eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
279 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️از الهامات شیطانی تا فروپاشی خانواده
📰گفت‌وگویی درباره معنویت‌های جعلی 👿از الهامات «شیطانی» تا «فروپاشی خانواده» ↙️ معنویات کاذب بیش از هر قشر دیگری، جوانان را هدف گرفته‌اند. مباشران آلوده این فرقه‌های جعلی ماشه تفنگ خود را روی شقیقه جوان و اعتقاداتش می‌گذارند تا او را در باتلاق اراجیف و یاوه‌های خود غرق کنند. روشنگری در جامعه و مبارزه بی‌امان با این تله‌های شیطانی ضرورتی حیاتی، دغدغه‌ای مقدس و تلاشی است ستودنی. ⬅️ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبدخدایی سال‌هاست به دلیل دغدغه‌‌ فکری سرگرم مطالعه، پژوهش و نقد عرفان‌های نوظهور در ایران است و تا به حال پژوهش‌های خود را در قالب چندین یادداشت و مقاله و حضور در نشست علمی به جامعه ارائه کرده است. وی تنها به کتابخانه بسنده نکرده است؛ نتایج علمی‌اش را با مثال‌ها و مصادیقی که در مواجهه با آسیب‌دیدگان عرفان‌های نوظهور داشته و صحبت‌ها و مناظره‌هایی که با برخی از لیدرهای عرفان‌های کاذب در ایران داشته، ارائه می‌کند. ➕او معتقد است که به جای«عرفان‌های نوظهور» باید تعبیر «جنبش‌های معنوی کاذب» یا «تقلبی و جعلی» را به کار برد. تصریح دارند که تا حدودی فضای داخلی فرهنگی از نظر سهل‌انگاری و تساهل درباره‌ این‌ عرفان‌ها در دهه‌ هشتاد اثرگذار بود؛ زمانی که شمار عناوین کتاب‌های جنبش‌های معنوی کاذب را رصد می‌کنید، می‌بینید که از صد و چهار کتابی که درباره‌ی «اوشو» و حاصل سخنرانی‌های وی و یک کار گردآوری است، شصت و چهار کتاب به فارسی ترجمه شده است. متأسفانه وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات، همان اوایل دهه‌ هشتاد به تنها نویسنده‌ای که حق کپی رایت در ایران داده بود، همین آقای «پائولو کوئلیو» است. همانی که از دست نخست‌وزیر اسرائیل جایزه می‌گیرد، در ایران حق کپی رایت داشت و به حسابش در برزیل پول ریخته می‌شود. 🖊متن زیر حاصل گفت وگوی خواندنی خبرگزاری رسا با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبدخدایی است که تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود. 📍به عنوان سؤال نخست لطفا عرفان‌های نو‌ظهور را تعریف کنید و بفرمایید تا چه اندازه جامعه‌ ایران با این مسئله مواجه است؟ آیا قبول دارید که در برخی دوره‌های تاریخی درصد رشد این معنویت‌های خودساخته بیشتر شده و گرایش مردم، به‌ویژه جوانان به آنها افزایش یافته است؟ اگر آری، علت و اسباب آن چه بوده است؟ 🔻عرفان‌های نو‌ظهور-که این نام در ایران بر آنها نهاده شده- در واقع مباحثی بود که در غرب مسیحی بعد از جنگ جهانی دوم تحت عنوان «جنبش‌های نوپدید دینی» مطرح شد و بسیاری از اندیشمندان در این زمینه تحقیق کردند که چه شد یکباره گرایشی به سمت معنویت در غرب اتفاق افتاد. نام همین «معنویت‌های نوین» را در ایران به غلط یا درست «عرفان‌های نوظهور» گذاشتند که بنده احساس می‌کنم شاید اسم بامسمایی نباشد؛ هم به سبب کلمه‌ «عرفان» و هم به دلیل واژه‌ «ظهور» که می‌شود از آن تلقی‌های دیگر داشت. به نظرم تعبیر «جنبش‌های معنوی کاذب» یا «تقلبی و جعلی» را باید به کار برد. پدیده‌ عرفان‌های نوظهور در ایران پس از جنگ تحمیلی- یعنی اوایل دهه‌ هفتاد- رشد پیدا کرد. هرچند دسته‌ای از ارتباطات عرفان‌های نوظهور در دهه‌ شصت- یعنی زمان جنگ- بود، فضای جنگ خود باعث شد که این مسائل نتواند ظهور و بروز داشته باشد؛ اما از اواسط دهه‌ هفتاد می‌بینید که بحث‌هایی مثل «انرژی‌درمانی» و «تله پاتی» رونق فراوانی دارد و بسیاری از افراد با ادعای «درمان» یا «فرادرمانی» کارهایی می‌کنند. البته اوج این جریان‌ها دهه‌ هشتاد است. 🔗ادامه در لینک زیر: kayhan.ir/fa/news/135087 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
♨️ هندوی ...‼️😄👆 👈 این خبر یک جوک نیست ✅ این جوان هندو از مدتی پیش را به عنوان خدای خود انتخاب کرده و نیایش های مرسومی را که هندوان برای خدایان خود انجام می دهند، برای ترامپ انجام می دهد. تلاش های اهالی روستا نیز برای بازگرداندن وی از این عقیده بی فایده بوده است. ▪️ پی نوشت: اگر مشرکین شیاطین جنی را به عنوان خدای خود می پرستند (یعبدون الجن (انعام/100) شاید انتخاب ترامپ، سرکرده شیاطین انسی در زمانه ما، به عنوان خدا، چنان بیربط نباشد...😜 🌍 سراب معنویت 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از میرزاییان
پایگاه تخصصی نقد عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe @antihalghe
لطفا لینک کانال را در گروهایی که هستید منتشر کنید👆
⭕️ مادران منافقین هم به میدان آمدند!/احتمالا شعارشون هم اینه : لبیک یا مریم.../لطفا منتشر کنید
♻️ وجوب اطاعت از ولایت فقیه امام عسکری علیه السلام: اگر علمای زمان غیبت نبودند همه مردم از دین خدا مرتد میشدند. 📕احتجاج طبرسی ج۱ص۹ 📕ضرورت رجوع به علماء دین ⚜نيابت عامه در دوران غيبت کبري⚜ 💢قطع ارتباط با امام و نيابت خاصه از ضروريات شيعه است ولي اين بدين معنا نيست که مؤمنان به حال خود رها شده باشند، بلکه ائمه اطهار و خصوصاً امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نواب عامي را نصب نموده اند که در هر حادثه اي مردم به ايشان رجوع کنند، چه در يادگيري احکام شرعي و چه در مسايل قضايي و استيفاي حقوق و حاجت هاي ديني شيعيان، که همانا فقهاي جامع شرايط، مثل علم به احکام شرعي از کتاب و سنت و عدالت و تقوا و … اين منصب را دارا هستند. ❇️امام صادق (عليه السلام) در اين باره مي فرمايد: « هر کس از شما (شيعيان) که احاديث ما را روايت کند و در حلال و حرام ما نظر نمايد و احکام ما را بشناسد به حکم او رضايت دهيد که من او را بر شما حاکم قرار دادم. پس اگر به حکم ما حکمي نمود و از او قبول نکرديد، بدانيد که هر کس حکم او را کوچک بشمرد حکم خدا را ناچيز انگاشته است و از ما قبول نکرده است و کسي که ما را قبول نکند، مثل اين است که خدا را رد کرده است و چنين شخصي تا حد شرک به خدا خطاکار است. » ❇️و در جايي ديگر مي فرمايد: « بين خودتان کسي را حاکم قرار دهيد که حلال و حرام ما را بشناسد که من او را بر شما قاضي قرار دادم و واي بر شما که در گرفتاري هايتان به حاکم جور مراجعه کنيد. » 🔻شيخ صدوق نيز نقل مي کند: « از محمد بن عثمان ( نائب دوم ) پرسيده شد گاهي نامه هايي مي رسد که مسائل آن مشکل است. توقيعي به خط مولايمان صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) آمد:… در حوادثي که رخ مي دهد به راويان احاديث ما مراجعه کنيد که ايشان حجت من بر شمايند و من حجت خدا هستم و محمد بن عثمان که خدا از او و پدرش راضي باشد، مورد اعتماد من هستند و آنچه او مي نويسد، نوشته من است. » در روايت ديگري امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي فرمايد: « هر فقيهي که نفس خود را ( از گناه ) نگه مي دارد و حافظ دين و مخالف هواي نفس و مطيع اوامر مولايش است، عموم مردم بايد از او تقليد کنند که البته برخي از فقيهان شيعه چنين اند نه همه ي ايشان، و اگر يکي از ايشان مرتکب زشتي و گناه شد مانند علماي عامه هيچ چيزي از او قبول نکنيد ( از او پيروي نکنيد ). ❇️هم چنين امام صادق (عليه السلام) فرمود: « رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلم) فرمود حاملان اين دين در هر قرني عده اي از اهل عدالت اند که جلوي تأويلات گمراهان و تحريف هاي غلوکنندگان و جاهلان را مي گيرند. » 🔻در روايت ديگري احمد بن ماهويه مي گويد: « نامه اي به ابوالحسن سوم (امام هادي (عليه السلام) نوشتم و سؤال کردم: از چه کسي مسائل دينم را ياد بگيرم؟ برادر او نيز همين سؤال را پرسيد. امام به هر دو چنين جواب دادند: مرادتان را فهميدم هر کس که در محبت ما سابقه داشته باشد و يا سالک امر ما باشد شما را در دين بي نياز مي کند، ان شاء الله تعالي. » 🔻در جايي ديگر ابوبصير مي گويد به امام صادق (عليه السلام) گفتم: « کسي که اين امر (رجوع به فقها) را نپذيرد آيا شما را نپذيرفته است؟ فرمود: اي ابوبصير، بلکه کسي که اين امر را نپذيرد مانند اين است که رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلم) را نپذيرفته باشد. » هم چنان که بيان احکام شرعي طبق آيه « نفر » از ابتداي اسلام واجب بوده است. 📢📢بنابراين آيه بر آگاهان و فقيهان دين، انذار واجب است و بر عموم مردم نيز قبول سخنان آنان در بيان احکام شرعي واجب است؛ لذا هميشه عده اي خدمت رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلم) و بعد از ايشان، خدمت ائمه طاهرين (عليهم السلام) مي رسيدند تا واجبات و مستحبات و آداب و ارکان عقيده و ايمان را فرا بگيرند، چه براي همه ي مردم ممکن نبود که به طور مستقيم خدمت رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلم) و ائمه (عليهم السلام) برسند؛ لذا اين شيوه ي عقلايي براي فراگيري و انتقال مفاهيم ديني، توسط اسلام ترغيب شد. 📚نجاشي در کتاب رجال خود از امام باقر (عليه السلام) نقل مي کند که آن حضرت به ابان بن تغلب که يکي از شاگردان امام بود فرمود: « در مسجد مدينه بنشين و براي مردم فتوا بده. من دوست دارم که در شيعيان مثل تو ديده شوند. » و عبدالعزيز مهتدي از امام رضا (عليه السلام) سؤال کرد: « من نمي توانم هماره خدمت برسم تا مسائل ديني را از شما سؤال کنم، آيا يونس بن عبدالرحمن ( يکي از فقهاي شيعه ) ثقه است تا مسائل ديني را از او اخذ نمايم؟ فرمود: بله. » 🔻مسيّب همداني نيز چنين سؤالي از امام رضا (عليه السلام) مي کند: « من از شما دور هستم و نمي توانم خدمت شما برسم از چه کسي مسايل ديني را ياد بگيرم؟ فرمود: از زکريا بن آدم قمي که در دين و دنيا مورد اعتماد ماست. » https://eitaa.com/antihalghe
آشنایی با ویژگی‌ در عصر حاضر افراد زيادى ادعاى معنويت و سرداده‌اند و انسان‌هاى زيادى را فريب داده‌اند. انسان‌ها به سبب فاصله گرفتن از خدا، دچار خلأ معنوى شده‌اند و اين از اين خلأ درونى سوء استفاده كرده، خود را مأمنى براى تخليه و پاسخ به اين احساسِ حقيقى درونى مى‌دانند. از ویژگی‌های می‌توان به خودپرستی و منیت این افراد، شریعت ستیزی، تبلیغ کثرت‌گرایی، دعوت به اباحه‌گری و بی‌بند و باری و مسئولیت‌گریزی این روش بهترین وسیله برای انحراف توده‌های مردم در جهت ظلم ستیزی است. عرفانی که امروز از این عرفای دروغین در جهان غرب تبلیغ می‌شود از همین نوع بوده و گروندگان به آن گوشه‌نشینی و انزوا را بر همه‌چیز ترجیح می‌دهند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
✅ ملاک‌های تشخیص مدعیان دروغین مهدویت 📺برنامه حاضر غایب از نظر شبکه قرآن و معارف سیما به ملاک‌های تشخیص مدعیان دروغین مهدویت پرداخت.📺 👈حجت‌الاسلام رسولی کارشناس ادیان و فرق اسلامی با حضور در برنامه حاضر غایب از نظر به تشریح ملاک‌های تشخیص مدعیان دروغین مهدویت پرداخت و گفت: اول باید ببینیم ما را به چه کسی دعوت می‌کنند. چون پیامبران، پیروان خود را به خداوند دعوت می‌کردند اما شیادان مردم را به خودشان دعوت می‌کنند. 👤وی گفت: در مسجد مقدس جمکران کسی بود که مدعی می‌شد من می‌توانم گناه گناهکاران را ببخشم و برای مردم ذکر و دستور می‌داد و مردم را به خودش می‌خواند و از ملاقات خود با حضرت سخن می‌گفت و وعده دروغ فراهم‌سازی امکان ملاقات حضرت با مردم را می‌داد. 🔸حجت‌الاسلام رسولی با بیان این که این افراد از جهل مردم استفاده می‌کنند، افزود: شیادها به سراغ افراد مطلع و فرهیخته نمی‌روند بلکه از جهالت و احساسات مردم استفاده می‌کنند ضمن اینکه ملاک بعدی این است که ادعای آن فرد باید با معیارهای دینی و معارف تصریح شده در دین همخوانی داشته باشد. 🔸وی با بیان پرونده یکی از شیادان گفت: خانمی بود که ادعا می‌کرد همسر امام زمان(عج) است، هفت جلد کتاب هم نوشته بود و جلسات متعددی را تشکیل می‌داد. 🔸این فرد ادعا می‌کرد که زمان ظهور را می‌داند ولی وقتی با مریدان این شیاد مصاحبه کردیم، متوجه شدیم که علاقه‌مندان به او صرفاً به قدرت سخنوری او جذب شده‌اند. 🔸این متخصص فرقه‌های نوظهور افزود: از ملاک‌های دیگر برای تشخیص شیادان این است که شخص اصرار به مخفی کاری دارد و مثلاً ادعا می‌کند: شما دعوت شده و خاص هستید و جلسات را به صورت زیرزمینی برگزار کند. ✳️ وی با بیان جنبه‌های دیگر ادعاهای دروغین مدعیان گفت: بعضی شیادان وارد فضای درمانی مثل انرژی درمانی، روح درمانی، نور درمانی و حتی قرآن درمانی می‌شوند در حالی که هیچ اشراف و اطلاعاتی درباره قرآن و معارف قرآن ندارند. 🔸در بخش‌های دیگر این برنامه اعترافات تعدادی از مدعیان دروغین پخش و پیرامون شگردهای جذب افراد گفتگو شد. ✅حاضر غایب از نظر به تهیه‌کنندگی عبدالرضا رضایی ظهر جمعه هر هفته از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.✅ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe