eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
807 دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
19 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴وضعیت اجرای تفاهم‌نامه‌ی پایان جنگ - روز پنجم جهت اطلاع ملت مبعوث شده ✍️ برای ظهورbaraye_zohor 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سر دادن شعار «مثل رهبر ما مخالف با تفاهم‌نامه‌ایم» در هیات 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
نامه‌ای از شهید طهرانی مقدم که اخیراً از طبقه‌بندی خارج شده است. با اهدای سلام با صلوات بر محمد و آل محمد (ع) احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به اهمیت پروژه تحقیقاتی ابلاغی و وجود موضوعات نو و ناشناخته در این مقیاس و خصوصاً طراحی و ساخت سوختهای جدید و موتورهای عظیم‌الجثه‌ که اطلاعات و سابقه‌ای از آن در کشور موجود نیست و همچنین لزوم انجام آزمایشات میدانی بمنظور اثبات عملکرد مورد انتظار در طراحی‌های انجام‌شده به‌صورت طبیعی و منطقی، سپاه آمادگی اتفاقاتی نظیر انفجارات، تلفات مالی، جانی و... را در این زمینه داشته باشد. بررسی پروژ‌ه‌های مشابه در دنیا چنین حوادثی را کراراً نشان می‌دهد و خیل دانشمندان و متخصصان کشته‌شده در این پروژه‌ها این مهم را اثبات می‌کند. لذا براساس شواهد و قرائن موجود در حوزه تحقیقات موشکی دنیا گذر از این اتفاقات امری بدیهی بوده، عواقب و آثار آن نباید در مسیر اجرای کار تحقیقاتی و پیشرفت پروژه تأثیر گذارد. بدیهی است که مجموعه پژوهشکدۀ فضایی به موضوع ایمنی به‌عنوان اولین اولویت کار نگریسته و به آن اهتمام جدی می‌ورزد. لذا سپاه با علم به مراتب فوق و احتمال حوادثی نظیر انفجارات بزرگ و تقدیم شهدا و... اجازه ادامه فعالیتهای تحقیقاتی و عملیاتی پروژه را داده و نسبت به عواقب آن، حمایتهای لازم حقوقی و قضایی را به‌ عمل خواهد آورد. لذا در صورتیکه مراتب فوق مورد تأیید مدیر پروژه موشک حامل ماهواره، سردار فرماندهی محترم کل سپاه می‌باشد، مستدعی است امر به ابلاغ ادامه پروژه بفرمائید. مسئول سازمان جهاد خودکفایی فرماندهی کل سپاه سرتیپ پاسدار حسن مقدم ١٣٨٨/٧/٢٠ @antineoliberalism
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ جنگ و صلح این از اختیارات رهبری است. دولت ما می‌بایست از رهنمودهای رهبر بگیره بعد براش چهارچوب و نقشه عملیاتی خاتمه جنگ رو پیدا کنه، راه درست اینه محمد جواد لاریجانی: 🔹اگر در ساختار قانونی می‌خواهیم کار کنیم باید نظرات رهبر رو بگیریم و بر اون چهارچوب نقشه عملیاتی مطرح کنیم نه اینکه ما بریم یه نقشه عملیاتی خودمون درست کنیم و بعد بیایم اینو در حالی که رهبر معظم انقلاب روش ان قلت هم داره، حالا بیاییم لجبازی کنیم، بالا پایین کنیم، اصرار کنیم، قهر کنیم... اینکه اصلا خلاف قانونه، خلاف مسیر قانونی است. انصاف این نیست! ✍️jahade_tabien1 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔴روزی که خدا به یکی از صنایع راهبردی کشور رحم کرد! حادثه‌ای که بر آن سرپوش گذاشتند 🔻به عبارت بهتر باید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما نسبت به چنین خرابکاری‌هایی در تاسیسات انرژی کشور هوشیار باشند. چند روز پیش از شروع جنگ در یکی از صنایع پتروشیمی کشور در عسلویه که پلی پروپیلن تولید می‌کند خرابکاری روی می‌دهد و‌‌ خدا رحم می‌کند که اتفاقی نمی‌افتد و تاسیسات مهم و ارزشمند آن منفجر نمی‌شود. بی‌عرضگی مدیریتی باعث چنین حادثه‌ای شد که منجر به شات داون آن مجموعه مهم گردید! 