▫️ادامه 👇
❕بنابراین روشن می شود که امام علی علیه السلام در مرحله اول به مخالفان سیاسی آزادی کامل می داد , اما وقتی که افراد مخالف کار را به توطئه و آشوب می رساندند , آنان را تبعید یا زندان می کرد و در مرحله آخر به نبرد نظامی با آنان می رفت .
👌نمونه تبعید و زندانی مخالفان سیاسی آشوب گر را در دو نقل تاریخی ذیل می خوانیم .
❕در کتاب الغارات به نقل از سعيد اشعرى آمده است :
" على عليه السلام هنگام حركت به سوى نهروان، مردى از قبيله نخع را جانشين كرد كه نامش هانى بن هوذه بود. وى به على عليه السلام نامه نوشت كه [دو گروهِ] غنى و باهله، فتنه كردهاند و دعا كردهاند كه دشمنت پيروز گردد.على عليه السلام به او نوشت: «آنان را از كوفه بيرون كن و هيچ يك از آنان را رها مكن»" "استَخلَفَ عَليٌّ عليه السلام حينَ سارَ إلَى النَّهرَوانِ رَجُلًا مِنَ النَّخَعِ يُقالُ لَهُ: هانِي بنُ هَوذَةَ، فَكَتَبَ إلى عَليٍّ عليه السلام: إنَّ غَنيّا وباهِلَةَ فَتَنوا، فَدَعَوُا اللّهَ عَلَيكَ أن يَظفِرَ بِكَ عَدُوُّكَ، قالَ: فَكَتَبَ إلَيهِ عَليٌّ عليه السلام: أجلِهِم مِنَ الكوفَةِ ولا تَدَع مِنهُم أحَدا. "
📚الغارات: ج 1 ص 18، بحار الأنوار: ج 33 ص 356 ح 588.
❕طبری نقل می کند :
" مردى از قبيله بنى سدوس كه نامش عَيْزار بن اخنس بود و به باورهاى خوارج اعتقاد داشت، به سمت آنان حركت كرد. در بيرون مدائن، با عدىبن حاتم رو به رو شد كه همراهش اسود بن قيس مرادى و اسود بن يزيد مرادى بودند.
عيزار، وقتى با عدى روبه رو شد، گفت: آيا سالمِ بهرهبَرى يا ستمگرِ گنهكار؟ عدى گفت: سالمِ بهرهبَر. آن دو مرادى گفتند: اين سخن را نگفتى، مگر به جهت شرّى كه در باطن دارى. به درستى كه ما مىدانيم كه عقيده خوارج را دارى. اى عيزار! از ما جدا نمىشوى تا تو را نزد امير مؤمنان ببريم و اخبارت را به وى گزارش دهيم.
❕زمانى نگذشت كه على عليه السلام آمد و آن دو خبر را به وى گزارش كردند و گفتند: اى اميرمؤمنان! او بر اعتقاد خوارج است. ما او را مىشناسيم. فرمود: «خونش بر ما حلال نيست؛ 👈امّا او را زندان مىكنيم👉 ....». " ... وقالا: يا أميرَ المُؤمِنينَ، إنَّهُ يَرى رَأيَ القَومِ، قَد عَرَفناهُ بِذلِكَ. فقالَ: ما يَحِلُّ لَنا دَمُهُ، ولكِنّا نَحبِسُهُ. "
📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 89.
❕در مورد جریان ابن ملجم هم صادق شیرازی دروغ می گوید که امیر مومنان ع فرموده باشند که اگر زنده ماندم او را می بخشم !!! بلکه می فرمودند که اگر زنده ماندم اختیارش به دست خودم است و اگر بخواهم عفو کرده و اگر بخواهم مجازات می کنم
✅ آنتی شبهه
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آچمز شدن یک #وهابی روبروی پسر بچه نوجوان شیعه 😂
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲آموزش خواندن نماز آیات در کمتر از دو دقیقه
🌓تمامی انواع کسوفها از جمله خورشید گرفتگی پیش رو وجوب خواندن نماز آیات را در پی دارند.
لطفا صدای ویدیو را کم کنید؛ ویدیو حاوی الفاظ رکیک است. برای نشان دادن منطق موافقین و مخالفین نظام این ویدیو پست شد. بابت انتشار عذرخواهی میکنیم ولی نیاز است مردم منطق هر دو طیف را بدانند.
@anti_shobhe110
❌سالها می گفتیم #حجاب را بهانه کرده اند، چون حجاب خط مقدمی است که بعد تخریب آن، تخریب اصل #حیا و #عفت و بعدتر هم اصل #اسلام و #جمهوری_اسلامی را نشانه خواهند گرفت
🙄اما باز یک عده جاهلانه می گفتند : اگر شما قوانین حجاب را لغو کنید و مردم در این امر آزاد باشند مشکلی پیش نخواهد آمد زیرا مردم به آن بلوغ فکری رسیده اند که خود حدود را رعایت کنند
👈 حالا این دوعکس را ببینید که خودگویای همه چیز است 😏
❌❌❌ آری! امروز که حتی قانون حجاب برداشته نشده سریع لخت شده اند ، وای به حال روزی که این جماعت محدودیت و خط قرمزی را در مقابل خود نبینند که تا از بین بردن همان اسلام خواهند تاخت ...
📌 گرچه این جماعت مثلاً روشنفکر همه چیزشان لب و دهن است از شعار محدودیت ها را بردار که خود آگاهیم شان تا شعار زنده باد مخالفم من تا .... اما به پایش که برسد مخالف خود را فحش باران هم می کنند ، چادر هم به زور می کشند و عمامه برمیدارند و قرآن هم آتش میزنند و لخت هم می شوند و....
@anti_shobhe110
hejab 2.pdf
7.99M
🟦 من به حجاب معترضم!...
🟥پاسخ به ۶۰سوال دانش آموزان سراسر کشور در مورد #حجاب
✅ آنتی شبهه
@anti_shobhe110
🔶برای انهدام یک تمدن سه چیز لازم است:
1⃣ خانواده
2⃣ نظام آموزشی
3⃣ الگوها
⭕️ برای اولی منزلت #زن را باید شکست، دومی منزلت #معلم، برای سومی منزلت #بزرگان و اسطوره ها
🔰 #جبران_خلیل_جبران
49.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢💢💢 تاریخ جعلی یهودی بهائی
در کتب درسی اموزش و پرورش🤔😳؟!؟!؟!
بازم شک داری به نفوذ⁉️
🚨نفوذ‼️نفوذ‼️نفوذ🚨🚨🚨
@anti_shobhe110