eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
877 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
20 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
🟥 دقیقاً برعکس! علی جعفری‌آذر نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به بیانیه جمع کثیری از نمایندگان برای بازکردن مجلس شورای اسلامی در روز هفتم تیر: 🧑‍🦯در وضعیت فعلی، هرگونه تجمع یا تحصن، حتی اگر با نیت خیر باشد، می‌تواند زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم کند و به همین دلیل معتقدم این اقدامات در شرایط کنونی به مصلحت کشور نیست. معنی: نماینده مجلس طرفدار تعطیلی مجلس است. 🧑‍🦯تنها تجمعی که امروز برای کشور قدرت‌آفرین است، حضور مردم در مراسم ملی، مذهبی، آیین‌های عزاداری و مناسبت‌هایی است که وحدت ملی را تقویت می‌کند. معنی: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا کشک است. 🧑‍🦯امروز اولویت اصلی نمایندگان، رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم، مهار گرانی، حمایت از تولید، اشتغال و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. معنی: حتی اگر مجلس را هم باز کنید، تفاهمنامه با آمریکا به نمایندگان مجلس هیچ ربطی ندارد یا حداقل در اولویت نیست. ✍️پ.ن: مرزهای تناقض‌گویی در حال جابجایی است. نماینده خواهان تعطیلی و حذف خودش از جریان امور است و در حالی که نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی است، جای اینکه در بین و در کنار جامعه باشد و آیین‌ها و مناسک مذهبی و ملی را به نیاز امروز جامعه گره بزند، خواهان قطع ارتباط کامل آنها با زندگی امروز ماست! پیشنهاد می‌کنم همین حرف‌ها را در جامعه، که نام آن را به دوش می‌کشید بزنید. البته شاید رسانه محمدجواد ظریف جای امن‌تری باشد! یَوْم‌ُالْفَصْل 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
سیر تکامل سلطه - بخش اول: استعمار قدیم و نو یک زن بنگالی که تاجر بریتانیایی را روی پشتش حمل می‌کند... این عکس در سال ۱۹۰۳ میلادی گرفته شده است، در اوج استعمار بریتانیا بر شبه‌قاره هند. استعمار: از دوران کلاسیک تا عصر مدرن اگر به تاریخ نگاه کنیم، ابزار قدرت برای ابرقدرت‌ها همیشه یک هدف داشته است: «دسترسی به منابع و کنترل بازارها». اما روش رسیدن به این هدف در طول زمان تغییر کرده است. ۱. استعمار قدیم: دوران آهن و خون در این دوران، قدرت با «زور نظامی» تعریف می‌شد. ابرقدرت‌ها (مثل بریتانیا) مستقیماً وارد سرزمین‌های دیگر می‌شدند، ارتش می‌فرستادند و حاکمیت آن کشور را کاملاً می‌بلعیدند. ▫️روش آن‌ها اشغال فیزیکی خاک، تغییر اجباری قوانین و تحقیر سیستماتیک بومیان بود. ▫️آن‌ها ادعا می‌کردند که برای «متمدن کردن» مردم بومی یا «رساندن دین» آمده‌اند، در حالی که هدف اصلی، غارت طلا، ادویه و نیروی کار ارزان (برده‌داری) بود. ۲. استعمار نو: دوران جوهر و دلار بعد از جنگ‌های جهانی و بیداری ملت‌ها، دیگر امکانش نبود که یک قدرت خارجی مستقیماً در یک کشور مستقر شود؛ پس روش تغییر کرد: به جای اشغال خاک، نفوذ در اقتصاد و فرهنگ رواج یافت. ▫️در این دوره، سلطه از طریق وام‌های سنگین، قراردادهای تجاری ناعادلانه، کنترل قیمت کالاها در بازارهای جهانی و نفوذ در تصمیمات سیاسی از طریق دولت‌های دست‌نشانده صورت می‌پذیرد. ▫️در این مرحله، استعمارگر دیگر نیازی به تفنگ ندارد؛ او از طریق مد، زبان، فرهنگ و رسانه، باعث می‌شود مردم کشورهای ضعیف‌تر، مدل زندگی و تفکر استعمارگر را «برتر» بدانند و داوطلبانه خودشان را تطبیق دهند. تفاوت استعمار قدیم و نو: در اولی، زنجیرها روی دست و پای مردم بود و همه می‌دانستند که اسیر هستند (مانند تصویر زن بنگالی). اما در استعمار نو، زنجیرها به شکل «وام‌های بین‌المللی»، «وابستگی ساختار مالی» و «همسویی فرهنگی» درآمده‌اند؛ زنجیرهایی که نامرئی هستند، اما اثرشان در نابودی اقتصاد و هویت ملت‌ها به اندازه همان تفنگ‌های دوران قدیم است. ✍️ 🔗پست بعدی👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
سیر تکامل سلطه - بخش اول: استعمار قدیم و نو یک زن بنگالی که تاجر بریتانیایی را روی پشتش حمل می‌کند..
سیر تکامل سلطه - بخش دوم: استعمار پسانو و نیوفیودالیسم دیجیتال تصویری از یک مزرعه سرور عظیم در دل کوهستان‌های سرد و یا در شهرها؛ جایی که هوش مصنوعی و کلان‌داده‌ها، بدون نیاز به حضور فیزیکی، سبک زندگی، اقتصاد و تصمیمات میلیاردها انسان را جهت‌دهی می‌کنند. ۳. استعمار پسانو: دوران داده و الگوریتم امروز جهان وارد فاز سوم سلطه شده است. اگر در استعمار قدیم هدف «خاک» بود و در استعمار نو «دلار»، در استعمار پسانو هدف اصلی «داده و ذهن» است. ابزار این دوره دیگر ارتش یا وام‌های بانکی نیست، بلکه «انحصار فناوری» است. ▫️در این فاز، پدیده «نیوفیودالیسم دیجیتال» متولد شده است؛ غول‌های فناوری نقش اربابان مدرن را بازی می‌کنند. آن‌ها مالک زمین‌های جدید یعنی پلتفرم‌ها، فضاهای ابری و سیستم‌عامل‌ها هستند. میلیاردها کاربر نیز مانند رعایای قرون وسطی، داوطلبانه روی این زمین‌ها کار می‌کنند، داده تولید می‌کنند و ثروت را به جیب این امپراتوری‌های فراملیتی سرازیر می‌سازند. ▫️روش آن‌ها در این دوره، اشغال نامرئی و وارونه ی ساختارهای حیاتی یک کشور است؛ از طریق مهندسی افکار عمومی با هوش مصنوعی، انحصار سیستم‌های پرداخت، کنترل جریان اطلاعات و استخراج مداوم داده‌های رفتاری جامعه برای پیش‌بینی و هدایت رفتارهای سیاسی و اقتصادی آن ملت. خطر بزرگ استعمار پسانو در «بردگی رضایتمندانه» است:در استعمار قدیم، زن بنگالی وزن فیزیکی تاجر بریتانیایی را روی پشتش حس می‌کرد. در استعمار نو، ملت‌ها فشار فقر ناشی از دلار را می‌فهمیدند. اما در استعمار پسانو، زنجیرها به شکل «خدمات رایگان پلتفرم‌ها»، «جذابیت‌های دنیای مجازی» و «راحتی دیجیتال» درآمده‌اند؛ زنجیرهایی ارگانیک که به نورون‌های مغزی انسان متصل شده‌اند، به طوری که فرد نه‌تنها احساس اسارت نمی‌کند، بلکه با ولعِ تمام، داده‌های حیاتی خود و کشورش را تقدیم استعمارگر مدرن می‌کند. ✍️ 🔗پست بعدی👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
سیر تکامل سلطه - بخش دوم: استعمار پسانو و نیوفیودالیسم دیجیتال تصویری از یک مزرعه سرور عظیم در دل کو
سیر تکامل سلطه - بخش سوم: نتیجه‌گیری راهبردی و هژمون نظم جدید معماری چندصدساله برای فاز نهایی ▫️اشتباه بزرگ، تفکیک این سه دوره استعماری به عنوان رویدادهای مستقل تاریخی است. حقیقت این است که از همان دوران استعمار قدیم، یک شبکه تفکراتی خاص و متمرکز، این نقشه کلان چندصدساله را با هدفی واحد دنبال می‌کرده است. در واقع هر عصر، تنها یک مرحله آماده‌سازی و «شیره‌کشی از ثروت‌ها و مردم» برای رسیدن به ایستگاه نهایی امروز بوده است: در دوره اول (آهن و خون): هدف، انباشت اولیه سرمایه از طریق غارت منابع فیزیکی و رام کردن ملت‌ها با ارعاب بود تا زیرساخت مادی امپراتوری شکل بگیرد. در دوره دوم (جوهر و دلار): هدف، ایجاد نهادهای بین‌المللی یکپارچه و وابستگی ساختاری بود تا استقلال واقعی کشورها از بین برود و ذهن‌ها آماده پذیرش هژمونی فراملیتی شوند. در فاز نهایی (داده و الگوریتم): ثروت‌ها و ساختارهای گذشته، اکنون به کدهای برنامه‌نویسی و سیستم‌های نظارت بیومتریک تبدیل شده‌اند تا آن غایتِ نهایی یعنی «کنترل مطلق بر دین، مال، جان و هویت بشر» محقق شود. ۴. فاز نهایی؛ ابزارهای کنترل مطلق چهار رکن حیات کنترل پول: با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs)، دارایی هر انسان به یک کد قابل برنامه‌ریزی تبدیل می‌شود که با یک کلیکِ هژمون، قابل انقضا یا بلوکه شدن است. کنترل دین و باورها: از طریق هوش مصنوعی فراملیتی، متون دینی و تاریخی بازنویسی می‌شوند تا رویکردهای سلطه‌ستیز حذف و یک «دین جهانی استانداردشده و رام» جایگزین شود. کنترل جان و بیولوژی: با ادغام فناوری‌های زیستی و هویت‌های دیجیتال اجباری، حتی بقا و حق حرکت فیزیکی انسان‌ها مشروط به پذیرش قوانین شبکه می‌شود. مرکز فرماندهی نظم جدید در اورشلیم اینکه این ساختار اختاپوسی در نهایت به سمت «اورشلیم» متمایل می‌شود، تلاقی دقیق ژئوپلیتیک تکنولوژیک با بستر تاریخی و اعتقادی جهان است: ۱. انتقال محور قدرت جهانی: با افول تدریجی هژمونی غرب (واشنگتن و لندن)، نظم جدید برای مدیریت این شبکه سایبری-بیولوژیکی به یک مرکز ثقل جدید و نمادین نیاز دارد. ۲. مرکزیت تمدنی و معنوی: برای حکومتی که ادعای سلطه مطلق بر روح و جان کل بشریت را دارد، تسلط بر قلب تپنده ادیان ابراهیمی برای مشروعیت‌سازی کاذب، یک ضرورت حیاتی است. ۳. نگاه آخرالزمانی: این جابه‌جایی پایتخت، نماد نهایی تشکیل آن حکومت جهانی مقتدر و تمامیت‌خواهی است که پیش از فروپاشی‌اش، طاعتِ مطلقِ ذهن، مال و جان انسان‌ها را مطالبه می‌کند. زنجیرهای آهنی منسوخ نشدند؛ آن‌ها ابتدا کاغذ، سپس دلار و امروز به کدهای برنامه‌نویسی تبدیل شده‌اند تا جهان را به یک ماتریس تحت کنترل تبدیل کنند. ✍️ 🔗پست اول👉👉 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس: در جلسه صبح امروز هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس و سایر اعضا مقرر شد «باتوجه‌به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و نظر به تمهیدات صورت‌گرفته و رعایت سایر ملاحظات» (چیزی شبیه به دیالوگ فیلم‌های رضا عطاران)، هفته پس از تشییع پیکر مطهر رهبر شهید انقلاب، مجلس شورای اسلامی «ان‌شاءالله» رسماً تشکیل جلسه خواهد داد. ایشان در ادامه گفته: شایسته است که «همه ارکان و بخش‌های نظام» «تمام توان خود» را بر «مراسم مهم و عظیم و بین‌المللی تشییع امام شهید انقلاب» متمرکز و مصروف کند. ✍️ خب بسلامتی! پس دو هفته دیگر هم تعطیل است آن هم ان‌شاءالله دوهفته! ما مشکلی نداریم مجلس بسته باشد ولی بشرطی که خودتان هم به عنوان بخشی از «ارکان و بخش‌های نظام» این دو هفته را مذاکره نکنید. قبول؟! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
🟥 دقیقاً برعکس! علی جعفری‌آذر نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به بیانیه جمع کثیری از نمایندگان بر
🟥 علی جعفری‌آذر نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به بیانیه جمع کثیری از نمایندگان برای بازکردن مجلس شورای اسلامی در روز هفتم تیر: در وضعیت فعلی، هرگونه تجمع یا تحصن، حتی اگر با نیت خیر باشد، می‌تواند زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم کند و به همین دلیل معتقدم این اقدامات در شرایط کنونی به مصلحت کشور نیست. 📌پ ن: از اول تشکیل این دولت همین بهانه هارو اوردن که وضع اینه با این گرونیا چندتا وزیر استیضاح شد؟ همتی که استیضاح شد چرا برگشت و پست گرفت؟ این دولت از روز اول بدون نظارت هرکاری دلش خواست کرد جون قالیباف اجازه نمیداد نماینده ها طرحا . مطالباتشون رسیدگی بشه❗️ 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
16.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهرداد طباطبائیان نایب رئیس انجمن نهاده‌های دامی: مرداد و شهریور منتظر سیر صعودی ترسناک قیمت نهاده‌ها باشید. پ ن: آیا به جنگ ربط دارد؟ خیر! نتیجه دو عامل دیگر است که از قبل در موردش هشدار داده بودیم: الف) افزایش نرخ ارز برای واردات نهاده از ۲۸ تومن به ۱۵۰ تومن که نتایجش را هم‌اکنون حس می‌کنیم. ب) واردکنندگان بزرگ و انحصاری به بهانه اقتصاد مقاومتی دست به دپو و احتکار گستردۀ نهاده زده‌اند. آنان با ایجاد نوسان‌های مصنوعی در قیمت و عرضه موجب شکست بازار می‌شوند. نتیجۀ آن از اواخر تابستان آشکار خواهد شد. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🟥 مرگ یک بار شیون یک بار مسعود پزشکیان از ابتدای ریاست جمهوری تا امروز چندین بار با دیوانه بازی در جلسات عالی، تهدید به استعفا کرده است. این فرد فقط بلد است برای مردم ایران دیوانه بازی در بیاورد و در برابر دشمن همواره تسلیم و رام و مطیع است. هر بار هم که عمدا سوتی کلامی ویرانگر انجام می دهد به جمع مردم کف خیابان می آید با پسوند رئیس جمهور شجاع عده ای را تحمیق می کند و دوباره به روش نابخردانه خود باز می گردد. اولین سخن خیانت بار او در خلال مناظرات تلویزیونی با سعید جلیلی بود که گفت - ایران در قفس است و چاره ای جز مذاکره نداریم و باید مذاکره کنیم و اگر قبول نکرد چی؟ خب چیکار کنیم؟ چطوری از تحریم دربیاییم؟ -دومین سخن ویران کننده او این بود که گفت آمریکا اول ما را آدم حساب کند و بعد ما مذاکره می کنیم. -سومین سخن خرابکارانه او این بود که گفت ما با آمریکا هم برادریم. -چهارمین سخن وحشتناک او این بود که گفت خب تو بیا بزن ما دوباره می سازیم. -پنجمین سخن هولناک او این بود که گفت خو اون اومد زد ما اگر دوباره بسازیم خو دوباره میزنه! -ششمین سخن فوق احمقانه و خبیثانه او این بود که گفت جنگ بود شلوغ شد نیروهای مسلح کشورهای همسایه رو زدن من عذرخواهی می کنم و گفتم دیگه نزنن! -هفتین سخن نابخردانه او این بود که گفت ما اگر پول نمی دادیم نیروی مسلح نمی تونست دفاع کنه!! شما خواننده محترم حتما هشتمین و نهمین و دهمین و.... سخن رذیلانه و ابلهانه از این فرد سراغ دارید اما اصل حرف این است که چنین موجودی چند بار تهدید به قهر و استعفا هم کرده است! نظام همواره به مصلحت با او همراهی کرده اما آیا این مصلحت تاکنون به صلاح بوده است؟ ترور اسماعیل هنیه، ترور سید حسن نصرالله، جنگ۱۲روزه، کودتای دی ماه، ترور و شهادت رهبر  عزیز ما، جنگ رمضان، از دست رفتن تنگه هرمز و... چقدر باید برای یک رئیس جمهور خائن، نفهم، احمق و خبیث این مردم و کشور هزینه دهند؟ چقدر باید به اسم وحدت زبان به دهان بگیریم؟ چقدر باید شکست بخوریم؟ مگر بدتر از کودتای دی و ترور رهبر و جنگ و ضربه به زیرساخت‌ها هم داریم؟ با عزل پزشکیان هیچ اتفاقی خطرناک تر از آنچه گذشت در این کشور رخ نخواهد داد. مردم مبعوث شده را میخواهند به خانه ها بفرستند که دوباره دورباطل کودتا را شروع کنند. مرگ یک بار و شیون یک بار این بار که پزشکیان قهر چساند و استعفا داد با کمال میل قبول کنید وکفیل ریاست جمهوری را تا روز انتخابات بجای او بنشانید. باور کنید مردم راضی تر خواهند بود. پزشکیان را برای استراحت و تجدید فراش به جمهوری اشغالی باکو نزد الهام بفرستید .. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔥جلوگیری از جنگ با ۶ میلیارد دلار یونجه/ ایده‌هایی قشنگ از یک ذهن متوهم 🔹یادداشت سردبیر| نمی‌دانم به ایده جلوگیری از جنگ سوم با خرید یونجه از آمریکا بخندم یا گریه کنم؟ 🔹حرف دولتمردان فعلی این است که باید با ایجاد منافع اقتصادی برای آمریکا قدم به قدم اقتصادمان را با اقتصاد آمریکا پیوند بزنیم تا جلوی جنگ را بگیریم. 🔹اما این ایده مثال‌های نقض متعددی دارد، مثلا جنگ اوکراین. این جنگ در شرایطی رقم خورد که اتحادیه اروپا ۳۸ درصد از گاز و ۲۶ درصد از نفت مور‌دنیازش را از روسیه وارد می‌کرد. 🔹هم روسیه به بازار انرژی اروپا نیاز داشت و هم اروپا به انرژی روسیه. کما اینکه دیدیم با وقوع جنگ، هم اروپا دچار زمستان سخت شد و هم روسیه گاز روی دستش باد کرده و شرکت گازپروم زیانده شده. 🔹اما این وابستگی متقابل، مانع جنگ نشد و اکنون سهم روسیه از بازار گاز و نفت اروپا به ۱۱ و ۲ درصد سقوط کرده. در نمودار کاهش صادرات گاز روسیه را ببینید. 🔹روسیه و اتحادیه اروپا قبل از جنگ ۲۵۸ میلیارد دلار تجارت داشتند اما این رقم نجومی مانع جنگ نشد و اتفاقا جنگ باعث شد تجارت طرفین ۷۷ درصد کاهش یابد. 🔹نکته ساده است، دعوای موجودیتی بر سر ‌نظم امنیتی منطقه، با چند میلیارد دلار پایان نمی‌یابد؛ مگر در هپروت! زیرا معادلات امنیت همیشه بر معادلات اقتصادی اولویت دارند. 🔹حالا وقتی ۲۵۸ میلیارد دلار تجارت نمی‌تواند جلوی جنگ را بگیرد معلوم است که کاری از دست ۶ میلیارد دلار منابع بلوکه که تازه هنوز هم آزاد نشده، برنمی‌آید. 🔹ایده جلوگیری از جنگ با ۶ میلیارد دلار یونجه، مشابه ایده فاصله انداختن بین آمریکا و اسرائیل با ۳ میلیارد دلار شیتیل به ترامپ است، مشابه سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد دلاری ترامپ در ایران؛ ایده‌هایی قشنگ از یک ذهن متوهم. پ.ن : بخندیم یا گریه کنیم ؟؟؟!!! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
((مشکلات خودتون رو خودتون حل کنید! من که بلد نیستم! سیاستمدار هم نیستم؛ اصلا عددی نیستم! من یه دکترم. از دیدگاه سیاسی نباید رئیس جمهور بشم. از دیدگاه سلامت آمدم!!!! 😳)) بعد امنیت ۹۰ میلیون نفر افتاده دست قهربازی های چنین طرز بیانی که مسئولیت ناپذیریش مشخصه 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
⭕️ ۵ دغدغه راهبردی در اندیشه رهبر انقلاب ⭕️ 🔰 پیام‌های مکتوب و رسمی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۴ تا خرداد ۱۴۰۵، نشان‌دهنده یک هندسه فکری جامع است که امنیت ملی را به پایداری داخلی، بیداری اجتماعی و محوریت نقش مردم گره می‌زند. این یادداشت تحلیلی، پنج دغدغه راهبردی مطرح‌شده در این پیام‌ها را به ترتیب بسامد و اهمیت مورد واکاوی قرار می‌دهد: 🔻دغدغه اول: حفظ وحدت ملی و انسجام اجتماعی ↩️ صیانت از یکپارچگی جامعه، پرتکرارترین دغدغه در پیام‌های آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای است. از نگاه رهبر انقلاب، بیداری در سختی‌ها مایه «ذوب شدن یخ‌های فیمابین اقشار مختلف» زیر پرچم وطن می‌شود. ایشان نسبت به پاتک دشمن در جنگ نرم برای «ایجاد تفرقه و تجزیه‌ی اجتماعی برای به زانو درآوردن ملّت» هشدار داده و صیانت از انسجام ملی را از «مصادیق تقوا» می‌دانند. رهبری به مسئولان تأکید دارند که از هرگونه اقدام تفرقه‌افکن پرهیز کنند، چرا که «هرگونه اقدامی که موجب بدبینی و سرخوردگی آحاد مردم شود، نوعی کمک به دشمن محسوب می‌گردد». 🔻 دغدغه دوم: پافشاری بر حقوق ملت و جبهه مقاومت در دیپلماسی ↩️ در عرصه سیاست خارجی، دغدغه کلیدی ایشان بر حفظ اقتدار و تسلیم‌ناپذیری استوار است: «ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقّه خود دست نمی‌کشیم و در این جهت همه جبهه مقاومت را به‌طور یکپارچه در نظر داریم». ایشان تفاهم با دشمن را مشروط به تعهد مسئولان «در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت» می‌دانند و ابراز می‌دارند: «بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم» اما با این شرط اجازه را صادر نمودم، چراکه «مذاکرات حضوری، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود». ایشان در موضعی مقتدرانه بر دریافت خسارت پافشاری کرده و ابراز می‌دارند: «ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند رها نمی‌کنیم و حتماً غرامت تک‌تک صدمات را طلب خواهیم کرد». 🔻دغدغه سوم: دغدغه‌های اقتصادی و معیشت مردم ↩️ مسائل اقتصادی جامعه در پیام‌های رهبر انقلاب به‌عنوان یک اولویت فوری و حیاتی مطرح شده است، به طوری که «تأمین معیشت مردم و ارتقاء زیرساخت‌های زیستی و تولید ثروت برای عموم مردم» را «نکته کانونی و نوعی دفاع و بلکه پیشروی چشمگیر در مقابل جنگ اقتصادی» می‌دانند. شدت این دغدغه‌مندی تا حدی است که در پیام خود به حضور مستقیم در میان مردم اشاره کرده و می‌نویسند: «با هیئتی ناشناس در تاکسی در خیابان‌های تهران همسفر می‌شدم و به سخنانتان گوش فرا می‌دادم... برداشت بنده در خیلی موارد موافق کلمات شما که معمولاً به شکل انتقادات مختلف مربوط به جهات اقتصادی بیان می‌شد، بود». ایشان حل این چالش‌ها را یک تکلیف جهادی دانسته و بر تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملّی و امنیّت ملّی در سال ۱۴۰۵» تاکید ویژه دارند. 🔻 دغدغه چهارم: استمرار حضور، بیداری و نقش‌آفرینی مردم در صحنه ↩️ ضرورت حفظ حضور مستمر مردم در میدان، دغدغه راهبردی دیگر رهبر معظم انقلاب است. ایشان صراحتاً تاکید دارند: «اگر قدرت شما در صحنه ظاهر نشود، نه رهبری و نه هیچ یک از دستگاه‌ها، کارایی لازم را نخواهند داشت» و یادآور می‌شوند که در بحران‌ها «این شما مردم بودید که کشور را رهبری و اقتدار آن را ضمانت کردید». نمود عینی این دغدغه در زمان آغاز مذاکرات برجسته می‌شود؛ جایی که هشدار می‌دهند گشایش مسیرهای دیپلماتیک نباید مانع حضور میدانی شود: «نباید با اعلام بنای بر مذاکرات با دشمن، تصور شود که حضور در خیابان‌ها لازم نیست»، چراکه «مسلّماً فریادهای شما در میادین، در نتیجه‌ مذاکرات مؤثر است». 🔻 دغدغه پنجم: هوشیاری در برابر جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن ↩️ نگرانی عمیق دیگر، آسیب هجوم رسانه‌ای دشمن بر ذهن جامعه و محاسبات مسئولان است. تحلیل آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای نشان می‌دهد که «دشمن خبیث کِید خود را در جنگ ترکیبی بر دو نقطه متمرکز ساخته است: یکی تاب‌آوری مردم؛ دیگری ایجاد خطا در دستگاه محاسباتی مسئولان» و ابزار اصلی او، کاشت بذر «تردید، یأس، ترس، بدگمانی، و اختلاف» است. راهکار ابلاغ‌شده در پیام‌های رهبری برای پادتن این هجوم، «مراقبت از گوش‌هایمان که پنجره مغز و قلب است» می‌باشد، به طوری که تأکید می‌کنند: «یا اساساً مواجهه و استفاده از رسانه‌های دشمن را ترک کنیم یا اقلاً با سوء ظن فراوان با آن برخورد کنیم» و به رسانه‌های داخلی نیز توصیه دارند که «از پرداختن به نقاط ضعف به‌طور جدی خودداری کنند». 🔸 متن کامل یادداشت و نیز منابع را اینجا ببینید 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
📷حجت الاسلام دکتر نبویان نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: 🔹وقتی به دغدغه دلسوزان توجه نمی‌شود و درمتن تفاهم، اعمال حاکمیت ایران بر تنگه هرمز تصریح و تثبیت نمیشود، با یک تحرک نظامی توسط سپاه دلاور ،متهم به نقض تفاهم از طرف دشمن شرور خواهیم شد! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism