eitaa logo
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
2.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
4.7هزار ویدیو
90 فایل
کانال پاسخ به سوالات و #شبهات #دینی #اعتقادی ارتباط با ادمین 👇👇 @seyed_javad_hoseini135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا جوووووووونم تولدت مبارک 💖😘 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
40.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ فرمودن ما از تبار قریش هستیم و ایرانیان دشمن ما هستن حسین بن علی می گوید : «ما از تبار قریش هستیم و شیعیان ما (پیروان  ما) عرب و دشمنان ما عجمان (ایرانیان) هستند.روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است.(العجم المذموم من کان عدونا) ایرانیان را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت.(…الرجال عبید العرب)» ❇️پاسخ رو در کلیپ بالا ببینید.👆👆 (علیه السلام) مبارک باد 🌸🌸 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
31.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌اگر خمینی به مجاهدین خلق بها داده بود حزب مسعود رجوی دست به خشونت نمیزد ، اینا همه تقصیر امام خمینیه!❗️ پ ن : اینجوری دارن مسائل و تحریف میکنن و بخورد ملت میدن☝️ 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ مرگ بر نصف دنیا می گیم، بلا به خودمون بر میگرده یکشنبه مسیحیت دعا میکند، شنبه یهودی دعا میکند،جمعه ایرانی ها نفرین بر نصف دنیا می کنند !!! ❇️ پاسخ استاد مرتضی کهرمی رو ببینید 👆 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
چهارشنبه و پنجشنبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺مهمتر بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ جان امام زمان علیه السلام !!!! ❕اخیرا سخنانی از مرحوم امام خمینی مورد بحث و نقد قرار گرفت که ایشان فرموده بودند که اهمیت حفظ نظام از حفظ جان امام عصر ع هم بیشتر است , ما در کلیپ فوق در جهت تبیین و توضیح این سخنان , نکات مفیدی ارائه داده ایم و از بیان مرحوم امام خمینی رفع شبهه کرده ایم !!!! 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ شمر دایی حضرت عباس بوده و ام‌البنین خواهر شمر بوده عاشورا بخاطر دعوای خانوادگی بود ❇️پاسخ رو ببینید 👆 علیه السلام مبارک باد 🍀🌺 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
پس قرارمان این باشد ... @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 آیا مادر امام سجاد است و در ری مدفون است؟ 🔑 با رجوع به منابع مختلف درمي‏یابیم (1)كه از میان امامان شیعي بیش ترین اختلاف درباره نام مادر امام سجاد(ع) وجود دارد(2) تا جایي‏كه برخي از محققان با استفاده از منابع مختلف چهارده نام(3)و برخي دیگر تا شانزده‏(4) نام براي مادر حضرت ذكر كرده‏اند(5). مجموع این نام‏ها چنین است: 1. شهربانو، 2. شهربانویه، 3. شاه زنان، 4. جهان شاه، 5. شه زنان، 6. شهرناز، 7. جهان بانویه، 8. خوله، 9. برّه،  10. سلافه، 11. غزاله، 12. سلامه، 13. حرار، 14. مریم، 15. فاطمه، 16. شهربان. با آن كه در منابع تاریخي اهل سنّت روي نام‏هایي چون سلافه، سلامه، غزاله بیش تر تأكید شده(6)اما در منابع شیعي و به خصوص منابع روایي آنان، نام شهربانو بیش تر مشهور شده است. (6) بنا به نوشته برخي از محققان(7): اولین بار این نام در كتاب «بصائر الدرجات» محمد بن حسن بن فروخ صفار قمي (م290ه. ق) دیده شده است. (8) بعدها محمد بن یعقوب كلیني، محدّث معروف شیعي (م 329 ه. ق) روایت همین كتاب را در كتاب كافي آورد. (9). بقیه منابع یا از این دو منبع بهره گرفته و یا آن كه روایاتي ضعیف و بدون سند معتبر را در نوشته‏هاي خود آورده‏اند. (10) 👈در این روایت آمده است: چون دختر یزدگرد را نزد عمر آوردند، دوشیزگان مدینه براي تماشاي او می آمدند. بعد از گفتگویی كه بین دختر یزدگرد و عمر پیش آمد، امام علی(ع) به عمر فرمود: به او اختیار ده كه خودش مردي از مسلمانان را انتخاب كند و در سهم غنیمتش حساب كن. عمر به او اختیار داد. دختر آمد و دست خود را روي سر حسین(ع) گذاشت. علي(ع) به او فرمود: نام تو چیست؟ گفت: جهان شاه. حضرت فرمود: بلكه شهربانویه باشد. سپس به حسین فرمود: اي اباعبدالله! از این دختر بهترین شخص روي زمین براي تو متولد مي‏شود. علي بن حسین(ع) از او متولد گشت. حضرت را ابن الخیرتین (پسر دو برگزیده) مي‏گفتند؛ زیرا برگزیده خدا از عرب «هاشم» بود و از عجم «فارسي». (11) این روایت از جهت سند و متن محل بحث واقع شده است. از جهت سند در آن افرادي مانند ابراهیم بن اسحاق احمر(12) و عمرو بن شمر وجود دارند كه به غلوّ متهم شده اند. علمای شیعه آن دو را مورد تأیید قرار نداده‏اند. (13) از جهت متن نیز اشكالاتی دارد، از جمله: اسارت دختري از یزدگرد در زمان عمر و به ازدواج امام حسین درآمدن محل تردید است. در هیچ‏ یك از منابع معتبر شیعي به جز این روایت، لقبي با عنوان «ابن الخیرتین» براي امام سجاد نقل نشده است. ادامه 👇👇
از مهم‏ترین اسناد تاریخی كه می‏توان درباره مادر امام سجاد(ع) به آن استناد كرد، نامه‏های منصور به محمد بن عبدالله معروف به «نفس زكیه» است كه رهبری مخالفان طالبی (اولاد ابوطالب) را در مدینه بر عهده داشت و همیشه میان او و منصور نزاع و درگیری بود. در یكی از این نامه‏ها كه منصور قصد ردّ ادعاهای محمد مبنی بر افتخار به نَسَب خود را داده چنین می‏نگارد: «ما وُلِدَ فیكم بعد وفاة رسول الله(ص) افضل من علی بن الحسین و هو لاُُمّ ولد».(14) یعنی، بعد از رحلت پیامبر خدا(ص) در میان شما شخصیتی برتر از علی بن حسین «امام سجاد(ع)» ظهور نكرده، در حالی‏كه او فرزند ام ولد (كنیز دارای فرزند) بود. جالب آن است كه هیچ اعتراضی ـ نه از سوی محمد و نه از سوی دیگران ـ به این فقره شنیده نمی‏شود كه علی بن حسین(ع) فرزند كنیز نبود؛ بلكه فرزند شاهزاده‏ای ایرانی بود! در حالی‏كه اگر این داستان واقعیت داشت، حتماً محمد بن عبدالله برای پاسخ دادن، به آن استناد می‏كرد. شهید مطهری نیز ازدواج شهربانو دختر یزدگرد سوم را با امام حسین مشكوك دانسته و می‌نویسد: مورخان عصر حاضر عموماً در این قضیه تشكیك می‌كنند و آن را بی اساس می‌دانند... وسعید نفیسی در تاریخ احتماعی ایران، آن را افسانه می‌داند.(15) مجموعه این قرینه‏ها ما را به این نتیجه می‏رساند كه دست جعل در ساختن مادری ایرانی با این اوصاف برای امام سجاد(ع) دخالت داشته و عمداً دیدگاه‏های دیگر درباره مادر آن حضرت(ع) ـ بویژه دیدگاه‏هایی كه او را از كنیزكان بلاد دیگر همانند سند می‏داند ـ نادیده گرفته است. در حالی‏كه تا قبل از اواخر قرن سوم بیشتر ناقلان، او را از كنیزان سِند یا كابل می‏دانستند.(16) در این باره باید بگوییم كه تقریباً تمام منابع متقدم شیعی ـ كه به زندگانی مادر امام سجاد(ع) پس از اسارت پرداخته‏اند ـ چنین نگاشته‏اند: او در هنگام تولد امام(ع) در همان حالت نفاس از دنیا رفت.(17) وقبر وی معلوم نیست . ادامه 👇👇
🕌 و اما بحث مرقد بی‏بی شهربانو از مطالب قبل و اثبات عدم حیات مادر امام(ع) بعد از تولد امام(ع). هم‌چنین از سوی محققان معاصر با دلایل قطعی ثابت شده است كه بقعه بی‏بی شهربانو - كه در كوهستان شرق ری معروف به كوه بی‏بی شهربانو پدیدار است - هیچ ربطی با مادر امام(ع) ندارد و بنایی است كه در قرون بعدی ساخته شده است. چنان‏كه تاریخ ساخت صندوق منبت كاری آن سال 888 ق را نشان می‏دهد و درب منبت كاری آن كار عهد صفوی است و الحاقاتی از هنر دوره قاجاریه دارد.(18) عدم ذكر چنین بقعه‏ای در آثار شیخ صدوق - كه خود سالیان دراز در ری می‏زیسته و به آن آشنایی كامل داشته - مؤید دیگری بر عدم وجود این بقعه در قرن چهارم و در زمان شیخ صدوق (متوفی 381 ق) است. دیگر نویسندگانی هم كه به ذكر احوال عبدالعظیم حسنی و شخصیت‏های بزرگ مدفون در ری پرداخته‏اند، نامی از چنین بقعه‏ای نبرده‏اند. این احتمال وجود دارد كه در قرون بعدی زنی پارسا با نام شهربانو در این مكان دفن شده و با گذشت سالیان، مردمان آن سامان او را با مادر امام سجاد(ع) - كه در آن زمان مشهور به شهربانو بوده - اشتباه گرفته‏اند و یا برخی این اشتباه را در زبان مردم انداخته و با انگیزه‏هایی به تقویت آن پرداخته‏اند.(19)  برای آگاهی بیش تر به كتاب زندگانی علی بن الحسین (ع) از دكتر جعفر شهیدی مراجعه كنید پی نوشت ها: 1. ملاآقا دربندي، اكسیر العبادات في اسرار الشهادات، ج 3، ص 110. بي تا بي جا ؛مهدی پیشوائی ، سیره پیشوایان ،قم ،موسسه امام صادق (ع) ،1379 ،چاپ یازدهم ،ص234 . 2. سید جعفر شهیدی، زندگانی علی بن الحسین(ع)، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی،1374 ش، چاپ ششم.، ص11. 3. همان ص 10 و 11. 4. مقاله «حول السیدة شهربانو» نوشته شیخ محمد هادي یوسفي، مندرج در مجله رسالة الحسین(ع)، سال اوّل، شماره دوّم، ربیع‏الاول 1412. 5. علامه مجلسي ، بحار الأنوار، بيروت - لبنان،، ناشر : دار إحياء التراث العربي سال چاپ : 1403 - 1983 م ر، ج 46، ص 8-13. 6.  افتخارزاده، محمودرضا، شعوبیه ناسیونالیسم ایرانی، ص‏305 . 7. ‏زندگاني علي بن الحسین(ع)، ص 12. 8. بحارالانوار، ج 46، ص 9، ح 20. 9.. الشيخ الكليني ، الكافي، تحقيق، تصحيح و تعليق : علي أكبر الغفاري ، ناشر : دار الكتب الإسلامية، طهران ،  ج 1، ص 466 ، 10. براي آگاهي از سیر تاریخي شهربانو در منابع ر. ك: شعوبیه ناسیونالیسم ایراني، ص 289-337. 11. اصول كافي، ج 1، ص 467 . 12. آیت الله خویي، معجم رجال الحدیث، ج 1، ص 202 و ج 13، ص 106. 13. همان. 14 ابن اثير. الكامل في التاريخ، بيروت، دار صادر . ج 2، ص 570 15 شهید مطهری. خدمات متقابل اسلام و ایران، ، قم ، انتشارات جامعه مدرسین ،1362 ه ش ، ص108-109 ، 16. حول السیده شهر بانو، ص 28. 17 ..شیخ صدوق ، عیون اخبار الرضا(ع)، ج 2، ص  ؛127بحار الانوار ،ج 46،ص 7  ؛ زندگانی علی بن الحسین(ع)،ص 26 . 18 شعوبیه، ص 326. 19. ر.ك : ری باستان (نوشته كریمیان) و دانشنامه ایران و اسلام، ذیل كلمه شهربانو. 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تا همین ۵۰ سال پیش در تهران کوچه‌ای به اسم التماسی‌ها بود. برخی زنان مشکل‌دار برای اینکه از گرسنگی تلف نشن به مردها التماس می‌کردند تا... شما ببین اوضاع شهرهای دیگه چطور بوده❗️ 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
⛔️ علامه ميرزاى نورى در كتاب خاتمة المستدرك ، روايتى را آورده است كه هم در نوع خود جالب است و هم اثبات يك جعل تاريخى ديگر در منابع شيعى ميباشد. خلاصه روايت: عبدالله ابن عتبه ميگويد نزد حسين بودم كه فرزندش على كه معروف به على اصغر است وارد شد، حسين گفت اين فرزندم امام بعد از من است و … ❇️ 🔺معاندین مفلوک با طرح کردن این گونه شبهات , بیش از پیش نشان می‌دهند که مکتب الحاد وظیفه ای جز ترویج جهل و نادانی و بی‌سوادی بر عهده ندارد❗️ 🔺مقصود از علی اصغر در روایت مذکور امام سجاد است که گاه این لقب به ایشان داده می‌شد , زیرا ایشان در زمان صدور روایت خردسال بودند و از علی اکبر علیه السلام هم که در میدان کربلا شهید شد , کوچک‌تر بودند لذا از ایشان با عنوان " علی اصغر " یاد شده است و ادامه روایت هم که سخن از فرزند آینده امام سجاد(علیه السلام) یعنی امام محمد باقر(علیه السلام ) به میان می‌آورد , به روشنی این ادعا را ثابت می کند . 🔺مطابق روایت مذکور , عبيد الله بن عبد الله بن عتبه گفت : " خدمت حضرت (علیه السلام) بودم كه على بن الحسين اصغر وارد شد او را پيش خواند و محكم در آغوش گرفته پيشانى‏اش را بوسيد فرمود پدرم فدايت باد چقدر خوشبو و خوش خلقى. از اين سخن مرا در دل خطورى رسيد عرض كردم يا ابن رسول الله خداى نخواسته اگر پيش آمدى شد ما بايد از كه پيروى كنيم فرمود همين پسرم على او امام و پدر امامان است عرض كردم هنوز سنى ندارد و كوچك است و فرمود كوچك نيست پسرش محمد در نه سالگى شايستگى پيشوائى دارد. ( مدتى در سكوت مي‌گذراند ) تا به مقام امامت ميرسد آنگاه درياى دانش را مي‌شكافد. " 📚بهجه النظر ص ٦٥ ❕نسب شناسان نیز گاه از امام سجاد(علیه السلام) تعبیر به علی اصغر می‌کردند , از این جهت که ایشان از علی اکبر (ع) کوچکتر بودند . "على اكبر كه مادرش ليلا، دختر ابو مُرّه، نَوه ابوسفيان بود. على اصغر [زين العابدين عليه السلام‏] كه مادرش شهربانو، دختر يزدگرد شهريار بود. " 📚لباب الأنساب: ج 1 ص 349. ❕یا شیخ عباس قمی می‌نویسد : " حافظ عبد العزيز بن اخضر جنابذى گويد: فرزندان حسين بن على عليهما السّلام شش پسرند و دو دختر؛ على اكبر كه با پدرش كشته شد و على اصغر و عبد الله و جعفر و سكينه و فاطمه. و نسل حسين عليه السّلام از على اصغر يعنى امام زين العابدين باقى ماند " 📚دمع السجوم در ترجمه نفس المهموم، ص: 494 البته به طفل شیر خواره ای که در میدان کربلا به شهادت رسید و نام اصلیش عبدالله بود نیز علی اصغر گفته می شود , زیرا ایشان از امام سجاد(علیه السلام) کوچک‌تر بودند 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
📌بهائیان اول را یکی از اعیاد خود می‌دانند ! به این دلیل که این روز ، روز تولد علی‌محمد باب است ...! 🔻 این پست فطرت‌ها روز اول و دوم محرم را به بهانه تولد باب و بهاء جشن می‌گیرند ...تا آنجا که قرة العین در روز اول محرم در بغداد برای باب جشن تولد گرفته !❗️ 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
دوستی دیرینه امام سجاد ع با مروان !!!! 🤔 ❕دوستی امام سجاد با مروان ❓در قيام مردم مدينه، شورشيان عوامل يزيد را در خانه مروان محاصره كردند، مروان براى نجات خانواده اش به تقلا افتاد، از عبدالله بن عمر خواست كه خانواده اش را نجات دهد، ولى او نپذيرفت. سپس مروان از على بن الحسين(سجاد) خواست كه همسرش، عايشه دختر عثمان و فرزندانش را به خارج از شهر منتقل كند. سجاد نيز آنها را از شهر خارج كرد و فرزندش عبدالله را نيز به آنها سپرد كه وى را با خود ببرند. : فكلمه مروان: " يا ابا الحسن ان لي رحماً، وحرمي تكون مع حرمك" فقال  الامام: " افعل فبعث بحرمه اليه... فخرج الامام بحرمه وحرم مروان حتى وضعهم في ينبع "، وكان مروان شاكراً لعلى بن الحسين، مع صداقت كان بينهما قديمه : مروان به وى گفت: اى ابا الحسن خانواده ام را همراه خانواده ات به مكان امنى ببر، امام همراه خانواده اش خارج شد و خانواده مروان را نيز به خارج از شهر برد و آنها را در شهر ينبع ترك كرد مروان ازين بابت هميشه از سجاد شكرگزارى ميكرد👈 با اينكه بين آنها دوستى ديرينه اى وجود داشت. 👉 : ١) تاريخ طبرى ج ٥ ص ٤٨٥ ❗️❗️ 💠 ❕مروان از قيام مردم بشدت وحشت‏زده شد، زيرا اين شورش يكى از عناصر ويرانگر و از عوامل تخريب و تباهى بود، از جمله مى‏ترسيد كه از ناحيه شورشيان به زنانش تجاوز شود، اين بود كه ابتدا به عبد اللّه بن عمر پناه برد و از او درخواست كرد تا از زنان او حمايت كند اما عبد اللّه بن عمر، اجابت نكرد، مروان نااميد شد و برگشت در حالى كه مى‏گفت: خدا روى چنين شخصى را زشت كند . 📚الاغانی ج ١ ص ٢٤ ❕و با عجله به خدمت امام زين العابدين عليه السّلام كه معدن بخشندگى و رأفت بود شتافت و تقاضاى خود را مطرح كرد، امام عليه السّلام جواب مثبت داد، اين بود كه زنان اموى را به حرم آن حضرت بردند و امام عليه السّلام آنان را به «ينبع» برد و پس از آن عايشه دختر عثمان زن مروان راهى طايف شد و بر امام زين العابدين عليه السّلام گذر كرد، امام بر او بيمناك گرديد از اين رو پسرش عبد اللّه را براى محافظت وى به همراه فرستاد و عبد اللّه تا پايان حادثه با وى ماند. مورخان مى‏گويند: امام عليه السّلام چهارصد زن را با اولاد و خدمتگزاران تحت تكفّل گرفت و آنها را با خانواده خودش اداره مى‏كرد تا اين كه مسلم بن عقبه از مدينه بيرون شد و يكى از آن زنان سوگند ياد كرد كه در منزل پدرش آن آسايش و زندگى راحتى را كه در منزل امام على بن حسين عليهما السّلام ديد، هرگز نديده بود. " 📚تحليلى از زندگانى امام سجاد عليه السلام ، نويسنده: باقر شريف قرشى / مترجم محمدرضا عطائى‏ ج 2، ص: 658 ❕پناه دادن امام سجاد ع به مروان , بر خلاف توهم طبری , به خاطر دوستی با مروان نبود , بلکه به خاطر حکم قرآن و سنت نبوی بود که انسان باید حتی به دشمن خود نیز نیکی کند . 👌خداوند می فرماید : " بدى را از راهى كه بهتر است دفع كن (و پاسخ بدى را به نيكى ده) ما به آنچه آنها توصيف مى‏كنند آگاهتريم‏ " " ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَةَ نَحْنُ أَعْلَمُ بِما يَصِفُونَ " ( مومنون ٩٦ ) ❕و می فرماید : " وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ _ وَ ما يُلَقَّاها إِلاَّ الَّذِينَ صَبَرُوا وَ ما يُلَقَّاها إِلاَّ ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ _ " هرگز نيكى و بدى يكسان نيست، بدى را با نيكى دفع كن، تا دشمنان سرسخت همچون دوستان گرم و صميمى شوند! _ اما به اين مرحله جز كسانى كه داراى صبر و استقامتند نمى‏رسند، و جز كسانى كه‏ بهره عظيمى از ايمان و تقوا دارند به آن نائل نمى‏گردند. " ( فصلت ٣٤ _ ٣٥ ) 👌و در وصف بندگان صالح خود می فرماید : " وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِين‏ " " و خشم خود را فرو مى‏برند و از خطاى مردم مى‏گذرند، و خدا نيكوكاران را دوست دارد. " ( آل عمران ١٣٤ ) ❕ در مناقب ابن شهرآشوب درباره اخلاق رسول اكرم ص آمده است: «وَلَا يَجْزِي بِالسَّيِّئَةِ السَّيِّئَةَ وَلَكِنْ يَغْفِرُ وَيَصْفَحُ‏ " بدى را به بدى جزا نمى‏داد بلكه (با خوبى به مقابله با آن مى‏پرداخت و) مى‏بخشيد و صرف نظر مى‏كرد». " 📚مناقب ابن شهر آشوب ج ١ ص ١٤٧ ❕بر پایه این حکم اسلامی , امام سجاد ع با دشمنانش با نهایت نیکی و مدارا رفتار می کرد . 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌علامه مجلسى در بحارالانوار در باب مكارم اخلاق امام سجاد عليه السلام نقل می کند : " شخصى در برابر آن امام بزرگوار ايستاد و زبان به دشنام و ناسزا گويى گشود. حضرت سخنى به او نگفت. هنگامى كه گفتار او تمام شد و باز گشت امام عليه السلام به يارانش كه آنجا نشسته بودند فرمود: شنيديد اين مرد چه گفت؟ دوست دارم همراه من بياييد تا پاسخ مرا به او بشنويد. عرض كردند: مانعى ندارد و آنها مايل بودند كه امام عليه السلام پاسخى همچون سخنان او بدهد ولى ديدند امام عليه السلام در اثناى راه اين را آيه شريفه را تلاوت مى‏كند: (پرهيزگاران كسانى هستند كه) خشم خود را فرو مى‏برند؛ و از خطاى مردم در مى‏گذرند؛ و خدا نيكوكاران را دوست دارد». با شنيدن اين آيه دانستيم كه حضرت نمى‏خواهد مقابله به مثل كند. هنگامى كه به منزل آن شخص رسيديم. امام عليه السلام او را با صداى بلند فرا خواند. فرمود: بگوييد على بن الحسين است. او از خانه بيرون آمد در حالى كه آماده شنيدن سخنان تند و شديد بود. در اينجا امام عليه السلام به او روى كرد و فرمود: ❕ «يَا أَخِي إِنَّكَ كُنْتَ قَدْ وَقَفْتَ عَلَيَّ آنِفاً فَقُلْتَ وَقُلْتَ فَإِنْ كُنْتَ قُلْتَ مَا فِيَّ فَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِنْهُ وَإِنْ كُنْتَ قُلْتَ مَا لَيْسَ فِيَّ فَغَفَرَ اللَّهُ لَك‏ " " برادر تو الان نزد من آمدى و آنچه را مى‏خواستى گفتى اگر نسبت‏هايى را كه به من دادى در من هست من از خدا براى خودم آمرزش مى‏طلبم و اگر آنچه گفتى در من نيست براى تو طلب آمرزش مى‏كنم». هنگامى كه آن مرد اين محبت و لطف و عطوفت را ديد پيشانى امام عليه السلام را بوسيد و گفت: من چيزهايى گفتم كه در تو نبود و لايق خودم بود. " 📚بحارالانوار، ج 46، ص 54، ح 1 ❕مرحوم محسن الامین در پاسخ به طبری که نیکی امام سجاد ع به مروان را ربط به دوستی آنان می دهد , پاسخ جالبی داده و می گوید : "اين بالاترين درجه فضيلت و بزرگوارى و از مكارم اخلاق امام بود كه در برابر آن همه آزارى كه مروان نسبت به آن حضرت روا داشته بود، اينك رفتار سوء وى را با نيكى و احسان جبران مى‏كرد و اين بزرگوارى و عفو و گذشت از خاندان رسالت كه خود منبع فضيلت و اخلاق بوده‏اند سرچشمه گرفته است و هرگز جاى شگفتى و تعجب نيست ... ❕ اما بر خلاف گفته طبرى كه در ذيل به بعضى از روايات خود اشاره كرده، سپاسگزارى مروان از على بن الحسين (ع) مبتنى بر روابط دوستانه قديمى نبوده است؛ زيرا دشمنى و عداوتى كه مروان نسبت به على بن الحسين و اهل بيت طاهرين (ع) روا مى‏داشت، احتياج به توضيح ندارد و همه كس بدان آگاه است. ❓آيا مى‏توان تعيين كرد اين دوستى كه به ادعاى طبرى از قديم بين آن دو برقرار بوده از چه زمان آغاز گشته است؟ آيا از آن روز بوده كه مروان در جنگ جمل با جدّ آن حضرت على بن ابى طالب (ع) به مبارزه و كارزار پرداخت؟ و يا آن روز كه همراه با معاويه در جنگ صفين با وى جنگيد؟ و يا از آن موقع بوده است كه مروان درباره امام حسين (ع) به وليد گفت: حسين بن على هرگز بيعت نخواهد كرد. ❕ همين كه با وى مواجه شدى بى‏درنگ او را به قتل برسان. و در جاى ديگر نيز به وى گفت: چنانچه حتى براى يك ساعت هم در اين امر تأخير كنى و امام حسين را به حال خود گذارى و از وى بيعت نگيرى هرگز به پيروزى بر او دست نخواهى يافت....... ❓آيا با توجه به مطالبى كه در بالا اشاره شد بازهم مى‏توان قبول كرد كه بين مروان و على بن الحسين (ع)، رشته دوستى برقرار بوده است؟ و آيا مى‏توان مطالب فوق را علل و اسباب دوستى آنها دانست؟ و آيا بازهم مى‏توان قبول كرد كه مروان نسبت به على بن الحسين (ع)، دشمنى و عداوت نورزيده است؟ 👌 در جواب بايد گفت: حاشا و كلا، هرگز چنين نبوده و توجه به مطالب فوق اين حقيقت را آشكار مى‏سازد كه وجود اهل بيت (ع) بر پايه فضايل و مكارم اخلاق پى‏ريزى گرديده و هر يك از آنها خورشيد تابناكى بودند كه همه كس و حتى دشمنان آنها نيز از انوار درخشان آن بهره‏مند مى‏گرديدند؛ و شخصيت و فضيلت، چنان در وجود آنان جاى داشت كه هر كس به آزارشان مى‏پرداخت با نيكى و احسان با وى رفتار مى‏كردند. ❕به اين ترتيب، جوانمردى و عدل و انصاف و عفو و گذشت و بزرگوارى در برابر دشمن، از صفاتى بود كه خداوند به ايشان اختصاص داده و به اين صفات آنان را زينت بخشيده است، تا آنجا كه در شخصيت و فضيلت و احسان و نيكى هيچ كس به پايه آنها نرسيده و هيچ كس را ياراى برابرى با آنان نبوده است. 👌امام زين العابدين (ع)، همان كسى است كه گفت: (چنان كه قاتل امام حسين (ع)، همان شمشيرى را كه با آن پدرم حسين بن على (ع)، را به قتل رسانده نزد من سپارد، بر خود لازم مى‏دانم كه اين امانت را به وى بازگردانم.) " 📚سيره معصومان ،ج‏ 5،ص: 254 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا ژن همجنس‌گرایی (همجنس‌بازی) وجود دارد؟ 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
51.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌تاریخچه حضور سحر در میان ما خداوند در قرآن کریم داستان پیامبران و اهل حق و روش زندگی آنان را در کنار معرفی اهل باطل مانند داستان سامری، سحر و ارتباط با اجنه و...بیان کرده است. سحر در طول تاریخ اکثر اقوام و ملل بوده است و امتدادش تا عصر ما ادامه دارد؛ برخی بخاطر معامله اتومبیل، مسکن، ازدواج، آینده نگری و موفقیت به ساحرانی در لباس دعانویس، سرکتاب، فال و استخاره مراجعه می کنند. 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه گرفتاری، مریض داری، هر کجای مجلس نشستی 😂 👈تحمیق مردم فقط برای جذب پول و فالور برای خودشون ‼️ پیج های اینستاگرام زیادی با این ادعاها مشغول فعالیت هستند که متاسفانه به فریب و سرکیسه کردن مردم مشغولند. چه کسی مسوول برخورد با این شیادان معنوی است؟؟؟ 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ترویج و در فضای بی سر و سامان مجازی! ⚠️ یکی از عقاید اساسی اکنکار باور به «تناسخ» است. این عقیده آن قدر برای آنان مهم و بنیادی است که اگر هر کتابی از اکنکار را ورق بزنید، در هر فصلی از آن، بارها و بارها نام تناسخ را خواهید دید. 🔺ادلهٔ عقلی و نقلی متعددی برای محال و باطل‌بودن تناسخ ارائه شده است. اگر تناسخ ممکن باشد خداوند آرزوی بازگشت به دنیا را آرزوی دست یافتنی می‌دانست؛ ولی خداوند متعال در قرآن کریم چنین آرزویی را دست نایافتنی می‌داند. امام رضا علیه‌السلام نیز کسانی را که به تناسخ باور دارند، کافر می‌دانند. 🔺برای مطالعهٔ بیشتر به کتاب «آفتاب و سایه‌ها» نوشتهٔ حجت‌الاسلام دکتر محمدتقی فعالی مراجعه کنید. 🚨به‌کانال‌ آنتی شبهه بپیوندید 🆔 @anti_shobhe110