eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
809 دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
19 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ عراقچی قبل از توافق در شبکه خبر در جواب مجری که سوال کرد تضمین اجرایی توافق چیست؟ گفت قدرت نیروهای مسلح ما که هر وقت بخواهیم تنگه هرمز را می بندیم. ⛔️ عراقچی بعد از توافق : وقتی نیروی دریایی دیروز جمعه ۲۹ خرداد با صدور هشدار و اعلام انسداد تنگه هرمز بخاطر نقض آتش بس در لبنان و ندادن پول بلوکه شده ایران ، سریعا انسداد تنگه هرمز را تکذیب کرد و با فشار به نیروی دریایی تنگه هرمز باز اعلام شد. ✍️بله با این دست فرمان آمریکا یک ریال پول به ایران نخواهد داد و اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی نخواهد کرد. ✍️ اساتید انقلابی ونخبگان علمی asatid_enghelabi 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مقام پیشین مرتبط با تحریم های ایران درباره «صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری»: پیش نیازش لغو همه تحریم هاست که دکمه روشن و خاموش ندارد میعاد ملکی، مدیر پیشین «دفتر هدف‌گذاری تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا» در یادداشتی درباره موضوع «صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری» برای ایران که بسیاری از کارشناسان درباره آن ابراز تردید کرده‌اند، می‌نویسد: با کنار گذاشتن موضوع معافیت/مجوز نفتی و نگرانی‌های مربوط به عدم اعمال تحریم‌های جدید، باتوجه به الزامات برای اجرای واقعی بند ۶ (صندوق بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری) و بند ۷ (لغو همه تحریم‌ها) به این نتیجه می‌رسیم که مذاکره‌کنندگان آمریکایی یا می‌دانستند که توافق نهایی ناممکن است، یا این یادداشت تفاهم فقط تصمیم‌گیری را به آینده موکول می‌کند. ملکی که خود در طراحی تحریم‌ها علیه حکومت ایران نقش داشته در این یادداشت می‌نویسد: این چیزی است که «اجرای کامل» در عمل، فراتر از امتیازهای هسته‌ای، به آن نیاز دارد: بند ۶ — صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری: صدور معافیت ریاست‌جمهوری از تحریم‌های الزامی بخش ساخت‌وساز ایران طبق ماده ۱۲۴۵ قانون IFCA (معافیت‌های ۱۸۰ روزه قابل تمدید که در هر دوره نیازمند اطلاع‌رسانی به کنگره هستند). خارج کردن سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی (FTO)، زیرا در غیر این صورت سرمایه‌گذاران با خطر مسئولیت کیفری به دلیل «حمایت مادی» مواجه خواهند بود و هیچ مجوزی این مشکل را برطرف نمی‌کند. استفاده از معافیت مبتنی بر منافع ملی در قانون ISA (قانون تحریم های ایران) برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و نفت. در نتیجه، هیچ نهاد سرمایه‌گذاری حاضر نیست میلیاردها دلار سرمایه را بر پایه معافیت‌های شش‌ماهه قابل تمدید متعهد کند. بند ۷ — لغو همه تحریم‌ها: ماده ۱۰۴ قانون CISADA (قانون جامع تحریم‌ها، پاسخگویی و واگذاری سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با ایران) رئیس‌جمهور اختیار معافیت ندارد؛ تحریم‌ها الزامی هستند و لغو آن‌ها مستلزم تصویب قانون جدید در کنگره است. ماده ۱۲۴۵ قانون NDAA (قانون مجوز دفاع ملی آمریکا) معافیت‌های ۱۲۰ روزه قابل تمدید که در هر دوره نیازمند ارائه گزارش اجباری به کنگره هستند. تعیین بخش مالی ایران به عنوان «نگرانی پول‌شویی» تحت ماده ۳۱۱ قانون پاتریوت: این موضوع نیازمند مقررات‌گذاری جداگانه از سوی شبکه مقابله با جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا (FinCEN) است و صرفا از طریق دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) حل نمی‌شود. تحریم‌های مرتبط با تروریسم، حقوق بشر و موارد همپوشان با پرونده روسیه: هر کدام مستلزم اقدامات حقوقی مستقل و جداگانه هستند. ملکی در ادامه می‌نویسد: «لغو همه تحریم‌ها» یک دکمه روشن و خاموش نیست، بلکه پروژه‌ای چندساله در حوزه قانون‌گذاری و مقررات‌گذاری است و کنگره نیز در آن حق رای دارد. و این پرسش مطرح است که چگونه می‌توان اتحادیه اروپا را وادار کرد محدودیت‌های مرتبط با ایران را که در چارچوب پرونده‌های مربوط به روسیه وضع شده‌اند، لغو کند. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
‌و اما درباره مداحان؛ از حسین طاهری و محمدحسین حدادیان تا میثم مطیعی و مهدی رسولی... رهبر شهید در دیدارهایی که هر ساله به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با مداحان داشتند، بارها از آنان خواستند که در تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی به نظام اسلامی کمک کنند. برای مثال، در دیدار سال ۱۴۰۳ فرمودند: " آنچه مناسب مجلس مدّاحان است، یک بخشی از همین حرف است: فاطمه‌ی زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) به کسی محبّت پیدا میکند که همان خصوصیّات را در زندگی الگو قرار بدهد که یکی از آن خصوصیّات، عبارت است از «تبیین». حضرت زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) از آن لحظه‌ی اوّل، شروع به تبیین کرد، حقایق را به رخ همه‌ی مستعمین و همه‌ی کسانی که نمیدانستند یا میدانستند و تغافل میکردند، یا میدانستند و از یادشان رفته بود، کشید. «تبیین» مهم‌ترین کار فاطمه‌ی زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) است." اما مسئله از جایی آغاز شد که مفهوم «تبیین» با «تلقین» و «خط‌گیری» اشتباه گرفته شد. کسی می‌تواند تبیین‌گر باشد که از استقلال فکری و سیاسی برخوردار باشد، نه آنکه صرفاً در جلسات توجیهی حاضر شود و آنچه به او گفته می‌شود را تکرار کند. در چنین وضعیتی، مداح دیگر نقش مفسر و روشنگر را ایفا نمی‌کند، بلکه به بلندگو و بازتاب‌دهنده‌ی دیدگاه افراد یا نهادهای خاص تبدیل می‌شود. مداح باید خود را با مطالعه و تأمل در بیانات رهبران انقلاب مجهز کند و آن‌ها را مبنای تحلیل و قضاوت خود قرار دهد. باید با مطالعه‌ی تاریخ، قدرت تحلیل سیاسی و اجتماعی پیدا کند، به فهم و تشخیص خود اتکا داشته باشد و با درک عمیق مبانی اسلام در قرآن و حدیث، بنیان فکری خود را استوار سازد. خط قرمزها نیز باید از مجموعه‌ی این مبانی و اصول استخراج شوند، نه از سلیقه‌ها و دستورالعمل‌های مقطعی. تنها در این صورت است که آن روحیه‌ی نقادانه و مطالبه‌گر که در میان مردم وجود دارد، در او نیز زنده خواهد ماند. اگر چنین قدرت تحلیلی در مداح شکل بگیرد و او صاحب نگاه سیاسی مستقل شود، دیگر در برابر جلسات توجیهی و پیام‌های ابلاغی از بالا منفعل نخواهد بود. در این شرایط، منبر و تشکیلات اباعبدالله(ع) را خرج اشخاص و اغراض سیاسی آنان نمی‌کند و می‌تواند از عهده‌ی رسالت خطیر تبیین برآید. مداحی که بار سنگین تبیین را بر دوش دارد، نباید بیم آن را داشته باشد که همان کسانی که تلاش می‌کنند برای او خط و جهت تعیین کنند، وی را از تریبون‌های خاص و انحصاری محروم سازند. اعتبار و آبروی مداح از مجالس روضه، اشک و ارتباط با مردم به دست آمده است، نه از صاحبان قدرت و مراکز نفوذ. البته جامعه‌سازی فرآیندی زمان‌بر است و حوادث اخیر، خود زمینه‌ساز مرحله‌ای از رشد و بلوغ در میان مداحان و مستمعان آنان شده است. وظیفه‌ی ما همچنان روشن است: باید تبیین کنیم، استدلال بیاوریم، گفت‌وگو کنیم و با صبوری این مسیر را ادامه دهیم. ✍️JafariBayaan 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
توی برنامه به وقت ایران داشتن میگفتن درسته نظر آقا این تفاهم نبوده ولی خب حالا این تفاهم خیلی چیز بدی هم نیست! چیزی نگیم بهتره! ✍️JafariBayaan 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
15.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لاریجانی: با چه استدلالی آتش بس را قبول کردیم! 🔹ما می‌توانستیم مذاکرات را زیر آتش پیش ببریم و تشخیص بدهیم کجا آتش‌بس کنیم. 🔹وقتی تفنگ‌ها را خاموش کنیم زیاده‌خواهی آن‌ها شروع می‌شود. 🔹ما باید غرامت خود را از طریق بستن تنگه هرمز بگیریم، نه با وعده‌های توخالیِ یک صندوق تحقیرآمیز برای بازسازی! 🔹چرا دوباره در مورد هسته‌ای صحبت کنیم؟ ✍️ حکمران HokmranOnline 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
وزیر اقتصاد: « به دلیل جنگ، ۱۰۰ همت کسری منابع داشتیم و آثار تورمی آن در چند ماه آینده آشکار خواهد شد!» 📝در چند دهۀ اخیر، جریان فکری دولت‌ها (هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا) به تبعیت از جریان اصلی علم ، علت‌العلل تورم را نقدینگی می‌دانست، اما نه تورم مهار شد و نه نقدینگی، و روز به روز بر مشکلات معیشتی مردم افزوده شد. آنچه به وضوح بر اساس داده‌های واقعی اقتصاد ایران مشاهده می‌شود: علت‌العلل تورم، نه فشار تقاضا و کمبود کالا به دلیل وفور نقدینگی است بلکه افزایش قیمت کالاها و هزینه‌های تولید ناشی از گرانسازی نرخ ارز رسمی است. به دلیل عدم شناسایی ریشۀ اصلی مشکل، رکود تورمی به دلیل افزایش نرخ ارز و کاهش نسبت نقدینگی به تولید ناخالص ملی بر جامعه تحمیل شده است. (جدول فوق) ✍️حسین صمصامی 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حملات به لبنان: 🚩 🥸🤪 👀@khandedare
خیلی‌ها فکر می‌کنند رفتارهای توهین‌آمیز ترامپ در نشست‌های بین‌المللی—مثل همین اجلاس G7—صرفاً از روی لجبازی شخصیه. اما پشت این ماجرا یک کلان‌پروژه عمیق‌تر پنهان شده: نابود کردن ژست هژمونی آمریکا و آماده‌سازی افکار عمومی دنیا برای پذیرش نظم بعدی. ۱. تحقیر سران غرب و شکستن غرور ملت‌ها وقتی ترامپ وارد نشست G7 میشه و میگه «من رئیس هستم»، یا ادعا میکنه «ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، برای یک عکس به من التماس کرد»، هدفش نشانه گرفتن غرور ملی ملت‌هاست. مردم دنیا وقتی می‌بینند رهبران کشورشون این‌طور بی‌محلی و تحقیر میشن، احساس تحقیر ملی می‌کنند. این حس، ابهت اخلاقی و ویترین دیپلماتیک آمریکا رو در ذهن توده‌ها کاملاً به لجن می‌کشه تا همه بفهمند دوران قدرت‌های سنتی تمام شده. ۲. بی‌اعتبار کردن پیوسته تمام ساختارها این فروریختن ابهت، حاصل یک روند زنجیره‌ای و مدون هست؛ از لگد زدن به ناتو و باج‌خور خواندن متحدان اروپایی گرفته تا جنگ تعرفه‌ها و خروج سریالی از پیمان‌های بین‌المللی. این‌ها یعنی قوانین خود آمریکا هم دیگه پشیزی ارزش ندارند. حتی سرایت خشونت عریان به متن جامعه و حواشی مسابقاتی مثل جام جهانی فوتبال هم نشان میده که دوره ژست‌های متمدنانه غربی به پایان رسیده است. نتیجه چیه؟ فروریختن هژمونی آمریکا برای ظهور نظم جدید برای اینکه نظم جدید متولد بشه، ابتدا باید نظام قدیمی در ذهن توده‌ها بمیرد. ترامپ با رفتارهای زننده‌اش، تصویر آمریکا به عنوان «حامی خیرخواه» را نابود کرده تا افکار عمومی جهان را برای نظم بعدی آماده کند. اما این نظم، یک جهان چندقطبی نیست؛ بلکه تمام این تخریب‌ها صورت می‌گیرد تا ساختار قدرت جهانی از بدنه سنتی دولت آمریکا جدا شده و به صورت عریان در اختیار قطب جدید قرار بگیرد. رفتارهای ترامپ، کاتالیزور همین جابجایی بزرگ قدرت است. ✍️ 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔴 مشغول مذاکره بودند و به دروغ آن را انکار می‌کردند‼️ بعد ناگهان از مذاکرات خود رونمایی و آتش‌بس را اعلام و ادعا نمودند که ترامپ پذیرفته ۱۰ امتیاز بزرگ به ایران دهد، آن هم به عنوان «پیش» شرط و فقط در ازای آتش‌بس و مذاکره! حال معلوم شده نه تنها از آن انشای شاعرانه ۱۰ بیتی خبری نیست، بلکه موضوع هسته‌ای محور اصلی باج‌خواهی آمریکایی‌ها بوده! یعنی کارکرد آن به‌اصطلاح پیش‌شرط‌ها همراه‌سازی افکار عمومی در بدو امر و خاموش‌سازی آتش موشک‌های ایران در اوج خود بود. اسرائیل و آمریکا در فرصت آتش‌بس فقط تیربار آفند و پدافندشان را شارژ نکرده‌اند، بلکه برنامه و اطلاعات خود را برای موج ترورهای هدفمند و خیز شبکه مسلحین نیز کامل و به‌روز نموده‌اند. با وجود تصریحات رهبر شهید بر وجود «کودتا» و «جنگ موجودیتی» و وصیت به ضرورت «جنگ منطقه‌ای» و «قیام عاشورایی»، باز هم در تله مذاکره-آتش‌بس افتادیم! شبکه کودتایی که در زمان حیات و حضور رهبر انقلاب و فرماندهان، چنان بی‌پروا عمل می‌کرد، در شرایطی که رهبر جوان‌مان حتی امکان انتشار پیام ضبطی ندارند و متعهدترین مقامات نظامی و امنیتی ترور شده‌اند، چه‌ها که نمی‌کند! حلقه محاصره زمینی و دریایی ایران درحال تنگ شدن، تحقیر و تهدید در کلام ترامپ فزاینده و کشتی ایرانی در توقیف و تصرف آمریکاست. آتش‌بس لبنان به دفعات نقض گشته، جبهه انقلاب نیز چون جبهه مقاومت درحال دلسرد شدن و دمای هوا در شرایط ناترازی فزاینده انرژی در رقابت با قیمت‌ها رو به افزایش است. گذر زمان آشکارا به زیان کشور و حمله غافلگیرانه و توأم با ترور بزرگ دیگری از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است! آیا «مردم» کار را تمام خواهند کرد؟ ✍️احمد قدیری 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
. 🔴 نهی رهبری علی‌رغم نهی و انذار صریح رهبر شهید در خصوص مذاکره و شروط محقق نشده رهبر عزیز، با اصرار و اهرم استعفا، آتش‌بس و مذاکرات را رقم زدند و اکنون توافقی فاجعه‌آمیز را نهایی کرده‌اند. سوراخ دعا را هم پیدا کرده و خود می‌گویند «بدعهدی آمریکا را مفروض گرفته‌ایم»! پس برای چه توافق کرده‌اید؟! ✍️ احمد قدیری ۱۴۰۵/۳/۲۸ 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
حقوق یک افسر نظامی که از روز اول جنگ رمضان تا الان آماده باش بود : ۲۵ میلیون تومن فیش حقوقی منتشر شده‌ آبدارچی یک بانک: ۸۲ میلیون! 🔺نیازی نیست خیلی دنبال نفوذ بگردید فقط کمی چشمتان را باز کنید، می بینید که این رفتار با نیروهای مسلح وسط جنگ وجودی اصلا عادی نیست ... ✍️ "قاسم اکبری" ghasemakbari1 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔴 انتظار می رفت... 🔹انتظار می‌رفت وقتی امام صراحتا فرمودند نظر دیگری داشتم و مسیر طی شده را قبول ندارم، مسئولان از موضع خود کوتاه آمده بگویند مسیر حرکت را عوض کرده و در مسیر مورد رضایت امام، حرکت می‌کنیم. اما پیام رییس جمهور، رییس مجلس، وزیر امور خارجه و دبیرخانه شعام، گویای اصرار آنان بر مسیر طی شده است! ✍️ حجت‌الاسلام محمد کرباسی m_karbasi 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism