eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
858 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
20 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️فوری.. 😡😭حمله به خانواده شهدا و زنان ناموس شیعه کفن‌پوش خوانخواه توسط افراد خاص روز عاشورا و جسارت به کاروان اباعبدالله علیه‌السلام دوباره تکرار شد! اما این‌بار در حکومت اسلامی و در رواق کشوردوست تهران! خدام این مکان و عده ای فاسد! و عده ای که از روضه اهل بیت، فقط گِل‌مالی کردن موی سر را یاد گرفته اند، به خانواده شهدا توهین کرده و حرمت این خانواده معظم را شکسته، حتی از چشمان پر اشک خواهر بزرگوار هم خجالت نکشیدند و دست به توهین و تهدید زدند! برق را از خیمه خانواده شهدا قطع کردند! درب را از بیرون بر روی آنها بستند! و موکت ها را از زیر پایشان بزور بیرون کشیدند، در اوج گرما ارتباط داخل و بیرون موکب قطع شد و حتی دسترسی به آب آشامیدنی و(...) محدود شد و ساعتها تشنگی در ظهر عاشورا فضای درون رواق را برای خواهران شهدا بهت‌انگیزتر کرده بود، اینبار در حکومت اسلامی! ناموس شهدا دیشب بر روی آسفالت خوابیدند. تا عده ای به ظاهر حزب‌اللهی باری دیگر در روز عاشورا در آزمون غیرت مردود شوند. البته مردم در مقابل درب رواق کشوردوست اجتماع کرده و به حمایت خانواده مظلوم شهدا آمدند. خانواده شهدا همچنان در محل حضور دارند و با رعایت تمام قوانین، درحال مطالبه موارد زیر هستند : ✅ برخورد با مفسدین اقتصادی ✅ معرفی و برخورد با کودتاچیانی که امام شهید در سخنرانی خود، آن را از دستگاه قضا مطالبه کردند. ✅ خون خواهی امام شهید ✅ جلوگیری از هرگونه عبور از نظر علی‌الاصول امام امت. ✅ جلوگیری از گران سازی هایی که مقدمه کودتایی دیگر خواهد شد. 🔔 🗣 @antineoliberalism
دَرِ فردو و نطنز چه زمانی برای بازرسان آژانس باز می‌شود؟ 🔹به گزارش خبرنگار فارس، براساس شنیده‌ها از متن تفاهمنامهٔ مذاکرات هسته‌ای، نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرفاً در مرحلهٔ پس از توافق نهایی تعریف شده است. 🔹براساس مادهٔ ۸ این تفاهمنامه، در اجرای توافق جامع، یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای مدیریت مواد هسته‌ای، رقیق‌سازی آنها در داخل ایران و زیر نظر آژانس خواهد بود؛ اما این مرحله، منوط به حل ۴ موضوع کلیدی است: 🔹لغو کامل تحریم‌ها 🔹ترسیم جزئیات بازسازی اقتصادی ایران 🔹تعیین حدود و چارچوب خروج نیروهای آمریکایی از منطقه 🔹نهایی‌شدن پروندهٔ هسته‌ای 🔹منابع مطلع می‌گویند تا پیش از حصول توافق نهایی، مادهٔ ۹ تفاهمنامه صراحت دارد که ایران هیچ تغییری در برنامه هسته‌ای خود اعمال نخواهد کرد؛ تفسیر ضمنی این بند آن است که سطح نظارت‌های فعلی آژانس نیز بدون دگرگونی ادامه می‌یابد؛ به این معنا که ایران همچون گذشته، دسترسی موردی به سایت‌های بوشهر و تهران را برای بازرسان فراهم می‌کند، اما اجازهٔ ورود به سایر تأسیسات از جمله فردو، نطنز و اصفهان را نخواهد داد. 🔹در همین حال، دیپلمات‌های آگاه از روند مذاکرات تأکید دارند که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس که نامزدی دبیرکلی سازمان ملل را نیز در دستور کار دارد، در اظهارات اخیر خود تلاش دارد نقش بیشتری برای آژانس در این مرحله تعریف کند؛ اما موضع قاطع تهران، ادامهٔ روند فعلی و رد هرگونه زیاده‌خواهی پیش از توافق نهایی است. . 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🟥 درس‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی ✔️متن زیر را دست‌به‌دست برسانید به سقاب تا بفهمد «بهینه‌سازی» با «گرانسازی» فرق دارد👇 دولت انگلیس برای مقابله با بحران بی‌سابقۀ گرما، قوانین ساخت‌وساز کشور را به‌طور اساسی تغییر داده و برنامه‌های جدیدی را در سه محور اصلی زیر اجرا می‌کند: ۱. بازنگری ویژه در قانون «بخش O» (Overheating Regulation) دولت بریتانیا پس از دریافت بازخوردهای گسترده از موج‌های گرمای اخیر، یک بازنگری کامل و مستقل روی قانون «بخش O» مقررات ساختمان (Approved Document O) آغاز کرده است. این قانون که ابتدا در سال ۲۰۲۲ تصویب شده بود، اکنون به‌روزرسانی شده تا جلوی داغ شدن بیش از حد سازه‌ها را بگیرد. بر اساس این برنامه جدید: ممنوعیت استفاده از شیشه‌های بزرگ بدون سایه‌بان: سازندگان دیگر نمی‌توانند در جبهه‌های رو به آفتاب (جنوبی و غربی) از پنجره‌های سرتاسری و بزرگ بدون سیستم‌های کاهش تابش خورشید استفاده کنند. اجبار به طراحی «تهویه متقاطع» (Cross-Ventilation): نقشه‌های معماری جدید باید طوری طراحی شوند که هوا بتواند از دو طرف ساختمان جریان پیدا کند تا گرما سریع‌تر خارج شود. استاندارد حداکثر مساحت شیشه: مساحت مجاز شیشه‌خور ساختمان‌ها بر اساس زاویه تابش نور خورشید محدودتر شده است. ۲. اجرای «استاندارد خانه‌های آینده» (Future Homes Standard) این قانون که جزییات نهایی آن در سال ۲۰۲۶ منتشر شده است، مسیر ساخت‌وساز را تغییر می‌دهد. بر اساس این استاندارد تمام خانه‌های جدید باید به‌گونه‌ای ساخته شوند که حداقل ۷۵ درصد کربن کمتری نسبت به گذشته تولید کنند. دولت تمرکز خود را از «عایق‌بندی فقط برای زمستان» به «عایق‌بندی دوطرفه برای زمستان و تابستان» تغییر داده تا از ورود گرما به داخل ساختمان جلوگیری کند. ۳. طرح توسعه پمپ‌های حرارتی (Heat Pumps) و مدیریت کولرها بریتانیا با چالش جدی عدم آمادگی شبکه برق برای هجوم سیستم‌های تهویه مطبوع (کولر گازی) مواجه است. به همین دلیل دولت برنامه‌های زیر را پیش می‌برد: تخصیص کمک‌هزینه پمپ‌های حرارتی هوا به هوا: دولت بریتانیا کمک‌هزینه‌ای معادل ۲,۵۰۰ پوند را برای نصب پمپ‌های حرارتی هوا به هوا (Air-to-Air Heat Pumps) به مالکان واجد شرایط اختصاص داده است. این سیستم‌ها برعکس پمپ‌های قدیمی، علاوه بر گرمایش در زمستان، می‌توانند خانه را در تابستان کاملاً خنک کنند. توصیه به استفاده منطقی از ایرکاندیشن: وزارت مسکن انگلیس اعلام کرده که نصب کولرهای گازی در خانه‌های قدیمی و جدید ممنوع نیست، اما از شهرداری‌ها خواسته شده تا در تایید مجوزهای نصب، ظرفیت شبکه برق و منافع زیست‌محیطی محلی را به شدت کنترل کنند. دولت بریتانیا بودجه بسیار