پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
بسمالله الرحمن الرحیم نقد و بررسی تشیع انگلیسی 🔹جلسه اول: مفهوم شناسی تشیع انگلیسی🔷 ❇️مفهوم ش
﷽
✔️جریان شیرازیها در یک نگاه👇
🔹 جلسه دوم _ جریانهای مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازیها🔹
💠 این جریان در ابتدا توسط سیدمحمد شیرازی فرزند سید مهدی به نیت⬅️ گسترش ابعاد سیاسی مذهبی دین اسلام پایه گذاری شد ولی در ادامه فراز و فرودهای فراوانی داشته که به بررسی اجمالی آن میپردازیم:
✳️فرزندان سیدمهدی حسینی شیرازی :
_ سید محمد
_ سید حسن
_ سید صادق
_ سید مجتبی
✳️بزرگترین چالش زندگی سیدمحمد شیرازی، اعلام مرجعیت او بود که توسط علمای آن زمان رد شد.
علت رد مرجعیت توسط مراجع مطرح ⬅️ نداشتن شخصیت برجستهی علمی.
مخالفان مرجعیت او علمای زیر بودند:
⭕ آیت الله شیخ یوسف حائری خراسانی (ره): «ایشان قطعا مجتهد نیست و لذا تقلید از وی جایز نمی باشد.»
⭕ آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی (ره): «نه نزد ما درس خوانده و نه در حوزه نجف تا به علمش پی برده باشیم. اجتهاد او نزد ما به دلیل شرعی محرز نیست.»
⭕ آیت الله خویی (ره): «چون شخص مذکور تحصیلاتی در حوزه علمیه نجف اشرف نداشته و از تحقیقات علمی و حوزوی در دسترس نیست، اجتهادش برای ما ثابت نشده است. علامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ یوسف خراسانی حایری، دامت برکاته نظر به عدم اجتهاد وی دادهاند و ایشان از اوضاع او از ما آگاه تر است.»
❌ در مقابل شیرازی ها شروع به حمله و توهین به این علماء کرده تا جایی که سیادت آیت الله خویی (ره) را زیر سوال بردند.
✳️سیدمحمد شیرازی، در زمینههای مختلف مذهبی_سیاسی فعال بود و رهبری دو مجموعه را بر عهده داشت.
1⃣ مجموعهای با رویکرد مذهبی ⬅️
برادرش سید حسن شیرازی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت.
برخی ویژگیهای این مجموعه :
_ وجود تفکرات تند و افراطی در این مجموعه
_ پررنگ بودن تقابل بین شیعه و سنی
_ دور بودن از مسائل سیاسی و انجام فعالیتهای صرفا مذهبی
_ مقابله با تفکرات کمونیستی
2⃣مجموعهای با رویکرد سیاسی تحت عنوان "جنبش الطلائع الرسالیة (پیشروان مکتبی یا مبلغان طلایه دار)" ⬅️سید محمد تقی مدرسی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت.
برخی ویژگیهای این مجموعه :
_ انجام فعالیت های حزبی (هر چند از عنوان حزب استفاده نمیکردند)
_ قرار دادن مرجعیت سیدمحمد شیرازی در راس هرم خود
_ قرابت در برخی افکار و اندیشه با اخوان المسلمین
📌 ️نکته :فعالیت این جنبش با ورود سید محمد شیرازی به ایران، در ایران ادامه پیدا کرد!
✳️الطلائع الرسالیة در کربلا تشکیل شد ولی با استقرار سیدمحمدشیرازی گسترش پیدا کرد. این جنبش دارای شورای مدیریت بود و اعضای شورا مکلف به پیشبرد اهداف جنبش در کشورهای حاشیه خلیج فارس شدند و بر همین اساس این جنبش سه سازمان زیر نظر خود تشکیل داد:
❇️1⃣الثورة الإسلامیة فی الجزیرة العربیة
که با هدف شکل دادن فعالیت های انقلابی در عربستان سعودی به رهبری شیخ حسن صفار شکل گرفت.
❇️2⃣الجبهة الإسلامیة لتحریر البحرین با هدف سرکوبی حکومت آل خلیفه و برپایی حکومت اسلامی به رهبری سید هادی مدرسی شکل گرفت.
❇️3⃣ منظمة العمل الإسلامی العراقی که با رهبری شیخ جاسم الاسدی معروف به محسن الحسینی در عراق شکل گرفت. این سازمان اسلامی برای پیکار مسلحانه ارزش زیادی قائل بود.
✳️مواضع سید محمد شیرازی نسبت به حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی:
نظر ایشان راجع به امام (ره) و انقلاب در ابتدا مثبت بود.
در جریان تبعید امام خمینی(ره) به عراق و در سفر به کربلا سید #محمد_شیرازی استقبال بسیار گرمی از ایشان کرد.
در ابتدای جنگ ایران و عراق نیز علیه رژیم بعث موضع گیری میکرد و فتوا به کفر رژیم بعث عراق داد و امت اسلام در سراسر جهان را به پیکار با رژیم بعث عراق دعوت میکرد. اما پس از مدتی با اوج گرفتن فعالیتهای حزب الدعوه (خط نجف) و حمایت انقلاب ایران از این حزب که به نوعی رقیب شیرازیها (خط کربلا) در عراق محسوب میشد، به مرور روابط سیدمحمد شیرازی با انقلاب اسلامی ایران تیره و تار شد و مواضع و نظرات جدید ایشان مانند جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و تخطئه جنگ ایران و عراق در کتابها و عملکرد ایشان محوریت پیدا کرد.
❎ سر انجام بر اثر مخالفتهای نزدیکان و فرزندان ایشان بر سر جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و زیر سوال بردن ادامه جنگ با عراق، دو تن از فرزندان ایشان دستگیر شدند و فعالیتهای بیت ایشان تحت نظارت قرار گرفت و ایشان درسها و فعالیتهای عمومی خود را تعطیل کرد.
ایشان در سال 1380 شمسی دچار سکته مغزی شد و درگذشت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دفن شد.
مقام معظم رهبری در پیامی رحلت ایشان را تسلیت گفتند.
حجة الاسلام مسلم منفرد
ادامه دارد...
https://eitaa.com/antihalghe
📌آسیبشناسی فرقههای نوظهور
♦️فرقه ها، مجموعه آسیب هایی را در دو سطح فردی و اجتماعی، متوجه قربانی و جامعه می سازند که در تحقیقات جامعه شناسان و محققان مورد ارزیابی و احصاء قرار گرفته اند.
🔹«مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقه های انحرافی، آسیب های فرق را به چند دسته تقسیم میکند:
آسیب های فردی و خانوادگی.
آسیب های ناشی از به کارگیری روش های مجاب سازی روانی و کنترل ذهنی پیچیده توسط فرقه ها.
آسیب های اقتصادی، سیاسی و امنیتی.
🔸وی در این رابطه مینویسد:
«فرقه ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت، منحرف میکنند. بسیاری افراد به فرقه ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سالهای عمرشان را فقط برای قدرت و منافع رهبر فرقه صرف نموده اند. آنها بهترین سالهای زندگیشان را از دست دادهاند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند تواناییها و استعدادهای قبلیشان را به کار گیرند.»
🔹«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود…فرقه ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما میزنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را میگیرند، خانواده ها را از هم میگسلند، روابط شخصی را به درگیری میکشانند و پیروان را به اعطای پس انداز، متعلقات و سایر دارایی های خود وادار می نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.»
منبع: روشنا
https://jamannews.ir/139903025523
🔴🔴 ترویج خرافات با شبه عرفان های بومی
🔻 در نوشته های گذشته به این موضوع اشاره کردیم که چطور مراکز پژوهشی در غرب برای به بیراهه فرستادن مردم از طریق درست و یا طریقی که دلبخواه آنان نیست برنامه ریزی می کنند.
🔻 ایجاد انحراف دینی با تشکیل گروه های مذهبی غیر سنتی و بومی با هدف ترویج خرافات دینی و دنیوی کردن دین یکی از مهمترین راهکارهای مقابله و به انحراف کشاندن موج معنویت خواهی و دین داری مردم بود که این راهکار متاسفانه در بسیاری از جوامع به نتایج مورد نظر سران کفر رسیده است.
🔻 کشور ما نیز گرچه آسیب هایی کمتری از آنچه در برخی از کشورها بوجود آمده، نداشته است اما به جهت هجمه فراوان به آن و نقطه هدف در این استراتژی امریکایی صهیونیستی در این زمینه متحمل خساراتی معنوی و فرهنگی شده است.
🔻 این مدل گروه ها که غالبا به فکر انحراف و خارج کردن افراد از مسیر اصلی هستند با هدف ترویج خرافات به اسم راه رسیدن به کمال و معنویت مدل های گوناگونی داشته است.
🔻 از مهمترین این فرقه های به ظاهر بومی که متد خود را بر اساس روش های شبه معنوی غربی و شرقی در ایران بکار برده اند می توان به عرفان حلقه، عرفان دروغین ایلیا رام الله، روش های منحرف مدعیان دروغین و فرقه های نظیر گروهک شیرازی، منصور هاشمی خراسانی و... اشاره کرد.
#عرفان_کاذب #عرفان_جعلی
https://eitaa.com/antihalghe
17.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 یک مُدعی دروغین دیگر همچون احمدالحسن ، دکتر سایان ، منصور هاشمی خراسانی و.. هرچند در نگاه اول روش ادعای این افراد مضحک و ناپخته به نظر برسد، اما باید توجه داشت این رذل صفتان هم باعث وهن دین شده و هم باعث گمراهی عده ای که آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه دین ندارند. زیست مهدوی در آخرالزمان بسیار سخت است "
- طبق روایات ما، تا قبل از ظهور حضرت ولیعصر، دجال های بسیاری ادعای مهدویت ، ادعای مشاهده و ارتباط مستقیم و مخصوص و ادعای سفارت دارند.
خواهشأ دستگاه های نظارتی کشور، هوشیار و فعال باشند!..
اللهم عجل لولیک الفرج🙏
#سواد_رسانه_ای
#سواد_رسانه
#اندیشه_مهدویت
#مهدویت_سیاسی
#مهدویت
https://eitaa.com/antihalghe
🌺 #امام_علی علیه السلام:
آگاه باشيد! امروز، روزى است كه خداوند آن را براى شما عيد قرار داده و شما را شايسته آن ساخته است. پس خدا را ياد كنيد تا شما را ياد كند و او را بخوانيد تا مستجاب كند و فطره خود را بپردازيد كه سنّت پيامبر شما و تكليفى واجب از سوى پروردگارتان است.
ألا وإنَّ هذَا اليَومَ يَومٌ جَعَلَهُ اللّهُ لَكُم عيدا وجَعَلَكُم لَهُ أهلاً، فَاذكُرُوا اللّهَ يَذكُركُم وَادعوهُ يُستَجَب لَكُم، وأدّوا فِطرَتَكُم؛ فَإِنَّها سُنَّةُ نَبِيِّكُم، وفَريضَةٌ واجِبَةٌ مِن رَبِّكُم
من لا يحضره الفقيه جلد۱ صفحه ۵۲۲
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
﷽ ✔️جریان شیرازیها در یک نگاه👇 🔹 جلسه دوم _ جریانهای مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازیها🔹 💠 این
﷽
ادامه جریان شناسی شیرازیها👇
🔹 جلسه سوم_ جریانهای مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازیها🔹 :
✳️بعد از وفات سید محمد شیرازی درسال 1380، سید صادق شیرازی توسط بیت شیرازی ها و بدون داشتن هیچ تاییدیه علمی به یک باره از سوی شبکههای ماهواره ای به عنوان مرجع تقلید معرفی شد.
پس از آن خط فکری شیرازی ها دچار تغییرات اساسی شد.
🔻بیوگرافی سیدصادق شیرازی:
📌 متولد 1320 در کربلا
✳️اساتید اصلی سید صادق شیرازی ⬅️
1_ پدرش آیت الله سید مهدی شیرازی
2_ برادرش سید محمد شیرازی
3_ برادرش سید حسن شیرازی
✳️سید صادق تا سن 19 سالگی نزد پدرش تعلیم دید تا اینکه پدرش به دیار باقی شتافت. در فعالیتهای مذهبی ⬅️ از بردارش سید حسن، تاثیر پذیری خاصی داشت ولی بطور کلی بیشترین تاثیرپذیری را از برادرش سیدمحمد داشته است.
✳️مردود بودن اجتهاد سید صادق شیرازی:
1⃣عدم تاییدیه از سوی علمای وقت به دلیل نداشتن شخصیت مطرح از لحاظ مقام علمی بین علما.
2⃣ اجتهاد سید محمد شیرازی که استاد سیدصادق است، توسط علمای متعدد رد شد، در نتیجه به طریق اولی اجتهاد سید صادق شیرازی مردود میباشد.
✳️سیدصادق شیرازی با تأسیس شبکه های ماهواره ای متعدد، سعی در تبلیغ مرجعیت خود را دارد.
💠 شیرازیها در دوره جدید:
شیرازی ها پس از درگذشت سیدمحمد شیرازی، علیرغم اینکه در ظاهر برای ایشان احترام خاصی قائلند ولی در نظریه پردازی و فعالیهایشان از نظریات وی عبور کردند به عنوان نمونه سیدمحمد شیرازی در کتابهایش نظریه ولایت فقیه را به اثبات میرساند و از آن دفاع میکند ولی در شیرازی ها در دوره جدید به تقابل نظری و عملی با ولایت فقیه میپردازند.
✳️ با معرفی سید صادق به عنوان مرجع، شیرازی ها از دغدغه های سیاسی و تربیتی خود فاصله گرفته ومتمرکز برفعالیت های
1⃣مذهبی با رویکرد⬅️ فرقه گرایانه و تقابل بین شیعه و سنی و افراط گرایی در مناسک مذهبی
2⃣ تقابل با جمهوری اسلامی ایران و نفی ولایت فقیه
شدند.
به عنوان مثال، سید #صادق_شیرازی در جریان اغتشاشات سال ۱۳۸۸ علنا از اغتشاشگران حمایت کرد.
همچمین در جریان آشوب های سال۱۳۹۶ فرزندِ او (سید حسین) ولایت فقیه را به فرعون تشبیه کرده و شهدا و دفاع مقدس را زیر سوال برد و هنگامی که دادگاه ویژه روحانیّت او را برای پاره ای از توضیحات احضار کرد، طرفداران سیدصادق شیرازی به سفارت ایران در لندن حمله کرده و سخنگوی رسمی سیدصادق با حضور در شبکه بی بی سی، از مدافعان حرم با عنوان داعش شیعه! یاد کرد .
✳️دو رویکرد اساسی #جریان_شیرازی_ها :
1⃣ تقابل مستقیم با نظام جمهوری اسلامی ایران و وسیله قرار دادن فعالیتهای مذهبی خود جهت تقابل با نظام
(مانند نامگذاری روز نصرت عسکریین در مقابل روز جهانی قدس، نامگذاری هفته برائت در مقابله با هفته وحدت و...)
2⃣ ️فعالیت گسترده رسانهای با محوریت تبلیغ مرجعیت سید صادق شیرازی
✳️هدف از این تبلیغات گسترده ⬅️معرفی کردن خود به عنوان جریان اصلی تشیع و تصاحب حاکمیت اصلی شیعی میباشد؛ به همین دلیل معمولا برای موسسات و رسانههای خود را با عناوین جهانی و بین المللی انتخاب می کنند.
⁉ شیرازیها در برابر این پرسش که هزینه سرسام آور شبکههای ماهوارهای شبانه روزی و تشکیلات وابسته به آنها از کجا تامین میشود هیچگاه پاسخ روشنی نداده اند و تنها راه تامین این هزینهها را وجوهات شرعی معرفی کردهاند!
حجت الاسلام مسلم منفرد
#سیدصادق_شیرازی
#تشیع_انگلیسی
#شیرازیها
https://eitaa.com/antihalghe
🔴انحرافات صریح فرقه حلقه‼️
♻️ ویژگی های قرآن و احکام اسلام در سخن مولا علی ع در نهج البلاغه شریف:
کتاب پروردگار میان شماست، که بیان کننده ی حلال و حرام، واجب و مستحب، ناسخ و منسوخ، مباح و ممنوع، خاص و عام، پندها و مثل ها، مطلق و مقید، محکم و متشابه می باشد. عبارات مجمل خود را تفسیر و نکات پیچیده خود را روشن می کند، از واجباتی که پیمان شناسایی آن را گرفت و مستحباتی که آگاهی از آنها لازم نیست.
قسمتی از احکام دینی در قرآن واجب شمرده شد، که ناسخ آن در سنت پیامبر ص آمده، و بعضی از آن، در سنت پیامبر واجب شده که در کتاب خدا ترک آن مجاز بوده است،
بعضی از واجبات، وقت محدودی داشته که در آینده از بین رفته است.
محرمات الهی از هم جدا می باشند: برخی از آن ها گناهان بزرگ است که وعده آتش دارد و بعضی کوچک که وعده بخشش داده است، و برخی از اعمال که اندکش مقبول و در انجام بیشتر آن آزادند.
(خطبه اول نهج البلاغه شریف)
4_5846206575898789403.mp3
4.42M
🔸توهین به پیامبر ص و ادعای تناقض در قرآن توسط سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه
https://eitaa.com/antihalghe
🔺 طاهری در این فایل مدعی است کلیاتی بر پیامبر نازل شده و پیامبر این کلیات را بنابر نظر خودشان نوشتند و واژه ها از پیامبر است نه کلام الهی:
طاهری:« کلیتی آمده واژه ها دست شماست که چطور بیان کنید»
در واقع طاهری با تشبیه قرآن به کتب اسمانی تحریف شده که به دست یاران پیامبران نوشته شده،مدعی می شود این تناقضات در قرآن ناشی از نوع نگارش و برداشت پیامبر از کلیت دریافت شده است و به وضوح الهی بودن واژه های قرآن را نفی میکند و ان را نوشته بشری می داند.
نیرومنش می گوید:« پیامبر اینها را دیده برای خودش واضح بوده،،همین جوری گفته...»‼️
طاهری پاسخ می دهد:
« بله پیامبر خودش نوشته، نفهمیده چی نوشته...!!!!»😳😡
⬅️طاهری در این فایل می گوید:
«مشکلی که هست این است که قرآن خودش با خودش مشکل داره،تناقض در خود قرآن است»😳
ظاهرا طاهری مدعی است مشکلی در قرآن پیدا کرده که کسی تاکنون برای رفع این مشکل چاره ای نیندیشیده و طاهری با بیان بحث ناظرهای متفاوت این مشکل را حل کرده است.
در واقع طاهری معتقد به تناقض در قرآن است و به وضوح می گوید:
«مشکلی که هست تناقض در خود قرآن به وجود می اورد نه کار ما...»
و با یک توضیح مبهم از ناظر در لازمان و جهان دوقطبی سعی در توجیه تناقضات قرآن را دارد.
این ادعای طاهری صریحا با سخن مولا علی ع در نهج البلاغه در تضاد است.
در این بخش از سخن مولا ادعای دیگر طاهری مبنی بر عدم وجود مجازات آتش برای گناهان در جهنم نیز رد می شود.
سوال👈 آیا معصومین که معلمین اصلی قرآن و به بیانی قرآن ناطق هستند به این تناقضات پی نبرده بودند و در صدد توضیح و تبیین آن نبوده اند؟
آیا اگر با بحث ناظرهای متفاوت تناقض ادعایی قرآن قابل حل بود نباید در منابع دینی توضیح داده می شد؟
بحث ناظر در کدام منبع دینی بیان شده که باید به قرآن از دید دو ناظر بالا و پایین نگریست تا به درک آن رسید و دچار تناقض نشد؟
💢 طاهری چرا آیات متناقض در قران را بیان نکردند و به روشنی منظورشان را از تفاوت نگاه ناظر بالا و پایین به آیات توضیح ندادند؟
چرا با بیان ادعای تناقض و بحث مبهم ناظر ،سعی دارند مدعی شوند مشکلات کلام خدا قرآن را حل کرده و کشف رمز کرده اند؟
#نقد_عرفان_های_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe