eitaa logo
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
2.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
4.6هزار ویدیو
89 فایل
کانال پاسخ به سوالات و #شبهات #دینی #اعتقادی ارتباط با ادمین 👇👇 @seyed_javad_hoseini135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جان کربی گفته ، هیچ کشوری وجود ندارد که «برای کاهش درد و رنج مردم غزه بیشتر از آمریکا تلاش کند». آمریکایی‌ها برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین به گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ بمب هواپرتاب و ۵۷۰۰۰ گلوله توپ را به اسرائیل منتقل کرده است.❗️❗️ ✍سيد جواد 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رؤیت خدا در کتب ابن‌تیمیه 😳 ⁉️خدای وهابیت چه شکلیه؟ 🔹ابن تیمیه در کتابش با بیان اوصاف ظاهری خدای وهابیت معتقد به جسمانیت است 🔺یکی از جوانان شیعه در تماس تلفنی با کارشناس شبکه وهابی کلمه، این موضوع را به چالش کشیده است 😁 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️ افسانه شکستن پَهلوی حضرت فاطمه از زبان آیت الله العظمی سید حسین فضل الله از مراجع شیعه 🔻داستان سرایی آخوندها برای فریب و گریاندن مردم است!
سلام علیکم سید حسین فضل الله و افسانه بودن شکستن پهلو؟! پرسش: باسلام. یکی از اهل سنت، کلیپی به من داد که در آن آیت الله سید حسین فضل الله شکستن پهلوی حضرت زهرا (س) را انکار می کند. استدلال ایشان این است که در آنجا حضرت علی (ع) و نیز عده ای از بنی هاشم از جمله زبیر حضور داشتند. پس چرا هیچ کس از فاطمه (س)دفاع نکرد. مگر می شود پیامبر (ص) وصیت کنند که اگر دخترم را خواستند بکشند تو از او دفاع نکن! لطفا در این خصوص توضیح دهید. پاسخ: ضمن عرض سلام. در پاسخ به این کلیپ اهم نکات را به طور اجمالی مطرح می کنم و سپس به تفصیل سخنان ایشان را نقل و نقد می کنم. اولا به سفارش ائمه (ع) همیشه به سخن افراد و دلیل آنها نگاه کنید نه به گوینده سخن: انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال. ثانیا تمام مطالب مطرح شده در کلیپ صرفا استبعاد(بعید شمردن یک چیز) است نه استدلال. با استبعاد نمی توان مسلمات تاریخ را انکار کرد. ثالثا اینکه گفته شده "در منزل ایشان، عده ای از بنی هاشم و از جمله زبیر حضور داشتند" ناشی از خلط میان هجوم دوم و هجوم سوم به منزل ایشان است. در هجوم سوم که آن جنایات رخ داد کسی جز خود اهل بیت(ع) حضور نداشت. رابعا وظیفه اصلی امام در وهلۀ اول، حفظ دین است و در این راه اگر لازم باشد خود و همسر و فرزندان را فدا می کند. خامسا حضرت علی (ع) نه سکوت کردند و نه در جای خود بدون عکس العمل، نشستند؛ بلکه هرکجا که ممکن یا لازم بود از خود و همسر خود، دفاع کردند و بعدها نیز به کرات این جنایات را یادآور شدند و قاتلان و غاصبان را رسوا نمودند. سادسا علت صبر حضرت(ونه سکوت ایشان) وصیت پیامبر (ص) بود اما نه آن وصیتی که در بالا گفته شد. پیامبر (ص) در هیچ کجا وصیت نکردند که اگر خواستند دخترم را بکشند از او دفاع نکن! وصیت ایشان این بود که اگر یاورانی یافتی مبارزه کن و حقت را بگیر وگرنه صبر کن تا خودت و اهل بیتت و شیعیانت را محافظت کنی و از تفرقه و ارتداد مردم از دین جلوگیری کنی تا در موقعی که یاورانی یافتی بتوانی دین خدا و سنت مرا احیا کنی. از این عبارت به خوبی به دست می آید که اگر حضرت در آن واقعه به گونه دیگری عمل می نمود، خودش، اهل بیتش، شیعیانش و دین خدا و سنت پیامبر(ص) نابود می شدند.  پاسخ تفصیلی برای پاسخ به شبهه، ابتدا شبهات مطرح شده را عینا نقل و سپس نقد می کنیم. قسمت اول سخنان: اگر به حضرت زهرا حمله کردند، نقش امام علی چه بود؟ امام علی ترسو است؟ شما همگی ازدواج کردید. اگر بر فرض کسی به همسرتان حمله کرد تا او را بکشد یا آسیب برساند سر جایت می نشینی و می گویی «لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم»؟! یا از همسرت دفاع می کنی؟ اگر دفاع نکنی مردم در مورد تو چه می گویند؟ پاسخ 1- مشاهده می شود که سخن فوق استدلال نیست و صرفا استبعاد است آنهم با یک سری عبارات احساسی! برفرض این كه حضرت، هیچ واكنشی نشان نداده باشد، این مسئله دلیل بر رد چیزی که در تاریخ، مسلم است نمی باشد همانگونه که پیامبر اسلام (ص)  در مكه، در قبال، شكنجه صحابه و حتی قتل سمیه مادر عمار یاسر واكنش نشان نداده و فقط برای آنها دعا کردند.(العسقلانی، الإصابة فی تمییز الصحابة،1412، بیروت،  ج 7، ص 712) و یا مردم مدینه در مقابل قتل عثمان سکوت کردند و .... اگر با این استبعاد ها و با این عبارات احساسی بتوان مسلمات تاریخ را انکار کرد، دیگر چیز مسلمی باقی نخواهد ماند! 2- حضرت علی (ع) نعوذبالله نه ترسو بود و نه بی غیرت. به کار بردن این مضامین سخیف ناشی از فراموش کردن نقش امام است. نقش امام، قبل از هر چیز دیگری دفاع از دین است؛ دینی که حفظ آن اوجب واجبات است. اگر حفظ دین در گرو فدا شدن امام و همسر و فرزندان و تمام نزدیکانش باشد، امام همه را فدا می کند تا دین بماند؛ همان گونه که امام حسین علیه السلام این گونه رفتار کردند. حضرت علی علیه السلام بارها و بارها تصریح کردند که صبرشان به خاطر خدا و حفظ دین خدا بود. در ادامه به این مطلب اشاره خواهیم کرد. 3- متاسفانه باید گفت: اینکه گفته شده "اگر این اتفاق برای شما بیفتد و شما از همسرتان دفاع نکنید مردم در مورد شما چه می گویند" ناشی از یک نگاه سطحی و عامیانه به واقعیات و تکالیف است. مگر امام یا هر کس دیگری غیر از ایشان، موظف است تا طوری رفتار کند که مردم خوششان بیاید؟ آیا امام باید طوری رفتار می کرد تا مردم ظاهر بین، نگویند ترسو یا بی غیرت است یا باید به گونه ای رفتار کند که وظیفه اش ایجاب می کند و موجب حفظ دین و شریعت می شود ولو اینکه عده ای سطحی نگر او را ترسو بخوانند؟ از نظر کسی که با تربیت دینی رشد کرده، کدام عمل عاقلانه تر است؟ اتفاقا حضرت نیز رفتار دوم را ترجیح دادند و عده ای سطحی نگر همچون اشعث، تلویحا حضرت را متهم به ترسویی کردند و حضرت هم پاسخ ایشان را دادند که در ادامه اشاره خواهد شد. 4- در مورد اینکه گفته شده " اگر بر فرض کسی به
همسرتان حمله کرد تا او را بکشد یا آسیب برساند سر جایت می نشینی و می گویی «لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم»؟!" اولا قبلا بیان شد که اگر لازم باشد و دین خدا در گرو این کار باشد بله همین کار را می کنیم و هرکس دیگری نیز که دین داشته باشد همین کار را می کند.  ثانیا صدماتی که به حضرت زهرا (س) وارد شد هیچ کدام مقابل دیدگان حضرت علی (ع) نبود. زیرا بسیاری از این صدمات بعد از دست بستن حضرت علی (ع) و بردن ایشان به مسجد بود. قضیه لگد زدن به درب و شکستن آن و اصابت آن به پهلوی حضرت زهرا (س) و سقط محسن (ع) در زمانی اتفاق افتاد حضرت علی (ع) داخل خانه بودند و حضرت زهرا(س) به پشت درب آمده بودند تا از ورود مهاجمان به داخل خانه ممانعت کنند و با آنان صحبت کنند و آنها را از بردن حضرت به مسجد و گرفتن بیعت اجباری منصرف سازند. (http://abedisa.blogfa.com/tag/%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7) ثالثا حضرت علی علیه السلام سر جای خود ننشستند و سکوت نکردند. بلکه به محض مطلع شدن به دفاع از همسر خود پرداختند. چنانچه آلوسی مفسر مشهور اهل سنت در این باره می‌نویسد : عمر با غلاف شمشیر به پهلوی مبارک فاطمه و با تازیانه به بازوی حضرت زد . فاطمه ،  صدا زد : « یا ابتاه » علی (ع) ناگهان دست به گریبان عمر انداخت و او را بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید. ( فأخذ على بتلابیب عمر و هزه ووجأ أنفه ورقبته)(تفسیر آلوسی :3/124) سلیم بن قیس هلالى در این باره مى‌نویسد: هنگامی که فاطمه(س) صدا زد: «یا رسول اللَّه، ابوبكر و عمر با بازماندگانت چه بد رفتار مى‌كنند»! ناگهان علی علیه السّلام ظاهر گردید و بر عمر چیره شد و گریبان او را گرفت و او را به شدت كشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش كوبید و خواست او را بكشد؛ ولى به یاد سخن پیامبر صلى الله علیه وآله و وصیتى كه به او كرده بود افتاد، فرمود: اى پسر صهاك! قسم به آنكه محمّد را به پیامبرى مبعوث نمود، اگر نبود نوشته ای پیشین از جانب خدا و اگر نبود عهدى كه پیامبر با من بسته است، مى‏دانستى كه تو نمى‏توانى به خانه من داخل شوى» (ج2ص586) قسمت دوم سخنان علی در خانه تنها نبود بلکه جماعتی از بنی هاشم آنجا حضور داشتند. حتی گفته شده زبیر پسر عمه امام علی، شمشیر به دست از خانه خارج شد. چون آنها وارد خانه نشده بودند. آیا اجازه می دهند که یکی پهلوی زهرا را بشکند و یکی با شمشیر به او ضربه بزند و دیگری میخ به سینه اش فرو کند. آنطور که می گویند میخ زنگ زده. آیا این معقول است؟ پاسخ حضور جماعتی از بنی هاشم در منزل حضرت و نزاع زبیر با مهاجمان در هجوم دوم بود که در آن هجوم کسی صدمه ندید. قضیه آتش زدن به خانه وحی و آن جنایات هولناک در هجوم سوم رخ داده است. هجوم به خانه وحی در سه مرحله رخ داده است: 1⃣  بار اول در روز اول ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کرده‌ام که تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان بازگشتند. پس از آن امیر المؤمنین شبها صدیقه طاهره و حسنین علیهم السلام را بر در منازل اصحاب می‌بردند و ضمن یادآوری واقعه غدیر، طلب یاری می‌نمودند. (کتاب سلیم: ص 128. احتجاج: ص 75 ،190) 2⃣ بار دوم هفت روز بعد از دفن پیامبر(ص) بود که زبیر و عده‌ای دیگر در منزل امیر المؤمنین علیه السلام جمع شده بودند . آن روز زبیر شمشیر کشید تا عمر را بکشد.(توحید صدوق: ص 73. احتجاج: ج 1، ص 111 95. بحار الانوار: ج 28، ص 321) 3⃣ بار سوم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن در منزل و ضرب و جرح صدیقه طاهره سلام الله علیها و کشتن حضرت محسن علیه السلام، امیر المؤمنین علیه السلام را با دست بسته بیرون بردند.(کتاب سلیم: ص 249 82. الکوکب الدری: ج 1، ص 194. الجمل: ص 117. کامل ابن اثیر: ج 2، ص 326. تاریخ طبری: ج 3، ص 203) در هجوم سوم، جز خانواده حضرت هیچ یک از بنی هاشم حضور نداشت. جاحظ می گوید: عمر در روز بیعت ... فریاد می کشید: بسوزانید خانه اش را با هر کسی که در آن خانه است! در حالی که در آن خانه کسی جز علی و فاطمه و حسن و حسین و زینب نبود! (الشهرستانى، الملل والنحل: 1/57) (البته در برخی نقل ها کنیز حضرت زهرا(س) نیز در منزل حضور داشته و اما این که چرا در این نقل، سخنی از ایشان نشده شاید به این جهت باشد که متاسفانه برخی عرب های آن زمان، اساسا کنیزان را به شمار نمی آوردند.) قسمت سوم سخنان می گویند پیامبر به او وصیت کرده. یعنی چه پیامبر به او وصیت کرده؟ یعنی قبل از وفات گفت: ای علی! اگر خواستند دخترم را بکشند حرام است که از او دفاع کنی. آیا کسی که عقل داشته باشد چنین تصوری به خود راه می دهد؟ ... پاسخ پیامبر هیچ گاه وصیت نکردند که اگر کسی خواست دختر من را بکشد از او دفاع نکن. امیر المومنین(ع) هم آنجا که لازم بود از حضرت زهرا (س) دفاع کردند که بیان آن
گذشت. اما آنچه موجب صبر(و نه سکوت ) حضرت بود و ایشان به خاطر آن، از قیام علیه غاصبان حقش و قاتلان همسرش خودداری کردند حفظ دین و وصیت پیامبر (ص) بود مبنی بر اینکه اگر یاورانی یافتی مبارزه کن و حقت را بگیر وگرنه صبر کن (تا خودت و اهل بیتت و شیعیانت را محافظت کنی و از تفرقه و ارتداد مردم از دین جلوگیری کنی) تا در موقعی که یاورانی یافتی بتوانی دین خدا و سنت مرا احیا کنی. اشعث بن قیس روزی در اعتراض به سخنان حضرت گفت: اى پسر ابوطالب! چرا هنگامى كه افرادى ... با ابوبكر بیعت كردند، نجنگیدى و شمشیر نزدى؟ و از هنگامى كه به عراق آمده‏اى در هر سخن و خطبه‏اى كه با ما داشته‏اى نبوده كه در پایان آن پیش از به زیر آمدن از منبر نگویى كه: «به خدا سوگند! من از خود مردم به آنان سزاوارترم، از پگاه درگذشت رسول خدا هماره به من ستم شده است»؛ پس چرا در دفاع از حقت شمشیر نزدى؟! علی علیه السلام فرمود: اى پسر قیس! گفتى و حال پاسخ را بشنو؛ این ترس و فرار از مرگ نبود كه مرا از آن بازداشت، من بیش از هر كسى مى‏دانم كه آنچه نزد خداوند است برایم از دنیا و آنچه در آن است بهتر مى‏باشد[و از این رو مشتاق شهادتم]؛ ولى آنچه مرا از شمشیر كشیدن بازداشت وصیت و پیمان رسول خدا با من بود. ...فرمود: «اگر یارانى یافتى با آنان جهاد كن و اگر نیافتى دست نگهدار و خون خویش حفظ كن تا كه براى برپایى دین و كتاب خدا و سنت من یارانى بیابى». ... رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلّم مرا خبر داد كه من نسبت به او مانند هارونم نسبت به موسى، و اندكى پس از حضرتش سرنوشت امّت همانند هارون و پیروانش و گوساله و گوساله پرستان خواهد شد ... و من ترسیدم كه برادرم رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلّم به من چنین گوید كه: چرا میان امت پراكندگى افكندى و وصیتم را به كار نبستى؟ به تو گفتم كه اگر یارانى نیافتى دست نگهدارى و خون خود و اهل بیت و پیروانت را حفظ كنى؟... (الهلالی، كتاب سلیم بن قیس الهلالی، ص666؛ بحار الأنوار، ج 29، ص 468 ) از این عبارت به خوبی به دست می آید که اگر حضرت در آن واقعه به گونه دیگری عمل می نمود، خودش، اهل بیتش، شیعیانش و دین خدا و سنت پیامبر(ص) نابود می شدند.  به طور کلی در این دسته از روایات فایده صبر حضرت هنگام نداشتن یاور چند چیز بیان شده است: 1-      حفظ جان حضرت واهل بیت و شیعیانش به منظور ذخیره شدن برای احیای قرآن و سنت و باقی ماندن دین(وَ إِنِّی خَشِیتُ أَنْ یقُولَ لِی ذَلِكَ أَخِی رَسُولُ اللَّهِ ص لِمَ‏ فَرَّقْتَ بَینَ الْأُمَّةِ وَ لَمْ تَرْقُبْ قَوْلِی وَ قَدْ عَهِدْتُ إِلَیكَ إِنْ لَمْ تَجِدْ أَعْوَاناً أَنْ تَكُفَّ یدَكَ وَ تَحْقُنَ دَمَكَ وَ دَمَ أَهْلِ بَیتِكَ‏ وَ شِیعَتِك‏(سلیم بن قیس، ج2ص666)) 2-      جلوگیری از تفرقه(مقایسه با گوساله پرست شدن مردم پس از رفتن موسی وسکوت هارون به­خاطر جلوگیری از تفرقه) 3-      جلوگیری از ارتداد مردم از اسلام(أما حقی فقد تركته مخافة أن یرتد الناس عن دینهم ) قسمت چهارم سخنان گویا می خواهند به زور پهلوی او را بشکنند تا مردم گریه کنند حتی اگر حدیثی باشد که عقل آن را قبول نمی کند حالا شما تصور کنید که اگر این اتفاق برای شما بیفتد می پسندید؟ چطور برای حضرت علی می پسندید؟ پاسخ کسانی که بر اساس دلایل متواتر و اسناد معتبر تاریخی سخن از وقوع قطعی این جنایات هولناک می زنند، نمی خواهند به زور پهلوی حضرت زهرا (ص) را بشکنند؛ بلکه می خواهند گریبان کسانی را که به زور پهلوی ایشان را شکستند بگیرند و مورد بازخواست قرار دهند که چرا چنین جنایت هولناکی را انجام داده اید: بِأیّ ذَنبٍ قُتِلَت. اگر می گویید عقل قبول نمی کند، می پرسیم کدام عقل؟ آنچه در بالا جهت استبعاد وقایع مسلم تاریخی بکار گرفته شد، تنها سخنانی احساسی و عامیانه بود نه استدلال عقلی. اما اگر منظورتان عقل سلیم و فطری است می گوییم بله عقل قبول نمی کند! اما چه چیزی را؟ عقل قبول نمی کند که کسی چنین جنایات هولناکی را با نزدیک ترین افراد به پیامبرش انجام دهد و در عین حال، ادعای دین و دینداری و حمایت از دین رسول الله(ص) داشته باشد. نه تنها عقل، که دین، و نه تنها دین، که وجدان بشری آن را قبول نمی کند همان طور که آن همه جنایات کربلا را نه عقل و نه دین و نه وجدان قبول نمی کند و عاملان آن را مستوجب غضب الهی می شمارد. بله ما این وقایع را برای نزدیکان خود نمی پسندیم و برای امیر المومنین(ع) هم نمی پسندیم، اما چون این کارها مورد پسند نیستند، پس رخ نداده اند؟! و باید انکار شوند؟!! آیا شما جنایاتی را که در کربلا اتفاق افتاد می پسندید؟ آیا می توان گفت چون پسندیده نیستند پس رخ نداده اند و باید انکار شوند؟ کدامین عقل و خرد، این استدلال را می پذیرد؟ ✍️ 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیار مهم ایا اقای منکر مصائب و هجوم به خانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و شهادت ایشان بود ؟؟؟؟ 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
#شبهه بسیار مهم ایا اقای #سید_حسین_فضل_الله منکر مصائب و هجوم به خانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله ع
📌 البته دوست اهل علم ما که اخبارش نزد ما صدق و شخص ایشان برای اهل علم ثقه اند در جلسه ای که خود بنده در آنجا حاضر بودم ، نقل می کرد که متاسفانه افکار سید حسین فضل الله در لبنان موجب برچیده شدن بساط شده است 🤔
🔹️دکانی به نام سر کتاب ❓️اشخاصی فال می‌گیرند و سر کتاب باز می‌کنند و خبرهایی در مورد شخص می دهند و دعایی می‌نویسند و می‌گویند برای دفع طلسم همراهت باشد و در ازای این کارها مبلغی پول می‌گیرند؛ آیا مراجعه به این اشخاص صحیح است؟ ✅️ پاسخ: مراجعه به این اشخاص و تصدیق و تأیید ادعاهایشان در روایات متعددی مذمت شده است که چند مورد را ذکر می‌کنیم: از امام جعفر صادق علیه‌السلام نقل شده که فرمودند: منجّم (مدعی پیش گویی و طالع بینی از روی حساب ستاره‌ها) ملعون است و کاهن (خبر دهنده از گذشته و آینده و امر پوشیده) ملعون است و ساحر ملعون است.(۱) ◀️ همچنین از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل شده که از رفتن به نزد عَرَّافِ نهی کرد و فرمود: کسی که به نزد عراف برود و او را تصدیق کند، از آنچه خدا بر محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله نازل نموده است بیزار است.»(۲) «عَرَّافِ» به کسی گفته می‌شود که از گذشته و آینده و از امر پنهان و سری خبر بدهد و اشخاص را به چیز گم شده و غیره راهنمائی کند. ⭕️ باید دانست اغلب دعا نویس‌ها؛ ۱. دعاهایی که می‌نویسند سند و مدرک ندارد و بدعت است. ۲. شکل ها و کلمات نامفهوم در آن می آورند، این کار در احادیث مذمت شده است. یعنی تعویذ را انسان باید بفهمد که چه چیزی در آن هست. از امام جعفر صادق علیه‌السلام نقل شده که فرمود: تعویذ (خواندن یا نوشتن دعای مخصوص) برای چشم زخم یا تب یا درد دندان یا صاحب نیش زهردار اشکالی ندارد در صورتی که شخص بداند چه می‌گوید و در تعویذ خود، چیزی که آن را نمی‌شناسد وارد نکند.»(۳) بنابراین مراجعه به کاهن و منجم یعنی شخص خبر دهنده از گذشته یا آینده یا خبر دهنده از امر پنهان مانند مکان شیء دزدیده شده و غیره شدیداً مذمت شده است و اینکه گاهی اوقات حرف آنها درست از کار در می آید نشانه صحت امر آنها نیست، همانطور که در روایات وارد شده است و نیز دستورات و دعاهایی که توصیه می کنند مبنای دینی ندارد و اکثرا نامفهوم است. 📚 منابع: ۱. خصال، ج ١، ص ٢٩۶ ۲. من لا یحضره الفقيه، ج ۴، ص ۶ ۳. طب الأئمه، ص ۴٨ 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
🔴 حکومت کوروش؛ برده‌ها فدای بتکده‌ها 👈در کتیبه خطی متعلق به سال آخر حکومت کوروش در بابل چنین آمده است که برده‌ها باید از بتکده ائانا محافظت کنند وگرنه مجازات خواهند شد. 📝 توضیح بیشتر: برخلاف تبلیغات نادرست عده‌ای، نه تنها در حکومت کوروش برده داری لغو نمی‌شود بلکه آنها باید از بتکده‌ها نیز محافظت می‌کردند و در صورت محافظت بد، توسط حکومت کوروش مجازات می‌شدند. 📌 گروه پژوهشی آرتا 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حجاب و پوشش زن مسلمان انقدر اهمیت داره که پیامبر اسلام بخاطر برهنه کردن یک زن مسلمان به یهود اعلان جنگ می کنه... پ ن : قابل توجه مسئولینی که با هجمه رسانه‌ای دشمن (صهیون) سنگر را رها کردند!❗️ 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پاسخ به یک از شبکه‌های وهابی؛ ❓ زنان صدر اسلام اصلا کنش سیاسی و اجتماعی نداشته‌اند. بالتبع انتساب چنین مسأله‌ای به دختر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نیز دروغ است! 🤔 💠 حجت‌الاسلام و المسلمین استاد محمدی شاهرودی 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اگر حمله به بیت و شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) واقعیت دارد چرا امیرالمومنین (علیه السلام) بعد از آن واقعه، اشاره‌ای به این موضوع نکردند؟! 💠 استاد محمدی شاهرودی 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
اسلام ۱۴۰۰ سال پیش گفته بود ولی شماها غربی‌ها حالا بهش رسیدید 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ عصمت و طهارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (حجت بودن فعل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها) 👤 حجت الاسلام رفیعی 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌براندازهای حامی اسرائیل کودک‌کُش! به سوالی که در آخر کلیپ پرسیده میشه جواب بدهید. 🔗 شیخ مرتضی 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
🔺️ارائه نقلی کهن مبنی بر قدمت اعتقاد به ماجرای مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 📌يکی از کهن ترين و مهمترين ترين رساله‌ها درباره فدک و استدلال درباره حق حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها در خصوص ارث بردن از پدر بزرگوارشان صلی الله علیه و آله، رساله ابو عثمان عمرو بن بحر الجاحظ (۱۵۹_۲۵۵ق) از علمای بزرگ عامه با عنوان "العباسیة" است. 📌وی در این مقاله به گزارش برخی تعابیر حضرت زهراء سلام الله علیها در حین تعارض با ابوبکر می‌پردازد، و 👈ایضا بحثی دقیق حول عدم تصدیق ابوبکر در مدعی خود مطرح می‌کند. ۱. والله لادعون علیک (ای ابوبکر به خدا قسم من تورا دعای به شرّ می‌کنم /لعن کردن) ۲. و الله لا کلمتک ابدا (ای ابوبکر من دیگر با تو صحبت نخواهم کرد /کنایه از اینکه تا ابد از او ناراضی هستند) ۳. اوصت الا یصلی علیها ابوبکر (حضرت وصیت کردند ابوبکر خلیفه خودخوانده بر ایشان نماز نخواند) 📖 رسائل الجاحظ، ۲۶۵-۲۶۳ 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
💠 تفسیر «حىّ على خيرالعمل» ❇️ امام محمد باقر علیه‌السلام به یکی از یاران خود فرمود: 🔸آيا تفسير «حىّ على خيرالعمل» را می‌‏دانى؟ گفت: نه. فرمود: (مؤذن با این جمله) تو را به خوبى و نيكى دعوت ‏كرد. می‌دانی نیکی به چه کسی؟... 🔹دعَاكَ إِلَى بِرِّ فَاطِمَةَ وَ وُلْدِهَا نيكى به فاطمه سلام‌الله‌علیها و فرزندانش. 📚 علل الشرائع، ج ۲، ص ۳۶۸ 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه با امربه‌معروف ما‌ طرف لج کرد چی⁉️ بازم واجبه امر به معروف کنیم⁉️ اگه نتیجه‌ی برعکس داد چی⁉️ 🌱 🇮🇷🇵🇸 https://eitaa.com/anti_shobhe110 @anti_shobhe110