eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیه آیت اله مظاهری به جوانان! https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
انتشار کتاب «رنج و رهایی در آموزه‌های اسلامی و عرفان‌های نوپدید»  کتاب «رنج و رهایی در آموزه‌های اسلامی و عرفان‌های نوپدید» توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسید. کتاب «رنج و رهایی در آموزه های اسلامی و عرفان های نوپدید» توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان با تألیف حجت الاسلام  علی ناصری راد در قطع رقعی به چاپ رسید. در این کتاب به مسئله رنج بشری، ریشه‌ها و راهکارهای گشایش آن از نگاه آموزه های دین اشاره و بیان شده که با صبر بر رنج و مدیریت آن می‌توان به کمالات انسانی دست یافت و به رستگاری رسید. کتاب «رنج و رهایی در آموزه های اسلامی و عرفان های نوپدید» به این نکته نیز اشاره می کند که در دهه ‏های اخیر، در جوامع غربی و به دنبال آن، در جوامع دیگر، مکاتبی معنویت‏گرا پدید آمدند تا بر رنج‏های انسان معاصر که گرفتار زندگی پیچیده و مدرن امروزی شده مرهمی بگذارند. این مکاتب غالباً نگاهی بدبینانه به رنج دارند و راه هایی برای رهایی از آن مطرح می‌کنند. بنابراین، اثر پیش رو، آموزه ‏های اسلامی و آموزه‏ های عرفان‏های نوپدید در موضوع رنج را توصیف و با یکدیگر مقایسه کرده و با نقد صریح و ضمنیِ آموزی‏ های عرفان‏ های نوپدید برتری آموزه ‏های اسلامی را در این موضوع نشان داده است. علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب و صدها عنوان کتاب دیگر با تخفیف دست کم ۲۰ درصد به  انتشارات حوزه علمیه خراسان به نشانی مشهد، خیابان امام خمینی(ره)، بین خیابان ۳۲ و ۳۴ مراجعه کنند و برای تماس نیز با شماره های دفتر نشر ۰۵۱۳۲۰۰۸۱۶۵ و فروشگاه ۰۵۱۳۲۰۰۸۶۰۹ تماس بگیرند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گریه زیر بلیط ملکه انگلیس برای امام حسینی که آزاده زیست ‼️ 🔹 🔹 🔹 : دوستان عزیز ، این جماعت لندنی برای تامین خوراک خبری شبکه های ماهواره ای شان امسال بیش از هر زمان دیگری در کمین برخی خطاهای سهوی عزادران حسینی در ایام محرم هستند. با اقامه ی عزای حسینی همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بهانه به دست خناسان ندهیم. هیئت امسال ما بایست پیوست رسانه ای هم داشته باشد. امسال قبل از محرم سفیر آمریکا در کویت با فرقه شیرازی جلسه محرمانه داشته‌اند و به احتمال زیاد نقشه‌هایی در این باره دارند و روحانی نماهای منتسب به فرقه شیرازی ها با تهییج مردم به برگزاری عزاداری بدون رعایت دستورات بهداشتی در صدد تخریب چهره شیعه هستند. https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
(هجرت نور) مجموعه کاروان نور (هجرت نور) اثر تبلیغی است که سابقا نسخه ویندوزی آن در سال 1397 با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران رونمايي و با استقبال بسیاری از جانب مخاطبین مواجه شد و هم اینک در قالب نسخه اندروید ارایه می گردد. مطالب مندرج در برنامه مطابق با بیش از 200منبع معتبر می باشد لذا برنامه ای بسیار جامع و کاربردی برای پژوهشگران، مبلغان و علاقه مندان حوزه معارف اسلامی است. آنچه در هجرت نور دنبال می کنید: 💠آشنایی با منازل طی شده توسط کاروان به تفکیک منازل همراه با اطلاعات مرتبط با هر بخش و نقشه مسیر طی شده 💠آشنایی با شهدای قبل از واقعه، شهدای عاشورا و شهدای بعد از واقعه همراه با تفکیک ویژه اشخاص و اطلاعات مرتبط با هرکدام 💠آشنایی با مردان اسیر پس از واقعه 💠دنبال کردن رخدادهای یکم تا دهم محرم به صورت تصویری با اطلاعات مرتبط با هر روز و نحوه چینش خیمه ها و.... 💠تحلیل و بررسی خطبه های ایراد شده به همراه متن عربی و ترجمه آنها 💠دسته بندی اجمالی برخی از وقایع به صورت نموداری و تصویری 💠تفکیک قبور عتبات عاليات به همراه نقشه مرتبط با هرکدام و اطلاعات خاصه 💠آشنایی با آداب سفر و زیارت،اهمیت و فضایل زیارت،زیارت عاشورا به صورت صوتی و متنی و.... ✅با نصب و بهره مندی از این اثر رایگان و نشر حداکثری آن ما را حمایت نمایید. امید که رضایت کاربران را فراهم آورد. https://eitaa.com/antihalghe
