eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 ☑️ آرتمیس، دریاسالار هخامنشی ؟! نام دخترش را گذاشت ! گفتم معنی اش چیست؟ گفت: یک زن دلیر پارسی که فرمانده نیروی دریایی خشایارشا پادشاه هخامنشی بود! مجبور شدم برایش توضیح بدهم که آرتمیس که بود و معنی‌اش چیست! وقتی تمام شد، هر دو خجالت کشیدیم 😔 👈🏻 من از حقیقت تلخی که بیان کردم. 👈🏻 او از نامی که برای دخترش انتخاب کرد! https://eitaa.com/antihalghe @ir_bastan
🔰نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" ▫️استاد حجت الاسلام و المسلمین علی امینی‌نژاد در نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" به ارائه نظرات خویش نسبت به این برنامه پرداختند؛ - برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامه‌های موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیت‌دادن به برنامه و نقدی همدلانه است. - ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربه‌های نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کرده‌اند و برنامه را تماما نفی کرده‌اند، درست نیست. - حرف اصلی این برنامه را نمی‌شود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است. - یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست. - یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت. - ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامه‌ها هم می‌تواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند. - در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمع‌آوری این قبیل مشاهدات از غیب بوده‌اند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام می‌دهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیق‌تر است. 🔰نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث می‌شود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود. پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا" - تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربه‌گرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ می‌دهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف می‌شود و نه به صورت قهر و اجبار. - عالم مثال و برزخ، لایه‌ها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایه‌های نزدیک به عالم ماده تا لایه‌های نزدیک به عالم عقل. تجربه‌گرها لایه‌های نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کرده‌اند. - در تجربه‌گرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟ این‌ها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیده‌اند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است! - هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک می‌تواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند. - پس تجربه تجربه‌گرها اولا کشف صوری است، ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال، ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسان‌ها، رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک، خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمی‌شود. 🔰در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبت‌ها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود. این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است. در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است. - تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است. ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است! - استنتاج کلی از دریافت‌های جزئی تجربه‌گرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود. - در تجربه تجربه‌گرها خلیط‌ها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیه‌السلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا می‌دانسته که ایشان بی‌دست به شهادت رسیده‌اند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیده‌اند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است. - باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود. https://eitaa.com/antihalghe
33.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 خرافات و اشتباهات فکر آقای دکتر هلاکویی در پاسخ به سوال یک مخاطب https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌بسیجی آمریکایی 🔰وقتی میگیم انقلاب صادر شده برخی باور نمی‌کنند، این افراد در کشور کفر ایمان رو انتخاب می‌کنند و برخی در کشور اسلامی ضلالت گمراهی فرقه ها رو. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا... 🙏 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده امنیتی هتاکی ها به مقدسات شیعه اعترافاتی عجیب و تکان دهنده در مورد فائزه هاشمی اللهم اشغل الظالمین بالظالمین و اجعلنا من بینهم سالمین غانمین https://eitaa.com/antihalghe
⛔️مشخصۀ های عرفان‌های نوظهور ♦️ در عصر حاضر که عصر ارتباط سریع است، به‌گونه‌ای که هرچه در هر جای این کره خاکی اتفاق می‌افتد در همه جای آن در همان روز جلوی دیدگان مردم قرار می‌گیرد. 🔷 سیل عرضه‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون به مردم هجوم آورده است که عرفان یکی از آن‌ها بوده و با عناوین و اشکالات متفاوت از سراسر دنیا در حال عرضه است. 🔻 از بررسی بعضی از عرفان‌های نوظهور و وارداتی به چند نکته اساسی رسیده‌ایم که بعضی از آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم تا با آگاهی بیشتری به آن‌ها توجه نمایند. 🔷 الف) یکی از حربه‌های عرفان‌های نوظهور مسأله نقدطلبی است. در این عرفان‌ها مسائل پیش پا افتاده همگانی را بسیار بزرگ می‌کنند و به طرفداران خود چنین می‌باورانند که هرچه هست همین است و غیر از این چیزی نیست. 🔶 خوش‌گویی، خوش‌جویی، خوش‌پوشی، خوش‌رویی و... اوج این نوع عرفان است. زندگی همین است که می‌بینی، غیر از این چیزی نیست. همین زندگی نقد را محکم بگیر و از همه چیزش استفاده کن که خدا هم همین است. ♦️ اگر خوب بخوری و خوب برقصی و خوب قهقه بزنی، به خدا واصل می‌شوی آخرت هم همین زندگی است. آخرتی وجود ندارد اگر هم باشد، همین است که می‌بینی.[1]
♦️ در بینش عرفان‌های نوظهور ، عدم‌جویی معنی ندارد. نباید دنبال چیزی رفت که نیست. آدمی کمبودی ندارد. چون هر چه هست همین است که می‌بینی. پس همه چیز داری. دنبال چه می‌گردی؟! 🔷 این حرف یعنی مرگ تکامل و تعالی، محصور شدن در آن‌چه که هستی. به همین جهت مردم را از گرایش به ادیان الهی منع می‌کنند. چون ادیان الهی وعدۀ آخرت و بهشت و جهنم را داده‌اند. چون آخرت نقد نیست لذا نباید دنبالش رفت. 🔶 فقط دنبال آن‌چه الان هست باید رفت و نهایت استفاده را از آن برد. آن‌چه الان هست رقص، خوراک، پوشاک، گردش و... می‌باشد. در تعالیم اُشو، کریشنا مورتی و... شدیدا به دین حمله می‌شود؛ چون دین مردم را به آخرت دعوت می‌کند. 🔷 ب) عرفان‌های نوظهور عرفان شیطانی‌اند؛ زیرا دقیقا راه شیطان را می‌روند. بدین معنی که برخوردی که شیطان با آدم و حوا داشت؛ اینان نیز با بنی‌آدم همان برخورد را دارند. شیطان در ماجرای اغوای آدم از را عرفان و حکمت وارد شد. به آن‌ها گفت: 🔶 اگر از این درخت استفاده کرده و از میوه‌اش تناول کنید، حیات جاودان خواهید یافت! از آن‌جایی که میل به جاودانگی در فطرت آدم نهفته است از این‌رو برای پاسخ مثبت دادن به میل باطنی‌اش به سوی شجرۀ ممنوعه تمایل حاصل کرد. 🔻 عرفان‌های امروزی نیز از این راه وارد می‌شوند. چند مسأله فطری و غریزی آدمی را مطرح کرده و با شعار پرورش فطرت به نابودی فطرت، قیام می‌کنند. اینان با شعارهای همسوی با غریزه و فطرت وارد شده و می‌گویند: 🔷 انسان باید آزاد باشد. 🔶 هیچ ممنوعیتی نباشد. 🔷 برخودت سخت مگیر. 🔶 خدا همه جا هست و درهمه هست. تو نیز خدایی. 🔷 به گذشته فکر نکنید. 🔶 هرگز احساس پشیمانی نکنید. 🔷 خوش باشید. 🔶 احساس گناه نکنید. 🔷 اینان خود می‌دانند که چه می‌گویند، همان‌گونه که شیطان می‌دانست که چه می‌گفت. او می‌دانست که در این درخت هیچ جاودانگی وجود ندارد ولی از همین راه وارد شد و بعد از آن کلی به آدم و حوا خندید. 🔶 ج) عرفان ناب بدون این‌که چیزی بستاند، هزاران چیز می‌دهد اما عرفان‌های نوظهور می‌گوید اول هرچه داری بده، شاید چیزی بدهم. ولی از آن‌جا که فاقد شیء معطی شیء نمی‌شود، فقط می‌ستاند. 🔷 مولانا آن‌را به دزدی تشبیه کرده است که گوسفند طرف را دزدید. وقتی صاحب گوسفند او را دنبال کرد، دزد بر سر چاهی ایستاد و ناله و فریاد می‌کرد و می‌گفت: من کیسه زرم به چاه افتاده است. صد دینار در آن داشتم، اگر کسی بتواند طلاهای مرا از چاه درآورد (یک پنجم) آن‌را به وی خواهم داد. 🔶 صاحب گوسفند دید ده برابر قیمت گوسفندش را به او وعده می‌دهد. زود لباس‌هایش را درآورد و به درون چاه رفت ولی وقتی بیرون آمد دید دزد لباس‌هایش را نیز به سرقت برده است.[2] 🔷 عرفان‌های نوظهور به اندکی از مال و جان آدمی اکتفا نمی‌کنند. آن‌ها انسان را عریان کرده و در ته چاه ظلمت به حال خود رها می‌کنند. هویت و شخصیت و وجدان را می‌گیرند و یک انسان بی‌همه چیز به جامعه تحویل می‌دهند. 🔶 د) از بررسی همۀ عرفان‌ها تازه به دوران رسیدۀ مغشوش، تنها نتیجه‌ای که به دست می‌آید این است که، همه این‌ها از یک چشمه آب می‌خورند و از یک اتاق فکر فرمان می‌برند. 🔷 ده‌ها بلندگو هستند که یک پیام را به شیوه‌های گوناگون ترویج می‌کنند و آن پیام لاابالی‌گری و هویت‌زدایی است. با ده‌ها بیان می‌خواهند معنویت و قداست را از جامعه انسانی بزدایند. 🔶 گاهی با پیام دین، دین‌زدایی کرده و گاهی با پیام سکس عفت زدایی کرده و بعضی با پیام آزادی، انسانیت، عشق ، زندگی و... مردم را از ریشه‌های ملی و فرهنگی و دینی خود جدا می‌سازند. ♦️ پشتوانۀ همه این‌ها قدرت استعماری و استبدادی و سرمایه‌داری جهان معاصر است. به همین جهت نوک پیکانشان به طرف ادیان الهی نشانه گرفته است. پیام ادیان زنده دنیا، هویت، شخصیت، وجدان، عبادت، انقلاب علیه ظالمان، عفت و پاکدامنی و... هست. ولی پیام عرفان‌های نوظهور، دوری از این امور است . 🔻 پی‌نوشت: [1]. الماس‌های اشو، ص 282-298. [2]. مثنوی مولوی، دفتر ششم، ص 298. https://eitaa.com/antihalghe
🏴فرا رسیدن شهادت مولی الموحدین امام علی علیه السلام بر همه آزادگان جهان تسلیت باد🏴
👈دینمان را از اشخاص نگیریم👉 امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند: مَنْ أَخَذَ دِينَهُ مِنْ أَفْوَاهِ الرِّجَالِ أَزَالَتْهُ الرِّجَالُ وَ مَنْ أَخَذَ دِينَهُ مِنَ الْكِتَابِ وَ السُّنَّةِ زَالَتِ الْجِبَالُ وَ لَمْ يَزُل‏. ترجمه:👇👇 کسی که دینش را از اشخاص بگیرد،همان ها او را بی دین می کنند اما اگر کسی دینش را از کتاب و سنت بگیرد، کوه زوال پیدا می کند اما دین او سالم و محکم باقی می ماند. منبع:📖 📚وسائل الشيعة، ج‏27، ص:132 https://eitaa.com/antihalghe
🔰🔰 هدف عرفان از دیدگاه امام علی(علیه السلام) ✍🏻 امروزه بازار عرفان در بسیاری از کشورها، همچنین کشور ما داغ شده است و بسیاری از جوانان حقیقت جو به دلیل کمبود آگاهی در این زمینه، دچار دام های افرد سودجویی شده اند که احساسات پاک آنان را برای مقاصد شوم خود به بازی گرفته اند. 🔸با توجه به فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بسار مجمل و مختصر به گوشه ای از اهداف عرفان ناب از منظر امام العارفین می پردازیم. 🔸امیرالمؤمنین(علیه السلام) وقتی مباحث عرفان نظری مانند توحید، ولایت انسان کامل و... یا مراحل سیر و سلوک (عرفان عملی) را بر می شمرد، هدفی جز تعالی روح معنویت افراد مؤمن ندارد؛ زیرا ایشان خود انسان کامل است که برای هدایت انسان ها تلاش می کند. 🔸امام علی(علیه السلام) اساس و شالودة دین را، معرفت خداوند و کمال شناخت حضرت حق را، تصدیق و توحید الهی می داند که موجب اخلاص انسان در تمامی مراحل زندگی است: 👈 أوّلُ الدّینِ مَعرِفَتُهُ وَ کمالُ مَعرفَتِهِ التَّصدیقُ بِهِ وَ کمالُ التَّصدِیقِ بِه توحِیدُهُ وَ کمالُ تَوحیدِهِ الإخلاصُ لَهُ (نهج‌البلاغه، خطبه اول) 🔸اساس دین (آغاز دینداری) شناخت خداوند است و کمال شناخت خداوند، تصدیق به وجود او (باور داشتن او) و کمال باور داشتن خدا، اقرار به توحید و یگانگی اوست و توحید او با اخلاص نسبت به او تکمیل می شود. 🔸 بنابراین هدف دین، معرفت خداست و هدف عرفان از دیدگاه حضرت امیر علیه السلام توحید او و سپس اخلاص برای اوست. برای رسیدن به اخلاص فرد مؤمن باید ابتدا ایمان خود را کامل نماید تا به بینش توحیدی برسد و تنها به سمت معبود و محبوب حقیقی حرکت نماید. 🔸 بنابراین عبادت که همان تسلیم و خضوع در برابر معبود است، از احساس وابستگی وجود و کمال پرستش کننده به معبود ناشی می شود و این برخاسته از معرفت است. 👈 امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: ألاَ وَ إنَّ لِکلِّ مَأمُومٍ إماماً یقتَدِی بِهِ وَ یستَضیءُ بِنُورِ عِلمِهِ (شرح نهج‌البلاغه، محمدتقی جعفری، ج 2، ص 53) 🔸 آگاه باشید که هر شخصی را پیشوایی است که به او اقتدا می کند و از نور دانش او روشنی می جوید. 🔸 بنابراین اگر بخواهیم به کمال انسانی برسیم، باید دستورات و برنامه های عرفان ناب را از امام العارفین علی(علیه السلام) دریافت کنیم و به گوش جان بسپاریم. https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ سوء استفاده عرفان های کاذب از ایام خاص مذهبی 🔘 ایام خاص دینی و عبادی در تقویم ما ایرانیان مورد توجه اکثر مردم است. این اهمیت باعث شده تا سران فرقه های شبه معنوی نیز خود را در این ایام برای جذب بیشتر مخاطبان آماده کنند. 🔻 افراد مدعی شبه‌عرفان‌های داخلی با رویکردی به ظاهر دینی وارد حیطه اعتقادی مردم می شوند و به مرور موریانه وار به تخریب عقاید حقه و اصولی می پردازند. 🔘 با نیم نگاهی به موضع گیری سران عرفان کاذب در ایام و لیالی قدر می بینیم این افراد با ادعای برگزاری مراسم در این شب ها، گذاشتن لایو، ادعای برگزاری و فهم شیوه عبادت و شکرگزاری و... با ظاهری پر ادعا در فهم شب قدر و فهم نوع عبادات به حیطه ای ورود می کنند که اصلا هیچ علم و اطلاعی ندارند و به تبع یقینا درکی از مفاهیم معنوی نیز ندارند. 🔻 سران مدعی شبه معنویت های کاذب با القا مطالب غیر مستند در قالب سخنرانی های شب قدر اولا تعمدا تخریب پایه های اعتقادی مخاطبان را تسهیل می کنند و در ثانی بذر باور انحرافی و جدایی از اعتقادات دین مبین اسلام را در دل مخاطبان می کارند. ⚠️ این آزادی بی حد و حصر، تغییر باورها و ادعاهای عجیب بوسیله افرادی که هیچ علم و اطلاعی از مفاهیم دینی ندارند آسیب جدی به مذهب و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواهد زد و باید برای مقابله با آن طرحی نو درانداخت. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت اول «ره‌افسانه» با موضوع فرقه‌های انحرافی، خصوصا فرقه انحرافی احمدالحسن، به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) قم تهیه و تدوین گردیده است. https://eitaa.com/antihalghe
سلام و درود با عرض قبولی طاعات و عبادات، و ضمن التماس دعای خیر از شما خوبان در آخرین شب قدر، امکان ثبت نام زیارت نیابتی حرم حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) ویژه این شب با فضلیت توسط خادمان شما برقرارشد. جهت ثبت نام از لینک زیر اقدام نمایید: https://atabat.org/fa/forms/4 کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات
⚠️فرقه‌ های شیطان‌پرستی چگونه افراد را جذب می کنند؟ ♦️ شیطان‌پرستی عصر جدید از قرن نوزدهم میلادی آغاز شده است. 🔷 در اوایل قرن نوزدهم برخی اشراف انگلستان که عضو گروه فراماسونری بودند به رهبری سِر فرانسیس دش وود، گروه شیطان‌پرستان به نام «باشگاه آتش جهنم» را در شهر لندن تأسیس نمودند.[1] 🔶 شیطان گرایان عموماً به خدایی که در ادیان ابراهیمی مطرح می‌شود اعتقادی نداشته و زندگی پس از مرگ و مسئله معاد را انکار می‌کنند. 🔷 بسیاری از شیطان‌پرستان از باورها و گرایش‌های ادیان الهی سرباز زده و بیشتر تمایلات خودپرستانه دارند. آن‌ها می‌کوشند لذت را با جادوگری درآمیخته و مروج ایمان به شیطان به عنوان نماد سرپیچی از جامعه‌ی مطیع و خداترس باشند. 🔶 از نظر آن‌ها سرکوب، طمع، شهوت و نفرت کاملاً نادرست است. از آنجا که مبانی فکری این گروه‌ها همان اندیشه‌های غربی بوده و از اصولی همچون لیبرالیسم، اومانیسم و سکولاریسم پیروی می‌کنند. ♦️ آنها با دین و آموزه‌های دین مخالفت کرده و بر محوریت دادن انسان و آمال و امیال نفسانی او به جای محوریت خداوند اصرار می‌ورزند و معتقدند همه‌چیز حتی خدا و دین باید در ارتباط با انسان توجیه و تفسیر گردد.
♦️ ابزارهایی که این فرقه برای جذب افراد استفاده می‌کنند عبارت‌اند از: 1️⃣ موسیقی‌های مهیج همواره نقش مؤثری در گرایش جوانان و نوجوانان به سوی فرقه‎های انحرافی همچون شیطان‌پرستان داشته است. 🔶 نوع موسیقی‌های استفاده شده در این گروه‌ها به‌گونه‌ای است که فعالیت مغز و سیستم اعصاب انسان را مختل می‌کند و قدرت تشخیص انسان را از بین می‌برد و چون جوانان کانون جوشان نیرو و تحرک و در پی هیجان‌اند، از موسیقی‌های راک و متال که در محافل شیطان‌پرستی استفاده می‌شود، استقبال می‌کنند. 🔷 ایده‌ی متال بازگشت به تاریکی، بی‌رحمی، تجاوزات جنسی، فحاشی، تهاجم به جامعه و فرهنگ عمومی است و خوانندگان آن به هنگام اجرای موسیقی به کارهای شنیع و زشتی چون خون‌خواری، کندن دست و پای حیواناتی چون گربه و سنجاب و مانند آن‌ دست می‌زنند. 🔶 بنابر آمارها و اسناد، بعضی از گروه‌های موسیقی متال در ایران فعال شده و از سال ۱۳۸۰ به صورت رسمی کنسرت اجرا می‌کنند و از حالت زیرزمینی خارج شده‌اند. در تهران بیش از ده ها گروه راک و متال فعال بوده. 🔷 شبکه‌های ماهواره‌ای نیز از این گروه‌ها حمایت کرده و برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند. به باور بعضی از کارشناسان غربی، یکی از عوامل رشد قتل، خشونت و بی‌بند و باری در کشورهای غربی موسیقی و ترانه‌های متال بوده است. 🔶 ویلیام گاردنر در این باره می‌نویسد: « چند هزار کانادایی که غالباً زنان هستند از آزارهای فرقه‌های شیطان‌پرست شکایت کرده‌اند... رابرت تاکر که یک کارشناس است معتقد است که این موارد در تمام کانادا و امریکا در افزایش است. 🔷 در فلسفه شیطان‌پرستی، قتل، خودکشی، تجاوز و... تقدیس می‌شود. گروه‌های موسیقی هوی متال و راک تحت عنوان آزادی بیان، مطالبی را در آهنگ‌های خود زمزمه می‌کنند که آشکارا دعوت به قتل، خوردن خون و اجزای بدن، ستایش شیطان و بیزاری از مسیح است. 🔶 بسیاری از این نوع آهنگ‌ها چیزی نیستند جز سروده‌های مملو از سکس توأم با خشونت که بر روی موزیک‌های کرخ‌کننده گذاشته شده‌اند.»[2] 2️⃣ اینترنت: بسیاری از فرقه‌ها و گروه‌های انحرافیِ خارج از کشور، از طریق اینترنت، افکار و اندیشه‌های خود را وارد ایران اسلامی می‌کنند. 🔶 امروز افکار شیطان‌پرستان به‌راحتی از طریق اینترنت در سراسر جهان گسترش پیدا کرده و تأثیرات ریشه‌ای بر رفتار و آداب اجتماعی جوانان گذاشته است. 3️⃣ فیلم‌سازی: از راه‌های جذب افراد به‌سوی شیطان‌گرایی فیلم‌سازی است و این امر مهم در دنیا با تلاش هالیوود، بزرگ‌ترین مرکز فیلم‌سازی جهان صورت می‌گیرد. 🔶 بیشتر فیلم‌ها بر معنویت و عرفان متمرکز شده است؛ معنویتی که سکولار بوده و شریعت ستیزی و اباحی‌گری را تجویز می‌نماید. 4️⃣ اشاعه بی‌بند و باری: برخی افراد با مباح شمردن نبایدهای اجتماعی و کنار زدن حدود الهی، به دنبال آزادی بیش از حد و ترویج بی‌بند و باری‌اند. 🔶 این روش امروز به شدت از سوی گروه‌های شیطان‌پرستی برای جذب افراد اعمال می‌شود و در تفکرات آنان هر نوع رفتار و ادبیاتی بدون محدودیت و بی‌هیچ ساختار مشخص آزاد است؛ غافل از اینکه عدم محدودیت و آزادی مطلق سرانجام نابودی و سقوط مردم را در پی خواهد داشت. 5️⃣ نمادسازی: نمادها از عوامل تأثیرگذار بر فرهنگ عمومی است و از آنجا که از نظر هنری ظرفیت‌های فراوانی دارند تأثیر بیشتری بر توده‌های مردم به‌ویژه جوانان می‌گذارند. 🔶 از مهم‌ترین پیام‌های این نمادها ساختارشکنی و هنجارشکنی و به‌نوعی نه گفتن و ستیز داشتن با همه‌چیز است. 🔷 این‌گونه باورهای اومانیستی از طریق فیلم‌ها، سایت‌ها و مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی و مانند آن به افکار جوانان ایرانی به‌ویژه دختران که از روحیه‌ی حساسی برخوردارند تزریق شده و عده‌ای ناخواسته جذب این نوع تفکرات انحرافی می‌شوند. ♦️ دستوراتی که بی‌توجهی به مرزهای اخلاقی، قانونی و شرعی را برای مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند؛ کارهایی مانند: تشویق به خودکشی، مجروح کردن خود و خون‌خواری و اعمال شنیع دیگر و این‌گونه القا می‌کند که با ساختارشکنی و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز می‌توانند به اهداف خود نائل شوند.[3] 🔻پی‌نوشت: [1] . جان آرهینلز، فرهنگ ادیان جهان، ۱۳۸۹، ص ۴۲۸. [2] . ویلیام گاردنر، جنگ علیه خانواده، ۱۳۸۷، ص ۳۲۷. [3] . فرقه‌های نوظهور، حمید نگارش، ۱۳۹۰، ص ۱۰۲. https://eitaa.com/antihalghe