🛑 معرفی اجمالی آئین های شرقی
✅ نام دین : هندو (هندوئیسم)
👳🏻♂️ بنیانگذار دین : معلوم نیست
📆 تاریخ شروع دین : حدودا سده ۱۶ قبل از میلاد مسیح
📚 دیدگاه دین درباره خالق و خدا : اقوال مختلفی وجود دارد. برخی این دین را یکتاپرست و برخی مشرک میدانند.
⭕️ نماد دین : کلمه «اُم» یا «اوم» مقدس
🕉 (طبق تصویر) یک واژه عرفانی در زبان سانسکریت است که در ابتدای اکثر ادعیه و متون عرفانی که توسط مردم خوانده میشود وجود دارد.
⭕️ برخی معتقدند که ام برگرفته از صدای ناشی از انفجار مهیب در ابتدای خلقت هستی و سرآغاز زندگی دنیوی است، و به این ترتیب به خالق جهان نظام مند و قدرت لایتناهی اشاره میکند و به نوعی فراخواندن قدرت لایزال الهی حاکم بر این جهان است.
📕 متون مقدس : وداها (چهار ودای : ریگودا، ساماودا، یَجورودا، اتهرواودا) براهماناها، اوپانیشادها و آرانیاکاها
🧠 اعتقادات محوری : تناسخ و چرخه بازپیدایی، موکشه یا رهایی از این چرخه.
🌐 محل تولد دین : حوزه دره سند در شبهجزیره هند.
🗺 سایر مناطقی که به این دین پیوستهاند : شبه جزیره هند
🔚 فرجامشناسی : به علت اعتقاد به تناسخ فرجام و آخرتی برای این جهان قائل نیستند.
🔮فرق : در هندوئیسم شش مکتب فلسفی وجود دارد ولی غالب هندوان معتقدند که این ۶ مکتب حقیقت را از زاویه خود مینگرند و درواقع مکمل هم هستند نه مخالف هم.
نشانه ام🕉 در وسایل تزیینی و زینتی و... استفاده می شود.
https://eitaa.com/antihalghe
🔺مبانی آئین هندوئیسم
♦️ دربارهی هندوئیسم شاید پیدا کردن یک مبنای اصلی که بتوان انواع گرایشهای فرعی این آئین را در آن تحلیل کرد دشوار باشد.
🔷 اما از نگاه پژوهشگرانی که در زمینهی دین و عرفان هندویی تحقیق نسبتاً خوبی نمودهاند میتوان این مبانی را چنین توصیف کرد. مثلاً میشل مالرب مینویسد: «نزدیک شدن به دین هندویی بسیار گمراه کننده است».
🔶 در نخستین ورود، خدایان فراوان میبینیم با شکلهای عجیب و غریب که روشن نیست به چه کار میآیند و در اسطورههای بیپایان در هم میآمیزند...».
🔷 آنگاه مالرب در زمینه مبانی نظری هندوئیسم مینویسد: «مانند بیشتر دینها، افکار دین هندو از جهان هستی به پیروی از تراز فرهیختگی پیروان آن گونهگون است... در دین هندو آنچه بنیادی است چیز دیگری است.
🔶 تنها این را بگوییم که بنابر متون کهن مرکز کیهان یک کوه است، کوه مرو و سه جهان وجود دارد: زمین، آسمان و یک فضای میانگین بین زمین و آسمان.
🔷 نکتهی مهمتر این است که هندویسم کیهان را به آن معنا که مسیحیت و اسلام باور دارند، آفریده نمیشناسد. به واجبالوجودی باور دارد که چون یک ذات مطلق که در زمان و مکان نمیگنجد، از دایرهی احساس بیرون است و نام او «برهما» است. کیهان برآمده از اوست همچو هوا که از دم برآوردن در فضا میپراکند.
🔶 با این همه براهما که در زمان و مکان نمیگنجد و از دایرهی احساس بیرون است دو، تن در ایزد دیگر در میآید که مردم به آنها دسترسی دارند.
🔷 یکی از این دو «شیوا» نام دارد که خدایی است پر جنبوجوش که چون زندگی ما پیدرپی میسازد و ویران میکند.
🔶 نام ایزد دوم «ویشنو» است. او بر خلاف ایزد نخست ایستا است. از جا نمیجنبد و سامان جهان را نگهدارنده است».[1]
🔷 در کتاب هندوئیسم آمده است: «در اساطیر بعدی هندو سه خدا: براهما، ویشنو و شیوا با هم نشاندهندهی سه جلوهی برتریناند. براهما آفریننده و ویشنو نگهدارنده و شیوا ویران کنندهی جهاناند.
🔶 ما این سه فعالیت را در دور و بر خود میبینیم و تصور میشود که این سه خدا نشان دهندهی «برترین» در این نقشهای متفاوت باشند. از این سه خدا، شاید پرستش برهما کهنتر باشد».[2]
🔷 همچنین در کتاب ادیان جهان باستان آمده است، نخست باید از مفهوم «برهمن» یا مطلق متافیزیک نام برد. همه چیز از برهمن سرچشمه میگیرد و همهچیز به او باز میگردد.
🔶 برهمن فینفسه ناشناخته و ناشناختنی است. اما انسان میتواند او را در شکل chit ,sat , anahda تجربه کند یعنی به صورت منشاء و تجسم واقعیت و سعادت.
🔷 دومین مورد مفهوم «آتمان» روح یا نفس است. معنای این مفهوم در اعتقاد هندوها در این حقیقت نهفته است که نفس واقعی همه آدمیان با برهمن یکی است و هنگامی که این تطابق و وحدت تحقق یابد جستجو برای رستگاری به پایان میرسد. اما روح فردی که هنوز وحدت خود را با برهمن درنیافته است، تحت عنوان «جیوآتمان» مورد بحث قرار میگیرد.
🔶 مرحله حیاتی در فرآیند کسب آگاهی از وحدت، «موکشا» نامیده میشود که به معنای رهایی و نجات است.
🔷 مفهوم اصلی این فرآیند آزاد ساختن نفس از بند خواهشهایی است که نفس را به نیازهای تن مقید میسازد و این خود راه تحقق وحدت با برهمن است .
🔶 اما آدمی در طی زندگی خویش تنها در موارد معدودی موفق به تزکیهی کامل نفس میشود و در نتیجه فقط شماری ناچیز از آدمیان میتوانند به حصول موکشا بیش از مرگ جسمی که خانه روح آنان است امیدوار باشند.
🔷 اما روح باقی است و به هستی خود در اشکال جدید ادامه میدهد و این حرکت تا زمان رسیدن به تزکیه کامل قطع نمیگردد.
🔶 در واقع روح پیش از این در اشکال بیشماری تولد و مرگ را تجربه کرده است.
🔷 این نتایج پیوسته یا این اقیانوس تولد و مرگ تا زمانی که نشانی از خواهشهای نفسانی کور باقی مانده است ادامه خواهد یافت.
♦️ هندویان این سیر پیوسته تولد و مرگ را «سامسارا» مینامند.[3]
🔻 پینوشت:
[1] . میشل مالرب، انسان و ادیان، ترجمه مهران توکلی، تهران: نشر نی، ۱۳۹۰، ص ۱۵۰، ۱۴۹.
[2] . ک.م.سن، هندوئیسم، ترجمه: ع. پاشایی، تهران:نشر فکر روز، ۱۳۷۵، ص ۷۵.
[3] . اسماعیل منصوری لاریجانی، عرفان اسلامی، تهران: نشر بینالملل، ۱۳۸۸، ص ۲۷۹.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این خانم معلم عکس شهدایی که توی سالن مدرسه بودن جمع کرده و جایی گذاشته
سه شب شهید به خوابش میاد و میگه:
ما به شما چه بدی کردیم که عکس های مارو جمع کردید؟!😳🤔
✅از زبان خود خانم معلم بشنوید 👆👆👆
🌹ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون 🌹
شادی روح همه شهدا صلوات
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهیدی که آیت الله ناصری از مستجابالدعوه بودند وی بشارت داده است.
#رفیق_آسمانی
https://eitaa.com/antihalghe
🔴بی بی سی هم نگران از دست دادن سرمایه اجتماعی نوجوانان توسط رقبای کرهای هست اما ما همچنان بی تفاوتیم❗️❗️❗️
به نظر میرسد بی بی سی هم از ما نگران تر شده است و گمان کرده است سرمایه اجتماعی او در حال به تاراج رفتن توسط رقبای کرهای است، چرا که میتواند نوجوانان را از فضای براندازی بی بی سی دور کند و آنها را تبدیل به یک نوجوان بی تفاوت با انواع آسیبهای فرهنگی بکند.
🔺اما واقعا ما خود نیز به اندازه کافی نگران هستیم؟
از پروفایلهای کرهای نوجوانان، آرایش و مدل موی کرهای ، از تعهد نوجوانان به آرمان های گروههای موسیقی کرهای ، گرایش به آتئیست و دگر جنسی و هزاران آسیب فرهنگی اجتماعی نگران هستیم؟
آیا چارهای اندیشیدهایم؟ آیا راهکاری جر استدلال های روبیکایی برای جذب نوجوانان داریم ؟
آیا نگران این نسل هستیم که دنبالهروی بوداییهای بی جنسیت کرهای شدهاند؟
https://eitaa.com/antihalghe
💠 جلسات نقد موسیقی کره ای، کیپاپ، بی تی اس و...
📌استاد مجید دهبان
جلسه اول
https://eitaa.com/antihalghe/7003
جلسه دوم
https://eitaa.com/antihalghe/7050
جلسه سوم
https://eitaa.com/antihalghe/7063
جلسه چهارم
https://eitaa.com/antihalghe/7084
جلسه پنجم
https://eitaa.com/antihalghe/7139
جلسه ششم
https://eitaa.com/antihalghe/7140
جلسه هفتم
https://eitaa.com/antihalghe/7177
جلسه هشتم
https://eitaa.com/antihalghe/7178
جلسه نهم
https://eitaa.com/antihalghe/8929
جلسه دهم
https://eitaa.com/antihalghe/8930
https://eitaa.com/antihalghe
💠 جلسات نقد موسیقی کره ای، کیپاپ، بی تی اس و...
📌 استاد کدخدایی
جلسه اول
https://eitaa.com/antihalghe/8051
جلسه دوم
https://eitaa.com/antihalghe/8084
جلسه سوم
https://eitaa.com/antihalghe/8140
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد دانلود👆👆👆
حتما ببینید
#حاج_حسین_یکتا
کدپستی به کد پستی
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/antihalghe
📡 #محمدبابایی سرکردهی فرقهی #ابرآگاهی
✍️ از کسانی که در ایران مروج عرفان سرخپوستی است، شخصی به نام محمد بابایی سرکرده فرقه ابرآگاهی میباشد. بابایی چند سال پیش در شهر کرج فرقه ای به نام ابرآگاهی تاسیس نمود که ترکیبی از چندین فرقه انحرافی دیگر همچون عرفان سرخپوستی، اکنکار و ... است. وی در سال 89 به خاطر شکایت شاکیان مبنی بر روابط غیراخلاقی وی با شاگردانش محکوم به مجازاتهایی شد. منتهی طبق معمول خلأ قانونی موجود در برخورد با این دست افراد و جریانها همچون ابرآگاهی، و عدم بازدارندگی کافی این احکام باعث شده است که رهبران خودخوانده این فرقهها پس از مدت کوتاهی باز اقدامات خائنانه و کثیف خود را ادامه دهند.
✍️ وی با روشهای تنفسی، رزمی و خلسه، کلاسهای خود را اداره میکرد. طبق اقرار خود و شاکیانش پس از خوراندن شربتهایی که ترکیبی از مواد روانگردان و مخدر است او را از حالت عادی خارج کرده و مورد ضرب شتم و به تجاوز دختر و پسر میپرداخته است. مریدان وی او را «استاد اعظم» و پدر معنوی خود دانسته و سرسپردگی محض را سرلوحه خود قرار دادند و در مقابل اقدامات بیشرمانه وی سکوت اختیار میکردند.
وی در سال 91 ازدواج کرده و به آمریکا سفر میکند و سپس فرقهای به نام #وناکی را تشکیل میدهد که در این فرقه از انرژیدرمانی و ایپنودرمانی استفاده میکند.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆👆
کلیپی از رسوایی اخلاقی #محمدبابایی
سرکرده فرقه ابرآگاهی و فرقه وناکی
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ روش های جذب در « فرقههای نوظهور»
♦️ اگر بخواهیم در یک تقسيم بندی جامع نیروهای مادی و معنوی که شبه معنویتهای نوپدید برای رسیدن به اهداف خود تمسک میکنند را بیان کنیم، به سه فصل اساسی بر میخوریم که جامع تمام روشهای به ظاهر معنویت آنها میباشد.
🔷 فصلهایی که بعضا با رنگ و لعاب مناسب جلوهگری کرده و نقش اساسی در رشد بسیاری از فرقههای نوظهور دارد و به وسیلۀ آنها مردم را فریفته و به دام شیطانی خود کشاندهاند.
🔻راهها و روشهای ماورایی عرفانهای نوظهور:
1️⃣ نفسانی: منشاء آن نفس و روح انسان است؛ در بعضی فرقهها دیده میشود که در روح و نفس انسان تصرف جزئی کرده و سعی میشود طی تلقیناتی که انجام میگیرد، در انسان اثرگذاری انجام شود.
🔶 از جمله اوامری که از آنها برای تأثیر بر روی روح و نفس انسان استفاده میکنند، هیپنوتیزم و تلهپاتی و انرژی درمانی و ... است.
🔷 فرقههایی که از این امور برای پیش بردن اهداف خود استفاده میکنند، ریکی(ژاپنی)، پرانیک هیلینگ (هندی)، چی هیلینک(چینی)
🔶 البته در ایران نیز اشخاصی مثل ابراهیم میرزایی(که بعدا ادعای خدایی کرد)، محمد علی اکبری(که از انرژی درمانی برای انحراف معنوی و خرافی در میان مردم استفاده میکرد) و... وجود داشتند که از امور نفسانی برای پیشبرد اهداف شوم خود نهایت استفاده را میکردند.
2️⃣ طبیعت: منشاء آن مواد موجود در طبیعت است؛ فرقههایی که برای نشان دادن تعالی معنویت و جلوبردن مقاصد خودشان و گمراه کردن مریدان خود از مواد روانگردان و مخدر استفاده کرده و حالت خلسهای را برای خود تجربه میکردند و از آن به عنوان تعالی معنوی یاد میکنند.
🔶 از جمله فرقههایی که در این زمینه میتوان نام برد، عرفان سرخپوستی، اکنکار و ... است و در ایران این مورد شوم در بعضی فرقهها مثل فرقه وناکی و فرقه ابرآگاهی (مؤسس محمد بابایی) و ... از این مواد افیونی برای پیشبرد اهداف خود استفاده میکردند.
3️⃣ اجنه و شیاطین: از نیروهای نامرئی مورد استفاده فرقههای نوظهور نیروی اجنه و شیاطین میباشد که بعضی فرقهها برای حفظ نتیجه بخشی و بقای خود از آن استفاده میکنند. مثل کابالا و شیطانپرستان و...
🔶 البته اجنه و شیاطین دارای قابلیتهایی میباشند که بعضی عرفانهای نوظهور از آنها به نفع خود استفاده کردهاند این قابلیتها به شرح ذیل است:
1🔷 انتقال اشیاء: از جمله کسانی که از این ترفند استفاده میکرد سای بابا بوده که برای جلب رضایت مریدان خود اشیائی که توسط اجنه و شیاطین به او رسانده میشد را ظاهر کرده و به عنوان معجزه خود محسوب میکرد.
2🔶 سحر: سحر یا همان تصرف در افکار، تأثیر گذاری بر چشم و ذهن و خیال مخاطب با منشأ شیطانی است که در واقعیت خارج هیچ تأثیر ندارد. از جمله کسانی که از این خدعه و نیرنگ استفاده میکنند پیمان فتاحی موسس فرقه رام الله است. که بارها و بارها مریدان خود را سحر کرده است.
3🔷 درمان با عوارض مادی و معنوی: از جمله کارهایی که شیاطین قابلیت انجام آن را دارند درمان است اما همانطور که در روایات ما نیز آمده است برای رفع بیماری از خدعه و حیله استفاده میکنند.[1] و پس از مدتی بیماری بر خواهد گشت و در بیشتر مواقع عوارض جانبی دیگری گریبانگیر بیمار خواهد شد.
🔶 از جمله فرقههایی که ادعای درمانی دارند عرفان حلقه است که مؤسس آن محمد علی طاهری است و با مطرح کردن بحثی به عنوان درونریزی و برونریزی ادعای درمان اشخاص را دارد.
🔷 طبق شواهد و بیان شاهدان عینی و کسانی که از این فرقه رویگردان شدهاند پس از اتصال به شعور کیهانی نیروهایی غیرعادی وارد زندگی آنها شده است.
♦️و یا کسانی که برای درمان مراجعه کردند و پس از آن علاوه بر تشدید بیماری دچار بیماری دیگری نیز شدهاند.
🔻پینوشت:
[1]. احتجاج، طبرسی، ترجمه جعفرى، دار الکتب الاسلامیه، ج2، ص 203.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمریکا چطور میتواند ایران را تسخیر کند؟
#دشمن_شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
•اتحاد با خدا در عرفان مسیحی، به معنای فراگیری مطلق انسان در مقایسه با خدا نیست؛ بلکه یک تمایز در آن باقی میماند. «براساس تصوف مسیحی خدای سبحان به طور همزمان متعالی و حاضر است.»
•این جنبهی متعالی که از حضور انسان غایب است، موجب میشود که وحدت انسان با خداوند، خدا را از مقامش فرو نکشد، یا انسان را به مقام خدایی مطلق نرساند.
•عارفان مسیحی با همهی اصراری که بر اتحاد و وحدت با خدای مهربان دارند، بر تعالی و تمایز او با خلق تأکید میکنند. دیوید نالد دربارهی اکهارت، معروفترین عارف مسیحی مینویسد:
«با آنکه مهمترین دیدگاه اکهارت وحدت خدا و بشر است؛ لیکن در عین حال هیچکس به اندازهی او تمایز حق و خلق را بیان نکرده است».
از نظر اکهارت، ذات نه میتواند متعلق علم باشد و نه متعلق پرستش؛ چراکه تاریکی و بیصورتی است.
•غایت سیر در عرفان مسیحی، رسیدن به اتحاد با خدا از عشق و جذبه است که به آثاری، نظیر حیات جاودان، مشارکت در عشق و عظمت الهی و ملکوت خداوند میانجامد.
•به نظر میرسد که مسیحیان با یک اشتباه تاریخی، دچار انحراف در عقاید شدند و به آموزهای عقلناپذیر (توحید در تثلیث) اعتقاد پیدا کردند. البته در این باره عدهای از مسیحیان اساساً منکر بودند و معتقدان نیز آرای گوناگونی دارند.
•این اعتقاد شگفتانگیز، نیاز به توجیه و علت داشت؛ از این رو آموزهی گناه نخستین یا گناه ذاتی نیز در مجموع عقاید وارد شد؛ به نحوی که بهطور اساسی و ذاتی، لیاقت و شایستگی انسان برای رسیدن به خداوند و سیر عرفانی را باور نداشته، بلکه منکر بود و با زدن این نهر، درخت تثلیث آبیاری و تحکیم گردید.
🔻 ویژگی بسیار ارزشمند عرفان مسیحی که آن را در رتبهای فرادست در مقایسه با عرفانهای انسانگرا مینشاند آن است که خداوند حقیقت و هویتی مستقل از انسان و متعالی و متمایز از اوست.
• به همین دلیل، راه سیر عرفانی به انسان ختم نمیشود؛ بلکه با این که بر صورت نامتناهی خدا آفریده شده است، او در سیر عرفانی راهی فراتر از نفس خود را پش رو داشته و غایتی برتر و متعالیتر از خویشتن را میجوید که هر چه به آن نزدیکتر میشود، هنوز هم برای ادامه راه، سفرهی سیر گشوده و توشهی عشق و امید مهیاست و نفس، غایت بنبست گونهی سیر عرفانی نیست.
× اما جنبههای منفی این غایت، یکی گناه ذاتی است که بهشدت هرگونه ربط و لیاقت انسان با خدا را در مقام سیر، وصول و اتحاد با او انکار میکند.
-دیگری، تثلیث است که سالک را دچار حیرت میکند و آن مرتبهی متعالی الهی را به صورت انسانی که حد، جسم، صورت و نام دارد، مجسم میسازد.
•تأکید عرفان مسیحی به عشق بر مردم که به همدردی و کمک به محرومان و ضعفا میانجامد. در دنیای ستمزده و سیاه امروز بسیار جذاب جلوه کرده، که در اقصا نقاط جهان حتی آفریقا نهضنتهای معنویگرای مسیحی به راه افتاده است.
https://eitaa.com/antihalghe
•اتحاد با خدا در عرفان مسیحی، به معنای فراگیری مطلق انسان در مقایسه با خدا نیست؛ بلکه یک تمایز در آن باقی میماند. «براساس تصوف مسیحی خدای سبحان به طور همزمان متعالی و حاضر است.»
•این جنبهی متعالی که از حضور انسان غایب است، موجب میشود که وحدت انسان با خداوند، خدا را از مقامش فرو نکشد، یا انسان را به مقام خدایی مطلق نرساند.
•عارفان مسیحی با همهی اصراری که بر اتحاد و وحدت با خدای مهربان دارند، بر تعالی و تمایز او با خلق تأکید میکنند. دیوید نالد دربارهی اکهارت، معروفترین عارف مسیحی مینویسد:
«با آنکه مهمترین دیدگاه اکهارت وحدت خدا و بشر است؛ لیکن در عین حال هیچکس به اندازهی او تمایز حق و خلق را بیان نکرده است».
از نظر اکهارت، ذات نه میتواند متعلق علم باشد و نه متعلق پرستش؛ چراکه تاریکی و بیصورتی است.
•غایت سیر در عرفان مسیحی، رسیدن به اتحاد با خدا از عشق و جذبه است که به آثاری، نظیر حیات جاودان، مشارکت در عشق و عظمت الهی و ملکوت خداوند میانجامد.
•به نظر میرسد که مسیحیان با یک اشتباه تاریخی، دچار انحراف در عقاید شدند و به آموزهای عقلناپذیر (توحید در تثلیث) اعتقاد پیدا کردند. البته در این باره عدهای از مسیحیان اساساً منکر بودند و معتقدان نیز آرای گوناگونی دارند.
•این اعتقاد شگفتانگیز، نیاز به توجیه و علت داشت؛ از این رو آموزهی گناه نخستین یا گناه ذاتی نیز در مجموع عقاید وارد شد؛ به نحوی که بهطور اساسی و ذاتی، لیاقت و شایستگی انسان برای رسیدن به خداوند و سیر عرفانی را باور نداشته، بلکه منکر بود و با زدن این نهر، درخت تثلیث آبیاری و تحکیم گردید.
🔻 ویژگی بسیار ارزشمند عرفان مسیحی که آن را در رتبهای فرادست در مقایسه با عرفانهای انسانگرا مینشاند آن است که خداوند حقیقت و هویتی مستقل از انسان و متعالی و متمایز از اوست.
• به همین دلیل، راه سیر عرفانی به انسان ختم نمیشود؛ بلکه با این که بر صورت نامتناهی خدا آفریده شده است، او در سیر عرفانی راهی فراتر از نفس خود را پش رو داشته و غایتی برتر و متعالیتر از خویشتن را میجوید که هر چه به آن نزدیکتر میشود، هنوز هم برای ادامه راه، سفرهی سیر گشوده و توشهی عشق و امید مهیاست و نفس، غایت بنبست گونهی سیر عرفانی نیست.
× اما جنبههای منفی این غایت، یکی گناه ذاتی است که بهشدت هرگونه ربط و لیاقت انسان با خدا را در مقام سیر، وصول و اتحاد با او انکار میکند.
-دیگری، تثلیث است که سالک را دچار حیرت میکند و آن مرتبهی متعالی الهی را به صورت انسانی که حد، جسم، صورت و نام دارد، مجسم میسازد.
•تأکید عرفان مسیحی به عشق بر مردم که به همدردی و کمک به محرومان و ضعفا میانجامد. در دنیای ستمزده و سیاه امروز بسیار جذاب جلوه کرده، که در اقصا نقاط جهان حتی آفریقا نهضنتهای معنویگرای مسیحی به راه افتاده است.
📚 برگرفته از:
میشل، توماس، کلام مسیحی، نشر مرکز نشر ادیان و مذاهب
جریانشناسی انتقادی عرفانهای نوظهور، حمیدرضا مظاهریسیف
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐دستکاری در خلقت🌐
🔴وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا نساء ۱۱۹
(شیطان:) سخت گمراهشان کنم و به آرزو (های باطل و دور و دراز) درافکنم و دستور دهم تا گوش حیوانات ببرند (که اینها نصیب بتهاست) و امر کنم تا خلقت خدا را تغییر دهند، و (ای بندگان بدانید) هر کس شیطان را دوست گیرد نه خدا را، سخت زیان کرده زیانی آشکار.
#انسان_غرب
#جن
https://eitaa.com/antihalghe
مروجینِ دینیِ آیینهای شرقی!
🔺شواهد علمی برای وجود چاکرا (Chakra) از بدو پیدایش تاکنون بسیار متزلزل و ناکافی بوده است؛ با وجود این، بسیاری از مروجان معنویتهای نوپدید آن را به گونههای مختلف به مخاطبان خود ارائه میدهند و برای آن اثرات خارقالعاده و متعددی برمیشمارند.
🔺از این میان عدهای تلاش دارند تا آن را با آموزههای دینی پیوند دهند؛ ولی هیچوقت توضیح نمیدهند این چاکراها که ریشه در آیینهای شرقی دارد، کی و کجا مورد تأیید قرآن و اهلبیت بوده است؟! کی و کجا در یک پژوهش معتبر علمی ثابت شده است؟! در کدام پژوهش معتبر دینی ثابت شده است که سورههای قرآن چاکرا را تنظیم میکنند؟!
✏️ سید ابوالقاسم ظریف
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
مروجینِ دینیِ آیینهای شرقی! 🔺شواهد علمی برای وجود چاکرا (Chakra) از بدو پیدایش تاکنون بسیار متزلزل
سید امان الله میرزایی، ایشان مدعی هستند دکترای متافیزیک اسلامی دارند، در صورتی که چنین رشته و دکترایی وجود ندارد، همان مطالب علوم غریبه را در کلیپ های خود مطرح می کنند که بسیار بر آن اشکال وارد است.
ایشان در طب سنتی تخصص دارند اما متاسفانه برای جذب مخاطب و فالور مطالبی از عرفان های شرقی و اجنه و...بیان می کنند که پایه و اساسی ندارد.
نمونه مطالب نادرست ایشان:
👇👇👇
#فریب_نخوریم
#مدعیان_دروغین
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #موشن_رئال | رهگذر پرآشوب
قسمت هفتم
⁉️قانون جذب اسلامی؛ ادعایی واهی
👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
سید امان الله میرزایی، ایشان مدعی هستند دکترای متافیزیک اسلامی دارند، در صورتی که چنین رشته و دکترای
برخی اعضای کانال درباره ایشون اطلاعات بیشتر خواستن
👇👇👇