✅ متاسفانه این روزها در فضای مجازی شاهد انتشار و رونق سخنرانی‌ها و اموزه های جول استون(اوستین) هستیم، اما جول استون کیست؟ جول استون یکی از مبلغین مشهور آمریکایی است که در کلیسای لیک وود هیوستون امریکا مشغول به تعلیم و موعظه‌ است. مکتبی که او موعظه می‌کند را انجیل کامیابی می‌نامند که طبق آن جول استون سعی می‌کند تبلیغ کند خدا انسان را برای لذت و برکت و ثروت و داشتن و پیشرفت‌های کاری و شغلی خلق کرده و اگر کسی این موارد را ندارد به خاطر گناهی است که انجام می‌دهد. به عبارتی تنها هدف یک مسیحی را داشتن پول و رفاه می‌داند لذا بیشتر مخاطبان مکتب انجیل کامیابی سیاه‌پوستانی‌اند که دویست سال تحت ستم و بردگی امریکایی‌ها بوده‌اند. ♦️در واقع الهیات مسیحی در آمریکا بیشتر تحت تاثیر فرهنگ سرمایه داری و پول محوری آمریکایی می‌چرخد تا کتاب مقدس به همین خاطر واعظین دیگری نظیر کنث کوپلند و بنی هین نیز تحت تاثیر این نوع الهیات هستند که عناوین ثروتمندترین کشیشان جهان را به خود اختصاص داده‌اند. حال انکه در اول تیموتائوس (6:6) می‌خوانیم :دینداری با قناعت سود عظیمی است. ♦️حتی طبق الهیات مسیحی چه برسد به اسلامی، اشکالات مبنایی بر تعالیم این شخص وارد است. در تعالیم اسلامی گرچه بهره بردن از دنیا مذموم نیست و قرآن کریم می‌فرماید بهره‌ی خود از دنیا را فراموش نکن (قصص77) اما هدف صرفا بهره‌مندی از دنیا نیست چه بسا بلایی به انسان برسد که به خاطر ازمایش انسان باشد نه گناه کار بودنش: قطعا ما شما را به چیزی از ترس، گرسنگی و کاهش اموال و نفوس و فرزندان می‌آزماییم و تو ای پیامبر به شکیبایان نوید ده (بقره 156) ♦️حال اینکه ما مسلمانان تعلیمی را منتشر می‌کنیم که نه مسیحیان آن را درست می‌دانند و نه با تعالیم اسلامی سازگار است، جای بسی تعجب دارد و افسوس که این کلیپ‌ها بعضا توسط سلبریتی‌ها منتشر می‌شود و آمار بازدید بالایی هم دارند! https://eitaa.com/antihalghe
⚫️ضرورت احياي عرفان و معنویت حسینی ✍احمدحسین شریفی 🔹 و (ع)، ظرفيتي بي‌نظير براي انسان‌سازي، جامعه‌سازي و تمدن‌سازي است. اين نيروي بي‌نظير در برهه‌هاي مختلفي از تاريخ اسلام، گوشه‌هاي کوچکي از خود را نشان داده است. في‌المثل، حدود دو دهه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، احياي بعد انقلابي، حماسي و ظلم‌ستيزانة عاشورا موجب پيروزي انقلاب بي‌نظير اسلام شد. 🔹در دوران کنوني لازم است ابعاد ديگر قيام حسيني از جمله بعد عدالت‌خواهي آن، بعد حکومت‌سازي (حکومت اسلامي و ديني)، بعد انسان‌سازي و جامعه‌سازي آن را احيا و ترويج نمود. 🔹در اين ميان، به اعتقاد من، نگاه عرفاني و معنوي به حادثة عاشورا و شهداي والا مقام عاشورايي مي‌تواند يک نهضت معنوي عظيم پديد آورد. ابعاد عرفاني و معنوي زندگي امام حسين و سخنان عاشورايي او، اگر بيشتر از ابعاد سياسي و مبارزاتي آن حضرت نباشد کمتر نيست. اين لايه از قيام حسيني و اين بعد از شخصيت امام حسين و شهداي کربلا هنوز بکر و دست‌نخورده باقي مانده است. بايد آن را احيا کرد. 🔹عرفان و معنويت حسيني، عرفاني همه‌جانبه است: همراهي عرفان و حماسه، عرفان و عقلانيت، عرفان و جهاد، عرفان و مديريت، و عرفان و جامعه‌سازي را به وضوح مي‌توان در عرفان عاشورايي و حسيني مشاهده کرد. عرفان حسيني، با انزواطلبي و گوشه‌گيري و بي‌تفاوتي اجتماعي، هيچ ميانه‌اي ندارد. 🔹البته اين نوع نگاه به قيام حسيني بعضاً در لابلاي سخنان برخي از عارفان و معنويان پيشين مطرح بوده است؛ به عنوان مثال، (م 1322ق) چنين نوع نگاهي را مطرح مي‌کند و يا پيش از او در ديوان شمس و همچنين در مثنوي معنوي اين نوع نگاه را مطرح مي‌کند. اما متأسفانه مشکل آنان اين بود که اينها هم چشم يک‌سونگر داشتند. تنها همين بعد را مي‌ديدند و حتي نتوانستند نگاهي درست و دقيق از همين يک بعد نيز ارائه دهند. که بررسي و تحليل نگاه آنان، فرصتي ديگر مي‌خواهد. 🔘تذکر: منظور بنده اين نيست که فقط اين لايه از زندگي امام حسين و شهداي کربلا را ببينيم و دچار افراط و تفريط در اين زمينه شويم، عرض بنده اين است که بايد نگاه جامع به عاشورا و قيام حسيني و زندگي اسوه‌هايمان داشته باشيم. بايد نگاهي کل‌نگر داشته باشيم تا بتوانيم براي همة ابعاد وجودي‌مان و همة ساحت‌هاي زندگي‌مان از اين الگوها بهره‌مند شويم. انشاءالله در پيام‌هاي بعدي حقايق بيشتري از عرفان عاشورايي را مطرح خواهم کرد. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
⚠️« دون خوان » شخصیتی خیالی محصول توهمات کارلوس کاستاندا ♦️ عرفان ساحری حرکتی است نامیمون و البته تلاشی است نافرجام، برای زنده نمودن سنت‌های جادویی. 🔷 جهت تکمیل پازلی که شیطان‌گرایان برای برگرداندن آیین‌های ضد توحیدی شروع نموده‌اند و فریبی است که با نام عرفان و معنویت آغاز گردیده بلکه پیامبر درونی انسان‌ها ( عقل ) را از عرصه تدبیر حیات معنوی بشر کنار بزنند تا در نهایت بتوانند آیین‌های شیطانی را به عنوان جایگزین ادیان الهی به عنوان دین واحد دهکده جهانی بر جهان حاکم کنند. 🔶 از جمله عرفان‌های نوظهور در کشور عرفان سرخ‌پوستی است که از آن به عرفان ساحری هم یاد میشود. در دهه اخیر کتاب‌هایی با نام این مسلک در کشور ترجمه و چاپ گردید. ♦️ موسس این جریان « کارلوس سزار سالوادور آراندا کاستاندا » است که کتابهای زیادی از وی به فارسی موجود است. آن‌چه وی تحت عنوان عرفان سرخ‌پوستی نگاشته است همه آموزش‌ها و تعلیماتی است که کاستاندا از استاد خود « دون خوان » فراگرفت. 🔷 قبل از آثار کاستاندا جهان با عرفان سرخ‌پوستی آشنایی نداشت. وی با تالیف کتاب‌هایی علاوه بر توضیح و تبیین یکی از روش‌های جدید معنویت‌گرا، قدمی در جهت معرفی ادیان قدیمی امریکا به جهانیان برداشت. ♦️ این مکتب از نظر جغرافیایی به بومیان آمریکا مربوط می‌شود و خاست‌گاه آن قاره آمریکا بخصوص کشور مکزیک است که ریشه در آیین قدیمی تولتک دارد. [۱]
♦️ مردمان اصیل امریکا در نگاه دینی خود دسته‌ای از نیروهای فوق طبیعی و قدرت‌های طبیعی را در تغییر و تحولات عالم موثر می‌دانند گروهی از ایشان بر این باورند که ارواح خدایان گوناگون در هستی ایفای نقش می‌کنند. 🔷 توجه خاص آنها به « طبیعت » و قدرت و درک و شعور طبیعت و نیروهای برآمده از آن، باعث شده که ادیان بومی آمریکا « جان‌گرا » شناخته شوند. 🔶 از گفتنی‌های عرفان‌های نوظهور، عدم اطلاع دقیق بر جزئیات زندگی پاره‌ای از سردمداران این جنبش‌هاست. همچنان که زندگی افرادی همچون ماهاریشی ماهش، پال توئیچل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 🔷 در مورد کارلوس کاستاندا هم گزارش‌ها و اختلاف نظرهای مختلفی در مورد مکان تولد و تربیت وی وجود دارد، وی خود را متولد ۱۹۳۵ در سائوپائولو در برزیل معرفی کرده است [۲] 🔶 اما اسناد رسمی مهاجرت آمریکا حکایت از این دارد که وی متولد پروست، پدر وی مدعی است که هیچ علاقه‌ای به مکاتب رازگونه نداشته اما همسر سابقش گفته که تنها موضوعی که در مورد آن با هم گفت‌وگو می‌کردیم « آیین‌های رازگونه » بوده است . 🔷 کاستاندا همچنین ادعا کرده که پدرش استاد ادبیات بوده است اما مجله تایم پدر کاستاندا را طلا ساز معرفی کرده است. [۳] کاستاندا در جوانی به آمریکا مهاجرت نمود و به عنوان شهروند آمریکایی در دبیرستان هالیوود دیپلم خود را اخذ نمود و در آن جا دوره‌های مختلف هنری، روزنامه‌نگاری و ادبیات را طی کرد. 🔶 وی در سال ۱۹۶۰ با زنی که ۱۴ سال از وی بزرگتر بود ازدواج کرد که در مدت کوتاهی به جدایی منجر گردید. [۴] کاستاندا در سال ۱۹۹۸ به علت سرطان کبد در لوس آنجلس در گذشت. 🔷 کاستاندا که در رشته مردم شناسی مشغول تحصیل بود جهت تکمیل پایان‌نامه خود در مورد گیاهان توهم زا به مکزیک مسافرت کرد [۵] و از طریق یکی از دوستانش با فردی به نام « دون خوان » آشنا شد. 🔶 این آشنایی باعث شد ارتباط عمیق شاگردی، استادی بین وی و دون خوان برقرار شود که قریب دو دهه به طول انجامید. بعدا کاستاندا از طریق دون خوان با جادوگر دیگری به نام « دون خونارو » آشنا شد که او هم بر افکار کاستاندا تاثیر شایانی گذاشت . 🔻 در مورد دون خوان غیر از نوشته‌های کاستاندا هیچ اطلاع دقیقی و هیچ سند معتبری از جمله کتاب، فیلم، عکس، صدا در دست نیست. [۶] ♦️ بعضی از پژوهشگران وجود « دون خوان » را مورد تردید قرار داده‌اند و پاره‌ای دیگر از اساس وجود او را انکار کرده‌اند . آن‌ها دون خوان را محصول توهمات و خیال پردازی‌های کاستاندا شمرده‌اند. به گمان ایشان دون خوان ساخته و پرداخته خیالات کاستاندا بود و بس. 🔷 به گفته­ کالوس کاستاندا، دون خوان در جوانی تحت نظر یک استاد ساحری درآمد و در حلقه مریدان وی جای گرفت. در آن حلقه که تعدادی زن و مرد حضور داشتند، دون خوان به تدریج تا مقام « ناوال » پیش رفت. 🔶 ناوال لقبی است که به اساتید برجسته مرام ساحری گفته می‌شود. در همین ایام بود که کاستاندا به حلقه شاگردان دون خوان وارد می‌شود. 🔷 کتاب‌های کارلوس کاستاندا که مراحل کار آموزی وی نزد دون خوان است حاوی تعلیماتی است که دون خوان تحت نام عرفان و کشف و شهود به شاگرد وفادارش کاستاندا یاد داده است. 🔶 کاستاندا در جای جای آثارش از مراودات خود با دون خوان گزارش لحظه به لحظه ارائه داده است. [۷] 🔷 گفته‌های کاستاندا غیر از دستورات دون خوان، بسیاری از اعتقادات آیین تولتک که یکی از آیین‌های بومیان آمریکاست را در خود دارد. [۸] 🔶 در نوشته‌های کاستاندا به کسی که در آیین ساحری جهت معرفت درونی و کشف و شهود گام بر می‌دارد « سالک مبارز » خطاب می‌شود. ♦️ به تعبیری وی « راه سالکان مبارز شکلی از همواره زیستن در مبارزه طلبی بودن است، تعریف دقیق ندارد. رفتار سالک مبارز، اندیشه، خط مشی، استقامت انتخاب و موثق‌ترین راه در هر عمل است » [۹] 🔻پی‌نوشت: [1]. ـ تولتک‌های عصر جدید ، ویکتور سانچس، ترجمه مهران کندری، ص ۲۷ [2]. کارمینا فورت، گفت و شنودی با کارلوس کاستاندا، ص ۴۰ [3]. حقیقتی دیگر، کاستاندا، ترجمه ابراهیم مکلا، ص دو [4]. مارگارت دانیان، سفر جادویی با کاستاندا، ص ۸۰ [5]. آموزش‌های دون خوان، مهران کندری، ص ۹ [6]. آموزش‌های دون خوان، کارلوس کاستاندا، ترجمه مهران کندری، ص ۱۱ و ۱۴ [7]. همان ص ۱۲ [8]. همان، ص ۳۳ [9]. آموزش‌های دون کارلوس، کندری، ص ۵۲ https://eitaa.com/antihalghe
🏴سیری در تاریخ عزاداری سالار شهيدان امام حسین علیه السلام در ایران 🏴 ♦️ سوگواري و مرثيه سرايي براي سالار شهيدان (ع) در زمان ائمه معصومين(ع) رايج بوده و همچنين بر تداوم آن توصيه شده است. 🔷 بزرگان دين نيز همواره شيعيان را بر ادامه اين امر مقدّس توصيه ميفرمودند. 🔶 آيا عزاداري مرسوم زمان ما از همان ابتدا و از عصر امامان معصوم(ع) بوده يا پس از آن ها رايج شده است، به نظر ميرسد كه بعضي از شيوه هاي عزاداري، به ويژه تعزيه خوانيها، بعد از ائمه(ع) به وجود آمده است. 🔷 برخي، تاريخ شروع عزاداري به اين سبك را به دوره حكومت آلبويه نسبت داده اند، ولي روضه خواني يا قرائت كتاب «روضة الشهداء» و كتاب های مشابه بر روی منبر یا در میان مردم از دوره صفويه شروع شد. 🔻 مراسم عزاداری قبل از صفویه 🔷 نخستین سوگواری و عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش توسط خانواده ی ایشان برگزار شد. امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به نوحه سرایی و عزاداری برای شهدای کربلا پرداختند. 🔶 این اقدام ایشان موجب شد که کوفیان که در شهادت امام و یارانش نقش مستقیم داشتند، از عمل خود پشیمان و شرمنده شوند و در کوی و بازار به عزاداری بپردازند. ♦️ متأسفانه مورخان از بازتاب واقعه کربلا در شهرهای ایران اطلاعی نمی دهند، جز اینکه مؤلف گمنام تاریخ سیستان در این زمینه بیان می دارد چون این خبر به سیستان آمد، مردمان سیستان گفتند نه نیکو طریقتی بر گرفت یزید که با فرزندان رسول (ص) چنین کردند، پاره ایی شورش اندر گرفت.
♦️ شرکت گسترده ی ایرانیان در قیام عربی-ایرانی مختار، گواه این است که سرزمین و مردم ایران بستر مناسبی برای گسترش تشیع و عقاید آن دارند. 🔷 البته نقش داعیان عباسی را در آگاهی دادن به ایرانیان در مورد واقعه ی کربلا نباید نادیده گرفت، آنها برای بر انگیختن احساسات مردم، فهرستی از مظالم بنی امیه را نسبت به خاندان پیامبر(ص) تهیه کرده و به آگاهی آنها می رساندند. 🔶 پس از تشکیل حکومت بنی عباس و ناکام ماندن شیعیان برای تشکیل حکومت علوی آنان از تلاش و تکاپو دست برنداشتند و همواره با برگزاری مجالس عزاداری و وعظ و خطابه سعی نمودند زمینه ی مناسب را برای تشکیل حکومت فراهم آورند. 🔷 ابن قولویه روایت می کند که در زمان امام صادق(ع) اطراف کوفه و دیگر نواحی از زن و مرد برای زیارت قبر امام حسین(ع) و یارانش به کربلا می رفتند و به قرائت قرآن، ذکر مصائب و نوحه گری و مرثیه سرایی می پرداختند. 🔶 حضور امام رضا (ع) در خراسان و اهتمام ایشان در برگزاری مراسم عاشورا از مهمترین عوامل انتقال فرهنگ عاشورا به ایران بوده است و متعاقب آن، سادات که به سبب حضور امام در خراسان به این خطه مهاجرت کردند و با شهادت آن حضرت در اقصی نقاط ایران بویژه صفحات شمالی یعنی طبرستان و مازندران پراکنده شدند. 🔷 پس از آن در سال 352 هجری، به امر معزالدوله بویه مراسم عزاداری در بغداد به صورت رسمی و گسترده برگزار شد و این مراسم مبنای مراسم سوگواری ایرانیان گردید. 🔶 به روایت ابن اثیر معزالدوله در10 محرم سال 352هجری به مردم دستور داد که دکانها و اماکن کسب را تعطیل کنند و سوگواری نمایند و قباهای سیاه مخصوص عزا بپوشند. در شهر بگردند بگریند و بر سر و سینه بزنند و نوحه ی حسین ابن علی (ع)را بخوانند. 🔷 با افول قدرت سلسله ی ایرانی آل بویه و غلبه ی حکومت های غیر شیعی اوضاع بر شیعیان سخت شد. با وجود منع برگزاری رسمی و گسترده ی مراسمات عزاداری، شیعیان نه تنها سنت عزاداری را فراموش نکردند بلکه با گذشت زمان زمینه ایی فراهم آوردند که این گونه مراسمات در بین سنیان معتدل نیز رواج پیدا کند. 🔶 در قرن ششم با توجه به آشکار شدن خط اعتدال در بین اهل سنت مشاهده می‌ شود نزاع بین شیعیان و اهل سنت در بغداد فروکش می‌کند، در این زمان دو واعظ معروف بغداد که هر دو از اهل سنت بودند برای ابا عبدالله (ع) رضه خوانی می‌کردند. 🔷 یکی از آنان علی بن حسین غزنوی حنفی بود و دیگری امیر عبادی که ابن جوزی گزارشهایی از منبرهای او ارائه می‌کند. 🔶 پس از آن در پی حمایت های امر تیمور گورکانی از شیعیان به طوری که وی با شعار انتقام امام حسین (ع) از نسل یزید دمشق را گشود، به این امر رونق داد. 🔷 البته باید توجه داشت که تیمور در دورانی پا در عرصه ی سیاست نهاد که جهان اسلام بویژه بخش شرقی آن غرق در تصوف و گرایشات خانقاهی بود تیمور از روی اعتقاد یا سیاست، خود را سخت مرید مشایخ نشان می‌داد و سه بار دیدار وی با خواجه علی رهبر طریقت صفویه گواه این مطلب است. 🔶 سلاطین تیموری با فراهم آوردن زمینه های مناسب و دادن آزادی به شیعیان برای برگزاری مراسمات مذهبی، زمینه و بستر مناسب را برای تبلیغ و گسترش مذهب تشیع فراهم آوردند. 🔻 چرا پادشاهان صفوی به ترویج مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) روی آوردند . 🔷 با تأسیس حکومت صفویه و رسمی شدن مذهب تشیع توسط شاه اسماعیل اول مراسم سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) وارد مرحله ی جدیدی شد. 🔶 به طوری که سلاطین و زمام داران صفوی به عنوان مجری و عوامل اصلی برگزاری وگسترش این گونه مراسم در ایران عصر صفوی شدند. چنان که در دهه اول محرم همه ی افراد جامعه اعم از اعلی و ادنی در مراسم شرکت می کردند. 🔷 تبلیغ برای برگزاری مراسم عزاداری توسط شاهان صفوی در واقع ابزاری برای تثبیت و گسترش مذهب تشیع در ایران بود. ♦️ شاه اسماعیل صفوی در مقابل ترکان عثمانی که مذهب تسنن داشتند با رسمی کردن مذهب تشیع یگانه راه وحدت ملی و گردآوری ایرانیان را به دور هم در تجدید شعار های شیعه تشخیص داده بود. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 هشدار به ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص فعالیت در فضای مجازی‼️ 📛 مراقب محتواهای فرق ضاله باشید. 👈برخی استیکرهایی که در فضای مجازی به ویژه واتساپ در خصوص ماه محرم منتشر می شود مربوط به فرقه ضاله احمدالحسن بصری ( مدعی یمانی) است. 👈پیروان احمد الحسن بصری او را امام زمان میدانند و سالهاست که با حیله و نیرنگ به دنبال گمراه کردن شیعیان هستند. 👈پرچم این فرقه «البیعة لله» است و ادعا میکنند که پرچم امام زمان نیز همین است در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. ⭕ روایاتی که در مورد «البیعة لله» نوشته روی پرچم حضرت مهدی (عج) است یا سند ندارند و یا این روایات همگی به نقل از منابع اهل تسنن و بزرگان ایشان همانند: نوف البکالی و اسحاق بن عوف بوده و هیچ یک از این روایات به نقل از معصومین علیهم السلام نیست. ------------------------------------- https://eitaa.com/antihalghe
🔴 هشدار‼️ مراقب فریب خوردگان فرقه احمدالحسن (احمداسماعیل همبوشی، یمانی دروغین) باشید. فریب خوردگان این فرقه با راه اندازی گروه ها، کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرام و... مشغول تبلیغ و جذب افراد بی اطلاع هستند. https://eitaa.com/antihalghe
4_5913768348495120225.pdf
3.36M
با خواندن این کتاب از تمام زوایای فرق احمد بن اسماعیل الگاطع (احمدالحسن) آشنا شوید. 📚درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن البصری 🖊علی محمدی هوشیار https://eitaa.com/antihalghe
🔴انجمن‌های ۱۲ قدمی (ان ای٬ Na) انجمن‌های ۱۲ قدمی که مهم‌ترین شاخه آن در ایران انجمن معتادان گمنام (ان.ای) است، جریان گسترده‌ای است که قریب به ۱۰ سال است در کشور در حال فعالیت و گسترش است. 🇺🇸👈زادگاه این انجمن، ایالات متحده آمریکاست که در حال حاضر برای تمامی زیرشاخه‌های خود برنامه‌های متعددی را طراحی و اجرا می‌کند. از جمله این برنامه‌ها تدوین کتاب، چاپ نشریه و جزوات، تولید چیپ و نماد و سیاست‌گذاری است. سابقه انجمن‌ به حدود ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، یعنی سال ۱۹۶۳ که اولین کتاب این گروه در آمریکا به چاپ رسید و ۹ سال بعد یعنی سال ۱۹۷۲ دفتر خدمات جهانی این انجمن را برای جهانی‌سازی این ایده و ایجاد نمایندگی در کشورهای دیگر رسما در آمریکا به ثبت رساند. 👈هم‌اکنون کم نیستند کشورهایی که مانع فعالیت انجمن شده‌اند و مجوز فعالیت به آن نداده‌اند؛ مثلا حتی رژیم غاصب اسرائیل از جمله کشورهایی است که تاکنون روی خوش به این انجمن نشان نداده است و یا کشور چین که تعداد معتادانش سه برابر کل جمعیت ایران است، هنوز تعداد گروه‌هایش حدود یک درصد انجمن ایران است. ⚠️انجمن ایران هم‌اکنون فعال‌ترین انجمن دنیاست به گونه‌ای که از زادگاهش یعنی آمریکا هم جلو زده است. در ایران ۴ هزار گروه و ۱۸ هزار جلسه هفتگی وجود دارد که قریب به ثلث فعالیت انجمن در کل دنیا را تشکیل می‌دهد. آنتونی اندمونسون مدیر اجرایی انجمن در آمریکا که چند سال پیش به ایران آمده بود، در مصاحبه با دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد اعضای ان.ای در ایران را ۷۵۰۰۰۰ نفر ذکر کرد و استراتژی دفتر آمریکا را علت رشد بیشتر این انجمن در ایران اعلام کرد. به همین دلیل دفتر منطقه‌ای شرق آسیا هم در ایران مستقر شده و دفتر ایران مأموریت راه‌اندازی و گسترش این انجمن در افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی را عهده‌دار است 👈از نظر منابع آموزشی، دفتر خدمات آمریکا به هیچ گروهی در دنیا اجازه تدوین و یا کم و زیاد کردن کتاب و متن را نمی‌دهد و دیگر کشورها فقط اجازه دارند متونی را که از دفتر خدمات جهانی بیرون می‌آید تدریس کرده و آموزش دهند. دفتر آمریکا این حق را «مایملک معنوی» خویش می‌داند و آن را منحصرا در اختیار خود گرفته است. 👈آنچه که باعث شده انجمن در میان معتادان ایرانی مخالفانی داشته باشد وابستگی انجمن ایران به انجمن آمریکاست. این گروه از معتادان ایرانی می‌گویند: چرا تعدادی از معتادان آمریکایی در کشورشان نشسته‌اند و برای ما تعیین تکلیف می‌کنند و ما را به هیچ گرفته و اصلاً عددی حساب نمی‌کنند؟ به گونه‌ای که ما اجازه نداریم ۱۲ قدمی را که بیش از نیم قرن پیش یک الکلی آمریکایی (بیل ویلسون) گفته است حتی یک قدم کم یا زیاد کنیم؟ این گروه حضور افرادی به عنوان نماینده در جلسات لس آنجلس را تشریفاتی می‌دانند و حرف آخر را مربوط به آمریکایی‌هایی می‌دانند که اکثریت جلسه را در اختیار گرفته‌اند و به نام هیأت امنا بر معتادان ایرانی حکومت می‌کنند. ⛔️از نظر مالی باید دانست که انجمن با کمک مالی معتادان اداره می‌شود که به صورت خودیاری (با نام سبد سنت هفت) در جلسات جمع آوری می‌شود. به گفته یکی از رابطان انجمن به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۰۰ هزار تومان از هر گروه در ایران جمع‌آوری می‌‌شود(۴۰۰۰ گروه). هم‌اکنون گروه‌های زیادی در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، پارک‌ها و بهزیستی تشکیل جلسه می‌دهند و از این جهت هزینه مکان از گروه‌ها برداشته شده و تنها هزینه پذیرایی، آن هم در حد چای برای گروه‌ها وجود دارد. آنچه که بیشتر باعث دلخوری برخی پاکی‌بالاها شده این است که چرا به صورت پیوسته پول‌های اضافه در هر گروه، به دفتر ناحیه و از آنجا به دفتر تهران و سپس به دفتر خدمات جهانی در آمریکا منتقل می‌شود؟ ⚠️قابل ذکر است سیستم مالی انجمن‌ طبق قوانین داخلی انجمن، اجازه نظارت به نهادهای رسمی در ایران را نمی‌دهد و نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات هیچ‌گونه کنترلی بر دخل و خرج‌های انجمن در ایران ندارند. از این جهت هیچ گزارشی از تراز مالی انجمن در کشور وجود ندارد. 👈طبق گزارشات رسمی از هر ۱۰۰ نفری که به جلسات انجمن در آمریکا می‌آیند کمتر از پنج نفر موفق به ترک می‌شوند (یعنی پنج درصد). در ایران هم میزان موفقیت انجمن در همین حدود است. 👈 روش‌های دیگر ترک اعتیاد مانند کنگره ۶۰ برای خود ۲۵ درصد ترک قطعی اعلام کرده‌اند و همین طور روش‌های کارآفرینی معتادان بیش از ۳۰ درصد آمار داده‌اند. ♻️ان.ای همچنان که طرفدارانی دارد و همین طور اعضای متعصبی تربیت کرده است، مخالفینی هم در خود آمریکا دارد. به گونه‌ای که یکی از پژوهشگران برجسته آمریکایی گفته است؛ ان.ای هیچ کارآمدی برای ترک اعتیاد ندارد و برای درمان، شانس افرادی که به جلسات نمی‌آیند، مساوی و حتی بیشتر از ان.ای است. انجمن بر خلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، از نظر تشکیلاتی بسیار پیچیده و
دارای سلسله مراتب زیادی است. به گونه‌ای که بسیاری از اعضای عادی انجمن نمی‌دانند اطلاعات مربوط به گروه‌ها به صورت مویرگی و از کانال همین سلسله مراتب به رأس هرم منتقل می‌شود و خواسته‌های دفتر آمریکا با همین شیوه در کمترین زمان به پایین‌ترین گروه‌ها می‌رسد و هیچ ناظری هم متوجه این «تبادل اطلاعات» نمی‌شود. شاید آنچه باعث شده برخی کشورها به انجمن به چشم تردید بنگرند و مانع فعالیتش شوند، همین ساختار هرمی است که به راحتی قادر است از معتادان یک ارتش نامرئی ایجاد کرده و آن‌ها را در خدمت مطامع بیگانگان قرار دهد. به چنین اقدامی «بازیافت نیروی انسانی» گفته می‌شود؛ به این معنا که یک کشور خارجی از شهروندان یک کشور دیگر یارگیری کرده و بعد از سازماندهی، آنها را در جهت منافع خود به کارگیری کند. به خصوص جایی که گروه بازیافتی، نه تنها محبوبیت اجتماعی خود که مقبولیت خانوادگی خویش را نیز از دست داده و حتی طرد و اخراج شده‌اند (مانند معتادان)، در چنین فضایی بهبودیافته‌ها چون خود را به یک پایگاه خارجی (که در ظاهر به شکل یک جمعیت خیریه فعالیت می‌کند) مدیون می‌دانند، با یاری‌‌رسانان خارجی خوش‌بین بوده و حتی به آنها همچون منجی می‌نگرند. https://eitaa.com/antihalghe
یوگا و مدیتیشن اصل مشترکِ عرفانهای کاذب 👹🔻 ♦️ «یوگا» و «مدیتیشن» یکی از اصول مشترک در بین شبه‌جنبش‌های معنوی است. 🔷 بر پایۀ این اصل با متوقف کردن جریان فکر می‌توانیم به قدرت نامحدود خدای درون یا آگاهی برتر دست پیدا کنیم. 🔶 مدیتیشن یکی از مراحل هشت‌گانۀ یوگاست که به توقف فکر بر یک موضوع مربوط می‌شود. مدیتیشن معادل انگلیسی دایانا در زبان سانسکریت است و برخی از مترجمان فارسی، واژۀ «مراقبه» را معادل آن قرار داده‌اند. 🔷 دایانا تمرین ذهنی برای فکر نکردن و توقف کنش‌ها و واکنش‌های ذهنی است. در مرحلۀ دایانا یک یوگی سعی می‌کند با تمرکز بر یک موضوع (برای نمونه یک عدد، یک تصویر یا یک صدا) اجازه ندهد موضوعات دیگری به ذهنش وارد شود و ذهنش را خالی نگه می‌دارد. ♦️ پتنجلی پایه‌گذار یوگا در حدود دو هزار سال پیش نوشته است: «یوگا متوقف کردن هرگونه خودآگاهی و فعل و انفعالات ادراکی است.»[1] 🔷 او معتقد است که اگر تفکر متوقف شود، آگاهی برتری که فوق تفکر و آگاهی ماست، آشکار می‌شود و هدایت احساسات، رفتار و زندگی ما را به دست می‌گیرد. 🔶 آن‌چه توسط شرق‌شناسان غربی در دو قرن اخیر به نام یوگا در جهان معرفی شده است، راهی است برای توقف فکر و کشف خدای درون. 🔷 اساتید یوگا مدعی هستند که با آموزش‌های آن‌ها خدای خفته در درون بیدار می‌شود و ارتباط با آگاهی برتر و نیروی نامحدود اتفاق می‌افتد. 🔶 سامادهی مرحله‌ای از یوگاست که بعد از دایانا فرا می‌رسد. در سامادهی یوگی باید خودش را هم به‌عنوان کسی که در حال مراقبه است، فراموش کند. 🔷 در «سامادهی پیشرفته» می‌گویند حتی باید آن موضوع هم فراموش شود و ذهن از هر کنش و واکنشی باز ایستد. در این صورت به اتحاد کامل با آگاهی برتر و نیروی اسرارآمیز درون می‌رسیم. 🔶 مفهوم «چیتا» در یوگا که معمولا ذهن ترجمه می‌شود و هدف یوگا متوقف کردن آن است، شامل ادراک حسی، تفکر، شهود، احساسات درونی (مثل گرسنگی، تشنگی، عشق و نفرت) و خود آگاهی فرد می‌شود. 🔷 توقف چیتا یا ذهن به معنای از دست دادن تمام این ادراکات و احساسات انسانی است. میرچا الیاده پس از سال‌ها اقامت در هندوستان و تحقیق دربارۀ یوگا می‌نویسد: ♦️ «کلیه فنون یوگا متوجه همین نکته است؛ یعنی انجام دادن عکس آن‌چه آدمی بدان خو گرفته است. در واقع واژگونی کلیۀ ارزش‌های انسانی، هدف واقعی یوگاست.»[2] 🔷 در تلقی یوگا از ذهن یا «چیتا»، لایه‌های نیمه هوشیار و ناهوشیار ذهن که گمان آن‌ها خاطرات زندگی‌های گذشته را در بردارد، بخشی از ذهن محسوب می‌شود. به این ترتیب مفهوم چیتا یا ذهن در یوگا همۀ ظرفیت‌های آگاهی و قدرت اندیشۀ بشر را فرا می‌گیرد. 🔶 وضعیت‌های بدنی (آسانا) در یوگا که گاهی ورزش تلقی می‌شود، برخلاف ورزش به معنای واقعی کلمه، معمولا تحرکی ندارد و ثابت است و به این منظور انجام می‌شود که با کاهش کنش‌های بدنی و ارتباطات حسی با جهان، کنش‌ها و واکنش‌های ذهن هم کاهش یابد و متوقف شود. 🔷 برنامه‌های تنفسی یوگا (پرانایاما) نیز با هدف کاهش تعداد تنفس و توقف موقت، با این هدف نهایی انجام می‌شود که کاهش تنفس به تدریج ذهن را تحت تأثیر قرار دهد و به توقف فکر و کنش‌های ذهنی برسد. 🔶 شنیدن ندای درون، توصیۀ اکید شبه‌جنبش‌های معنوی است. آن‌ها معتقدند که با انجام همۀ مراحل یوگا یا مدیتیشن به تنهایی، ارتباط با خدای درون یا آگاهی برتر برقرار می‌شود و از طریق ندای درون یا الهامات قلبی ما را هدایت می‌کند. 🔷 از این‌رو بسیاری از شبه‌جنبش‌های معنوی بخش مدیتیشن را از یوگا جدا کرده‌اند و به شکل‌های مختلف آن‌را آموزش می‌دهند و هرکاری که دلتان می‌گوید انجام دهید.[3] 🔶 شنیدن ندای درون به‌عنوان کلید یافتن راه زندگی و راهنمای بزرگ تصمیم‌گیری و اقدام در زندگی، در همۀ شبه‌جنبش‌های معنوی مورد تأکید است. 🔷 راه دست‌یابی به این کلید اسرارآمیز زندگی، یوگا و مدیتیشین است و ادعا می‌شود که با شنیدن ندای درون و تبعیت از آن معنای زندگی را درک می‌کنید و به نشاط و شعوری فوق‌العاده در لحظات زندگی را درک می‌کنید و به نشاط و شعوری فوق‌العاده در لحظات زندگی دست می‌یابید. 🔻پی‌نوشت: [1]. یوگا سوتره، پتنجلی، سوامی ساتیاناندا، تهران، انتشارات فراروان، 1380، فصل 1، بند2. [2]. ادیان و مکتب‌های فلسفی هند، تهران، انتشارات امیرکبیر، شایگان، 1389، ج2، ص 630. [3]. یوگا برای خوددرمانی، دوی، تهران، شباهنگ، 1380، ص 30. https://eitaa.com/antihalghe