سنگینی را برای این کار تصویب کرده است. این بودجه در قالب یک برنامه جامع و بلندمدت به نام «طرح خانه‌های گرم» (Warm Homes Plan) مدیریت می‌شود. هدف اصلی این سرمایه‌گذاری، بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها در برابر سرما و همچنین موج‌های گرمای شدید تابستان است. جزئیات و تقسیم‌بندی این بودجه به شرح زیر است: ۱. کل بودجه تصویب شده ۱۵ میلیارد پوند بودجه کل: دولت بریتانیا یک پکیج مالی کلان به ارزش ۱۵ میلیارد پوند تا سال ۲۰۳۰ برای ارتقای کیفیت خانه‌ها اختصاص داده است. برنامه ارتقای ۵ میلیون خانه: هدف این بودجه، بازسازی و عایق‌بندی مجدد ۵ میلیون خانه در سراسر انگلیس است تا در برابر تغییرات اقلیمی (از جمله گرمازدگی ساختمان) مقاوم شوند. ۲. نحوه توزیع و بخش‌های پرداختی این بودجه کلان فقط به شکل وام نیست، بلکه شامل کمک‌های بلاعوض و وام‌های بدون بهره برای قشر متوسط و کم‌درآمد می‌شود: طرح ارتقای رایگان خانه‌ها (تا سقف ۳۰,۰۰۰ پوند): برای خانواده‌های کم‌درآمد یا افرادی که در خانه‌هایی با بازدهی انرژی بسیار ضعیف زندگی می‌کنند، دولت از طریق شهرداری‌ها طرح «گرنت محلی خانه‌های گرم» (Warm Homes Local Grant) را اجرا می‌کند. واجدین شرایط می‌توانند تا سقف ۳۰,۰۰۰ پوند کمک کاملاً رایگان برای عایق‌بندی دیوارها، پنجره‌های دوجداره پیشرفته و نصب سیستم‌های سرمایشی/گرمایشی مدرن دریافت کنند. ۲ میلیارد پوند وام بدون بهره برای قشر متوسط: برای افرادی که درآمد بالاتری دارند اما توان پرداخت هزینه‌های اولیه تغییر ساختمان را ندارند، دولت ۱.۷ میلیارد پوند وام با بهره صفر درصد (به همراه ۳۰۰ میلیون پوند کمک سرمایه‌ای جانبی) در نظر گرفته است تا بتوانند شیشه‌های بازتاب‌دهنده نور، پمپ‌های حرارتی خنک‌کننده و سایه‌بان‌های استاندارد بخرند. کمک‌هزینه پمپ‌های حرارتی (تا سقف ۷,۵۰۰ پوند): در قالب طرح ارتقای بویلرها (BUS)، دولت به هر خانه مجاز تا ۷,۵۰۰ پوند کمک بلاعوض برای مجهز شدن به پمپ‌های حرارتی هوا به آب (Air-source) و مبالغی متناسب برای پمپ‌های خنک‌کننده مستقیم هوا به هوا پرداخت می‌کند. گلچین آنتی‌نئولیبرالیسم 🗣 @antineoliberalism
🌍 آنچه در شش ماه اخیر بر کشور و مردم ایران گذشتi ✍️ دکتر حسین صمصامی 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
موج جدید حملات سایبری با هوش مصنوعی در راه است 🔹ائتلاف اطلاعاتی Five Eyes (آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند) هشدار داده است که مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی طی چند ماه آینده، می‌توانند توان حملات سایبری را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. 🔹این ائتلاف از دولت‌ها و شرکت‌ها خواسته است امنیت سایبری را به یک اولویت مدیریتی تبدیل کنند، سامانه‌های خود را سریع‌تر به‌روزرسانی کنند و از هوش مصنوعی برای تقویت دفاع سایبری نیز بهره ببرند. ✍️ حکمران HokmranOnline 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
♨️زنجیره بی‌پایان گران سازی به عنوان فناوری براندازی! ▪️تفکر نئولیبرال حاکم بر اقتصاد کشور همچنان یکه‌ تازی می‌کند 🔸 مصوبه اخیر هیئت وزیران برای خروج از قیمت‌گذاری دولت و ارجاع برق به بورس انرژی، با ادعای اصلاح ناترازی‌های مالی (که خود دست‌پخت تصمیم سازان نئولیبرال و محصول شوک‌های ارزی سال گذشته است)، شلیک دیگری به تولید و معیشت مردم است. 🔸ریشه اصلی این ناترازی، دلاری‌سازی تعهدات سرمایه‌ای در قراردادهای خرید تضمینی است؛ جایی که جهش‌های ارزی، هزینه‌های دولت را نجومی می‌کند. حالا دولت به جای اصلاح این سازوکار معیوب، بار مالی دلار را به بورس انرژی منتقل کرده است. 🔸از آنجا که برق یک نهاده اساسی و عامل کلیدی در عموم تولیدات است، هرگونه افزایش و نوسان قیمت آن، دومینوی گرانی را به عمده کالاها سرایت می‌دهد. این یعنی انتقال مستقیم بار مالی نوسانات ارزی به زنجیره تولید و سبد خانوار؛ فرآیندی که با موج جدید تورم، چیزی جز فناوری براندازی و فروپاشی معیشت مردم مبعوث‌شده نیست! 🔸برای حفظ اصل نظام و وحدت فعلاً به تقسیم کار پیشین «شوک ارزی و گرانسازی از شما؛ صبوری از ما» پایبندیم! 🔸 مدیریت دانش غربی و طراحان پشت صحنه تصمیم سازی بدانند: سازش رهبر و مردم مبعوث شده را در خواب هم نخواهند دید. ✍️سید محمد کاظم رجایی 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🟥 تحریم‌های نفتی علیه ایران بی‌تاثیر شده بودند وزیر انرژی آمریکا: 🔹تحریم‌های نفتی علیه ایران عملا بی‌اثر شده بودند. صدور مجوزهای عمومی برای صادرات نفت ایران امتیاز بزرگی محسوب نمی‌شود. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ این ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای، تحرکات لجستیک هوایی آمریکا در غرب آسیا تنها طی ۷ روز گذشته است (۲۰هزار بار تندتر شده)؛ روندی که ۷۶ روز است ۲۴ ساعته تکرار می‌شود! ​🔺 بزرگ‌ترین ابر_عملیات لجستیک تاریخ با تحلیل آماری، این فشرده‌ترین پل هوایی (Airlift) آمریکا در تاریخ نظامی است که ابعاد آن حتی از جنگ ۲۰۰۳ عراق نیز فراتر رفته است. ​🔺این حجم شگفت‌آور از پروازها، فراتر از یک جبران ساده‌ی ذخایراست. تمام انبارها و زاغه‌های استراتژیک آمریکا در منطقه اصطلاحاً فول‌لود و درحال تکمیل ظرفیت نهایی هستند. ارتش آمریکا میلیاردها دلار هزینه را صرف یک تهدید توخالی یا آرایش ایذایی نمی‌کند؛ این یعنی آمادگی برای یک ضربه پیش‌دستانه، فلج‌کننده و احتمالا ورود زمینی! ​🔺این کاروان متراکم از مسیر پایگاه‌های شرقی آمریکا و اروپا، انواع تسلیحات سنگین، پدافند (تاد و پاتریوت) و قطعات یدکی را به پایگاه‌های سنتکام (اسرائیل، اردن، عربستان، قطر و...) سرازیر کرده است. ​🔺واشنگتن از فرصت تعلیقِ اقدام ایران در دوره آتش‌بس، برای بازیابی توان نظامی، بازسازی بانک اهداف و تمهید یک مواجهه فراگیر استفاده کرد. همزمان، نشانه‌های تحرک جولانی در شرق لبنان برای مهار حزب‌الله، تکه دیگر این پازل است. ​مذاکره ضعیف، فرصت اقدام مجدد با شدتِ بیشتر را به دشمن داد و آمریکا این فرصت لجستیکی بی‌نظیر را از دست نخواهد داد! 🔴 در آخر باید به قوای مسلح و نیروهای امنیتی بگویم: خود را برای یک نبرد عاشورایی در داخل و خارج از کشور آماده کنید، کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللَّه ✍️ میثم آقایی 🔔🚩 🗣 @antineoliberalism
ویراست روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز: 🔻دو هفته از اختلال گسترده در بانک‌های اصلی کشور می‌گذرد و تنها واکنش آقایان بانک مرکزی این است که «در حال مقابله با حملات سایبری هستیم.» جای پرسش است که چرا از تجربه تلخ هک بانک سپه و جنگ سایبری دوازده روزه در گذشته درس گرفته نشد؟ 🔻جناب رئیس کل بانک مرکزی! البته درد اصلی، هک شدن سرورها نیست؛ «هک شدن تفکر مدیران» و خطای محاسباتی مسئولانی چون شما است که اخیراً گفته‌اید: «اگر قیمت و کیفیت نهاده‌های آمریکایی بهتر باشد، برای خریدش مانعی نداریم!» این چه استدلال کودکانه‌ای است؟! شما و مدیران پیش از شما با همین استدلالِ «جنس آمریکایی ارزان‌تر و بهتر»، زیرساخت‌های حیاتی شبکه بانکی را باتجهیزات آمریکایی آلوده کردیدو امروز صرفاً تماشاچی هستید! چطور بخش‌های دیگری از اقتصاد کشور، سال‌هاست خود را از تله وابستگی به این تجهیزات نجات داده‌اند و امروز از این منظر آسیب‌پذیر نیستند؟ 🔻تاوان این توهمات و ساده‌اندیشی‌ها و عبرت نگرفتن‌ها را نبایدمردم و کسب‌وکارها بدهند. به جای موضع‌گیری‌های ناامید کننده، فورا فکری به حال بحران شبکه بانکی کنید! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
هموطن! چشمانت را باز کن؛ موج گرانی‌ها، شوک‌درمانی‌های اقتصادی و تلاطم دلار، ناتوانی نیست؛ یک «سناریوی عمدی» برای به زانو درآوردن ملت و حراج منافع ملی پای میز مذاکره است. فکت‌ها را ببینید: ۱. آدرس غلط در توان نظامی: پیاده‌نظام رسانه‌ای مثل وحید اشتری می‌گویند نفت صفر شده و توان نظامی نداریم! مقامات ارشدی چون قالیباف هم از خسارت جنگ می‌گویند و اخبار تلفات دشمن (مثل اصفهان) را سانسور می‌کنند. هدف؟ جا انداختن دروغِ «ما ضعیف هستیم» برای توجیه سازش! ۲. شوک‌درمانی و گرانی دست‌ساز: بازی با ارزش ریال و گران کردن تعمدی دلار، مستقیماً از اتاق‌ فکرهایی مدیریت می‌شود تا مردم از شدت فشار معیشتی، خودشان خواهان توافق و عقب‌نشینی و البته دادن منافع کشور شوند. ۳. سناریوی حملات سایبری به بانک‌ها: قطع عمدی دیتابیس‌ها به اسم حمله سایبری، یک توافق پشت‌پرده برای آماده سازی شرایط، کنترل بازار طلا و در نهایت، تحمیل سیستم کنترلی «ریال دیجیتال» است. بانک مرکزی با پول بدون پشتوانه هرگز ورشکست نمی‌شود، اما وضعیت را تعمداً فلج نشان می‌دهند که ادعای ضعیف بودن و ورشکستگی را بکنند. ۴. دروغ بزرگ ورشکستگی: بانک مرکزی در سیستم پول بدون پشتوانه هرگز ورشکست نمی‌شود و توان خلق پول دارد؛ اما تعمداً سیستم را فلج نشان می‌دهند تا لزوم مذاکره را باور کنید. این بحران‌ها طبیعی نیست؛ این گروگان‌گیری روح، روان و مال مردم است! دارند تعمداً کشور را به سمت فروپاشی هدایت می‌کنند تا تسلیم پشت‌پرده را تنها راه نجات جا بزنند. فریب نخورید؛ بیدار شوید! ✍️ 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism