14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خواب ها و کرامات شیطانی
📌استاد مجتهد سیستانی
https://eitaa.com/antihalghe
♻️مصاحبه با استاد حمیدرضا مظاهری سیف
📌به گزارش بهداشت معنوی به نقل از خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، بنیانگذار و مدیر مؤسسه علمی – فرهنگی بهداشت معنوی، مؤسس و مدیر انجمن فرهنگی معنویت نوین، عضو هیأت مدیره انجمن علمی اخلاق اسلامی، مدیر پژوهشکده مطالعات معنوی و نویسنده آثاری همچون «نگاهی متفاوت به قانون جذب»، «حقیقت یوگا» و… است.
در گفتوگو با این استاد حوزه به طرح مباحثی همچون بیوگرافی، فعالیتهای مؤسسه بهداشت معنوی، فعالیت عرفانوارهها در ایران و آسیبشناسی عرفانوارهها و… پرداخته شد
https://behdashtemanavi.com/?p=6407
⚠️چگونه عارفان کذاب را بشناسیم ⁉️
♦️ در عصر حاضر افراد زيادى ادعاى دروغين معنويت و عرفان سردادهاند و انسانهاى زيادى را فريب دادهاند.
🔷 انسانها به سبب فاصله گرفتن از خدا، دچار خلأ معنوى شدهاند و اين مدعيان دروغين از اين خلأ درونى سوء استفاده كرده، خود را مأمنى براى تخليه و پاسخ به اين احساسِ حقيقى درونى مىدانند.
🔻 از ویژگیهای بارز عارفان کذاب که میتوان آنها را تبیین کرد عبارتاند از:
♦️ خودپرستی:
🔷 از بارزترین نشانههای عارفان منحرف و کاذب آن است که اصولاً اعتقادی به خدا ندارند و اگر اعتقادی هم مطرح میشود انحرافی است.
🔶 از جمله این عارفان دروغین رهبران فرقههای نوظهور هستند که نوعاً مبتنی بر تفکرات اومانیستی، خود را همه کارهی عالم دانسته و اینگونه به پیروان خود وانمود میکنند که به جای توسل به خدا برای حل مشکلات باید به پیرو و مرشد که رهبری فرقه را دارد متوسل شوند به این عبارت که در کتابهای فرقهی اکنکار آمده است دقت فرمایید:
🔷 «هرکسی که تمرینات معنوی اک را انجام دهد متوجه میشود که زندگی او به خوبی اداره میشود. این بدان سبب است که اداره کننده حقیقی زندگی او ماهانتا است. اگر کسی انتظار دارد سفر روح کند باید با ایدهی وجود استاد زندهی اک مشکلی نداشته باشد؛ زیرا استاد وسیله رسیدن به سرزمینهای خداوند است، که روح الهی آن را در اختیار ما قرار داده است. در مدرسهی اک هیچ روزانهای وجود ندارد که یک بچه بتواند به وسیله آن از دید استاد بیرون رفته و گم شود.»[1]
🔶 این رهبران که همواره خود را عارف و سالک میدانند براساس میلهای نفسانی خود به مخاطبان جاهل القا میکنند که ویژگیهای آنان را در این عالم کسی جز آنها ندارد. به عنوان مثال سایبابا معتقد است که خداوند در او حلول کرده است.
🔷 اصولاً سایبابا تصوری روشن از خدا در گفتههای خود ارائه نمیدهد و از آنجا که او از تعالیم و اندیشههای بودا الهام گرفته است بنابراین در تعالیم او جایی برای خدا وجود ندارد.
🔶 سایبابا با این نگرش و با انجام سحر و جادو خود را همهکاره معرفی میکند و متأسفانه بسیاری افراد از کشورهای مختلف به شهر آشرام، محلی که او است میروند و آنگاه او از میان جمعیت میگذرد و سپس گردی سفیدرنگ از سر انگشتانش بیرون میآید که فضا را معطر کرده و گاهی از هوا به افراد، جواهرات گرانقیمت میدهد و باعث دگرگونی شرکت کنندگان شده و اینگونه خودنمایی میکند.[2]
♦️ شریعتستیزی:
🔷 عارفان کاذب همواره منکر شریعت شده و سمت و سوی تفکرات پیروان خود را به شریعتستیزی سوق میدهد. آنها با این روش بهتدریج سعی میکنند پیروان خود را به اباحهگری و بیبند و باری دعوت نموده و با دستورالعملهای ساختگی فاصلهای عمیق بین آنها و آموزههای دینی ایجاد نمایند.
🔶 به عنوان مثال توئیچل رهبر سابق اکنکار، از زبان رهبر افسانهای خود (ربازار تارز) میگوید: «هر دینی را که امروز در قدرت است نام ببر و من به تو نشان خواهم داد که فقط و فقط زاییده یک وجدان اجتماعی است نه حقیقتی که از جانب سوگماد آمده باشد، همهی آن قوانینی که به عنوان قوانین الهی شناخته شدهاند چیزی نیست جز یک وجدان اجتماعی متحول شده... این ادیان بزرگ هیچ محتوایی را بازگو نمیکنند مگر پیکری را از احکام و مقررات که از جانب قشر روحانیت رسمی برای تحت کنترل داشتن پیروانشان تنظیم شده است تا بدان وسیله عنان سیاسی و اقتصادی تودههای مردم را به دست گیرند.»[3]
♦️ تبلیغ کثرتگرایی:
🔷 رهبران فرقههای نوظهور معتقدند که برای رسیدن به مطلوب مورد نظر آنها لازم نمیباشد دینِ خاصی داشته باشیم بلکه طرفدارانِ همهی آیینها، ادیان و گروههای مختلف را فارغ از دین و مذهب به طرف خود دعوت نموده با این ترفند بر همه ادیان و آیینها مهر تأیید میزنند.
♦️ دالایی لاما یکی از رهبران فرق نوظهور در این باره میگوید:
🔷 «در این جهان آدمهای مختلفی هستند و باورهای مختلفی دارند، هفت میلیارد انسان روی کرهی خاک زندگی میکنند و من معتقدم ما به هفت میلیارد دین مختلف نیاز داریم، چرا که در برداشتها و تفکرات انسانها تنوع بسیار گستردهای وجود دارد، به اعتقاد من هر انسانی باید از یک مسیر معنوی عبور کند که برای او و در نسبت باورهایش بهترین باشد...
🔶 دالایی لاما میگوید :من فکر میکنم اگر ما تنها یک دین داشته باشیم طولی نمیکشد که آن دین گرهی از کار فروبستهی بشر نمیگشاید. اگر یک رستوران داشتیم و آن رستوران تنها یک غذا داشت، هر روز یک نوع غذا، پس از مدتی چند مشتری میداشت؟ انسانها به وجود تنوع در غذای خود نیاز دارند، چرا که سلائق مختلفی دارند. کار ادیان هم تغذیه معنوی بشر است و به گمان من ما متوجه هستیم که تنوع ادیان به نفع ماست.»[4]
♦️ دعوت به اباحیگری و بی و بند باری:
🔷 در بازار مدعیان مکاره امروز ما شاهدیم که به نام عرفان و آموزههای عرفانی، افراد به مسائل انحرافی و اعمال جنسی دعوت میشوند. برخی کانونهای توطئه وابسته به مدیریت پشت پرده صهیونیستها با حمایت از رهبران انحرافی فرق نوظهور در صدد گسترش دادن مسائل جنسی در پوشش عرفان میباشند.
🔶 از جمله این فرق انحرافی، اشو میباشد که صریحاً از ابزار سکس و مسائل جنسی در این رابطه استفاده کرده و حتی افراط در بیبند و باری جنسی را به طرفداران خود گوشزد میکند. به عنوان مثال اشو سکس را امری مقدس و مهمترین نیروی زندگی دانسته و همگان را از نکوهش سکس برحذر داشته و معتقد است که همهی دگرگونیهای زندگی از طریق این نیرو رخ میدهد.
🔷 او سکس را مقدمه عبادات میداند؛ البته نه هر سکسی را، بلکه سکسی را که از روی سرخوشی باشد! چنین سکسی است که مولد عشق است و عشق نیز مولد عبادات است! اشو سکس را تنها در ارتباط با غیر همجنس خلاصه نمیکند، بلکه همجنسبازی را نیز تقدیس میکند، و بهترین مکان برای دینشناسی و خداشناسی را کابارهها میداند و نه کلیسا و مساجد![5]
♦️ مسئولیتگریزی:
🔷 یک عارف سکولار همواره میکوشد پیروان خود را در حالتی قرار دهد که از مسائل اجتماعی فاصله بگیرند و منزوی شوند. این مدعیان عرفان دروغین غالباً به بهانه توجه، تمرکز و مدیتیشن شرایط گوشهنشینی افراد را فراهم میآورند و هر چیزی را که موجب تقویت این تمرکز شود خوب و با ارزش و هر چیزی را که موجب ضعف در تمرکز و توجه گردد، بد و بیارزش تلقی میکنند.
🔶 به همین جهت شرایط بیتوجهی افراد و پیروان را به مسائل سیاسی و حکومتی و نفی سیاست و پلید دانستن آن را فراهم مینمایند.
🔷 این روش بهترین وسیله برای انحراف تودههای مردم در جهت ظلم ستیزی است. عرفانی که امروز از این عرفای دروغین در جهان غرب تبلیغ میشود از همین نوع بوده و گروندگان به آن گوشهنشینی و انزوا را بر همهچیز ترجیح میدهند.
🔶 باید در نقد اجمالی این تفکر اشاره به این نکته نمود که اصولاً بزرگترین طراحان معنویت و عرفان در بشریت، یعنی پیامبران و اولیاء دین همگی برای استقرار نظام سیاسی و حکوت دینی تلاش کرده و با طاغوتهای زمان خویش در افتاده و لحظهای در مبارزه با ظلم و ظالمان کوتاهی نکردهاند؛
♦️ افزون بر این دلیل باید اضافه نمود که عارفان حقیقی افزون بر مبارزه با دشمن درون با دشمنان بیرونی نیز مبارزه میکردند و این مبارزه را برای حیات معنوی لازم دانستند، هرچند مبارزات درونی را دشوارتر از مبارزات بیرونی میدانستند.[6]
🔻 پینوشت:
[1] . تمرینات معنوی اک، نشر دنیای کتاب، ۱۳۸۰، ص ۷۰.
[2] . محمدعلی فعالی، آفتاب و سایهها، نشر عابد، ۱۳۹۰، ص ۱۵۳ و ۱۵۴.
[3] . روح نوردان سرزمینهای دور، نشر دنیای کتاب، ۱۳۷۷، ص ۲۰.
[4] . دالایی لاما، هنر شادمانگی، نشر ستوده، ۱۳۸۹، ص ۲۹۴.
[5] . الماسهای اشو، نشر فردوس، ۱۳۸۰، ص ۳۸۳ و ۱۲۶.
[6] . فرقههای نوظهور، حمید نگارش، قم: زمزم هدایت، ۱۳۹۰، ص ۱۸۶.
https://eitaa.com/antihalghe
10.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نرم افزار #کلاب_هاوس یک تهدید خاموش...!!!
💢 ببینید چگونه با این نرم افزار قصد کنترل جامعه و انتخابات و اذهان جامعه را دارند !!؟
👈 کلاب هاوس تهدیدی که باید شناخت ...
#سواد_رسانه_ای
#شناخت_تهدید_ها
https://eitaa.com/antihalghe
فرقه ها از جمله فرقه انحرافی حلقه نیز در این اپلیکیشن دام پهن کرده و به تبلیغ و فریب افراد می پردازد.
https://eitaa.com/antihalghe
24.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داروی گیاهی درمان کرونا با تایید وزارت بهداشت. اطلاعات بیشتر:
https://t.me/ImedTV
محل تهیه شربت کرونا(آلرگارد یا همان استاپ سیویر سابق) و راهنمایی درباره آن در تهران:
درمانگاه شبانه روزی سیم قیطریه، داروخانه زوفا
تلفن: 22212327
https://eitaa.com/antihalghe
4_5766897908834110101.xlsx
27.7K
داروخانه هایی که این دارو را در کشور دارند.
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ شبه معنویت سلیقهای
🔻 معنویتهای معنویت گریز از اساس در تعریف معنویت راه را تعمداً به خطا رفتهاند. تعریف پر اشکال از معنویت در مدل عرفانهای دروغین بدینجهت است که در طی دورهها مسیر درست از نادرست و صحیح از ناصحیح مشخص نشود و پیروان و مخاطبان با حقیقت معنویت آشنا نشوند.
🔻 در این شبه معنویتهای ضد معنویت ارزشها بهشدت سلیقهای است و ریشهای در واقعیت ندارد و اکثر ارزشها قراردادی و اعتباری است. بهواقع باید گفت لذتگرایی و لذت طلبی شاکله اصلی عرفانهای دروغین را تشکیل میدهد.
🔻 مدعیان عرفان کاذب، انتخاب راه درست و دین را همچون انتخاب غذا و فیلم میدانند!! یعنی از هر آیین و معنویتی که لذت بردی، همان را انتخاب کن! چون اصل و اساس رسیدن فرد به حقیقت نیست بلکه این لذت است که موضوعیت دارد.
🔻 مدعیان دروغین در دنیای امروز دین را کاملاً موضوعی سلیقهای قلمداد کرده و آن را تابع سلیقه قرار دادهاند. از سویی چون سلیقه انسان بسیار متنوع است؛ بنابراین باید به تعداد سلیقههای افراد، فرقههای متنوع معنوی ساخته شود وبِ ترویج آن بپردازند.
🔻 در مدلی که این عرفانها معرفی میکنند، نه اعتقادی به معاد وجود دارد و نه نبوت و نه انسان کامل در آن مطرح است، آنچه اهمیت دارد سلیقه و لذت بردن است!
https://eitaa.com/antihalghe
✅کمالگرایی جنس لطیف زنان و فرقهگرايي‼️
❗️بررسی نقش و جایگاه زنان در جریانهای فرقهای، حکایت از حقایق جالبتوجهی دارد.
🔘شرایط ناشی از زندگی در جهان شبکهای و سرمایهزده امروز، در کنار اشاعه مبانی اندیشهای جنبشهایی مانند #فمینیسم، زنان را به جستجوی مفری برای خودباوری، هویتیابی و کسب آرامش (کمال) واداشتهاست. همین کوششها، مسیر را برای برخی جریانهای فرقهای، بهویژه #جنبشهای_معنوی نوپدید باز کرده تا از رهگذر ارائه بسترهایی برای قدرتگیری، ایفای نقشهای کلیدی و در بعضی موارد، تبلیغ آزادی جنسی و لذتگرایی در پوشش عنوان موجه معنویت، موجبات جذب این قشر را فراهم سازد.
🔻«مادام هلنا بلاواتسکی» در جنبش تئوصوفی، «نیرمالا دوی»، بنیانگذار ساهاجایوگا، از نمونههای رهبری زنان در #جریانهای_فرقهای خارجی و «شیخ جانی»(فرقه نوربخش)، «مینو توکلی»(مکتب نورعلی الهی)، «مرجان داوری»(فرقه مدرسه راه معرفت) و «شهناز نیرومنش(فرقه عرفانحلقه)، از مصادیق زنان فعال در جریانهای فرقهای بومی هستند. به این جرگه باید اسامی افرادی چون «کاترین پاندر»، «اسکاول شین»،«دبی فورد»، «شاکتی گواین» و«لوئیز هی» را به عنوان سردمداران جنبش تفکر نوین افزود.
💠عضویت و ایفای نقش زنان در جریانهای مزبور، با آسیبهایی انکارناپذیر برای ایشان همراه است؛ خلاصه کردن کمالگرایی و تعالی معنوی در رابطه مرید و مرادی، امکان دارد به سوءاستفاده جنسی، منتهی شود. #ازدواج_تشکیلاتی، فروپاشی نهاد خانواده، تزلزل مبانی اعتقادی، بیاعتمادی نسبت به سنتها(بهویژه اصول ادیان) و ...، از دیگر تبعات ورود زنان به جریانهای فرقةهای است که در کنار دیگر آسیبهای عمومی آن -درابعاد فردی و جمعی- گریبانگیر این قشر حساس خواهدشد.
https://eitaa.com/antihalghe
«معنویت خواهی»؛ علت اصلی گرایش به عرفان های نوظهور است/ مدعیان امام زمان(عج) سوار بر باور مهدویت شدهاند
فاطمه میرزائیان سهشنبه شب، در برنامه رادیویی سوفیا که موضوع «بررسی مخاطرات فرهنگی و اجتماعی عرفانهای نوظهور» از رادیو گفتگو پخش شد، مطرح کرد:
🔹علت گرایش امروز جامعه ما به عرفان های نوظهور نیازی است که افراد به خداشناسی و معنویت خواهی دارند و چون نمی توانند این نیاز را در خود سرکوب کنند به سمت عرفان های نوظهور کشانده می شوند.
مدعیان دروغین مهدویت:
🔹با توجه به نیاز و علاقه ای که جامعه ما به #مهدویت و مباحث امام زمان(عج) دارد، افراد بالاخص بانوان مرید مدعیان دروغین می شوند، اکثر این مدعیان هم دنبال مراد و مرشدی هستند که آنها را همراهی کند به سیر و سلوک برسانند لذا می بینیم با شدت تحکم به افراد می گویند که با شیوه و روش من رفتار کنید.
عرفان حلقه:
🔹افراد با دلایل مختلف چون رسیدن به آرامش، درمان بیماری و امثال آن جذب عرفان #حلقه می شوند گاها دیدیم فرد آسیب دیده می گوید «من که دنبال خدا بودم چرا این اتفاق برایم افتاد؟» یعنی به نیازی که دنبالش بوده پاسخ داده نشده است، در حالی که گمان می کرد آن جریان می توانست پاسخگوی نیازش باشد.
🔹در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، تمایل دارند خود بدون مراجعه به روانشناس به طور فردی به آرامش مطلوب برسند لذا با دامهایی چون رسیدن به آرامش و موفقیت گرفتار عرفان های کاذب میشوند.
👈متن کامل سخنان این پژوهشگر عرفانهای نوظهور را در وب سایت مفاز بخوانید
https://mafaz.ir/?p=17183
https://eitaa.com/antihalghe