📌 برگزاری دوره "جریان شناسی معنویت های نوظهور" و کارگاه "خودکاوی معنوی"
🔻موسسه بهداشت معنوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با ظرفیت محدود دوره مقدماتی جریان شناسی معنویت های نوظهور و کارگاه مهارتی خودکاری معنوی را به صورت حضوری برگزار می کند.
🔹این برنامه در ابان ماه و آذر ماه توسط استاد مظاهری سیف ارائه می گردد.
🔸به شرکت کنندگان در پایان دوره گواهی آموزشی اعطا می شود و می توانند در پروژه های مطالعاتی و پژوهشی همکاری کنند.
🔹مهلت ثبت نام ۱۲ آبان ماه و شروع دوره از ۱۵ همین ماه است.
⭕️ علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ با شماره قم ۳۲۹۳۲۲۷۲ تماس حاصل فرمایند.
انحرافات و ويژگيها مشترک عرفان های مدرن 🕉☯️
♦️ عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، نامهاي ديگري نيز دارد: عصر افسردگي، يأس فلسفي، معناگرايي و معناجويي در ميان ولايت تکنولوژي و ماشين بر انسان.
🔷 اما در عين حال عصري است که به عصر تجديد عهد نزديک است، و چنانکه سيد شهيدان اهل قلم، مرتضي آويني گفته است:
🔶 «مراد از تجديد عهد، تازه کردن آن عهد ازلي است که در لوح فطرت بشر محفوظ است. تاريخ حيات بشر، تاريخ روي آوردن به اين عهد فطري و يا انکار آن» (فردايي ديگر، ص 93)
🔷 همراه با اين تجديد عهد با آرمانها و فطرت اصيل بشر که ازلي و ابدي است، جهان در انتظار موعودي است تا شيشه عمر ويترينهاي خوش آب و رنگ غفلت زا و غفلت افزا را بشکند.
🔶 روشهايي که عرفان مدرن براي کسب آرامش و معنويت روحي پيشنهاد ميکند، آن چنان سهل و ممتنع است که همه مردم از هر فرهنگ و قوم و سن و سالي با به کار گيري آنها ميتوانند ادعاي عارف بودن داشته باشند. امروزه همه ادعاي معرفت و کشف حقيقت دارند.
♦️ در دنيايي که کلاسهاي مديتيشن و يوگا و رمل و جفر و احضار جن در فرهنگسراها و آموزشگاههاي علمي در کنار آشپزي چيني و گلسازي و جعبهسازي و خياطي برقرار است و جوانان، کشکولي از مهارتهاي مربوط و نامربوط را ميآموزند تا در نظام تمدن غرب جايگاهي براي خود دست و پا کنند.
♦️ عرفان مدرن، سوپاپ اطمينان غرب براي جوامع جهان سومي است. اطمينان از اينکه اينان اعتراض نخواهند کرد. آن قدر غم و غصه و سرگرمي و تنوع دارند که اعتراضي نکنند.
🔷 براي فرار از غم و تنهايي هم ميتوان به ماورا پناه برد؛ البته ماورايي شيطاني و نه الهي.
🔶 اين عارف نمايان غرقه در خلسة رقص و سماع و بيخودي، مبارزه را فراموش ميکنند. مبارزه با چه؟ با ظلم و ظالم، با جنايتهاي آشکار و نهاني که تمدن غرب پس از رنسانس در حق انسان مرتکب شده.
🔷 فراموشي آنچه بر ما رفته، به مهمترين فلسفة بازتوليد مکاتب عرفاني و فرهنگ درويشي در جامعه امروز بدل گرديده است؛ مکتبي که انسان را بياعتنا و خنثي ميخواهد.
🔶 عارفان دروغيني که در جلسات محفلي خود تفسير قرآن ميگويند، اما توان گرهگشايي از کوچکترين معضلات و مشکلات زندگي خويش را ندارند، زياد شدهاند.
🔷 برخي در لباس درويشي و صوفيگري، و برخي با تيشرت و شلوار جين. دف و عود ميزنند و اذکاري زمزمه ميکنند که معنياش را نميدانند. عرفاني که تفکر را تعطيل می کند، چگونه ميتواند تحولآفرين باشد⁉️
🔻 ويژگيهاي عرفان مدرن
🔷 عرفان مدرن، فارغ از نامهاي متعدد و فرقههاي مشهوري مانند عرفان سرخپوستي، چيني و تبتي، هندي، مسيحي، يهودي،کیهانی، هنري و …. واجد ويژگيها و انحرافاتی مشترک به شرح زير است:
1 🔸 خدا هر چیزی می تواند باشد: انرژی،طبیعت، انسان، ذهن و ...
2 🔹 نيازي به زحمت کشيدن و رياضيتهاي زاهدانه و دوري از خواستههاي شیطانی مثل دزدی و قتل و.. ندارد.
3 🔸 آرامش بخش است، البته موقتي. مثل قرصهاي خواب آور که نياز به مصرف دوباره دارند.
4 🔹 مدينه فاضلهاي ميسازند در ذهن که در آن همه چيز خوب و زيبا و سالم است.
5 🔸 آمیزه ای از ادیان ، دیدگاه های مختلف و خرافات هستند.
6 🔹 بدون کمک مرشد و مراد، قابل دريافت نيستند. بايد با اين مرشد حضوري ملاقات کرد يا کتابهايش را خواند و يا جملات حکيمانهاش را روي ديوار نوشت.
7 🔸 روال زندگي طبيعي و مادي انسان را به هم نميزند. ميشود از چرب و شيرين طعام دنيا خورد و همه شهوتها را به هر نحو ارضا کرد و در عين آلودگي به انواع رذالتها؛ عارف ماند!
8 🔹 هيچ يک قابل اثبات نيست. فقط اعتقاد لازم دارند.
9 🔸 صلحطلب هستند (اگر بتوان بياعتنايي و سيب زميني بودن را صلحطلبي ناميد)
10 🔹 اومانيستی و شریعت گریز هستند و به اصالت لذت و لذتجويي با هر روش ممکن می خواهند برسند.لذتي از جنس لذتي شخصي و نه اجتماعي. امروزه ديگر بخشيدن قرصي نان و آب به همنوع در عين روزهداري و گرسنگي معنا ندارد.
♦️ انسان در جستجوي اين لذتهاي شخصي است که به عرفاني مسخ شده دست ميآويزد، همانگونه که به مواد مخدر، قرص روانگردان ، فوتبال و سينما.
🔷 تمدن غرب همانگونه که با هيجان تمام اخبار فوتبال دنيا را در بوق و کرنا ميکند،
🔶 همنشيني خبر قتل کودکان فلسطيني ویمنی... جنايتهاي گوناگون را با اخبار ورزشي و هنري و ادبي ميپسندد و جامعه را در برابر وحشت از تظلمخواهي واکسينه ميکند.
🔷 اگر نسل امروز با آرمانها و ارزشهاي گذشته که ازلي و ابدي هستند آشنا نشوند، ادبيات عرفاني مدرن ما را در خود فرو خواهد برد و تنها لذتي شخصي ميآفريند، فارغ از دردها و غمهاي جامعه.
🔻 عرفان اصيل و عرفان بدلي
🔷 شهيد آويني در کتاب حلزونهاي خانه به دوش، به خوبي به تفاوت ميان عرفان اصيل و عرفان بدلي اشاره ميکند:
🔶 «به راستي اين کدام عرفان است که خروش سازهاي سنّتي را بدان نسبت ميدهند❓
🔷 اين کدام عرفان است که فقط با خراميدني کبک وار و غمزههاي بصري و کرشمههاي روشنفکرمآبانه و مختصري ریاي خالصانه ميتوان به آن دست يافت.
🔶 هرچند آدم شب را تا سحر، نه در محراب عبادت، که پاي بساط دود و دم و پيالههاي پي در پي بگذراند و کپه مرگ را هنگامي بگذارد که خروسها سبوحٌ قدوسٌ ميگويند و بعد هم تا لنگ ظهر مثل ديو خرناسه بکشد و... چه ميگويم❓
♦️ اين کدام عرفان است که نهتنها با کفر و شرک و الحاد جمع ميشود که اصلاً با اعتقاد به خداوند و معاد باطل ميگردد؟(حلزونهاي خانه به دوش، ص 4)
https://eitaa.com/antihalghe
⭕️ لجن زاری به نام فرانسه، وحوشی به نام مکرون
🔹 کشور منحوس فرانسه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله وسلم پا را فراتر گذاشته و کاریکاتورهای جسارت آمیز پیامبر مهربانی ها را با حمایت مکرون رییس جمهور بی شرف فرانسه در خیابان های شهر های پاریس به صورت بزرگ به نمایش گذاشته اند!
🔹 از وزارت خارجه و شخص حسن روحانی که ارتباط خوبی با مکرون دارد، انتظار داریم برای این جسارت بی شرمانه، سفیر فرانسه اخراج و سفارت آن تعطیل شود....
از مردم مسلمان و متدین میخواهیم در پی اهانت مجدد به ساحت پیامبر اعظم کالاهای فرانسوی را تحریم کنند...
#پویش_تحریم_کالاهای_فرانسوی
#سکوت_نمیکنیم
#من_محمد_رسول_الله_را_دوست_دارم
#محمد_در_قلب_های_ماست
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 با حقه های حلقه آشنا شوید‼️
بازی جدید فرقه حلقه و سرکرده آن برای مظلوم نمایی و جلب مجدد حمایت های خارجی و مطرح شدن در محافل حقوق بشری ‼️
طاهری برای دیده شدن و درآمدن از انزوا بازی جدید ترور در کانادا را کلید زد!!!!
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️نفی خانواده در عرفان های نوظهور ‼️
♦️ خانواده یکی از ارکانی است که در همه ادیان به کرامت و ارزشمندیِ آن، تأکید فراوانی شده و آن را امری مقدس میدانند.
🔷 خانواده بهعنوان «هسته اصلی جامعه بشری»، ضرورتی حیاتی است که در راستای خلقت و هماهنگ با سرشت اجتماعی انسان است.
🔶 انسان در نخستین گامهای زندگی اجتماعی و با نیازهایی اصیلتر و طبیعیتر، بهسوی جنس مخالف گرایش مییابد و او را نخستین همراه و یاور زندگی قرار میدهد و در کنار او نیاز جنسی خود را ارضا میکند.
🔷 مکاتب و ادیانی که به اجتماع و جنبه اجتماعی انسان توجه دارند و به جامعه بشری و ضرورتهای آن میاندیشند و بهدنبال ایجاد و گسترش تمدن و فرهنگ هستند، به خانواده اهمیت بسیاری میدهند؛ زیرا بدون سامانیافتن زندگیهای خانوادگی، جامعه نیز پدید نمیآید.
🔶 اسلام از پیشگامان این مکاتب است، بهتمدن و فرهنگ انسانی میاندیشد و پیدایش اجتماعات بزرگ انسانی از اهداف متعالی آن بهشمار میرود، جایگاه خانواده در قرآن بسیار بالاست در حدی که پدر و مادر به عنوان ستون های خانه بعد خداوند باید مورد توجه جدی اهل خانه باشند و اطاعت شوند.
🔷 « وَاعْبدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکوُا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ اِحْساناً؛ خدا را بپرستید و به او شرک نورزید و به پدر و مادر خود احسان کنید» (نساء/۳۶)
♦️ این در حالی است که عرفان های نوظهور به دنبال نفی خانواده هستند و تلاش می کنند مخاطبین خود از خانواده جدا کنند.
🔻 اشو در نفی خانواده گوی سبقت را از دیگران ربوده و تعابیر تندی در مورد خانواده به کار می برد.اشو می گوید:
🔷 «اساس ساختار اصلی خانواده بر مالکیت قرار دارد: شوهر مالک زن است و هر دو مالک فرزندان هستند. لحظه یی که تو مالک انسانی شدی، منزلت، آزادی و انسانیت را از او سلب کرده ای و او همه زیبایی ها را از او گرفته ای و فقط به او دستبند زده ای- دستبندی احیاناً ساخته از طلا- و به جای بال ، او را در قفس زیبایی اسیر کرده ای» [۱]
🔶 «در جوامع پیشرفته صنعتی ملاحظه می کنیم که انسان از جد خانواده فراتر رفته است. خانواده دیگر کاربردش را از دست داده است. خانواده بیش از کاربردش دوام یافته است. خانواده یکی از قدیمی ترین نهادهاست، بنابراین فقط مردمانی بسیار دقیق و حساس می توانند مشاهده کنند که عمر خانواده به سرآمده است. مدت ها طول می کشد تا دیگران هم تشخیص دهند که خانواده دیگر مرده است.» [۲]
🔻 اشو در کتاب کودک نوین به صورت کامل خانواده را نفی کرده و معتقد است فرزندان را باید در کمون اشو تربیت کرد. او پدر و مادر را ظالم می داند که در حق فرزندان ظلم می کنند:
🔷 «بچه ها باید به کمون تعلق داشته باشند، نه به پدر و مادرها. والدین به اندازه کافی ضرر زده اند، دیگر نمی توان به آنها اجازه داد که فرزندانشان را فاسد کنند- هرچند نیت آنان سراپا خیر است. اما با این نیت های خیر پدر و مادرها، که جز عواقب ناخوشایند پیامدی نداشته است، چه باید کرد؟» [۳]
🔶 «والدین ظالم اند، چون اندیشه هایی درسر دارند، می خواهند فرزندشان این یا آن باشند. دوست دارند فرزندانشان ثروتمند، مشهور و قابل احترام باشند؛ دوست دارند فرزندانشان جاه طلبی های تحقق نیافته آنانرا برآورده سازند. فرزندان قرار است مسافر سفر رویایی آنان به سرزمین آرزوها باشند.» [۴]
♦️ این در حالی است که بهترین افراد برای تربیت فرزندان در تمام جوامع، پدر و مادر هستند.
🔻 پائولو کوئلیو نیز یکی از افرادی است که در آثار خود خانواده را زیر سوال می برد و چنین القا می کند که خانواده بردگی است او در کتاب زهیر می نویسد:
🔷 «بعضیها خوشبخت به نظر میآیند، چرا که کارشان را راحت کردهاند و اصلاً به موضوع فکر نمیکنند شوهر می کنم، خانه میخرم، دوتا بچه میآورم، اما با این همه، چشمهایشان غمی را نشان میدهد که حتی خودشان هم از وجودش در جانشان خبر ندارند تو خوشبختی؟» [۵]
🔶 پائولو کوئلیو زندگی زناشویی را نماد بردگی می داند و معتقد است زن و مرد نباید پایبند به یکدیگر باشند، مجردی را آزادی می داند کسانی را که خود را گرفتار زندگی می کنند را نکوهش می کند.
🔷 «مجرد و میلیونرم میتوانم در روز روشن، با هرکس دلم میخواهد بروم بیرون میتوانم در جشنهایی که این همه سال از خودم دریغ کردهام، شرکت کنم» [۶]
🔶 «فکر میکنند بر هم حق تسلط دارند؛ باز هم خیال میکنند وقتی قول دادهاند تا ابد با هم خوشبخت باشند باید این قول را تا ابد حفظ کنند، حتی به این بها که هر روز بدبختی بکشند.» [۷]
🔷 «وقت کنار همیم چه اتفاقی میافتد؟ بحث میکنیم به خاطر هر چیز کوچکی دعوا میکنیم، میخواهیم همدیگر را عوض کنیم گاهی در سکوت دلمان، به خودمان میگوییم آزادی چه خوب است کاش هیچ تعهدی نداشتم» [۸]
🔶 پائولو با زیرکی زیاد داستان هایش را به گونه ای پیش می برد که مخاطب بپذیرد آنچه او می گوید. روش اقنا پذیری را خوب می داند از این رو خواننده با داستان همزاد پنداری کرده و همراه می شود و در نهایت می پذیرد که گفته پائولو کوئلیو درباره خانواده می تواند ردست باشد.
🔻بودا نیز معتقد است خانواده مانع کمال است و باید برای رسیدن به کمال آن را ترک کرد:
🔷 بودا می گوید به نظرم رسید که زندگی در خانواده تنگ و کثیف است؛ حال آن که زندگی در بیخانمانی باز و فراخ است؛ دشوار است که آدمی بتواند در حالی که کنج خانه تپیده است زندگی معنوی تمام و کمالی را که از هر جهت پاک و پاکیزه باشد بگذراند.» [۹]
🔻 پی نوشت:
[۱] . آینده طلائی ص۹۷
[۲] . کودک نوین ص۱۰۹
[۳] . آینده طلائی ص۹۸
[۴] . کودک نوین ص۴۲
[۵] . زهیرص۵۵
[۶] . زهیرص۳۳
[۷] . زهیرص۱۷۰
[۸] . زهیرص۱۷۲
[۹] . بودا مایکل کریدرز ص۴۴
https://eitaa.com/antihalghe
📖عدم برخورداری از دانش اعتقادی، اولین عامل در گرایش به انحرافات دینی است...
#مدعیان_دروغین
#عرفان_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
19.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣انجمن حجتیه: از دایر کردن مشروب فروشی تا طعنه و مخالفت با قیام 15 خرداد 1342
📌نظر امام خمینی درباره انجمن حجتیه..
https://eitaa.com/antihalghe
📌 معرفی کتاب؛ مثبت فکر نکنید
🔻در این کتاب مسئله مثبت اندیشی و تأثیرات آن در حیطه های مختلف زندگی شخصی و احتماعی توسط یک روان شناس مشهور آلمانی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. بر خلاف انتظار نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد که مثبت اندیشی افراطی نقش مخربی در موفقیت دارد.
🆔 @jamannews_ir
🔺🔻 جمن نیوز؛ کتاب «مثبت فکر نکنید» اثر خانم «گابریله اوتینگن ؛ Gabriele Oettingen» محقق و روانشناس معروف آلمانی است که با ترجمه فارسی حسین رحمانی در ایران در چند نوبت به چاپ رسیده است.
🔸این کتاب در تهران به چاپ رسیده و ناشر این اثر «ترجمان علوم انسانی» می باشد. عنوان اصلی کتاب « Rethinking positive thinking : inside the new science of motivation ؛ بازاندیشی در تفکر مثبت: درون علم جدید انگیزش» می باشد.
🔹خانم اوتینگن در 22 ژوئیه 1953در مونیخ آلمان متولد شد. نام اصلی وی پرنسس گابریله اوتینگن اسپیلبرگ است؛ اما در سراسر جهان او را با نام گابریله اوتینگن میشناسند. خانم اوتینگن هماکنون یکی از استادان تمام دانشگاه نیویورک و دانشگاه هامبورگ آلمان در رشته روانشناسی است.
🔸شهرت اصلی ایشان بیشتر برای تحقیق در زمینه چگونگی تفکر افراد در مورد آینده است و اینکه این احساسات و تفکرات چطور بر رفتار آنها تأثیر میگذارد. خانم اوتینگن در کتاب «مثبت فکر نکنید» نیز در همین راستا به بررسی نقش مثبت اندیشی در زندگی و رسیدن به اهداف پرداخته است.
🔹در فرهنگ امروزی، گفته می شود باید «مثبت فکر کنیم» چرا که حرف زدن از مشکلات موجب انفعال و به هم ریختگی روحی می گردد. پس باید «مثبت فکر کنیم» و «بر روی هدف خود تمرکز کنیم» تا موانع را راحت تر از پیش رو برداریم و به موفقیت برسیم.
🔸اما حاصل تحقیق علمی و روشمند خانم اوتینگن چیز دیگری است. ایشان در این تحقیق خوش بینی و مثبت اندیشی را در حیطه های مختلف زندگی شخصی و همچنین در روابط گسترده تر اجتماعی به روش علمی بررسی کرده و به این نتیجه می رسد که خوش بینی، بر خلاف تصور رایج، ما را دچار انفعال می کند و احتمال رسیدن به موفقیت را کاهش می دهد.
🔹خانم اوتینگن در این کتاب روش چهارمرحله ای «مقابلۀ ذهنی» را پیشنهاد می کند و نشان می دهد که چطور می توان از این روش در سه حیطۀ سلامت فردی، روابط دوستانه، و مدرسه و محیط کار استفاده کرد. این تحقیق نشان میدهد چگونه خیالبافی درباره آینده میتواند انرژی فرد را برای اقدام و پیگیری هدف هایش هدر دهد.
🔸تفکر مثبت ذهن را به گونهای فریب میدهد که گویا اکنون به هدف دست یافته است در نتیجه عزم انسان را برای پیگیری رسیدن به آن هدف تضعیف میکند.البته خانم اوتینگن منفی بافی را نیز رد می کند. از نظر ایشان منفی بافی هم به اندازه مثبت اندیشی زیان آور است و می تواند به فرد آسیب برساند.
🔹در عوض کارآمدترین و اثربخشترین رفتار برای رسیدن به هدف ایجاد تعادلی از خوشبینی و بدبینی است. در این شیوه شما هم اهدافتان و هم موانعی که شما را از دستیابی به آنها باز میدارد، به تصور در میآورید و در مسیر آن تلاش می کنید.
https://JamanNews.ir/1017