پس چنین ماجرایی نه تنها چند کشور خاص با طرز فکرهای ویژه وجود دارند، بلکه خود شیطان مستقیماً سکان اداره آن را در دست داشته و با هدف نابودی نسل بشر اقدام به این کار نموده است. البته او برای نیل به این هدف به نیروهای انسانی (شَیَاطِینَ الْإِنْسِ) نیاز مبرم دارد و از این رو است که می‌بینیم شیاطینی در ظاهر انسانی این روزها با مردم سوریه و عراق چه می‌کنند. کاری که در نتیجه آن باز هم می توان هر چهار هدف یاد شده را مشاهده نمود. حکم همجنس‌بازی برای زنان تروریست “وَکَذَلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ” “اینچنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آن ها بطور سری (و درگوشی) سخنان فریبنده و بی‌اساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر می‌گفتند: “و اگر پروردگارت می‌خواست، چنین نمی‌کردند (و می‌توانست جلو آن ها را بگیرد، ولی اجبار سودی ندارد.) بنابر این، آن ها و تهمت هایشان را به حال خود واگذار! (الانعام- ۱۱۲
انحراف برخی مردان در آخرالزمان امام صادق (علیه السلام) در حدیثی طولانی، اتفاقات و حوادثی را قبل از امر فرج اهل بیت (علیهم السلام) برمی‌شمرد که برخی از آنها توصیف عده ای از مردان آخرالزمان است. آن حضرت می‌فرماید: «… (در آن زمان) مردان به مردان اکتفا کنند (یعنی همجنس‌باز شوند)، …نوجوان (یا جوان) عملی انجام می‌دهد که زنان انجام می‌دهند،…مرد مال خود را در غیر طاعت خدا خرج می‌کند، ولی نهی نمی‌شود و از دستش گرفته نمی‌شود،…حرفی را می‌زند، ولی به آن عمل نمی‌کند، مردان خود را چاق می‌کنند تا از سوی مردان، مورد عمل قبیح قرار گیرند،[1]… معیشت مرد از طریق عمل لواط است،… خضاب کردن را آشکار کرده و همان گونه که زن برای همسرش آرایش می‌کند، اینان نیز آرایش می‌کنند. مردان اموالی را برای سوء استفاده از مردان (یا زنانشان) می‌پردازند، و برای استفاده نامشروع از مردی، از یکدیگر سبقت می‌گیرند و مردان دیگر در این باره غیرت‌ورزی می‌کنند… خویشاوندان مَحرم را نكاح می‌كنند و به همان‌ها اكتفا می‌كنند، مردی را به صرف تهمت و سوء ظن می‌كشند،… مرد براى آمیزش با زنان مورد سرزنش قرار گیرد (و به اصطلاح امروز، همجنس‌بازى ارزش می‌شود). مرد از كسب زنش از راه هرزگى نان می‌خورد، او این را می‌داند، ولی به آن تن می‌دهد،… او زن و كنیزش را (براى زنا) كرایه می‌دهد، و به خوراک و نوشیدنى پستى تن در می‌دهد، … مرد را مشاهده می‌کنی که معیشت وی از کم گذاشتن در پیمانه و وزن است… برای متاع اندک دنیا، طالب ریاست است. با ناپاکی زبانش، خود را مشهور می‌کند تا محفوظ مانده و امور به او ارجاع داده شود… مال زیادی دارد، ولی از وقتی که مالک آن شده، آن را پاک نکرده (یعنی خمس و زکات آن را نپرداخته)… صبح و شام با حالت مستی به سر می‌برد… ».[2]   [1]. مجلسى، محمد باقر، مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول‏، محقق/مصحح: رسولى محلاتى، هاشم، ج ‏25، ص 85. [2]. کلینى، محمد بن یعقوب، الکافی‏، محقق و مصحح: غفارى، على‌اكبر و آخوندى، محمد‏، ج ‏8، ص 38 – 40.
رضای خدا در گروی رضایت فاطمه(سلام الله علیها)است ؛ و امروز رضایت فاطمه(سلام الله علیها) در گروی رضایت فرزندش مهدی (عجل الله فرجه)‌! پیروان واقعی حضرت مادر ، همه هستی خود را تقدیم می‌کنند؛ تقدیم امام زمانشان‌...💚
امام صادق(ع) می فرمایند: «و می بینی که گناهان علنی شده، مردان به مردان بسنده کرده، زنان با زنان در آمیخته، مردان برای مردها آرایش کرده، زنان برای زنها خود را آراسته.... در چنین زمانی از خشم خدا در حذر باش و از خدای تبارک و تعالی نجات بطلب، و بدانکه مردم مورد خشم و غضب پروردگار هستند و خداوند برای جهاتی به آن مهلت می دهد، منتظر باش، و تلاش کن که خداوند تو را در وضعی برخلاف وضع آنها ببیند
29.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگرانی های امام صادق(علیه السلام) استاد رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من اسم این روایتوگذاشتم نگرانی های امام صادق (ع) ازدوران آخرالزمان 💚۵۳٠یازهرا(س) 💚 دکتررفیعی
Fadaye On Haramet Madar.mp3
9.67M
🕯🥀🍂 🥀 ❇️ 💠 نوآهنگ| حرم مادر 🌴 فدای عمر کمت مادر 🥀 فدای قد خمت مادر 🌴 میگن قبرت تو دل مولاست 🥀 فدای اون حرمت مادر 🎙 محمدرضا طاهری 🤲 اَللّهُمَ‌ عَجِّل لولیّکَ الفَرَج 🤲 🕯بحق فاطمه سلام الله علیها🕯 🖤 🥀 🕯🥀🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌اختصاصی 🎞کلیپی بسیار کمیاب از صحبت های آیت الله بهجت(ره) ☺️جالبه حتما ببینید
‍ سزای آزار همسر... 🔴🔷 پیامبر اکرم (ص): ✍ هر کسی زنش وی را بیازارد، خداوند نه نماز آن زن را قبول کند و نه کار نیکش را، هر چند همه عمر روزه بگیرد تا زمانی که به شوهرش کمک کند و او را خشنود سازد. 👌 مرد نیز اگر زن خود را بیازارد و به او ستم کند، همین گناه و عذاب را دارد. 📚 میزان الحکمه، مام صادق (ع): ✍ ملعون است، ملعون است آن زنی که شوهر خود را بیازارد و غمگینش کند. 👌و خوشبخت است، خوشبخت آن زنی که شوهر خود را احترام نهد و آزارش ندهد و در همه حال از وی فرمان برد. 📚 میزان الحکمه، ج۵، ح۸۰۸۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹خدای مسلمانها 💎سعدی میگه یه کسی بود بت پرست بود فقیر بود در دنیا فقط یه دختر داشت.... 💫با اینکه غرق در نعمت‌های خدا هستیم ولی از خدا روی برمی‌گردانیم؛ اما خداوند چنان مهربان است که باز هم منتظر بازگشت ماست. چون از هر مهربانی مهربانتر است.
💥عدم استجابت دعا 💥 ☘شخصی نزد امیرالمومنین (علیه السلام) از عدم اجابت دعاهایش شکوه کرد . 🌹 حضرت علت آن را چنین بیان فرمودند : 👈دلهای شما در هشت چیز خیانت کرده اند؛ لذا دعایتان مستجاب نمی شود. 1⃣ خدا را شناختید ولی حق او را چنان که باید ادا نکردید. 2⃣ به رسول او ایمان آوردید، سپس با سنتش مخالفت کردید. 3⃣ کتاب خدا را خواندید ولی بدان عمل نکردید. 4⃣ می گوئید از کیفر و عقاب خدا می ترسید، اما همواره اعمالی مرتکب می شوید که شما را به آن (کیفر و عقاب ) نزدیک می کند. 5⃣ می گوئید به پاداش الهی مشتاقید، لکن همواره کاری می کنید که شما را از آن (پاداش الهی ) دور می سازد. 6⃣ از نعمتهای خدا بهره می برید و شکر او را به جا نمی آورید. 7⃣ به شما گفته شده که دشمن شیطان باشید، ولی شما با او دوستی می کنید. 8⃣ عیوب مردم را نصب العین خود کرده اید و از عیوب خود غافلید.. با این همه چگونه انتظار دارید دعایتان مستجاب شود در حالی که خود درهای آن را بسته اید⁉️ 🌹سپس فرمودند: 👈تقوا پیشه کنید. 👈اعمال خود را اصلاح کنید. 👈نیات خود را صادق گردانید. 👈امر به معروف و نهی از منکر کنید ✨تا دعای شما مستجاب شود. 📔 بحارالانوار-جلد۹۳-صفحه۳۷۶
💥تلنگر مواظب اعمال و رفتارمون باشیم
در حال حاضر زنده هشدار قرمز! روسیه می گوید آمریکا امروز صبح پاسخ هسته ای خواهد داشت!!!!
✨﷽✨ 💠 ✨اَللّهُم اِنّی اَسئلُکَ وَاَتوجهُ الَیک بِنبِیکَ نَبِیّ الرَحمَة محمد صَلی اللّهُ عَلَیه وَاله یا اَباالقاسِم یارَسوُلَ اللّهِ یا اِمام الرحمَة یا سَیِدَناوَمولانا اِناتَوجهنا وَستشفَعنا وَتَوسلنا بِکَ اِلی اللّه وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتنا 🤲 یاوَجیهاًعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَالله ✨یا اباالحسن یا امیرالمؤمنین یا علی بنَ اَبی طالِب یاحُجةَ اللّه عَلی خَلقهِ یاسَیِدَناومولانا اِنا تَوجهنا وَستَشفعنا وَتَوسلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَقَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یافاطمة الزهراء یابِنت محمدیا قُرةَ عَینِ الرسول یا یا سَیِدَتناوَ مَولاتنا اِنا تَوَجهنا وَستَشفعنا وَتوَسلنا بِکِ اِلیَ اللّه وَ قَدمناک بَین یدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهَةً عِندَاللّه اشفعی لَنا عِندَاللّه ✨یااَبا محمدیاحَسن بن عَلی اَیهَا المجتبی یَابن رَسولِ اللّه یا حُجةَ اللّهِ عَلی خَلقِه یا سَیِدنا وَ مولانا اِنا تَوجهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلیَ اللّه وَ قدمناکَ بَینَ یَدی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یااَباعبداللّه یا حسین بنَ عَلِی اَیها الشهید یَابنَ رَسول اللّه یا حُجة اللّه عَلی خَلقِه یا سَیِدَنا وَ مولانا اِنا تَوَجهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلی اللّهِ وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یااباالحسنِ یاعلی بنَ الحسین یازین العابدین یَابن رَسوُلِ اللّه یا حُجة اللّه عَلی خَلقِه یا سَیِدنا وَ مولانا اِنا تَوَجهنا وَستَشفعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلی اللّهِ وَ قدمناکَ بَینَ یَدی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یاابا جَعفر یامحمدبنَ عَلِی اَیهَا الباقِر یَابنَ رَسوُلِ اللّه یا حُجةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوجهنا وَستشفعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلی اللّهِ وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یا اَبا عبدِاللّه یا جعفربن محمد اَیها الصادِق یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجةَ اللّهِ عَلی خَلقهِ یا سَیِدنا وَ مَولانا اِنا تَوجهنا وَستَشفعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلی اللّهِ وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یا وَجیهاًعِنداللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یا اَباالحسن یا موسی بنَ جَعفَر اَیهَا الکاظِمُ یَابنَ رَسوُل اللّهِ یا حُجة اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مولانا اِنا تَوجهنا وَستَشفعنا وَتَوسلنا بِکَ اِلی اللّهِ وَ قدمناک بَین یَدی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یااَبَالحَسَنِ یا عَلِی بنَ موسی الرضا یابنَ رسول اللّهِ یا حُجةَ اللّهِ عَلی خَلقهِ یا سَیدناوَ مَولانا اِنا تَوَجهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلی اللّهِ وَ قدمناکَ بَین یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّه اِشفع لَنا عِندَاللّه ✨یا اَبا جَعفَرٍ یا مُحَمَّدَبنَ عَلی اَیهَا التقِی الجَوادُ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یا اَباالحَسَنِ یا عَلِی بنَ محمد اَیهَا الهادیِ النِّقِی یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یا اَبامحمد یا حَسَنَ بنَ عَلِیٍ اَیهَا الزَّکِی العَسکَرِی یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَاللّه ✨یاوَصِی الحَسَن وَ الخلَف الحُجةَ اَیهَاالقائِم المُنتظَر المَهدِی یَابنَ رَسوُلِ اللّه یاحُجةَ اللّهِ عَلی خَلقِه یا سَیِدَناوَ مَولانا اِناتَوَجهنا وَستَشفعنا وَ تَوسلنا بِکَ اِلی اللّهِ وَ قَدمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا 🤲یاوَجیهاًعِندَاللّه اِشفَع لَنا عِندَاللّه ⬅️ حالا هرچه می خواهی از خداوند طلب کن و یقین داشته باش که دعایت اجابت می شود ياسادَتى وَمَوالىَّ،اِنّى تَوَجهتُ بِكُم أَئِمتى،وَعُدتى لِيَومِ فَقرى وَحاجَتى اِلَى اللّهِ،وَتَوَسلتُ بِكُم اِلَى اللّه،وَاستَشفَعتُ بِكُم إِلَى اللّه،فَاشفَعُوالى عِندَاللّهِ، وَاسْتَنْقِذُونى مِنْ ذُنوبى عِنْدَ اللّهِ، فَاِنَّكُم وَسيلَتى اِلَى اللّه،وَبِحُبِّكُم وَبِقُربِكُم أَرجونَجاةً مِنَ اللّهِ، فَكُونُوا عِندَاللّهِ رَجائى،يا سادَتى يا أَولياءَاللّه،صَلَّى اللّهُ عَلَيهِم اَجمَعينَ،وَلَعَنَ اللّهُ أَعداءَاللّه ظالِميهِم مِنَ الأَوَّلين وَالاخِرين، امينَ رَبَّ العالَمين
195_56093118713520.mp3
10.19M
🌸دعای توسل🌸 السلام علیکم یااهل بیت النبوه و‌ رحمت الله و برکاته💚 # بانوای حاج مهدی سماواتی
🔰 آیه‌ای که مساوی با 1000 آیه است! : «سوره‌هاي‌ مُسَبِّحات كه‌ با يُسَبِّحُ و سَبَّحَ شروع‌ مي‌شود پنج‌ عدد است‌: سورۀ حَديد، حَشْر، صَفّ، جُمعَة‌ و تَغابُن‌. و سورۀ أعْلَي‌ كه‌ با سَبِّحْ بفعل‌ امر شروع‌ مي‌شود، جزء مُسَبِّحات‌ نيست‌، گرچه‌ در روايتي‌ وارد شده‌ است‌ وليكن‌ در روايت‌ معتبره‌، مُسَبِّحات‌ را همان‌ پنج‌ سوره‌ تعيين‌ كرده‌ است‌. و در روايت‌ است‌ كه‌ رسول‌ الله‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ و آله‌ و سلّم‌ اين‌ پنج‌ سوره‌ را هر شب‌ قبل‌ از خواب‌ مي‌خواندند. و از سبب‌ قرائت‌ اين‌ سوره‌ها از آنحضرت‌ سؤال‌ كردند؛ حضرت‌ در جواب‌ فرمودند: در هر يك‌ از اين‌ سوره‌ها آيه‌ايست‌ كه‌ بمنزلۀ هزار آيه‌ از قرآنست‌. 📔 مهرتابان، ص158