🔻جالب است که بدانید پول زیادی هم خرج کردند تا کسی متوجه نشود! بر روی این حادثه سرپوش گذاشتند و حتی دستگاه‌های امنیتی را هم خبر نکردند تا آن را بازرسی کرده و عامل یا عوامل خرابکاری را که به گفته منابع من در تاسیسات برقی آن پتروشیمی دستکاری کرده بودند را پیدا و از حوادث بعدی جلوگیری کنند! به نظر شما چنین مدیری در تاسیسات گازی قطر وجود نداشته است؟! یک اخلال کوچک می‌تواند باعث یک حادثه بزرگ و گرفتار شدن یک کشور شود! 🔻این‌ها همه درس و تجربه است و کافی است فقط به بانک‌های کشور نگاه کنید تا بدانید دشمن در خباثت و در کثافتکاری تا چه اندازه استاد است و چگونه می‌تواند نه تنها افراد را برای تخریب زیرساخت‌ها تحریک کرده و از شبکه نفوذ و نفاق استفاده کند، بلکه روی حماقت و بی‌عرضگی برخی از مدیران ایرانی که غرق در لجن و دزدی شده‌اند حساب ویژه باز کند! مدیرانی که هزاران دلار به خارج از کشور می‌فرستند تا خبری که علیه آنها در اینستاگرام منتشر شده حذف شود اما وقتی به خود ما می‌رسند سطح نفاق‌شان حال آدم را به هم می‌زند. 🔻حالا امیدوارم کسی دنبال این پتروشیمی و مدیرعامل آن نگردد؛ این وظیفه دستگاه امنیتی کشور است که اشراف داشته باشد و بداند که چه اتفاقاتی در مجموعه‌ها روی می‌دهد. در این روزها باید کنترل و نظارت و ارتباطات در سطوح مختلف برقرار باشد و از نیروهای نخبه و کارکشته کشور در حوزه امنیت استفاده شود تا کشور شاهد جنگی غیر قابل کنترل در حوزه سایبری نگردد. اگر داستان برخی از بانک‌ها را بدانید که چه هزینه‌هایی کردند اما باز هم مشخص شد که در چاه ویل ریخته‌اند تعجب می‌کنید!. 🔻یک تحقیق در مورد سخنان مدیر عامل سابق بانک ملی کنید! دوستی می‌گفت که او در یکی از جلسات با صدای بلند اعلام کرده که چند همت برای افزایش امنیت شبکه و زیرساخت‌های فنی بانک هزینه کرده است اما هیچکس بعد از آن نرفت تحقیق کند که این پول‌ها به چه کسی داده شد؛ کدام شرکت با کدام سابقه چندین همت پول گرفتند و دست آخر هم دها هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مردم در این بانک حبس شد دشمن به سادگی این چند همت را به پول سیاه تبدیل کرد! 🔻آنقدر حرف در دلم هست و آنقدر درد دارم که اگر بگویم شک ندارم که برای خودم دردسر درست می‌کنم؛ من فقط دلم برای کشورم می‌سوزد، دلم برای مردمم می‌سوزد و دلم برای آنهایی تنگ می‌شود که در تنگناهای زندگی مانده‌اند اما تنگه شرافت و کرامت را رها نکرده و در دریا و کوه و بیابان مردانه ایستاده‌اند تا کسی نتواند به این خاک تعرضی کند اما چه باید کرد از آن مدیران منافق و غبارآلودی که از هزار دشمن بدتر هستند ضررهایی می‌زنند که دشمن با هزار موشک و بمب نمی‌تواند.... ✍️اخبار سوریه 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔴تداوم همکاری‌های راهبردی باکو و تل‌آویو؛ این بار در حوزه فناوری و نوآوری 🔸بر اساس گزارش رسانه آذربایجانی «Report» به نقل از سفارت اسرائیل در آذربایجان، هیئتی از فعالان حوزه نوآوری آذربایجان در نمایشگاه «شهرداری‌ها و نوآوری» (MUNI EXPO) در اسرائیل شرکت خواهد کرد. 🔸این هیئت ۱۵ نفره مشترک از آذربایجان و قزاقستان، قرار است با بخش‌های مختلف فناوری رژیم صهیونیستی از جمله استارتاپ‌ها، امنیت سایبری، تحول دیجیتال، فناوری آب و مراکز نوآوری این رژیم آشنا شود. 🔸برنامه این سفر همچنین شامل دیدار با نهادهای دولتی، دانشگاهی و شرکت‌های اسرائیلی و بازدید از مناطق جنوبی فلسطین اشغالی و اطراف نوار غزه عنوان شده است. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🟥 ماده سیاه بدبو این پستارو بخونی چی میفهمی❓👇🏻 نفت کی تو ایران کشف شد؟ دولت ها چیکار باهاش کردند ؟ سهم ما چی شد؟ خیانتکاران کجان؟ الان چرا مهمه که 200 سال خون و خونریزی رو دارن با تفاهمنامه میدن بره ؟ چرا نذاشتن بمب بسازیم از نفت مون نگهداری کنیم ..... داستان نفت ما (۱) خیلی اتفاقی! یک کاوشگر فرانسوی با گزارش های باستان شناسی ثابت می کنه نفت تو ایران وجود داره! کاوشگره میره فرانسه دنبال سرمایه دار بگرده اما فرانسوی ها ریسک نمی کنند. این وسط یکدونه ظریف ایرانی، گزارش ها به دستش میرسه، می دوه گزارش ها رو می بره لندن ، درصد هم میگیره و داستان از اونجا شروع میشه : 📌جرقه اول و واگذاری امتیاز دارسی 🆘 همه چیز از سال ۱۲۷۱ (۱۸۹۲ میلادی) با انتشار یک مقاله علمی آغاز شد؛ جایی که «ژاک دو مورگان»، زمین‌شناس فرانسوی، پس از تحقیقات خود در غرب ایران اعلام کرد که این سرزمین روی مخازن عظیم نفت خوابیده است این گزارش به دست آنتوان کتابچی‌خان رسید و او با تکیه بر همین اسناد علمی، ویلیام ناکس دارسی، سرمایه‌دار انگلیسی را متقاعد به سرمایه‌گذاری کرد. در نتیجه در سال ۱۲۸۰، قرارداد معروف دارسی به مدت ۶۰ سال امضا شد؛ قراردادی که به موجب آن، امتیاز انحصاری نفت بخش بزرگی از ایران در مابه‌ازای سهم ناچیز ۱۶ درصدی از «سود خالص سالانه» به دارسی واگذار شد. یعنی دولت قاجار واداده و بیسواد و عیاش ما قبول می کنه و سرش را شیره مالیدند که ۸۴ درصد نفت ما بره برای انگلیس. به مدت ۶۰ سال. 🔗پست بعد👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
🟥 ماده سیاه بدبو این پستارو بخونی چی میفهمی❓👇🏻 نفت کی تو ایران کشف شد؟ دولت ها چیکار باهاش کردند ؟
فوران نفت و ورود دولت بریتانیا پس از چند سال حفاری بی‌حاصل و مخارج سنگین، سرانجام در سحرگاه ۵ خرداد ۱۲۸۷ (۱۹۰۸ میلادی)، مته حفاری در عمق ۳۶۰ متری زمین در مسجدسلیمان به مخزن اصلی برخورد کرد و نخستین چاه نفت تجاری خاورمیانه فوران کرد . یک سال بعد، برای مدیریت این ثروت بادآورده، «شرکت نفت انگلیس و پرشیا» در لندن تأسیس شد و در سال ۱۲۹۱ با ساخت یک خط لوله عظیم، پالایشگاه آبادان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز پالایشی جهان راه‌اندازی شد. از مسجد سلیمان به آبادان. اهمیت این منبع انرژی به حدی بود که در سال ۱۲۹۳، وینستون چرچیل ۵۱ درصد سهام این شرکت را برای دولت بریتانیا خرید تا سوخت ارزان نیروی دریایی این کشور تضمین شود. ⭕️حواستون باشه داریم نزدیک میشیم به پایان دوران قاجار ... رضا شاه داره ظهور می کنه . جنگ جهانی اول داره شروع میشه ..انگلیس به نفت ارزان برای کشتی هاش احتیاج داره چون کم کم داره زغال سنگ تو کشتی از مد می افته و انگلیس می خواد سرعت کشتی های زغال سنگی شو در مقابل آلمان بیشتر کنه در جنگ . 🔗پست بعد👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
❌فوران نفت و ورود دولت بریتانیا پس از چند سال حفاری بی‌حاصل و مخارج سنگین، سرانجام در سحرگاه ۵ خردا
جنگ جهانی شروع میشه، ایران فلک زده حتی اون 16 درصد هم دولت هاش نتونستند بگیرند و مشتی خائن درباری فقط سیبیل هاشون چرب میشه و عین ندید بدید ها هی میرن غرب و میان . حالا رضا شاه آمده ، یکطرفه قرار داد رو لغو می کنه . ایران شده سرزمین بی طرف زیر چکمه های طرفین جنگ جهانی ...مردم در قحطی ، و ایران شکایت می بره به دادگاه لاهه . تو این فاصله هم باز انگلیس از ایران نمیره ،دو سه تا قبیله شورشی می ذاره سر خط لوله ی مسجد سلیمان تا آبادان که با رضا شاه تو جنگ باشند و جنگ داخلی باشه. و بعد با اجماع جهانی و زور ....و تحریم نفت ایران اون قرار داد نفت خفت آور به یک قرار داد خفت بار دیگه تبدیل میشه. جنگ جهانی اول و گره کور قرارداد ۱۹۳۳ با آغاز جنگ جهانی اول (۱۲۹۳ تا ۱۲۹۷)، نفت ایران به سوخت اصلی و حیاتی کشتی‌های جنگی انگلیس برای پیروزی در جنگ تبدیل شد، اما به دلیل شرایط جنگی، سهم ۱۶ درصدی ایران عملاً پرداخت نشد. این بی‌عدالتی‌ها و حساب‌سازی‌های شرکت انگلیسی در محاسبه «سود خالص»، سرانجام خشم رضاشاه را برانگیخت و او در سال ۱۳۱۱ قرارداد دارسی را یک‌جانبه سوزاند و لغو کرد. با این حال، تحت فشارهای شدید سیاسی لندن، در سال ۱۳۱۲ (۱۹۳۳ میلادی) قرارداد جدیدی امضا شد. در این قرارداد فرمول مالی اصلاح شد و به جای سود، مبنای محاسبات بر اساس «حجم نفت» (۴ شیلینگ به ازای هر تن نفت) قرار گرفت تا بریتانیا نتواند با ترفندهای حسابداری سهم ایران را کم کند؛ اما بریتانیا در مقابل توانست مدت قرارداد را ۳۲ سال دیگر تمدید کند که یک عقب‌نشینی بزرگ برای ایران بود. 🔗پست بعد👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
جنگ جهانی شروع میشه، ایران فلک زده حتی اون 16 درصد هم دولت هاش نتونستند بگیرند و مشتی خائن درباری فق
حالا می رسیم کم کم به جنگ جهانی دوم ...و بعد دوران خوشی زودگذر . از 1933 تا اوایل 1945 ....جنگ های داخلی در ایران توی این سالها این اتفاقات گذشت : تمدید ۶۰ ساله: این قرارداد برخلاف انتظار، سلطه بریتانیا بر نفت جنوب ایران را به مدت ۶۰ سال دیگر (تا سال ۱۹۹۳) تمدید کرد. تغییرات جزئی: مساحت حوزه امتیاز شرکت نفت تا ۷۵ درصد کاهش یافت و فرمول پرداخت حق‌الامتیاز به ایران کمی بهبود یافت، اما بخش عمده درآمدها همچنان به جیب دولت انگلیس می‌رفت. تغییر نام شرکت: در سال ۱۹۳۵ (۱۳۱۳) با تغییر نام رسمی کشور در مجامع بین‌المللی از پرشیا به ایران، نام شرکت نیز از «شرکت نفت انگلیس و پرشیا» (APOC) به «شرکت نفت ایران و انگلیس» (AIOC) تغییر کرد. یکذره پول رسید ..ولی اون پروژه ها بیشتر برای تسهیل منافع ابر قدرت ها بود. مثل راه آهن و اینها . اما دوران آبادانی هم شروع شد کمی برای مردم. از آن حالت قحطی بیرون آمده بودیم .سیاست های غربی کشف حجاب و مسجد گوهر شاد و .... ❌جنگ جهانی دوم و شاه‌بیت ملی شدن نفت در جریان جنگ جهانی دوم (۱۳۱۸ تا ۱۳۲۴)، ایران به اشغال متفقین درآمد و پالایشگاه آبادان به صورت شبانه‌روزی برای ارتش بریتانیا بنزین هواپیما تولید می‌کرد، بدون اینکه سود واقعی آن به مردم قحطی‌زده ایران برسد. پس از پایان جنگ، جامعه ایران دیگر تاب این استعمار اقتصادی را نداشت. به رهبری دکتر محمد مصدق و با حمایت جبهه ملی، جنبش بزرگی شکل گرفت که سرانجام در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ به تصویب قانون «ملی شدن صنعت نفت» ختم شد. با این کار، تمام فرمول‌های درصدی و حجمی قبلی ملغی شد و ایران تسلط ۱۰۰ درصدی خود بر کل درآمد و تأسیسات نفتی را اعلام کرد. 🔗پست بعد👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism