eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ طی الارض یک زن تا زندان! ✅ روشنگر به نقل از روزنامه خراسان/ زنی که درصدد سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم بوده و از طریق یک شبکه سازمان یافته در جلسات خانگی این مهم را صورت می‌داده با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد. 🔻این باند چهارنفره ادعای ارتباط با ائمه(ع) داشتند ضمن سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم، با راه اندازی یک تشکیلات سازمان یافته و برگزاری جلسات صدها نفری خانگی در مشهد، مردم را دستاویزی برای کلاهبرداری های میلیاردی شبکه ای قرار داده بود و مبالغ کلانی را نیز از آنها اخاذی می‌کردند. معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته با تایید دستگیری مروجان افکار انحرافی برای زراندوزی با سوءاستفاده از عقاید مذهبی گفت: سرکرده این متهمان که زنی حدود 50 ساله به نام «زهرا-ق» است با ادعاهای حیله گرانه، بسیاری از افراد را فریب داده و مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده است. 🔹 قاضی سیدجواد حسینی افزود: ترفندهای فریبکارانه این زن با توجه به اظهارات شاکیان، تا آن جا پیش رفته بود که داماد خود را فرمانده سپاه (عج) در زمان ظهور آن حضرت معرفی می کرد او نه تنها ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و اولیاءا... را داشت بلکه حتی مدعی طی الارض بود. این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: او چنان افکار و عقاید خطرناک خود را در میان افراد به اصطلاح مریدش گسترش داده بود که حتی یک زن شهروند، منزل بزرگی را در خیابان ابوذر غفاری منطقه احمدآباد مشهد، وقف سرکرده این باند کرده بود. ❗️قاضی سیدجواد حسینی؛ معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در این زمینه اظهار داشت: این زن مدعی ارتباط با امام زمان(عج) و ائمه(ع) بوده و حتی ادعای نیز می‌کرده و از این طریق دست به انتشار افکار انحرافی زده و مخاطبان خود را سرکیسه می‌کرده است. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ عرفان های نوظهور را جدی بگیرید جریان های معنوی نوپدید یک شوخی یا یک ایده و تفکر صرف مانند نظریه های علمی نیستند، بلکه جریان هایی هستند که برای ما جهان بینی تعریف میکنند و دستورات عملی زندگی صادر میکنند. در حقیقت آنها سعی دارند روح و روان و شخصیت ما را به تسخیر خود در آورند و در مسیر خواسته های خود به کار گیرند. همین امر موجب می شود که ما در مواجهه با این جریان ها مراقبت لازم را داشته باشیم و با سادگی با آنها برخورد نکنیم. غالبا رهبران جریان های انحرافی از جذابیت هایی مانند داشتن ایده های جدید، اعتماد به نفس، مهارت در بیان و ... برخوردارند. وجود این عوامل دلیل بر درستی سخنان و راه و طریقه آنها نیست. بنابراین برای اینکه دچار صدمات جبران ناپذیری نشویم باید در مورد سخنان و رفتار آنها تأمل و تفکر کافی و مراقبت لازم را داشته باشیم تا خدای ناکرده در زندگی دچار صدمات جبران ناپذیری نگردیم. https://eitaa.com/antihalghe
AUD-20200512-WA0004.mp3
14.94M
📙 ویژه ماه مبارک رمضان تفسیر سوره قدر، ویژه شبهای قدر ☝🏼☝🏼 با بیان استاد وحیدی، ستاد تفسیر آقای قرائتی https://eitaa.com/antihalghe
🔸‏💠۱۲ توصیۀ رهبر انقلاب برای استفاده بهتر از ‎ https://eitaa.com/antihalghe
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 19 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 19 👇👇👇
4_5899793860648765034.mp3
6.33M
🌺چکیده تفسیر جزء نوزدهم مفسر:استاد وحیدی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
وقتی دوفرقه ضاله همدیگر را مدعی به دزدی آموزه های انحرافی می کنند‼️ https://eitaa.com/antihalghe
💢 ساختار فکری محدود رهبر انجمن حجتیه 🔸رهبر انجمن یعنی جناب حلبی، پیرو مکتب تفکیک افراطی نه اعتدالی بود. مکتب تفکیک افراطی همان گونه که به تفصیل در کتاب جریان شناسی فکری ایران معاصر بیان گردید؛ با هرگونه مباحث برهانی، فلسفی و عرفانی مخالفت می کرد و با روش شناسی معینی به کشف معرفت دینی می پرداخت. این روش شناسی، جریان را به معرفت دینی معینی کشانید. معرفت دینی ای که بی شک با معرفت دینی بینانگذار جمهوری اسلامی ایران که معتقد به فلسفه و عرفان بود، تفاوت داشت. امام خمینی (ره) با استفاده از فقه جواهری و حکمت صدرایی به دنبال تغییر حکومت پهلوی و تحقیق حکومت دینی بود؛ ولی جناب حلبی با استفاده از فقه سنتی و کلام سنتی تنها به فقه از طهارت تا دیات و اعتقادات دینی می اندیشید. 🔻ساختار فکری حلبی محدودتر از ساختار فکری امام بود و بر این اساس، دغدغه را تفکر دینی رایج در عصر حلبی و سرخوردگی وی از فعالیت های سیاسی سبب شد تا سیاست در مقام عمل-به عنوان یک تاکتیک-از دین تفکیک شود؛ ولی به مرور، این جدایی دین از سیاست به استراتژی و اصلی راهبردی و مبنایی در سطحی از طرفداران انجمن مطرح گردید و بخشی از طیف گسترده انجمن در شهرستان ها و حتی برخی از سران انجمن با رویکرد جدایی دین از سیاست فعالیت می کردند. شخص آقای حلبی نیز در این تحولات فکری انجمن به نوعی گرفتار تذبذب فکری گشته و حکومت دینی در تفکر دینی او، جایگاه ویژه ای پیدا نکرد. 🔴 انجمن حجتیه در سال‌های اخیر برای احیاء خود و مطرح شدن مجدد در جامعه به نقد عرفان های کاذب روی آورده است. یکی از عرفان های کاذب و انحرافی که توسط این جریان مورد هدف قرار گرفته، عرفان حلقه است. جالب اینجاست عرفان حلقه، که مدعی اتصال به خداست توسط فرقه ها و جریانات متعدد رد و تخریب می شود و انحرافی بودن آن مطرح می شود. بعد از اکنکار حالا انجمن حجتیه.... نقد دکتر فریدونی از اعضاء انجمن حجتیه در مورد عرفان حلقه را ببینید... 👇👇👇
33.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقد عرفان حلقه توسط دکتر فریدونی از اعضای انجمن حجتیه‼️ https://eitaa.com/antihalghe
کانال نقد انجمن حجتیه در تلگرام https://t.me/hojjatiyeh @hojjatiyeh کانال نقد انجمن حجتیه در ایتا https://eitaa.com/hojjatiye
اولین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی با عنوان "مقدس نما" و با شعار "فتنه بیدار است، پنهانی است" از تاریخ 21 فروردین لغایت 21 خرداد ماه 99 و با هدف نقد تفکر و تشکیلات "انجمن حجتیه" برگزار می گردد. از آنجا که انجمن حجتیّه یکی از با سابقه ترین تشکیلات مذهبی مخالف با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است، این جشنواره بنا دارد تا با استمداد از هنر، و به میزان توان خود، بر شناخت عموم جامعه نسبت به تفکّرات این جریان انحرافی، بیفزاید. به امید آن که تحفه¬ای باشد هر چند اندک، تقدیم به محضر حضرت بقیة اللّه الاعظم (عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) https://moghadas-nama.com/introduction/
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 20 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 20 👇👇👇
4_5902502133881636300.mp3
15.74M
🌺چکیده تفسیر جزء بیستم مفسر:استاد وحیدی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مدعی دیگری که با طاهری درگیر شده است و او را می داند.سازمان حلقه نام این فرد را هم به لیست اضافه نماید. به راستی چه شده است که همه طاهری را سارق و شیاد می دانند؟ آیا مکر الهی و سنت الهی را می فهمند حلقویان؟ https://eitaa.com/antihalghe
📌حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری سیف: مدل ایرانی مبارزه با کرونا روند گسترش معنویت های نوظهور را کنار می‌زند 🔻رییس مؤسسه بهداشت گفت: اگر معنویت اسلامی در جامعه جایگاه خود را پیدا کرده و از قدرت عرضه به درستی استفاده کند، مدل ایرانی مبارزه با کرونا می تواند روند گسترش معنویت های نوظهور را کنار زند. 🔻🔻🔻🔻 🆔 @jamannews_ir
🔺🔻به گزارش جمن‌نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی، در نشست مجازی آینده معنویت های انحرافی در پسا کرونا که به همت خبرگزاری رسا برگزار شد، با بیان این که کرونا توجهات مردم جهان را به امور معنوی افزایش داده است، گفت: البته جریانات نوظهور نیز فعالیت هایی داشته اند اما کمتر از حد انتظار بود. 🔹رییس مؤسسه بهداشت معنوی ادامه داد: معنویت های جدید بر مسائل و فعالیت های اجتماعی بسیار تأکید دارند و همیشه در قالب کمک های خیرخواهانه وارد می شوند به عنوان مثال جریان عرفان حلقه که کمک به خلق را در اساسنامه خود مطرح کرده و در سیل کرمانشاه فعالیت های بسیاری داشتند اما در ماجرای کرونا چنین فعالیتی مشاهده نشده است. 🔸وی با اشاره به مؤلفه های جریان های نوظهور در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: نخستین مؤلفه روانشناختی است که در این زمینه کلیپ های متعددی مبنی بر حفظ آرامش و عدم ترس برای تقویت سیستم ایمنی بدن تأکید می کنند؛ مؤلفه دیگر نیز روانشناختی است که در این زمینه بحث از انرژی های ماورایی به میدان می آید همانند این که در عصر جدید برای وارد شدن به عصر آخرالزمان بحران های زیادی برای بروز استعدادها ایجاد می شود. 🔹حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف با بیان این که نیاز به معنویت گرایی در همه انسان ها وجود دارد، اظهار کرد: در اواخر قرن ۱۹ با وجود قرائت های مختلفی در زمینه دین، تفسیری مبنی بر معنویت منهای دین در حال پیشرفت بود اما با جریان کرونا این تفسیر توقف یا حرکت آن کند شد؛ در بحث ما که متمرکز بر جامعه ایرانی است فعالیتی از این گونه جریان ها در رویداد کرونا مشاهده نمی شود. 🔸وی قدرت عرضه را از مؤلفه های کلیدی برای پیش بینی آینده معنویت های جدید خواند و گفت: معنویت های نوظهور برای عرضه خود از سه مؤلفه تکرار،تنوع و جذابیت استفاده کرده و به عرضه آموزه اکتفا نمی کنند بنابراین آموزه های خود را به شکل های متنوع و با جذابیت، تکرار می کنند در نتیجه عرضه به استراتژی قدرتمند تبدیل می شود که البته این ابزار در رویداد کرونا آسیب دیده است. 🔹رییس مؤسسه بهداشت معنوی ادامه داد: معنویت های جدید از محتواهای غیر واقعی و غیر حقیقی استفاده می کنند که این نکته موجب شده است بسیاری از اعضای آنها پس از مدتی از گروه خارج شوند و این نکته در رویداد کرونا به نقطه ضعف بسیار برجسته ای تبدیل شده است. 🔸وی در زمینه آینده معنویت های جدید در پسا کرونا اظهار کرد: بنابرانچه گفته شد معنویت های جدید اگر بتوانند قدرت عرضه را بازیابی کنند در پسا کرونا موفق تر عمل خواهند کرد اما اگر پیشرفت گذشته آنها ادامه پیدا نکند در پسا کرونا موفق نخواهند بود. 🔹حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف با بیان این که در ایام شیوع کرونا معنویت اسلامی، خود را به خوبی نشان داد، تبیین کرد: امروزه در جامعه اسلام منهای معنویت تبلیغ می شود یعنی بر تبلیغ اسلام با تأکید بر باورها و دستورالعمل های فقهی اکتفا می شد اما کرونا موجب شد معنویت دینی نیز خود را نشان دهد. 🔸وی افزود: در ایام شیوع کرونا افرادی که گمان می کردیم کمتر تعلقات و گرایشات دینی دارند، نشان دادند بسیار اهل ایثار و معتقد به خداوند هستند؛ فعالیت های کادر پزشکی در زمان شیوع کرونا نتیجه معنویت دینی است که حضور طلاب در صحنه نیز این معنویت را برجسته تر کرد. 🔹رییس مؤسسه بهداشت معنوی در پایان گفت: اگر معنویت اسلامی در جامعه جایگاه خود را پیدا کرده و از قدرت عرضه به درستی استفاده کند، مدل ایرانی مبارزه با کرونا می تواند روند گسترش معنویت های نوظهور را کنار زند. 👉https://jamannews.ir/139902255469
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بعد از حکومت مظلومانه امیرالمومنین که البته ۲۵ سال خانه نشینی اجباری ضمیمه آن بود. 💠امام حسن فقط چند ماه حکومت کردند و مجبور به صلح با دشمن اسلام شدند 💠 بعد از آن بنی امیه سالها تلاش کرد تا نام علی از یاد امت اسلامی پاک کند. 💠پس لعن علی را برمنابر سنت کرد 💠اهل بیت اما نام علی را بر تک تک فرزندان خود گذاشتند از علی اکبر و علی اصغر کربلا تا .....قیام قیامت شیعه نام عدل را زنده نگاه خواهد داشت دستم را بگیر مولا 🙏 https://eitaa.com/antihalghe
🔰🔰 هدف عرفان از دیدگاه امام علی(علیه السلام) ✍🏻 امروزه بازار عرفان در بسیاری از کشورها، همچنین کشور ما داغ شده است و بسیاری از جوانان حقیقت جو به دلیل کمبود آگاهی در این زمینه، دچار دام های افرد سودجویی شده اند که احساسات پاک آنان را برای مقاصد شوم خود به بازی گرفته اند. 🔸با توجه به فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بسار مجمل و مختصر به گوشه ای از اهداف عرفان ناب از منظر امام العارفین می پردازیم. 🔸امیرالمؤمنین(علیه السلام) وقتی مباحث عرفان نظری مانند توحید، ولایت انسان کامل و... یا مراحل سیر و سلوک (عرفان عملی) را بر می شمرد، هدفی جز تعالی روح معنویت افراد مؤمن ندارد؛ زیرا ایشان خود انسان کامل است که برای هدایت انسان ها تلاش می کند. 🔸امام علی(علیه السلام) اساس و شالودة دین را، معرفت خداوند و کمال شناخت حضرت حق را، تصدیق و توحید الهی می داند که موجب اخلاص انسان در تمامی مراحل زندگی است: 👈 أوّلُ الدّینِ مَعرِفَتُهُ وَ کمالُ مَعرفَتِهِ التَّصدیقُ بِهِ وَ کمالُ التَّصدِیقِ بِه توحِیدُهُ وَ کمالُ تَوحیدِهِ الإخلاصُ لَهُ (نهج‌البلاغه، خطبه اول) 🔸اساس دین (آغاز دینداری) شناخت خداوند است و کمال شناخت خداوند، تصدیق به وجود او (باور داشتن او) و کمال باور داشتن خدا، اقرار به توحید و یگانگی اوست و توحید او با اخلاص نسبت به او تکمیل می شود. 🔸 بنابراین هدف دین، معرفت خداست و هدف عرفان از دیدگاه حضرت امیر علیه السلام توحید او و سپس اخلاص برای اوست. برای رسیدن به اخلاص فرد مؤمن باید ابتدا ایمان خود را کامل نماید تا به بینش توحیدی برسد و تنها به سمت معبود و محبوب حقیقی حرکت نماید. 🔸 بنابراین عبادت که همان تسلیم و خضوع در برابر معبود است، از احساس وابستگی وجود و کمال پرستش کننده به معبود ناشی می شود و این برخاسته از معرفت است. 👈 امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: ألاَ وَ إنَّ لِکلِّ مَأمُومٍ إماماً یقتَدِی بِهِ وَ یستَضیءُ بِنُورِ عِلمِهِ (شرح نهج‌البلاغه، محمدتقی جعفری، ج 2، ص 53) 🔸 آگاه باشید که هر شخصی را پیشوایی است که به او اقتدا می کند و از نور دانش او روشنی می جوید. 🔸 بنابراین اگر بخواهیم به کمال انسانی برسیم، باید دستورات و برنامه های عرفان ناب را از امام العارفین علی(علیه السلام) دریافت کنیم و به گوش جان بسپاریم. https://eitaa.com/antihalghe