فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید | ۸ رتبه جهانی پهلوی!
🔴 انتشار حقایقی برای اولین بار 🔴
💢 ۸مورد از خدمات پهلوی:
❇️ سومین پایتخت پاکیزه جهان
⭕️ دومین خط برتر هواپیمایی جهان
❇️ آزادترین کشور جهان
⭕️ بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان
❇️ تنها کشور بدون فقیر در جهان
⭕️ تورم تک رقمی
❇️ سفر به ۹۰کشور دنیا بدون پاسپورت
⭕️ برترین خلبان جنگنده جهان
✅ آنتی شبهه
@anti_shobhe110
32.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😒تا مشکلات اقتصادی هست از نظام دفاع نمیکنم😒
✅یه کلیپ درجه یک که تلنگری به خیلی هاست
⭕️رفقای گلم انتشارش با شماست،تاجایی که میتونید باز ارسال کنید⭕️
#حسین_ابراهیمیان
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ماه_رجب
@anti_shobhe110
آیا میدانید ایرانیان از دوران باستان #۲۲بهمن را جشن میگرفتند؟
✅ آنتی شبهه
@anti_shobhe110
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
آیا میدانید ایرانیان از دوران باستان #۲۲بهمن را جشن میگرفتند؟ ✅ آنتی شبهه @anti_shobhe110
جشن باستانی ۲۲ بهمن 😳
وقتی ایرانیان، از دوران باستان، چشم انتظار آن بودند که در #۲۲_بهمن، نسیم اهورایی، تاریکیها را از ایران دور کند و عصر #روشنایی ایران شروع بشود. به همین خاطر این روز را جشن میگرفتند
همیشه برای من جالب بوده که هموطنان زرتشتی، نوزرتشتی و باستانگرا چرا این قدر به دنبال جشن و بساط سور و سات هستند. حتی جشنها و مناسبتهایی جعل میکنند. مثل ۷ آبان که ریشه تاریخی ندارد و چند سالی است که عَلَم شده. پیش خود میگفتم لابد جوان هستند، شور و شوق دارند و از طرفی در معنویت ضعیف هستند و لذا میخواهند با این جشنها آن خلأ آرامش را جبران کنند. اما بعداً فهمیدم که قضیه آن قدر هم ساده نیست. بلکه پشت پرده این جشنها، نوعی رفتار سیاسی قرار دارد. وقتی که در اسناد تاریخی به یک سند عجیب رسیدم: ایرانیان باستان، روز ۲۲ بهمن هر سال را جشن میگرفتند! به عنوان روزی که خداوند، نسیم رحمت و برکت بر این سرزمین میفرستد. اصطلاحاً جشن بادبَرَه (یا باذوَرَه).
باستانگرایان افراطی وابسته به صهیونیسم، اگر در پی زنده نگه داشتن هویت باستانی باشند، باید این روز را جشن بگیرند. اما میبینیم که این جشن را تا حد امکان، سانسور و بایکوت میکنند!
☑️ سند مربوط به جشن بادبره:
🔴 ابوریحان بیرونی، آثار الباقیه، ترجمه اکبر داناسرشت، تهران: نشر امیرکبیر، ص 353. ابوريحان بيرونى، الآثار الباقية عن القرون الخالية، تهران، مركز نشر ميراث مكتوب، ص 283.
مشاهده اسکن:
https://www.adyannet.com/fa/news/25964
🔴 رضا مرادی غیاث آبادی، فرهنگنامه ایران، تهران: نشر پژوهشهای ایرانی، ص 260.
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدجور قهوه ای شدید 💩
به بعضی ها رنگ قهوه ای خییییییلی میاد 😬😂
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وای از دست این علی زکریایی 🤪
ببینید حالتون جا بیاد 😂
@anti_shobhe110
توضیحی در مورد شعار مرگ بر آمریکا !!!!
🤔#شبهه :
❓این که ما در راهپیمایی ها برای مردمان آمریکا و انگلیس و اسرائیل طلب مرگ می کنیم به نظرتان کار قرآنی و مورد تایید خداوند است ? آیا خدا به این کار راضی است !!!!
📌 #پاسخ_شبهه
👌مقصود ما از شعارهایی به مانند " مرگ بر آمریکا " , تقاضای مرگ برای مردم آمریکا مثلا نیست , بلکه مخاطب شعار ما دولتهای مستکبر و ظالمی هستند که در کشورهای مذکور حکمرانی می کنند و سیاستهای شیطانی خود را در قبال مظلومین طرح ریزی و اجرا می کنند .
❕رهبری انقلاب به زیبایی متذکر این نکته شده و می گوید :
"گله ميكنند كه چرا ملّت ايران ميگويند «مرگ بر آمريكا»؛
▫️اوّلاً بنده اين را براى حضراتِ بزرگان آمريكايى روشن كنم؛ مرگ بر آمريكا يعنى مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو! مرگ بر اينها يعنى مرگ بر سردمداران؛ ما به مردم آمريكا كارى نداريم؛ مرگ بر آمريكا يعنى مرگ بر شما چند نفر و آن گروهى كه داريد اداره ميكنيد كشورتان را؛ مراد اين است؛ حالا در اين دوره اينها هستند، در دورهى ديگر هم ديگران؛ بحث ملّت آمريكا نيست.
▫️ ثانياً تا وقتىكه دولت آمريكا و رژيم آمريكا همين شرارت، همين دخالت، همين خباثت، همين رذالت را در اعمال خودش دارد، اين مرگ بر آمريكا از دهان ملّت ايران نخواهد افتاد. "
📚بيانات، جلد: ۴۰، صفحه: ۴۶
❕" معلوم هم هست كه مراد از «مرگ بر آمريكا»، مرگ بر ملّت آمريكا نيست، ملّت آمريكا هم مثل بقيّهى ملّتها [هستند]، يعنى مرگ بر سياستهاى آمريكا، مرگ بر استكبار؛ معنايش اين است، اين داراى پشتوانهى عقلانى است؛ قانون اساسى ما به اين ناطق است، تفكّرات اصولى و عميق و منطقى بر اين ناطق است و اين را براى هر ملّتى كه تشريح بكنيم، آن را ميپسندند و ميپذيرند و قبول ميكنند. "
📚بيانات، ج ۳۷، ص ۲۷۶
❕"اينكه ميبينيد ملّت ما بعد از بيستوشش سال «مرگ بر آمريكا» را فراموش نميكند، بخاطر اين است كه غفلت از توطئهى استكبار جهانى همان، و اسير توطئه شدن همان. در واقع «مرگ بر آمريكا» يى كه مردم ما ميگويند، مثل همان «اعوذ بالله من الشيطان الرجيم» است كه اوّل هر سورهى قرآن قبل از «بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ» * گفته ميشود. استعاذهى به خدا از شيطان رجيم براى چيست؟ براى اين است كه انسان مؤمن يك لحظه حضور شيطان را فراموش نكند؛ يك لحظه از ياد نبرد كه شيطان آمادهى حمله به او و انهدام حصار معنوى و ايمانىِ اوست.
👈«مرگ بر آمريكا» هم براى اين است كه ملّت فراموش نكند سلطهگران جهانى منافع سرشارى كه در اين كشور داشتهاند و دست آنها كوتاه شده، از ياد نبردهاند. آنها هميشه دنبال اين هستند كه همان منافع را باز در داخل اين كشور براى خودشان تأمين كنند و به قيمت نابودى استعداد جوانان و آيندهى اين كشور، بر ثروت و علم و فناورى خود بيفزايند. 👉
📚بيانات، جلد: ۲۶، صفحه: ۵۴
❕از سوی دیگر در قرآن کریم شاهدیم که خداوند در موارد متعددی بر مفسدین و دشمنان دین و آیین حق مرگ می فرستد و از این طریق انزجار خود را نسبت به عملکرد آنان به صورت کنایه ای بیان می دارد , چنان که در تفسیر نمونه در مورد نفرین مرگ توسط خداوند می خوانیم :
" به هر حال منظور از تعبير" مرگ بر اين افراد" معنى كنايى آن يعنى اظهار شدت غضب و تنفر نسبت به اينگونه افراد كافر و ناسپاس است. "طبرسى در مجمع البيان از ابن عباس نقل كرده اين جمله ( مرگ بر آنها ) كنايه از لعنت است، يعنى خداوند آنها را از رحمت خود به دور دارد. "
📚تفسير نمونه، ج ٢٦ ص ١٣٧ _ ج ٧ ص ٣٦٤
❕خداوند در مورد ولید بن مغیره فرمود :
" او (براى مبارزه با قرآن) انديشه كرد و مطلب را آماده ساخت - مرگ بر او باد چگونه (براى مبارزه با حق) مطلب را آماده كرد - باز هم مرگ بر او چگونه مطلب (و نقشه شيطانى خود را) آماده نمود. " " إِنَّهُ فَكَّرَ وَ قَدَّرَ_ فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ _ ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ " ( مدثر ١٨ _ ٢٠ )
👌در مورد یهودیان و منافقان فرمود :
" خداوند آنها را بکشد , چگونه دروغ مىگويند و از حق منحرف می شوند ؟ " " قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُون " ( توبه ٣٠ _ منافقون ٤ )
❕و فرمود :
" كشته شوند دروغگويان (و مرگ بر آنها!). " " قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ " ( ذاریات ١٠ )
❕و فرمود :
" و كسانى كه كافر شدند مرگ بر آنها و اعمالشان نابود باد. " "وَ الَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُم " ( محمد ٨ )
❕و فرمود :
" مرگ بر اين انسان، چقدر كافر و ناسپاس است؟ " " قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَه " ( عبس ١٧ )
❕و فرمود :
" مرگ بر شكنجهگران صاحب گودال (آتش) باد. " " قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ " ( بروج ٤ )
❕بنابراین طلب مرگ کردن برای ظالمین و مفسدین و دشمنان دین خداوند ریشه در آیات قرآن و فعل الهی دارید و عملکردی ضد قرآنی محسوب نمی شود .
✅ آنتی شبهه
@anti_shobhe110
پیام کمحجابها به برعندازا:
«اصلاً روی ما حساب نکنید»
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانواده ای در #آمریکا بوقلمونی را خریده و طبخ میکند در حین خوردن متوجه میشوند که باردار بوده و بچه داشته، حسابی ناراحت میشوند و از خوردنش امتناع میکنند.
#رسانه ها به همین راحتی میتوانند #حقیقت را وارونه جلو دهند، چرا اینکه #بوقلمون تخم گذار است نه زنده زا! 😐
@anti_shobhe110
4_5771648121188647757.mp3
2.04M
#پاسخ_شبهات
#صوت
💢آیا اسلام با #زور #شمشیر عربها و خلیفه دوم وارد ایران شد؟
✅ آنتی شبهه
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو آموزشی را ازدست ندهیم
لطفا بعد از مشاهده حتما حتما انتشار دهید
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پست_ویژه
چرا پیامبران در خاورمیانه ظهور کردند⁉️
🎤 استاد رفیعی
✌️پیشنهاد ویژه
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺فلسفه تقلید از مراجع !!!!
▫️در کلیپ فوق به شبهه ذیل پاسخ گفته ایم :
"چرا باید از مراجع تقلید کنیم و چشم و گوش بسته هر چه گفتند عمل کنیم چرا با وجود داشتن عقل برده فکری دیگران باشیم " !!!
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعضی برای افزایش محبت و دوستی به خدا دنبال ختمهای سنگین میروند و از ذکری به این آسانی غفلت میکنند‼️
🔰#آیت_الله_بهجت
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یکی از راه های اساسی رفع مشکلات و فراوان شدن #رزق_و_روزی و به دست آوردن #موفقیت
🎤 #پناهیان
@anti_shobhe110
#شبهه
در مورد نماز غفیله مطالبی شنیدم به این مضمون که یزید از امام سجاد(ع) پرسید: من پسر رسول الله را کشتم ... آیا ممکن است نجات پیدا کنم؟ امام سجاد(ع) فرمود: «بله! اگر نماز غفیله بخوانی ممکن است نجات پیدا کنی ...» بعد حضرت زینب(س) به امام سجاد فرمود: تو داری قاتل پدرت را نجات میدهی؟ آنحضرت جواب داد: «... من گفتم نماز غفیله، ولی یزید [به علت دل درد] هیچوقت موفق به خواندنش نمیشود». آیا این مطلب درستی است و این حرف در کجا آمده است؟
#پاسخ_شبهه
#پاسخ_اجمالی
چنین روایتی در کتابهای حدیثی معتبر وجود ندارد و حتی شبیه به این مضمون را نیز در کتب روایی نیافتیم علاوه بر اینکه محتوای این روایت نیز از چند جهت قابل نقد است:
1. عدم تناسب بین جرم و کیفیت توبه از آن.
2. در نظر نگرفتن موضوع نیّت در اعمال.
3. تناسب نداشتن آن با مقام حضرت سجاد(علیه السّلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها )
#پاسخ_تفصیلی
در بررسی آنچه که میان مردم معروف و مشهور است، گاهی به مطالبی بر میخوریم که به اشتباه آنرا به امامان معصوم(ع) نسبت داده و جزو احادیث آنان بر میشمرند.
اگر چه نماز غفیله یکی از نمازهای مستحبی است که چندین روایت در استحباب آن از ائمه(ع) رسیده است،[1] و به همین سبب است که عموم فقها، بر استحباب آن نظر دادهاند.[2]
اما مطلبی که برای بیان فضیلت این نماز، در سؤال بیان شده است صحیح نیست. قابل توجه است که چنین مطلبی در کتابهای حدیثی معتبر وجود ندارد و حتی شبیه به این مضمون نیز در جایی مشاهده نشده است.
اکنون جدای از اینکه مطلب مورد نظر در کتابهای حدیثی وجود دارد یا ندارد؛ محتوای این شبه روایت نیز از چند جهت قابل مناقشه است:
1. عدم تناسب بین جرم و کیفیت توبه از آن: یکی از مسائل پذیرفته شده در بین عقلا و همچنین از اصول پذیرفته شده شرعی، تناسب جرم و جزا و تناسب جرم با توبه از آن است. به عنوان نمونه؛ اگر کسی مال شخصی را برداشته باشد، همانطور که در شرع هم تصریح شده است، توبهاش آن است که آن مال را به صاحبش برگرداند یا به هر طوری که میتواند رضایت او را جلب کند. اگر غیبت کسی شده است، توبهاش آن است که یا او را از این غیبت آگاه کرده و حلالیت بطلبد و یا برای او از خداوند طلب خیر و مغفرت بکند. اگر آبروی کسی ریخته شده است، توبه از این گناه بزرگ آن است که اعاده حیثیت از او شود و موارد فراوان دیگری که میتوان برای این موضوع، بیان کرد. البته در بسیاری از موارد، خداوند با عمل کوچکی، از مجازات گناهان بزرگی نیز صرف نظر میکند اما در موضوع پرسش، به حدی این عدم تناسب چشمگیر است که نمیتوان توجیه صحیحی برای آن یافت.
چگونه ممکن است شخصی، دستش به کشتن امام مسلمانان و فرزند رسول خدا(ص) آلوده شود، آنگاه؛ گناه او با خواندن نماز غفیله از بین رفته و توبهاش مورد قبول واقع شود؟
چگونه ممکن است کسی که شهر پیامبر(ص) (مدینة النبی) را خراب کرده و ناموس مردم را برای سپاهیانش حلال میکند، یا خانه خدا را ویران کرده، آنگاه با نماز غفیله بخشیده شود؟
2. در ادامه این شبه روایت برخی عنوان کردهاند که یزید؛ بارها قصد داشت به جهت توبه از عمل پلیدش این نماز را بخواند، اما به دلیل دردی که در ناحیه شکم بر او عارض شد، عملاً موفق به انجام آن نشد.
در احادیث موثّق و قابل قبول، چنین آمده که؛ نیت انسان جهت انجام کارهای خیر، برتر و بالاتر از عملی است که میخواهد انجام دهد، یا انجام داده است؛[3] یعنی چه بسا انسان، توانایی انجام کار خیری را نداشته باشد، ولی نیت انجام آنرا بکند، چنین نیّتی، از عملی که او میخواسته انجام دهد، بالاتر و برتر است، حال چگونه است که در این روایت، شخصی نیت توبه از گناهش را دارد، ولی چون موفّق به انجام عمل خاصی (نماز غفیله) نشده است، آن نیت درونیاش مورد قبول واقع نمیشود و باعث نجات او نمیگردد؟ بله! امکان دارد برخی از گناهان بهگونهای باشد که شخص با انجام آنها در چاه ظلمتی گرفتار شود که دیگر اراده توبه را از دست بدهد، در برخی از روایات (که البته جای بحث مفصّلی پیرامون آن هست) به برخی از گناهان اشاره شده است که با انجام آن، اشخاص امکان توبه را از دست میدهند، از جمله این گناهان میتوان به «بدعت در دین» اشاره کرد،[4] بدعتی که نه تنها خود شخص، بلکه عده زیادی را از راه حق و حقیقت خارج کرده و به وادی ظلم و ظلمت کشانده است.
سؤال دیگر آنکه؛ آیا اساساً صحیح است که چنین شخصی را به جهت بیماری مورد سرزنش قرار دهیم؟ چگونه است که در دیگر احکام فقهی مانند روزه، حج، و..، استطاعت (قدرت بدنی) را شرط انجام این واجبات مهم میدانیم، به طوری که اگر کسی مریض باشد و نتواند روزه بگیرد و روزه برایش ضرر داشته باشد، نه تنها روزه بر او واجب نیست، بلکه گرفتن چنین روزهای بر او حرام است، ولی در انجام این عمل مستحبی (نماز غفیله)، شخص را به جهت مبتلا شدن به یک بیماری و درد موضعی (که از اختیارش هم خارج بوده است) مورد عفو قرار نمیدهیم؟
3. در این شبه روایت به حضرت زینب(س) مطلبی نسبت داده میشود که با شأن و مقام ایشان تناسب ندارد، بعد از آنکه حضرت سجاد(ع) به یزید چنین میفرماید که با انجام نماز غفیله توبهات نسبت به قتل امام حسین(ع) پذیرفته میشود، گویا حضرت زینب(س) به حضرت اعتراض کرده و میفرماید: شما قصد بخشش قاتل پدرت را داری؟
چگونه حضرت زینب(س) که از خاندان وحی و آشنا به مقام و منزلت امامت است مانند یک شخص معمولی به امامش اعتراض میکند؟! بله! گاهی امام معصوم(ع) یا یکی از اولیای خدا، عملی انجام میدهد که شاید به نظر آید با ظاهر شریعت و دین مخالف است، در اینجا؛ نه تنها اعتراض و پرسش از حقیقت عمل اشکالی ندارد، بلکه امر مورد قبولی نیز میباشد، از این جمله میتوان به اعتراض حضرت موسی(ع) به حضرت خضر(ع) در جریان همراهی موسی با خضر اشاره کرد که به عنوان مثال وقتی خضر،
پسری را کشت، حضرت موسی به او اعتراض کرد که نباید انسانی را بدون دلیل کشت، ولی در اعتراضی که به حضرت زینب نسبت داده شده است، ایشان به عملی از اعمال امام سجاد(ع) اعتراض میکند که اولاً: چه بسا از امام معصوم میتوان انتظار داشت که شقیترین انسانها را به سوی خیر و توبه راهنمایی کند. و ثانیاً: امام سجاد به عنوان امام و به عنوان ولی دم امام حسین، حق بخشش قاتل ایشان را داشته است.
4. اشکال دیگری که به چشم میخورد، جوابی است که امام سجاد(ع) به حضرت زینب(س) میدهد؛ حضرت میفرماید: من گفتم نماز غفیله یزید را نجات میدهد، ولی شما نگران نباش، او هیچگاه موفّق به خواندن آن نمیشود!
این نوعی اغراء است؛ چرا که شخصی از امام معصوم(ع) درخواستی دارد تا با انجام آن آمرزیده شود و امام معصوم(ع) با توجه به عدم توانایی او، او را به عملی تشویق میکند که هرگز نمیتواند انجام دهد. واقعاً جا داشت اگر یزید از اعمالش پشیمان شده باشد، امام سجاد او را به کاری راهنمایی میکرد که میتوانست با انجام آن، نجات پیدا کند.
علاوه بر این میدانیم که یزید هیچگاه از کشتن امام حسین و یارانش پشیمان نشد و جنایات خویش را در سالهای بعد و در واقعه حره ادامه داد و دلیلی نداشت که امام برای شخصی که هنوز بر جنایات خود اصرار میورزد، راهکاری برای توبه نشان دهد و بدین وسیله او را در انظار عمومی تا حدی تبرئه کند.
[1]. مرحوم سید بن طاوس در کتاب «فلاح السائل» چندین روایت در فضل این نماز آورده است. ر.ک: فلاح السائل، ص 244، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
[2]. فاضل لنکرانی، محمد، کتاب الصلاة، ص 54، قم، 1408ق.
[3]. قالَ رَسولُ الله(ص): «نِیَّةُ الْمُؤْمِنِ خَیْرٌ مِنْ عَمَلِه»؛ رسول خدا فرمود: «نیت مؤمن، برتر از عمل او است». کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 2، ص 84، تهران، دار الکتب الاسلامیه، 1374ش.
[4]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 69، ص 216، بیروت، مؤسسة الوفاء، 1404ق.
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اسلام مال ۱۴۰۰ سال قبله 😂
اینم یه کار عالی از بچه های آبالمو
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای روزی به نام ولنتاین از زبان استاد رحیم پورازغدی
@anti_shobhe110
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
🎥ماجرای روزی به نام ولنتاین از زبان استاد رحیم پورازغدی @anti_shobhe110
#ولنتاین ابتدا جشنی بوده در روم باستان
به نام لوپرکالیا که با پوست سگ و بز شلاق درست می کردند و زنها رو میزدند!!!!
بعد هم نامشون رو داخل قرعه کشی مینداختن و اسمشون با هر مردی در میومد با اون مرد تا پایان روز رابطه داشتند!
یعنی روز خیانت اجباری و تجاوز به زنان رو به نام عشق جشن میگیرید؟؟
@anti_shobhe110