eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.3هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
266 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
این مستند در مورد شهیده زینب کمایی، دختر 15 ساله ای است که سال ۶۱ به دست منافقین به شهادت رسیده. دیدن این مستند را از دست ندید. 👇👇👇
کتاب "راز درخت کاج" زندگینامه شهیده زینب کمایی که به چاپ رسیده است. https://eitaa.com/antihalghe
🔺⚠️سوء‌استفاده مدعیان دروغین از واژه عشق‼️ ♦️ هر اصطلاح و واژه‌ای که تاثیر مثبت در روح و روان جوانان داشته باشد مورد توجه و سوء‌استفاده مدعیان دروغین قرار می‌گیرد. 🔷 این شیادان برای رسیدن به منافع نفسانی و دنیوی خویش از هر وسیله‌ای برای جذب افراد ساده لوح استفاده می‌کنند تا مریدان خود را با اهداف و گرایش‌های انحرافی، به سوی پرتگاه ضلالت سوق دهند. 🔶 اشو یکی از مدعیان دروغین، با هدف ترویج تفکرات انحرافی و نفوذ در قشر جوان، با سوء استفاده از واژه عشق به تضعیف ادیان الهی می‌پردازد. وی با رد خدای ادیان الهی بیان می‌کند: «عشق خدای واقعی است نه خدای فلاسفه... بودا، مسیح، محمد... .»[1] 🔷 واژه عشق از جذاب‌ترین و پرطرف‌دارترین و درعین‌حال از آسیب‌پذیرترین، روش جذب مدعیان دروغین است. 🔶 این واژه جذاب، از سویی باعث افزایش اقبال جوانان به عرفان‌های کاذب و از سوی دیگر، زمینه را برای سوء‌استفاده مدعیان دروغین دو چندان می‌کند. 🔷 اشو در این سخن با زیرکی کامل خدای ادیان و مذاهب دیگر را نفی می‌کند و به صورت غیرمستقیم، خود را به عنوان خدای مجسم به مریدان معرفی می‌کند تا آن‌ها با عشق به اشو به سمت کمال پوشالی حرکت کنند. 🔶 خداوند متعال در قرآن کریم در این‌باره می‌فرماید: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً یُحِبُّونَهُمْ کَحُبِّ اللَّهِ وَ الَّذینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَ لَوْ یَرَی الَّذینَ ظَلَمُوا إِذْ یَرَوْنَ الْعَذابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً وَ أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ الْعَذابِ. [بقره/165] 🔷 بعضی از مردم معبود‌هایی غیر از خداوند، برای خود انتخاب می‌کنند و آن‌ها را چون خدا دوست می‌دارند، امّا آن‌ها که ایمان دارند، محبتشان به خدا از مشرکان نسبت به معبودهایشان شدید‌تر است.» 🔻مهر بطلان بر تفکر انحرافی اشو؛ 🔷 خداوند متعال در تمامی ادیان الهی، به عنوان مبدأ عشق معرفی شده است. این موضوع در اسلام ناب محمدی از اهمیت ویژه برخوردار است و طبق این دیدگاه انسان با طی کردن کمال حقیقی به عشق واقعی دست پیدا خواهد کرد. ♦️ به فرموده امام عشق و عرفان حضرت علی(علیه‌السلام): «عشق الهی در همه موجودات سریان دارد.»[2] زمانی که انسان، عاشق معبود واقعی خود باشد پرده‌های ظلمت کنار می‌رود. 🔷 بدون شک این موضوع نشان‌گر آن است‌که عشق حقیقی، عشقی است‌که در جان آدمی نهفته و مبدأ و غایت آن، خداوند است. «وَ الَّذِینَ آمَنُوا اَشَدُّ حُبّاً لِلَّه. [بقره/165] کسانی که ایمان آوردند، شدیدترین محبت آن‌ها برای تنها حضرت رب العالمین است.» 🔶 طبق نظر بزرگان، عشق به معبود عبارت‌اند از: «تطهیر باطن بنده از غیر خدا و خالی نمودن وجودش از هر مانعی که بین او و مولایش حائل می‌شود تا جز با حق و از حق نشنود و جز با حق نبیند و جز با حق نگوید.»[3] ♦️ اشو با دعوت مریدان به سوی خود به صراحت این موضوع را نفی می‌کند و عشق به خود را ثمره کمال می‌داند. 🔷 شهید چمران با توجه به سلوک قرآنی خود، مبدأ عشق را خدا معرفی می‌کند تا ثابت شود شهدا عارفان حقیقی این مرز و بوم هستند و توانسته‌اند با پیروی از پیر جماران به سرمنزل عشق برسند. این شهید در مناجات خود بیان کرده است: 🔶 «خدایا، هرگاه دلم رفت که محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی، خدایا به هرکه و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی، عشق هرکسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی، تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم و جز تو به چیزی و یا به کسی امید نبندم.»[4] 🔻 پایان سخن 🔷 مدعیان دروغین با سوء استفاده از واژه‌هایی که در بین جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است به جذب آن‌ها روی می‌آورند، تا با القاء تفکرات انحرافی به نام عشق و محبت، آن‌ها را به پرتگاه گمراهی سوق دهند. ♦️ طبق دیدگاه اسلام ناب محمدی، انسان در مقابل عشق الهی یا همان عشق حقیقی مسئول است و باید تا آخرین لحظه عمرش از آن پاسبانی نماید و از طریق انجام واجبات و ترک محرمات، به کمال برسد. 🔻 پی‌نوشت: [1]. تفسیری از اشو بر داستان‌های صوفیان، باگوان اشو راجنیش، انتشارات فراروان، سال چاپ1382، تهران، ص 49. [2]. فرهنگ دیوان امام خمینی(ره) ، سال چاپ 1387، ص232. [3]. عشق و تصوف، صادق توسلی، انتشارت نشرآذین، سال چاپ 1395، ص67. [4]. زمزم عشق، منصوری لاریجانی اسماعیل، انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل، سال چاپ 1394، ص 48. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فروپاشی نظام‌های اخلاقی در آثار پائولوکوئیلو 🔸 پائولو نویسنده برزیلی بسیاری از آثارش به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده عرفانی را در کتاب‌هایش ترویج می‌کند که در آن شریعت و دین جایگاهی ندارد. خدا در آثار کوئیلو معصوم نیست و نیازمند و دارای صفات شیطانی است. نوع نگاه کوئیلو به هستی با برداشتن مرز بین خوبی و بدی، منجر به فروپاشی هر نوع نظام اخلافی می شود اما متأسفانه با وجود این انحرافات در آثار وی همچنان کتاب‌های او به فروش می‌رسد. دکتر شهریار زرشناس محقق واستاد دانشگاه https://eitaa.com/antihalghe
1_948710736.mp3
3.33M
حجت الاسلام مومنی: 💥۳ صفت بسیار مهم برای اینکه یار امام‌زمان عج‌ شویم🍃 https://eitaa.com/antihalghe
⭕️⭕️ غربِ معنویت ساز ! ✍️ عرفان های دروغین از دوران مدرنیته به مرور در میان فرهنگ غرب سر برآورد و بعد از دوران مدرنیته و در بستر پست مدرنیسم بیش از قبل رشد نمود. این جنبش های به ظاهر معنوی بیشتر تلاشی است برای افرادی که از رنج، پریشانی، سرگردانی و بی هویتی در غرب خسته شده اند و خود را به گونه ای نشان می دهد که سعی دارد تا آلام آنان را حتی برای لحظه ای و مدت کوتاهی التیام بخشد و کاهش دهد. ▪️ این جریان شبه معنوی که هیچ سنخیتی با معنویت و خداوند، با مفاهیم والای عرفانی و دین ندارد با متوقف کردن عقل و بها دادن بر اومانیسم و سکولاریسم تجربه ای جدید برای انسان بوجود آورده است که احساس می کند پا به عرصه معنویت گذاشته است! ▪️ در این گیرودار ایجاد حس معنویت خواهی کاذب و ایجاد معنویت های نوین بدلی و بی مبنا برای سلیقه های متعدد در غرب، به مرور مرام های شرقی نیز به میدان آمده و توجه به بودیسم و آئین های هندو نیز رواج یافت. ▪️ می توان گفت که امروزه تفاوتی میان آیین های شرق که بر پایه سنت های قدیمی رشد نموده و مطرح شده اند و عرفان های کاذب غربی در نهایت وجود ندارد چرا که هر دو هدفی مشابه هم را دنبال می نمایند و هر دو در خدمت برنامه ریزان غربی قرار گرفته اند. https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴یوگا از هند تا اسرائیل 🔸 شری راوی شانکار مشاور معنوی نارندرا مودی در دولت هند، یکی از عوامل اصلی گسترش تفکر یوگا در میان هر دو نخست وزیر که اتفاقا هردو سابقه مسلمان کشی دارند، بوده است. 🔸 راوی شانکار، بنیانگذار یکی از عرفان های کاذب هندی با عنوان «هنر زندگی» است که یکی از شعب فعال آن در اسرائیل مستقر است. وی تاکنون چندین سفر به سرزمین های اشغالی داشته و برنامه ای با عنوان «شکستن دیوارها» را برای رفع خصومت و نفرت میان جوانان اسرائیلی و فلسطینی، از چند سال پیش آغاز نموده است. 🔸 جالب است بدانید که شانکار با پشتیبانی دولت مودی، مبدع روز مشترک یوگا میان هندی ها و پاکستانی‌ها نیز هست. یوگیست های هندی و پاکی هر ساله، و در روزی مشخص، در دو سوی مرزها تمریناتی را برگزار می کنند تا دشمنی های میان دو طرف تمامی یابد. 🔸 نارندرا مودی در زمانی که سروزیر ایالت گجرات هند بود، عامل کشتار فجیع مسلمانان در این ایالت توسط احزاب افراطی هند بود. 🔸 نتانیاهو نیز هر روزه مسلمانان را در فلسطین می کشد؛ با وجود انجام حجم عظیمی از جنایات بیشرمانه از سوی این دو دولت در قبال همسایگان خود، حال پیشنهاد راه حل هایی معنوی برای کاهش این مناقشات را مطرح می کنند. 🔸 ظاهرا یوگا ابزاری مناسب برای برچسب زنی به دیگران و تکمیل فرآیند نژادپرستی و سلطه گری است که اگر غیر از این بود نمی توانست اینقدر مورد توجه جنایتکاران سیاستمدار قرار گیرد. https://eitaa.com/antihalghe
✡️ متن کامل نهمین قسمت از سلسله مقالات «فرقه مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» را با عنوان «جذب نخبگان به فرقه مریمیه» در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/false-mysticism/14503 https://eitaa.com/antihalghe
💢وبینار تخصصی حجاب از منظر ادیان💢 ✅ با محوریت مسیحیت 👥 با حضور: 🔸سرکار خانم زهرا گنزالس مستبصر آمریکایی 🔸دبیر جلسه: سرکار خانم میرزاییان مسئول واحد خواهران مفام ⏰ زمان: یکشنبه، 27 تیرماه 1400 🕔ساعت برگزاری: 17 🌐آدرس صفحه وبینار: https://b2n.ir/s24670 📌ورود به عنوان مهمان https://eitaa.com/antihalghe
☯🕉 « آیین بودا » ♦️ آیین بودا یکی از قدیمی‌ترین کیش‌های هندی است که در تاریخ هندوستان و حتی دیگر کشورها تأثیرگذار بوده است. این آیین حدود ۲۵۰۰ سال پیش بر اساس تعالیم شاهزاده‌ای متعلق به هند شمالی (نپال امروزی) به نام «سیدراته گئوتَمه» شکل گرفت. 🔷 او در جست‌وجوی حقیقت زندگی، قصر پدر را ترک گفت و به گروهی مرتاض پیوست. پس از مدتی که از همراهی مرتاضان نتیجه نگرفت، خود به مراقبه مشغول شد و سرانجام راهی به رهایی از چرخه‌ی سنساره (تناسخ) یافت. 🔶 راه او از مرتاضان متعادل‌تر بود و هم‌زمان با کشف این راه به بیداری درون، روشن شدگی و نیروانه رسید و از این رو به «بودا» ملقب شد. 🔷 بعد از او دیگران و در مکاتب مشابه آیین وی را ادامه دادند. بودیسم از زمینه‌ها و مایه‌های رازگونه معنوی و عرفانی برخوردار است و همین رازوارگی و عرفانی بودن، ماندگاری آن را تضمین کرده است.
🔻 آموزه‌های آیین بودا با چالش‌ها و اشکالات مهمی به شرح زیر روبرو است: 1 🔷 بودا با صراحت تمام هرگونه تفکر غامض و پیچیده‌ی فلسفی را نفی می‌کند و فلسفه را راه نجات بشر نمی‌داند. الهیات و فلسفه نزد بودا جایگاهی ندارد. 🔶 در عوض بودا مدعی است که فقط در پی درد و رنج بشر است و می‌خواهد نیازهای انسان را بازشناسی کند و آلام او را کاهش دهد. با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که افرادی در دوره‌های مختلف زمانی، فلسفه یا متافیزیک را نفی کرده‌اند؛ ولی در نهایت، نظامی فلسفی ایجاد کرده‌اند. چند پرسش جدی در این باره مطرح است که آیا مکتب بودا درباره‌ی جهان، بینشی خاص دارد❓ 🔷 آیا درباره‌ی انسان و آینده او نگرشی خاص دارد❓و سؤالاتی از این قبیل که اگر جواب آن‌ها منفی باشد نمی‌تواند ادعا کند که می‌خواهد رنج و آلام بشری را کاهش دهد و نمی‌تواند چیزی به عنوان راهی برای وصول به نیروانه یا قوانینی همچون «سمساره» یا «کرمه» ارائه دهد؛ چرا که تمام این‌ها متضمن و مستلزم جهان‌بینی، انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی خاصی است که این مجموعه چیزی جز نظام فلسفی و تفکر الهیاتی نیست. 2 🔶 بودا با این تصور که انسان، آزاد است و می‌تواند آینده‌ی خود را هرگونه که می‌خواهد بنا کند، تقدیر جهان را منتفی می‎داند. این عقیده، ریشه در عدم اعتقاد او به ادیان و خدای ابراهیمی دارد. وی در این مسئله جانب انسان را می‌گیرد و با دیدی کاملاً اومانیستی، نقش خدا را در تدبیر جهان نادیده می‌پندارد. 3 🔷 مهم‌ترین بخش تعالیم اخلاقی عرفانی بودا چهار حقیقت جلیل است که محور آن رنج بشری است. او با اصالت بخشی به درد و رنج، راه‌کارهایی ارائه می‌دهد. او مهم‌ترین خصوصیت انسان را، در رنج بودن، می‎داند. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که آیا انسان هیچ خصیصه‌ای دیگر ندارد و فقط در رنج خلاصه می‌شود ⁉️ 4 🔶 بودا از یک سو خودیت را منفی می‌کند و از سوی دیگر مدافع تناسخ است. لازمه‌ی پذیرش تناسخ، اعتقاد به وجود خود است؛ چرا که اگر روح از کالبدی جدا و به کالبدی دیگر منتقل شود و این امر دائماً در جریان باشد، مستلزم آن است که خودیت انسان باقی باشد. 5 🔷 در نظام بودایی جایی برای خدا و اعتقاد به او وجود ندارد و بودیسم یک نظام سکولار است. 6 🔶 در میان نمونه‌های یاد شده اشاره‌ای به «دالایی لاما» هم شد. در مکتب او علاوه بر پنج نکته یاد شده می‌توان گرایش به رسیدن به آرامش و شادی کاذب و بی‌هدف، پلورالیسم و پراگماتیسم امریکایی را نیز مشاهده کرد.(1) 🔻 پی‌نوشت: [1] . فعالی، محمد‌تقی، آفتاب و سایه‌ها، تهران: نشر عابد، ۱۳۹۰، صص ۱۹۸ _ ۲۰۰ https://eitaa.com/antihalghe
📌عرفان های نوظهور و مواد مخدر 🚭جهان غرب و استکبار یکی از مهم‌ترین عوامل طرح و ترویج موادمخدر به‌خصوص در جهان اسلام است. اما حالاتی که یک معتاد هنگام استفاده از موادمخدر به او دست می‌دهد، را نمی توان نادیده گرفت. آثار موادمخدر به لحاظ نیروزایی و توهّم‌زایی، از دیگر عوامل جذب است. توهم زایی مهمترین عاملی است که رهبران عرفان های انحرافی توصیه به استفاده از آن می کنند. این عامل می تواند قوه منطق و تفکر افراد را بشکند و آنها را تبدیل به موجوداتی کند که بی هیچ مقاومتی، آموزه های فرقه را بپذیرند. زیرا مهمترین مانع فراروی رهبران فرقه ها، تفکر و نیروی اندیشه افراد است. تا زمانی که فرد معقولانه تصمیم بگیرد و بر اساس خرد و فهم خود عمل کند، رهبران فرقه نخواهند توانست بر او مسلط شده و آموزه های خود را ترویج دهند. (عارف افیونی، مهدی سالاری، ص 106) https://eitaa.com/antihalghe
به گزارش خبرنگار صدای حوزه، نشست تخصصی از منظر ادیان به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با حضور سرکار خانم بانوی مبلغ آمریکایی و همچنین فعالان و پژوهشگران عرصه فرق و ادیان به صورت برخط برگزار شد. در ابتدای این نشست سرکار خانم به عنوان دبیر نشست با اشاره به وجود حجاب در ادیان الهی گفت: حجاب موضوعی است که در همه ادیان الهی وجود دارد و یک ضرورت در اقوام و جوامع پیش از اسلام هم وجود داشته است. زهرا گنزالس فعال عرصه تبلیغ بین‌المللی و مستبصر آمریکایی در این نشست به ناتوانی راهبان مسیحی در ارائه توضیحات پیرامون منطق تثلیث در مسیحیت، گفت: اسلام را از طریق مادرم شناختم که سال‌ها مسلمان بود. https://v-o-h.ir/howzeh/sisters/19212/19212/ https://eitaa.com/antihalghe
1_1103994657.mp3
37.72M
صوت نشست تخصصی از منظر ادیان به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) با حضور سرکار خانم بانوی مبلغ آمریکایی و خانم میرزاییان مسول واحد خواهران مجمع و همچنین فعالان و پژوهشگران عرصه فرق و ادیان https://eitaa.com/antihalghe